از خواص نعنا خشک شده چه می‌دانید؟ | خواص نعنا خشک برای لاغری

وحید رمضانیوحید رمضانی
5,168 بازدید
نعنا خشک شده

فوایدی از نعنا خشک شده

نعنا یکی از گیاهان خوشبو و خوش طعمی است که مصارف بسیاری دارد. خاستگاه نعنا اروپا است. این گیاه خواصی شبیه پونه دارد؛ با این تفاوت که طعم آن از پونه بهتر است. طبع آن گرم و خشک است. نعنا در کل دنیا کشت می‌شود و گونه‌ای از آن وجود دارد که به صورت وحشی اطراف رودخانه‌ها رشد می‌کند. از گیاه تازه نعنا در تهیه انواع غذاها استفاده می‌شود. نعنا مصرف گسترده‌ای دارد. این گیاه موجب تسکین درد معده، بیماری‌های تنفسی و درمان سندروم روده تحریک پذیر می‌شود. از گیاه نعنا روغن تهیه می‌کنند و این روغن در صنعت استفاده می‌شود. روغن نعنا با طعم شیرین و خنکی که دارد اسانس مورد استفاه برای خمیردندان است. عصاره نعنا ماده اصلی سازنده پماد ویکس است. همچنین در تهیه لوازم آرایش و عطر هم از آن استفاده می‌شود. روغن نعنا قابلیت دفع حشرات و آفات را هم دارد. مصرف این گیاه برای آروماتراپی یا عطر درمانی رایج است.

در مواقعی که نعنا تازه در دسترس نباشد نعنا خشک شده مصرف می‌شود. نعنا خشک ماندگاری خیلی بیشتری نسبت به برگ‌های تازه آن دارد. از نعنا در چای، نوشیدنی، دسر، آبنبات و… استفاده می‌شود. خرید نعنا خشک برای استفاده از آن در تمام فصول سال انجام می‌شود. خواص این داروی گیاهی برای سلامتی، موجب محبوبیت آن شده است. اگر تا به حال از نعنا خشک استفاده نکرده‌اید و در مورد آن اطلاعات زیادی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه کنید.

تمامی خواص نعنا خشک و بررسی تأثیرات آن بر سلامتی بدن

نعنا خشک یکی از معدود گیاهانی است که برای تمامی مشکلات بدن مفید است و استفاده از آن به رفع مشکلات زیادی به طور همزمان کمک می‌کند. به جای آن که از چندین قرص و داروی شیمیایی استفاده کنید، چندین مرتبه دمنوش نعنا مصرف کنید و به معجزه آن برای بدن پی ببرید. استفاده منظم از این گیاه در رژیم غذایی، شما را از شر بیماری‌ها خلاص می‌کند و با تقویت سیستم ایمنی، نیاز شما را برای مراجعه به پزشک بسیار کاهش می‌دهد. چای نعنا موجب افزایش زیبایی و درمان مشکلات پوستی می‌شود.

نعنا خشک شده

درمان دردهای گوارشی موجب شده از دمنوش نعنا به مقدار زیادی استفاده شود. چای نعنا خاصیت آرامبخشی دارد. این دمنوش ضرری برای بدن ندارد، فاقد کافئین است و مصرف آن می‌تواند جایگزین مناسبی برای چای سیاه باشد. چای نعنا در کافه‌های زیادی سرو می‌شود و مصرف آن در دنیا رایج است. خواص دارویی نعنا خشک و بوی خوش آن به دلیل وجود منتول در این گیاه است. منتول موجب درمان بیماری‌های ریوی می‌شود. این ترکیب سبب رفع سردرد، دردهای مفصلی و کمردرد می‌شود. خواص چای نعنا برای درمان سرماخوردگی استفاده می‌شود. می‌توانید با استفاده از این دمنوش بخور بدهید که برای رفع گرفتگی بینی و سینه بسیار مفید است. 

خلاصه

نعنا خشک شده پکیجی کامل برای برطرف کردن بیمار‌ها و تقویت بدن شما است. این گیاه دارویی سردرد و دردهای مفصلی را درمان می‌کند. نوشیدن چای نعنا باعث حفظ آرامش و رفع خستگی می‌شود.

کاهش وزن آسان با چای نعنا؛ نعنا خشک شده دشمن چاقی

اگر شما جزو افرادی هستید که اضافه وزن فشار روانی زیادی برای آن‌ها ایجاد کرده و روزانه زمان زیادی را به پیدا کردن بهترین راه برای کاهش وزن صرف می‌کنید، این پاراگراف را با دقت بیشتری بخوانید.

طبق تحقیقاتی که انجام شده، در سال‌های اخیر آمار «اضافه وزن» به طرز فاجعه‌آوری زیاد شده است. این مشکل در جوانان شایع‌‌تر شده و افراد زیر ۲۰ سال بیشتر با آن درگیر شده‌اند. در ایران تعداد افرادی که دچار چاقی شده‌اند، از سال ۹۴ به بعد افزایش ۵.۵ برابری داشته است. هر چه سن بالاتر برود، کاهش وزن سخت‌تر می‌شود و توانایی بدن برای انجام حرکات ورزشی، گرفتن رژیم لاغری و… کمتر خواهد شد. پیدا کردن راهی آسان برای لاغری موجب امیدواری تمام کسانی که اضافه وزن دارند، می‌شود و باعث می‌شود دیگر به چاقی به عنوان مشکل غیر قابل حل نگاه نکنند.

عوامل زیادی سبب اضافه وزن می‌شوند. مصرف غذاهای پرچرب و پر کالری، تحرک کم، بهم ریختن تعادل هورمون‌ها، اختلال در عملکرد غده تیروئید و… برخی از این عوامل هستند. حتما می‌دانید که چاقی بیش از حد سبب بروز بیماری‌هایی مثل: فشار خون بالا، دیابت، کلسترول بالا و بیماری‌های قلبی می‌شود. سلامتی شما از هر چیزی در این دنیا ارزش بیشتری دارد و شما باید از بدن خود محافظت کنید. نگران نباشید، یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش وزن، انجام حرکات ورزشی و استفاده از خواص دمنوش‌های طبیعی است.

مصرف دمنوش‌های گیاهی امروزه رواج بیشتری پیدا کرده است و خواص آن‌ها برای سلامتی ثابت شده است. چای نعنا یکی از مفیدترین دمنوش‌ها برای لاغری است. خواص نعنا خشک برای لاغری توسط تحقیقات زیادی بررسی شده و به اثبات رسیده است. قند طبیعی موجود در این گیاه به حفظ انرژی و کاهش اشتهای شما کمک بسیاری می‌کند. استفاده از دمنوش نعنا قبل از غذا موجب هضم راحت آن و جلوگیری از جذب قند و چربی مضر به بدن می‌شود. مصرف نعنا خشک سوخت و ساز بدن را زیاد می‌کند و باعث سوختن چربی‌ها می‌شود. استفاده از خواص چای نعنا همراه با چای سبز، تأثیر آن را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. می‌توانید مقداری لیمو با دمنوش نعنا ترکیب کنید تا خواص دارویی آن را افزایش دهید. لیمو هضم غذا را سریع می‌کند و طعم دمنوش شما را بهتر می‌کند.

خلاصه

تأثیرات چای نعنا بر کاهش وزن موجب افزایش فروش آن شده است. خواص نعنا خشک برای لاغری ، متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و سبب لاغری آسان می‌شود. ابن چای دشمن چربی است و قند طبیعی آن موجب حفظ انرژی و کاهش اشتها می‌شود.

خواص نعنا خشک شده

برای داشتن پوستی زیبا و بدون لک دمنوش نعنا بخورید

مطئنم پس از آن که متوجه شوید دمنوش نعنا به سلامت پوست و افزایش زیبایی آن کمک می‌کند، خوشحال می‌شوید. این دمنوش فوق‌العاده برای تمام مشکلات شما،  درمانی ساده در آستین دارد. لازم به ذکر نیست؛ چون می‌دانید که داشتن پوست زیبا آرزوی همه است و خانم‌ها تلاش بیشتری برای رسیدن به این آرزو می‌کنند. برای آن که پوست سالمی داشته باشید، ابتدا باید جوش، آکنه، جای جوش و لک‌های آن را از بین ببرید و پوست را از هر گونه آلودگی پاک کنید.

تونر پاک کننده صورت محصولی مناسب برای پاکسازی عمقی پوست است. شما می‌توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کنید. برای این کار مقداری نعنا خشک شده و چای سبز را دم کنید و اجازه دهید دمنوش سرد شود. سپس آن را در ظرفی در بسته نگهداری کنید. خواص این دمنوش موجب صافی و شادابی پوست می‌شود. همچنین منافذ پوست را هم برای جذب اکسیژن باز می‌کند. مصرف خوراکی چای نعنا جوش و آکنه صورت را برطرف می‌کند.

رفع ناراحتی‌های عصبی، ایجاد آرامش و تقویت مغز

همان‌طور که اشاره کردیم، منتول ترکیب مهمی در دمنوش گیاهی نعنا خشک شده است. این ماده استرس و نگرانی را کاهش می‌دهد و باعث رفع مشکلات عصبی می‌شود. چای نعنا علاوه بر کم کردن استرس، خطر حمله‌های عصبی و اسپاسم‌های عضلانی را به حداقل می‌رساند. با مصرف آن قبل از خواب، دیگر به داروهای خواب‌آور و آرام‌بخش نیاز پیدا نمی‌کنید. خواص دارویی نعنا خشک ، عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد و موجب تقویت حافظه و تمرکز می‌شود. پخش شدن رایحه نعنا در فضا می‌تواند به بهبود اختلال نقض توجه کمک کند.

خلاصه

از فواید نعنا خشک شده می‌توان به تقویت پوست و بهبود زیبایی اشاره کرد. مصرف چای نعنا موجب رفع عارضه‌های پوستی و صاف شدن آن می‌شود. مزایا نعنا خشک به کاهش استرس و ایجاد آرامش روانی کمک می‌کند. همچنین تمرکز را هم تقویت می‌کند.

خواص نعنا خشک برای لاغری

رفع مشکلات تنفسی و درمان مشکلات ریوی با فواید نعنا خشک شده

مشکلات تنفسی در هر سنی می‌توانند رخ دهند و برای درمان آن‌ها داروهای زیادی وجود دارد. استفاده از داروهای گیاهی برای رفع این مشکلات مفید است و عوارض آن‌ها بسیار کمتر از داروهای شیمیایی است. مصرف چای نعنا انقباضات سیستم تنفسی را کاهش می‌دهد و از ایجاد سرفه، گرفتگی بینی و سینه جلوگیری می‌کند. این دمنوش گیاهی سبب تقویت ریه می‌شود و مانع از نفوذ عفونت به ریه می‌شود.

دمنوش نعنا، تقویت کننده سیستم ایمنی و درمانی طبیعی برای بیماری‌های ویروسی

مصرف چای نعنا به درمان سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می‌کند. این دمنوش موجب پایین آمدن تب بیمار شده و از طریق افزایش تعرق، علائم بیماری را کاهش می‌دهد. نوشیدن چای نعنا در زمستان، مقاومت سینوس‌ها نسبت به سرما را بالا می‌برد و از عفونی شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. خواص آن موجب درمان گلو درد هم می‌شود. اضافه کردن مقداری عسل به چای نعنا، خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن را بیشتر می‌کند.

نعنا خشک شده سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن برای تقویت دستگاه ایمنی است. این دمنوش منحصر به فرد موجب کاهش استرس اکسیداتیو و افزایش جذب آنتی‌اکسیدا‌ن‌ها به بدن می‌شود. خواص نعنا خشک فعالیت رادیکال‌های آزاد در بدن را کاهش می‌دهند و از بدن در برابر عوامل بیماری‌زا محافظت می‌کنند.

خلاصه

نعنا خشک شده سرفه و تنگی نفس را برطرف می‌کند. بخور نعنا موجب باز شدن بینی و درمان سرماخوردگی می‌شود. این دمنوش بیماری‌‌های ویروسی را درمان می‌کند و از آسیب به سینوس‌ها جلوگیری می‌کند. مصرف آن گلودرد را هم برطرف می‌کند.

نعنا خشک منبع ویتامین A

این ویتامین برای سلامت چشم‌ها ضروری است. جذب ویتامین A به مقدار کافی، موجب می‌شود در شب دید خوبی داشته باشید. همچنین یکی از منابع مهم آنتی‌اکسیدان است و از بدن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند.

مصرف نعنا خشک شده در بارداری ضرر ندارد؟

یکی از مشکلات دوران بارداری این است که شما برای حفظ سلامت خود و جنین نباید از بسیاری از داورها و دمنوش‌ها استفاده کنید. داروهای مجاز برای دوران بارداری بسیار محدود هستند و خوشبختانه نعنا خشک یکی از آن داروها است. چای نعناع برای رفع حالت تهوع و استفراغ دوران بارداری بهترین دارو است. این دمنوش با خاصیت آرام‌بخشی که دارد، استرس این دوران را کم می‌کند و خواص آن به درمان سندروم روده تحریک پذیر کمک می‌کند. دم‌کرده نعنا خشک، موجب افزایش سیستم ایمنی جنین می‌شود.

خواص نعنا خشک برای لاغری و بارداری

درمان مشکلات گوارشی و تسکین درد معده با نعنا خشک شده

تحقیقات نشان می‌دهند چای نعنا تأثیر به‌سزایی در رفع مشکلات معده دارد. این چای موجب عبور راحت گاز معده از دستگاه گوارش می‌شود و مانع از ایجاد نفخ می‌شود. خواص نعنا خشک درد معده را از بین می‌برد و سوءهاضمه را برطرف می‌کند. همان‌طور که از نام این اختلال پیدا است، سوءهاضمه وقتی به وجود می‌آید که غذا به مدت طولانی در معده بماند و به قسمت‌های دیگر دستگاه گوارش برای تکمیل مراحل هضم، نرود. مصرف نعنا خشک باعث تسریع این روند می‌شود و سوءهاضمه را از بین می‌برد.

از خواص نعنا خشک برای اسهال استفاده کنید. می‌دانید که این گیاه به برطرف کننده اسهال معروف است و اولین غذایی که در این مواقع استفاده می‌شود، کته ماست با نعنا خشک است. این گیاه دارویی سلول‌های روده را تقویت می‌کند و موجب از بین بردن اسهال می‌شود. طبع گرم نعنا خشک شده برای از بین بردن سردی بدن بسیار مناسب است و مصرف آن به همراه ماست توصیه می‌شود چون مصلح آن است.

سندروم روده تحریک پذیر (IBS) نوعی اختلال گوارشی است و افراد زیادی به آن دچار می‌شوند. این اختلال معده درد، نفخ و اختلال در عملکرد روده را به همراه دارد. اصلاح رژیم غذایی و مصرف داروهای گیاهی تأثیر زیادی بر درمان این اختلال دارند. دمنوش نعناع برای از بین بردن این اختلال مفید است و طبق تحقیقات، منتول موجود در آن سبب آرامش دستگاه گوارش و از بین بردن علائم سندروم روده تحریک ‌پذیر می‌شود.

 خلاصه

نعنا خشک شده موجب برطرف کردن حالت تهوع بارداری می‌شود. دمنوش آن اضطراب را از بین می‌برد و سیستم ایمنی جنین را تقویت می‌کند. خواص نعنا خشک برای اسهال مفید است و موجب درمان آن می‌شود. چای نعنا درد معده را رفع می‌کند.

خوشبو کردن دهان و تقویت دندان‌ها با چای نعنا

دندان‌ها از مهمترین اعضای بدن هستند که زندگی بدون آن‌ها بسیار سخت می‌شود. برای جلوگیری از آسیب به آن‌ها، باید به سلامت دندان‌ها اهمیت دهید و عوامل آسیب زننده را از بین ببرید. پوسیدگی دندان‌ها موجب آسیب به بافت دندان و از بین بردن دندان‌های اطراف می‌شود. برای از بین بردن باکتری‌های مضر دهان، چای نعنا گزینه بسیار مناسبی است. از چای نعنا به عنوان دهان‌شویه استفاده کنید و قبل از خواب دهان خود را با آن شستشو دهید. نعنا خشک شده خاصیت ضدعفونی کننده دارد و سلامت دندان شما را تضمین می‌کند.

تهیه دمنوش نعنا و معجون لاغری با نعنا خشک شده

برای تهیه دمنوش نعنا، مقداری برگ خشک شده آن را در آب جوش بریزید و بعد از ۱۵ دقیقه دمنوش شما حاضر است. برای طعم بهتر آن نبات، عسل یا شکر اضافه کنید. همان‌طور که ذکر شد، ترکیب چای نعنا، چای سبز و لیموی تازه، معجونی بی‌نظیر برای لاغری است و مصرف آن به تسریع روند لاغری کمک می‌کند.

خاصیتی عجیب که فقط دمنوش نعنا شامل آن می‌شود

نتایج تحقیقات روی نعنا خشک شده بیان می‌کنند دمنوش این گیاه موجب کاهش هورمون‌های مردانه در زنان می‌شود؛ این خاصیت سبب کم شدن موهای زائد می‌شود. این دمنوش سطح آندروژن بدن را تنظیم می‌کند.

خلاصه

خواص چای نعنا بوی بد دهان را رفع می‌کند و به بهبود بهداشت دهان کمک می‌کند. این دمنوش باکتری‌های آسیب زننده به دندان را از بین می‌برد. فواید نعنا سطح آندروژن بدن زنان را تنظیم می‌کند و در کاهش موهای زائد آن‌ها موثر است.

خواص چای نعنا

عوارض احتمالی نعنا خشک شده

نعنا خشک یکی از معدود گیاهان دارویی است که مصرف آن هیچ عوارضی ندارد. نعنا خشک در صورتی که به میزان متعادلی مصرف شود، خطری برای بدن ندارد. نوشیدن بیش از اندازه دمنوش نعنا خشک در بارداری می‌تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد. نعنا در موارد خیلی نادر، سبب حساسیت می‌شود و بهتر است قبل از استفاده از آن مطمئن شوید به آن آلرژی ندارید. البته این واکنش آلرژیک ملایم است و خطری برای بدن ندارد.

جمع‌بندی

نکاتی که ذکر شد بخشی از خواص نعنا خشک بود. این گیاه دارویی برای درمان بیماری‌هایی مثل آنفولانرا و سرماخوردگی مفید است. مصرف آن موجب افزایش مقاومت بدن در برابر عوامل بیماری‌زا می‌شود. نعنا خشک درمانی برای سردرد و کمر درد است. فواید چای نعنا موجب زیبایی پوست و درخشان شدن آن می‌شود. این چای مثل یک تونر پاک کننده، پوست را پاکسازی می‌کند و به شما حس تازگی می‌دهد. برای آن که معده خود را تقویت کنید و نفخ آن را از بین ببرید، هیچ دارویی به خوبی دمنوش نعنا عمل نمی‌کند. این داروی گیاهی به سرعت اسهال را برطرف می‌کند.

مصرف چای نعنا در بارداری مشکلی ندارد و سبب از بین بردن حالت تهوع می‌شود. نعنا خشک آرامشی به شما می‌دهد که باعث رفع استرس و خستگی می‌شود. خواص آن تمرکز و عملکرد مغز را بالا می‌برد. فواید دمنوش نعنا تأثیر بی‌نظیری بر لاغری دارد. این گیاه باعث سوختن چربی‌ها و جلوگیری از جذب قند اضافی به بدن می‌شود. مصرف آن قبل از غذا  یا صبح به صورت ناشتا، تأثیر بهتری دارد. تحقیقات زیادی تأثیر نعنا خشک بر کاهش موهای زائد زنان را تایید کرده‌اند. این گیاه خوشبو کننده دهان  است و مانع از پوسیده شدن دندان می‌شود.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد.

دسته بندی خواص خوراکی ها گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت