از راز خواص روغن تخم کتان برای پوست صورت و سلامتی چه می‌دانید؟

مهگل رئیس صفریمهگل رئیس صفری
9,476 بازدید
خواص روغن کتان برای پوست صورت

فواید روغن کتان

تخم کتان دانه‌ای گیاهی است که از گذشته‌های دور مورد استفاده قرار گرفته است. به دانه کتان، بزرک هم گفته می‌شود. این گیاه قهوه‌ای رنگ است و برای تولید پارچه از آن استفاده می‌شود. علاوه بر این، از دانه کتان برای مصارف خوراکی هم استفاده می‌شود. این گیاه سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات شیمیایی مفید برای بدن است. روغن دانه کتان برای استفاده از خواص شگفت‌انگیز این گیاه به طور موضعی تولید می‌شود. این روغن باعث تقویت سیستم گوارشی، کاهش علائم پیری پوست، تنظیم هورمون‌ها و لاغری بدن می‌شود. خواص روغن کتان برای پوست صورت ، یکی از مهمترین فواید این روغن است.

با خرید روغن کتان ، می‌توانید از خواص آن به صورت خوراکی و موضعی استفاده کنید. این روغن فاقد گلوتن است و برای افرادی که مبتلا به بیماری سلیاک هستند یا به گلوتن حساسیت دارند بسیار مفید است. در این مقاله می‌خواهیم تعدادی از فواد این روغن را بررسی کنیم.

خواص روغن کتان

خواص روغن کتان برای پوست صورت

التهاب‌های پوستی به دلایل مختلفی رخ می‌دهند؛ بیش از اندازه در برابر آفتاب قرار گرفتن، حساسیت داشتن به برخی مواد غذایی یا دارویی، استفاده از صابون یا مواد آرایشی حساسیت‌زا، عفونت و قارچ می‌توانند از دلایل ملتهب شدن پوست باشند. استفاده از خواص روغن کتان برای پوست صورت بسیار مفید است. این روغن با خاصیت ضد التهابی که دارد به درمان سوختگی‌های روی پوست و علائم قرمزی پوست کمک می‌کند.

خشک شدن پوست عارضه‌ای است که ممکن است به آن دچار شده باشید. این عارضه در فصل‌های پاییز و زمستان بیشتر اتفاق می‌افتد. خشک شدن پوست صورت ممکن است به علت تغییر آب و هوا، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، کم آب شدن بدن، استفاده از مواد شیمیایی مثل ضدعفونی کننده‌ها، بالا رفتن سن و خشکی پوست پس از حمام، باشد. خشکی پوست می‌تواند منجر به بروز اگزما، آماس پوستی (درماتیت) و در موارد شدید باعث بروز بیماری پسوریازیس شود.

خشکی بیش از اندازه پوست باعث ایجاد چین و چروک و باز شدن منافذ پوست می‌شود. باز شدن منافذ پوست موجب جذب بیشتر اشعه‌های مضر خورشید، آلودگی‌های موجود در هوا و افزایش فعالیت رادیکال‌های آزاد می‌شود. استفاده از خواص روغن کتان سبب آبرسانی به پوست می‌شود و رطوبت از دست رفته را به پوست برمی‌گرداند. روغن کتان تولید کلاژن را افزایش می‌دهد.

خلاصه

خواص روغن کتان برای پوست صورت باعث رفع مشکلات پوستی می‌شود. خشکی بیش از اندازه پوست سبب ایجاد چین و چروک و باز شدن منافذ پوست می‌شود.

کلاژن پروتئین مهمی در بدن است. این ماده باعث افزایش خاصیت الاستین یا کشسانی پوست می‌شود. استفاده از دخانیات و بالا رفتن سن سبب کاهش تولید کلاژن در بدن می‌شود و بدن باید از طریق جذب مواد غذایی، این کمبود را جبران کند. خواص روغن کتان برای پوست صورت تولید کلاژن را افزایش می‌دهد.

کلاژن باعث تشکیل و ترمیم بافت‌های بدن می‌شود و آن‌ها را به صورت یکپارچه نگه می‌دارد. این ماده از ایجاد چین و چروک و عارضه‌های پوستی مثل اگزما، جوش و لک جلوگیری می‌کند. کلاژن منافذ پوست را کوچک می‌کند و موجب رفع آلودگی از پوست می‌شود. این پروتئین مفید، با ایجاد لایه محافظتی روی پوست، از بروز بیماری‌های پوستی و سرطان پوست جلوگیری می‌کند. ماساژ روغن کتان روی پوست سبب تولید کلاژن کافی در بدن می‌شود و به جوانسازی پوست کمک می‌کند. این ماده رنگ پوست را روشن می‌کند.

خواص روغن کتان برای پوست صورت ، باعث جلوگیری از پیری پوست و حفظ سفتی و جوانی پوست می‌شوند. این روغن یک درمان طبیعی برای رفع مشکلات پوستی است. از آن می‌توانید به عنوان یک لوسیون برای بدن هم استفاده کنید. بعد از حمام ممکن است پوست چربی خود بیش از اندازه‌ از دست بدهد و خشک شود. به مرور زمان خشک شدن پوست بدن می‌تواند مشکلات پوستی را به وجود آورد. ماساژ با روغن کتان باعث رفع این مشکلات و حفظ شادابی پوست می‌شود.

این روغن سرشار از آلفالینوانیک اسید و ویتامین‌های گروه B است. این ترکیبات در از بین بردن خشکی پوست بسیار موثر هستند. استفاده منظم از این روغن به صورت خوراکی یا موضعی موجب تقویت پوست و رفع مشکلات آن می‌شود.

خلاصه

کلاژن موجود در روغن گیاهی کتان به بهبود شرایط پوست و رفع چین و چروک کمک می‌کند و از بروز سرطان پوست هم جلوگیری می‌کند.

فیبر موجود در روغن کتان

فیبر ماده‌ای است که در بسیاری از غلات، میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد. روغن کتان دارای مقادیر فراوانی از این ماده است.

خواص روغن کتان برای لاغری

فیبر موجود در این روغن باعث هضم بهتر غذا می‌شود. فیبر غذا را توده‌ای شکل می‌کند و این کار باعث آسان شدن انتقال مواد غذایی به روده می‌شود. فیبر با خاصیتی که دارد باعث می‌شود سلول‌های دیوار معده تقویت شود تا مدت طولانی‌تری احساس سیری بکنید. به همین دلیل کالری دریافی شما کاهش پیدا می‌کند.

این ماده سیستم گوارشی را تقویت می‌کند و با افزایش عمل دفع، باعث پاکسازی بدن از سموم می‌شود. استفاده از خواص روغن کتان برای لاغری ، سبب جذب فیبر کافی به بدن می‌شود. فیبر سلول‌های روده و معده را تقویت می‌کند و با کاهش چربی‌های اشباع، باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و این خاصیت، یکی از خواص روغن کتان برای لاغری است. فیبر موجب جلوگیری از ابتلا یبوست می‌شود و در صورت بروز این بیماری، می‌تواند آن را درمان کند. خواص روغن کتان برای لاغری ، آن را به یکی از بهترین درمان‌ها برای رفع چاقی، تبدیل کرده است. این خاصیت به مرور زمان باعث لاغر شدن افراد می‌شود.

روغن کتان سرشار از چربی‌های سالم است و همراه با فیبری که دارد، یک داروی گیاهی فوق‌العاده برای کاهش وزن است. برای استفاده از خواص روغن کتان برای لاغری ، این روغن را به سالاد، سوپ و غذاهای خود اضافه کنید.

خلاصه

فیبر موجود در روغن کتان به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و باعث رفع یبوست می‌شود. این ماده سموم بدن را دفع می‌کند و با افزایش سوخت و ساز بدن باعث لاغر شدن می‌شود.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش با روغن کتان

همان‌طور که گفتیم، روغن کتان سرشار از آلفالینولنیک اسید است. این ترکیب برای روده‌ها و دستگاه گوارشی مفید است. جذب آن به بدن برای درمان بیماری کرون و التهاب روده کمک می‌کند.

کاهش کلسترول با روغن کتان

استفاده از خواص روغن کتان در طب سنتی توصیه شده است. این روغن با داشتن مقادیر بالای فیبر، باعث دفع چربی‌های مضر بدن می‌شود. این امر موجب می‌شود بدن برای حفظ انرژی و تأمین مواد مورد نیاز خود، از چربی ذخیره شده در بافت‌ها استفاده کند و این کار باعث کاهش کلسترول خون می‌شود. فیبر همچنین با به دام انداختن صفرا و دفع آن، سبب افزایش تولید صفرا در بدن و کاهش کلسترول خواهد شد. خواص روغن کتان برای لاغری ، به این صورت به نتیجه می‌رسد و باعث تناسب اندام هم می‌شود.

فیبر موجود در روغن کتان باعث باز شدن رگ‌ها و جلوگیری از انباشته شدن چربی در خون می‌شود. این کار موجب افزایش گردش خون و کاهش خطر ابتلا به سکته قلبی می‌شود.

خواص روغن کتان برای ناخن

ناخن عضو مهمی از بدن است و مراقبت از آن ضروری است. ناخن‌های سالم و زیبا، نشان دهنده سلامتی هستند. ضعیف شدن بدن، مشکلات پوستی، ایجاد خراش روی ناخن و شکستن ناخن‌ها می‌تواند به علت بروز مشکل در سلامتی ناخن باشد. ماده اصلی تشکیل دهنده ناخن پروتئین است و کراتین نام دارد. تغییر در شکل و رنگ ناخن و پوسته پوسته شدن اطراف آن، از بیماری‌های ناخن به شمار می‌روند.

برای جلوگیری از ایجاد مشکلات مربوط به ناخن، آن‌ها را تمیز نگه دارید و از خشک شدن بیش از حد ناخن‌ها جلوگیری کنید. می‌توانید از خواص روغن کتان برای ناخن استفاده کنید. چون این روغن به عنوان یک تقویت کننده عمل می‌کند. استفاده از خواص روغن کتان برای ناخن سبب درمان بیماری‌های مربوط به ناخن می‌شود. ماساژ با روغن کتان، پوسته‌های اطراف ناخن و شیارهای روی آن را برطرف می‌کند. این یکی از بهترین خواص روغن کتان برای ناخن است که باعث سفت شدن کراتین ناخن می‌شود. استفاده از خواص روغن کتان برای ناخن ظاهری زیبا به آن می‌دهد.

خلاصه

فیبری که در این روغن وجود دارد با سوزاندن چربی‌ها باعث کاهش کلسترول خون می‌شود. خواص روغن کتان برای ناخن موجب درمان بیماری‌های مربوط به آن می‌شود.

خواص روغن کتان برای مو

استفاده از خواص روغن کتان در طب سنتی برای رفع مشکلات مربوط به مو، توصیه شده است. ریزش مو، ایجاد موخوره، خارش پوست سر و کم شدن ضخامت موها از مشکلاتی هستند که ممکن است آن را تجربه کرده باشید. ریزش مو و سایر مشکلات مربوط به مو می‌تواند دلایل متخلفی داشته باشد. ژنتیک، کم خونی، استفاده از رنگ‌های شیمیایی و کمبود مواد مغذی بدن می‌توانند دلایل معضلات مربوط به مو باشند. برای آن که از خواص روغن کتان برای مو استفاده کنید، علاوه بر مصرف خوراکی می‌توانید آن را روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید. این روغن سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای مو است و به حفظ سلامت مو کمک می‌کند. استفاده از خواص روغن کتان برای مو ، سبب تقویت فولیکول‌های مو می‌شوند. این کار به رشد بهتر موها کمک کرده و با حفظ رطوبت پوست سر، از ایجاد شوره جلوگیری می‌کند. خواص روغن کتان برای مو ، مواد مورد نیاز آن را فراهم می‌کند و باعث حفظ درخشندگی مو می‌شود.

خلاصه

خواص روغن کتان برای مو سبب جلوگیری از ریزش مو، تقویت ریشه مو و بهبود موخوره می‌شود. ماساژ پوست سر با این روغن باعث درمان شوره سر می‌شود.

روغن کتان سرشار از اسید چرب

روغن کتان دارای مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا ۳ است. جذب این ماده برای بدن لازم است و به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند. اسیدهای چرب موجود در مواد غذایی طبیعی مثل غذاهای دریایی و دانه‌های روغنی، باعث کاهش میزان تری‌گلیسیرید و فشار خون می‌شوند. اسیدهای چرب امگا ۳ خطر ابتلا به سکته قلبی را کاهش می‌دهند. امگا ۳ موجود در روغن کتان می‌تواند میزان اسید چرب مورد نیاز بدن شما را تأمین کند و اگر به غذاهای دریایی علاقه ندارید یا به آن‌ها آلرژی دارید، می‌توانید از خواص روغن کتان در طب سنتی استفاده کنید و میزان کافی از امگا ۳ را جذب کنید.

خواص ضد سرطانی روغن کتان

روغن کتان سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از بدن در برابر ابتلا به بیماری‌های خطرناک از جمله سرطان جلوگیری می‌کنند. تحقیقات نشان داده ترکیبات موجود در روغن کتان منجر به جلوگیری از ابتلا به سرطان روده، سرطان سینه و سرطان پروستات می‌شوند.

لیگنان، فیتواستروژن موجود در روغن کتان

لیگنان در گیاهانی مثل دانه‌های روغنی، غلات و سبزیجات وجود دارد. این ماده وقتی جذب بدن پستانداران شود، به دو ترکیب ساده‌تر تبدیل می‌شود. این ترکیبات که فقط در بدن پستانداران وجود دارند، جذب روده می‌شوند و در نهایت با سوختن قند در بدن، از طریق ادرار دفع می‌شوند. لیگنان می‌تواند میزان فیبر موجود در غذا را نشان دهد و برای سلامت بیولوژیک پستانداران ضروری است. این ماده میزان انترالاکتون (enteralactone) موجود در بدن را افزایش می‌دهد و باعث کاهش استروژن می‌شود. لیگنان تأثیر زیادی در تنظیم هورمون‌های بدن دارد. روغن کتان بیشترین میزان لیگنان را در بین سایر روغن‌های گیاهی دارد. این روغن با تنظیم سطح هورمون‌های بدن، به کاهش علائم یائسگی و دردهای قاعدگی کمک می‌کند.

خلاصه

روغن کتان اسیدهای چرب ضروری دارد که باعث تأمین امگا3 مورد نیاز بدن می‌شود. خواص این روغن از بروز سرطان جلوگیری می‌کند. لیگنان موجود در آن باعث تنظیم هورمون‌ها و کاهش دردهای قاعدگی و علائم یائسگی می‌شود.

مواد معدنی موجود در روغن کتان

استفاده از خواص روغن کتان در طب سنتی باعث جذب کافی مواد معدنی در بدن می‌شود. روغن کتان شامل منیزیم، منگنز، فسفر و آهن می‌شود.

سلامت استخوان‌ها با منیزیم  و فسفر

منیزیم و فسفر، ماده‌های معدنی هستند که به سلامت استخوان‌ها در رساندن پیام‌های عصبی در بدن کمک می‌کنند. ماساژ اندام‌ها با روغن کتان باعث کاهش دردهای عضلانی و نرم شدن مفاصل می‌شود.

منگنز، تولید کننده هورمون‌های مورد نیاز

منگنز ماده‌ای کمیاب و مورد نیاز بدن است که باعث تولید هورمون‌های ضروری برای بدن می‌شود و یکی از آن‌ هورمون‌ها تیروئید است. مصرف روغن گیاهی کتان باعث جذب منگنز کافی بدن می‌شود.

آهن، تولید کننده پروتئین

آهن ماده معدنی است که وظیفه آن تولید پروتئین‌های لازم برای رساندن اکسیژن به اندام‌ها است. این کار موجب گردش خون بهتر و جلوگیری از ایجاد خستگی و خواب آلودگی در بدن خواهد شد. روغن کتان حاوی مقادیری آهن است که می‌تواند به جذب آن در بدن کمک کند.

خلاصه

روغن کتان سرشار از مواد معدنی است که به سلامت استخوان‌ها، ترشح هورمون‌های مختلف و جلوگیری از خستگی و بی‌حالی کمک می‌کنند.

مضرات روغن کتان

ممکن است بدانید بیش از اندازه مصرف کردن از روغن بزرک سبب بروز اختلال در بدن می‌شود. مضرات روغن کتان برای کسانی که دچار سندروم روده تحریک پذیر شده‌اند، می‌تواند مشکلات جدی ایجاد کند. زنان باردار و مادران شیرده هم بهتر است در این دوران از روغن کتان استفاده نکنند. مضرات روغن کتان زیاد نیست ولی استفاده از آن می‌‌تواند برای برخی افراد حساسیت ایجاد کند. قبل از استفاده موضعی از این روغن، آن را روی بازوی خود امتحان کنید و مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.

خواص روغن کتان برای واژن

سخن پایانی

استفاده از خواص روغن‌های گیاهی برای حفظ سلامتی و زیبایی طبیعی صورت و بدن، درحال حاضر بسیار رواج پیدا کرده است.

روغن کتان یک معجزه‌گر فوق‌العاده برای پوست و مو و به طور کلی تمام بدن شماست؛ برای تشخیص و خرید روغن تخم کتان اصل برخی راهکارها راهنمای شما هستند. این روغن نباید هیچ مواد افزودنی مانند آب، ماده معطر یا حتی مواد نگهدارنده داشته باشد مگر به عنوان حلال برای اسپری شدن راحت‌تر است. این روغن آبکی و شل نیست و بافت نرم و کشسانی دارد و رنگ آن طلایی است.

 فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده انواع محصولات گیاهی و فراوده‌های آن به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد.

دسته بندی خواص خوراکی ها زیبایی و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “از راز خواص روغن تخم کتان برای پوست صورت و سلامتی چه می‌دانید؟”

    1. سلام بله میتونید از روغن کتان استفاده کنید. البته مورد استفاده بسیار مهمه قبل از تهیه و مصرف میتونید از همکاران ما مشاوره رایگان بگیرید. از طریق تماس تلفنی در خدمت شما هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت