هر آن چه باید در مورد خواص ادویه جات بدانید، اینجاست

وحید رمضانیوحید رمضانی
4,048 بازدید
خواص ادویه جات

معرفی مهمترین ادویه‌های مورد استفاده و خواص آن‌ها

ادویه قسمتی از گیاهان معطر است که به عنوان چاشنی به غذاها اضافه می‌شود. ادویه عامل مهمی برای طعم و عطر مطلوب غذا است. همچنین طیف وسیعی از مزه‌ها را ایجاد می‌کند و در فرهنگ‌های مختلف، میزان استفاده از خواص ادویه جات در انواع غذاها متفاوت است. ادویه عضوی جدا نشدنی از غذا است و بدون آن غذا اصلا طعم خوبی نخواهد داشت. هند یکی از بزرگترین تولید کنندگان ادویه در جهان است. از آنجایی که ادویه جات منبعی گیاهی هستند، بهتر است اواخر زمان پخت به غذا اضافه شوند تا خواص خود را حفظ کنند. همچنین تفت دادن ادویه موجب آزاد شدن اسانس‌های عطری آن می‌شود و برای عطر بهتر غذا مفید است. بهترین شرایط نگهداری ادویه در جای خشک و تاریک است. رطوبت موجب فاسد شدن و کپک زدن ادویه می‌شود. نور هم باعث از دست رفتن خواص ادویه جات می‌شود.

خواص ادویه جات

خواص کلی ادویه جات چیست و چرا باید از آن‌ها در غذاها استفاده کنیم؟

علاوه بر طعم دهی غذا، از خواص ادویه جات می‌توان به جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مثل: قند خون بالا، فشار خون، بیماری‌های قلبی، ضعیف شدن بدن، مشکلات پوستی، سرماخوردگی، آنفولانزا و سرطان اشاره کرد. به طور کلی ادویه جات موجب افزایش گردش خون، تقویت سیستم ایمنی بدن و از بین بردن میکروب‌ها می‌شوند. مخلوط کردن بعضی ادویه‌ها با هم موجب تقویت فواید آن‌ها روی بدن می‌شود. خواص ادویه زیر خاکی سبب درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌شود و در کتاب‌های قدیمی طب سنتی به آن اشاره شده است. این ادویه ترکیبی است و فرمول خاصی برای تهیه آن وجود دارد. بهتر است آن را از فروشگاه معتبری تهیه کنید.

خلاصه

خرید ادویه جات برای ایجاد طعم و عطر مطلوب در غذاها ضروری است. ادویه‌ها طعم‌‌های متفاوتی در غذا ایجاد می‌کنند و بهتر است قبل از اضافه شدن به غذا، تفت داده شوند. مصرف ادویه موجب بهبود بخشیدن سلامتی و از بین بردن بسیاری از بیماری‌ها می‌شود.

مهمترین اثرات ادویه‌جات بر بدن چیست؟

افزایش سوخت و ساز بدن و از بین بردن کالری

از خواص ادویه های تند می‌توان به بالا بردن متابولیسم بدن اشاره کرد. استفاده کردن از فلفل و زنجبیل موجب افزایش دمای بدن، تعرق و لاغری می‌شود. علاوه بر آن‌ها زردچوبه و دارچین هم متابولیسم بدن را بالا می‌برند.

رفع مشکلات گوارشی و درد معده

مصرف دمنوش زنجبیل یا اضافه کردن آن به غذاها، معجزه‌ای برای درمان معده درد است. دارچین و هل هم برای درمان مشکلات گوارشی و رفع حالت تهوع مفید هستند.

درمان دردهای قاعدگی و تنظمی هورمون‌های زنانه

مصرف رازیانه موجب تنظیم هورمون‌های زنانه می‌شود. از فواید زعفران می‌توان به قاعده‌آور بودن آن اشاره کرد. نوشیدن چای آویشن و پونه یا اضافه کردن آن‌ها به غذا سبب تسکین دردهای دوران پریود می‌شود.

درمان التهاب بدن با خواص ادویه جات

اگر بدن شما ملتهب است و دردهای عضلانی دارید، مصرف زردچوبه را فراموش نکنید. این ادویه دارای کورکومین است که سبب درمان التهابات بدن می‌شود.

خواص کلی ادویه جات

کدام یک از ادویه‌جات فشار خون را کاهش می‌دهند؟

از فواید پودر سیر می‌توان به کاهش فشار خون و تقویت قلب اشاره کرد. این ادویه حاوی آلیسین است که یک ترکیب آنتی‌اکسیدانی قوی است و مصرف آن فشاری که بر قلب وارد می‌شود را کم می‌کند. همچنین با از بین بردن رسوبات رگ‌ها مانع از به وجود آمدن فشار خون می‌شود. پودر سیر ضربان قلب را کم می‌کند و خطر بیماری‌های قلبی را به حداقل می‌رساند.

خواص ادویه برای سلامتی و پاکسازی بدن

برخی ادویه‌ها موجب دفع سموم از بدن می‌شوند. مصرف گشنیز سبب رفع باکتری‌های بدن می‌شود و سموم بدن را دفع می‌کند. دارچین هم موجب دفع آلودگی‌های بدن می‌شود.

خلاصه

خواص ادویه های تند موجب لاغری می‌شوند. برخی ادویه‌ها مشکلات گوارشی را رفع می‌کنند و برخی از آن‌ها برای درمان التاب بدن به کار می‌روند. رازیانه هورمون‌های زنانه را تنظیم می‌کند و ادویه‌ای مثل پودر سیر برای درمان مشکلات قلبی مفید است. گشنیز هم بدن را از سموم پاک می‌کند.

بررسی خواص ادویه جات برای بدن و مهمترین ویژگی‌های ادویه جات

تعداد بسیاری ادویه وجود دارند و خواص آن‌ها در برخی موارد با هم مشابه است؛ همچنین فواید متفاوتی دارند که موجب کاربرد متفاوت آن‌ها می‌شود. طبع بیشتر ادویه‌ها گرم است و موجب رفع سردی بدن می‌شوند.

جوز هندی و خواص ادویه جات گرم

جوز هندی دستگاه گوارشی را تقویت می‌کند و منجر به درمان درد آن می‌شود. مصرف این ادویه مانع از به وجود آمدن بیماری‌های آمیزشی و جنسی می‌شود. این ادویه کرم معده و میکروب را رفع می‌کند. مصرف آن مشکلات تنفسی از جمله سرفه را درمان می‌کند و موجب از بین بردن پوسیدگی دندان می‌شود. خرید جوز هندی برای درمان اسهال شدید، نفخ شکم، لرزش دست‌ها و سوءهاضمه انجام می‌شود. این ادویه باید به میزان کم مصرف شود و مصرف یکجا و بیشتر از ۴ گرم از آن موجب بروز مشکلات زیادی از جمله حالت تهوع و توهم می‌شود. این یکی از مضرات ادویه جات است و مصرف آن کودکان را مسموم می‌کند.

فلفل سیاه و خواص ادویه در غذا

فلفل سیاه حرارت بدن را بالا می‌برد و مصرف آن موجب از بین رفتن سردی می‌شود. فلفل سیاه در بیشتر غذاها استفاده می‌شود. این ادویه رطوبت اضافی بدن را رفع می‌کند و موجب بهبود بیماری‌های عصبی می‌شود. با مصرف فلفل سیاه حافظه را تقویت می‌کنید. افراد گرم مزاج بهتر است در مصرف آن احتیاط کنند. فلفل سیاه بلغم اضافی بدن را از بین می‌برد و به اصلاح مزاج کمک می‌کند.

خواص ادویه زیر خاکی

خواص ادویه جات و فواید زیره برای بدن

زیره یکی از مهمترین ادویه‌ها برای دستگاه گوارش است. این ادویه موجب هضم بهتر غذا، درمان ترش کردن، نفخ و آروغ است. همچنن سبب رفع سنگینی معده می‌شود. زیره سر و صدای شکم بعد از خوردن غذا را رفع می‌کند. این ادویه سردی معده را از بین می‌برد، اشتها آور است و با رفع رطوبت سبب لاغری می‌شود. زیره موجب درمان کرم روده می‌شود. این ادویه دو نوع سبز و سیاه دارد که نوع سیاه آن طبع گرم‌تری دارد. مصرف بیش از اندازه زیره سبب سوزش معده، افت ناگهانی قند خون، آلرژی و زایمان زودرس می‌شود. بهتر است افراد دیابتی و خانم‌های باردار در مصرف آن احتیاط کنند.

ادویه تخم شربتی

تخم شربتی سرشار از فیبر است. این ادویه برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. کالری این ادویه صفر است و به همین دلیل گزینه بسیار مناسبی برای کاهش وزن است. خرید تخم شربتی رایج است و یکی از دلایل آن، پروتئین بالای تخم شربتی است. از این ادویه برای تهیه نوشیدنی‌های مختلف نیز استفاده می‌شود.

مصرف هل در غذاها و درمان حالت تهوع

خواص ادویه برای سلامتی مفید است و هل یکی از ادویه‌های انرژی‌زا است. هل برای هضم غذا به کار برده می‌شود. این ادویه به صورت نوشیدنی هم مصرف می‌شود. هل حالت تهوع و بوی بد دهان را برطرف می‌کند. از مصرف بیش از حد این ادویه خودداری کنید چون ممکن است تپش قلب را بالا ببرد و مشکلات ریوی ایجاد کند. این ادویه با داروهای کبد و انعقاد خون تداخل دارد.

خلاصه

جوز هندی مشکلات گوارشی را درمان می‌کند و مانع از به وجود آمدن بیماری‌های آمیزشی می‌شود. فلفل سیاه بدن را به تعادل می‌رساند و موجب اصلاح مزاج می‌شود. استفاده از زیره برای لاغری مفید است و سبب دفع کرم روده می‌شود. برای رفع حالت تهوع و بوی بد دهان، هل مصرف کنید.

تأثیر میخک و خواص ادویه جات بر بدن

میخک ادویه بی‌نظیری برای تهیه غذاهای خوشمزه با ماهی است. این ادویه مغز و قلب را تقویت می‌کند. مصرف آن بادهای تولید شده در بدن را رفع می‌کند. همچین با طبع گرمی که دارد، سردرد و بیماری‌های ناشی از سردی را از بین می‌برد. مصرف خواص ادویه در غذا موجب اصلاح مزاج می‌شود. خرید میخک معمولا برای افزایش میل جنسی انجام می‌شود. همچنین دندان درد را درمان می‌کند و باعث تقویت بینایی می‌شود. اضافه کردن آن به غذا سبب رفع سرفه می‌شود. مصرف بیش از اندازه میخک خون را رقیق می‌کند و اگر خونریزی کنید دیرتر از حالت عادی متوقف می‌شود. همچنین موجب آسیب به کلیه هم می‌شود.

خواص ادویه برای پوست صورت و استفاده از زردچوبه

زردچوبه یکی از پرمصرف‌ترین ادویه‌های دنیا است. این ادویه خون را رقیق می‌کند و مصرف آن موجب تقویت چشم می‌شود. زردچوبه طبیعتی گرم دارد و مشکلات کبدی را برطرف می‌کند. از زردچوبه می‌توان به صورت موضعی برای درمان کوفتگی و رفع مشکلات پوستی استفاده کرد. زردچوبه حاوی یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها به نام کورکومین است و مصرف آن به طور قابل توجهی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. زردچوبه تأثیر زیادی در از بین بردن غدد سرطانی دارد و مصرف آن باعث جلوگیری از بروز آلزایمر می‌شود. زردچوبه یکی از عوامل ترشح دوپامین در بدن است و موجب رفع افسردگی و ایجاد حس شادی می‌شود.

ماسک زردچوبه و عسل یکی از خواص ادویه برای پوست صورت است و مصرف آن از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

خلاصه

خواص ادویه جات موجب اصلاح مزاج می‌شوند و میخک یکی از این ادویه‌ها است. میخک میل جنسی را بیشتر می‌کند و باعث درمان درد دندان می‌شود. مصرف آن سرفه را از بین می‌برد. استفاده از زردچوبه مقامت بدن را در برابر سرطان و بیماری‌ها افزایش می‌دهد. زردچوبه مانع از بروز آلزایمر می‌شود.

چرا باید از دارچین و خواص ادویه جات گرم استفاده کنیم؟

یکی از مهمترین دلایل استفاده از دارچین، راحت‌تر کردن هضم غذاها است. دارچین همراه با غذاهای سنگین مصرف می‌شود تا سنگینی آن‌ها معده را اذیت نکند. دارچین انٰرژی‌زا است و برطرف کننده رطوبت بدن است. دارچین عفونت را از بین می‌برد و از خواص آن می‌توان به قاعده‌آور بود دارچین اشاره کرد. دارچین یکی از مفیدترین ادویه‌ها برای فصول سرد سال است و مصرف آن نیروی جنسی را تقویت می‌کند. این ادویه سرفه و مشکلات تنفسی را برطرف می‌کند و برای بیماری‌های با منشا سردی مفید است. چای دارچین برای درمان سرماخوردگی و آبریزش بینی به کار می‌رود.

مصرف دارچین در دوران بارداری باید کنترل شود و افراد گرم مزاج در مصرف آن احتیاط کنند. استفاده بیش از حد از این ادویه در برخی افراد سردرد ایجاد می‌کند و پوست را تحریک می‌کند.

خواص ادویه در غذا

مصرف گلپر و خواص باورنکردنی آن برای درمان بیماری‌های گوارشی

گلپر از موثرترین ادویه‌ها برای درمان مشکلات گوارشی است. در خواص کلی ادویه جات آمده است که گلپر موجب تقویت معده، برطرف کردن نفخ، هضم سریع غذا، درمان کرم روده، رفع استفراغ، حالت تهوع، رفلاکس معده و افزایش اشتها می‌شود . این ادویه همچنین برای درمان مشکلات سیستم تنفسی و عفونت ریه استفاده می‌شود. مصرف بیش از حد گلپر مجاز نیست و تپش قلب ایجاد می‌کند. ممکن است سردرد و یبوست هم ایجاد کند.

آیا خواص ادویه جات در افزایش شیر مادر تأثیر دارند؟ فواید  عوارض سیاه‌دانه

سیاه‌دانه ادویه‌ای با طبع گرم است و مصرف آن برای سرد مزاجان بسیار مفید است. اگر بیماری‌های شما ناشی از غلبه بلغم هستند، سیاه‌دانه را در رژیم غذایی خود قرار دهید. این ادویه موجب زیاد شدن شیر مادر می‌شود. خوردن سیاه‌دانه با عسل یک ترکیب قوی برای بهبود سیستم ایمنی بدن است. همچنین درد رحم موقع پریودی را هم کاهش می‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیاه‌دانه سبب از بین بردن نشانه‌های سرطان می‌شوند و با برطرف کردن عفونت بدن، التهاب را کاهش می‌دهند. این ادویه قند خون را کاهش می‌دهد، به عملکرد پانکراس کمک می‌کند، از کبد محافظت می‌کند و مانع از ایجاد زخم معده می‌شود. مصرف زیاد از سیاه‌دانه موجب افت فشار خون می‌شود و ممکن است شما را دچار حساسیت کند. سیاه دانه برای شروع قاعدگی مفید است اما مصرف آن در باردار می‌تواند خطرناک باشد و احتمال سقط جنین را بالا ببرد.

خلاصه دارچین هضم غذاهای سنگینی را راحت می‌کند. این ادویه برای رفع سردی و درمان مشکلات تنفسی مفید است. گلپر برای تقویت سیستم گوارشی بسیار مفید است و عفونت ریه را هم درمان می‌کند. برای آن که شیر مادر افزایش پیدا کند، مصرف سیاه‌دانه توصیه می‌شود. از خواص آن می‌توان به قاعده‌آور بودن اشاره کرد.

خواص ادویه جات به همراه مصرف خردل چه فوایدی برای بدن دارد؟

برخی افراد ادویه خردل را با غذای فلافل می‌شناسند و این غذا در جنوب کشور معمولا با سس خردل سرو می‌شود. افراد بلغمی برای برطرف کردن سرفه، از خواص ادویه در غذا و خردل استفاده کنند. خردل علاوه بر رفع سرفه، سردی معده را می‌گیرد، به تقویت کبد کمک می‌کند و رطوبت مغز را کاهش می‌دهد. خردل حتما باید همراه با غذا مصرف شود. به طور کلی، خردل برای رفع سردی و رطوبت بدن مفید است، گرفتگی‌های بدن را باز می‌کند و ادرار را زیاد می‌کند. مصرف بی‌رویه خردل سبب واکنش‌های آلرژیک، آبریزش بینی و استفراغ می‌شود.

خواص و مضرات ادویه؛ استفاده از خواص ادویه های تند و زنجبیل در غذا

زنجبیل یکی از گرم‌ترین ادویه‌های موجود در طبیعت است و به راحتی درد را از بین می‌برد. تأثیر آن روی درد معده و دردهای قاعدگی بی‌نظیر است. زنجبیل مشکلات عصبی را هم برطرف می‌کند. زنجبیل برطرف کننده بادهایی است که در بدن تولید می‌شود. این ادویه معده را تقویت می‌کند و تأثیر آن روی مغز موجب افزایش حافظه می‌شود. طبع گرم زنجبیل موجب افزایش میل جنسی می‌شود. ممکن است در برابر مصرف بیش از اندازه به این ادویه حساسیت نشان دهید. همچنین مصرف بی‌رویه از آن موجب التهاب و سوزش گلو می‌شود. زنجبیل چربی‌سوز است و به لاغری کمک می‌کند اما افرادی که به شدت لاغر هستند بهتر است به مقدار کمی از آن استفاده کنند.

خواص ادویه در غذا ، مضرات ادویه جات و فواید زعفران برای سلامتی

زعفران یک ادویه گران‌قیمت و بسیار مفید برای سلامتی است. زعفران تقویت کننده قوای جنسی است. مصرف آن موجب تنظیم هورمون‌های زنانه می‌شود. زعفران به تقویت قلب کمک می‌کند و برای رفع افسردگی مفید است. این ادویه همه کاره است و با افزایش گردش خون، به عملکرد بدن کمک می‌کند. مصرف آن دیابت را کنترل می‌کند و با خواص آرامبخشی که دارد موجب کاهش استرس می‌شود. زعفران با افزایش قدرت ایمنی بدن، موجب درمان بیماری‌ها و جلوگیری از بروز سرطان می‌شود. مصرف بیش از حد زعفران مشکلات پوستی و گوارشی به وجود می‌آورد. همچنین سبب سردرد، افزایش تپش قلب و کاهش فشار خون می‌شود.

خلاصه

خردل ادویه خوشمزه‌ای است که برای رفع سردی، رطوبت و گرفتگی‌های بدن استفاده می‌شود. استفاده از زنجبیل سبب افزایش میل جنسی و تقویت معده می‌شود. استفاده از زعفران موجب تنظیم هورمون‌های زنانه و پریودی می‌شود. زعفران قند خون را کنترل می‌کند و به کاهش استرس کمک می‌کند.

خواص ادویه برای پوست صورت

استفاده از خواص ادویه جات برای پختن غذایی خوشمزه؛ آویشن، عضوی جدانشدنی از پیتزا

آویشن ادویه‌ای است که طعم متفاوتی به غذا می‌دهد. این ادویه پاک کننده ریه و کبد است. مصرف آن همراه با نمک قبل از خوردن غذا، موجب هضم راحت‌تر غذا می‌شود و از درد معده جلوگیری می‌کند. آویشن محرک اشتها است، دستگاه تنفسی را تقویت می‌کند و موجب رفع سرفه می‌شود. آویشن آرامبخش و تسکین دهنده درد قاعدگی است. استفاده بیش از حد از این ادویه موجب بالا رفتن فشار خون می‌شود.

برطرف کردن مشکلات گرم مزاجان با سماق و خواص کلی ادویه جات در این زمینه

سماق تأثیر خیلی خوبی بر افزایش اشتها و رفع حالت تهوع افراد گرم مزاج دارد. مصرف سماق همراه با برنج در فصل‌های گرم از حالت تهوع و اسهال جلوگیری می‌کند. سماق برای بهبود بیماری نقرس مفید است و مصرف آن معده را تقویت می‌کند. به همین دلیل همراه با گوشت و کباب کوبیده مصرف می‌شود تا اثرات بیماری نقرس را از بین ببرد. مصرف بیش از اندازه این ادویه به کبد آسیب می‌زند.

مهمترین خواص ادویه جات برای تهیه غذا و مصرف نمک طبیعی

استفاده از نمک طبیعی در پخت غذا ضروری است. این ماده علاوه بر طعم مطلوبی که به غذا می‌دهد، برخی از مهمترین ریزمغذی‌ها را جذب بدن می‌کند. نمک مصلح سردی است و به غذاهای سرد اضافه می‌شود. نمک طبیعی برای اصلاح مزاج استفاده می‌شود و این خاصیت از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. نمک فشار خون را بالا می‌برد و برای درمان استرس مفید است. نمک سردی بدن را از بین می‌برد. استفاده بیش از حد از آن موجب اختلال در عملکرد کلیه، کم شدن بینایی و ورم مفاصل می‌شود.

ادویه زنیان و درمان عفونت‌ها

زنیان یکی از بهترین ادویه‌ها برای درمان عفونت ریه است. این ادویه ریه را پاکسازی می‌کند، رطوبت اضافی بدن را دفع می‌کند و موجب از بین بردن یبوست می‌شود. زنیان برای درمان سنگ کلیه مفید است و پریودی را تنظیم می‌کند. برای رفع سکسکه و نفخ معده از زنیان استفاده کنید. مصرف بی‌رویه از آن مشکلاتی برای شما ایجاد می‌کند. از مضرات ادویه جات با طبع گرم می‌توان به ایجاد استفراغ، آلرژی و مشکلات کبدی در افراد گرم مزاج اشاره کرد.

خلاصه

آویشن اشتها را زیاد می‌کند و به هضم راحت غذا کمک می‌کند. سماق درمان طبیعی برای بیماری نقرس است و با غذاهای گوشتی مصرف می‌شود. نمک طبیعی فعالیت‌های بدن را کنترل می‌کند و موجب اصلاح مزاج می‌شود. ادویه زنیان سکسکه و مشکلات معده را برطرف می‌کند.

خواص ادویه برای سلامتی

خواص ادویه برای سلامتی ؛ استفاده از نعنا در رژیم غذایی

نعناد ادویه‌ای است که حساسیت‌های فصلی را از بین می‌برد و سبب درمان سرماخوردگی می‌شود. این ادویه ضد درد است و خارش پوست را از بین می‌برد. برای درمان سندروم روده تحریک پذیر، نوشیدن چای نعنا توصیه شده است. نعنا موجب بهبود حافظه و برطرف کردن نفخ شکم می‌شود.

تأثیرات فلفل قرمز بر سلامتی و بیان بهترین خواص ادویه های تند

فلفل قرمز مقدار زیادی ویتامین C‌ دارد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن فوق‌العاده است. کپساسین موجود در فواید فلفل قرمز موجب پیشگیری از بروزی سرطان می‌شود. فلفل قرمز سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و موجب کاهش وزن می‌شود. مصرف بی‌رویه آن موجب سوزش معده و اسهال می‌شود. همچنین برای سندروم روده تحریک پذیر مضر است.

اهمیت اسفاده از پودر سیر و خواص ادویه جات

پودر سیر از جمله ادویه‌هایی است که موجب کاهش کلسترول می‌شود. این ادویه رگ‌ها را باز می‌کند و قلب را تقویت می‌کند. خواص آن موجب افزایش گردش خون می‌شود. پودر سیر عفونت، قارچ و باکتری را از بین می‎برد. آنتی‌اکسیدان‌هایی که در پودر سیر وجود دارند، بیماری‌هایی از جمله سرماخوردگی را از بین می‌برند و به رفع سلول‌های سرطانی کمک می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهند آلیسین موجود در پودر سیر سبب کاهش وزن می‌شود.

خلاصه

نعنا ادویه مناسب حساسیت‌های فصلی و از بین بردن آن‌ها است. این ادویه خارش را رفع می‌کند مصرف فلفل قرمز سیستم ایمنی را تا حد زیادی تقویت می‌کند و امکان بروز سرطان را به حداقل ممکن می‌رساند. برای آن که عفونت بدن را دفع کنید، پودر سیر مصرف کنید. پودر سیر از بروز سرطان جلوگیری می‌کند.

ادویه کاری چه خواصی دارد؟

ادویه کاری از ترکیب چند نوع ادویه دیگر به وجود می‌آید که خواص آن‌ها را بیشتر می‌کند. مصرف آن رنگ، عطر و طعم خاصی به غذاها می‌دهد.

پاپریکا و خوش رنگ کردن غذاها

ادویه پاپریکا پودر فلفل دلمه‌ای است و موجب خوش رنگ شدن غذاها می‌شود. طعم پاپریکا در کشورهای مختلف، متفاوت است. ممکن است ذائقه مردم کشوری رو به تندی باشد و مقداری پودر فلفل قرمز هم به آن اضافه کنند. این ادویه ارزش غذایی بالایی دارد، همچنین سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. پاپریکا منبعی غنی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها است. مصرف این ادویه در غذا، مانع از بروز بیماری‌ها و سرماخوردگی می‌شود.

پودر پاپریکا سوءهاضمه را درمان می‌کند و ویتامین K موجود در آن موجب انعقاد خون می‌شود. پودر پاپریکا حاوی بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود و موجب تقویت بینایی می‌شود. یکی دیگر از ترکیبات این ادویه فیبر است که مانع از افزایش کلسترول می‌شود و سوخت و ساز بدن را هم بیشتر از قبل می‌کند.

از فواید پاپریکا می‌توان به ضدعفونی کردن بدن اشاره کرد. این پودر موجب از بین بردن عوامل بیماری‌زا بدن می‌شود، برای پیشگیری از سرطان مفید است و سطح قند خون را تنظیم می‌کند.

کاربرد ادویه خورشی

ادویه خورشتی یکی از پرکاربردترین ادویه‌ها برای پخت و پز است. این ادویه یک نوع ادویه ترکیبی است و از ترکیب ادویه‌های مختلف با نسبت‌های متفاوت به دست می‌آید. خرید ادویه خورشتی برای ایجاد بو و طعم بی‌نظیر در غذاها انجام می‌شود. این ادویه طبع گرم دارد، سردی غذا را از بین برده و موجب خوش رنگ شدن غذا نیز می‌شود.

معرفی برخی از بهترین ادویه‌های مورد استفاده برای پختن غذاها و تهیه ترشی

– برای درست کردن ترشی بهتر است از ادویه‌های ارگانیک: گلپر، سیاه‌دانه، زیره، فلفل، زردچوبه و همچنین سبزی‌های معطر استفاده کنید.

– ادویه فلافل: خردل، پودر سیر، نمک، زردچوبه، ففلفل سیاه و قرمز است.

– برای پختن مرغ ابتدا با دارچین، زنجبیل و زردچوبه، بوی نامطبوع آن را از بین ببرید. سپس با استفاده از خواص ادویه زیر خاکی ، برگ بو و کاری طعم متفاوتی به آن بدهید.

– برای پختن قیمه خوشمزه، از فلفل سیاه، زردچوبه، کاری، پودر لیمو عمانی، دارچین و زعفران استفاده کنید.

– استفاده از ادویه‌های عربی و هندی هم به غذاها طعم متفاوتی می‌دهند و می‌توانند تجربه خوبی برای شما به جا بگذارند.

خواص ادویه های تند

جمع‌بندی

مصرف ادویه‌ها و گیاهان معطر برای پختن بهترین غذاها لازم هستند و نمی‌توان بدون استفاده از خواص ادویه جات غذای خوشمزه‌ای پخت. همان‌طور که اشاره کردیم خواص و مضرات ادویه جات بسیار زیاد هستند و برای درمان مشکلات خود بهتر است از ادویه‌ای که بیشترین خواص مربوط به بیماری شما را دارد، استفاده کنید.

ترکیبات ادویه‌های مختلف، طعم‎های متفاوتی ایجاد می‌کنند که استفاده از آن‌ها در غذاها می‌تواند بسیار جالب باشد. اگر در محل زندگی شما ادویه عجیبی وجود دارد یا دستور پخت جالبی با ادویه‌های ترکیبی می‌شناسید، آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی خواص خوراکی ها گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت