فواید و مضرات روغن زیتون خوراکی

وحید رمضانیوحید رمضانی
4,912 بازدید
خواص روغن زیتون

خواص روغن زیتون خوراکی چیست؟

از زیتون و خواص آن تا به امروز قصه‌ها ساختند. زیتون در افسانه‌های یونان باستان وجود داشته است. این میوه نمادی از صلح است. مردم امعتقد بودند منطقه‌ای که در آن زیتون باشد، نعمت فراوان دارد. در آن زمان فقط ثروتمندان می‌توانستند از فواید زیتون بهرمند شوند. 

همین‌ها باعث شد تا زیتون به عنوان یک میوه ارزشمند معرفی شود و به تدریج خواص خوراکی و درمانی آن کشف شد. 

زیتون سومین میوه پر کشت در جهان است. کشورهای حاشیه دریای مدیترانه بیشترین میزان زیتون دنیا را کشت می‌کنند. درخت زیتون همیشه سبز است و عمر آن زیاد است. معروف‌ترین زیتون مورد استفاده در جهان، طعم تلخی دارد و معمولا برای استفاده خوراکی آن را با آب نمک مصرف می‌کنند.
زیتون‌های سبز و سیاه خواص مشابهی دارند. این میوه مقداری زیادی چربی‌ اشباع نشده دارد و مصرف آن برای کسانی که کلسترول بالا دارند مفید است. زیتون علاوه بر چربی، قند بسیار کمی دارد و میوه مورد علاقه افرادی است که درگیر کاهش وزن هستند.

 روغن زیتون به دلیل داشتن فیبر زیاد یبوست را رفع می‌کند. این روغن به سلامت قلب کمک می‌کند. از خواص روغن زیتون خوراکی برای انواع غذاها و سالادها استفاده می‌شود. مصرف این روغن به صورت موضعی التهاب را کاهش می‌دهد. خرید روغن زیتون برای تقویت پوست و جلوگیری از ریزش مو هم انجام می‌شود. برای آن که بیشتر با این روغن معجزه‌آسا آشنا شوید با ما همراه باشید.

خلاصه

زیتون منبعی غنی از چربی‌های مفید است و مصرف روغنزیتون باعث رفع یبوست و افزایش سلامت قلب می‌شود. این روغن در تهیه غذا و سالاد به کار می‌رود.

خواص روغن زیتون

خواص روغن زیتون خوراکی بیشتر است یا غیر خوراکی؟

روغن زیتون طبیعی یکی از بهترین روغن‌های موجود برای تقویت بدن است که هم مصارف خوراکی و هم موضعی دارد.
در خرید این روغن دقت داشته باشید. برخی از شرکت‌ها  طی فرایندهای شیمیایی ناخالصی به روغن اضافه می‌کنند. این کار طبیعتا خواص روغن را از بین میبرد.

روغن زیتون دارای مواد معدنی مهمی از جمله آهن، مس و کلسیم می‌شود. این روغن مقدار زیادی اسید چرب امگا۳ دارد که از استخوان‌ها محافظت می‌کند و گردش خون در بدن را افزایش می‌دهد. روغن‌های گیاهی در بیشتر مواقع حاوی مقداری زیادی آنتی‌اکسیدان هستند. اما دلیلی که روغن زیتون را نسبت به سایر روغن‌ها با ارزش‌تر می‌کند، وجود چهار نوع از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها است. این آنتی‌اکسیدان‌ها به نام‌های اولئوروپین، هیدروکسی تیروزول، تیروزول و اسید الئونالیک شناخته می‌شوند. وجود آن‌ها در ترکیبات روغن زیتون از آسیب به کبد و قلب جلوگیری می‌کنند و در تنظیم فشار خون نقش موثری دارند. آنتی‌اکسیدان‌ها از عفونت و جذب میکروب توسط بدن جلوگیری می‌کنند.

روغن زیتون اسیدهای چرب غیراشباع دارد که برای بدن ضروری هستند. آن‌ها کلسترول خوب را افزایش می‌دهند و از رسوب چربی مضر در خون جلوگیری می‌کنند. بدن را در برابر سکته و حمله قلبی مقاوم می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهند روغن زیتون می‌تواند میزان ترشح هورمون سروتونین را در بدن افزایش دهد. این هورمون برای درمان افسردگی مفید است.

روغن زیتون راهکاری برای تقویت سیستم ایمنی بدن 

مطالعات روی افرادی که روغن زیتون را در رژیم غذایی روزانه خود قرار داده‌اند نشان می‌دهد بدن این افراد نسبت به گذشته سیستم ایمنی قوی‌تری پیدا کرده و آن‌ها به بیماری‌های کمتری دچار شده‌اند.

خواص روغن زیتون خوراکی تنظیم فشار خون است. کسانی که از این روغن استفاده می‌کنند، نیاز کمتری به داروهای فشارخون دارند. 

بر خلاف باور غلطی که برخی افراد دارند، خوردن روغن گیاهی ارگانیک چاق کننده نیست. روغن‌های گیاهی به سوختن چربی و قند انباشته شده در بدن کمک می‌کند. همچنین موجب کنترل چربی بدن هم شده و به مرور زمان باعث کاهش وزن می‌شود.

روغن زیتون بدن را نسبت به عوامل بیماری‌زا مقاوم می‌کند و این کار به طور قابل توجهی قدرت سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. 

خلاصه

روغن زیتون طبیعی به هر دو صورت خوراکی و موضعی قابل استفاده است. این روغن مواد معدنی مهمی دارد و سرشار از آنتی‌اکسیدان است. مصرف آن ایمنی بدن را بالا می‌برد و خطر سکته  را کاهش می‌دهد.

خواص روغن زیتون برای پوست

آیا روغن زیتون خوراکی برای پوست مناسب است؟

خواص روغن زیتون خوراکی برای پوست و مو به حدی زیاد است که این روغن را به یکی از پرفروش‌ترین روغن‌های گیاهی تبدیل کرده است. روغن زیتون منبع خوبی برای تامین ویتامین E است. این ویتامین به حفظ سلامت پوست و مو کمک می‌کند. مطمئنا پوست صاف و بدون لک و موهای پرپشت زیبایی شما را دو چندان می‌کند.

 به طور کلی داروهای گیاهی برای بدن ضرر کمتری دارند. نتیجه گرفتن از داروهای گیاهی زمان‌بر است اما عوارض آن در مقایسه با داروهای شیمیایی کمتر است. 

خواص روغن زیتون برای محافظت از پوست

تابش مستقیم آفتاب به پوست آسیب می‌رساند. استفاده از ضد آفتاب بسیار ضروری است.   گستردگی محصولات مراقبتی پوست بالا است و هیچ کس نمی‌تواند با اطمینان صد در صد بگوید محصولی که انتخاب کرده‌اید، قطعا با پوست شما سازگاری دارد.
برای آن که از اشعه‌های مضر آفتاب در امان باشید از روغن زیتون به عنوان ضد آفتاب استفاده کنید. این روغن مثل یک سپر از پوست شما محافظت می‌کند و مانع از بروز سرطان پوست می‌شود.

به علاوه اگر دچار آفتاب‌سوختگی شده‌اید، ماساژ پوست با روغن زیتون، موثر است. ابتدا پوست خود را تمیز کنید، سپس همان‌طور که صورتتان کمی خیس مانده، روغن را روی پوست ماساژ دهید. روغن زیتون از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری و به سرعت آفتاب‌سوختگی را درمان می‌کند.

رفع ترک پوستی با روغن طبیعی زیتون

روغن زیتون میزان کلاژن سازی پوست را افزایش می‌دهد. این پروتئین مفید، باعث بازسازی پوست و حفظ سلامت آن می‌شود.
کلاژن چین و چروک پوست را رفع می‌کند. این ماده توانایی از بین بردن ترک‌های پوستی را دارد. روغن زیتون با ترمیم پوست آسیب دیده، از سوزش و خارش آن جلوگیری می‌کند. با استفاده از فواید روغن زیتون به راحتی ترک لب را هم درمان کنید.

رفع خشکی پوست با روغن زیتون

برای حفظ سلامت پوست باید آبرسانی کنید و از خشک شدن آن جلوگیری کنید. چه چیزی بهتر از  روغن‌های گیاهی برای آبرسانی پوست شما وجود دارد؟ روغن زیتون یک آبرسان طبیعی و سازگار با پوست های خشک است. 

خواص روغن زیتون برای مو

به همین دلیل از عصاره آن در تهیه کرم و آبرسان استفاده می‌شو. روغن زیتون به صورت عمقی پوست را مرطوب می‌کند و تا لایه‌های پایینی پوست نفوذ می‌کند.
از دیگر خواص روغن زیتون برای پوست صورت، رفع التهاب، اگزما، پسوریازیس، باکتری و… است.

استفاده از ماسک روغن گیاهی زیتون و عسل برای لایه برداری پوست و رفع حساسیت مفید است. برای تهیه این ماسک، یک واحد روغن زیتون و نیم واحد عسل اضافه کنید بعد از همم زدن آن را روی پوست ماساژ دهید. 

خلاصه

از خواص روغن زیتون برای پوست صورت به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی استفاده می‌شود. این روغن ترک و خشکی؛ التهاب و.. استفاده و باعث لایه برداری پوست می‌شود. 

ترمیم موهای آسیب دیده با فواید روغن زیتون

خانم‌ها همیشه به زیبایی خود اهمیت می‌دهند؛ گاهی اوقات برای زیباتر به نظر رسیدن از راه‌های مضری مثل رنگ موهای شیمیایی استفاده می‌کنند. این مواد به شدت به سلامت مو آسیب می‌زنند و موجب ریزش مو و نازک شدن تارهای آن می‌شوند.
خشکی مو و ابتلا به موخوره از دیگر عوارض مواد شیمیایی برای مو است. قرار گرفتن در معرض اشعه‌های آفتاب به مدت طولانی، تغییر آب و هوا و… سبب از دست رفتن حالت طبیعی موها می‌شوند. ریزش موها از مشکلاتی است که باید جدی گرفته شود و در صورتی که پیاز مو از بین برود، بازسازی آن خیلی سخت می‌شود.

روغن زیتون برای درمان تمام مشکلات مو مفید است و مانع ازخشک شدن و ایجاد موخوره می‌‌شود. این روغن فولیکول‌‌های مو را تقویت می‌کند و مانع از ریزش مو می‌شود.

ماسک روغن زیتون و روغن نارگیل برای تقویت مو

حتما شما هم راجع به فواید بی‌نظیر روغن نارگیل برای مو شنیده‌اید. این روغن موهای آسیب دیده را ترمیم می‌کند و یک آبرسان فوق‌العاده برای مو است. اگر روغن نارگیل را با روغن زیتون ترکیب کنید، خواص آن چند برابر می‌شود؛ به همین راحتی یک لوسیون تقویت کننده کاملا طبیعی برای مو تهیه کنید. دو قاشق روغن زیتون را با یک قاشق روغن نارگیل مخلوط کنید و از آن حداقل دو بار در هفته برای مو استفاده کنید.

اگر موهای چربی دارید، یک ساعت قبل از حمام روغن زیتون را روی پوست سر و سرموها ماساژ دهید و پس از آن، موها را بشوید. 

خلاصه

خواص روغن زیتون برای مو سبب قطع ریزش مو و ضخیم شدن آن‌ها می‌شود. این روغن مو را آبرسانی می‌کند. ماسک‌ روغن نارگیل و زیتون یک ماسک فوق‌العاده برای تقویت مو است.

رفع مشکلات گوارشی با روغن زیتون

روغن زیتون زخم معده و رفلاکس را از بین می‌برد. از خواص روغن زیتون برای معده و بروز سرطان دستگاه گوارشی استفاده می‌شود. روغن زیتون روده را روان می‌کند و باکتری‌های مفید آن را افزایش می‌دهد. خواص روغن زیتون برای ماساژ معده و روده هم مناسب است. شکم خود را با این روغن ماساژ دهید تا یبوست شما رفع شود. تحقیقات نشان داده‌اند روغن زیتون علاوه بر تأثیر روی معده، کبد را هم تقویت می‌کند و می‌تواند آن را پاکسازی کند.

آیا روغن زیتون خوراکی برای ماساژ مناسب است؟

اگر شما هم از مصرف داروهای شیمیایی خسته شده‌اید و عوارض آن‌ها شما را آزار می‌دهد، برای تهیه تسکین دهنده طبیعی درد، دست به کار شوید. روغن زیتون خوراکی برای ماساژ خوب است و می‌توانید از آن استفاده کنید. 
ممکن است راجع به خواص نمک دریا برای کاهش درد شنیده باشید؛ باید بدانید اگر نمک دریا با روغن زیتون خوراکی ترکیب شود، پمادی فوق‌العاده برای درمان درد گردن، زانو و مفاصل به وجود می‌آورد. خواص روغن زیتون و نمک ، درمانی تضمینی برای تسکین درد شما هستند. برای درست کردن این ترکیب، مقداری نمک را با یک و نیم برابر آن روغن زیتون مخلوط کنید و آن را در ظرفی در بسته بریزید تا شکل خمیری به خود بگیرد. از آن برای ماساژ محل درد استفاده کنید.

اگر جایی از بدن شما دچار لخته خون شده است، کافی است برای از بین بردن آن، موضع را با مقداری روغن زیتون ماساژ دهید. 

آیا استفاده از خواص روغن زیتون در بارداری ضرر دارد؟

همان‌طور که می‌دانید دوران بارداری، دوران حساسی است و باید در مصرف داروها و محصولات گیاهی احتیاط کنید. روغن زیتون جزو معدود روغن‌هایی است که مصرف آن در بارداری ضرری ندارد. خواص روغن زیتون در بارداری سبب جذب آهن و ویتامین E به جنین می‌شود و رشد آن را بهبود می‌بخشد. این روغن از مبتلا شدن مادر به یبوست جوگیری می‌کند.

خلاصه

خواص روغن زیتون برای معده موجب هضم بهتر غذا و دفع آسان می‌شود. روغن زیتون با نمک سبب تسکین درد می‌شود. مصرف این روغن در بارداری موجب رشد بهتر جنین می‌شود.

روغن زیتون در بارداری

مضرات روغن زیتون برای بدن

روغن زیتون برای بدن هیچ خطری ندارد و مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ اما اگر ازآن بیش از اندازه استفاده کنید ممکن است فعالیت روده را بهم بریزد و اسهال شوید. حساسیت به روغن زیتون شایع نیست و افراد خیلی کمی به این روغن حساسیت نشان می‌دهند. برای آن که با خیال راحت از این روغن استفاده کنید، مقداری از آن را روی ساعدخود امتحان کنید و اگر بعد از ۱۵ دقیقه خارش یا قرمزی حس نکردید، آن را مصرف کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به طور مفصل درباره خواص روغن زیتون خالص صحبت کردیم. مصرف روغن زیتون خوراکی برای تنظیم فشار خون و فعالیت قلب بسیار مفید است و مانع از بروز سکته می‌شود. 
روغن زیتون طبیعی به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند و برای زیبایی و سلامت پوست و مو هم به فروش می‌رسد. مصرف این روغن در بارداری ضرری ندارد. روغن زیتون اگر بیش از اندازه استفاده شود، می‌تواند باعث بروز عوارضی مثل اسهال شود.

 فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده مرغوب‌ترین روغن‌های گیاهی از جمله روغن زیتون است برای خرید روغن زیتون اصل با ضمانت بازگشت با ما تماس بگیرید ما 24 ساعته کنارتونیم.

دسته بندی خواص خوراکی ها زیبایی و سلامتی گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

یک پاسخ به “فواید و مضرات روغن زیتون خوراکی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت