عجیب‌ترین خواص روغن نارگیل برای صورت را اینجا بخوانید

وحید رمضانیوحید رمضانی
3,525 بازدید
خواص روغن نارگیل برای صورت

فواید روغن نارگیل برای پوست

نارگیل میوه‌ای با درختی شبیه نخل است. برخی معتقدند این میوه برای اولین بار در کشورهای جنوب شرقی آسیا یافت شد. درخت آن در خاک شور و با نور زیاد خورشید رشد می‌کند. درخت نارگیل برای رشد نیاز به آب فراوان دارد؛ به همین دلیل این گیاه بیشتر در مناطق ساحلی رشد می‌کند. میوه نارگیل سبک است و توسط آب به مناطق دیگر منتقل می‌شود. این میوه سرشار از ویتامین‌های مورد نیاز بدن است. از میوه نارگیل، روغن تهیه می‌کنند. می‌توانید با خرید روغن نارگیل اصل از خواص روغن نارگیل برای صورت و مو استفاده کنید. روغن نارگیل در دمای اتاق جامد و شیری رنگ است و در دمای بالاتر به رنگ سفید و حالت مایع در می‌آید. این روغن تمام خواص میوه تازه آن را دارد.

خواص روغن نارگیل برای صورت

خواص روغن نارگیل برای صورت

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب است. این اسیدهای چرب که از خواص روغن نارگیل برای صورت به شمار می‌روند، از ایجاد عفونت‌های پوست نیز جلوگیری می‌کنند. این روغن گیاهی حاوی مقادیر بالای ویتامین E است که خواص بی‌نظیر آن موجب جلوگیری از پیری پوست می‌شود و به شادابی آن کمک می‌کند.

رفع خشکی پوست

یکی از بهترین فواید روغن نارگیل، تأثیرات فوق‌العاده آن روی پوست است. این روغن درمان بسیار مناسبی برای رفع خشکی پوست است. خشکی پوست در زمستان بیشتر اتفاق می‌افتد. منافذ پوستی که خشک باشد، باز است و علاوه بر افزایش جذب آلودگی، چین و چروک آن هم زیاد می‌شود و دچار پیری زودرس می‌شود. روغن نارگیل پوست را آبرسانی می‌کند و با خواص آنتی‌اکسیدانی که دارد سبب از بین رفتن خشکی پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک می‌شود. این روغن کوتیکول‌های پوست را تقویت می‌کند و اجازه از دست رفتن رطوبت را به پوست را نمی‌دهد.

پاک کردن آرایش با روغن نارگیل

می‌توانید برای پاک کردن مواد آرایشی از صورت خود، از خواص روغن نارگیل برای صورت استفاده کنید. این روغن می‌تواند آثار کرم‌پودر، ریمل، رژ لب و حتی مواد آرایشی ضد آب را پاک کند. روغن نارگیل مثل برخی مواد پاک کننده آرایش، حساسیت‌زا نیست و باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود. برای استفاده از خواص روغن نارگیل برای صورت ، آن را به پنبه آغشته کنید و به صورت خود بزنید. می‌توانید پس از چند ساعت آن را شستشو دهید.

رفع جوش و آکنه با روغن نارگیل

تجمع چربی زیر پوست و نفوذ آلودگی‌ها، باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود. این کار موجب ایجاد جوش، آکنه و عارضه‌های پوستی می‌شود. تغییرات هورمونی، استرس، بیماری و رژیم غذایی نامناسب می‎‌توانند از دیگر دلایل ایجاد آکنه باشند. لوریک اسید موجود در روغن نارگیل، با خواص ضد قارچی که دارد، باعث درمان جوش و آکنه می‌شود. تحقیقات نشان داده‌اند آنتی‌اکسیدان‌های موجود در خواص روغن نارگیل برای صورت ، باعث کاهش التهابات پوستی و درمان جوش صورت می‌شوند.

خلاصه

روغن نارگیل از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند و باعث آبرسانی به آن می‌شود. از آن به عنوان پاک کننده طبیعی آرایش استفاده می‌کنند و خواص آن سبب رفع جوش و آکنه صورت می‌شود.

کلاژن سازی با روغن نارگیل

روغن طبیعی نارگیل باعث افزایش کلاژن سازی پوست می‎‌شود. کلاژن یک پروتئین مهم برای بدن است. این ماده باعث ترمیم بافت‌های پوستی می‌شود. کلاژن از نفوذ آلودگی‌ها به پوست جلوگیری می‌کند و با کوچک کردن منافذ پوست، باعث بهبود شرایط پوست می‌شود. کلاژن پوست را پاکسازی می‎‌کند و خاصیت کشسانی پوست را افزایش می‌دهد. این خاصیت سبب جوانسازی پوست و از بین رفتن چین و چروک آن می‎‌شود.

تأثیر روغن نارگیل بر افزایش کلاژن پوست موجب ترمیم سریع‌تر زخم‌ها می‌شود و التهاب را کاهش می‌دهد. برای بهبود زخم چند قطره روغن نارگیل را روی آن ماساژ دهید و آن را با دستمال تمیزی بپوشانید.

پاکسازی پوست صورت با روغن نارگیل

یکی از فواید روغن نارگیل پاکسازی پوست است. از این روغن می‌توانید به عنوان اسکراب استفاده کنید. اسکراب یک لایه بردار پوست است. یکی از خواص روغن نارگیل برای صورت از بین بردن سلول‌های مرده پوست است.

خواص روغن نارگیل برای دور چشم

رفع لک صورت با روغن نارگیل

ممکن است ایجاد لک روی پوست را تجربه کرده باشید. لک‌های پوستی بر اثر حساسیت به برخی مواد غذایی یا دارویی، حساسیت به مواد آرایشی یا ضد عفونی کننده و قارچ به وجود می‌آیند. وجود مواد ضد میکروبی در این روغن از پوست در برابر ایجاد لک و قرمزی پوست محافظت می‌کنند.

استفاده از ماسک روغن نارگیل، یکی دیگر از خواص روغن نارگیل برای صورت است. این ماسک باعث از بین رفتن مشکلات پوستی می‌شود. طرز تهیه ماسک با روغن نارگیل راحت است. مقداری عصاره آلوئه ورا، دو قاشق عسل و دو قاشق روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید و حدودا ۲۰ دقیقه روی پوست صورت بگذارید. کمی ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود. برای اثرگذاری بهتر، هفته‌ای دو بار از این ماسک استفاده کنید.

خلاصه

روغن نارگیل سبب افزایش تولید کلاژن در بدن و جوانسازی پوست می‌شود. این روغن پوست را لایه برداری می‌کند و باعث از بین رفتن لک‌های پوستی می‌شود. می‌توانید از ماسک روغن نارگیل برای این کار استفاده کنید.

درمان التهابات پوستی

خواص ضد التهابی روغن نارگیل سبب بهبود بیماری‌های پوستی مثل پسوریازیس، اگزما و درماتیت می‌شود. استفاده از درمان‌های طبیعی برای بیماری‌های خود ایمن مناسب‌تر است. استفاده از خواص روغن نارگیل در طب سنتی برای درمان التهابات ناشی از پسوریازیس، توصیه شده است. این روغن خارش پوست را از بین می‌برد و از خشک شدن آن جلوگیری می‎کند.

علاوه بر استفاده از خواص روغن نارگیل برای صورت می‌توانید آن را به عنوان لوسیون بدن هم مصرف کنید. بعد از حمام آن را روی پوست ماساژ دهید یا قبل از حمام مقداری روغن نارگیل به آب وان اضافه کنید. این کار از خشکی پوست و کاهش چربی آن جلوگیری می‎‌کند. فواید روغن نارگیل چربی از دست رفته پوست را باز می‌گردانند.

روغن نارگیل، یک کرم اصلاح طبیعی

استفاده از کرم اصلاح ممکن است در برخی آقایان حساسیت ایجاد کند و باعث قرمزی پوست آن‌ها شود. آقایانی که پوست حساسی دارند و نمی‌توانند از کرم‌های اصلاح شیمیایی استفاده کنند، می‎‌توانند از خواص روغن نارگیل برای صورت بهرمند شوند. این روغن ارگانیک است و خواص آن مشابه کرم اصلاح است و از بسیاری از نمونه‌های مشابه آن قیمت پایین‌تری دارد.

رفع ترک لب

از خواص روغن نارگیل برای صورت می‌توانید برای درمان ترک لب استفاده کنید. وقتی لب‌ها خشک می‌شوند روی آن‌ها ترک ایجاد می‌شود و در موارد شدید این ترک منجر به خونریزی می‌شود. استفاده از فواید روغن نارگیل باعث تأمین رطوبت کافی برای لب‌ها و لایه برداری از سلول‌های زیرین پوست می‌شود.

یکی دیگر از فواید این روغن برای پوست، استفاده از آن برای رفع ترک در سینه‌های مادران شیرده است. این روغن برای بدن نوزادان هیچ ضرری ندارد و بهترین گزینه برای رفع التهابات پوستی نوزاد هم به شمار می‌رود. ممکن است بستن پوشک، پوست نوزاد را حساس و ملتهب کند. با ماساژ چند قطره روغن روی بدن نوزاد، به رفع این التهابات کمک کنید.

خواص روغن نارگیل در ناف

خلاصه

روغن نارگیل موجب درمان التهابات و بیماری‌های پوستی می‌شود. می‌تواند به عنوان کرم اصلاح برای پوست‌های حساس استفاده شود و به رفع ترک‌های لب و سینه مادران شیرده کمک کند. از آن برای چرب کردن بدن نوزادان هم استفاده می‌کنند.

خواص روغن نارگیل برای دور چشم

شاید تا به حال از ایجاد لکه‌های تیره اطراف چشم خود رنج برده باشید. پوست اطراف چشم بسیار حساس است و آسیب پذیری آن نسبت به سایر نقاط صورت، بالاتر است. سیاهی اطراف چشم باعث می‌شود سن شما از مقدار واقعی آن، بیشتر به نظر برسد. یکی از اصلی‌ترین عوامل سیاهی دور چشم، کمبود خواب است. کمبود خواب سبب می‌شود اکسیژن کمتری به پوست شما برسد و سلول‌های دور چشم نتوانند مواد غذایی مورد نیاز خود را جذب کنند. این مشکل باعث ایجاد چین و چروک هم می‌شود و می‌تواند موجب ناراحتی شما شود.

عوامل دیگری که در ایجاد لکه‌های سیاه دور چشم نقش دارند ژنتیک، کم‎‌آبی بدن، اشعه مضر آفتاب، مصرف کافئین و مشروبات الکلی، کمبود مواد معدنی و کم‌خونی، هستند. همچنین مشکلات پوستی، بیماری‌های مربوط به کلیه و بالا رفتن سن هم می‌توانند از عوامل ایجاد تیرگی دور چشم باشند.

تیرگی دور چشم شما را خسته نشان می‌دهد و حتی ممکن است باعث تیره به نظر رسیدن کل صورت شود. برای رفع تیرگی دور چشم می‌توانید از خواص روغن نارگیل در طب سنتی استفاده کنید. خواص روغن نارگیل برای دور چشم ، موجب کاهش آثار سیاهی اطراف چشم می‌شود و مصرف منظم آن، این تیرگی‌ها را به طور کامل رفع می‌کند.

 برای استفاده از خواص روغن نارگیل برای دور چشم ، ابتدا صورت خود را با آب گرم بشویید و بعد از آن چند قطره از روغن طبیعی نارگیل را دور چشم ماساژ داده تا کامل جذب پوست شود. می‌توانید پس از چند ساعت صورت خود را شستشو دهید یا صبح روز بعد این کار را انجام دهید. خواص روغن نارگیل برای دور چشم سبب ضخیم شدن پوست دور چشم و رفع تیرگی آن می‌شود. اگر سیاهی یا تیرگی اطراف چشم بر اثر ضربه یا آسیب ایجاد شده باشد، روغن نارگیل آن‌ها را رفع می‌کند.

خلاصه

خواص روغن نارگیل برای دور چشم ، سبب از بین رفتن تیرگی‌های اطراف چشم می‌شود. برای این کار صورت خود را با آب گرم بشویید و چند قطره روغن روی آن بزنید. ماساژ دهید تا خواص آن کاملا جذب صورت شما شود.

فواید روغن نارگیل برای حفاظت از پوست

روغن نارگیل از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند. این روغن خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد.

خواص روغن نارگیل در ناف

از زمان‌های قدیم، از خواص روغن نارگیل در طب سنتی استفاده زیادی می‌شده و یکی از آن‌ها، خواص روغن نارگیل در ناف است. همان‌طور که در دوران جنینی، ناف نقش بسیار مهمی در سلامت بدن و جذب مواد غذایی از بدن مادر دارد، پس از آن هم نقش مهمی در جذب دارو و درمان بیماری‌ها دارد. از خواص روغن نارگیل در ناف می‌‎توان به جذب سریع آن اشاره کرد. بسیاری از بیماری‌ها را می‌توانید با ماساژ ناف با روغن درمان کنید. استفاده از خواص روغن نارگیل در ناف ، علاوه بر رفع خشکی پوست، سبب گرم کردن رحم بانوان و غدد جنسی می‌شود. خواص روغن نارگیل در طب سنتی ثابت کرده است این روغن می‌تواند به برطرف کردن مشکلات ناباروری بانوان و درمان عفونت هم کمک کند.

خلاصه

استفاده از خواص روغن نارگیل در ناف موجب درمان خشکی پوست، گرم شدن رحم بانوان و افزایش قدرت باروری آن‌ها می‌شود.

خواص روغن نارگیل برای تیروئید

غده تیروئید وظیفه ترشح هورمون‌هایی را دارد که به طور مستقیم روی مصرف انرژی در بدن تأثیر می‌گذارند. تیروئید وظیفه سوخت و ساز بدن را به عهده دارد و اختلال در عملکرد آن، باعث بروز مشکل در متابولیسم بدن می‌شود. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای غده تیروئید پیش بیاید، کم‌کاری تیروئید است. اگر عملکرد آن پایین بیاید، بر متابولیسم بدن تأثیر منفی می‌گذارد. کم‌کاری تیروئید وقتی رخ می‌دهد که این هورمون‌ها به میزان کافی ترشح نشوند و یکی از شایع‌ترین بیماری‌های تیروئید است.

کم‌کاری تیروئید ممکن است نشانه‌هایی مثل: خشک شدن پوست، کاهش تعرق، ورم کردن چشم، کاهش ضربان قلب، تنگی نفس، خستگی، یبوست، اختلالات قاعدگی در خانم‌ها و افزایش وزن، داشته باشد.

خواص روغن نارگیل برای تیروئید

از خواص روغن نارگیل برای تیروئید ، داشتن مقادیر بالای پروتئین است. پروتئین به روند انتقال هورمون تولید شده توسط تیروئید به سایر اندام‌ها کمک می‌کند. مصرف روغن نارگیل سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و استفاده از خواص روغن‌های گیاهی می‌تواند درمان مناسبی برای کم‌کاری تیروئید باشد. از این روغن روزی ۲- ۳  قاشق استفاده کنید. برای اثرگذاری بهتر، از خواص روغن نارگیل برای تیروئید به صورت ناشتا بهرمند شوید. خواص روغن نارگیل برای تیروئید ، کارایی این غده را افزایش می‌دهد و باعث درمان بیماری‌های مربوط به آن می‌شود.

خلاصه

تیروئید غده مهمی در بدن است که هورمون‌های مربوط به سوخت وساز را ترشح می‌کند. کم‌کاری تیروئید را می‌شود با خواص روغن نارگیل برای تیروئید درمان کرد تا باعث افزایش متابولیسم بدن شود.

فواید روغن نارگیل برای مو

روغن گیاهی نارگیل سرشار از پروتئین‌های مورد نیاز مو است. این روغن با تأمین مواد مغذی مورد نیاز مو، سبب تقویت فولیکول‌های مو می‌شود. این کار به رشد مجدد مو و جلوگیری از ریزش آن، کمک می‌کند. روغن نارگیل بافت موها را نرم و خوش حالت می‌کند. می‌توانید از این روغن قبل یا بعد از شستشوی موها استفاده کنید و شاهد تأثیر بی‌نظیر آن روی موهای خود باشید. استفاده از مواد شیمیایی و رنگ موها، موجب آسیب رساندن به ریشه و ساقه مو می‎‌شوند. روغن طبیعی نارگیل، یک درمان موثر برای موهای آسیب دیده است. این روغن یک لایه محافظتی روی مو ایجاد می‌کند و از بروز موخوره و شوره جلوگیری می‌کند.

عجیب، اما واقعی

یکی از عجیب‌ترین فواید روغن نارگیل، خوشبو کردن دهان است. این خاصیت توسط مقاله‌ای در مجله healthline ثابت شده است. این روغن حاوی لوریک اسید است که در فرایند هضم باعث تولید مونولارین می‌شود. این دو ماده سبب دفع باکتری‌ها و قارچ‌ها می‌شوند. استفاده از این روغن قبل از خواب باعث تقویت دندان‌ها و لثه‌ها می‌شود و به خوشبو شدن دهان کمک می‌کند. می‌توانید از آن به عنوان خمیردندان استفاده کنید. همچنین از مخلوط روغن نعنا و نارگیل هم به عنوان دهان‌شویه می‌توانید بهرمند شوید.

فواید روغن نارگیل در از بین بردن باکتری‌ها سبب شده بتوانید از آن برای از بین بردن بوی عرق نیز، استفاده کنید.

خلاصه

روغن نارگیل ریشه مورا تقویت می‌کند و از بروز ریزش مو، موخوره و شوره سر جلوگیری می‌کند. این روغن با از بین بردن باکتری‌ها و قارچ‌ها باعث خوشبو شدن دهان و رفع بوی عرق بدن می‌شود.

خواص روغن نارگیل در طب سنتی

فواید روغن نارگیل برای مغز

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب ضروری است. این اسید‌های چرب بعد از اینکه توسط دستگاه گوارش جذب شدند، به کتون تبدیل می‌شوند. کتون‌ها در برطرف کردن اختلالاتی مثل صرع و آلزایمر کاربرد دارند. در بیماری آلزایمر که معمولا افراد مسن دچار آن می‌شوند، مغز قادر به استفاده از قندها و تبدیل آن‌ها به انرژی نیست و قدرت آن در این زمینه کاهش پیدا می‌کند. تحقیقاتی که انجام شده، نشان می‌دهند جذب کتون‌ها برای بهبود فعالیت مغز مفید است و جایگزین مناسبی برای قند و تبدیل آن به انرژی، توسط مغز هستند. مصرف روغن نارگیل سبب کاهش علائم آلزایمر می‌شود.

روغن نارگیل ارگانیک

روغن ارگانیک نارگیل، علاوه بر خواص خوراکی و درمانی که دارد، قابلیت استفاده در آروماتراپی را هم دارد. تحقیقات نشان داده‌اند استفاده از فواید روغن نارگیل سبب ایجاد بوی مطبوع در فضا شده و حس آرامبخشی به شما می‌دهد. اسپری این روغن روی سطوح می‌تواند آلودگی‌ها را از محیط از بین ببرد.

برای بهره بردن از خواص روغن‌های گیاهی، بهتر است نوع ارگانیک آن‌ها را تهیه کنید تا ضرری برای شما نداشته باشد. استفاده از خواص روغن‌های گیاهی برای درمان بیماری‌های مختلف از گذشته‌های دور در طب سنتی مرسوم بوده است و امروزه نیز از فواید آن‌ها برای رفع آثار بیماری‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک گرفه می‌شود. برای جلوگیری از مضرات روغن نارگیل برای پوست، نوع تصفیه نشده آن را تهیه کنید. این روغن از فشرده کردن نارگیل به دست می‌آید و فاقد افزودنی‌های شیمیایی است.

خلاصه

مصرف روغن نارگیل برای آروماتراپی سبب خوشبو شدن و ضدعفونی محیط می‌شود. همچنین می‌تواند منجر به ایجاد آرامش در شما شود. به یاد داشته باشید برای جلوگیری از مضرات روغن نارگیل برای پوست، نوع تصفیه نشده آن را تهیه کنید.

مضرات روغن نارگیل برای پوست

مصرف روغن نارگیل بی ضرر است و خطری ندارد؛ اما مراقب باشید این روغن به هیچ عنوان داخل چشم نرود. در مقابل فواید، مضرات روغن نارگیل برای پوست زیاد نیست. این روغن ممکن است باعث احساس سنگینی روی پوست بعضی افراد شود و بهتر است آن‌ها پس از یک ساعت روغن را از پوست خود شستشو دهند. اگر به نارگیل حساسیت دارید ممکن است مضرات روغن نارگیل برای پوست شما سبب بستن منافذ پوست و ایجاد التهاب روی پوست شود؛ قبل از استفاده موضعی از این روغن، آن را روی بازوی خود امتحان کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.

مضرات روغن نارگیل برای پوست

سخن پایانی

تحقیقات نشان داده‌اند بهترین خواص روغن نارگیل برای پوست صورت است و موجب درمان بیماری‌های پوستی، لک‌ها و التهابات می‌شود. همچنین از خشک شدن پوست هم جلوگیری می‌کند. این روغن با داشتن فواید بسیار، تیرگی دور چشم‍‌ها را درمان می‌کند و از بروز چین و چروک جلوگیری می‌کند. روغن نارگیل یک درمان طبیعی برای بیماری تیروئید کم کار است و سبب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. این روغن برای بدن ضرری ندارد ولی مراقب باشید داخل چشم نرود.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد.

دسته بندی زیبایی و سلامتی گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت