خواص پودر فلفل قرمز

وحید رمضانیوحید رمضانی
6,695 بازدید
خواص پودر فلفل قرمز

خواص پودر فلفل قرمز برای لاغری و درمان بیماری‌ها

فلفل قرمز به خاطر طعم تندی که دارد، یکی از پرطرفدارترین ادویه‌ها است. بیشترین میزان مصرف آن در کشور هند است. برای ماندگاری بیشتر این گیاه، آن را خشک می‌کنند و به صورت پودر به فروش می‌رسانند. خواص پودر فلفل قرمز همانند میوه تازه آن است، با این تفاوت که ماندگاری آن بسیار بیشتر از فلفل قرمز تازه است. پودر فلفل قرمز در پخت انوع غذاها، تهیه سالاد، سوپ و سس‌های متخلف کاربرد دارد. یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده پودر فلفل قرمز، کپسایسین است. دلیل تندی آن و ایجاد حس گرما پس از خوردن فلفل قرمز همین ترکیب است. خرید پودر فلفل قرمز برای ایجاد طعمی متفاوت در غذاها انجام می‌شود.

خواص پودر فلفل قرمز

خواص پودر فلفل قرمز برای سلامتی

پودر فلفل قرمز از طریق خشک کردن فلفل قرمز تند به دست می‌آید. به همین دلیل آب خیلی کمی دارد. این پودر از کروهیدرات، فیبر، چربی‌های غیر اشباع و پروتئین تشکیل شده است. میزان قابل توجهی از ویتامین‌های C ،B و K در آن وجود دارد. همچنین منبعی غنی از املاح معدنی مس و پتاسیم است. این ادویه بتاکاروتن دارد که جذب آن به بدن موجب تولید ویتامین A می‌شود. به دلیل وجود ویتامین C در پودر فلفل قرمز، این ادویه سبب افزایش جذب آهن به بدن می‌شود.

خواص پودر فلفل قرمز تند برای لاغری

حتما مشاهده کرده‌اید که امروزه آمار چاقی و اضافه وزن به طور چشمگیری در حال افزایش است و افرادی که دچار این عارضه شده‌اند به دنبال راهی برای درمان آن هستند. راه‌های زیادی برای لاغری وجود دارد که برخی از آن‌ها هزینه خیلی بالایی دارند و برخی از آن‌ها هم عوارض زیادی دارند. به همین دلیل استفاده از خواص ادویه‌جات می‌تواند در روند لاغری تأثیر خیلی خوبی بگذارد؛ همچنین هزینه آن نسبت به سایر روش‌ها، خیلی پایین است.

نتایج تحقیقات بیان می‌کنند خواص پودر فلفل قرمز موجب کم شدن اشتها کاذب و سوختن چربی‌ها می‌شود. این خاصیت سبب لاغری و تناسب اندام می‌شود. کپسایسین موجود در خواص فلفل قرمز تند موجب بالا رفتن سوخت و ساز بدن می‌شود. استفاده از آن قبل از هر وعده غذایی، از دریافت کالری اضافی و جذب آن جلوگیری می‌کند. این خاصیت تأثیر به‌سزایی در کاهش وزن می‌گذارد. استفاده از پودر فلفل قرمز سبب بالا رفتن میزان تعریق بدن می‌شود و با دفع سموم به لاغری کمک می‌کند.

پودر فلفل قرمز حاوی فیبر است. فیبر منجر به حرکات آسان غذا در دستگاه گوارش می‌شود. این ماده یکی از بهترین مواد مغذی برای هضم غذا است و جذب آن به بدن ضروری است. فیبر از بروز یبوست جلوگیری می‌کند و به همین دلیل با دفع سموم از بدن، موجب بالا رفتن سرعت لاغری می‌شود.

استفاده از این ادویه در غذاها موجب سالم شدن رژیم غذایی روزانه شما می‌شود که برای لاغری، عامل مهمی است. همچنین انجام حرکات ورزشی به طور منظم، خاصیت پودر فلفل قرمز برای کاهش وزن را بسیار بیشتر می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهند افرادی که غذاهای تند مصرف می‌کنند، غذای کمتری مصرف می‌کنند و همین امر به کاهش وزن کمک بسیاری می‌کند. ترکیبات شیمیایی فلفل قرمز موجب می‌شود بدن به مدت طولانی (حتی بعد از تمام شدن غذا برای سلول‌ها) به کالری سوزی ادامه دهد. همچنین رژیم‌های غذایی که در آن‌ها ترکیبات تند وجود دارد، سلامتی عمومی بدن را تقویت می‌کنند. افرادی که غذاهای تند می‌خورند معمولا نسبت به سایر افراد، سالم‌تر هستند.

فلفل قرمز از جمله طبیعی‌ترین و بی‌خطرترین چربی‌سوزها است و چربی‌های بدن را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

دمنوش فلفل قرمز با پودر آن تهیه می‌شود. این دمنوش برای لاغری استفاده می‌شود و مصرف روزانه دو فنجان از آن خطری ندارد. برای تهیه این دمنوش نصف قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز را در یک فنجان آب جوش حل کنید و برای هر بار استفاده، یک قاشق غذاخوری از ترکیب به دست آمده را با مقداری آب جوش رقیق کرده و بنوشید.

خلاصه

پودر فلفل قرمز سرشار از ویتامین‌ها و موادمعدنی مورد نیاز بدن است. خواص پودر فلفل قرمز برای لاغری مفید است. این ادویه موجب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و فیبر موجود در آن به هضم غذا کمک می‌کند. همچنین با بالا بردن دمای بدن و تعریق، به افزایش چربی‌سوزی کمک می‌کند.

خواص پودر فلفل قرمز تند

تأثیر خواص پودر فلفل قرمز در تسکین درد

پودر فلفل قرمز خواص فوق‌العاده‌ای برای سلامتی دارد. یکی از آن‌ها تسکین درد است. به این صورت که کپسایسین موجود در آن به نورون‌های عصبی می‌چسبد و احساس درد را در آن‌ها کم می‌‌کند. این ادویه برای کاهش درد و سوزش دل ناشی از رفلاکس معده، مفید است. خاصیت ضد درد این ادویه موجب کم شدن التهاب بدن هم می‌شود. به همین دلیل از پودر فلفل قرمز در تهیه پمادها و کرم‌های تسکین درد آرتروز استفاده می‌شود.

خواص پودر فلفل قرمز برای سلامتی و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها

پودر فلفل قرمز میزان زیادی ویتامین C دارد. این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قوی است. ویتامین C در بدن ذخیره نمی‌شود؛ به همین دلیل باید هر روز جذب بدن شود تا دچار کمبود نشوید. این ویتامین استرس اکسیداتیو ناشی از بهم خوردن تعادل رادیکال‌های آزاد و آنتی‌اکسیدان‌ها را کاهش می‌دهد. خواص آن موجب بالا رفتن قدرت دفاعی بدن می‌شود. پودر فلفل قرمز مانع از بروز بیماری‌های جدی و سرطان می‌شود.

خواص پودر فلفل قرمز برای درمان سرماخوردگی مفید است. این ادویه عفونت را از بین می‌برد و غرغره کردن پودر فلفل قرمز و آب ولرم موجب کاهش التهاب و درد گلو می‌شود. استفاده از دمنوش آب گرم، عسل و فلفل قرمز هم موجب درمان گلو درد می‌شود. به این صورت که عسل و فلفل قرمز را با نسبت‌های مساوی با هم مخلوط می‌کنید (هر کدام نصف قاشق غذاخوری) و سپس آن را غرغره کنید.

خلاصه

خواص پودر فلفل قرمز برای تسکین درد مفید است و با چسبیدن به گیرنده‌های عصبی موجب کاهش درد می‌شود. خواص آن التهاب را هم از بین می‌برد. پودر فلفل قرمز سیستم ایمنی بدن را به طور قابل توجهی بالا می‌برد و برای درمان بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی بسیار مفید است. از عسل و فلفل قرمز برای درمن گلودرد استفاده کنید.

درمان مشکلات گوارشی با ماست و فلفل قرمز

ماست طبع سردی دارد و مصرف آن برای افراد سرد مزاج ممکن است مشکلات گوارشی ایجاد کند. استفاده از فواید ماست و فلفل قرمز ، با طبع گرمی که فلفل قرمز دارد، سردی را رفع می‌کند.

کاهش چربی بدن با خواص پودر فلفل قرمز

پودر فلفل قرمز موجب کاهش کلسترول بدن می‌شود و خواص آن به درمان بیماری کبد چرب کمک می‌کند. یکی از بهترین خواص پودر فلفل قرمز ، جلوگیری از گرفتگی عروق و بروز سکته است. فلفل قرمز به کبد برای پاکسازی آن کمک می‌کند و خواص بی‌نظیری در رفع سموم کبد دارد. مصرف آن همراه با غذا از جذب چربی اضافه به بدن جلوگیری می‌کند.

خاصیت پودر فلفل قرمز

تأثیر فلفل قرمز بر رفع بیماری‌های قلبی

فلفل قرمز برای سلامت قلب مفید است. این ادویه با بهبود گردش خون در بدن و رقیق کردن آن، موجب از بین بردن غلظت بالای خون می‌شود. خواص پودر فلفل قرمز فشار خون را کاهش می‌دهد و مانع از بروز بیماری‌های قلبی می‌شود. همچنین از لخته شدن خون در رگ‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

خواص پودر فلفل قرمز برای پوست صورت

همان‌طور که گفتیم، این ادویه منبعی غنی از ویتامین  C‌است. این ویتامین عامل مهمی برای تولید کلاژن است. ویتامین C باعث جوانسازی پوست و از بین رفتن چین و چروک آن می‌شود. خواص پودر فلفل قرمز تند ، پوست صورت را از آلودگی‌ها پاک می‌کند. این ادویه از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند و ماسک آن همراه با ماست به تسکین التهاب صورت و درمان آکنه کمک می‌کند.

خلاصه

با استفاده از ماست و فلفل قرمز ، سردی ماست را از بین ببرید و به درمان مشکلات گوارشی کمک کنید. فلفل قرمز کلسترول را کاهش می‌‌دهد و موجب باز نگهداشتن رگ‌ها می‌شود. ادویه طبیعی فلفل قرمز با کاهش فشار خون، از بروز سکته جلوگیری می‌کند. خواص آن مانع از ایجاد لخته خون در رگ می‌شود و به درمان بیماری‌های پوستی کمک می‌کند.

مواد معدنی موجود در فلفل قرمز

همان‌طور که گفتیم فلفل قرمز سرشار از مس و پتاسیم است. پتاسیم یکی از مهمترین عنصرها برای تقویت سیستم عصبی بدن است. این ماده معدنی موجب افزایش انرژی و تحرک در افراد می‌شود. به همین دلیل خواص پودر فلفل قرمز انرژی‌زا است. همچنین فعالیت ماهیچه‌ها و عصب‌ها را کنترل می‌کند و بر بهبود فعالیت آن‌ها اثر می‌گذارد. پتاسیم برای کنترل فشار خون و جلوگیری از بروز سکته مفید است.

مس ماده معدنی مهمی برای بدن است. خواص آن در تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد سیستم عصبی و تولید گلبول‌های قرمز خون نقش دارد. بدن ما قادر به تولید این ماده معدنی نیست و به همین دلیل باید آن را از مواد غذایی دریافت کند. خواص پودر فلفل قرمز سرشار از مس است و مصرف آن موجب جذب مس کافی به بدن می‌شود. مس التهاب بدن را رفع می‌کند، گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد و مانع از بروز عفونت می‌شود. بالا رفتن سطح مس در بدن، مانع از بروز پوکی استخوان می‌شود. مس، جذب آهن در بدن را افزایش می‌دهد و موجب رفع کم‌خونی می‌شود. این ماده معدنی برای بهبود عملکرد مغز مفید است، خستگی و بی‌حالی را درمان می‌کند، عملکرد غده تیروئید را کنترل می‌کند و از بروز آرتروز جلوگیری می‌کند.

ماست و فلفل قرمز

خواص پودر فلفل قرمز برای مو

پودر فلفل قرمز برای بهبود رشد مو، ضخیم شدن آن و جلوگیری از ریزش مو مفید است. ویتامین B6 موجود در آن به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند. این ادویه گردش خون پوست سر را افزایش می‌دهد و موجب تقویت فولیکول‌های مو می‌شود. پودر فلفل قرمز موجب رشد مجدد مو می‌شود. استفاده از انواع ماسک مو فلفل قرمز برای رشد موها مفید است. استفاده موضعی از خواص پودر فلفل قرمز برای مو سبب افزایش درخشندگی مو می‌شود.

خلاصه

پودر فلفل قرمز شامل مقادیر بالای پتاسیم و مس می‌شود. پتاسیم به عملکرد سیستم عصبی بدن کمک کرده و موجب حفظ انرژی در طول روز می‌شود. جذب مس به بدن ضروری است چون بدن نمی‌تواند آن را تولید کند. این ماده معدنی سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و موجب بالا رفتن مقاومت استخوان‌ها می‌شود. فلفل قرمز به رشد موها نیز کمک می‌کند.

طرز تهیه سس فلفل قرمز تند

برای تهیه سسی تند و خوشمزه با فلفل قرمز، از خاصیت پودر فلفل قرمز یا میوه تازه آن استفاده کنید. برای تهیه این سس به ۶ قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز، دو قاشق مربا خوری شکر، یک لیوان آب، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و نصف قاشق چای خوری نمک نیاز دارید.

پودر فلفل قرمز را با آب مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قراردهید. سپس سایر مواد را به آن اضافه کنید و وقتی غلظت سس به حد مطلوب و مورد نظر شما رسید، آن را از روی حرارت بردارید و بعد از اینکه خنک شد، سس را داخل بطری یا ظرف شیشه‌ای بریزید.

سس تند را برای طعم‌دار کردن انواع غذاها، ساندویچ‌ها و سیب زمینی سرخ کرده استفاده کیند. همچنین مصرف آن موجب ترد و خوشمزه شدن گوشت هم می‌شود.

احتیاط در مصرف پودر فلفل قرمز

خواص پودر فلفل قرمز در لاغری، انکار ناپذیر است؛ ولی استفاده بی‌رویه از آن موجب بالا رفتن مقاومت بدن در برابر کپسایسین می‌شود. این اتفاق باعث کم شدن تأثیر پودر فلفل قرمز بر کاهش وزن می‌شود. مصرف بی‌رویه این ادویه موجب سوزش، قرمزی و خارش پوست می‌شود. همچنین می‌تواند درد معده را هم افزایش دهد و اسهال به وجود بیاورد.

درست است که پودر فلفل قرمز سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند؛ ولی برخی تحقیقات نشان داده‌اند مصرف بیش از اندازه از این ادویه برای افرادی که ناراحتی معده دارند خطرناک است وممکن است احتمال بروز سرطان معده را افزایش دهد.

پودر فلفل قرمز طبع گرمی دارد و استفاده زیاد از حد آن برای افراد گرم مزاج مضر است.

تماس پوست با فلفل قرمز ممکن است در برخی افراد کهیر یا عارضه‌های پوستی ایجاد کند و آلرژی را تشدید کند. در صورت بروز هر گونه سوزش و خارش سریعا ناحیه را با آب فراوان شستشو دهید.

عسل و فلفل قرمز

جمع‌بندی

پودر فلفل قرمز از خشک و آسیاب کردن فلفل قرمز تند به دست می‌آید. این پودر موجب افزایش متابولیسم بدن و درمان چاقی می‌شود. مصرف آن سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شد. پودر فلفل قرمز خواص بی‌نظیری برای سلامتی بدن دارد. ویتامین C موجود در آن به حفظ سلامت پوست و جلوگیری از پیری زودرس کمک می‌کند. پودر فلفل قرمز برای تهیه غذا، سالاد، سوپ و سس‌های خوشمزه استفاده می‌شود. استفاده موضعی از خواص پودر فلفل قرمز برای مو مفید است. این ادویه سبب رفع سردی ماست و غذاهای با طبع سرد می‌شود. خواص آن مشکلات گوارشی را بهبود می‌بخشد. فواید پودر فلفل قرمز تند مانع از بروز بیماری‌های قلبی و سکته می‌شود. استفاده بی‌رویه از این گیاه دارویی موجب افزایش مقاومت بدن در برابر کپسایسین می‌شود و تأثیر آن روی لاغری کم می‌شود.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی خواص خوراکی ها زیبایی و سلامتی گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت