خواص روغن هسته انار برای پوست و تجربه استفاده از آن

مهگل رئیس صفریمهگل رئیس صفری
13,244 بازدید
خواص روغن هسته انار برای پوست

روغن هسته انار چه فوایدی دارد؟

میوه انار، در سرتاسر جهان بسیار محبوب است و در کشورهای محدودی رشد می‌کند. این میوه دانه‌ها و پوست چرم مانند و قرمزی دارد. داخل میوه انار پوستی نازک وجود دارد که بخش‌های مختلف آن را از هم جدا می‌کند. تمامی قسمت‌های این میوه قابل استفاده است و هر کدام از آن‌ها خاصیت زیادی برای درمان بیماری‌ها دارند. در طب سنتی ایرانی از میوه، برگ، پوست، دانه و آب انار زیاد استفاده می‌شود و فراورده‌های این میوه تاثیر خوبی بر رقیق کردن خون دارند. از انار برای کاهش کلسترول خون هم استفاده می‌شود. جوشانده پوست انار برای درمان بیماری‌های پوستی و حساسیت مناسب است و باعث تقویت مو می‌شود. فواید انار سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. جالب است بدانید از دانه انار یک روغن گیاهی منحصر به فرد تهیه می‌شود. روغن انار از تحت فشار گذاشتن دانه‌های انار در درمای پایین به دست می‌آید. این روغن فواید بسیاری دارد و خواص روغن هسته انار برای پوست ، از مهمترین ویژگی‌های آن به شمار می‌رود. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و خرید روغن هسته انار ، باما، در ادامه مقاله همراه باشید.

خواص روغن هسته انار برای پوست

خواص روغن هسته انار برای پوست

رفع جوش و عارضه‌های پوستی

ماساژ روزانه پوست با روغن هسته انار برای رفع جوش‌های روی پوست و آکنه بسیار مفید است. خواص روغن هسته انار برای پوست ، با داشتن مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان سبب از بین بردن جوش‌های پوست می‌شود و به از بین بردن چربی اضافی پوست کمک می‌کند.

عارضه‌های پوستی می‎‌توانند به دلایل مختلفی روی پوست ظاهر شوند. مشکلات هورمونی، باز شدن بیش از حد منافذ پوست، قرار گرفتن در معرض آفتاب، مصرف چربی‌های مضر و فست‌فودها، وجود بیماری‌های کبدی و… می‌توانند بخشی از دلایل به خطر انداختن سلامت پوست، باشند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن هسته انار، سبب جلوگیری از آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد و سایر عوامل بیماری‌زا به سلول‌های پوست می‌شود.

خواص روغن هسته انار برای پوست موجب بازسازی سلول‌های پوستی می‌شود. فواید روغن هسته انار، به متعادل شدن هورمون‌های بدن کمک می‌کند و این امر از ایجاد جوش روی پوست جلوگیری می‌کند. همان‌طور که اشاره کردیم، روغن هسته انار سبب ترمیم سلول‌های پوست می‌شود. همچنین حاوی مقادیری اسید اسیدپونیسیک و اسید لینولئیک است. این خاصیت باعث تسریع بهبود التهابات پوستی می‌شود و زخم‌های ناشی از آفتاب سوختگی را به سرعت درمان می‌کند.

روغن هسته انار خشکی پوست را برطرف می‌کند. بافت آن سبک است و به راحتی نیز به لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کند. این روغن پوست را مرطوب نگه می‌دارد و از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می‌کند. فواید آن موجب حفظ نرمی و لطافت پوست می‌شود.

خلاصه

خواص روغن هسته انار برای رفع جوش‌های صورت مفید است. خواص موجود در این روغن با عوامل آسیب زننده به پوست مقابله می‌کنند. این روغن به بازسازی سلول‌های پوست کمک می‌کند و خواص ضد التهابی آن زخم را درمان می‌کند.

محافظت از پوست در برابر آفتاب

اشعه‌های فرابنفش موجود در نور خورشید سبب آسیب رساندن به پوست و در طولانی مدت، موجب ایجاد سرطان پوست می‌شوند. استفاده از خواص ضد آفتاب طبیعی همانند یک لایه محافظتی، مانع جذب اشعه‌های مضر آفتاب به پوست صورت می‌شود. خواص روغن هسته انار برای پوست ، به عنوان یک ضد آفتاب عمل می‌کند و از سلامت پوست شما محافظت می‌کند.

خواص روغن انر برای تنگی واژن

رفع چین و چروک پوست

خواص روغن هسته انار برای پوست ، در هر سنی قابل استفاده است؛ این روغن به افراد جوان در حفظ شادابی و جوانی پوست آن‌ها کمک می‌کند و برای کسانی که پوست آن‌ها دچار چین و چروک شده است هم بسیار مناسب است. این روغن چین و چروک پوست را از بین می‌برد و سبب رفع آثار پیری از پوست می‌شود. خواص ضد پیری روغن هسته انار باعث می‌شود همیشه احساس جوانی داشته باشید.

خواص روغن هسته انار به تولید کلاژن در پوست کمک می‌کند. کلاژن پروتئین مهمی برای بدن است و به حفظ حالت کشسانی پوست کمک می‌کند. یکی از خواص روغن هسته انار برای پوست ، تولید کلاژن و کمک به جوانسازی پوست است. خواص جوانسازی این روغن سبب افزایش کراتونیست‌های پوست می‌شود و پوست شما را شاداب می‌کند.

خلاصه

پوست، اگر بدون محافظت در برابر پرتوهای مستقیم آفتاب قرار بگیرد، می‌تواند آسیب ببیند و در دراز مدت دچار سرطان پوست شود. خواص روغن هسته انار برای پوست ، ضدآفتاب طبیعی است و همچنین چین و چروک پوست را هم درمان می‌کند. 

خواص روغن هسته انار برای لک صورت

خواص روغن هسته انار برای لک صورت بسیار مفید است و آ‌ن‌ها را از بین می‌برد. لکه‌های روی صورت ممکن است در هر سنی رخ بدهد و عوامل زیادی در به وجود آمدن آن نقش دارند. برخی از لکه‌های پوستی به خاطر خشکی پوست پوست و کم‌آبی به وجود می‌آیند؛ برخی از آن‌ها به دلیل حساسیت به مواد شیمیایی، عفونت در بدن، بیماری پسوریازیس و ترشح بیش از حد ملانین در بدن، سبب ایجاد لک رو پست می‌شود.

ملانین ماده‌ای است که سبب تیره یا روشن شدن رنگ پوست می‌شود و دلیل تیره شدن پوست در آفتاب بخاطر تأثیر اشعه آفتاب بر ترشح ملانین است. بالا رفتن سن می‌تواند در بروز لکه‌های پوستی و افزایش تولید ملانین، تأثیر داشته باشد. خواص روغن هسته انار برای لک صورت ، سبب تعادل در تولید ملانین می‌شود و به رفع لکه‌های پوست صورت کمک بسیاری می‌کند.

از خواص این روغن برای رفع لک صورت، می‌توانید به صورت ترکیبی از روغن جوجوبا و هسته انار نیز استفاده کنید.

رفع خارش پوستی

تجربه استفاده از روغن هسته انار در درمان خارش پوست بسیار مفید واقع شده است. این روغن باکتری‌هایی که باعث ایجاد قرمزی و خارش پوست می‌شوند را از بین می‌برد. خواص روغن هسته انار در طب سنتی برای از بین بردن این مشکل به کار گرفته می‌شود و تاکنون تأثیر آن عالی بوده است. اسید لینولئیک و اسید پونیسیک علاوه بر رفع التهابات سبب درمان حساسیت و اگزما هم می‌شوند.

خلاصه

روغن هسته انار زخم‌های ناشی از بیماری پسوریازیس را بهبود می‌بخشد و با تنظیم ملانین بدن، از ایجاد لک جلوگیری می‌کند. خواص روغن هسته در طب سنتی سبب از بین بردن خارش پوستی و قرمزی آن می‌شود.

خواص روغن هسته انار در طب سنتی

رفع تیرگی‌های دور چشم

تیرگی‌ها و سیاهی‌های دور چشم می‌توانند بر اثر خستگی، کم‌خوابی، فشارهای عصبی، مدت طولانی به گوشی یا کامپیوتر نگاه کردن و کم‌آبی بدن به وجود بیایند. مصرف داروهای شیمیایی یا کرم‌های مختلف می‌تواند برای درمان آن موثر باشد اما بهتر است بدانید استفاده از خواص روغن‌های گیاهی راهی طبیعی و مطمئن است و به سلامت شما آسیب نمی‌رساند.

اسکراب لایه بردار

خواص روغن هسته انار برای پوست می‌تواند به عنوان یک لایه بردار عمل کند و سبب رفع سلول‌های مرده پوست شود. این روغن تمام آلودگی‌های باقی‌مانده در منافذ پوست را از بین می‌برد و رنگ پوست را روشن می‌کند. تجربه استفاده از روغن هسته انار به کوچک شدن منافذ پوست کمک می‌کند. همچنین این روغن پس از پاک کردن آرایش، می‌تواند به عنوان تونر هم استفاده شود تا رطوبت لازم را به پوست برگرداند.

تجربه استفاده از روغن هسته انار برای پوست

برای نوشتن این مقاله با چند نفر از دوستانم که روغن انار را برای زیبایی پوست خود استفاده کرده بودند صحبت کردم؛ تمام آن‌ها از این روغن کاملا راضی بودند. این روغن خواصی دارد که برای تمامی انواع پوست مفید است و طیف گسترده‌ای از مشکلات پوستی را درمان می‌کند.

کسانی که پوست چرب و پر جوشی داشتند می‌گفتند: در اوایل و نزدیک به 10 روز پوستم بدتر شد، هر روز بیش از پیش جوش می‌زدم و بعد از 10 روز پوستم رو به بهبودی رفت.

کسانی که پوست خشکی داشتند می‌گفتند: از روز شروع لک‌های پوستم بهتر شد و روز به روز پوستم شفاف‌تر شد.

مکانیزم استفاده از روغن هسته انار به این صورت است که، در اویل سعی در خارج کرد چربی‌ها، میکروب‌ها و مواد زائد پوست می‌کند، به همین دلیل ممکن است در بدو استفاده از این روغن پوست شما بدتر شود، بعد از پاکسازی پوست و لایه برداری، پوست سلامت و زیبایی و عملکرد بهتر خود ر به دست می‌آورد.

طرز استفاده روغن انار به دو صورت است:

صبح‌ها پوست را بشوید و با مقداری کرم مرطوب کننده یا آبرسان روی پوست خود ماساژ دهید، و قبل از خواب پوست خود را بشوید.

می‌توانید در پایان شب به مدت 1 ساعت این روغن را روی پوست خود بزنید و قبل از خواب پوست را با مواد شوینده شسته و مقداری کرم آبرسان روی پوست خود بزنید.

خواص روغن هسته انار و انگور

برای تأثیر گذاری بیشتر روی پوست می‌توانید از خواص روغن هسته انار و انگور به صورت ترکیبی استفاده کنید. خواص روغن هسته انار و انگور موجب خون رسانی بهتر به پوست می‌شود و این کار، صورت شما را زیباتر می‌کند. خواص روغن هسته انار و انگور موجب صاف شدن پوست و شفافیت آن می‌شود؛ همچنین تأثیر مناسبی بر پر شدن صورت و چاقی آن دارد و به شدت برای کسانی که دچار لاغری صورت بعد از رژیم شده‌اند، لازم است.

برای استفاده از خواص روغن هسته انار و انگور ، چند قطره از آن را روی پست صورت ریخته و ماساژ دهید تا جذب پوست شود. اگر چربی آن شما را اذیت می‌کند می‌توانید پس از یک ساعت صورت خود را شستشو دهید.

خلاصه

این روغن با خواصی که دارد، می‌تواند سبب رفع تیرگی و سیاهی دور چشم شود. خواص روغن هسته انار برای پوست باعث لایه برداری از آن و دفع سلول‌های مرده پوست می‌‎شود. خواص روغن هسته انار و انگور به چاقی صورت کمک می‌کند.

ماساژ با روغن هسته انار

 روغن دانه انار یکی از بهترین روغن‌های موجود برای ماساژ بدن است. این روغن با نفوذ به اعماق پوست، از ایجاد گرفتگی و دردهای عضلانی جلوگیری می‌کند. مصرف آن برای ماساژ سبب درمان دردهای مفصلی جزئی شده و به حفظ شادابی پوست بدن کمک می‌کند.

روغن هسته انار به سرعت جذب پوست می‌شود و چربی آن پوست را اذیت نمی‌کند. خواص بی‌نظیر آن در بهبود وضعیت پوست باورکردنی نیست و در کمتر از دوماه می‌توانید تأثیر آن را به صورت قابل توجهی روی پوست خود مشاهده کنید.

خواص روغن هسته انار برای واژن

تحقیقات نشان داده‌اند یکی از عواملی که می‌تواند منجر به بزرگ شدن بیش از اندازه واژن شود، زایمان طبیعی است. در بهترین حالت حدود دو ماه پس از زایمان طول می‌کشد تا واژن به حالت طبیعی خود برگردد. عومل مهم دیگری بر ایجاد این مشکل اثر می‌گذارند مثل: بالا رفتن سن و شل شدن ماهیچه‌‌های واژن و این می‌تواند ناراحتی زیادی برای زوج‌ها به وجود بیاورد. رابطه جنسی یکی از اصلی‌ترین نیازهای انسان است و برطرف کردن آن به صورت مناسب، سبب محکم کردن بنیان روابط زناشویی و خانواده می‌شود.

خواص روغن هسته انار برای تنگی واژن ، سبب حفظ اندازه طبیعی آن می‌شود. خواص روغن هسته انار برای تنگی واژن ، موجب می‌شود دیگر نگران این مشکل نباشید و از آن خجالت نکشید. به سادگی می‌توانید از طریق درمان گیاهی، به این مشکل پایان دهید.

تغییر اندازه واژن می‌تواند کیفیت رابطه جنسی را پایین بیاورد و باعث کاهش میل جنسی خانم‌‌ها شود. با استفاده از خواص روغن هسته انار برای واژن ، می‌توانید لذت بیشتری از رابطه جنسی برده و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

خلاصه

افزایش سایز واژن در خانم‌ها نگرانی زیادی برای آن‌ها ایجاد می‌کند. زایمان طبیعی می‌تواند به مدت طولانی این افزایش سایز را به همراه داشته باشد. خواص روغن هسته انار برای تنگی واژن می‌تواند این مشکل را حل کند.

خواص روغن هسته انار در طب سنتی

استفاده از خواص روغن هسته انار برای تنگی واژن ، می‌تواند جایگزین مناسبی برای درمان‌های پرخطری مثل عمل جراحی باشد. خواص روغن هسته انار برای واژن کاملا بی‌خطر است و یک درمان طبیعی است. آنتی‌اکسیدان‌های موجودر در خواص روغن هسته انار برای واژن ، سبب سفت شدن پوست و روشن شدن آن می‌شوند. فواید روغن دانه انار موجب کاهش افتادگی واژن هم می‌شوند و برای طراوت این ناحیه مناسب هستند. خواص روغن هسته انار برای واژن ، از خشکی آن جلوگیری می‌کند و رطوبت واژن را به حد تعادل می‌رساند.

بهره‌مندی از خواص روغن هسته انار در طب سنتی برای تنگی واژن به کار برده می‌شود و تجربه استفاده از روغن هسته انار نشان داده این روغن می‌تواند یک درمان مناسب برای حل مشکلات مربوط به واژن باشد.

خلاصه

درمان‌های مثل عمل جراحی وجود دارند و باعث تنگ شدن واژن می‌شوند ولی انجام دادن آ‌ن‌ها خطر و ریسک بالایی دارد. استفاده از خواص روغن هسته انار برای واژن یک درمان بی‌خطر و طبیعی برای افزایش سایز واژن و خشکی آن است.

محافظت از بدن در برابر بیماری‌ها

روغن هسته انار سرشار از ویتامین C است. تحقیقات نشان داده‌اند وجود ویتامین C‌ در این روغن، سبب تقویت سیستم امینی بدن می‌شود. استفاده موضعی از این روغن برای بدن، می‌تواند باعث از بین رفتن رادیکال‌‌های آزاد شده و از بدن در برابر بروز بیماری‌ها، محافظت کند.

فواید روغن دانه انار برای مو

روغن دانه انار مانند برخی از انواع روغن‌های گیاهی، سبب خون رسانی بهتر به پوست سر می‌شود. ماساژ پوست سر با این روغن از ایجاد شوره جلوگیری می‌کند و به بهبود سلامتی موهای شما کمک می‌کند. استفاده از خواص این روغن برای مو، ساقه مو را تقویت می‌کند و مانع از ایجاد موخوره می‌شود. فواید روغن طبیعی انار، علاوه بر جلوگیری از ریزش، با تقویت ریشه مو و سلول‌های پوست سر، به رشد موها کمک می‌کند. فواید این روغن با تنظیم PH پوست سر از ریزش مو جلوگیری می‌کند. استفاده از خواص روغن هسته انار در طب سنتی برای رفع مشکلات مربوط به مو و تقویت آن، رایج است.

روغن هسته انار خاصیت ترمیم کنندگی دارد و به بازسازی موهای آسیب دیده کمک می‌کند. این روغن از خشک شدن موها جلوگیری می‎‌کند. خواص روغن هسته انار و انگور به حفظ لطافت موها کمک می‌کند. این روغن گردش خون در پوست سر را افزایش می‌دهد و به همین دلیل به رویش مجدد موها نیز کمک می‌کند.

خلاصه

روغن هسته انار می‌تواند از بدن شما در برابر بیماری‌ها محافظت کند. این روغن خاصیت خوبی برای ترمیم موهای آسیب دیده وتقویت ریشه مو می‌شود. این روغن از خشک شدن موها، ایجاد موخوره و شوره سر جلوگیری می‌کند.

خواص روغن هسته برای لک صورت

مضرات روغن هسته انار

این روغن فقط برای استفاده موضعی است و خوردن آن اصلا توصیه نمی‌شود. استفاده خوراکی از آن مضر است و می‌تواند سبب ایجاد مسمومیت شود. به هنگام استفاده از آن برای صورت، مراقب باشید روغن به هیچ وجه وارد چشم نشود و در صورتی که داخل چشم ریخته شد، سریعا آن را با آب ولرم شستشو دهید.

اگر مطمئن نیستید به آن حساسیت دارید، قبل از مصرف روی بازوی خود مقداری روغن بریزید و در صورتی که علائم قرمزی، سوزش و خارش مشاهده نکردید، استفاده از آن مشکلی ندارد.

تشخیص روغن هسته انار اصل

امکان تشخیص روغن انار سخت است و تنها متخصصین این زمینه می‌توانند متوجه آن شوند. اما توجه داشته باشید روغنی که تهیه می‌کنید عطری غیر از انار نداشته باشد و رنگ آن غیر طبیعی نباشد. برای تشخیص روغن هسته انار به رنگ آن توجه کنید؛ روغن انار اصل زرد رنگ است و بافت آن زیاد شل و روان نیست.

استفاده از خواص روغن‌های گیاهی به جای داروهای شیمیایی، می‌توانند به بهبود سلامت بدن شما کمک می‌کنند و از آسیب‌های بیشتر جلوگیری کنند. مراقب باشید روغن دانه انار را از فروشگاه‌ معتبری تهیه کنید تا ضرری به بدن شما وارد نکند و بیناری شما را هر چه سریع‌تر درمان کند.

جمع بندی

حتما با خواندن این مقاله متوجه شده‌اید که اصلی ترین فواید روغن هسته انار، برای درمان بیماری‌های پوستی است. این روغن با از بین بردن عارضه‌های پوستی، لک و علائم آفتاب سوختگی روی پوست، نسبت به ترمیم آن اقدام می‌کند. همچنین با لایه برداری از پوست جای جوش‌های قدیمی را برداشته و پوست را صاف و یک دست می‌کند. روغن هسته انار برای پاکسازی پوست مناسب است و تیرگی‌های اطراف چشم را از بین می‌برد.

یکی از بهترین خواص این روغن، تنگ کردن واژن است. این مشکل سبب ناراحتی زیادی برای خانم‌ها می‌شود و درمان آن با روغن هسته انار بسیار راحت و موثر است. روغن هسته انار با تقویت ریشه مو و ساقه آن سبب درمان موخوره و شوره سر می‌شود. این روغن موها را آبرسانی می‌کند و از خشک شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. این روغن فقط برای استفاده موضعی مناسب است و خوردن آن توصیه نمی‌شود. حتما قبل از ماساژ، آن را روی بازوی خود تست کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید. تشخیص روغن هسته انار سخت است و بهترین راه خرید از فروشگاه‌های معتبر است. از روغن انار ارگانیک استفاده کنید تا خواص فوق‌العاده آن را مشاهده کنید.

خواص روغن هسته انار و انگور

سخن پایانی

استفاده از خواص روغن‌های گیاهی برای حفظ سلامتی و زیبایی طبیعی صورت و بدن، درحال حاضر بسیار رواج پیدا کرده است.

روغن هسته انار طبیعی یک معجزه‌گر فوق‌العاده برای پوست و مو و به طور کلی تمام بدن شماست؛ برای تشخیص و خرید روغن هسته انار اصل برخی راهکارها راهنمای شما هستند. این روغن نباید هیچ مواد افزودنی مانند آب، ماده معطر یا حتی مواد نگهدارنده داشته باشد مگر به عنوان حلال برای اسپری شدن راحت‌تر است. این روغن آبکی و شل نیست و بافت نرم و کشسانی دارد.

 فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده انواع محصولات گیاهی و فراوده‌های آن به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد.

دسته بندی خواص خوراکی ها زیبایی و سلامتی گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

یک پاسخ به “خواص روغن هسته انار برای پوست و تجربه استفاده از آن”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت