فواید سیاه دانه و عسل برای سلامتی | تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان معده درد

وحید رمضانیوحید رمضانی
4,586 بازدید
سیاه دانه و عسل

چرا از معجون عسل و سیاهدانه استفاده کنیم؟

سیاهدانه گیاهی با دانه‌های کوچک و سیاه است. سیاهدانه، گیاهی دارویی و پرمصرف در طب سنتی است. این دانه طبع گرمی دارد، برای درمان بیماری‌های گوارشی، از بین بردن رطوبت اضافی بدن، رفع سردی و… استفاده می‌شود. سیاهدانه طعم تلخی دارد به همین دلیل بهتر است با عسل استفاده شود. ترکیب سیاه دانه و عسل ، معجونی بی‌نظیر برای سلامتی ایجاد می‌کند.

عسل در ترکیب با بسیاری از داروها، جذب آن‌ها به بدن را افزایش می‌دهد و تأثیر دارویی آن‌ها را بیشتر می‌کند. همچنین باعث می‌شود خواص دارو سریع‌تر به اعضای بدن برسد. ترکیب خواص این دو ماده مقوی، برای درمان بسیاری از بیماری‌ها، بی‌نظیر عمل می‌کند. عسل یک ضدعفونی کننده طبیعی است و اگر همراه با سیاهدانه مصرف شود، سیستم ایمنی بدن را به طور چشمگیری تقویت می‌کند. در طب سنتی به این ترکیب خوراکی، دوسین می‌گویند. در این مقاله تمامی خواص عسل و سیاه دانه را بیان می‌کنیم.

سیاهدانه و عسل

فواید سیاه دانه با عسل

سیاهدانه ماده غذایی مهمی است و فواید آن برای سلامتی به حدی زیاد است که می‌توان از آن‌ها کتاب تهیه کرد. سیاهدانه منبعی غنی از اسیدهای چرب ضروری است. به همین دلیل کلسترول بد خون را کاهش و موجب افزایش کلسترول خوب می‌شود. این ماده به صورت پودر شده روی نان، همراه با ماست، پنیر، برای تهیه نوشیدنی‌ها و… استفاده می‌شود. اما بهترین حالت استفاده از آن، ترکیب سیاه دانه و عسل است.

از خواص سیاه دانه با عسل نیز می‌توان به کاهش کلسترول خون و کنترل چربی اشاره کرد. این معجون از تجمع چربی در عروق جلوگیری می‌کند. همچنین برای پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی مفید است.

خلاصه

فواید سیاه دانه همراه با عسل برای سلامتی بسیار زیاد است. این یک دارو ترکیبی مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع مشکلات گوارشی، جلوگیری از بروز سرطان و… است.

خاصیت سیاه دانه با عسل برای جلوگیری از بروز سرطان

سیاهدانه موجب دفع سلول‌های سرطانی می‌شود. این ماده سیاه حاوی مقادیر زیادی تیموکینون است که از بروز سرطان خون، ریه، روده، پروستات و پانکراس جلوگیری می‌کند. عسل نیز با ترکیباتی که دارد، از بدن در برابر بروز سرطان محافظت می‌کند. ترکیب آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیاهدانه و عسل ، دارویی بی‌نظیر و ضدسرطان ایجاد می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌ها از بدن در برابر سرطان و بیماری‌های خطرناک محافظت می‌کنند. این ترکیبات مفید، رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو را از بین می‌برند رادیکال‌های آزاد به طور طبیعی در بدن تولید می‌شوند، از طریق هوا وارد بدن شده و با افزایش سن، مقدار آن‌ها در بدن بیشتر از قبل می‌شود. عسل ماده‌ای فوق‌العاده برای پیشگیری از سرطان است. اما وقتی با سیاهدانه مصرف شود، تأثیر آن بر بدن و جلوگیری از بروز سرطان، چند برابر می‌شود.

سیاهدانه با عسل برای درمان سرفه و رفع عفونت

عسل یک آنتی‌بیوتیک ارگانیک است. این دارو خوش‌طعم، به طور طبیعی عفونت را درمان می‌کند و خواصی مشابه آنتی‌بیوتیک‌های شیمیایی دارد. عسل سرفه و سرماخوردگی را به راحتی درمان می‌کند. حال اگر این ماده با سیاهدانه ترکیب شود، خاصیت سیاه دانه و عسل برای درمان عفونت و سرفه افزایش پیدا می‌کند. سیاهدانه عفونت و باکتری‌های مضر بدن را از بین می‌برد. این خاصیت در ترکیب با عسل، موثرتر از قبل عمل می‌کند.

پاکسازی بدن با سیاه دانه و عسل

سیاهدانه سم موجود در مواد شیمیایی را از بدن پاک می‌کند و برای سلامت کبد بسیار مفید است. عسل نیز برای پاکسازی بدن استفاده می‌شود. ترکیب سیاهدانه و عسل ، تأثیرگذاری آن‌ها بر پاکسازی بدن را افزایش می‌دهد. بدن بر اثر جذب آلودگی‌ها، مصرف مواد غذایی مضر و داروهای شیمیایی، دچار سموم زیادی می‌شود که می‌توانید آن‌ها را به صورت طبیعی و با استفاده از عسل و سیاهدانه از بین ببرید.

خلاصه

فواید سیاه دانه و عسل مانع از بروز سرطان می‌شود. این ترکیب حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی برای از بین بردن عوامل بیماری‌زا و سلول‌های سرطانی است. ترکیب عسل و سیاهدانه موجب درمان سرفه می‌شود. این ترکیب برای پاکسازی بدن از سموم بسیار مفید است و کبد را تقویت می‌کند.

تنظیم قند خون با عسل و دانه سیاه

عسل مقدار قابل توجهی قند طبیعی دارد. مصرف عسل مانع از افزایش قند خون می‌شود و به تنظیم آن کمک می‌کند. سیاهدانه نیز تأثیر خیلی خوبی بر کنترل قند خون دارد و مصرف آن برای افراد دیابتی مفید است. از ترکیب این دو ماده، دارو طبیعی برای کنترل قند خون به دست می‌آید. دوسین قند خون را کاهش می‌دهد و با مصرف آن می‌توانید از بروز دیابت جلوگیری کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن با عسل و پودر سیاهدانه

سیاهدانه و عسل هر کدام به تنهایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند. در صورتی که دچار ضعف شدید، سرگیجه و بی‌حالی شده‌اید، هر روز از این ترکیب استفاده کنید. ویتامین، قند، مواد معدنی و سایر ترکیبات موجود در دوسین، سیستم ایمنی بدن شما را به طرز عجیبی تقویت می‌کند.

دوسین چگونه التهاب را کاهش می‌دهد؟

التهاب یکی از واکنش‌های طبیعی بدن در برابر عوامل آلوده کننده و خارجی است. در شرایطی که دچار التهاب شده‌اید، مصرف سیاهدانه موجب کاهش التهاب می‌شود. در صورتی که می‌خواهید خواص آن تأثیر بهتری بر از بین بردن التهاب داشته باشد، پودر سیاهدانه را با عسل مخلوط کنید. خواص عسل و سیاه دانه مانع از پیشرفت التهاب شده و آن را درمان می‌کند.

درمان زخم با عسل و سیاهدانه

از فواید سیاهدانه و عسل می‌توان به درمان زخم اشاره کرد. سیاهدانه همراه با عسل برای بازسازی محل زخم، کاهش آلودگی، ترمیم پوست و بهبودی سریع زخم بسیار مفید است. علاوه بر استفاده موضعی از عسل برای درمان زخم، از خواص سیاه دانه با عسل به صورت خوراکی برای بهبودی زخم استفاده کنید.

خلاصه

کنترل قند خون با مصرف دوسین راحت می‌شود. این ترکیب از بروز دیابت جلوگیری می‌کند. عسل و پودر سیاهدانه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. همچنین برای کاهش التهاب بدن و درمان زخم‌ها نیز بسیار مفید است. عسل همراه با سیاهدانه موجب تسریع بهبودی زخم می‌شود.

تأمین انرژی با مصرف روزانه عسل و سیاهدانه

عسل به طور قابل توجهی انرژی شما را افزایش می‌دهد و یکی از بهترین مواد خوراکی برای تأمین انرژی است. فواید آن در ترکیب با سیاه دانه، افزایش پیدا می‌کند. با خوردن سیاه دانه و عسل به سرعت انرژی شما افزایش پیدا می‌کند. این معجون انرژی‌زا برای افرادی که میل به خوردن حجم زیادی از مواد غذایی ندارند و معده آن‌ها ضعیف است، بسیار مفید عمل می‌کند.

تأثیر عسل و دانه سیاه بر تقویت معده و دستگاه گوارش

از بهترین فواید سیاه دانه و عسل می‌توان به تقویت معده اشاره کرد. طبق تحقیقاتی که انجام شده، این ترکیب به اندازه داروهای ضد درد برای معده مفید است. سیاهدانه و عسل معده را تقویت می‌کند و مانع از ایجاد درد در آن می‌شود. این دارو طبیعی نفخ معده را درمان می‌کند. طبع این دارو بسیار گرم است و سردی معده را به راحتی رفع می‌کند. فواید عسل و سیاهدانه موجب تسکین عصب معده می‌شود و از ترشح بیش از اندازه اسید معده جلوگیری می‌کند. این کار به درمان زخم معده کمک بسیاری می‌کند.

عسل و سیاهدانه منجر به دفع انگل روده می‌شوند. دوسین موجب درمان دل‌پیچه نیز می‌شود.

خواص عسل و سیاه دانه

بهبود کم‌خونی با عسل و سیاهدانه

سیاهدانه سرشار از آهن و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. عسل نیز املاح معدنی فراوانی دارد. برای درمان کم‌خونی استفاده از سیاهدانه و عسل رایج است. این ترکیب موجب جذب مقدار زیادی ماده معدنی به بدن می‌شود و برای خونرسانی بهتر، انتقال اکسیژن به سلول‌ها، افزایش آهن بدن و… مفید است.

خلاصه

با مصرف روزانه دوسین، دیگر افت انرژی نخواهید داشت. این دارو انرژی‌زا است و از ضعف جلوگیری می‌کند. سیاه دانه و عسل مقوی معده هستند. خواص آن‌ موجب از بین بردن درد، نفخ و سردی معده می‌شود. این ترکیب از بروز کم‌خونی جلوگیری و به درمان آن کمک می‌کند.

فواید دوسین برای خانم‌ها

سندروم تخمدان پلی کیستیک یکی از مشکلات شایع بین خانم‌ها است. مهمترین دلیل به وجود آمدن تخمدان پلی کیستیک، سبک زندگی و تغذیه غلط است. این مشکل منجر به چاقی و اضافه وزن نیز می‌شود که برای سلامتی شما بسیار مضر است. در صورتی که تخمدان پلی کیستیک درمان نشود، زمینه را برای بروز دیابت نوع دوم، بیماری‌های قلبی و… به وجود می‌آورد. تخمدان پلی کیستیک نظم دوره پریود را از بین می‌برد، در حجم و تعداد روزهای خونریزی تغییر ایجاد می‌کند، موجب ریزش مو (بیشتر سمت راست سر) می‌شود، جوش صورت را افزایش می‌دهد و موها نسبت به گذشته زودتر چرب می‌شوند. این مشکل در برخی موارد منجر به تغییر تن صدای زنانه به مردانه هم می‌شود.

مصرف دوسین برای افراد مبتلا به تخمدان پلی کیستیک مانند معجزه عمل می‌کند. خاصیت سیاه دانه با عسل موجب درمان این مشکل در خانم‌ها می‌شود و برای تنظیم هورمون‌ها بسیار مفید است.

مصرف عسل همراه با سیاهدانه به کاهش دردهای قاعدگی کمک می‌کند. با خوردن این ترکیب دیگر خبری از دردهای شدید قاعدگی و رحم، نیست.

در روزهای پایانی بارداری، خانم‌های باردار می‌توانند برای حفظ انرژی و سهولت زایمان، از عسل و سیاهدانه استفاده کنند. اما حتما باید تحت نظر پزشک این کار را انجام دهند.

توصیه طب سنتی برای مصرف عسل و سیاهدانه چیست؟

در طب سنتی از خاصیت سیاه دانه و عسل برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. سیاهدانه و عسل موجب رفع گرفتگی عضلات شده و برای کنترل اسیداوریک نیز مفید است. دوسین برای افرادی که مزاج آن‌ها سرد و تر است، بسیار مفید است. افراد بلغمی برای حفط انرژی خود بهتر است از این ترکیب استفاده کنند. دوسین سودا بدن را به تعادل می‌رساند. سیاهدانه و عسل موجب درمان سردردهای ناشی از سردی می‌شوند.

اگر شما مزاج بلغمی دارید و جوش‌های بدون التهاب و زیر پوستی روی صورت خود مشاهده می‌کنید، از خاصیت سیاه دانه و عسل برای درمان آن‌ها استفاده کنید.

دوسین ادرارآور است. همچنین به درمان بیماری پروستات کمک می‌کند.

فواید عسل طبیعی همراه با سیاهدانه با تقویت سلول‌های مغز از بروز آلزایمر جلوگیری می‌کند. همچنین موجب افزایش قدرت تمرکز و یادگیری می‌شود.

اضافه کردن مقداری دارچین به ترکیب سیاهدانه و عسل سبب افزایش خواص آن می‌شود. دارچین میزان چربی‌سوزی بدن را افزایش می‌دهد. ترکیب عسل و سیاهدانه درمانی سریع برای تب‌های بلغمی و سوداوی است.

مصرف این ترکیب در فصل‌های سرد سال بسیار توصیه شده است و موجب گرم نگه داشتن بدن می‌شود.

خلاصه

دوسین، معجزه‌ای برای درمان تخمدان پلی کیستیک است. این دارو برای تسکین دردهای دوران پریود مفید است. مصرف آن در فصل‌های سرد سال توصیه شده است. دوسین سردردهای ناشی از سردی را درمان می‌کند، جوش‌های بلغمی را رفع، ادرارآور است و موجب گرم نگه داشتن بدن می‌شود.

افزایش گردش خون با عسل و سیاهدانه

از خاصیت سیاه دانه با عسل برای افزایش گردش خون استفاده می‌شود. ممکن است فعالیت زیاد در طول روز یا ضعف بدن، سرعت گردش خون در بدن را کاهش دهد. برای رفع این مشکل از دوسین استفاده کنید. همچنین می‌توانید مقدار کمی سیر له شده به آن اضافه کنید. اگر با طعم و بوی سیر اذیت می‌شوید، آن را اضافه نکنید. اما بهتر است بدانید سیر در ترکیب با دوسین برای افزایش گردش خون بسیار مفید است.

این ترکیب همچنین موجب درمان سنگ کلیه نیز می‌شود.

چه کسانی باید برای مصرف دوسین با پزشک مشورت کنند؟

طبع سیاهدانه و عسل بسیار گرم است. به همین دلیل افراد گرم مزاج باید در مصرف آن احتیاط کنند. بهتر است این افراد مصرف دوسین را زیر نظر پزشک شروع کنند. طبع دوسین بسیار خشک است. افرادی که مزاج آن‌ها خشک است نیز باید برای مصرف آن با پزشک مشورت کنند.

احتیاط در مصرف عسل و پودر سیاهدانه

مصرف زیاد سیاه دانه و عسل موجب افزایش اخلاط فاسد در بدن می‌شود و تعادل طبع بدن را از بین می‌برد. همچنین مصرف بیش از حد آن، مشکلات کلیوی به وجود می‌آورد. مصرف بی‌رویه و غیر اصولی از دوسین در مواردی موجب افزایش فشار خون و بی‌خوابی می‌شود.

بهتر است قبل از استفاده مداوم از این دارو، با پزشک طب سنتی مشورت کنید تا براساس طبع شما، میزان و مدت مصرف دوسین را تجویز کند.

خاصیت سیاه دانه با عسل

جمع‌بندی

دوسین یا همان عسل و سیاهدانه، برای تقویت سیستم ایمنی، درمان سرفه، رفع عفونت، از بین بردن تخمدان پلی کیستیک، کنترل چربی و تنظیم قند خون کاربرد دارد. این ترکیب انرژی‌زا است . حاوی آنتی‌اکسیدان‌های بسیاری است. خواص آن دردهای گوارشی را درمان می‌کند و برای رفع سردی بدن بسیار مفید است. افراد گرم مزاج باید در مصرف سیاهدانه و عسل احتیاط کنند. همچنین خانم‌های باردار، فقط در روزهای آخر بارداری و با تجویز پزشک مجاز به استفاده از دوسین هستند.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی خواص خوراکی ها
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت