بهترین خواص پودر سیر در لاغری ، کاهش کلسترول و درمان دیابت

وحید رمضانیوحید رمضانی
3,460 بازدید
خواص پودر سیر در لاغری

از خواص پودر سیر چه می‌دانید؟

سیر گیاهی مفید برای سلامتی است. این گیاه بوی خوبی ندارد. وجود آلیسین در سیر باعث می‌شود بوی زننده‌ای بدهد. بسیاری از افراد به همین دلیل از مصرف سیر تازه خودداری می‌کنند؛ اما باید بدانید فواید آن به حدی برای بدن زیاد است که نمی‌توان از آن‌ها گذشت. خبر خوب این است که پودر سیر بوی کمتری نسبت به سیر تازه دارد و وقتی برای پخت و پز استفاده شود، بوی آن دیگر به تندی قبل نیست و به راحتی از بین می‌رود. همچنین غذا را خوش عطر و خوش طعم می‌کند. خواص پودر سیر در لاغری ، تقویت مو، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش کلسترول و… استفاده می‌شود.

پودر سیر منبعی غنی از منگنز، ویتامین B6، ویتامین C و فیبر است. وقتی سیر را خشک می‌کنید و پودر آن را تهیه می‌کنید، ماندگاری آن را بالا می‌برید. خرید پودر سیر از عطاری‌ها یا فروشگاه‌های اینترنتی هم انجام می‌شود.

خواص پودر سیر برای مو

تأثیر خواص پودر سیر در لاغری چگونه است؟

پودر سیر کالری خیلی کمی دارد و به همین دلیل داروی بسیار مناسبی برای کاهش وزن است. اضافه کردن آن به غذاها، رژیم غذایی شما را رو به سلامتی بیشتر می‌برد و موجب کاهش وزن می‌شود. علاوه بر آن که خواص پودر سیر در لاغری کاربرد دارد، سلامتی شما را هم تضمین می‌کند. پودر سیر به عنوان ادویه مصرف می‌شود یا با آن دمنوشی برای لاغری تهیه می‌کنند. خواص پودر سیر برای لاغری ، سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و موجب تسریع در روند کاهش وزن می‌شود.

خواص پودر سیر در لاغری ، از چاقی و اضافه وزن جلوگیری می‌کند و به حفظ تناسب اندام کمک می‌کند. پودر سیر موجب کم شدن بافت‌های چربی می‌شود و به سوختن چربی‌ها در بافت کبد و عضله کمک می‌کند. استفاده از آن موجب تبدیل چربی به گرما می‌شود و این کار سبب لاغری می‌شود.

خلاصه

خواص پودر سیر در لاغری موثر است و موجب سوزاندن چربی‌ها می‌شود. پودر سیر مقادیر قابل توجهی از ویتامین‌ها و مواد معدنی دارد که موجب تقویت موها و حفظ سلامتی بدن می‌شود. این ادویه کاربرد زیادی دارد و بوی آن از سیر تازه کمتر است.

آلیسین چه خاصیتی دارد؟ فواید پودر سیر برای تقویت سیستم ایمنی بدن

پودر سیر منبعی غنی از آلیسین است. آلیسین یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند است. این ترکیب سبب از بین بردن رادیکال‌های آزاد و افزایش گلبول‌های سفید بدن می‌شود. رادیکال‌های آزاد عامل مهمی در به وجود آمدن بیماری‌های مثل سرطان، بیماری‌های قلبی، آلزایمر و… هستند. فواید پودر سیر سبب بالا بردن مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها می‌شود. این ادویه برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید است.

آلیسین یک ضدباکتری قوی است. همچنین خاصیت ضد عفونی کنندگی که دارد، موجب پاکسازی معده، ریه و پوست می‌شود.

پودر سیر بدن را سم‌زدایی می‌کند و از جذب فلزات سنگین به بدن جلوگیری می‌کند. مصرف این ادویه برای افرادی که در معرض سرب هستند، موجب حفظ سلامتی اندام‌ها در برابر فلزات سنگین می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد این ادویه میزان سرب موجود در خون را تا ۱۹ درصد کاهش می‌دهد. همچنین علائم مسمومیت مثل سردرد و استفراغ را از بین می‌برد.

خواص پودر سیر برای مو و درمان ریزش مو با ماسک پودر سیر

پودر سیر سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن است. جذب این ویتامین‌ها برای حفظ سلامت موها نیز ضروری است. ویتامین B6 یکی از مهمترین ویتامین‌های مورد نیاز موها است و به مقدار فراوان در پودر سیر وجود دارد. پودر سیر تأثیر به‌سزایی در تولید کراتین دارد. کراتین از لایه بیرونی پوست و فولیکول مو در برابر  آسیب محافظت می‌کند.

برای تهیه ماسک مو با پودر سیر و استفاده از خواص پودر سیر برای مو ، هر مقدار پودر سیر که مایل هستید را با دو برابر آن روغن نارگیل یا زیتون، مخلوط کنید و روی حرارت ملایم بگذارید. بعد از آن که روغن گرم شد، ترکیب را از صافی رد کنید تا محلول یکدست شود و آن را در یک ظرف نگهداری کنید. دوبار در هفته می‌توانید از این ماسک استفاده کنید. مقداری روغن را روی پوست سر ماساژ دهید و بعد از ۱۵ دقیقه سر خود را شستشو دهید.

پودر سیر و لاغری

فواید پودر سیر برای پیشگیری از دیابت

خواص پودر سیر در لاغری ، در پیشگیری از دیابت هم مفید است. پودر سیر با جلوگیری از چاقی، مانع از بروز دیابت می‌شود. علاوه بر چاقی، فشار خون و کلسترول بالا هم عوامل مهمی برای بروز دیابت هستند و بالا رفتن سن، این عوامل را تشدید می‌کند. بیماری دیابت در اثر بالا رفتن مقاومت بدن نسبت به انسولین یا عدم تولید آن در بدن، به وجود می‌آید. پودر سیر موجب کاهش مقاومت بدن نسبت به انسولین می‌شود و علاوه بر جلوگیری از بروز دیابت، به بهبود آن هم کمک می‌کند. پودر سیر، میزان قند خون را کنترل می‌کند و مقدار آن را در افراد دیابتی کاهش می‌دهد.

خلاصه

آلیسین موجود در پودر سیر از بدن در برابر ابتلا به بیماری‌ها محافظت می‌کند. پودر سیر بدن را از آلودگی‌ها پاکسازی می‌کند و خواص آن موجب تقویت ریشه مو می‌شود. خواص پودر سیر برای مو ، از ریزش آن جلوگیری می‌کند. همچنین مصرف آن مانع از بروز دیابت در سنین بالا می‌شود و قند خون را پایین نگه می‌دارد.

تقویت حافظه با پودر سیر

پودر سیر عملکرد مغز را افزایش می‌دهد و مصرف آن ترشح هورمون سروتونین را در مغز افزایش می‌دهد. این هورمون تأثیر مستقیم بر حافظه می‌گذارد و افزایش آن موجب تقویت حافظه می‌شود.

آیا به دنبال راهی طبیعی برای کاهش کلسترول می‌گردید؟

فواید پودر سیر در پایین آمدن سطح چربی بد خون تأثیر می‌گذارد. کاهش کلسترول سبب بهبود جریان خون و جلوگیری از رسوب چربی در رگ‌ها می‌شود. این کار مانع از بروز بیماری‌های قلبی و سکته می‌شود. کاهش سطح کلسترول موجب تقویت کبد هم می‌شود و از بروز بیماری کبد چرب جلوگیری می‌کند.

بیماری‌های قلبی یکی از شایع‌ترین دلایل مرگ و میر در دنیا هستند. حملات قلبی و سکته قلبی بر اثر فشار خون بالا به وجود می‌آیند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهند مصرف پودر سیر به عنوان داروی مکمل موجب کاهش فشار خون و بهبود بیماری‌های قلبی می‌شود. در یم دوره درمان ۶ ماهه، مصرف پودر سیر، کاهش چشمگیر فشار خون را نشان می‌دهد و خواصی مشابه داروهای فشار خون دارد. مصرف پودر سیر از بروز بیماری‌های قلبی، افزایش فشار خون و… جلوگیری می‌کند و به همین دلیل با حذف عوامل خطرزا برای سلامتی، به افزایش طول عمر کمک می‌کند.

فواید پودر سیر برای پوست

پودر سیر به صورت موضعی هم استفاده می‌شود و خواص آن برای پوست مفید است. این داروی گیاهی موجب درمان التهابات پوستی، اگزما، جوش و آکنه می‌شود. همچنین آسیب اشعه‌های مضر آفتاب را هم کاهش می‌دهد.

با استفاده از پودر سیر، جوان بمانید

همان‌طور که گفتیم، پودر سیر سرشار از آنتی‌اکسیدان است و این خاصیت موجب ترمیم سلول‌های آسیب دیده می‌شود؛ به همین دلیل استفاده از پودر سیر در جوان ماندن شما موثر است و از پیر شدن سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند. با افزایش سن، ذخایر مواد معدنی و ویتامین‌های بدن کاهش پیدا می‌کند و همین عامل، موجب پیری می‌شود. اگر از پودر سیر استفاده کنید، این اتفاق را به تأخیر می‌اندازید و موجب حفظ جوانی و شادابی خود می‌شوید.

تأثیر خواص پودر سیر برای لاغری با طبع پودر سیر

طبع پودر سیر گرم است و این خاصیت برای افزایش متابولیسم بدن مفید است. به همین دلیل بین پودر سیر و لاغری ارتباط نزدیکی وجود دارد. پودر سیر بدن را گرم نگه می‌دارد و گردش خون را افزایش می‌دهد. پودر سیر سردی معده را برطرف می‌کند. همچنین مصلح غذاها با طبع سرد است.

خلاصه

مصرف پودر سیر برای کاهش کلسترول مفید است. این ادویه به تقویت حافظه کمک می‌کند. همچنین موجب درمان اگزما، جوش و آکنه می‌شود. از خاصیت پودر سیر و لاغری آسان با اضافه کردن آن به غذاها بهرمند شوید. پودر سیر شما را جوان و زیبا نگه می‌دارد و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

نگهداری پودر سیر

تأثیر مصرف پودر سیر بر دستگاه گوارش و معده

پودر سیر به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و از بروز بیماری‌های گوارشی جلوگیری می‌کند. خواص آنتی‌اکسیدانی آن مانع از به وجود آمدن سرطان معده و روده بزرگ می‌شود.

فواید پودر سیر در جلوگیری از بروز سرطان

تحقیقات نشان می‌دهند پودر سیر حاوی ترکیب گوگرددار است و مصرف آن توده‌های سرطانی را از بین می‌برد. استفاده از این ادویه برای مردان، خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد. 

قرص سیر بدون بو و خواص پودر سیر در لاغری

یکی از فراورده‌های سیر، قرص سیر بدون بو است که توسط برخی از شرکت‌های محصولات گیاهی، تولید می‌شود. برای تهیه این قرص، طی فرایندی شیمیایی، بوی سیر گرفته می‎شود و استفاده از آن برای افرادی که با بوی تند سیر مشکل دارند، مفید است. برای تهیه قرص سیر بدون بو ، از فواید پودر سیر استفاده می‌کنند. این قرص خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد و طبق تحقیقات انجام شده، موجب درمان درد آندو متریوز در زنان مبتلا به این بیماری می‌شود. این قرص گیاهی برای کاهش وزن هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خلاصه

پودر سیر برای تقویت دستگاه گوارش و هضم غذا مفید است. ترکیبات گوگرددار آن موجب از بین بردن توده‌های سرطانی و کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات، معده و روده بزرگ می‌شوند. قرص سیر بدون بو با استفاده از پودر سیر تهیه می‌شود و بو تند سیر از آن گرفته شده است.

گل سیر چیست؟ خواص گل سیر برای چه استفاده می‌شود؟

از اسم آن مشخص است که گل سیر، به ساقه سیر متصل است و گل آن محسوب می‌شود. در قسمت ریشه آن میوه سیر قرار دارد. گل سیر دانه‌های کوچک و ریزی از سیر در خود دارد و طعم آن مثل سیر، تند است. از خواص گل سیر برای تهیه ترشی استفاده می‌شود. این ترشی طرفداران زیادی دارد و طعم آن شبیه سیر ترشی است.

طرز تهیه ترشی گل سیر

ابتدا گل سیرها را از ساقه جدا کنید و آن‌ها را به خوبی شستشو دهید. پوست آن‌ها را جدا کنید. آن‌ها را در برابر آفتاب قرار دهید تا خشک شوند. صسپس آن‌ها را در یک ظرف شیشه‌ای قرار می‌دهید و ترکیب سرکه و نمک را به آن‌ها اضافه می‌کنید. برای چند روز  آن را در برابر آفتاب قرار دهید و سپس در جای خشک و خنک بگذارید تا پس از حدودا دو ماه ترشی آماده شود.

تهیه پودر سیر خانگی

با تهیه این ادویه طبیعی در منزل، می‌توانید از خواص پودر سیر برای لاغری ، تقویت سیستم ایمنی، درمان دیابت، کاهش کلسترول و… استفاده کنید. از پودر سیر برای پختن انواع خورشت، کتلت، خوش طعم کردن گوشت، ترشی و… استفاده می‌شود. پودر سیر ضد عفونی کننده قوی برای بدن است. روش تهیه آن در خانه به این صورت است که:

ابتدا سیرها را با پوست به مدت ۱۰ دقیقه در فریزر بگذارید تا گازهای سمی آن‌ها خارج شود. سپس سیرها را خوب شستشو دهید و برای راحتی در پوست کندن آن‌ها، سیرها را داخل شیشه بریزید و در آن را محکم ببندید. سپس شیشه را چند بار با حرکت سریع تکان دهید تا پوست سیر به راحتی جدا شود. بعد از آن سیرها را به تکه‌های کوچک‌تر برش بزنید و ورقه ورقه کنید. آن‌ها را در سینی تمیزی بگذارید و در برابر آفتاب بگذارید یا روی حرارت بخاری و شوفاژ خشک کنید. برای آن که گرد و خاک جذب سیرها نشود پارچه نازکی روی آن‌ها قرار دهید تا هوا به خوبی رد و بدل شود.

روش دیگری برای خشک کردن سیر وجود دارد و با استفاده از فر می‌توانید به راحتی در مدت دو ساعت، سیر خشک شده داشته باشد. سیرها را در سینی فر بگذارید و دمای فر را در پایین‌ترین حالت قرار دهید. پایین بودن دمای فر موجب زیبایی سیر خشک شده می‌شود و رنگ آن را تغییر نمی‌دهد.

بعد از خشک شدن سیرها، آن‌ها را در آسیاب بریزید تا پودر شوند. پودر سیر خانگی شما آماده است.

ممکن است تهیه پودر سیر در منزل برای شما سخت باشد و با وجود مشغله‌هایی که دارید، وقت زیادی از شما بگیرد؛ به همین دلیل بهتر است آن را از فروشگاهی معتبر تهیه کنید و با خیال راحت از خواص پودر سیر برای لاغری و همچنین به عنوان چاشنی غذاها، استفاده کنید.

خلاصه

از خواص گل سیر برای تهیه ترشی استفاده می‌شود. این گیاه طعمی مشابه سیر دارد و گل آن است. تهیه پودر سر در منزل امکان‌پذیر است اما وقت و حوصله زیادی می‌برد. می‌توانید برای خرید پودر سیر ارگانیک را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید.

شیوه نگهداری پودر سیر چگونه است؟

نگهداری پودر سیر آسان است و مشابه سایر ادویه‌ها است. پودر سیر باید در جای خشک و خنک نگهداری شود. رطوبت و دمای بالا عوامل اصلی برای فاسد شدن پودر سیر هستند و باعث کپک زدن آن می‌شوند. همچنین گرما موجب از دست رفتن خواص پودر سیر برای لاغری و سایر فواید آن می‌شود. برای ماندگاری بالاتر، بهتر است این ادویه را در جای تاریک نگهداری کنید. برای آن که از چسبیدن ذرات پودر سیر بهم و سفت شدن آن جلوگیری کنید، می‌توانید مقداری نمک به این ادویه اضافه کنید.

عوارض احتمالی پودر سیر

این احتمال خیلی کم است که به پودر سیر حساسیت داشته باشید؛ برخی افراد ممکن است با تماس پودر سیر با پوست، دچار خارش یا سوزش شوند. این حساسیت خطرناک نیست ولی بهتر است این افراد در مصرف پودر سیر احتیاط کنند. اگر از داروهایی مثل آسپیرین استفاده می‌کنید، مراقب خاصیت رقیق کنندگی خون باشید. پودر سیر خون را رقیق می‌کند و استفاده بیش از حد از آن با داروهایی مثل آسپیرین تداخل دارد.

طبع پودر سیر

جمع‌بندی

پودر سیر یک ادویه مفید برای سلامتی است و مصرف آن موجب کاهش کلسترول، فشار خون وقند خون می‌شود. خواص ادویه پودر سیر در لاغری هم کاربرد دارد و باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. این ادویه خوشمزه بوی کمتری نسبت به سیر تازه دارد و این یکی از مزیت‌های پودر سیر نسبت به سیر تازه است. خواص پودر سیر برای مو و تقویت آن هم مصرف می‌شود. پودر سیر بدن را ضد عفونی می‌کند و برای درمان بیماری سرماخوردگی مفید است. همچنین به درمان دیابت هم کمک می‌کند. اگر از دارو آسپیرین استفاده می‌کنید، باید مصرف بی‌رویه پودر سیر را کنار بگذارید.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی خواص خوراکی ها زیبایی و سلامتی گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت