خواص عرق بومادران

وحید رمضانیوحید رمضانی
14,184 بازدید
خواص عرق بومادران

 از خواص درمانی عرق طبیعی بومادران چه می‌دانید؟

گیاه بومادران در گذشته برای درمان خونریزی بینی استفاده شده است. این گیاه با نام خون دماغ نیز شهرت داشته است. نام علمی بومادران میلفولیوم است و شاخه‌های آن برگ‌های بسیار زیادی دارد. به همین دلیل به آن هزار برگ نیز می‌گویند. طب سنتی چین از تمامی خواص آن برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کند. شهرت آن در این کشور بسیار زیاد است. اثرات آن برای کاهش تورم و درد مفاصل نیز کمک چشمگیری به درمان بیماری روماتیسم کرده است. عرق بومادران از گل‌های این گیاه به دست می‌آید. خواص عرق بومادران برای افراد سرد مزاج بسیار مفید است. این عرق طبع گرم دارد و برای درمان بیماری‌ها با منشأ سرد بسیار مناسب است. خرید عرق بومادران برای درمان اختلالات هورمونی، تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان مشکلات گوارشی انجام می‌شود. برای اینکه تمامی خواص این عرق را بدانید با ما همراه باشید.

خواص عرق بومادران برای لاغری

فواید عرق بومادران برای سلامتی

خواص عرق طبیعی بومادران چند برابر دم‌کرده آن است. زیرا عرق بومادران طی فرایند پیچیده از مقدار زیادی گل این گیاه به دست می‌آید. عرق بومادران از جمله مفیدترین عرق‌های گیاهی است. خواص آن به درمان مشکلات گوارشی، کم‌خونی، رفع عفونت، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود وضعیت پوست و… کمک می‌کند.

تأثیر عرق بومادران بر زنان

از خواص عرق بومادران برای زنان چه می‌دانید؟ عرق بومادران جزو عرقیات گیاهی موثر بر مشکلات زنان است. این عرق برای قاعدگی، کیست تخمدان، تسکین درد، کنترل خونریزی و… مفید است.

خواص عرق بومادران برای قاعدگی

همان‌طور که گفتیم از خواص عرق بومادران برای قاعدگی و تسکین درد در این دوره استفاده می‌شود. عرق بومادران خونریزی شدید را کاهش می‌دهد و موجب تنظیم هورمون‌های زنانه می‌شود. این عرق گیاهی دارویی طبیعی برای درمان اختلالات هورمونی و مشکلات قاعدگی است. فواید عرق بومادران موجب کاهش علائم قاعدگی می‌شود. همچنین به درمان درد سندروم پیش از قاعدگی کمک به‌سزایی می‌کند. طبع این عرق گرم است و برای درمان دردهای قاعدگی بسیار مفید است.

از عرق بومادران برای کاهش خونریزی بعد از سقط جنین نیز استفاده می‌شود. همچنین انقباضات رحم را کاهش داده و از ایجاد التهاب جلوگیری می‌کند.

همان‌طور که گفتیم این عرق موجب رفع اختلالات زنانه می‌شود. برای درمان نامنظمی پریود پس از پایان پریود به مدت 14 روز عرق بومادران مصرف کنید. این کار را چند دوره تکرار کنید تا سیکل پریود منظم شود.

عرق بومادران برای کیست و پولیپ رحم

پولیپ رحم نوعی بافت گوشتی و اضافه است. برخی اوقات این بافت بر اثر تجمع استروژن و پروژسترون حین سیکل قاعدگی به وجود می‌آید. به این صورت که ممکن است هنگام تشکیل آندومتر رحم گوشت اضافه در آن ایحاد شود. پولیپ رحم در اثر اختلالات هورمونی و افزایش سن به وجود می‌آید. کیست تخمدان نیز یکی از شایع‌ترین مشکلات زنانه است. ممکن است شما نیز مانند بسیاری از خانم‌ها حداقل یک بار آن را تجربه کرده باشید. پولیپ و کیست در صورتی که درمان نشوند منجر به مشکلات جدی می‌شوند.

خواص عرق بومادران برای پولیپ رحم مفید است. این عرق به کاهش بافت اضافه رحم کمک می‌کند. از خواص عرق بومادران برای زنان می‌توان به درمان کیست تخمدان اشاره کرد. عرق بومادران برای سلامتی مضر نیست و مانند داروهای شیمیایی عوارض جانبی ندارد. این دارو به راحتی در دسترس است و قیمت مناسبی دارد. در طب سنتی از خواص عرق بومادران برای پولیپ رحم ، درمان کیست و رفع تنبلی تخمدان استفاده می‌شود.

 خواص عرق بومادران برای زنان

آیا استفاده از عرق بومادران در دوران بارداری مجاز است؟

استفاده از خواص عرق بومادران برای بارداری مناسب نیست. زیرا ممکن است سبب سقط جنین، زایمان زودرس یا تأثیرات ناخوشایند بر جنین شود. تحقیقات در مورد خواص عرق بومادران در بارداری هم‌چنان ادامه دارد. به همین دلیل به خانم‌های بادار توصیه می‌شود در این دوران از عرق بومادران استفاده نکنند تا خطری آن‌ها را تهدید نکند.

خلاصه

عرق بومادران برای رفع درد قاعدگی مفید است. از خواص عرق بومادران برای زنان ، درمان نامنظمی پریود، رقع کیست تخمدان و دمران تنبلی تخمدان استفاده می‌شود. مصرف عرق بومادران برای خانم‌های باردار مناسب نیست و این عرق نباید در این دوران استفاده شود.

درمان مشکلات گوارشی با عرق بومادران

عرق بومادران پیکیجی کامل برای رفع مشکلات گوارشی است. این عرق گیاهی معده درد را برطرف می‌کند. همچنین سبب افزایش ترشح آنزیم‌ها در معده می‌شود. این داور گیاهی صفرا اضافی معده را دفع می‌کند. عرق بومادران ضد نفخ است و میکروب‌های معده را دفع می‌کند. خواص عرق بومادران به اینجا ختم نمی‌شود. این عرق شگفت انگیز ورم مقعد را کاهش داده و برای بهبود بواسیر مفید است. همچنین سبب رفع یبوست هم می‌شود.

تأثیر عرق بومادران بر کاهش وزن

ممکن است بدانید خواص عرق بومادران برای لاغری و کاهش وزن مفید است. عرق بومادران متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. این دارو طبیعی موجب چربی‌سوزی در بدن، به خصوص ناحیه شکم و پهلو، می‌شود. کنترل وزن برای خانم‌های مبتلا به کیست تخمدان ضروری است. با مصرف عرق بومادران، یک تیر و دو نشان بزنید. هم لاغر شوید هم مشکلات زنانه را درمان کنید. خواص عرق بومادران برای لاغری ، خوش اندام شدن و کاهش چرب بدن بسیار مفید است. این عرق سرعت چربی‌سوزی را به صورت قابل توجهی افزایش می‌دهد.

 خواص عرق بومادران برای پوست

فواید عرق بومادران برای پوست

خواص عرق بومادران برای پوست نیز کاربرد دارد. این عرق رطوبت پوست را حفظ می‌کند و موجب پاکسازی آن می‌شود. برای رفع جوش، اگزما، جوانسازی و استفاده از خواص عرق بومادران برای پوست ، آن را به صورت خوراکی یا موضعی مصرف کنید. عرق بومادران آثار سوختگی را از پوست پاک می‌کند و برای درمان عفونت پوستی مفید است.

خلاصه

عرق بومادران موجب درمان درد معده، رفع نفخ و از بین بردن بواسیر می‌شود. این عرق ملین است و از تجمع صفرا در معده جلوگیری می‌کند. خواص عرق بومادران برای لاغری بی‌نظیر است. تأثیرات آن موجب کاهش چمگیری چربی در شکم و پهلو می‌شود. عرق بومادران پوست را جوان و مرطوب نگه می‌دارد.

سایر فواید عرق بومادران

  • ضد عفونی کننده کلیه‌ها و مجرای ادرار
  • خلط آور
  • کنترل صفرا بدن
  • تنطیم فشار خون
  • افزایش سرعت بسته شدن زخم
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • پیشگیری از بروز تومور مغزی
  • قطع خونریزی
  • رفع تشنج و کمک به بهبود صرع
  • کنترل نقرس
  • کاهش التهاب پوست
  • ·          درمان تب
  • کمک به بهود روماتیسم
  • تقویت عضلات قلب
  • دفع سموم بدن
  • ضد عفونی کننده کلیه‌ها و مجرای ادرار
  • خلط آور
  • کنترل صفرا بدن
  • تنطیم فشار خون
  • افزایش سرعت بسته شدن زخم
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • پیشگیری از بروز تومور مغزی
  • قطع خونریزی
  • رفع تشنج و کمک به بهبود صرع
  • کنترل نقرس
  • کاهش التهاب پوست
  • ·          درمان تب
  • کمک به بهود روماتیسم
  • تقویت عضلات قلب
  • دفع سموم بدن

مقدار مصرف روزانه عرق بومادران

بهتر است میزان مصرف این عرق بین 1 تا 2 استکان در روز باشد. آن را قبل یا بعد از غذا بنوشید. در مورد مصرف دقیق‌تر آن با پزشک خود مشورت کنید. مزاج فرد، نوع مشکل، سن و… از فاکتورهایی هستند که می‌توانند بر میزان مصرف روزانه این دارو تأثیر بگذارند.

احتیاط در مصرف عرق بومادران

عرق بومادران کاملا ایمن است و عوارض جانبی خاصی ندارد. خواص عرق بومادران برای نوزاد شیرخوار مناسب نیست. به همین دلیل مادران شیرده نباید در این دوره عرق بومادران مصرف کنند. استفاده از خواص عرق بومادران برای کودکان زیر دو سال مجاز نیست. برای بهرمندی از خواص عرق بومادران برای کودکان حتما با پزشک مشورت کنید. به یاد داشته باشید به هیچ عنوان عرق بومادران را اطراف چشم نزنید. در صورت بروز این اتفاق چشم را با آب ولرم شستشو داده و سریع به پزشک مراجعه کنید. برای استفاده مداوم از این عرق با تجویز پزشک این کار را انجام دهید. افراد گرم مزاج در مصرف عرق بومادران احتیاط کنند. زیرا مصرف بیش از اندازه آن موجب بروز عوارض جانبی می‌شود.

خواص عرق بومادران

جمع‌بندی

عرق بومادران در طب سنتی کاربرد فراوانی دارد. این عرق نفخ معده، یبوست و تجمع صفرا در بدن را از بین می‌برد. همچنین مجرا ادرار و کلیه را ضد عفونی می‌کند. عرق بومادران داور عالی برای درمان مشکلات مربوط به زنان است. تنبلی تخمدان، کیست تخمدان، نامنظمی در سیکل قاعدگی و… با مصرف این عرق درمان می‌شوند. خواص عرق گیاهی بومادران برای نوزاد مناسب نیست. مادران شیرده در این زمان نباید از عرق گل بومادران استفاده کنند. این دارو گیاهی التهاب بدن را کاهش می‌دهد، برای درمان نقرس مفید است و موجب قظع خونریزی می‌شود. عرق بومادران برای لاغری و کاهش وزن استفاده می‌شود. این عرق ضرری برای سلامتی ندارد. طبع گرم آن برای افراد سرد مزاج بسیار مفید است.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی خواص خوراکی ها
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

14 پاسخ به “خواص عرق بومادران”

  1. با سلام و احترام
    خیلی ممنون از مطالب خوبتون
    لطفاً از تصاویر مناسب تر مطابق با موازین شرعی استفاده کنید

    1. آقا یا خانم محترم شمایی که لابلای مطلب علمی دنبال عکس شرعی یا غیر شرعی میگردی باید خیلی رو خودت کار کنی، این شمایی که مشکل داری نه عکسا، خدا وکیلی من اصلا متوجه عکسا نشده بودم بعد از خوندن نظر شما رفتم ببینم چیه! امثال شماهااید که میتونید یه جامعه رو به گند بکشید نه چند تا عکس معمولی!!

    2. خدا وکیلی حضوری برو پیش روانپزشک خودتو درمان کن شما دارای انحراف جنسی شدیدی هستین که برای جامعه خطرناکه.

        1. اندومتریوز یک وضعیت پزشکی است که هنگامی که بافت درون رحم به عنوان اندومتر در سایر مناطق رحم خارج از محل معمول خود قرار می‌گیرد، ایجاد می‌شود. بومادران یک گیاه دارویی است که در برخی از سنت‌های پزشکی سنتی به عنوان یکی از گیاهان مفید برای حمایت از سلامت رحم شناخته شده است. با این حال، تاکنون تحقیقات کافی در زمینه مصرف بومادران برای رفع اندومتریوز انجام نشده است و هیچ گونه تأیید رسمی در مورد اثرات آن بر این وضعیت نیست.

          در صورت تصمیم به استفاده از بومادران یا هر گیاه دیگری به عنوان درمان تکمیلی، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.
          در صورت تصمیم به استفاده از بومادران، توصیه می‌شود از مقدارهای متعادل و پیشنهادی استفاده کنید. مصرف بیش از حد ممکن است به جای کمک به سلامتی، ممکن است مشکلات جدیدی ایجاد کند.
          در صورتی که هرگونه علائم ناراحت‌کننده، حساسیت یا عوارض جانبی احتمالی را تجربه می‌کنید، فوراً مصرف بومادران را متوقف کرده و به پزشک خود اطلاع دهید

    3. دوست عزیز
      شما که با دیدن چندتاعکس بی روح تحریک می شید یک بیمار روانی هستید و خودتان را حتما به یک روانپزشک نشون بدید.

  2. دوست عزیز شما سریعا به روانپزشک مراجعه کن.چون دارای انحراف مغزی سیصد و شیت درجه ای

  3. سلام، ممنون از اطلاعات مفید وکاربردیتان،ولی لازم به ذکر دانستم، یک خاصیت مهم عرق بو مادران، البته به صورت ترکیبی با سرکه خرما را مطرح کنم، ترکیب این دومواد به صورت برابر، برای درمان وبهبودی، زخم پای دیابتی، به صورت خاصی، در روند درمان، شگفت انگیز است، طریقه مصرف دارو،هر12ساعت، بستگی به پیشرفت زخم، بصورت مالیدن موضوعی روی زخم، همراه گاز استریل، بصورت پانسمان کردن، میتوانید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت