خواص لیمو ترش ، معجزه‌ای برای سلامتی

مهگل رئیس صفریمهگل رئیس صفری
2,606 بازدید
خواص لیمو ترش

خواص اسلایس لیمو ترش

لیمو ترش یکی از انواع مرکبات است. این میوه درختی که در آب و هوای مرطوب رشد می‌کند ارتفاع نزدیک به 4متر دارد. رشد این درخت در مناطق گرمسیری بیشترین میوه را می‌دهد؛ شکوفه آن همانند میوه تازه لیمو، عطر خوشی را به همراه دارد. جالب است بدانید این درخت جزو معدود درختان همیشه سبز است که دائما گل یا میوه دارد. این لیمو فرم بیضی شکلی دارد و بخاطر اسیدی بودن آن، طعم ترشی دارد. لیمو ترش انواع مختلفی دارد و به طور کلی به عنوان یک مکمل غذایی از آن استفاده می‌شود و یکی از بهترین طعم‌دار کننده‌ها برای از بین بردن بو و مزه ناخوشایند گوشت است. خواص لیمو ترش خشک بسیار زیاد است و از آن برای هضم بهتر غذا، لاغری، درمان سرماخوردگی، رفع خونریزی بینی، کاهش فشار خون و دیابت، استفاده می‌شود.

خواص لیموترش

این میوه سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن است. خواص لیمو ترش باعث درمان بسیاری از بیماری‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. تمامی اجزای این میوه (پوست، دانه و تکه‌های لیمو) قابل استفاده هستند خواص بی‌نظیر آن بر کسی پوشیده نیست. استفاده از آب لیمو برای تهیه انواع نوشیدنی‌ها و غذاها سبب ایجاد طعم مطلوبی در آن‌ها می‌شود. پس از خواندن این مقاله می‌توانید برای خرید لیمو ترش اقدام کرده و از مزایای آن بهرمند شوید. لیمو، معجزه‌ای برای سلامتی شما است. با ما همراه باشید تا از برخی خواص لیمو ترش که تا به حال از آن‌ها اطلاع نداشتید، باخبر شوید.

مهمترین خواص لیمو ترش

لیمو ترش یک پکیج مقوی از انواع مواد غذایی مورد نیاز بدن است. این میوه سرشار از پتاسیم، ویتامین C، ویتامین‌های گروه B، آهن، کلسیم، منیزیم و فیبر است.

خواص لیمو ترش برای کبد چرب

کبد یکی از اصلی‌ترین اعضای بدن است و همانند یک فیلتر برای پاکسازی خون عمل می‌کند. کبد ترکیبات مضر در مواد غذایی را قبل از ورود به دستگاه گوارش به خود جذب می‌کند و مانع از آلوده شدن سلول‌های بدن می‌شود. کبد قابلیت بازسازی و ترمیم بافت خود را دارد اما این عمل تا جایی ادامه می‌یابد که مواد مضر وارد شده به بدن، به بافت کبد آسیب نزنند. کبد عضوی حیاتی در بدن است و درصورت جذب بیش از اندازه چربی، دچار بیماری کبد چرب می‌شود.

این بیماری می‌تواند تا مدت‌ها خاموش بماند و زمانی از وجود آن باخبر شوید که آسیب جدی به کبد شما وارد شده باشد. کبد چرب ممکن است در اثر مصرف مشروبات الکلی به وجود بیاید یا دلایل غیر از جذب الکل داشته باشد. به بیماری کبد چرب غیر الکلی، NAFLD هم می‌گویند. از مهمترین دلایل ایجاد بیماری کبد چرب می‌توان به: مصرف غذاهای چرب و مضر، چاقی، کم تحرکی، فشار خون بالا، بارداری و مصرف برخی داروها مثل استامینوفن یا آسپرین اشاره کرد.

نشا‌نه‌هایی که اغلب به چربی کبد بر می‌گردند، کاهش وزن شدید، بی اشتهایی، بی‌حالی، درد در ناحیه کبد، سرگیجه و حالت تهوع هستند؛ اما درصورتی که بیماری کبد پیشرفت کند و منجر به نارسایی کبدی شود، می‌تواند نشانه‌های تغییر رنگ سفیدی چشم به زردی، افزایش مایعات در شکم، خارش و خستگی دائمی، چاقی بیش از اندازه و تا حدودی از دست دادن حافظه موقت را داشته باشد.

پیش از هر چیز بهترین راه، پیشگیری از ابتلا به این بیماری است؛ ولی درصورتی که متوجه شدید کبد شما چرب شده است، می‌توانید از خواص لیمو ترش برای کبد استفاده کنید و بیماری خود را درمان کنید. استفاده از خواص لیمو ترش برای کبد ، قبل از صبحانه، تاثیر فوق‌العاده‌ای بر درمان کبد چرب می‌گذارد.

لیمو ترش به دلیل اسیدی بودن، ممکن است معده شما را اذیت کند و بهتر است آن را با آب گرم رقیق کنید. می‌توانید از خواص لیمو ترش برای کبد همراه با  روغن زیتون بهرمند شوید. روغن زیتون با کاهش تری‌گلیسیرید، به کاهش سموم کبد کمک می‌کند و همراه با خواص لیمو ترش برای کبد ، این بیماری را درمان می‌کند. درمان کبد چرب یکی از مهمترین فواید لیمو ترش به شمار می‌رود.

خلاصه

کبد چرب در اثر ناتوان شدن بافت کبد برای دفع سموم به وجود می‌آید. استفاده از خواص لیمو ترش برای کبد سبب پاکسازی آن و درمان بیماری کبد چرب می‌شود.

خواص لیمو ترش برای کبد

ویتامین C موجود در لیمو ترش

وجود مقادیر بالای ویتامین C در اسلایس لیمو، از مهم‌ترین خواص لیمو ترش است. ویتامین C در بدن ذخیره نمی‌شود و باید از طریق منابع غذایی جذب شود. این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد، محافظت می‌کند. رادیکال‌های آزاد به سلول‌های بدن حمله می‌کنند و ایمنی بدن را کاهش می‌دهند، این امر باعث نفوذ عوامل بیماری‌زا به بدن و ایجاد سرطان در موارد حاد می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در خواص لیمو ترش ، به از بین بردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند و مانع از فعالیت آن‌ها در بدن می‌شوند. جذب این ویتامین، برای بدن بسیار مهم است.

 کمبود این ویتامین ضروری مشکلات بسیاری را برای بدن به وجود می‌آورد مثل کبود شدن پوست، خونریزی و التهاب لثه، دیر بسته شدن زخم‌ها، خشک شدن پوست، کاهش ایمنی بدن، پایین آمدن سوخت و ساز بدن، ورم مفاصل و ایجاد اسهال. وجود ویتامین C در فواید لیمو ترش موجب جذب کافی این ویتامین به بدن می‌شود.

اگر کمبود این ویتامین ادامه پیدا کند، موجب بروز مشکلات مثل سکته مغزی، سرطان، فشار خون بالا و مسدود شدن رگ‌ها می‌شود. برای جلوگیری از بروز این اتفاق، از خواص لیمو ترش استفاده کنید تا دچار کمبود این ویتامین نشوید.

مطالعات انجام شده درباره خواص لیمو خشک نشان داده است، خانم‌هایی که استفاده از خواص لیمو ترش را در رژیم غذایی خود قرار داده‌اند، دچار چین و چروک کمتری نسبت به سایر خانم‌هایی ‌که از فواید لیمو ترش استفاده نکرده‌اند، شده‌اند. ویتامین C موجود در خواص لیمو ترش باعث کند شدن روند پیری پوست می‌شود. این ویتامین پوست را آبرسانی می‌کند و فواید لیمو ترش از خشکی پوست جلوگیری می‌کنند.

لیمو ترش سبب رفع لکه‌های پوستی می‌شود و با پاکسازی بدن، آلودگی‌های پوستی را رفع کرده و به حفظ سلامت پوست شما کمک می‌کند.

خلاصه

ویتامین C موجود در خواص لیمو ترش باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و با از بین بردن رادیکال‌های آزاد، از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند. کمبود این ویتامین باعث ایجاد مشکلات جدی می‌شود. خواص لیمو ترش سبب آبرسانی پوست می‌شود.

فواید لیمو ترش و عناصر موجود در آن سبب تولید پروتئین مهمی در بدن به نام کلاژن می‌شود. کلاژن موجب ترمیم و بازسازی بافت پوست و سایر اندام‌های بدن می‌شود.این خاصیت، از بروز چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند و یکی از مهمترین خواص لیمو ترش برای حفظ شادابی پوست است. ممکن است به ترکیبات کرم‌های زیبایی و مراقبتی پوست دقت کرده باشید، یکی از اصلی‌ترین ترکیبات این محصولات، ویتامین C است. خواص لیمو ترش علاوه بر افزایش تولید کلاژن، سبب رفع قرمزی پوست و التهاب آن هم می‌شود و از آن در برابر ابتلا به سرطان پوست محافظت می‌کند.

ویتامین C علاوه بر بهبود شرایط پوست، از افزایش اسید اوریک در بدن جلوگیری می‌کند. افزایش این اسید در بدن موجب ایجاد بیماری نقرس می‌شود. بیماری نقرس سبب ایجاد التهاب و ورم اغلب در ناحیه شست پا میشود. تحقیقات نشان داده خواص لیمو ترش ، موجب کاهش خطر ابتلا به این بیماری می‌شود. بدن، برای سالم زندگی کردن نیاز به جذب مواد معدنی کافی دارد. این مواد معدنی از طریق غذاها و مکمل‌ها وارد بدن می‌شوند. اما اگر بدن ویتامین C کافی جذب نکند، در جذب مواد معدنی هم دچار مشکل می‌شود.

این ویتامین تاثیر مهمی در انتقال مواد معدنی و جذب آن‌ها به خون دارد. این کار سبب بهبود علائم بیماری‌ها شده و در کودکان باعث رشد بهتر اندام‌ها و بافت‌های استخوانی آن‌ها می‌شود. حتما می‌دانید یکی از مهمترین خواص لیمو ترش برای بدن ، درمان سرماخوردگی و آنفولانزا است. ویتامین C‌ یکی از اصلی‌ترین ترکیبات اسلایس لیمو برای مهار ویروس و کاهش عفونت ریوی است .

فواید اسلایس لیمو با جذب ویتامین C کافی به بدن، از غضروف‌ها و سلامت استخوان‌ها محافظت می‌کند. جذب این ویتامین به بدن مهم است و برای درمان زخم و ترمیم بافت‌های بدن ضروری است.

مطالعات نشان می‌دهند، افرادی که از فواید لیمو ترش استفاده کنند حدودا 45٪ کمتر دچار سکته مغزی می‌شوند و دلیل آن چیزی جز جذب کافی ویتامین C‌ نیست. استفاده از خواص لیمو ترش ، سطح ویتامین C را در بدن افزایش می‌دهد و به بهبود سلامتی شما کمک می‌کند. بالا رفتن سن می‌تواند در عملکرد ماهیچه‌ها اختلال ایجاد کند و باعث کاهش اکسیژن رسانی به اندام‌ها شود. این کار خستگی و بی‌حالی را بیشتر می‌کند و مانع از انجام فعالیت‌های روزانه می‌شود.

مهمترین خواص لیمو ترش

خستگی و بی‌حالی سبب می‌شوند مایل نباشید ورزش یا تحرک زیادی داشته باشید. استفاده از مواد غذایی که شامل ویتامین C‌ می‌شوند، می‌تواند انرژی مورد نیاز روزانه شما را تأمین کند. این کار همچنین از رسوب چربی و قند در رگ‌ها و بالا رفتن فشار خون، جلوگیری می‌کند. استفاده از فواید لیمو ترش باعث افزایش جریان خون در بدن می‌شود؛ این کار موجب شادابی و نشاط شما خواهد شد و یکی از خواص لیمو ترش برای لاغری محسوب می‌شود چون به مرور زمان باعث لاغر شدن شما می‌شود.

خلاصه

فواید لیمو ترش باعث افزایش کلاژن سازی و رفع چین و چروک می‌شود. همچنین به درمان بیماری نقرس هم کمک می‌کند و باعث جلوگیری از ابتلا به سکته مغزی می‌شود. فواید این میوه خشک مانع از ایجاد خستگی و بی‌حالی می‌شود.

خواص لیمو ترش برای لاغری

ویتامین C موجود در خواص لیمو ترش ، سبب بالا رفتن متابولیسم بدن می‌شود. خواص لیمو ترش برای لاغری ، با سوزاندن قند و کالری انباشته شده در اندام‌ها، سبب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. لیمو ترش مقادیری فیبر دارد که هضم غذا را آسا‌ن‌تر می‌کند. یکی از خواص لیمو ترش برای لاغری تأثیر فیبر در بهبود دستگاه گوارش است. فیر غذا را به روده منتقل می‌کند و عمل دفع را افزایش می‌دهد. یکی دیگر از خواص لیمو ترش برای لاغری ، رقیق کردن سبوم معده است. این امر موجب بهبود شرایط معده می‌شود.

استفاده از خواص لیمو ترش در تهیه نوشیدنی سلامت، علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث تسریع روند لاغری می‌شود. یک قاشق عسل، دوقاشق آب لیمو ترش و یک لیوان آب گرم را با هم مخلوط کنید و از خواص لیمو ترش برای لاغری بهرمند شوید. نوشیدن آن باعث تقویت سلول‌های معده و جلوگیری از بروز بیماری‌های گوارشی می‌شود.

با اینکه لیمو خاصیت اسیدی دارد، اما موجب متعادل شدن اسیدیته بدن می‌شود. اسیدسیتریک موجود در آن، موقع استفاده برای سوخت و ساز بدن، آن را اسیدی نمی‌کند. میزان اسیدسیتریک لیمو ترش بالا نیست و به همین دلیل به بدن اجازه می‌دهد در فرایند سوخت و ساز بدن، اسیدهایی که موجب درد و التهاب می‌شوند را از بین برده و حالت قلیایی به بدن می‌دهد. نوشیدن شربت لیموترش با آب ولرم پس از بیدار شدن و در حالی که ناشتا هستید، علاوه بر تسریع لاغری، به جذب بهتر مواد معدنی هم کمک می‌کند.

فواید لیمو ترش در بهبود سلامت قلب

همان‌طور که اشاره کردیم، لیمو خشک منبعی غنی از پتاسیم است. پتاسیم ماده معدنی ضروری برای بدن است. جذب کافی پتاسیم در بدن، سبب بهبود سلامت قلب و جلوگیری از آسیب به رگ‌ها می‌شود. پتاسیم جریان خون را افزایش می‌دهد و به رفع خستگی و ضعف بدن کمک می‌کند. فواید لیمو ترش ، باعث کاهش فشار خون می‌شود و این امر به بهتر شدن عملکرد قلب کمک می‌کند. مصرف پتاسیم همچنین باعث ایجاد آرامش و جلوگیری از عصبانیت می‌شود. استفاده از خواص لیمو ترش ، باعث باز شدن عروق و رفع خطر سکته قلبی می‌شود.

استفاده از خواص لیمو ترش در بارداری به رفع حالت تهوع این دوران کمک می‌کند. همچنین عطر بی‌نظیر آن باعث ایجاد آرامش در خانم‌های باردار می‌شود.

خلاصه

فواید لیمو ترش باعث افزایش متابولیسم بدن و لاغر شدن می‌شود. پتاسیم موجود در آن فعالیت قلب را بهبود می‌بخشد و باعث کاهش فشار خون می‌شود. مصرف آن سبب رفع حالت تهوع دوران بارداری می‌شود.

فواید لیموترش

فواید لیمو ترش در تأمین آهن

لیمو خشک می‌تواند به عنوان یک میان‌ وعده کامل مصرف شود و موادغذایی مورد نیاز بدن شما را تأمین کند. اسلایس لیمو سرشار از آهن است. آهن ماده معدنی حیاتی برای بدن است. این ماده منجر به تولید پروتئین‌های مهمی در بدن می‌شود. این پروتئین‌ها نقش انتقال اکسیژن به اندام‌های مختلف بدن را دارند. استفاده از خواص لیمو ترش سبب جذب آهن کافی در بدن می‌شود و به رفع کسلی و خستگی کمک می‌کند.

 یکی از مهمترین خواص لیمو ترش ، جلوگیری از بروز کم‌خونی و فقر آهن است. ویتامین C‌ موجود در خواص لیمو ترش مانند دیگر انواع میوه خشک ، جذب آهن را افزایش می‌دهد. مصرف آهن برای زنان، کودکان و نوزادان ضروری است. فواید لیمو ترش موجب تأمین آهن مورد نیاز بدن در دوران پریود برای زنان می‌شود.

رفع بوی بد دهان و آفت با لیمو خشک

از اسلایس لیمو می‌توانید برای رفع بوی بد دهان استفاده کنید. علاوه بر خاصیت اسیدی لیمو، ترکیبات ضدقارچی این میوه، سبب خوشبو شدن دهان و رفع عوامل آلوده کننده می‌شوند. مصرف لیمو خشک همچنین باعث از بین رفتن آفت و التهابات دهان می‌شود. ممکن است خواص لیمو ترش سبب ایجاد سوزش در دهان شود و فکر کنید یکی از مضرات لیمو ترش است؛ ولی این سوزش خطری ایجاد نمی‌کند و بهبود التهابات کمک می‌کند.

خواص ضدعفونی کننده لیمو ترش

لیموترش یک ضدعفونی کننده قوی است. از آب لیمو ترش می‌توانید برای میکروب‌زدایی سبزیجات و میوه‌ها استفاده کنید. همچنین اگر از پاکیزگی آب آشامیدنی مود استفاده خود مطمئن نیستید، با اضافه کردن چند قطره  لیمو خشک می‌توانید با خیال راحت آن را بنوشید.

خلاصه

از فواید اسلایس لیمو می‌توان به تأمین آهن مورد نیاز بدن اشاره کرد. خواص ضدقارچی آن دهان را خوشبو می‌کند و باعث رفع التهابات دهانی می‌شود. همچنین از آن برای ضد عفونی کردن هم می‌توان استفاده کرد.

آروماتراپی با لیمو خشک

لیمو خشک می‌تواند در آروماتراپی هم مورد استفاده قرار گیرد. عطر درمانی در سال‌های اخیر در برخی دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و تأثیرات آن در درمان بیماری‌ها در حال بررسی است. تحقیقات نشان داده استفاده از فواید لیمو ترش برای عطر درمانی، باعث ضد عفونی کردن فضا و خوشبو کردن آن می‌شود. عطر خوش لیمو می‌تواند به شما در جذب آرامش و انرژی‌های مثبت از محیط اطراف، کمک کند.

سایر خواص لیمو ترش

یکی دیگر از مهمترین خواص لیموترش ، محافظت از سلامت لثه و دندان‌ها است. این میوه باعث جلوگیری از خونریزی می‌شود و به سفید شدن دندان‌ها کمک می‌کند.

اگر به مصرف کافئین عادت دارید و معده شما به آن حساسیت دارد، می‌توانید از لیموترش به عنوان جایگزینی برای قهوه استفاده کنید. لیموترش از آسیب‌های گوارشی جلوگیری می‌کند و باعث تقویت سیستم عصبی بدن شما می‌شود.

از لیمو ترش برای تزئین کیک، دسر، تهیه نوشیدنی‌ها، دیتاکس و… استفاده می‌شود.

خلاصه

از عطر خوش لیمو ترش برای آروماتراپی و ایجاد آرامش بیشتر استفاده کنید. استفاده از این میوه سبب محافظت از لثه و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

استفاده از خواص میوه‌های خشک امروزه رواج بیشتری پیدا کرده است. خواص انواع میوه‌های خشک می‌توانند به عنوان مکمل‌های غذایی، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما را فراهم کنند. این امر موجب حفظ سلامتی بدن شما خواهد شد.

مضرات لیمو ترش

مصرف بیش از اندازه از خواص لیمو ترش می‌تواند سبب آسیب به مینای دندان شود و یکی از مضرات لیمو ترش برای دندان است. می‌توانید برای رفع این مشکل، لیمو را همراه آب استفاده کنید. یکی دیگر از مضرات لیمو ترش برای کسانی است که ناراحتی معده دارند و اسید موجود در خواص لیمو ترش ممکن است باعث ناراحتی معده شود. به یاد داشته باشید استفاده بیش از حد از فواید لیمو ترش در بارداری ممکن است باعث افت فشار خون و سرگیجه شود.

خواص لیموترش برای لاغری

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم، لیمو ترش سرشار از خواص است و برای سلامتی شما مفید است. این میوه سبب درمان کبد چرب می‎‌شود. از بروز سرطان جلوگیری می‌کند و پوست را جوان می‌کند. خواص آن از ابتلای شما به سکته مغزی جلوگیری می‌کنند و با افزایش متابولیسم بدن باعث لاغری می‌شوند. از فواید آن می‌توان به حفظ سلامت قلب اشاره کرد. مجددا تأکید می‌کنیم از این میوه بیش از اندازه استفاده نکنید و به مضرات لیمو ترش دقت کنید. مصرف بیش از حد این میوه باعث آسیب به دندان‌ها می‌شود. 

همان‌طور که اشاره شد اسلایس لیمو دارای خواص بسیاری است. این میوه از سلامت شما محافظت می‌کند و می‌تواند در رژیم غذایی روزانه شما قرار بگیرد. توجه داشته باشید برخی افراد ممکن است به این میوه آلرژی داشته باشند و باید در مصرف آن احتیاط کنند.

از مزایایی میوه خشک نسبت به میوه‌ی تازه دارد در مدت زمان نگهداری آن است، انواع میوه خشک را می‌توانید برای مدت زمان بیشتری بدون یخچال نگهداری کنید. با خرید لیمو خشک می‌توانید این میوه را در چهارفصل نگهداری کنید و از خواص آن بهرمند شوید.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد.

دسته بندی خواص خوراکی ها
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت