طرز تهیه باقلوا خانگی

وحید رمضانیوحید رمضانی
2,754 بازدید
طرز تهیه باقلوا خانگی

چگونه باقلوا خانگی خوشمزه تهیه کنیم؟

باقلوا یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین شیرینی‌های دنیا است. بسیاری از کشورهای عربی، روسیه، ترکیه، قبرس و… به میزان زیادی از این شیرینی استفاده می‌کنند. در ایران نیز باقلوا خوشمز در شهرهای تبریز، یزد، قزوین و کاشان تهیه می‌شود. هر ایرانی طعم این شیرینی را حداقل یک بار چشیده است. طعم آن بسیار خوشمزه  به یاد ماندنی است. باقلوا در شکل‌های مختلف رولی، لوزی، دایره و مربعی تهیه می‌شود. کمتر کسی پیدا می‌شود که طعم باقلوا را دوست نداشته باشد. باقلوا در کشورها و شهرهای مختلفی تهیه می‌شود. به رسیپی‌های متفاوتی نیز برای آن وجود دارد. طرز تهیه باقلوا خانگی نیز راحت است. در این مقاله روش‌های ساده برای تهیه باقلوا بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 طرز تهیه باقلوا ترکی و استانبولی

تاریخچه باقلوا به کجا بر می‌گردد؟

معروف‌ترین باقلواهای دنیا را می‌توانید در ترکیه پیدا کنید. طرز تهیه باقلوا ترکی و استانبولی بسیار معروف است. در تمامی کافه‌های ترکی باقلوا استانبولی سرو می‌شود. شیرینی باقلوا با انواع مغزهای خرد شده، نان مخصوص باقلوا و شربت تهیه می‌شود. گفته می‌شود اولین باقلوا در کاخ توپکاپی تهیه شده است. در قدیم این دسر به عسل آغشته می‌شد و دستور پخت آن کمی متفاوت بوده است.

چند نوع باقلوا ترکی وجود دارد؟

باقلوا استانبولی، باقلوا رشته‌ای، باقول رولی، باقلوا با خمیر یوفکا و کیک باقلوا از جمله معروف‌ترین باقلواهای ترکی به شمار می‌روند. لایه‌های پسته و گردو در باقلوا ترکی به وفور یافت می‌شوند. در طرز تهیه باقلوا با خمیر یوفکا از شهد استفاده نمی‌شود. این باقلوا به باقلوا خشک نیز معروف است و معمولا در ترکیه سرو می‌شود. نوعی دیگر از باقلوا وجود دارد که با خمیر یوفکا تهیه می‌شود و به آن شهد اضافه می‌شود. در برخی کشورها مثل ارمنستان به طرز تهیه باقلوا ساده دارچین و میخک اضافه می‌کنند که طعم متفاوتی به باقلوا می‌دهد. یکی از ترکیبات باقلوا عربی رشته شعریه است که طعم آن را بسیار خوشمره می‌کند. این باقلوا از سایر انواع باقلوا تیره‌تر است. زیرا خمیر شعریه رنگ تیره‌تری نسبت به خمیر کادایف دارد.

خلاصه

باقلوا دسری متفاوت و خوشمزه است. این شیرینی بسیار محبوب است و در کشورهایی مثل ترکیه، روسیه، ایران و… سرو می‌شود. طرز تهیه باقلوا خانگی بسیار پرکاربرد است. از آن برای تهیه شیرینی خوشمزه برای مهمانی استفاده می‌شود.

باقلوا ایرانی

باقلوا ایرانی یکی از خوشمزه‌ترین دسرهایی است که در ایران تهیه می‌شود. این شیرینی طرفداران بسیاری دارد. طرز تهیه باقلوا خانگی ایرانی بسیار راحت است و مواد اولیه آن به راحتی در دسترس است.

باقلوا تبریزی

معروف‌ترین باقلوا ایرانی در شهر تبریز درست می‌شود. روش تهیه آن مشابه طرز تهیه باقلوا ترکی و استانبولی است. طرز تهیه باقلوا رشته ای تبریز بسیار معروف است.

باقلوا قزوین

سوغات معروف قزوین، باقلوا قزوینی است. طرز تهیه باقلوا ساده قزوینی شامل خمیر باقلوا، مغزیجات و شربت باقلوا می‌شود. این باقلوا طعم منحصر به فردی دارد. در تهیه آن از پسته درجه یک قزوین استفاده می‌شود. باقلوا قزوین بدون استفاده از فر نیز تهیه می‌شود. به همین دلیل طرز تهیه باقلوا خانگی قزوین بسیار کاربرد دارد. این شیرینی به راحتی در خانه تهیه می‌شود.  

باقلوا یزدی

شهر یزد به انواع شیرینی معروف است. یکی از دسرهای خوشمزه یزد باقلوا است. لواش باقلوا خمیر معروف باقلوا یزدی است. این خمیر با شربت باقلوا و بادام از ترکیبات اصلی باقلوا یزدی هستند. باقلوا مخصوص یزد با نارگیل تهیه می‌شود و شکل ظاهری آن معمولا لوزی است.

باقلوا کاشان

این باقلوا سرشار از آجیل است. لایه‌های مختلف خمیر و آجیل ترکیبات اصلی باقلوا کاشان را تشکیل می‌دهند.

خلاصه

باقلوا انواع مختلفی دارد. سوغات معروف تبریز، قزوین، کاشان و یزد باقلوا است. طرز تهیه باقلوا خانگی در این شهرها با هم متفاوت است. هر کدام از آن‌ها طعم فوق‌العاده‌ای دارند. فروش باقلوا بسیار بالا است و کمتر کسی پیدا می‌شود که طعم آن را دوست نداشته باشد.

 طرز تهیه باقلوا ساده

تهیه باقلوا با خمیر یوفکا

در ادامه طرز تهیه باقلوا با خمیر یوفکا را توضیح می‌دهیم. مواد لازم برای باقلوا با دو لایه مغز است. می‌توانید از میزان مغز کمتری استفاده کنید و باقلوا را با یک لایه مغز خرد شده نیز تهیه کنید.

مواد اولیه باقلوا با خمیر یوفکا

خمیر یوفکا 20 ورق

گردو خرد شده 250 گرم

پسته خرد شده 250 گرم

کره 240 گرم

شکر حدودا 4/1 پیمانه

دارچین حداقل یک قاشق غذاخوری

مواد مورد نیاز برای شهد باقلوا

آب، شکر و عسل به میزان 4/3 پیمانه کافی است.

برای تهیه این باقلوا به خمیر یوفکا نیاز دارید. می‌توانید آن را از فروشگاه‌ها و مراکزی که وسایل قنادی می‌فروشند، تهیه کنید.

همان‌طور که گفتیم باقلوا خشک ترکی با خمیر یوفکا تهیه می‌شود که شهد ندارد. باقلوا خشک برای افرادی که شیرینی بیش از حد دوست ندارند مناسب است. اما در طرز تهیه باقلوا با خمیر یوفکا که در ادامه بیان می‌کنیم، شهد نیز استفاده می‌شود. افرادی که شیرینی باقلوا دل آن‌ها را می‌زند می‌توانند میزان شهد کمتری در این باقلوا مصرف کنند.

روش تهیه باقلوا خانگی

به طور کلی طرز تهیه باقلوا خانگی به این صورت است که:

  • دمای فر را روی 180 درجه تنظیم کنید
  • مغزها را به طوری خرد کنید که زیر دندان حس شوند و بیش از حد ریز نشوند
  • مغزخا را در دستگاه خرد کن یا غذاساز بریزید
  • شکر و دارچین را اضافه کنید
  • چند پالس کوتاه بزنید تا شکر و دارچین کاملا با مغزها ترکیب شوند
  • کره را روی حرارت بگذارید تا آب شود
  • از سوختن کره جلوگیری کنید و حرارت بیش از حد ندهید

تهیه باقلوا

مواد را در یک ظرف بریزید و روی میز قرار دهید. سپس برس مخصوص شیرینی پزی، ظرف باقلوا، خمیر یوفکا و سایر وسایل مورد نیاز خود را روی میز بگذارید. قالب شیرینی پزی را چرب کنید. این کار برای جلوگیری از چسبیدن باقلوا به کف قالب انجام می‌شود.

خمیر یوفکا را مناسب با اندازه قالب برش بزنید. از قالب بیش از حد بزگ استفاده نکنید. زیرا مجبورید از دو خمیر یوفکا برای پوشاندن کف آن استفاده کنید. خمیر یوفکا به سرعت خشک می‌شود. یک پارچه تمیز را مرطوب کنید و آن را روی خمیر یوفکا بگذارید. هر بار که یک خمیر برمی‌دارید بلافاصله پارچه را روی بقیه آن‌ها بگذارید تا خشک نشوند.

قرار دادن باقلوا در قالب

یک لایه خمیر کف قالب بگذارید و روی آن با برس شیرینی پزی کره ذوب شده پخش کنید. این کار را تا 7 لایه خمیر ادامه دهید. سپس نصف مواد میانی باقلوا را روی خمیر بریزید. مغزهای خرد شده را به طور یکدست روی خمیر پخش کنید. سپس روی مغزها را خمیر بگذارید. آن را به کره ذوب شده آغشته کنید و تا 4 لایه خمیر ادامه دهید. در ادامه بقیه مغزها را روی خمیر بریزید. مغزها را به خوبی پهن کنید و سپس لایه بعدی خمیر را روی آن‌ها بگذارید و با برس کره ذوب شده روی آن پخش کنید. تا لایه هفتم خمیر این کار را ادامه دهید.

خلاصه

طرز تهیه باقلوا با خمیر یوفکا ساده است و به راحتی می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید. این باقلوا به خمیر یوفکا، مغزیجات، شکر، دارچین و شهد نیاز دارد. مواد میانی باقلوا را آماده کنید و همراه با خمیر یوفکا آن را در قالب بریزید.

اگر خمیر یوفکا پاره شد چه کار کنیم؟

در صورت بروز این اتفاق، مقداری خمیر جدا کنید و روی قسمتی که پاره شده بگذارید. سپس کره ذوب شده به آن بزنید تا تکه‌های خمیر به هم بچسبند.

برش باقلوا

پس از آن که لایه آخر خمیر را روی مواد گذاشتید، باید باقلوا را برش بزنید. برای این کار از چاقو تیز استفاده کنید. باقلوا را به صورت لوزی یا مربع برش بزنید.

ظرف باقلوا را در طبقه وسط فر بگذارید. حدودا 45 دقیقه طول می‌کشد تا باقلوا آماده شود. بهتر است پس از حدودا 20 دقیقه قالب را بچرخانید تا تمام قسمت‌های آن به طور یکسان حرارت ببیند. برای اینکه مطمئن شوید باقلوا پخته شده، به سطح آن توجه کنید. وقتی سطح باقلوا طلایی شود یعنی کاملا پخته شده است.

باقلوا را بیرون فر بگذارید تا خنک شود. سپس شهد ان را آماده کنید.

شهد باقلوا

همان‌طور که گفتیم طرز تهیه باقلوا خانگی راحت است. مرحله آخر آن اضافه کردن شهد به باقلوا است. برای تهیه شهد باقلوا، شکر، آب و عسل را ترکیب کنید. سپس آن را روی حرارت ملایم بگذارید. پس از آن که شهد به جوش آمد، 10 دقیقه صبر کنید. شهد پس از گذشت 10 دقیقه به غلظت کافی می‌رسد.

قبل از آن که شهد را اضافه کنید، مجددا باقلوا را برش بزنید تا تکه‌ها به خوبی از هم فاصله بگیرند. سپس شهد را روی باقلوا بریزید. از یک نقطه شروع کنید و تمام سطح باقلوا را پوشش دهید. پس از آن که تمام قسمت‌های باقلوا را به شهد آغشته کردید، اجازه دهید در دمای محیط خنک شود. بهتر است باقلوا خنک شود و سپس آن را میل کنید. باقلوا را با پودر پسته تزئین کنید. پیشنهاد می‌کنیم این باقلوا را همراه با چای با عطر هل و دارچین میل باقلوا دسری فوق‌العاده است که نمی‌توان از آن گذشت.

خلاصه

باقلوا را برش بزنید و آن را در فر بگذارید تا بپزد. سپس شهد باقلوا را آماده کنید. پس از آن شهد را روی باقلوا داغ بریزید تا کاملا جذب شود. پس از اینکه باقلوا خنک شد آن را با چای میل کنید و از طعم بی‌نظیر باقلوا لذت ببرید.

طرز تهیه باقلوا خانگی

تهیه باقلوا رشته‌ای بدون فر

طرز تهیه باقلوا رشته ای بدون فر بسیار راحت است.

مواد لازم برای تهیه باقلوا رشته‌ای

رشته شعریه 1 بسته

پسته یا گردو خرد شده 250 گرم

گلاب 1 قاشق غذا خوری

شیر عسلی نصف پیمانه

کره 50 گرم

زعفران دم‌کرده 1 قاسق غذا خوری

پودر هل حدودا 4/1 قاشق چای‌خوری

باقلوا رشته‌ای

برای تهیه این باقلوا ابتدا رشته شعریه را کمی خرد کنید. کره را روی حرارت ملایم بگذارید تا ذوب شود. سپس رشته‌ها را در ظرف کره بریزید و تفت دهید. مراقب باشید رشته‌ها نسوزند. هل و زعفران را به ترکیب کره و رشته اضافه کنید. پس از حدودا 5 دقیقه شیر عسلی را اضافه کنید. آن را به سرعت به هم بزنید تا سفت نشود. 30 ثانیه بعد گلاب را اضافه کنید و ظرف را از روی حرارت برداید. مواد را هم بزنید تا به شیر عسلی آغشته شوند.

یک ورقه آلومینیوم بردارید و آن را با کره چرب کنید. ترکیب رشته و شیر عسلی را روی ورقه آلومینیوم بریزید. آن را به طور یکدست روی ورقه پخش کنید. می‌توانید از پشت قاشق برای این کار استفاده کنید. پس از ان که رشته را صاف کردید، مغزها را روی آن بریزید. ورقه را رول کنید و آن را مانند شکلات بپیچید. دقت کنید که ورقه کاملا بسته شود. آن را به مدت 5 ساعت در یخچال بگذارید. سپس آن را از ورقه خارج کنید و برش بزنید.

تهیه شربت باقلوا رشته‌ای

آب حدودا 150 میلی لیتر

شکر 500 گرم

آبلیمو 4/1 قاشق چای‌خوری

زعفران دم‌کرده 1 قاشق غذاخوری

گلاب 1 قاشق غذاخوری

شکر، آبلیمو و آب را در ظرف بریزید و آن را روی حرارت بگذارید. پس از آن که جوش آمد حرارت را کمتر کنید. سپس گلاب و زعفران را اضافه کنید. پس از آن که شهد به غلظت دلخواه رسید، حرارت را خاموش کنید. شهد را روی باقلوا بریزید تا کاملا جذب شود. پس از آن که خنک شد می‌توانید آن را تزئین کرده و میل کنید.

باقلوا رشته‌ای را می‌توانید در قالب نیز تهیه کنید. مخلوط رشته و شیر عسلی را بلافاصله در قالبی که از قبل چرب شده بریزید. یک ساعت در یخچال بگذارید تا سفت شود. می‌توانید بین مواد باقلوا مغز نیز بریزید. در صورتی که تمایل دارید بافت باقلوا نرم‌تر شود می‌توانسد کمی خامه به شیر عسلی اضافه کنید.

خلاصه

باقلوا رشته‌ای بسیار خوشمزه است. طرز تهیه باقلوا رشته ای شامل رشته شعریه، شیر عسلی، گلاب، مغز پسته و گردو خرد شده، کره زعفران و هل می‌شود. این باقلوا به شربت نیز نیاز دارد. تهیه آن در زمان کوتاهی انجام می‌شود. می‌توانید آن را در ورقه آلومینیوم یا قالب شیرینی پزی تهیه کنید.

تهیه باقلوا رولی خوشمزه

طرز تهیه باقلوا رولی مشابه طرز تهیه باقلوا ساده است. با این تفاوت که خمیر باقلوا رول می‌شود. باقلوا رولی نیز مانند باقلوا ساده به شربت، مواد میانی و خمیر نیاز دارد.

شربت باقلوا رولی

آب 1.5 پیمانه

شکر 1.5 پیمانه

عسل 1.3 پیمانه

چوب دارچین 1 عدد

آبلیمو 1 قاشق غذاخوری سر خالی

زعفران دم‌کرده 1.2 قاشق چای‌خوری

گلاب 2 قاشق غذاخوری

بهتر است شهد خنک باشد. به همین دلیل ابتدا شهد را تهیه کنید. شکر، آب، عسل، آبلیمو و چوب دارچین را روی حرارت ملایم بگذارید. پس از آن که به جوش آمد به مدت 10 دقیقه صبر کنید تا غلیظ شود. سپس زعفران و گلاب را اضافه کنید و 5 دقیقه دیگر اجازه دهید بجوشد. شهد را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود.

مواد لازم برای باقلوا رولی

پسته و گردو خرد شده 250 گرم

پودر هل 1.2 قاشق چای‌خوری

خمیر باقلوا 1 بسته

کره ذوب شده 150 گرم

روش تهیه

ابتدا خمیر باقلوا را از فریزر بیرون بگذارید تا به دمای محیط برسد. حدودا 3 ساعت طول می‌شد تا خمیر به دما محیط برسد. قالب باقلوا را با خمیر چرب کنید. هل را با گردو و پسته ترکیب کنید. خمیر باقلوا را باز کنید و با برس شیرینی پزی آن را به کره آغشته کنید. مخصوص کنار خمیر را کره بزنید تا خشک نشود. مواد میانی را روی یک سوم خمیر بریزید.

سپس به آرامی آن را رول کنید. پس از اینکه خمیر رول شد دو طرف آن را فشار دهید تا جمع شود. سپس آن را داخل قالب بگذارید یک پارچه تمیز روی قالب بگذارید تا باقلوا خشک نشود. به این ترتیب بقیه خمیر را رول کنید و در قالب بگذارید. طرز تهیه باقلوا رولی وقت زیادی لازم ندارد. اما بهتر است سریع کار کنید تا خمیرها خشک نشوند. پس از اینکه قالب پر شد روی باقلوا را با برس کره بزنید. سپس آن‌ها را با چاقو تیز برش بزنید. قالب را در فر بگذارید و حرارت را روی 180 درجه تنظیم کنید. حدودا 45 دقیقه طول می‌کشد تا باقلوا آماده شود.

وقتی باقلوا طلایی رنگ شد یعنی آماده شده است. شهد را روی باقلوا بریزید و اجازه دهید خنک شود. باقلوا را با پسته خرد شده تزئین کنید و سپس میل کنید.

خلاصه

باقلوا رولی به راحتی آماده می‌شود. این نوع باقلوا ممکن است وقت بیشتری نسبت به باقلوا ساده نیاز داشته باشد. زیرا ورقه‌های خمیر باید رول شوند. باقلوا رولی مشابه باقلوا ساده آماده و در فر تهیه می‌شود.

 طرز تهیه باقلوا با خمیر یوفکا

طرز تهیه با قلوا خانگی با خمیر خانگی

برخی افراد تمایل به استفاده از خمیر باقلوا آماده ندارند. این افراد می‌توانند خمیر باقلوا را در منزل تهیه کنند.

مواد لازم برای تهیه خمیر باقلوا

زرده تخم مرغ 2 عدد

ماست 100 گرم

روغن جامد آب شده 100 گرم (روغن آب شده باید سرد شود)

آرد به میزان لازم

زرده تخم مرغ، ماست و روغن را در یک ظرف ترکیب کنید. آرد را کم کم به ترکیب اضافه کنید. خمیر لطیف و یکدست ایجاد کنید. با نوک انگشت ورز دهید و به مدت 30 دقیقه به خمیر استراحت دهید.

برای استفاده از خمیر آن را به 4 قسمت تقسیم کنید. یک قسمت را آرد بپاشید و آن را با وردنه صاف کنید تا بسیار نازک شود. خمیر را به اندازه قالب در بیاورید و سپس به کمک وردنه آن را داخل قالب بگذارید. سپس روی آن را روغن بریزید و لایه بعدی خمیر را در قالب قرار دهید. بقیه مراحل کاملا مشابه طرز تهیه باقلوا خانگی است.

خلاصه

ممکن است تمایل داشته باشید خمیر باقلوا را در منزل تهیه کنید. این کار به دقت زیادی نیاز دارد. همچنین باید با وردنه خمیر را صاف کنید و به ضخامت نازک برسانید.

کیک باقلوا

مواد لازم برای تهیه کیک باقلوا

تخم مرغ 3 عدد

وانیل 1.4 قاشق چای‌خوری

شکر 1 پیمانه

آرد 2 پیمانه

روغن مایع 1.2 پیمانه

شیر 1 پیمانه

بیکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری

زعفران دم‌کشیده 2 قاشق غذاخوری

پودر هل 1 قاشق چای‌خوری

مواد لازم برای شربت کیک باقلوا

آب 1.2 پیمانه

گلاب 1.2 پیمانه

شکر 1 پیمانه

زعفران 2 قاشق غذاخوری

آبلیمو 1 قاشق مرباخوری

رسپی کیک باقلوا

ابتدا شربت کیک را درست می‌کنیم. آب و شکر را با هم ترکیب کنید و روی حرار ملایم بگذارید. پس از آن که به جوش آمد 10 دقیقه صبر کنید، سپس گلاب و زعفران را اضافه کنید. پس از 30 ثانیه حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید شهد خنک شود.

آرد و بیکینگ پودر را الک کنید. سپس آن را کنار بگذارید. تخم مرغ‌ها را با همزن هم بزنید. وقتی کف کرد وانیل و شکر را اضافه کنید. تا جایی که سفت و حیجم شود ادامه دهید. سپس زعفران و هل را اضافه کنید و به مدت 1 دقیقه هم بزنید. یک سوم شیر را اضافه کنید. کمی بیشتر هم بزنید و بعد همزن را کنار بگذارید. یک سوم آرد را به مواد کیک اضافه کنید. به صورت دورانی هم بزنید و شیر و آرد را به آرامی اضافه کنید. تا وقتی تمام مواد مصرف شوند این کار را ادامه دهید.

چگونه باقلوا را در قالب بگذاریم؟

کف قالب را با روغن چرب کنید. مقداری آرد بپاشید و مواد کیک را داخل قالب بریزید. فر را که از قبل گرم شده روی دما 175 قرار دهید. پس از نیم ساعت کیک آماده است. با چنگال یا خلال دندان امتحان کنید تا مطمئن شوید کیک کاملا پخته شده است. پس از پختن کیک آن را برش بزنید و شربت را روی کیک بریزید. کیک را با پودر نارگیل و پودر پسته تزئین کنید.

 طرز تهیه باقلوا رولی

جمع‌بندی

باقلوا از خوشمزه‌ترین شیرینی‌ها است. این شیرینی طرفداران بسیاری دارد. باقلوا در بسیاری از کشورها تهیه می‌شود. طرز باقلوا ترکی و اساتبولی با باقلوا ایرانی کمی متفاوت است. روش تهیه باقلوا با خمیر باقلوا، مواد میانی که معمولا مغزیجات هستند و شربت که مرحله آخر است، انجام می‌شود. باقلوا رولی نیز فرق چندانی با باقوا ساده ندارد. در این نوع باقلوا به جای اینکه مواد به صورت لایه لایه قرار بگیرند، در خمیر باقلوا رول می‌شوند. معمولا باقلوا را با خمیر یوفکا درست می‌کنند. به جز استفاده از طرز تهیه باقلوا خانگی، تهیه کیک باقلوا نیز توصیه می‌شود. باقلوا دسری خوشمزه است که در برخی کافه‌ها همراه با بستنی سرو می‌شود.

وبسایت ریوک

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی هنرخانه داری
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت