شگفت انگیزترین خواص روغن شتر مرغ که از خواندن آن تعجب می‌کنید.

وحید رمضانیوحید رمضانی
15,071 بازدید
خواص روغن شترمرغ

خواص روغن شترمرغ

شترمرغ بزرگترین پرنده روی زمین است. این پرنده که به مرور توسط انسان اهلی شد، فواید زیادی برای سلامتی انسان دارد. از گذشته‌های دور انسان‌ها از گوشت آن برای تأمین مواد غذایی و از پرهای شترمرغ برای تولید لباس استفاده می‌کردند. بدن شتر مرغ سرشار از ویتامین‌ها، موادمغذی و اسیدهای چرب ضروری است. به همین دلیل برای تولید روغن از چربی‌های بدن شترمرغ استفاده می‌کنند. این روغن برای اولین بار در مصر به دست آمد. روغن شترمرغ خواص فوق‌العاده‌ای برای تسکین درد کمر و مفاصل، بهبود شرایط پوست، کاهش التهاب، سوختگی و… دارد. کافی است یک دوره از خواص روغن شترمرغ استفاده کنید تا متوجه شوید تأثیرات آن بر بدن بی‌نظیر است.

خرید روغن شترمرغ به دلیل طبیعی و ارگانیک بودن آن انجام می‌شود. این روغن یکی از ترکیبات اصلی محصولات زیبایی و دارویی محسوب می‌شود. تاکنون شرکت‌های زیادی برای تهیه این روغن حیوانی اقدام کرده‌اند. بهتر است، برای تأثیر بهتر این روغن روی بدن، آن را با بهترین کیفیت از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی‌های منحصر به فرد روغن شترمرغ بیشتر آشنا کنیم.

بهترین خواص روغن شتر مرغ برای بدن چیست؟

روغنی که از شترمرغ به دست می‌آید به قدری برای بدن و پوست مفید است که تقریبا غیرممکن است تا به حال اسم آن را نشنیده باشید. این روغن در صنعت لوازم آرایش بسیار کاربرد دارد. از آن برای تولید کرم‌ها، لوسیون‌ها و مواد مراقبتی پوست، استفاه می‌شود و دلیل آن تغییرات بی‌نظیری است که روی پوست ایجاد می‌کند؛ این روغن موجب می‌شود پوست به حالت ایده‌آل خود بسیار نزدیک شود. خواص روغن شتر مرغ برای پوست سبب درمان عارضه‌های پوستی، رفع خشکی پوست، جوانسازی، ترمیم پوست آسیب دیده، رفع چین و چروک و آثار پیری پوست می‌شود. بسیاری از ماساژورها از این روغن برای ماساژ بدن استفاده می‌کنند. تحقیقات نشان داده به کار بردن خواص روغن شتر مرغ برای درد موجب کاهش گرفتگی‌ها می‌شود.

روغن شترمرغ سرشار از اسیدهای چرب ضروری امگا 3 و 6 است. وجود این اسیدهای چرب برای بدن لازم است چون بدن قادر به تولید آن‌ها نیست. اسیدهای چرب ضروری از سلامت پوست در برابر اشعه ایکس محافظت می‌کنند. این مواد باارزش موجب درمان بیماری‌های پوستی، افزایش رشد ناخن‌ها، تأثیر در رشد کودکان، جلوگیری از سقط جنین و خشکی پوست می‌شوند. اسیدهای چرب نقش مهمی در سوخت و ساز چربی‌ها در بدن دارند و موجب لاغری می‌شوند. آن‌ها سطح کلسترول خون را پایین می‌آورند و از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کنند. کمبود اسیدهای چرب در بدن موجب ریزش مو، خشکی دهان و چشم می‌شود و در موارد حاد، سرطان را به وجود می‌آورد.

خواص روغن شتر مرغ

روغن شترمرغ شامل مقادیری اسیدآمینه می‌شود. اسیدآمینه‌ها باید از طریق مواد غذایی جذب بدن شوند و تأثیر آن‌ها برای بهتر شدن اعصاب و تنظیم خواب، تقویت بدن و جلوگیری از شل شدن عضلات بدن (به خصوص در تعداد زیادی از افراد مسن که مدت بیشتری را مجبورند در بستر بمانند)، ضروری هستند.

خلاصه

روغن شترمرغ تأثیرات مفیدی روی پوست دارد. از آن برای تولید محصولات آرایشی و مراقبتی پوست استفاده می‌شود. این روغن سرشار از اسیدهای چرب ضروری و اسید آمینه است که برای حفظ سلامتی بدن لازم هستند.

مهمترین خواص روغن شترمرغ برای پوست

روغن شتر مرغ یک لایه بردار طبیعی برای پوست

وجود چربی اضافی روی پوست عوارضی مثل آکنه دارد. تجمع چربی در زیر پوست به صورت جوش‌های چرکی خود را نشان می‌دهد. چربی بیش از اندازه پوست، منافذ آن را می‌بندد و مانع از جذب اکسیژن به پوست می‌شود. روغن بی‌نظیر شترمرغ پوست را از هرگونه جوش و آکنه خلاص می‌کند و چربی آن را متعادل می‌کند. این روغن سریع جذب پوست می‌شود و از منافذ پوست عبور می‌کند. روغن شترمرغ اجازه نمی‌دهد چربی روی پوست بماند و منافذ پوست را برای عبور هوا و رطوبت باز می‌کند. این روغن یک لایه بردار طبیعی است و لایه‌های زیرین پوست را هم از آلودگی‌ها پاکسازی می‌کند. خواص آن موجب روشن شدن رنگ پوست می‌شود.

مرطوب کردن پوست با خواص روغن شترمرغ

کمبود مواد معدنی، ویتامین‌ها و رطوبت، موجب خشکی پوست می‌شود. خشکی پوست سبب می‌شود آلودگی‌ها و عوامل بیماری‌زا راحت از پوست عبور کنند. پوست خشک منافذ بازی دارد که منجر به از دست دادن سریع آب بدن می‌شود و روی آن چین و چروک و ترک ایجاد می‌کند. در این شرایط شادابی و نشاط پوست از بین می‌رود و پوست دچار پیری زودرس می‌شود. مصرف کرم‌های مرطوب کننده باعث آبرسانی پوست می‌شود.

مرطوب کننده‌ها به پوست برای حفظ رطوبت و آب کافی، کمک می‌کنند و از باز ماندن بیش از حد منافذ پوست جلوگیری می‌کنند. بسیاری از کرم‌های مرطوب کننده حاوی مواد شیمیایی هستند و ممکن است شما نسبت به آن‌ها حساسیت داشته باشید. خواص روغن شترمرغ برای پوست هیچ گونه ضرری ندارد و یک آبرسان فوق‌العاده است. ترکیبات این روغن به رفع چین و چروک کمک می‌کند و پوست شما را جوان و شاداب نگه می‌دارد.

خلاصه

روغن شترمرغ چربی پوست را تنظیم می‌کند و به دلیل کوچک بودن مولکول‌های آن، به راحتی از پوست عبور می‌کند. این روغن یک آبرسان طبیعی است. خواص روغن شترمرغ منافذ پوست را در حالت طبیعی نگه می‌دارد و برای پوست ضرری ندارد.

خواص روغن شتر مرغ برای سوختگی

تأثیر روغن شترمرغ بر سوختگی

روغن شترمرغ یک درمان فوق‌العاده برای انواع سوختگی است. سطحی‌ترین سوختگی ممکن، سوختگی با آفتاب است. مدت طولانی در معرض اشعه‌های مضر آفتاب قرار گرفتن سبب بروز سوختگی و قرمزی پوست می‌شود. اگر سوختگی درمان نشود لکه‌های تیره‌ای روی پوست می‌ماند و باعث از دست رفتن زیبایی پوست می‌شود. خواص روغن شتر مرغ برای سوختگی موجب درمان آفتاب سوختگی و انواع سوختگی‌های پوستی می‌شود. خواص روغن شترمرغ برای سوختگی و درمان لکه‌های قدیمی ناشی از آن مناسب است. این روغن پوست را صاف می‌کند و موجب سفیدی پوست شما می‌شود. اگر مجورید بیش از حد مقابل آفتاب باشید، از خواص روغن شترمرغ برای محافظت از پوست خود بهره ببرید.

ترمیم زخم با خواص روغن شترمرغ

همان‌طور که گفته شد، روغن شترمرغ تأثیر بسیار خوبی بر پوست دارد و یک پکیج کامل برای مشکلات پوستی است. این روغن هرگونه مشکل پوستی را برطرف می‌کند. یکی از مشکلات پوستی ترمیم زخم است به خصوص برای افراد دیابتی که به دلیل قند خون بالا زخم آن‌ها دیر خوب می‌شود. خواص روغن شترمرغ سبب تسریع بسته شدن زخم می‌شود. روغن شترمرغ با ترکیباتی که دارد خیلی زود موجب ترمیم جای زخم می‌شود. این روغن از ایجاد گوشت اضافه بعد از خوب شدن زخم، جلوگیری می‌کند.

خلاصه

خواص روغن شترمرغ موجب درمان سریع انواع سوختگی می‌شود. این روغن با ترمیم سریع زخم، از ایجاد گوشت اضافه روی پوست جلوگیری می‌کند.

درمان التهابات پوستی با روغن شترمرغ

التهابات پوستی بر اثر تغییر دمای ناگهانی پوست و خیلی سرد یا گرم شدن آن، حساسیت به برخی مواد آرایشی، استرس، عوارض برخی داروها، نیش حشرات و… به وجود می‌آیند. ملتهب شدن پوست درد، قرمزی و خارش به همراه دارد. برای درمان این عارضه استفاده از خواص روغن‌های طبیعی موثر است. خواص روغن شترمرغ موجب درمان التهاب می‌شود. این روغن درد و خارش را کم می‌کند و مصرف مداوم آن سبب بهبود کامل التهاب می‌شود. خواص این روغن در بهبود زخم‌های ناشی از بیماری اگزما و پسوریازیس هم موثر است. روغن شترمرغ معجزه‌ای برای پوست است و برای کسانی که از محصولات طبیعی برای پوست خود استفاده می‌کنند، بسیار محبوب است.

رفع ترک‌های پوستی با ماساژ روغن شترمرغ

ترک‌های پوستی یکی از شایع‌ترین مشکلات پوست است. این مشکل بر اثر لاغری یا چاقی بیش از اندازه و ناگهانی، کم شدن حالت کشسانی پوست، کشیدگی پوست و بارداری به وجود می‌آید. ترک‌های پوستی در ابتدا به رنگ قرمز دیده می‌شوند و پس از مدتی کمرنگ می‌شوند. استفاده از کرم‌های ترمیم کننده پوست برای این عارضه مناسب است. روغن شترمرغ یکی از بهترین روغن‌های طبیعی موجود برای تولید این گونه کرم‌ها است؛ اگر از روغن شترمرغ به صورت طبیعی و بدون مواد افزودنی استفاده کنید، تأثیر بهتری دارد. این روغن در درمان خشکی کف پا بی‌نظیر عمل می‌کند که در ادامه توضیح بیشتری می‌دهیم.

خواص روغن شتر مرغ برای کمر درد

ترک پا دیگر خجالت ندارد

ممکن است خشک شدن پوست و ترک پا را تجربه کرده باشید. این مشکل موجب زبری پوست پا، ترک پوست به خصوص در ناحیه پاشنه و پوسته شدن آن، خارش و در موارد شدیدتر خونریزی کف پا می‌شود. ترک خوردن کف پا مسئله‌ای خجالت آور برای بسیاری از افراد است. این مشکل با زیاد ایستادن و راه رفتن، کم‌آب شدن بدن، بالا رفتن سن، چاقی و استفاده از صابون‌های از بین برنده چربی، بیشتر می‌شود و هر چه زودتر باید درمان شود.

مصرف روغن‌های طبیعی و بدون مواد افزودنی در بهبود بخشیدن ترک پا، تأثیر بیشتری دارد. خواص روغن شتر مرغ ترک پا و خشکی آن را رفع می‌کند. این روغن به لایه‌های زیرین پوست پا نفوذ می‌کند و آن را نرم و لطیف می‌کند. روغن شترمرغ سلول‌های مرده پا را از پوست جدا می‌کند و فرصتی برای تنفس پوست و جذب اکسیژن ایجاد می‌کند.

خلاصه

روغن شترمرغ التهاب و قرمزی پوست را برطرف می‌کند. این روغن موجب درمان ترک‌های پوستی می‌شود و سبب برطرف کردن خشکی و زبری پوست پا می‌شود. خواص آن پوست کف پا را لایه برداری می‌کند و سلول‌های مرده را از پوست پاک می‌کند.

طرز استفاده از روغن شترمرغ برای پوست

اگر پوست شما به میزان زیادی دچار خشکی می‌شود، بهتر است بعد از حمام پوست را با روغن شترمرغ چرب کنید تا خشک و پوسته پوسته نشود.

اگر برای رفع جوش، آکنه و لک پوستی از آن استفاده می‌کنید، هر روز چند قطره روغن روی پوست خود ماساژ دهید و اجازه دهید خواص آن جذب شود. برای این کار ابتدا پوست خود را کاملا تمیز کنید و بعد از روغن استفاده کنید.

مصرف روغن شترمرغ برای ترک پا به است صورت است که روز دو بار آن را روی پوست کف پا ماساژ دهید و با پارچه نخی تمیز بپوشانید. حتما یک مرتبه قبل از خواب این کار را انجام دهید و با گذشت چند رو متوجه تأثیر بی‌نظیر آن در بهبود عارضه پوستی خواهید شد.

خراش‌ها و زخم‌های پوستی نیاز به مقدار بیشتری روغن دارند. آن‌ها را هر روز سه مرتبه با روغن شترمرغ ماساژ دهید تا بهبود سریع‌تری داشته باشند.

تأثیر خواص روغن شترمرغ برای مژه

روغن شترمرغ یک روغن تقویتی برای مژه است. این روغن سبب ضخیم شدن مژه‌ها و کمک به رویش مجدد ‌آن‌ها می‌شود. بهتر است خواص روغن شترمرغ برای مژه به صورت ترکیب آن با روغن کرچک، روغن نارگیل و روغن ویتامین E استفاده شود تا نتایج بهتری داشته باشد. برای این کار روغن کرچک و شترمرغ را به نسبت مساوی، نصف پیمانه روغن نارگیل و دو کپسول روغنی از ویتامین E را با هم مخلوط می‌کنید؛ سپس مژه‌ها و پوست اطراف آن را با آب ولرم شستشو دهید و یک قطره از ترکیبی که تهیه کردید را روی محل رویش مژه ماساژ دهید. بهتر است این کار را قبل از خواب انجام دهید.

خواص روغن شتر مرغ برای کمر درد و درمان آن

کمر درد یکی از دردهایی است که همه انسان‌ها حداقل یک بار آن را تجربه کرده‌اند. بیشترین دلیل بروز کمر درد جا به جا کردن نادرست بار سنگین و وارد شدن فشار بیش از اندازه به کمر و ستون فقرات است. کمردرد در هر سنی می‌تواند به وجود ‌آید و ضعیف بودن عضلات کمر، آن را تشدید می‌کند. حرکت سریع کمر قبل از گرم شدن آن، انجام نرمش‌های سخت ورزشی و مشکلات ستون فقرات از دیگر دلایل کمردرد به حساب می‌آیند. ماساژ با روغن‌های طبیعی و رعایت نکات لازم برای برداشتن بارهای سنگین، سبب بهبود سریع کمردرد می‌شود. روغن شترمرغ یکی از پرمصرف‌ترین روغن‌ها برای حل این مشکل است. خواص روغن شترمرغ برای کمردرد موجب انبساط عضلات کمر و کاهش درد می‌شود.

خلاصه

روغن شترمرغ موجب تقویت مژه و کمک به رویش مجدد آن می‌شود. این روغن با خواصی که دارد کمردرد را درمان می‌کند و موجب تقویت عضلات کمر هم می‌شود.

خواص روغن شتر مرغ برای پوست

خواص روغن شترمرغ برای درد مفاصل

دردهای مفصلی از مشکلاتی هستند که امروزه افراد زیادی را درگیر خود کرده‌اند. در گذشته این مشکل برای افراد مسن شایع بود اما در زمان حال هر کسی ممکن است دچار این دردها شود. افزایش وزن و مصرف غذاهایی با ترکیبات مضر برای بدن از مهمترین دلایل بروز دردهای مفصلی است. مفصل زانو بیشترین درد را تجربه می‌کند چون تمام وزن بدن را تحمل می‌کند. درد مچ دست هم در بین دردهای مفصلی شایع است.

افرادی که بار سنگین بلند می‌کنند، جراحان، تایپیست‌ها و کسانی که روزانه با مچ دست کا سختی انجام می‌دهند بیشتر در معرض ایجاد این مشکل هستند. تحقیقات نشان داده استفاده از خواص روغن شترمرغ برای درد مفاصل، گردش خون را در این ناحیه افزایش می‌دهد و با گرم کردن مفصل موجب کاهش درد می‌شود. این روغن درمانی مناسب برای دردهای مفصلی است.

علاوه بر آن، روغن شترمرغ درد عضلات را به هنگام اسپاسم تسکین می‌دهد و انقباض ناشی از کشیدگی عضلات را از بین می‌برد.

خواص روغن شترمرغ برای واژن چگونه عمل می‌کند؟

تحقیقات در این زمینه هم‌چنان ادامه دارد و به نتایج مشخصی در مورد خواص روغن شترمرغ برای واژن نرسیده است که آیا این روغن می‌تواند مشکلات مربوط به واژن را درمان کند یا خیر. خانم‌هایی که پوست واژن آن‌ها تیره است با مشورت پزشک می‌توانند برای سفید شدن پوست این ناحیه از خواص روغن شترمرغ استفاده کنند.

نگهداری از روغن شترمرغ

روغن شتر مرغ را در طرفی بریزید که درب آن کاملا بسته شود و اکسیژن وارد ظرف نشود. این روغن به دلیل داشتن مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا 3 و 6، باید در ظرفی تیره نگهداری شود. چون اگر نور ببیند خواص خود را با گذشت زمان از دست می‌دهد. همچنین ظرف آن را در جایی به دور از حرارت بگذارید.

خواص روغن شتر مرغ برای واژن

خلاصه

روغن شترمرغ موجب درمان درد مفاصلی مصل زانو و مچ می‌شود. این روغن می‌تواند برای سفیدی واژن مناسب باشد. ظرف روغن شترمرغ بهتر است تیره باشد و حتما درب آن محکم بسته شود. آن را در جای خنک بگذارید تا خواص روغن دیرتر از بین برود. تاریخ انقضا روغن‌های گیاهی اصل معمولا دو سال است.

احتیاط

مصرف روغن شترمرغ هیچ گونه عوارضی ندارد و این روغن جزو معدود روغن‌هایی است که مصرف آن در دوران بارداری ضرری برای جنین ندارد. افرادی که پوست چربی دارند می‌توانند یک ساعت پس از مصرف پوست خود را شستشو دهند. به خاطر داشته باشید قبل از مصرف هر روغن طبیعی، ابتدا مقداری از آن را روی پوست بازوی خود تست کنید و اگر دچار خارش یا قرمزی نشدید، از آن استفاده کنید.

جمع بندی

روغن شترمرغ خواص باورنکردنی برای پوست دارد. این روغن موجب رفع چربی اضافی پوست، درمان خشکی پوست، از بین بردن سوختگی و التهابت پوستی می‌شود. روغن شتر مرغ پوست را لایه برداری می‌کند. این روغن یک ترمیم کننده فوق‌العاده برای زخم است و اجازه نمی‌دهد جای آن روی پوست بماند. رفع ترک‌های پوستی با این روغن بسیار راحت است و خواص آن سبب درمان خشکی و زبری پوست پا می‌شود. ترکیب آن با روغن نارگیل، کرچک و ویتامین E یک تقویت کننده قوی برای مژه ایجاد می‌کند. روغن شترمرغ برای درمان کمر درد و دردهای مفصلی به کار می‌رود و استفاده موضعی یا خوراکی از آن هیچ گونه عوارضی ندارد. خواص این روغن کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

 فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده انواع محصولات گیاهی و فراوده‌های آن به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد.

دسته بندی خواص خوراکی ها زیبایی و سلامتی گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت