پاکسازی کبد چرب با عرقیات گیاهی و سنتی

مهگل رئیس صفریمهگل رئیس صفری
30,653 بازدید
پاکسازی کبد با عرقیات

پاکسازی کبد با عرقیات گیاهی و سنتی  

کبد چرب از بیماری هایی است که در حال حاضر در ایران نزدیک به 40 درصد افراد مبتلا به کبد چرب هستند، و این یعنی از هر دو نفر یک نفر دچار این بیماری است. تغذیه نامناسب، استفاده از روغن‌های نامرغوب صنعتی در پخت و پز، عدم تحرک و… از دلایل بروز این بیماری است. اما جای نگرانی نیست، خوشبختانه کبد چرب در بسیاری از موارد با رژیم غذایی مناسب، ورزش، استفاده از عرقیات گیاهی و… قابل حل است و نیاز به درمان‌های شیمیایی ندارد. مصرف عرقیات گیاهی سنتی یک راه ساده برای درمان کبد چرب (درکنار رژیم غذایی مناسب) است؛ در ادامه درباره پاکسازی کبد با عرقیات گیاهی و رژیم غذایی مناسب صحبت می‌کنیم.

علائم کبد چرب در افراد

بیماری کبد به یکباره خود را بروز می‌دهد، در اکثر موارد شما زمانی متوجه این بیماری می‌شود که برای دیگر مشکلات خود آزمایش داده‌اید. در ادامه به برخی از علائم بیماری کبد چرب خواهیم پرداخت:

  • خستگی مفرط
  • اضافه وزن بی دلیل
  • تمایل به مصرف کربن‌هیدرات
  • زردی پوست
  • و…

اگر دچار خستگی، بی حالی، افسردگی بی‌دلیل در برخی از روزها هستید، ممکن است دچار کبد چرب شده باشید.

از دیگر علائم این بیماری می‌توان به اضافه وزن بی‌مورد اشاره کرد، در این شرایط فرد با خوردن مقدار کمی غذا هم دچار اضافه وزن می‌شود.

افراد مبتلا به کبد چرب، تمایل بسیار شدید به خوردن مواد غذایی شور و پر چرب، این مواد غذایی برای بیماران مبتلا به کبدچرب بسیار مضر است.

اگر میزان چربی کبد شما بالا باشد دچار زردی پوست، زرد شدن سفیدی چشم و… خواهید شد.

افزایش جوش‌های پوستی در اطراف بینی و روی چانه نیز از علائم این بیماری است. توجه داشته باشید که علائم ذکر شده در بیشتر موارد برای تشخیص کبد چرب غیر الکلی است. 

بیماری کبد چرب ممکن است احساس گیجی و عدم تمرکز در شما ایجاد کند و باعث به وجود آمدن درد در ناحیه شکم شود. 

کبدچرب از بیماری‌های بسیار شایع در ایران است، از هر دو نفر یک نفر به این بیماری مبتلا است؛ نگران نباشید این بیماری دارای درمان‌ خانگی است در اکثر موارد است. با داشتن
رژیم غذایی مناسب استفاده از عرقیات گیاهی و… می‌توانید کبد را پاکسازی کنید. علائم
این بیماری به خستگی، زردی پوست، حالت تهوع و… است.

درمان کبد چرب

عرقیات مناسب برای کبد چرب

بسیاری از عرقیات گیاهی به دلیل داشتن خواص درمانی برای بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود؛ برای بیماری کبد چرب نیز می‌توانید از عرقیات گیاهی موثر استفاده کنید. برخی از عرقیات مناسب برای کبد چرب: عرق کاسنی، شاتره، خارشتر و… است.

ویتامین‌های A ,K ,C از ویتامین‌های موثر در درمان بیماری کبد چرب است، استفاده از امگا 3 برای پیشگیری و درمان کبدچرب بسیار مفید است.

تاثیرات عرق کاسنی بر روی کبد چرب: عرق کاسنی از عرقیات پرمصرف برای درمان بیماری کبد چرب است. این عرق گیاهی داری هر سه ویتامین موثر برای درمان بیماری کبد چرب(K ,A ,C) است و به دلیل داشتن طبع سرد و معتدل به پاکسازی کبد و پاکسازی خون کمک می‌کند. این عرق با خواصی که دارد، به درمان جوش‌های ناشی از کبد چرب کمک می‌کند. معمولا جوش‌های کمر به کبد چرب مربوط می‌شوند و نوشیدن عرق کاسنی آن‌ها را درمان می‌کند. خرید عرق کاسنی موجب تسریع درمان بیماری کبد چرب می‌شود. 

عرق شاتره: ممکن است تاکنون درباره تاثیر عرق شاتره بر سلامت پوست و جوش‌های پوستی شنیده باشید. همان‌طور که پیش از این اشاره شد، از علائمی که ممکن است نشان‌دهنده بیماری کبد چرب باشد، جوش‌های بی دلیل پوستی است. خرید عرق شاتره به دلیل داشتن طبع سرد، موجب کاهش حرارت و چربی موجود در کبد می‌شود، آن را پاکسازی می‌کند و به این دلیل، به سلامت پوست بسیار کمک می‌کند.

خار مریم: عرق گیاهی خارمریم طبع سردی دارد، این عرق گیاهی به دلیل افزایش ایمنی کبد در برابر بیماری‌ها نقش بسیار زیادی در پیشگیری از ابتلا به کبد چرب دارد. خرید عرق خار مریم برای درمان کبد چرب هم کاربرد دارد. 

بهترین زمان مصرف عرقیات سنتی برای تاثیر بیشتر بر روی کبدچرب، بعد از صرف شام و با یک ساعت فاصله است؛ فروشگاه آنلاین ریوک برای درمان کبد چرب، استفاده از عرق کبدچرب را به میزان یک دوم استکان بعد از شام پیشنهاد می‌کند. عرق کبدچرب یک عرق ترکیبی برای پاکسازی خون و کبد است.

نوشیدن آب برای درمان کبد چرب

نوشیدن آب برای کاهش چربی کبد بسیار موثر است. فقط توجه داشته باشید که آب را به همراه غذا مصرف نکنید، مصرف آب به همراه غذا اختلال در عملکرد معده و کبد می‌ شود. از نوشیدن آب همراه با یخ یا آبی که خیلی سرد باشد پرهیز کنید. 

 برای اینکه چربی‌ها در کبد رسوب نکنند، در طب سنتی جرعه جرعه نوشیدن آب توصیه شده است. این کار برای پاکسازی کبد بسیار مفید است. 

به صورت روزانه حداقل 1 لیتر آب مصرف کنید، آب به بهبود مکانیزم گردش خون در بدن کمک کرده و در نتیجه باعث پاکسازی بهتر بدن خواهد شد.

از عرقیات گیاهی برای پاکسازی کبد، می‌توان به عرق کاسنی، عرق خارمریم و عرق شاتره  اشاره کرد. این عرقیات گیاهی از بروز کبد چرب جلوگیری می‌کند و روند بهبود شما را
افزایش خواهد داد. استفاده از عرق کبد چرب به میزان نصف استکان بعد از صرف شام
بسیار موثر است. نوشیدن آب نیز برای بهبود و پاکسازی آسان‌تر کبد بسیار خوب است.
پاکسازی کبد با عرقیات یک روش تایید شده در طب سنتی است.

  • پاکسازی کبد با عرقیات

خوراکی‌ها و میوه‌های مفید برای درمان کبد چرب

مصرف برخی از خوراکی‌ها به کاهش کلسترول خون و در نتیجه کاهش چربی کبد منجر خواهد شد. داشتن رژیم غذایی سالم برای درمان بیماری کبد چرب ضروری است و با رعایت نکات ساده، می‌توانید این بیماری را درمان کنید. در ادامه به معرفی برخی از این خوراکی‌ها خواهیم پرداخت.

سیب: سیب یک منبع غنی ویتامین C است که تراکم اضافه چربی در کبد را از بین می برد. تراکم چربی در کبد، عملکرد کبد را کند می‌کند. فیبر موجود در سیب سبب کاهش کلسترول خون می‌شود و به درمان کبد چرب کمک می‌کند. 

کلم پیچ و بروکلی: سبزیجات سرشار از منیزیم و آهن است. این ۲ ماده مغذی عناصر مهمی در روند ترمیم کبد است. مصرف کلم پیچ و بروکلی به کبد کمک می‌کند تا بافت‌های خود را ترمیم کند.

ماست پروبیوتیک: به صورت کلی ماست یک محافظت کننده پر قدرت در برابر آلوده کننده‌های مضر برای بدن است، ماست پروبیوتیک برای سلامتی کبد بسیار مفید است. باکتری ماست به کبد کمک می کند تا دوباره آنزیم خود را تولید کند. همچنین با رفع یبوست و دفع سموم، موجب پاکسازی کبد می‌شود. 

زردچوبه: زرد چوبه یک ادویه پرطرفدار با خاصیت درمانی است.خواص موجود در زردچوبه کبد را از سموم  تصفیه می‌کند و چربی را از سلول‌های کبد دفع می کند. کورکومین زردچوبه موجب سوختن چربی‌های بدن می‌شود که به کاهش چربی کبد هم کمک می‌کند. 

سیر و پیاز: هر دو ماده حاوی سولفور است و با آسیب‌هایی که رادیکال‌های آزاد در کبد ایجاد می‌کند، مقابله می‌کند و روند رشد سلول های جدید کبد را افزایش می‌دهد.

میوه توت: توت یک منبع  سرشار از آنتی‌اکسیدان است، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه به ترمیم بافت‌های کبد کمک می‌کند. برای پاکسازی و دفع چربی موجود در کبد چرب، توت مصرف کنید. توت یک میوه فصلی است و در چهار فصل در بازار موجود نیست، می‌توانید از میوه خشک توت هم استفاده کنید. میوه خشک‌های طبیعی و ارگانیک تمام خواص موجود در میوه تازه را دارد.

لیمو: لیمو یا آب لیموی تازه حاوی مقدار بالایی ویتامین C و آنتی اکسیدان است. مصرف آب لیمو به طور روزانه، سلول‌های چرب کبد را سم زدایی کرده و این به دلیل داشتن خواص اسیدی آن است. 

خاکشیر: شربت خاکشیر یک انتخاب مناسب برای کاهش وزن، کاهش حرارت بدن و از همه مهمتر پاکسازی خون و کبد است. برای تهیه آن کافیست مقداری خاکشیر را بجوشانید و با عرق کاسنی، آب لیمو یا اسلایس لیمو ترش ترکیب کنید؛ بهتر است برای سلامت بیشتر این نوشیدنی از هیچ‌گونه قندی استفاده نکنید اما اگر به این کار علاقه‌مند بودید، مقداری از عسل به نوشیدنی خاکشیر اضافه کنید.

بهترین زمان مصرف این معجون به صورت ناشتا است اما می‌توانید در طول روز (به جز زمان ناهار و شام) از آن استفاده کنید.

      برخی از خوراکی‎‌ها و مواد غذایی برای درمان کبد چرب بسیار موثر هستند؛ بهتر است مصرف این خوراکی‌ها در رژیم غذایی خود و برای پاکسازی کبد خود جای دهید. سیب،
شربت خاکشیر، آبلیمو، میوه خشک توت، زرد چوبه و…

  • پاکسازی کبد با عرقیات گیاهی

ورزش‌های مناسب برای درمان کبد چرب

اگر برای سلامتی خود اهمیت قائلید هر روز ورزش کنید زندگی شهری و کم‌تحرکی یکی از عوامل بروز کبد چرب است. توجه داشته باشید زمان ورزش و ورزش مورد نظر بسیار مهم است. در ادامه به بررسی موثرترین ورزش‌ها برای بهبود کبد چرب می‌پردازیم:

بهترین زمان برای تحرک و انجام فعالیت‌های بدنی و ورزشی صبح زود، عصر و اوایل شب است اما متاسفانه بیشتر افراد در ساعت پایانی شب و بعد از صرف شام ورزش می‌کنند. اما اگر به ورزش کردن در ساعت‌های خاصی در روز عادت دارید بهتر است ساعت فعالیت خود را حفظ کنید.

انجام ورزش بلافاصله پس از غذا خوردن توصیه نمی‌شود بهتر است هنگام ورزش افراد دارای معده خالی باشد اما این به معنای معده کاملا نیست، در هنگام ورزش با معده خالی نیز ممکن است قند خون شما بسیار پایین بیاید. بهترین و مفیدترین ورزش برای تمام سنین ، پیاده روی (کمی تندتر از حالت عادی و به صورت مداوم و بی وقفه) است خصوصاً اگر هوا تمیز باشد.

در کمترین حالت بهتر است، افراد حداقل هفته ای ۳ تا ۴ بار و هر بار به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ورزش نماید.

قبل از انجام فعالیت ورزشی فرد، باید ابتدا با حرکات سبک و نرم بدن خود را آماده کرده و سپس بر شدت ورزش بیافزایید، زمانی که با سرعت کمتری شروع به ورزش کنید بدن شما آماده و گرم می‌شود و آسیبی به شما نمی‌رسد. توجه داشته باشید که بسیار مهم و حیاتی است که اعتدال را در ورزش رعایت کرده و هرگز تا مرحله خستگی  نفس نفس زدن و احیاناً درد سینه پیش نروید.

بهترین ماده‌ای که پس از انجام ورزش توصیه می‌شود، آب پرتقال یا شربت خاکشیر و آبلیمو است. این نوشیدنی‌ها برای دفع سموم از بدن و پاکسازی کبد چرب مفید هستند. با ورزش علاوه بر درمان کبد چرب، از ایجاد بیماری قلبی عروقی و دیابت قندی جلوگیری کنید. ورزش انتخابی شما باید متناسب با سن، وضعیت فیزیکی و وجود یا عدم وجود بیماری قلبی و تنفسی باشد.

  • عرقیات مفید برای کبد چرب

ورزش کردن از عوامل موثر در بهبود کبد است، توجه کنید که در کمترین حالت بهتر است، حداقل هفته ای ۳ تا ۴ بار و هر بار به مدت ۳۰ تا  ۴۵ دقیقه ورزش کنید. مصرف آب کافی بعد از ورزش و انجام فعالیت به صورت اصولی بسیار موثر است.

نتیجه گیری

بیماری کبدچرب اگر به گرید بالا برسد، بر روی تمام اندام‌های بدن شما تاثیر منفی خواهد داشت، اما نگران نباشید؛ با اینکه این بیماری بسیار شایع است، اما درمان آن در گریدهای پایین بسیار ساده است. کافی است به رژیم غذایی خود اهمیت بدهید و در آن از میزان مصرف روغن‌ها، کربن هیدارات، نشاسته‌ها و گوشت بکاهید. نوشیدن آب را و ورزش را هم فراموش نکنید. توجه داشته باشید که استفاده از عرقیات گیاهی و خوراکی‌های خانگی می‌تواند روند بهبود شمارا سرعت ببخشد. پاکسازی کبد با عرقیات گیاهی یک روش معتبر در طب سنتی است، پس با خیال راحت از آن استفاده کنید.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوضه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد.

دسته بندی گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

4 پاسخ به “پاکسازی کبد چرب با عرقیات گیاهی و سنتی”

  1. اطلاعات کامل و جامع و مفیدی بودن خیلی استفاده کردم سپاس فراوان از توجه و محبت شما عزیزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت