جینسینگ چیست؟ خواص جینسینگ تا چه حد بر سلامتی بدن تأثیر می‌گذارد؟

وحید رمضانیوحید رمضانی
2,983 بازدید
خواص جینسینگ

خواص جینسینگ

جینسینگ گیاهی همیشه سبز است. خاستگاه این گیاه آسیا و شمال آمریکا است. این گیاه از هزاران سال پیش در طب سنتی استفاده شده است و در گذشته ارزش بالایی بین مردم داشته است. خواص دارویی آن به حدی زیاد است که فقط ثروتمندان و پادشاهان حق استفاده از آن را داشته‌اند. جینسینگ یک واژه چینی است و به دلیل آن که ریشه آن شبیه پاهای یک مرد است، به این نام شناخته می‎شود. تمامی طبیبان چینی از خواص جینسینگ استفاده می‌کردند و آن را یک داروی همه جانبه می‌دانستند. جویدن ریشه جینسینگ در گذاشته مرسوم بوده است. گیاه جینسینگ آهسته رشد می‌کند و پس از گذشت مدت حدودا ۴ سال برای برداشت ریشه آن آماده می‌شود. زمان برداشت ریشه آن فصل پاییز است. جینسینگ ریشه بزرگ و قطوری دارد. این گیاه در کشورهایی مثل چین و روسیه اهمیت بالایی دارد و برداشت آن نیاز به مجوز خاص دارد و از ریشه‌های این گیاه محافظت می‌شود. جینسینگ در آب و هوای خنک رشد می‌کند و دمای بالا را تحمل نمی‌کند.

این گیاه انواع مختلفی مثل: جینسینگ آمریکایی، چینی، هیمالیایی و ژاپنی دارد. رنگ آن تقریبا سفید است و برای به دست آوردن جینسینگ قرمز، آن را مقابل آفتاب می‌گذارند یا به آن بخار می‌دهند تا رنگ تیره به خود بگیرد. جینسینگ قرمز خواص متفاوتی با جینسینگ سفید (معمولی) دارد.

فواید دارویی جینسینگ باعث شده از آن برای درمان سردرد، سوءهاضمه، کاهش استرس، قند خون و کلسترول استفاده شود. این گیاه سبب افزایش قوای جنسی آقایان هم می‌شود. نتایج تحقیقات نشان می‌دهند جینسیگ تأثیر خیلی خوبی بر بهبود سلامتی بدن دارد. جینسینگ به صورت تازه و خشک کرده استفاده می‌شود. از ریشه آن روغن تهیه می‌کنند و برای ماساژ بدن مصرف می‌شود. دمنوش جینسینگ یک داروی آرامبخش قوی است و نوشیدن آن قبل از خواب توصیه شده است. جینسینگ طبع گرمی دارد و سردی بدن را از بین می‌برد.

خواص جینسینگ

مصرف این گیاه بین مردم چین، کره، ویتنام و سرخپوستان ساکن آمریکا مرسوم است. با خرید جینسینگ ، تجربه نوشیدن یک دمنوش متفاوت و فوق‌العاده را داشته باشید. طبیعی است که جینسینگ خشک شده مدت زمان بیشتری سالم می‌ماند و نگهداری از آن نسبت به ریشه تازه، راحت‌تر است. قبل از خرید جینسینگ حتما ترکیبات آن را بررسی کنید و اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید تشخیص دهید جینسینگی که می‌خواهید بخرید اصل است یا خیر، از فروشگاه مطمئنی آن را تهیه کنید تا داروی گیاهی شما خالص و طبیعی باشد.

خلاصه

جینسینگ یک داروی گیاهی خاص است و ارزش بالایی بین مردم چین و روسیه دارد. در گذشته از خواص جینسینگ بیشتر از الان استفاده می‌شد و فواید آن یک داروی همه جانبه برای درمان بسیاری از بیماری‌ها محسوب می‌شد.

خواصی از گیاه جینسینگ که حتما باید بدانید

گیاه جینسینگ یکی از موثرترین گیاهان دارویی است. تحقیقاتی که روی خواص جینسینگ انجام شده، بیان می‌کند این گیاه با تأثیر مثبت بر سلول‌های مغزی، موجب افزایش عملکرد آن‌ها و جلوگیری از مرگ و میر سلول‌های مغز می‌شود. استفاده روزانه دمنوش جینسینگ مانع از بروز آلزایمر و فراموشی می‌شود. این گیاه قوه درک و تحلیل شما را تقویت می‌کند. قبل از حل کردن مسائلی که به فکر و تمرکز بالا نیاز دارند، مقداری جینسینگ مصرف کنید. از پودر جنسینگ به عنوان ادویه هم می‌توانید استفاده کنید تا خواص آن از طریق غذا جذب بدن شود. همچنین با پودر آن می‌توانید سوپ درست کنید یا آن را روی سالاد خود بریزید.

رفع استرس و اضطراب، کاهش بیماری‌های عصبی با مصرف دمنوش جینسینگ

مصرف این گیاه به صورت تازه یا چای جینسینگ، موجب رفع افسردگی می‌شود. این گیاه به شما آرامش می‌دهد و استرس را رفع می‌کند. مصرف آن در مواقعی که عصبی هستید بسیار توصیه می‌شود. خواص جینسینگ سفید تأثیر بیشتری بر از بین بردن عوامل استرس‌زا دارد. جینسینگ به تنظیم هورمون‌های بدن کمک می‌کند که تأثیر آن را در افزایش آرامش و کاهش اضطراب، می‌بینید.

چگونگی تأثیر خواص جینسینگ برای آقایان و مشکلات جنسی آن‌ها

شایع‎ترین اختلالات جنسی که آقایان دچار آن‌ها می‌شوند، اختلال نعوذ و ضعف قدرت جنسی است. ترکیبات موجود در ریشه گیاه جینسینگ، باعث ایجاد آرامش در آقایان و افزایش گردش خون در ناحیه تناسلی آن‌ها می‌شود. این خاصیت موجب رفع زود انزالی می‌شود؛ همچنین خواص جینسینگ برای آقایان میزان ترشح هورمون‌های جنسی آن‌ها را هم افزایش می‌دهد. این خاصیت می‌تواند در افزایش باروری آقایان هم موثر باشد. در برخی نقاط از خواص جینسینگ قرمز برای افزایش باروری آقایان استفاده می‌کنند؛ اما برای گزارش نتایج دقیق‌تر، تحقیق و بررسی بیشتری لازم است.

خلاصه

جینسینگ باعث جلوگیری از بروز آلزایمر می‌شود و حافظه را تقویت می‌کند. این گیاه آرامبخش و برطرف کننده اختلالات جنسی آقایان است. خواص جنسینگ سفید تأثیر بالایی در افزایش میل جنسی دارد. این گیاه می‌تواند در افزایش سطح باروری آقایان هم موثر باشد.

خواص جینسینگ برای آقایان

نوشیدن یک فنجان چای جینسینگ، انرژی شما را در طول روز حفظ می‌کند

همان‌طور که اشاره کردیم، جینسینگ استرس و فشار روانی را از شما دور می‌کند. این گیاه بدن شما را تقویت می‌کند و نیروی لازم برای انجام فعالیت‌های روزانه را به شما می‌دهد. بعد از یک روز سخت کاری، هیچ چیز به اندازه نوشیدن چای جینسینگ نمی‌تواند انرژی از دست رفته را به شما بازگرداند. جینسینگ برای از بین بردن خستگی بیمارانی که دچار سرطان و بیماری‌های جدی شده‌اند هم مفید است.

جنسینگ قرمز چه خواصی دارد و تأثیر آن بر کودکان چگونه است؟

طبق تحقیقات انجام شده، خواص جینسینگ قرمز برای کاهش علائم بیش فعالی در کودکان موثر است و موجب بهبود عملکرد مغز آن‌ها می‌شود. جنسینگ قرمز یک ضد التهاب قوی است و از بدن در برابر حملات عصبی محافظت می‌کند. خواص آن سلول‌های مغزی را تقویت می‌کند و مانع آسیب به مغز می‌شود. مصرف جینسینگ قرمز به افزایش قدرت یادگیری کمک می‌کند.

تأثیر جینسینگ هندی بر بدن ورزشکاران و تفاوت آن با خواص جینسینگ سفید

جنسینگ هندی با نام گیلاس زمستانی هم شناخته می‌شود. خواص جینسینگ هندی بسیار شبیه جنسینگ معمولی است. این گیاه خاصیت ضدالتهابی دارد، در ایجاد آرامش موثر است و تفاوت آن با جینسینگ سفید در این است که موجب تقویت بدن ورزشکاران و حجیم شدن عضلات آن‌ها می‌شود. این گیاه یک مکمل طبیعی برای ورزشکاران است و مصرف آن ضرری ندارد. علاوه بر تقویت عضلات، سبب از بین بردن چربی‌های اضافه بدن هم می‌شود. جینسینگ هندی بیشتر به صورت پودر استفاده می‌شود.

خلاصه

جینسینگ گیاهی انرژی‌زا است و مصرف آن خستگی را رفع می‌کند. جینسینگ قرمز اختلالات بیش فعالی را در کودکان برطرف می‌کند. خواص جینسینگ هندی موجب بزرگ شدن عضله ورزشکاران و از بین بردن چربی بدن آن‌ها می‌شود.

درمان دردهای پریودی و از بین بردن علائم سندروم پیش از قاعدگی

قبل از پریود شدن ممکن است دردهای سندروم پیش از قاعدگی سراغ شما بیایند. این دردها نشانه‌هایی از افسردگی، بد خلقی، سردرد و حالت تهوع دارند. با شروع پریود دل درد و کمر درد هم اضافه می‌شوند. مصرف جینسینگ در این دوران با کاهش انقباض عضلات رحم و کمر، موجب از بین رفتن درد می‌شود و نشانه‌های پریود را به حداقل ممکن می‌رساند. دمنوش جینسینگ از گرگرفتگی جلوگیری می‌کند. خواص جینسینگ و عسل برای تهیه دمنوشی خوشمزه استفاده می‌شوند. عسل همراه با جینسینگ بدن را تقویت می‌کند و از افت فشار خون جلوگیری می‌کند. مصرف جینسینگ برای زنانی که دوران یائسگی را می‌گذرانند هم بسیار مفید است و نشانه‌هایی مثل ریزش مو و بد خوابی رابرطرف می‌کند.

خواص جینسینگ سفید

برای داشتن وزنی متعادل و تناسب اندام، جینسینگ بخورید

ممکن است با افزایش وزن، احساس بدی به شما دست دهد. افزایش بیش از اندازه وزن علاوه بر بهم خوردن زیبایی ظاهری، مشکلاتی مثل فشار خون، قند و کلسترول بالا را به وجود می‌آورد. همچنین باعث بالا رفتن خطر سکته و ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود. برای کاهش وزن نیاز به رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم دارید. این دو در کنار هم می‌توانند به راحتی وزن شما را پایین بیاورند و کمک بسیاری برای رسیدن به اندام متناسب بکنند.

خواص گیاهان دارویی برای تسریع روند لاغری مفید هستند. گیاهان دارویی برای بدن ضرری نداردن و مصرف آن‌‌ها به اعضای بدن آسیب نمی‌زند. بسیاری از داروهای لاغری موجب آسیب به کبد می‌شوند. اما گیاهان دارویی سموم بدن را دفع می‌کنند و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند. خواص جینسینگ باعث شکستن بافت‌های چربی می‌شود. این گیاه اشتهای شما را کم می‌کند و تمایل شما به خوردن غذای زیاد را کاهش می‌دهد. ترکیبات جینسینگ سبب افزایش تعریق بدن و سوزاندن قند می‌شود. ترکیب خواص جینسینگ و زنجبیل ، موجب سوزاندن کالری بیشتری می‌شود و برای افرادی که می‌خواهند زودتر لاغر شوند مفید است. همچنین برای حفظ انرژی به مدت طولانی‌تر، می‌توانید از خواص جینسینگ و عسل استفاده کنید. این تریکب از ایجاد ضعف و گرسنگی در طول روز جلوگیری می‌کند. جینسینگ یکی از بهترین داروهای گیاهی است که برای کاهش وزن استفاده می‌شوند.

خلاصه

دمنوش جینسینگ یک مسکن طبیعی است و استفاده از آن دردهای پریودی را کاهش می‌دهد و علائم یائسگی را از بین می‌برد. استفاده از جینسینگ یک روش لاغری سریع و آسان است که همراه با ورزش، در مدت کوتاهی شما ره به وزن دلخواه می‌رساند.

استفاده از خواص جینسینگ برای ریه در طب سنتی

تحقیقات زیادی تأثیر خواص جینسینگ بر ریه را ثابت کرده‌اند. جینسینگ التهاب ریه را از بین می‌برد و آن را پاکسازی می‌کند. خواص این گیاه دارویی برای درمان تنگی نفس و سرفه‌های مزمن مفید است. جینسینگ باکتری‌های مضر ریه را دفع می‌کند. تحقیقات در این زمینه هم‌چنان ادامه دارد و دانشمندان تأثیر این گیاه بر درمان سرطان‌ و عفونت‌های ریوی را بررسی می‌کنند.

خواص جینسینگ سفید و درمان بیماری دیابت

جینسینگ به تولید انسولین در بدن و کاهش مقاومت بدن در برابر انسولین کمک می‌کند. این خاصیت موجب بهبود بخشیدن شرایط بیماران دیابتی می‌شود و از جذب قند اضافی به بدن جلوگیری می‌کند. جینسینگ مانع از تجمع قند در خون می‌شود.

خواص جینسینگ قرمز

خواص جینسینگ در تقویت بدن

ریشه جینسینگ تأثیر زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. این گیاه از گذشته در طب سنتی برای افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها استفاده می‌شد. مطالعات بیان می‌کنند ادویه طبیعی جینسینگ علائم آنفولانزا را از بین می‌برد. این گیاه آنتی‌اکسیدان‌های زیادی دارد که موجب از بین بردن تومورهای سرطانی می‌شوند و از بروز سرطان‌های روده، سینه و پوست جلوگیری می‌کنند. جینسینگ با رفع رادیکال‌های آزاد موجب افزایش طول عمر می‌شود. خواص جینسینگ از سلامت قلب محافظت می‌کند، از ریزش موهای شما جلوگیری می‌کند و استفاده از ماسک جینسینگ برای مو سبب تقویت ریشه موها می‌شود. این گیاه موجب از بین بردن عارضه‌های پوستی می‌شود و پوست را از آلودگی‌ها پاک می‌کند. فواید محافظتی جینسینگ از بدن به حدی بالا است که با ترکیبات واکسن آنفولانزا برابری می‌کند.

خلاصه

خواص جینسینگ برای ریه سبب درمان سرفه و انسداد ریه می‌شود. این گیاه با تولید انسولین به درمان دیابت کمک می‌کند و خواص آن بدن را در برابر بیماری‌ها مقاوم می‌کند. جینسینگ مانع از بروز سرطان می‌شود و خواصی مشابه واکسن آنفولانزا دارد.

طرز تهیه چای جینسینگ و استفاده از خواص جینسینگ و عسل

برای آن که چای خوشمزه با جینسینگ تهیه کنید، مقداری پودر یا ریشه خشک شده جینسینگ را در آب جوش بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید دم بکشد. سپس مقداری عسل و زنجبیل به آن اضافه کنید تا معجون لاغری و تقویت کننده بدن درست شود. از خواص این دمنوش می‌توانید روزانه به اندازه یک فنجان استفاده کنید.

معجون عسل، جینسینگ و سیاه‌دانه

این معجون خوشمزه خواص زیادی برای سلامتی شما دارد. معجون جینسینگ موجب رفع انگل و کرم می‌شود. همچنین برای کاهش علائم یائسگی مفید است. این معجون برای درمان تشنج و لرز ناشی از سردی استفاده می‌شود و ممکن است برای افزایش شیر مادران موثر باشد.

طرز تهیه این معجون به این صورت است که به ۲۰۰ گرم عسل، ۱۰ گرم سیاه‌دانه و ۲ گرم جینسینگ نیاز دارید. ابتدا عسل را با بخاطر کتری گرم می‌کنید. دقت کنید بیش از اندازه گرم نشود چون عسل خواص خود را از دست می‌دهد. سپس سیاه‌دانه را مقداری بکوبید تا خواص ان بهتر با عسل مخلوط شود. سیاه‌دانه وقتی پودر شود سریعا فواید خود را از دست می‌دهد چون هوا با آن ترکیب می‌شود .به همین دلیل بلافاصله بعد از کوبیدن، آن را با عسل مخلوط کنید. سپس پودر جینسینگ را با آن تریب کنید. میزان مصرف این معجون روزی ۱ الی ۲ قاشق چای‌خوری است.

عوارض احتمالی گیاه جینسینگ چیست؟ آیا مصرف آن در دوران بارداری ضرر دارد؟

اگر از این گیاه به اندازه کافی استفاده کنید، هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند. استفاده بیش از حد از خواص جینسینگ سبب ایجاد حساسیت می‌شود. همچنین ممکن است باعث بالا رفتن ضربان قلب شود و تأثیر معکوس روی بدن بگذارد؛ برای مثال: مشکلاتی مثل اختلال در خواب، اضطراب، سردرد، سرگیجه و مشکلات گوارشی به وجود بیاورد.

دانشمندان هنوز به نتایج دقیقی برای مصرف جینسینگ در دوران بارداری و شیردهی نرسیده‌اند و بهتر است مصرف آن را در این دوران قطع کنید یا با مشورت پزشک، در مصرف آن احتیاط کنید و مقدار مشخصی جینسینگ بخورید. بهتر است کودکان هم با تجویز پزشک، مقدار دقیقی از این گیاه استفاده کنند تا دچار عوارض نشوند. جینسینگ خون را رقیق می‌کند و مصرف آن نباید با داروهای رقیق کننده خون همزمان باشد. همچنین این گیاه با داروهای ضد افسردگی تداخل دارد.

قبل از آن که از فواید جینسینگ به طور مداوم استفاده کنید، حتما با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

خواص جنسینگ برای ریه

جمع‌بندی

جینسینگ یک گیاه قدیمی و پر مصرف در آسیا و آمریکا است. این گیاه در گذشته ارزش زیادی داشته است و امروزه از آن در کشورهای چین و روسیه به طور خاصی نگهداری می‌شود. خواص آن سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و تومورهای سرطانی را از بین می‌برد. جینسینگ گیاهی ریشه‌ای است؛ ریشه آن گوشتی و شبیه پاهای مرد است. مصرف آن به صورت پودر و دمنوش، رایج است. از جینسینگ خشک شده دمنوش درست می‌کنند. خواص جینسینگ و زنجبیل بر لاغری و کاهش وزن تأثیر دارد و کمک زیادی به کاهش چربی خون می‌کند.

جوشانده جینسینگ برطرف کننده دردهای قاعدگی است و باعث افزایش انسولین خون می‌شود. جینسینگ قرمز اختلالاتی مثل بیش فعالی را در کودکان برطرف می‌کند و به افزایش عملکرد مغز آن‌ها کمک می‌کند. جینسینگ قوای جنسی آقایان را بالا می‌برد و ترشح هورمون ‌جنسی را هم بیشتر می‌کند. این گیاه یک آرامبخش طبیعی است و به درمان استرس، افسردگی و بی‌خوابی کمک می‌کند. استفاده بیش از اندازه از این گیاه آلرژی ایجاد می‌کند و مصرف آن با داروهای رقیق کننده خون و افسردگی، تداخل دارد. به طور کلی خواص ادویه‌جات برای سلامتی مفید است و بهتر است در رژیم غذایی روزانه قرار بگیرند.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد.

دسته بندی خواص خوراکی ها زیبایی و سلامتی گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت