روغن هسته انگور و تأثیرات خارق‌العاده آن بر بدن چیست؟

وحید رمضانیوحید رمضانی
1,363 بازدید
فواید روغن هسته انگور

فواید روغن هسته انگور

میوه انگور دارای درختی رونده است. این میوه گونه‌های زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از: یاقوتی، فخری، عسگری، بی‌دانه، ریش بابا، ویس قلی، کشمشی، قندهاری، نباتی، رویال و… هستند. درخت انگور برای رشد به دما و نور متعادلی نیاز دارد و نسبت به هوای سرد مقاوم است. طعم شیرین آن موجب محبوبیت این میوه شده است. این درخت پس از گذشتن چهار سال از کاشت آن، میوه می‌دهد. میوه انگور، یکی از معدود میوه‌هایی است که تمامی قسمت‌های آن، قابل استفاده است و هر کدام فواید خاص خودشان را دارند.

مصرف انگور به کاهش اسیداوریک بدن کمک می‌کند. این میوه سردرد، بی‌اشتهایی، یبوست و بوی بد دهان را از بین می‌برد. پتاسیم موجود در انگور سبب حفظ سلامت استخوان‌ها، جلوگیری از اسپاسم عضلانی، کنترل فشارخون و رفع بیماری‌های قلبی می‌شود. انگور تصفیه کننده خون است، گردش خون در بدن را افزایش می‌دهد و مانع از لخته شدن خون در بدن می‌شود. این میوه برای استفاده در دوران نقاهت بسیار مناسب است چون سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. همچنین یک ضدعفونی کننده قوی برای بدن به حساب می‌رود. انگور را می‌توان به صورت تازه، غوره، شیره انگور و سرکه استفاده کرد. غوره برای لاغری بسیار مفید است و بهتر است در رژیم افرادی که تصمیم به کاهش وزن دارند، قرار بگیرد. غوره چربی بدن را کنترل می‌کند و میزان کلسترول بد را کاهش می‌دهد. از برگ‌های تازه انگور برای تهیه دلمه استفاده می‌کنند.

خلاصه

انگور میوه خوشمزه و پرطرفداری است. این میوه انواع زیادی دارد و درخت آن در آب و هوای معتدل رشد می‌کند. خواص آن موجب افزایش ایمنی و سلامتی بدن می‌شود. تمامی قسمت‌های این میوه برای بدن مفید هستند.

فواید روغن هسته انگور

تحقیقات نشان می‌دهند خواص درمانی فوق‌العاده انگور، رابطه مستقیمی با هسته آن‌ دارد. هسته انگور سرشار از تانن است. تانن یک آنتی‌اکسیدان قوی است. آنتی‌اکسیدان از فعالیت رادیکال‌های آزاد در بدن جلوگیری می‌کند. رادیکال‌های آزاد عامل مهمی برای آسیب به DNA هستند و پیشرفت آن‌ها در بدن خطرناک است. این ماده برای بدن ضروری است. تانن موجب حفظ آرامش و تقویت پوست می‌شود. خواص آن به جوانی پوست کمک می‌کند و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‎‌کند. هسته انگور برای روغن‌گیری به کار برده می‌شود. فواید روغن هسته انگور موجب شده از آن در صنایع مختلف مثل: غذا، سرخ کردنی و سالاد، تولید لاک و الکل صنعتی، کاغذسازی، رنگرزی در نساجی، روغن‌کاری قطعات هواپیما و تولید محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده شود. خرید روغن هسته انگور برای مصرف روزانه و آشپزی، از لحاظ اقتصادی به صرفه است؛ چون از روغن هسته انگور برای پخت و پز می‌توانید به مقدار کمتری نسبت به سایر روغن‌ها، استفاده کنید.

خلاصه

روغنی که از هسته انگور تهیه می‌شود برای سلامتی مفید است و سرشار از آنتی‌اکسیدان است. این روغن مانع از بروز سرطان و بیماری در بدن می‌شود. فواید آن در صنایع مختلف به کار برده می‌شود.

 طرز تهیه روغن هسته انگور چگونه است؟

پیش از آن که فواید روغن هسته انگور را بررسی کنیم، بهتر است با چگونگی روغن گیری از هسته انگور آشنا شویم. روغن انگور سالیان درازی است که به سبد خرید خانواده‌های اروپایی و آمریکایی اضافه شده است. تولید این روغن در کشورهایی که صنعت شراب سازی در آن‌ها فعالیت عظیمی دارد، بیشتر است. فرانسه، اسپانیا و ایتالیا بیشترین روغن هسته انگور دنیا را تولید می‌کنند. تغییر کردن سبک زندگی مردم در ‌چندین سال اخیر و بیشتر شدن مصرف فست فود و مواد غذایی مضر، موجب به خطر انداختن سلامتی بدن شده است. حتما متوجه افزایش آمار مبتلایان به سرطان در سال‌های اخیر شده‌اید.

افرادی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند همیشه به دنبال مصرف مواد غذایی ارگانیک و کاملا طبیعی هستند. آن‌ها برای پخت و پز از خواص روغن‌های گیاهی استفاده می‌کنند و با تحقیقات انجام شده روی روغن هسته انگور، مشخص شده این روغن یکی از بهترین روغن‌های گیاهی برای استفاده خوراکی و موضعی است. رضایت مصرف کنندگان این روغن اثباتی برای کیفیت و اثر مفید آن روی سلامتی است. 

روغن هسته انگور برای پخت و پز

روغن هسته انگور در ایران از باقیمانده انگوری که برای آب انگور مصرف می‌شود، به صورت تفاله و هسته آن، به دست می‌آید. تفاله و هسته انگور حالت چسبناکی دارند و برای استخراج روغن از آن‌ها ابتدا باید شسته شوند و سپس هسته‌ها برای روغن‌گیری آماده شوند. تفاله‌ها را با دستگاهی شبیه رنده به قطعات ریزتر تبدیل می‌کنند و پس از جدا کردن تفاله از هسته، روغن گیری شروع می‌شود. برای آن که پرس هسته بهتر انجام شود به آن حرارت اضافه می‌کنند و افزایش رطوبت هسته، موجب راحت‌تر پختن آن می‌شود. رطوبت در این مرحله نقش مهمی دارد. پس از آن‌ که پختن هسته تمام شد، باید تا جایی که تقریبا تمامی رطوبت از بین برود، خشک شود.

روغن گیری به سه روش: پرس کردن ( پرس سرد یا گرم)، روغن گیری با حلال و روغن گیری با پیش پرس و حلال، انجام می‌شود. طرز تهیه روغن هسته انگور با روش‌های ذکر شده به صورت کاملا طبیعی صورت می‌گیرد و هیچ گونه ماده اضافی با روغن ترکیب نمی‌شود.

خلاصه

روغن گیاهی هسته انگور با سه روش تهیه می‌شود. این روغن در ایران از باقیمانده انگوری که با آن آب انگور تولید می‌کنند، به دست می‌آید. هسته انگور پس از تحمل حرارت و رطوبت، با روش‌های ذکر شده به روغن تبدیل می‌شود.

فواید روغن هسته انگور برای بدن در چند خط

روغن هسته انگور برای مصارف خوراکی بسیار مناسب است. این روغن سطح تری‌گلیسیرید خون را کنترل می‌کند و از جذب چربی‌های مضر به بدن جلوگیری می‌کند. به کار بردن روغن هسته انگور برای پخت و پز موجب می‌شود غذاهای چرب دیگر به اندازه قبل برای بدن شما مضر نباشند. روغن هسته انگور به راحتی هضم می‌شود و ترکیبات آن مشکلی برای دستگاه گوارش نمی‌کنند. این روغن بوی مطبوعی دارد و طعم آن غذا را تغییر نمی‌دهد. یکی ازمهمترین فواید روغن هسته انگور برای پخت و پز این است که این روغن توانایی بالایی در تحمل حرارت دارد و نمی‌سوزد. مصرف روغن هسته انگور میزان آنتی‌اکسیدان‌ها را در بدن افزایش می‌دهد. روغن هسته انگور سرشار از ویتامین E است که در سلامتی پوست نقش مهمی دارد. این ویتامین خستگی چشم را از بین می‌برد. روغن هسته انگور به سلامت قلب کمک می‌کند و موجب کاهش فشار خون می‌شود. خواص ضد سرطانی این روغن مانع از ابتلا به سرطان پوست می‌شود. از این روغن برای تولید صابون صورت استفاده می‌شود. محصولات مراقبتی مربوط به روغن هسته انگور فروش بسیاری دارند.

خلاصه

روغن هسته انگور برای پخت و پز مناسب است. این روغن حرارت بالا را تحمل می‌کند و مصرف آن موجب بهبود شرایط پوست و قلب می‌شود. این روغن فشار خون را کاهش می‌دهد و سبب راحت هضم شدن غذا می‌شود.

روغن هسته انگور برای جوش

چرا از روغن انگور برای پوست استفاده کنیم؟

حتما شنیده‌اید پیشگیری و مراقبت بهتر از درمان است. مراقبت از پوست یکی از کارهایی است که باید به طور منظم آن را انجام دهید تا همیشه پوست سالمی داشته باشید. امروزه به دلیل افزایش آلودگی هوا و شدید شدن اشعه‌های مضر آفتاب به دلیل افزایش گرمای زمین، رسیدگی به پوست از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. فواید روغن هسته انگور برای مراقبت از پوست و زیبایی به کار می‌رود. این روغن سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز برای حفظ سلامت پوست است. فواید روغن هسته انگور برای جوش صورت ، آکنه، تیرگی پوست، خشکی پوست و چربی بیش از حد آن، استفاده می‌شود.

روغن هسته انگور، دشمن پیری پوست

روغن هسته انگور موجب افزایش کلاژن پوست می‌شود. کلاژن پروتئین مهمی برای بدن است. این ماده سبب بازسازی سلول‌های آسیب دیده پوست می‌شود. کلاژن سازی حالت کشسانی پوست را افزایش می‌دهد و از ورود آلودگی‌ها به پوست جلوگیری می‌کند. کلاژن تأثیر زیادی در از بین بردن آثار پیری پوست و جوانسازی آن دارد. ماساژ صورت با روغن هسته انگور سبب جذب مواد مغذی به پوست می‌شود و خواص آن پوست شما را شاداب و جوان نگه می‌دارد.

خلاصه

روغن هسته انگور موجب تقویت پوست شما می‌شود. پوست عامل مهمی برای زیبایی است. این روغن ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم را به پوست می‌دهد. روغن هسته انگور سبب افزایش کلاژن سازی پوست و جوانسازی سلول‌های آن می‌شود.

تأثیر روغن هسته انگور بر خشکی پوست

خشک شدن پوست نتایج خوبی برای شما نخواهد داشت. خشکی پوست بر اثر شستشوی مکرر پوست، استفاده از صابون نامناسب، سردی بیش از اندازه هوا، کم‌آبی بدن و… به وجود می‌آید. خشک شدن پوست سبب باز شدن بیش از حد منافذ پوست و از دست دادن رطوبت آن می‌شود. خشکی پوست سبب بروز عارضه‌هایی مثل اگزما هم می‌شود. پوستی که رطوبت نداشته باشد سریع دچار خطوط و چین و چروک می‌شود؛ همچنین میزان جذب عوامل بیماری‌زا هم در آن بیشتر از قبل می‌شود چون هیچ مانعی برای ورود آن‌ها وجود ندارد. میزان آسیبی که اشعه‌های آفتاب به پوست خشک می‌زنند بسیار بیشتر از آسیبی است که پوست چرب و مرطوب می‌بیند.

فواید روغن هسته انگور موجب جذب رطوبت کافی به پوست می‌شود. این روغن پوست‌های خشک را به حد تعادل می‌رساند و از آن‌ها در برابر خشک شدن مجدد محافظت می‌کند. روغن هسته انگور منافذ پوست را کوچک می‌کند تا به اندازه کافی اکسیژن جذب پوست شود.

فواید روغن هسته انگور برای مو

خلاصه

فواید روغن هسته انگور موجب آبرسانی پوست می‌شود. این روغن سبب کوچک شدن منافذ پوست و جذب اکسیژن بیشتر می‌شود. خواص آن از ایجاد چین و چروک و عارضه‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

تنظیم چربی پوست با روغن هسته انگور

علاوه بر خشکی پوست، چربی بیش از اندازه هم به سلامت پوست شما آسیب می‌رساند. چربی بیش از حد، موجب بسته شدن منافظ و تجمع چربی و آلودگی زیر پوست می‌شود. این مشکل سبب بروز جوش روی پوست می‌شود. جوش‌ها، آلودگی‌هایی هستند که باید از پوست رفع شوند تا باعث به وجود آمدن عارضه‌های پوستی بدتر نشوند. مصرف روغن هسته انگور برای جوش صورت موجب رفع سریع آن می‌شود. این روغن سریع جذب پوست می‌شود و چربی پوست را کنترل می‌کند. روغن هسته انگور انگور برای جوش صورت مثل معجزه عمل می‌کند.

روغن هسته انگور یکی از سبک‌ترین روغن‌های گیاهی است و به سرعت جذب پوست می‌شود. به همین دلیل چربی زیادی به پوست نمی‌دهد. از این روغن قبل از خواب استفاده کنید تا خواص آن کاملا جذب پوست شوند. روغن هسته انگور برای انواع پوست مناسب و حاوی مواد مغذی مورد نیاز پوست است.

پاکسازی پوست با فواید روغن هسته انگور

روغن هسته انگور اصل موجب برطرف کردن سلول‌های مرده پوست می‌شود. این روغن لایه‌های زیرین پوست را هم پاکسازی می‌کند. روغن هسته انگور یک لایه بردار طبیعی است که برای ماساژ صورت بعد از پاک کردن آرایش، بسیار مناسب است. فواید روغن هسته انگور برای پوست موجب شده خانم‌ها تمایل زیادی برای استفاده از این روغن داشته باشند.

تیرگی دور چشم را با روغن هسته انگور درمان کنید

استرس‌ها و فشارهای روانی، بیش از حد با چشم‌ها کار کردن، خشک شدن پوست دور چشم، گریه زیاد، افسردگی و… موجب گودی زیر چشم و تیرگی پوست اطراف چشم می‌شود. پوست دور چشم حساس است و زود آسیب می‌بیند. این قسمت از صورت تأثیر زیادی بر زیبایی شما دارد. خواص روغن‌های گیاهی موجب از بین رفتن سیاهی‌های دور چشم می‌شوند و بدون اینکه به پوست این ناحیه آسیب برسانند مشکلات آن را برطرف می‌کنند.

خلاصه

روغن هسته انگور چربی پوست را کنترل می‌کند و سبب از بین رفتن جوش‌های صورت می‌شود. این روغن پوست را پاکسازی می‌کند و موجب از بین رفتن تیرگی‌های دور چشم می‌شود. 

مزایا روغن هسته انگور

ویتامین E روغن هسته انگور

روغن انگور منبعی غنی از ویتامین E است. ویتامین E آنتی‌اکسیدان مهمی است. جذب آن به بدن برای سلامت پوست و عملکرد اعضای بدن ضروری است. این ویتامین بدن را در برابر ابتلا به بیماری‌ها مقاوم می‌کند. همچنین تأثیرات این ویتامین در پیشگری از بروز آلزایمر ثابت شده است.

یکی از دلایلی که موجب بالا رفتن نقطه دود این روغن شده است، ویتامین E است.

بررسی فواید روغن هسته انگور برای مو

موی شما یکی از فاکتورهای مهم برای افزایش زیبایی است. موهای سالم و سرحال، موجب افزایش اعتماد به نفس شما می‌شوند. ممکن است بر اثر کمبود مواد معدنی، تغییر شرایط آب و هوایی، مصرف مواد شیمیایی و رنگ مو، جذب کلر استخر به مو و تابش اشعه مضر آفتاب به موها، بافت مو آسیب ببیند و فویکول مو ضعیف شود. ریزش مو، شوره سر، خشکی مو و به تبع آن موخوره، از مشکلات مهم برای مو هستند. برای رفع این مشکلات مصرف مواد ارگانیک و غیر شیمیایی نتجیه بهتری می‌دهد. بر اساس گزارشات، ماساژ روغن هسته انگور به ساقه و ریشه مو سبب تقویت بافت مو می‌شود. این روغن خشکی پوست سر را از بین می‌برد و موهای آسیب دیده را درمان می‌کند. برای داشتن موهایی درخشان و زیبا پس از حمام چند قطره از این روغن را روی موها ماساژ دهید تا خواص آن جذب شود.

ماساژ پوست سر و تأثیر آن در رشد مو

یکی از راه حل‌های ساده و کارساز برای مشکلات مو، ماساژ پوست سر است. این کار موجب افزایش جریان خون در سر و بالا رفتن جذب اکسیژن می‌شود؛ همچنین سر را گرم می‌کند و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. روزانه ۵ دقیقه ماساژ پوست سر تأثیر زیادی بر رفع مشکلات موی شما می‌گذارد. اگر از روغن گیاهی برای این کار استفاده کنید، تأثیر آن بیشتر هم می‌شود. فواید روغن هسته انگور برای ماساژ پوست سر مناسب است.

خلاصه

روغن هسته انگور موجب تقویت موهای شما می‌شود و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. ماساژ موها با این روغن موجب حفظ رطوبت می‌شود و مانع از خشکی مو می‌شود. ماساژ پوست سر با روغن هسته انگور سبب افزایش گردش خون در سر می‌شود.

آروماتراپی با روغن هسته انگور

افزایش استرس و اضطراب روی سلامتی بدن تأثیر منفی می‌گذارد و باعث به وجود آمدن مشکلات پوستی و ریزش مو می‌شود. ترکیب روغن هسته انگور با سایر روغن‌های که استرس را کاهش می‌دهند برای رایحه درمانی مفید است. آروماتراپی برای حفظ آرامش و درمان استرس به کار می‌رود.

فواید روغن هسته انگور برای سلامتی

تحقیقات نشان داده‌اند روغن هسته انگور برای قلب مفید است. این روغن موجب کاهش چربی بد خون می‌شود؛ این کار از گرفتگی رگ‌ها جلوگیری می‌کند. کاهش تری‌گلیسیرید خون سبب درمان اختلالات کبدی و بهبود بخشیدن عملکرد پانکراس می‌شود. روغن هسته انگور موجب التیام زخم می‌شود و درد را کاهش می‌دهد. از این روغن برای ماساژ بدن استفاده می‌شود که می‌تواند آثار خستگی را از بین ببرد.

احتیاط

طبق تحقیقات انجام شده این روغن برای بدن ضرری ندارد. فقط به یاد داشته باشید قبل از استفاده موضعی از آن، مقدار روغن روی بازوی خود بریزید و اگر پس از 15 دقیقه اثری از سوزش، قرمزی و خارش دیده نشد، از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

استفاده از خواص روغن‌های گیاهی برای حفظ سلامتی و زیبایی طبیعی صورت و بدن، درحال حاضر بسیار رواج پیدا کرده است.

روغن هسته انگور فواید بسیاری برای بدن دارد. این روغن برای آشپزی استفاده می‌شود و طعم خوبی به غذا می‌دهد. مصرف آن موجب کاهش کلسترول بد و بهبود عملکرد قلب می‌شود. این روغن از ابتلا به بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. روغن هسته انگور برای پوست مفید است. این روغن چربی و خشکی بیش از حد پوست را از بین می‌برد. از این روغن می‌توان به صورت یک آبرسان طبیعی بهره برد. روغن دانه انگور سبب تقویت موها می‌شود و آن‌ها را نرم و لطیف می‌کند. این روغن برای ماساژ بدن بسیار مفید است و فواید آن موجب التیام زخم می‌شود.

 فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده انواع محصولات گیاهی و فراوده‌های آن به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد.

دسته بندی خواص خوراکی ها زیبایی و سلامتی گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت