طرز تهیه معجون سیاه دانه و عسل

وحید رمضانیوحید رمضانی
42,926 بازدید
طرز تهیه معجون سیاه دانه و عسل

از فواید سیاه دانه با عسل چگونه استفاده کنیم؟

سیاه دانه یکی از قدیمی‌ترین و پرمصرف‌ترین داروهای گیاهی است. از گذشته استفاده بسیاری در طب سنتی و پخت و پز داشته است. این گیاه به عنوان ادویه در غذا و همچنین دارویی موثر برای درمان مشکلات گوارشی، تنفسی، سردرد، شروع قاعدگی، کاهش قند و فشار خون و… است. در طب سنتی ترکیب برخی داروها موجب افزایش حداکثری خواص درمانی آن‌ها می‌شود. برای مثال سرکه می‌تواند فواید سیر را چند برابر کند و تأثیر آن بر درمان بیماری‌ها را به طور قابل توجهی افزایش دهد. اضافه کردن عسل به سیاه دانه نیز مانند سرکه و سیر عمل می‌کند. عسل خواص درمانی سیاهدانه را جذب می‌کند و اضافه شدن این گیاه به عسل، معجونی بی‌نظیر برای سلامتی ایجاد می‌کند. طرز تهیه معجون سیاه دانه و عسل راحت است. تهیه این معجون در منزل و استفاده روزانه از آن شما را از مراجعه به پزشک برای درمان بسیاری از بیماری‌ها بی‌نیاز می‌کند.

طرز تهیه معجون سیاه دانه و عسل

معجزات درمانی سیاه دانه و عسل چیست؟

سیاهدانه و عسل هر کدام به تنهایی فواید بسیاری برای سلامتی دارند. این دو ماده طبیعی در طب سنتی کاربرد درمانی بسیار زیادی دارند. قبل از اینکه با طرز تهیه معجون سیاه دانه وعسل آشنا شوید، بهتر است در مورد خواص این ترکیب بیشتر بدانید. این ترکیب به نام «دوسین» شناخته می‌شود. برخی می‌گویند دلیل نامگذاری آن به دلیل حرف «سین» در «سیاه دانه» و نیز در «عسل» است. دوسین طبع بسیار گرم و خشک دارد و بهترین گزینه برای افراد با مزاج سرد و تر است. افرادی که بلغم و سودا آن‌ها از تعادل خارج شده است، روزانه از این دارو استفاده کنند تا طبع بدن آن‌ها به تعادل برسد. دوسین طیف وسیعی از مشکلات شما را پوشش می‌دهد و توانایی درمان تعداد زیادی از بیماری‌ها را دارد. معجون سیاه دانه و عسل ، معجزه‌ای برای سلامتی شما است. معمولا از این معجون به صورت خوراکی استفاده می‌شود. اما در برخی مواقع، در صورتی که مشکلات پوستی مثل جوش‌های سفت و زیر پوستی ناشی از بلغم یا لک و پیس وجود داشته باشد، از آن به صورت موضعی هم استفاده می‌شود. معجونی که از عسل و سیاهدانه به دست می‌آید عوارض ناشی از شیمی درمانی را نیز تا حدودی کاهش می‌دهد.

رفع آلرژی و حساسیت با معجون سیاه دانه و عسل

سیاهدانه در بدن آنتی هسیتامین طبیعی تولید می‌کند. این گیاه ضد آلرژی است و برای درمان حساسیت از آن استفاده می‌شود. عسل نیز ترکیبات ضد حساسیت دارد و به دلیل روش تهیه آن که از هزاران گرده گل تهیه شده، به درمان حساسیت کمک می‌کند. برای تهیه دارو ضد حساسیت طبیعی، پودر سیاهدانه و عسل را ترکیب کنید. استفاده از این معجون مانند داروهای شیمیایی و آنتی هیستامین عمل می‌کند. با این تفاوت که ضرری برای سلامتی، عوارضی مانند خواب آلودگی، سرگیجه، تهوع و… ندارد.

خلاصه

معجون سیاه دانه و عسل برای سلامتی، تعادل طبع، رفع سردی بدن، درمان جوش‌های بلغمی و… مفید است. این معجون آلرژی را درمان می‌کند و به طور طبیعی در بدن آنتی‌ هسیتامین تولید می‌کند.

جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن

از فواید سیاه دانه با عسل می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. امروزه بسیاری از افراد درگیر این مشکل هستند. بسیاری از افراد به دلیل تغذیه نادرست، فشار کاری زیاد و مشکلات خواب، دچار ضعف و کاهش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها می‌شوند. مصرف داروهای شیمیایی نیز بر ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن تأثیر می‌گذارد. در فصل‌های سرد سال، ممکن است بیشتر دچار بیماری شوید و تا رسیدن به بهبودی کامل، دوره طولانی مدتی را طی کنید. اضافه کردن دوسین به رژیم غذایی، قدرت ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. این ترکیب شامل آنتی‌اکسیدان‌های مختلفی است که از سلامتی شما محافظت می‌کنند. تأثیر سیاهدانه و عسل به مدت طولانی در بدن باقی می‌ماند و به همین دلیل یکی از قوی‌ترین داروها برای سیستم ایمنی بدن است. این دارو موجب رفع تشنج در کودکان نیز می‌شود. در ادامه طرز تهیه معجون سیاه دانه و عسل در منزل را بیان می‌کنیم تا همیشه در دسترس شما باشد.

درمان تنبلی تخمدان و رفع شکلات زنانه با معجون سیاهدانه و عسل

تنبلی تخمدان از مشکلات رایجی است که باروری را برای خانم‌ها سخت می‌کند. این مشکل میزان تخمک گذاری و زمان آن را دچار اختلال می‌کند. همچنین با پیشرفت آن، خانم‌ها به بیماری‌های دیگری نیز مبتلا خواهند شد. برای کنترل تنبلی تخمدان راه‌های بسیاری وجود دارد. یکی از این راه‌ها، داروهای طبیعی است. دوسین میزان تخمک گذاری را افزایش می‌دهد و درمانی موثر برای تنبلی تخمدان است.

این معجون سرشار از مواد آلی است. بسیاری از خانم‌ها به دلیل خونریزی در دوران پریود، دچار کمبود آهن و مواد معدنی می‌شوند. مصرف دوسین این کمبود را جبران می‌کند. این ترکیب سردی رحم را درمان می‌کند و موجب می‌شود دوره پریود را با درد بسیار کمتری سپری کنید.

ترکیب عسل و سیاهدانه در دوران شیردهی موجب افزایش شیر مادران می‌شود. مصرف این معجون در اواخر بارداری موجب کنترل درد و زایمان راحت می‌شود.

استفاده از معجون سیاه دانه و عسل برای درمان مشکلات زنانه نیاز به مصرف مداوم و منظم دارد. تأثیر این دارو نسبت به داروهای شیمیایی بهتر است اما برای مشاهده نتیجه، بهتر است صبور باشید و دوره درمان را کامل کنید.

معجزات درمانی سیاه دانه و عسل

افزایش میل جنسی با دوسین

سیاهدانه حاوی هورمون‌های جنسی است. مصرف سیاهدانه همراه با عسل برای افزایش تعداد اسپرم در آقایان و میزان باروری آن‌ها مفید است. همچنین بر میل جنسی تأثیر می‌گذارد و موجب می‌شود از رابطه جنسی با همسر خود لذت بیشتری ببرید.

خلاصه

تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از معجزات درمانی سیاه دانه و عسل است. این معجون تنبلی تخمدان را رفع، درد دوران پریود را کاهa و زایمان را راحت می‌کند. همچنین موجب افزایش شیر مادران شیرده می‌شود. سیاهدانه و عسل برای افزایش میل جنسی و قدرت باروری مردان مفید است.

تأثیر دوسین بر کنترل بیماری‌های تنفسی

از معجزات درمانی سیاه دانه و عسل می‌توان به بهبود بیماری‌های تنفسی مثل آسم، تنگی نفس، مشکلات ریوی و… اشاره کرد. امروزه بیماری‌های تنفسی نسبت به قبل شیوع بیشتری پیدا کرده‌اند. دلیل آلودگی هوا و ورود آلاینده‌ها به سیستم تنفسی، رسوب سرب در ریه‌ها و… موجب ضعیف شدن دستگاه تنفسی می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در معجون سیاه دانه و عسل موجب درمان بیماری‌های ریوی می‌شوند. همچنین انسداد و گرفتگی مجرای تنفسی را از بین می‌برند.

پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی

تحقیقات نشان می‌دهند فواید سیاه دانه با عسل در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی موثر است. ترکیبات این معجون موجب کاهش چربی‌های مضر بدن می‌شوند و به همین دلیل مانع از بروز اختلال در عملکرد قلب می‌شوند. مصرف عسل و سیاهدانه برای رفع تپش قلب بسیار مفید است. دوسین فشار خون را کاهش می‌دهد و از رسوب چربی در رگ‌ها جلوگیری می‌کند. برای آن که از اصل بودن دوسین مطمئن باشید، بهتر است طرز تهیه معجون سیاه دانه و عسل در منزل را یاد بگیرید تا بتوانید به آن را به راحتی با سیاه دانه درجه یک و عسل طبیعی تهیه کنید.

درمان اضطراب و افسردگی با عسل و سیاهدانه

عسل و سیاهدانه ترکیباتی مفید برای درمان استرس و افسردگی دارند. مخلوط کردن این دو ماده و استفاده روزانه از آن، انرژی‌زا است. دوسین موجب درمان افسردگی و ایجاد آرامش در شما می‌شود. مخلوط عسل و سیاهدانه برای درمان سردردهایی که ناشی از سردی هستند بسیار مفید است و به راحتی آن‌ها را درمان می‌کند.

خلاصه

دوسین به درمان مشکلات تنفسی مثل تنگی نفس، گرفتگی گلو، آسم و… کمک می‌کند. این ترکیب آلاینده‌های موجود در ریه را پاکسازی می‌کند. عسل و سیاهدانه مانع از افزایش چربی خون شده و قلب را تقویت می‌کنند. همچنین برای رفع اضطراب و درمان افسردگی مفید هستند. این ترکیب سردرد را نیز درمان می‌کند.

جلوگیری از اضافه وزن با مصرف عسل و سیاهدانه

این ترکیب از اضافه وزن جلوگیری می‌کند. کالری آن کم است و به دلیل طبع گرمی که دارد، سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. مصرف آن برای افرادی که اضافه وزن دارند مفید است. این معجون انرژی شما را در طول روز حفظ می‌کند و برای کاهش وزن مناسب است.

فواید سیاه دانه با عسل

عسل و سیاهدانه چه تأثیری بر درمان مشکلات کلیوی دارند؟

استفاده از عسل همراه با سیاهدانه موجب افزایش حجم ادرار می‌شود. این کار در رفع سنگ کلیه و مثانه تأثیر می‌گذارد. دوسین عفونت ادراری را درمان می‌کند. همچنین برای آقایانی که بیماری پروستات دارند، مصرف دوسین توصیه شده است.

دارو طبیعی برای مشکلات گوارشی

از گذشته‌های دور سیاهدانه برای درمان مشکلات گوارشی استفاده می‌شد. این گیاه معده درد را درمان می‌کند و ترکیب عسل با سیاهدانه تأثیر آن بر درمان معده درد را چندین برابر می‌کند.

چگونه معجون عسل و سیاهدانه درست کنیم؟

طرز تهیه معجون عسل و سیاه دانه بسیار راحت است. نکاتی که در ادامه بیان می‌کنیم به شما کمک می‌کنند تا بهترین نتیجه را از مصرف عسل و سیاهدانه بگیرید. برای اینکه این معجون را در منزل تهیه کنید، ۱ پیمانه سیاهدانه و ۳ پیمانه عسل اضافه کنید. مهم نیست پیمانه شما چه اندازه‌ای داشته باشد، رعایت نسبت ۱ به ۳ سیاهدانه و عسل مهم است. سیاهدانه را نیم‌کوب کنید و سپس با عسل ترکیب کنید. نکته مهمی که در طرز تهیه معجون سیاه دانه و عسل وجود دارد، تهیه آن با مواد تازه است. بهتر است این معجون را به صورت تازه تهیه کنید تا خواص درمانی آن حفظ شود. سیاهدانه در صورتی که کوبیده شود، باید فورا با عسل ترکیب شود. در غیر این صورت در مدت زمان کوتاهی خواص درمانی خود را از دست می‌دهد.

خلاصه

دوسین مانع از افزایش وزن می‌شود و با کالری کمی که دارد می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. این دارو طبیعی ادرارآور است، سنگ کلیه و مثانه را رفع و عفونت ادراری را درمان می‌کند. طرز تهیه معجون عسل و سیاه دانه به این صورت است که سیاه دانه نیم‌کوب را به نسبت ۱ به ۳ با عسل مخلوط کنید و به صورت تازه مصرف کنید.

نحوه مصرف سیاه دانه با عسل

بهتر است قبل از اینکه به مدت طولانی از این معجون استفاده کنید، با پزشک خود مشورت کنید. اما به طور معمول استفاده روزانه از عسل و سیاهدانه مجاز است. نحوه مصرف آن به این صورت است که: بزرگسالانی که وزن آن‌ها ۵۵ کیوگرم و بیشتر است، روزانه می‌توانند ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری از آن مصرف کنند. بهتر است صبح‌ها خورده شود. کودکان بالای ۶ سال، مجاز به مصرف روزانه نصف قاشق چای‌خوری دوسین هستند.

احتیاط در مصرف عسل با سیاه دانه

همان‌طور که بیان کردیم، طرز تهیه معجون سیاه دانه با عسل سخت نیست و در منزل می‌توانید به راحتی آن را تهیه کنید. اما افرادی که فشار خون پایین دارند، طبع آن‌ها گرم و خشک است و خون آن‌ها بیش از حد رقیق است باید در مصرف دوسین احتیاط کنند.

معجون سیاه دانه و عسل

جمع‌بندی

معجون سیاه دانه و عسل از بهترین داروهای طبیعی هستند و از گذشته برای تقویت سیستم ایمنی بدن از آن استفاده شده است. این معجون طبع گرمی دارد و برای رفع سردی بدن بسیار مفید است. استفاده از آن شیر مادران را افزایش و زایمان را راحت می‌کند. مصرف دوسین موجب افزایش میل جنسی آقایان شده و میزان اسپرم تولید شده در بدن آن‌ها را بیشتر می‌کند. دوسین برای درمان مشکلات تنفسی و تنبلی تخمدان استفاده می‌شود. مصرف روزانه از آن مشکلی ایجاد نمی‌کند. بزرگسالان ۲ تا ۳ قاشق و کودکان بالای ۶ سال می‌توانند روزانه نصف قاشق چای‌خوری از آن مصرف کنند. افراد گرم مزاج در مصرف دوسین احتیاط کنند.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک (انواع میوه خشک ، روغن گیاهی مانند: روغن آرگان ، روغن نارگیل ، روغن خراطین ، دمنوش ، ادویه ) در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی خواص خوراکی ها
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

13 پاسخ به “طرز تهیه معجون سیاه دانه و عسل”

  1. برای یکی قاشق مربا خوری سیاهدانه چه مقدار عسل مخلوط شود .یا چند قاشق ؟؟ اگر بعد از مخلوط کردن با اصافه کردن اب رقیق کنیم .چه ؟؟؟

    1. برای هر یک پیمانه سیاهدانه ، 3 پیمانه عس باید اضافه کنید. و بهتره با آب مخلوط نکنید تا خلوص بیشتری داشته باشه. می تونید قبل از مخلوط کردن عسل را با اب بجوشانید (مثلا برای نیم کیلو عسل، یک و نیم لیتر اب اضافه می کنید و عسل و اب با هم میجوشند تا همون نیم کیلو عسل باقی میمونه و حالت ژلی تر و نرم تر از بافت عسل دارد. این جوشاده عسل و آب برای معده هم خیلی مناسب هست)

  2. سلام. منظور از اینکه تازه تهیه و نصرف شود، یعنی برای هر روز ررا باید همان روز درست کرد؟ در اینصورت اینایی که پزشکای طب سنتی درست میکنن و میفروشند، رو نباید استفاده کرد؟

    1. سلام وقت بخیر. چرا میتونید تهیه کنید. بهتر اینه که در منزل خودتون مخلوط کنید که از کیفیت عسل اطمینان داشته باشید، اینم در نظر داشته باشید که عسل تاریخ انقضا ندارد و میتونید نگهداری کنید در بلند مدت. اما مخلوط شده را بهتره طی نهایت 3 ماه استفاده کنید.

  3. سلام .من دچار سردردهای شدید و ناگهانی میشم.همین الان بسفارش یکی از دوستان ترکیب پودر سیاه دانه وعسل رو قاطی کردم و یک قاشق غذاخوری میل کردم .و بسیار درد شدید سردردمو آروم کرد .

    1. سلام وقت بخیر بله همون طوری که تجربه کردید این معجون برای سر درد شما بسیار مفید هست.

  4. به دلیل اسید بالای معده دچار سردرد میشم متاسفانه 😑 آیا ترکیب سیاه دانه وعسل مفیده ؟

  5. سلام اگه بخواهیم سیاهدونه رو بدون اینکه آسیاب کنیم با عسل یخوریم…روزی چند بار و به چه صورت مجاز به استفاده هستیم؟…

    1. سلام وقت بخیر
      خوردن سیاهدانه با عسل روزانه تا 3 بار هر بار 3 قاشق چای خوری مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت