خواص روغن های گیاهی

مهگل رئیس صفریمهگل رئیس صفری
1,861 بازدید
خواص روغن

روغن آرگان

روغن آرگان یکی از انواع روغن گیاهی است، برخی به این روغن با ارزش، طلای مایع می‌گویند. در روغن‌درمانی از خواص این روغن گیاهی بسیار استفاده می‌شود. روغن آرگان یکی از انواع روغن خوراکی است اما به عنوان مصارف موضعی از آن استفاده می‌شود. این روغن از دانه‌های گیاه آرگان که بیشتر در کشور مراکش استخراج می‌شود، گرفته می‌شود.

خواص روغن آرگان بسیار زیاد است. از درمان مشکلات پوستی گرفته تا پیشگیری از انواع سرطان می‌توان نام برد. روغن آرگان منبع غنی ویتامین‌های A ،C ،E است. این روغن سرشار از امگا 3 است؛ قیمت روغن آرگان خالص ، طبیعی و بدون مواد افزودنی ارزان نیست، اما عمر بسیار زیادی دارد و ارزش این روغن به دلیل خواص درمانی آن بسیار بالا است.

با خرید روغن آرگان اصل یک درمان موثر برای مشکلات پوستی از جمله آکنه، چین و چروک، لک و… داشته باشید. روغن آرگان یک محافظ قوی در برابر آفتاب و تاثیرات زیست محیطی است؛ کافی است چند قطره از این روغن را روی پوست خود ماساژ دهید و از یک ضد آفتاب طبیعی و سبک روی پوست خود لذت ببرید.

روغن آرگان برای درمان و رفع مو خوره، شکستگی پوست و… بسیار موثر است.

بهتر است روغن آرگان دور از تابش خورشید و در جای تیره نگهداری شود.

برخی از خواص روغن آرگان

  • رفع شکستگی مو
  • ترمیم موهای سوخته
  • از بین برنده موخوره
  • ضد آفتاب طبیعی
  • از بین برنده لک‌های پوستی
  • ترمیم و جوان‌کننده پوست صورت

روغن گیاهی از گذشته تا به امروز  برای موارد مختلفی از جمله: تقویت پوست و مو، درمان دردهای استخوانی، درمان سرفه، صابون سازی، تهیه عطر و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشترین استفاده از روغن‌ها، برای سلامت پوست و مو است. برای مثال امروزه استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی برای ترمیم و سلامت پوست بسیار مورد توجه افراد مخصوصا خانم‌ها است، اما توجه داشته باشید که ترکیب مواد شیمیایی با پوست و مو شما یک ریسک محسوب می‌شود و ممکن است باعث آسیب پوستی شما شود. اما استفاده شما از روغن‌های گیاهی به دلیل ارگانیک و طبیعی بود آن هیچ آسیبی به پوست شما نخواهد رساند.

در ادامه به خواص درمانی پرمصرف‌ترین روغن‌ها، خواهیم پرداخت و درباره کاربرد و نحوه استفاده از آن‌ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

روغن خراطین

روغن خراطین یک روغن طبیعی، با قیمت نسبتا بالا و تاثیر بسیار فوق‌العاده است. این روغن یک حجم دهنده بی‌نظیر برای استفاده موضعی است. از روغن خراطین به عنوان یک حجم دهنده دائمی برای افزایش سایز سینه و باسن، حجم دهندگی لب‌ها و افزایش دادن حجم آلت تناسلی مردان استفاده می‌شود.

از این روغن به عنوان رفع کننده چین و چروک پوست، روشن کننده پوست، پر کننده صورت به جای بوتاکس و تزریق چربی و جراحی‌های پروتزی استفاده می‌شود

به هیچ عنوان در زمان استفاده از روغن خرطین اصل و ارگانیک نگران حساسیت پوستی نباشید؛ تقریبا امکان حساسیت داشتن به روغن خراطین وجود ندارد. اما اگر پوست بدن شما بسیار نازک و حساس است بهتر است قبل از استفاده مداوم از آن مقداری از آن را روی پوست خود ماساژ دهید. خرید روغن خراطین در بین مردان رواج بیشتری دارد.

برخی از خواص روغن خراطین

  • افزایش مدت زمان رابطه ی جنسی
  • افزایش سایز سینه و باسن
  • افزایش حجم آلت تناسلی آقایان
  • درمان چین و چروک و سفت کنندگی پوست صورت
  • افزایش رشد مو
  • و…
روغن‌های گیاهی یک درمان کننده فوق العاده برای مشکلات جسمی و جایگزین مناسبی برای محصولات بهداشتی
پوست و مو است. روغن خراطین پر طرفدارترین روغن طبیعی است که قیمت نسبتا بالایی دارد اما برای یک افزایش دهنده
دائمی حجماندام‌های بدن است و برای سلامت پوست و مو بسیار موثر است.
خواص روغن ماساژ

روغن کرچک

روغن کرچک از انواع روغن‌های خوراکی است که برای مصارف موضعی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن کرچک مانند دیگر انواع روغن‌های گیاهی به آبرسانی پوست و مو، افزایش رشد و پرپشت کنندگی ابروها بسیار کمک می‌کند.

اما روغن کرچک بیش از آن که برای مصارف زیبایی استفاده شود، برای خواص درمان کنندگی آن استفاده می‌شود. روغن کرچک خاصیت ملین کنندگی دارد برای درمان یبوست کافی است چند روز متوالی یک قاشق از این روغن را با مقداری آب جوش بخورید. با خرید روغن کرچک دیگر نگران یبوست خود نباشید.

به خانم‌های باردار نیز توصیه می‌شود برای کمتر شدن درد  به هنگام زایمان طبیعی از این روغن استفاده کنند.

این روغن التهاب‌های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی، آکنه و خشکیِ پوست به کمک روغن کرچک درمان می‌شوند؛ نه تنها می‌تواند باعث تسکین درد آرتروز شود، بلکه دردهای ماهیچه‌ای را نیز آرام می‌کند.

برخی از خواص روغن کرچک

  • درمان یبوست
  • کاهش دردهای زایمان طبیعی
  • پرپشت کننده‌ ابرو و مژه
  • تسکین دردهای استخوانی
  • تسکین آرتوروز
  • و…
خواص انواع روغن گیاهی
روغن آرگان از روغن‌های پرفروش برای سلامت پوست و مو است، این روغن سرشار امگا 3 است و ماساژ آن روی مو
برای سلامت مو بسیار موثر است. این روغن یک ضدآفتاب طبیعی و بسیار سبک است. روغن کرچک دارای خواص بسیاری
است، کاهش درد زایمان، یبوست و تسکین دردآرتروز تنها برخی از خواص این روغن است.

روغن نارگیل

روغن نارگیل از روغن‎های گیاهی است، که هم برای مصرف خوراکی، هم به عنوان یک روغن موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت این روغن در مقایسه با خواصی که دارد، بسیار است. به همین دلیل خرید روغن نارگیل بسیار زیاد است.

ماساژ روغن نارگیل بر روی پوست، برای تسکین درد در ناحیه کمر، زانو، درد‌های شکمی قاعدگی و… مؤثر است. در صنعت صابون‌سازی لوازم آرایش و بهداشتی مانند کرم‌های مرطوب کننده از روغن نارگیل استفاده می‌شود.

خواص روغن نارگیل برای افزایش قوای جسمانی در افرادی که ضعف بدنی دارند بسیار موثر است. روغن نارگیل برای تقویت موهای خشک، رنگ شده و آسیب دیده استفاده می‌شود. ماساژ این روغن قبل از حمام بر پوست سر برای رفع شوره سر و ریزش مو مفید است. خانم‌هایی که از موخوره مو کلافه‌اند بعد از حمام مقداری از روغن نارگیل را کف دست خود ریخته و ساقه موهای خود را به روغن آغشته کنند.

روغن نارگیل برای رفع ترک‌های پوستی و خشکی پوست و رفع ترک لب‌ها بسیار توصیه می‌شود.

برخی از خواص روغن نارگیل:

  • تسکین دردهای قاعدگی
  • رفع شوره سر
  • رفع موخوره
  • تسکین دردهای استخوانی
  • و…

روغن فندق

روغن فندق نیز از دانه یا مغز فندق بدست می‌آید، این روغن طعم بسیار دلچسبی دارد و در پخت‌وپز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اثرات درمانی روغن فندق بسیار شبیه به روغن بادام است. باعث تقویت و رویش مو، ابرو، مژه می‌شود.

این روغن مقوی معده است. روغن فندق را در روغن نقاشی داخل می‌کنند تا تابلوهای رنگ روغنی زودتر خشک شوند.

اگر اهل گشت و گذار در طبیعت هستید خوب است تا مقداری از روغن فندق را به همراه خود داشته باشید. روغن فندق نقش بسیار موثری در تسکین نیش عقرب و رتیل دارد، این ماده به سرعت زهر را از بدن شما خارج می‌کند و به شما فرصت می‌دهد تا به مرکز درمانی برسید. وجود این روغن در هر خانه‌ای ضروری است و با خرید روغن فندق ، پکیجی از خواص متعدد برای بهبود سلامتی خود خواهید داشت.

برخی از خواص روغن فندق

  • تسکین دردهای استخوانی
  • ترمیم موهای آسیب دیده
  • درخشان کننده مو سر
  • تسکین نیش عقرب و رتیل
  • و…
انواع روغن گیاهی
روغن نارگیل از انواع روغن‌های گیاهی پر مصرف برای تهیه ماسک‎‌ مو و صورت طبیعی است، این روغن برای تسکین
دردهای قاعدگی و سلامت پوست و مو بسیار موثر است. روغن فندق از روغن‌های زیبایی برای سلامت موی سر است.
افزایش رشد مو درخشان کنندگی و ترمیم موهای آسیب دیده تنها برخی از خواص روغن فندق است. این روغن برای تسکین
نیش عقرب و رتیل نیز موثر است.

روغن کنجد

روغن کنجد از انواع روغن‌های خوراکی است که از دانه‌های کنجد بدست می‌آید. خواص روغن کنجد در نسبت به دیگر روغن‌های گیاهی بین روغن‌های خوراکی از سلامت بیشتری برخوردار است. دانه کنجد بیشترین میزان روغن را در بین دانه‌های روغنی دیگر دارا است اما این روغن برای فشارخون، کلسترول و چربی خون مضر نیست. خرید روغن کنجد برای تنظیم چربی خون انجام می‌شود.

طبیعت این روغن گرم است و برای مبتلایان به درد معده مفید است.

تقویت کننده و جلا دهنده مو است. این روغن در مصرف موضعی برای درمان زخم سوختگی‌ها مفید است. کاهش ابتلا به بیماری پارکینسون، جلوگیری از بیماری‌های مفصلی و آرتروز، کاهش فشارخون در افراد مبتلا به فشار خون بالا، جلوگیری از سرطان‌های سینه، پروستات و سرطان‌های دستگاه گوارش، جلوگیری از بسته شدن عروق و بروز سکته قلبی تنها برخی از خواص این روغن مقوی است.

برخی از خواص روغن کنجد

  • کنترل فشار خون
  • کاهش کلسترول و چربی خون
  • تقویت کننده و جلا دهنده مو
  • جلوگیری از سرطان سینه و پرستات
  • و…

روغن نعنا

روغن نعنا یک پاک کننده بسیار قوی است. این روغن هم از انواع روغن‌های خوراکی گیاهی است.  باید توجه داشته باشید که روغن‌ها از کف پا بسیار فوری جذب خواهند شد. این روغن دارای طبع گرم است و زمانی که روی پا ماساژ داده شود خستگی بدن را کاهش خواهد داد.

این روغن برای درمان میگیرن مورد استفاده قرار می‌گیرد برای این کار مقدار سه قطره از این روغن را در کف سر خود و شقیقه‌ها ماساژ دهید.

روغن نعنا یک آبرسان فوق‌العاده برای مو و ترک‌های پوستی و لب‌هاست. می‌توانید مقداری از این روغن را با آب ترکیب کنید و بعد از حمام روی موهای خود اسپری کنید.

این روغن برای کاهش دردهای معده و دستگاه گوارش هم کاربرد دارد تنها کافی است مقداری از آن را روی ناحیه شکم ماساژ دهید. با خرید روغن نعنا دردهای گوارشی را به راحتی درمان کنید و از خواص آن برای رایحه درمانی هم بهرمند شوید.

برخی از خواص روغن نعنا

  • آبرسان مو وپوست
  • روغن درمانی ماساژ
  • درمان دردهای گوارشی
  • و…
روغن کنجد از انواع روغن‌های گیاهی خوراکی است، این روغن از بروز سرطان سینه و پروستات جلوگیری می‌کند، فشارخون
را کنترل می‌کند و برای درمان آرتروز موثر است، این روغن جایگزین مناسبی به جای روغن‌های صنعتی پالم دار است؛ روغن
نعنا نیز از روغن‌های ماساژ است که برای مصرف خوراکی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن یک آبرسان بی‌نظیر است.

روغن پونه

یک نوع روغن گیاهی است که از بذرهای گیاه پونه به روش پرس سرد به دست می‌آید و در برخی موارد به روش بن ماری از برگ گیاه روغن تهیه می شود. این گیاه از خانواده نعناعیان است و از آن به عنوان یک گیاه دارویی نیز استفاده می‌شود. روغن پونه از طریق فشار سرد بذرهای پونه به دست می‌آید.

خواص و کاربردهای روغن پونه عبارتند از:

  1. خواص ضد التهابی: روغن پونه دارای خواص ضد التهابی باشد و برای تسکین التهابات مختلف در برخی افراد مورد استفاده قرار گیرد.
  2. استفاده در آروماتراپی: این روغن برای ماساژ و آروماتراپی به عنوان یک رایحه آرامبخش استفاده شود.
  3. استفاده در محصولات پوستی: برخی از افراد و شرکت ها از خواص روغن پونه در تهیه محصولات مراقبت از پوست مانند صابون‌ها یا لوسیون‌ها استفاده کنند.
  4. استفاده در تهیه عطرها: رایحه خاص روغن پونه در تهیه برخی از عطرها و اسانس‌ها به کار رود.

روغن هسته انگور

این روغن که از دانه انگور به دست می‌آید و بسیار مناسب برای پخت و پز در دمای بالا است. فاقد سدیم و کلسترول است و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا ۹۰ درصد می‌رسد و این نکته از افزایش وزن شما جلوگیری خواهد کرد. خاصیت آنتی‌اکسیدانی عصاره انگور ۵۰ برابر بیشتر از ویتامین E و ۲۰ برابر بیشتر از ویتامین C است. افرادی که اضافه وزن دارند مصرف این روغن را در برنامه غذایی خود جای می‌دهند. خرید روغن هسته انگور برای کنترل چربی بدن و کاهش وزن انجام می‌شود.

کسانی که شیمی درمانی می‌کنند روزانه 3 قاشق غذاخوری از این روغن را مصرف کنند. شیمی‌درمانی به شدت باعث کاهش و ضعف قدرت بدنی می‌شود و این روغن در برگردانندن انرژی از دست رفته شما بسار موثر است.

این روغن می‌تواند به عنوان سفت کننده و تقویت کننده پوست مورد استفاده قرار گیرد؛ اگر از جای جوش و لک‌های پوستی کلافه‌اید، می‌توانید برای از بین رفتن جای جوش از این روغن استفاده کنید. مصرف این روغن برای رفع سیاهی دور چشم نیز مفید است.

خواص روغن هسته انگور از آسیب رسیدن به مویرگ‌ها جلوگیری می کند، رگ‌ها و مويرگ‌های شکسته يا آسيب ديده را بازسازی و تقويت مي‌کند و برای تقويت ريشه مو و رفع شوره سر موثر است. کافی است تا مقداری از آن را قبل از حمام کف سر خود ماساژ دهید. این روغن به بهبود گردش خون و انعطاف پذیری مفصل‌ها هم کمک می‌کند.

خواص روغن هسته انگور

  • بهبود گردش خون
  • برطرف کننده جای جوش
  • تقویت کننده مو و پوست
  • و…
خواص روغن طبیعی

روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ از انواع روغن‌های گیاهی است که برای مصرف موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این روغن به دلیل داشتن انواع ویتامین‌ها دارای خواص بسیاری است. این روغن گیاهی یک داروی تب‌بر، از بین برنده قارچ، آرام‌بخش، ضد انقباض عضلانی و تشنج و به عنوان درمانی برای آب گریزی استفاده می‌شود. خواص بی‌نظیر آن برای بدن سبب افزایش خرید روغن بادام تلخ شده است.

این روغن به روشن شدن و سفید شدن پوست کمک می‌کند. برای این کار کافی است هر شب چند قطره از این روغن را روی پوست صورت خود یا قسمت‌هایی از آن که تیره است بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید. این کار برای بهبود تیرگی‌های دور چشم، کشاله ران، زیر بغل و… موثر است.

از این ماده بی‌نظیر برای درمان سرفه و عفونت گلو استفاده کنید. چند قطره از روغن بادام تلخ را با چند قطره روغن بنفشه ترکیب کنید؛ این محلول به دست آماده را روی پیشانی، گردن (قسمت نخاع ناحیه پشت گلو)، پشت گوش و روی گلو را ماساژ داده با یک پارچه قسمت پیشانی را ببندید.

این کار را قبل از خواب به مدت سه شب انجام دهید. تاثیر فوق العاده آن را خواهید دید.

روغن بادام تلخ باز کننده چین و چروک و جوان کننده پوست است.

مو خوره از مشکلات بسیاری از افراد در زمان بلند شدن موها است. علت بروز موخوره خشکی مو به دلیل کم آبی پوست سر، استفاده از رنگ‌های شیمیایی، به دلیل اصطکاک مو و… است. برای جلوگیری از بروز مو خوره مقداری از روغن را بعد از استحمام به ساقه و سر موهای خود ماساژ دهید.

توجه داشته باشید که روغن بادام تلخ را در دوران بارداری استفاده نکنید استفاده از این محصول در دوره‌ی بارداری  خطر زایمان زودرس را افزایش می‌دهد.

خواص روغن بادام تلخ

  • تقویت موی سر
  • کاهش سرفه خشک
  • رفع موخوره
  • تب بر
  • جوانسازی پوست
  • و…
روغن بادام تلخ از روغن‌های سبک و انرژی‌زا است، افرادی که رژیم غذایی دارند از این روغن استفاده می‎کنند، از خواص
این روغن محافظت از قلب و عروق، حفظ سلامت پوست و مو و… می‌توان نام برد. روغن بادام تلخ برای تقویت موی سر،
کاهش سرفه خشک، رفع مو خوره و… می‌توان نام برد. مادران باردار و شیرده نباید از این روغن استفاده کنند.
خواصروغن گیاهی

خواص روغن آلوورا

روغن آلوورا یا آلوئه‌ورا از بخش ژل آلوئه‌ورا به دست می‌آید و دارای خواص زیادی برای پوست و مو است.

در زیر برخی از خواص روغن آلوئه‌ورا برای پوست ذکر شده است:

  1. مرطوب‌کننده پوست: روغن آلوئه‌ورا مانند ژل آلوئه‌ورا دارای توان مرطوب‌کنندگی بالا است. این ویژگی باعث نرم‌تر و مرطوب‌تر شدن پوست می‌شود.
  2. ضد التهاب و آرام‌بخش: آلوئه‌ورا حاوی ترکیبات ضد التهابی است که می‌تواند از التهاب‌های پوستی جلوگیری کند و به آرامش پوست کمک کند.
  3. تسکین آفتاب سوختگی: آلوئه‌ورا به عنوان یک روش طبیعی برای تسکین سوختگی ناشی از اشعهUV استفاده می‌شود. ترکیبات آن به تسریع فرآیند بهبودی و ترمیم سلول‌های پوستی کمک می‌کنند.
  4. ضد عفونی کننده: آلوئه‌ورا خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد که می‌تواند در جلوگیری از عفونت‌های پوستی مفید باشد.
  5. کاهش التهابات جلدی: استفاده از روغن آلوئه‌ورا ممکن است به کاهش التهابات پوستی، مانند آکنه‌ها، کمک کند.
  6. تقویت رشد مو: آلوئه‌ورا به دلیل تغذیه مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در آن، ممکن است به تقویت رشد و سلامت مو کمک کند.

قبل از استفاده از هر محصول آلوئه‌ورا یا روغن آلوئه‌ورا، بهتر است که تست حساسیت را انجام دهید و در صورت وجود هر گونه حساسیت یا علائم ناراحتی، به پزشک خود مراجعه کنید.

روغن اسپند

روغن اسپند یکی از روغن‌های گیاهی است که از دانه گیاه اسپند به دست می‌آید. این روغن به دلیل ترکیبات مختلف خود، خواص متعددی دارد. در زیر تعدادی از خواص روغن اسپند آورده شده است:

  1. ضد التهاب و آرام‌بخش:
    روغن اسپند دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند در کاهش التهاب‌ها و درد مرتبط با آن‌ها مؤثر باشد.
  2. تغذیه پوست:
    این روغن حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی است که به بهبود و نرمی پوست کمک کنند.
  3. مراقبت از موها:
    روغن اسپند برای تقویت موها و حفظ سلامتی آن‌ها مفید است.
  4. آنتی‌اکسیدان:
    حضور آنتی‌اکسیدان‌ها در این روغن ممکن است به حفاظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های اکسیداتیو کمک کند.
  5. تقویت سیستم ایمنی:
    برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف روغن اسپند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.
  6. کاهش استرس:
    برخی افراد معتقدند که مصرف روغن اسپند می‌تواند به کاهش استرس و افزایش راحتی روحی کمک کند.

روغن بابونه

روغن بابونه درمان‌کننده انواع مشکلات جسمی است؛ از جمله استفاده‌های این روغن گیاهی می‌توان به ضدعفونی کننده، رفع  تشنج، آنتی‌بیوتیک، درمان افسردگی، داروی ضد نفخ، پاکسازی صفرا، داروی مسکن، تب‌بر، داروی کبد، یک آرام‌بخش و تقویت کننده اعصاب، تسکین دهنده دردهای گوارشی، انرژی‌زا، ضدباکتری، اشتهاآور، ضد التهاب، بهبود دهنده زخم و خراش‌های پوستی و… است. با خرید روغن بابونه از مشکلات گوارشی در امان بمانید.

این روغن خوش‌عطر که برای مصارف موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، جریان خون را در ناحیه رحم و لگن تحریک می‌کند.

روغن بابونه گازهای معده را از بین می‌برد و به تخلیه صفرا کمک می‌کند و باعث کاهش چشمگیر زخم‌های معده می‌شود و آن را منظم می‌کند، درد را درمان می‌کند، تب را کاهش می‌دهد و برای کبد نیز مفید است.

خانم‌ها با استفاده از این روغن می‌توانند عفونت‌های تخمدان را کاهش داده و زمان پریود را منظم کنند.

روغن بابونه یک آبرسان فوق‌العاده قوی است که برای پوست و مو مفید است. با مصرف این روغن سلامت خود را تضمین کنید و از اشعه خورشید و آفتاب سوختگی نیز در امان باشید. این روغن را به مواد آرایشی اضافه می‌کنند و از خواص آن در این مواد بهرمند می‌شوند. البته نکته‌ای که قابل توجه است، عوارض مواد شیمیایی در لوازش آرایشی است؛ در مقابل، روغن بابونه هیچ عوارضی ندارد و در 98 درصد افراد تاثیر مفید دارد. خواص روغن بابونه اصل بسیار زیاد و قطعا تاثیر گزار است.

خواص روغن بابونه

  • آبرسان پوست و مو
  • درمان ترک پوستی، زخم، خراش
  • آرام‌بخش و تسکین دهنده اعصاب
  • تب‌بر
  • بهبود جریان گردش خون
خواص روغن قهوه

روغن قهوه

روغن قهوه از روغن‌های پر خواص است که حتی  عطر آن نیز خواص درمان کنندگی دارد. شاید تا به حال شمع‌های معطر با عطر قهوه را تهیه کرده باشید. عطر قهوه دارای خواص ضد افسردگی است. معمولا خرید روغن قهوه برای رایحه درمانی و ایجاد آرامش انجام می‌شود.

خواص روغن قهوه در بیشتر مواقع برای درمان‌های موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، این ماده برای ماساژ بدن و اسکراب و ماساژ صورت در مراکز ماساژ و سالن‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مصرف این روغن برای کسانی که با تنش‌های معده و روده مانند یبوست، تهوع، سندروم روده تحریک پذیر بسیار موثر است؛ اسیدها و اکسیدان‌های موجود در روغن قهوه می‌تواند گوارش شما را بهبود ببخشد، تهوع را رفع کرده و جذب بهتر مواد غذایی را تضمین نماید.

روغن قهوه در انواع روغن‌های گیاهی ضد آلرژی است و به هیچ عنوان حساسیت پوستی در شما ایجاد نخواهد کرد.  

برخی از خواص روغن قهوه

  • کاهش دردهای گوارشی
  • ضد حساسیت
  • ضد افسردگی
  • درمان مشکلات تنفسی
  • درخشان کننده پوست
  • و…
روغن بابونه از انواع روغن‌های گیاهی است و بیشتر مصرف موضعی دارد. این روغن برای تسکین درد عضلات، درمان زخم و
خراش پوستی، افزایش آرامش و تقویت اعصاب و… موثر است. از خواص روغن قهوه نیز به خاصیت درخشان کنندگی و ترمیم
پوست و مو خواص ضد افسردگی و… اشاره کرد.

روغن سیاه دانه

از خواص مهم روغن سیاه دانه ترمیم و نگهداری مو و سلامت پوست است. همچنین این روغن برای درمان زخم سطحی، درمان جوش و لک پوست، مفید است. روغن سیاهدانه دانه چربی مفیدی دارد که در بدن و خون نیاز است و به سلامتی شما کمک می‌کند. درمان روماتیسم یکی دیگر از فواید این روغن تیره رنگ است. با ماساژ بر بدن و مفصل‌ها درد بدن را کاهش دهید. این روغن یکی از درمان‌های موثر برای معده است. با خرید روغن سیاه دانه یک داروی طبیعی برای رفع دردهای مفصلی در خانه دارید.

خواص روغن سیاه دانه

  • نگهداری مو
  • کمک به حفظ سلامت پوست
  • از بین بردن زخم‌های سطحی
  • درمان روماتیسم
  • و…

روغن هسته انار

روغن هسته انار از انواع روغن‌های گیاهی است که برای افزایش زیبایی پوست استفاده می‌شود؛ از خواص روغن هسته انار برای پوست باید به: پاکسازی، اسکراب، رفع لک، جوش و چروک صورت اشاره کرد. تجربه استفاده از این روغن گیاهی تا به امروز برای همه افراد بسیار موثر و مثبت بوده است. روغن هسته انار التهابات پوستی را رفع می‌کند؛ همچنین برای رفع شوره سر هم مفید است. این روغن گردش خون بدن را افزایش می‌دهد و به درمان دردهای مفصلی کمک می‌کند. از روغن دانه انار برای تنگی واژن هم استفاده می‌شود. خرید روغن هسته انار معمولا برای درمان خشکی، شلی و رفع گشادی واژن انجام می‌شود.

برخی از خواص روغن هسته انار

  • رفع جوش و لکه‌های پوستی
  • لایه بردار طبیعی پوست
  • رفع التهابات
  • تنگ کننده واژن
  • و…

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس یک نوع روغن گیاهی است که از گیاه اسطوخودوس (Olive tree) استخراج می‌شود. این گیاه در مناطق گرمسیری معمولاً رشد می‌کند و از دیرباز به عنوان یک منبع غنی از انرژی و مواد مفید شناخته شده است. روغن اسطوخودوس به دلیل ترکیبات مختلف خود، خواص متعددی دارد.

در زیر به برخی از خواص روغن اسطوخودوس اشاره شده است:

  1. آنتی‌اکسیدانی: روغن اسطوخودوس حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند پلی‌فنل‌ها است که می‌توانند در مقابل اثرات آسیب‌زای اکسیداتیو مانند آزاده‌های رادیکالی محافظت کنند.
  2. ضد التهابی: برخی از ترکیبات موجود در روغن اسطوخودوس ممکن است خواص ضد التهابی داشته باشند و به کاهش التهاب‌ها و آلایش‌های پوستی کمک کنند.
  3. نرم‌کننده و مرطوب‌کننده پوست: روغن اسطوخودوس ممکن است به دلیل ویتامین‌ها و اسیدهای چرب موجود در آن، برای نرم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی پوست مفید باشد.
  4. حمایت از سلامت قلب: مصرف معتدل روغن اسطوخودوس با توجه به اسیدهای چرب ناساتورهای مفید، ممکن است به سلامت قلب کمک کند.
  5. کاهش خطوط و چین و چروک پوست: برخی اعتقاد دارند که استفاده از روغن اسطوخودوس می‌تواند به کاهش ظاهر خطوط و چروک پوست کمک کند.

برای خرید روغن اسطوخودوس اصل روی لینک کلیک کنید.

روغن آووکادو

بیش از ۷۰٪ از این روغن را اسیدهای چرب ضروری تشکیل می‌دهند. این چربی‌ها برای حفظ سلامت قلب و پایین آوردن چربی مضر بدن لازم هستند. روغن آووکادو مصارف خوراکی و موضعی دارد. این روغن سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، به حفظ قدرت بینایی کمک به‌سزایی می‌کند.

روغن آووکادو یک آبرسان فوق‌العاده برای پوست و مو است. این روغن باعث جذب بهتر مواد مغذی به پوست و مو می‌شود و از خشکی آن‌ها جلوگیری می‌کند. خرید روغن آووکادو برای رفع موخوره هم انجام می‌شود.

روغن آووکادو برای از بین بردن ورم و خشکی مفاصل استفاده می‌شود. این روغن آفتاب‌سوختگی را درمان می‌کند و یکی از روغن‌های مورد استفاده برای جوانسازی پوست است. می‌توانید از آن به عنوان لوسیون بدن برای نرمی و لطافت پوست استفاده کنید.

روغن سیاه دانه به سلامت پوست کمک می‌کند. این روغن زخم‌های سطحی را درمان می‌کند و برای تسکین درد
روماتیسم مفید است. روغن هسته انار یکی از بهترین روغن‌ها برای درمان لکه و جوش روی پوست است. از خواص
این روغن می‌توان به تنگ کردن واژن اشاره کرد. روغن آووکادو از بهترین آبرسان‌های پوست و مو است و موجب رفع موخوره
و خشکی می‌شود.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا از دانه این گیاه به دست می‌آید. این روغن مصرف بالایی برای رطوبت رسانی به پوست دارد. خرید روغن جوجوبا علاوه بر خواصی که دارد، برای عمر طولانی آن انجام می‌شود. این روغن دیر فاسد می‌شود. مواد تشکیل دهنده این روغن بیشترین شباهت را به سبوم پوست دارند. به همین دلیل برای رفع خشکی و لک پوست بسیار مفید است.

روغن جوجوبا برای حفظ درخشندگی و لطافت مو مفید است و با ویتامین‌هایی که دارد سبب درمان موهای آسیب دیده می‌شود.

روغن آمله

این روغن برای جلوگیری از سفیدی موهای سر مصرف می‌شود، شوره سر را درمان می‌کند و نرم کننده طبیعی برای موها است. روغن آمله برای تقویت ریش و سبیل هم استفاده می‌شود. معمولا افرادی که طبع سر آن‌ها گرم است خرید روغن آمله را انجام می‌دهند.

روغن سیر

روغن سیر یک داروی طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها است. این روغن تقویت کننده مو است و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. همچنین با تحریک فولیکول مو به رشد مجدد آن نیز کمک می‌کند. خرید روغن سیر برای درمان درد دندان و جلوگیری از عفونت لثه انجام می‌شود. روغن سیر برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها و سکته قلبی مصرف می‌شود. آلیسین موجود در ان یک آنتی‌اکسیدان قوی است و موجب تقویت سیستم دفاعی بدن می‌شود. با خرید روغن سیر داروی تقویتی طبیعی برای بدن دارید.

روغن اکالیپتوس

این روغن یک معجون فوق العاده برای درمان سرماخوردگی، دفع شپش در مو، تسکین آسم، افزایش سرعت بهبود زخم‌ها، درمان سل و ذات‌الریه و… موثر است. این روغن طبع گرم و خشک دارد به همین دلیل برای تسکین دردمفاصل و ماهیچه‌ها بسیار موثر است.

از روغن اکالیپتوس می‌توانید برای درمان قارچ پوستی و مراقبت از پوست استفاده کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از این روغن برای کودکان زیر دوسال ممنوع است و ممکن است باعث التهاب پوستی شود.

روغن اقاقیا

روغن گل اقاقیا با خاصیت منحصر به فرد خود، یک اثر لیفتینگ آنی ایجاد می‌کند و بافت پوست را بهبود می‌بخشد. همچنین به رفع چین و چروک‌ها کمک کرده و پوست را نرم و لطیف می‌کند. این روغن پوست را برای تولید کلاژن و الاستین تحریک می‌کند.

روغن اقاقیا به عنوان یک درمان طبیعی برای کمک به درمان اسپاسم عضلانی و بعنوان شل‌ کننده عضلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن علاوه بر کاهش التهاب، مرطوب کردن پوست، تسکین خارش و سوزش می‌تواند در کمک به درمان پسوریازیس هم موثر باشد.

روغن بادام شیرین

نتیجه گیری

انواع روغن‌های گیاهی موجود در بازار دارای خواص درمانی هستند؛ در صورتی که با روش‎‌های صحیح و بدون مواد افزودنی شیمیایی تهیه شده باشد، برای سلامتی مفید هستند.

توجه داشته باشید که قبل از مصرف برخی از روغن‎‌های خوراکی، اگر مبتلا به دیابت یا چربی خون ویا بیماری خاصی هستید؛ حتما با پزشک خود مشورت کنید. بهتر است پیش از استفاده مداوم از روغن‌ها، مقداری از آن را روی پوست دست خود امتحان کنید. استفاده از روغن‌های گیاهی یک راه حل مناسب برای سلامت پوست و موی شما به جای استفاده از مواد آرایشی صنعتی است.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد.

دسته بندی خواص خوراکی ها زیبایی و سلامتی گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت