روغن هسته انگور یک جایگزین مناسب برای روغن‌های پخت و پز

مهگل رئیس صفریمهگل رئیس صفری
1,919 بازدید
روغن هسته انگور

روغن هسته انگور و بررسی تمامی خواص آن برای سلامتی

روغن هسته انگور یکی از انواع روغن‌های گیاهی است که صورت خوراکی یا ماساژ از آن استفاده می‌شود. خواص روغن هسته انگور برای سلامتی بسیار موثر است؛ این روغن یک جایگزین مناسب برای روغن‌های پخت و پز صنعتی و سرشار از پالم است. این روغن گیاهی پرطرفدار از دانه انگور و تحت فشار و دمای بالای دستگاه پرس سرد به دست می‌آید.

روغن انگور از باقیمانده انگوری که برای آب‌انگور استفاده می‌شود، درست شده و بسیاری از کارخانه‌های تولید این نوشیدنی، روغن انگور هم درست می‌کنند. از هسته انگور باقیمانده با روشی که اشاره کردیم روغن به دست می‌آید. این روغن در بسیاری از محصولات زیبایی به کار می‌رود و خواص آن می‌تواند جایگزین مناسبی برای مواد شیمیایی و مضر باشد. این روغن همه جانبه است و از آن برای حفظ سلامتی پوست و مو و همچنین به صورت خوراکی استفاده می‌شود. در ادامه بیشتر با فواید آن آشنا می‌شویم.

فواید روغن هسته انگور

روغن‌هسته‌انگور سرشار از فلاوانوئید، بتاکاروتن، ویتامین C و E است؛ و از آن در ترکیبات لوازم آرایشی و بهداشتی، روغن‌های صنعتی برای پوست کودکان و در برخی موارد دارویی هم استفاده می‌شود.

روغن هسته انگور دارای خواص

ضد التهابی

ضد میکروبی

خاصیت آنتی‌اکسیدانی و…است.

این خواص در کنار مقادیر زیاد اسیدهای چرب زنجیره امگا 3 و ویتامین E موجود در روغن انگور، به عنوان یک درمان موثر و محبوب برای پوست و مو و سلامتی تبدیل شده است.

خلاصه :

روغن هسته انگور یک روغن خوراکی است که برای استفاده در ماساژ هم از آن استفاده می‌شود. این روغن سرشار از ویتامین E، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی دیگر است.

خواص روغن هسته انگور برای سلامت پوست

درمان آکنه

به دلیل خاصیت ضد میکروبی اثبات شده در روغن انگور، از آن برای درمان آکنه استفاده می‌کنند. تحقیقات در مورد این خواص و چگونگی عملکرد خواص این روغن گیاهی، به صورت ساده قابل درک است؛ این روغن با حمله به باکتری‌هایی که می‌توانند در منافذ پوست شما نفوذ کنند، رسوخ می‌کنند و از بروز آکنه در سطح پوست جلوگیری می‌کند. استفاده از روغن انگور در طولانی مدت می‌تواند باعث شفاف‌تر شدن پوست، کاهش منافذ باز پوست و از بین رفتن لک‌ها شود.

آبرسان و نرم‌کننده پوست

روغن انگور مانند بسیاری از روغن‌ها و داروهای گیاهی موثر خاصیت ارتجاعی و نرمی پوست را دارد، تحقیقات نشان داده است که منابع گیاهی باعث بهبود عناصر پوست خواهند شد. روغن انگور به ویتامین E و ویتامین C موجود در پوست شما کمک می‌کند و در حفظ پوست سالم مؤثر است. خواص موجود در این روغن با حفظ رطوبت پوست موجب شادابی و جوانسازی آن می‌شوند. افزایش رطوبت پوست از ایجاد خشکی و چین و چروک هم جلوگیری می‌کند.

روغن انگور حاوی یک ماده آنتی‌اکسیدان قدرتمند به نام پروانتوسیانیدین است و از التهاب و آسیب‌های محیطی روی پوست شما جلوگیری می‌کند.

ضدآفتاب طبیعی

وجود آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند در خواص روغن انگور یکی دیگر از تاثیرات مثبت این روغن روی پوست است. به گزارش یک منبع معتبر، روغن انگور از خواص پوست شما در برابر تاثیرات اشعه ماوراءبنفش محافظت می‌کند. آسیب اشعه‌ماوراءبنفش به پوست باعث بروز سرطان پوست می‎شود.

خلاصه:

این روغن یک ماده مناسب برای پوست است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این روغن باعث محافظت از پوست شما در برابر اشعه فرابنفش خورشید خواهد شد. خاصیت روغن هسته انگور باعث نرمی و رطوبت پوست دست و صورت خواهد شد. آکنه پوستی که به دلیل آلودگی‌‌های محیطی رخ می‌دهد، با استفاده از روغن هسته انگور درمان خواهد شد.

خواص روغن هسته انگور

نحوه مصرف روغن هسته انگور برای سلامت پوست

بعد از خرید روغن هسته انگور را مانند یک سرم یا کرم روی صورت خود بمالید؛ بهتر است تا این‌کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید. مخلوط کردن چند قطره از روغن هسته انگور با کرم‌های مرطوب کننده و مورد علاقه خودتان باعث حفظ رطوبت به پوست شما خواهد شد. مخلوط روغن هسته انگور با روغن آرگان و استفاده از آن هم برای سلامت پوست بسیار مفید و موثر است.

اگر ترجیح می‌دهید با قرار دادن مقداری در کف دست و مالیدن دستان خود می‌توانید روغن انگور را کمی گرم کنید. مقدار زیادی از آن را سخاوتمندانه به عنوان ماسک مرطوب کننده روی پوست خود بمالید.

چند قطره روغن درخت چای، صابون، و اسطوخودوس را با روغن انگور به عنوان یک ماسک در کنار هم قرار داده و 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

همچنین می‌توانید عصاره روغن انگور را خریداری کنید و به مدت چند هفته به طور مداوم آن را مصرف کنید. مصرف روغن انگور به صورت خوراکی هم باعث شفافیت و بهبود پوست شما خواهد شد.

برنزه کردن پوست

از این روغن برای برنزه کردن پوست با آفتاب استفاده می‌شود؛ روغن هسته‌ی انگور دارای خاصیت جمع کنندگی است که به رنگ کردن و برنز کردن پوست شما کمک کرده و سبب می‌شود پوست نرم و براق‌تر به نظر برسد. با رنگ دادن به پوست، این روغن منافذ پوستی را بسته و احتمال جوش‌های پوستی را کمتر می‌کند. کوچک شدن منافذ پوستی علاوه بر تغیر رنگ پوست، سبب جلوگیری از نفوذ آلودگی‌ها به بدن از طریق پوست می‌شوند

خلاصه:

از روغن هسته انگور برای آفتاب گرفتن و برنزه کردن هم استفاده می‌شود. این روغن باعث نرمی پوست و برنزه شدن پوست، به همراه محافظت از پوست در برابر نور خورشید می‎‌شود.

خواص روغن هسته انگور برای سلامتی

روغن دانه انگور دارای خواص مفیدی برای سلامتی است که عمدتاً با مطالعات آزمایشگاهی مورد تایید قرار گرفته است.

از خاصیت روغن هسته انگور اصل برای: حفظ سلامت و بهبود عملکرد قلب، افزایش سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از آسیب ضد میکروبی، خواص ضد سرطان و… می‌توان نام برد. تأثیرات این روغن به ترکیبات روغن دانه انگور از جمله: توکوفرول، اسید لینولنیک، رسوراترول، کوئرستین، پروسیانیدین‌ها، کاروتنوئیدها و فیتواسترول‌ها بوده است.

فواید روغن هسته انگور

کاهش فشارخون

فشارخون یکی از بیماری‌های رایج در جهان است و در اکثر مواقع به دلیل تغذیه نامناسب یا اضطراب در سنین بالاتر رخ می‌دهد. روغن طبیعی هسته‌ی انگور دارای آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی است. این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تواند از آسیب رسیدن به رگ‌های خونی جلوگیری کند. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ انجام شد دریافتند که روغن هسته‌ی انگور توانایی بهبود فشار خون بیماران مبتلا به فشار خون بالا را در طولانی مدت دارد.

خواص روغن هسته انگور برای بواسیر

روغن هسته انگور سرشار از دو ماده معدنی، پروآنتوسیانیدین و فلاونویید، است؛ این دو عنصر به ترمیم پوست و یکپارچگی مویرگی کمک می‌کند. ماساژ روغن هسته انگور در ناحیه مویرگ‌های مقعد از انباشت رگ‌ها و تشکیل غده مویرگی هموروئید جلوگیری می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

فایده‌های روغن هسته‌ی انگور برای سلامتی شامل تقویت سیستم ایمنی هم می‌شود؛ روغن هسته‌ی انگور منبع بی‌نظیر ویتامین E است. ویتامین E می‌تواند میکروب‌ها و حتی سلول‌های سرطانی را از بین ببرد؛ افزایش سیستم ایمنی بدن به معنای داشتن سپر محکم در برابر انواع بیماری‎‌ها است.

خلاصه:

روغن هسته انگور خواص بسیاری دارد. استفاده از این روغن به تنهایی یا استفاده از آن در پخت و پز و نه سرخ کردنی؛ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و کنترل فشارخون در افراد فشارخون بالا می‌شود. ماساژ روغن هسته انار برای درمان بواسیر هم بسیار موثر است.

جلوگیری از سرطان

کاهش خطر ابتلا به سرطان از دیگر فواید روغن هسته‌ انگور برای سلامتی است. در مطالعات و پژوهش‌های انجام شده دریافته‌اند که، آنتی‌اکسیدان پروآنتوسیانیدین‌‌ توانایی جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی را دارند. استفاده از روغن هسته‌‌ی انگور عوارض مهلک و ناتوان‌کننده‌ی شیمی‌درمانی و پرتو درمانی را کاهش می‌دهد. مصرف روغن هسته‌‌ی انگور به طور منظم می‌تواند مانع از رشد سلول‌های سرطانی شود. محققان دریافته‌اند که روغن هسته‌ی انگور در پیشگیری و درمان سرطان روده‌ی بزرگ مفید است. علاوه بر سرطان روده‌ی بزرگ، مصرف روغن هسته‌ انگور  به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات نیز کمک می‌کند.

ترکیب‌های مفید خاص موجود در روغن هسته‌ی انگور  و عصاره‌ی هسته‌ی انگور می‌تواند مانع رشد و گسترش سلول‌های سرطان معده، سینه، پروستات، روده‌ی بزرگ و ریه بشود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عصاره‌ی هسته‌ی انگور نیز به مزایا و فایده‌های این ماده می‌افزایند.

تقویت کننده استخوان

روغن هسته‌‌ی انگور منبع کلسیم است. کلسیم از مواد موثر و ضروری برای حفظ استخوان است. روغن هسته‌‌ی انگور در افزایش قدرت و استحکام استخوان‌ها نقش بسیار موثری دارد. همچنین روغن هسته‌ی انگور درمان خانگی موثری برای ضعف استخوانی است، ناراحتی که به خاطر کمبود کلسیم در استخوان‌ها به وجود می‌آید.

روغن هسته انگور

کمک به درمان دیابت

در بسیاری از مطالعات و پژوهش‌های انجام شده دریافته‌اند که فواید روغن هسته انگور شامل درمان دیابت نیز می‌شوند. روغن هسته‌‌ی انگور میزان ترشح انسولین را افزایش می‌دهد و با افزایش سوخت و ساز بدن، قند خون را کاهش می‌دهد. این کار سبب درمان بیماری دیابت می‌شود. خوردن این روغن به میزان یک قاشق غذاخوری بعد از غذا باعث کاهش قندخون بالای شما خواهد شد.

خلاصه:

از دیگر فواید روغن هسته انگور برای سلامتی کاهش قندخون در افراد دیابتی و کنترل چربی خون منفی آنان است. مصرف روغن هسته انگور باعث تقویت استخوان‌ها هم خواهد شد.

خواص روغن هسته انگور برای فشار خون

از دیگر خواص روغن هسته انگور برای سلامت قلب و بدن کنترل فشارخون در افراد فشارخون بالا است.

محافظت از مو در برابر حرارت

بسیاری از خانم‌ها برای بعد از حمام یا برای زیبای و آراستگی موهای خود از دستگاه‌های حرارتی مانند سشوار، اتو مو، فر مو و… استفاده می‌کنند. وسایل حرارتی به مرور زمان باعث خشکی مو، بروز موخوره، زبری مو و… می‌شود. استفاده از اسپری‌های حرارتی مو برای جلوگیری از حرارت و آسیب به موها مدتی است که رایج شده است. استفاده از روغن هسته انگور به عنوان یک محافظ حرارتی یک تیر با دو نشان است! نه تنها باعث محافظت از آسیب به موها می‌شود؛ بلکه باعث افزایش نشاط و زیبایی موهای شما خواهد شد.

مضرات روغن هسته انگور

چگونگی فراوری این روغن بسیار مهم است و اگر کاملا طبیعی نباشد برای سلامتی شما مضر است. بسیاری از شرکت‌های تولید کننده این روغن از هگزان به عنوان حلال استفاده می‌کنند. این ماده یک نوع آلاینده است و روی سیستم عصبی تأثیر منفی می‌گذارد. در خرید این روغن دقت کنید و حتما از فروشگاه‌های مطمئن آن را تهیه کنید.

تاکنون مضراتی برای این روغن گزارش نشده است و تحقیقات درمورد آن هم‌چنان ادامه دارد. قابل ذکر است که استفاده به اندازه از آن مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند و مراقب باشید بیش از اندازه از آن استفاده نکنید.

سخن پایانی

استفاده از روغن‌های گیاهی برای حفظ سلامتی و زیبایی طبیعی صورت و بدن، درحال حاضر بسیار رواج پیدا کرده است. استفاده از روغن‌های گیاهی باعث درمان بسیاری از بیماری‌ها به صورت طبیعی و بدون ضرر می‌شود.

روغن هسته انگور یک معجزه‌گر فوق‌العاده برای پوست و مو و به طور کلی سلامت تمام بدن شما است؛ برای تشخیص روغن هسته انگور اصل برخی راهکارها راهنمای شما هستند. این روغن نباید هیچ مواد افزودنی مانند آب، ماده معطر یا حتی مواد نگهدارنده داشته باشد مگر به عنوان حلال برای اسپری شدن راحت‌تر. این روغن آبکی و شل نیست و بافت نرم و کشسانی دارد. رنگ آن طلایی است و برای از بین نرفتن خواص آن روغن را در بطری تیره نگهداری کنید؛ بهتر است قبل از استفاده مداوم از این روغن، مقداری از آن را روی ساعد دست خود امتحان کنید، اگر بعد از 24 ساعت احساس خارش و سوز یا التهاب نشدید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

 فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده انواع محصولات گیاهی و فراوده‌های آن به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد.

منبع: healthline

دسته بندی خواص خوراکی ها زیبایی و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت