کدام دمنوش لاغری را برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

وحید رمضانیوحید رمضانی
1,741 بازدید
دمنوش لاغری

بهترین دمنوش برای کاهش وزن

تناسب اندام و داشتن اندامی ایده آل برای همه افراد امری دوست داشتنی است. نداشتن اضافه وزن و چربی کاذب هم تنها برای زیبایی مورد توجه نیست. زمانی که شما در وزن ایده‌آل خود هستید؛ نه تنها اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت؛ بلکه از سلامتی و نشاط بیشتری هم برخوردار خواهید بود. روش‌های بسیاری برای چربی سوزی وجود دارد. از انواع جراحی مانند بالون معده و… گرفته تا استفاده از انواع قرص‌ها و رژیم‌های اصولی و غیر اصولی. ورزش کردن و تغذیه مناسب بهترین و سالم‌ترین راه برای کاهش وزن است. این دو از روش‌های ساده و کم هزینه و البته ۱۰۰% سالم و بدون عوارض است؛ به شرطی که این راه را اصولی طی کنید. استفاده از خواص دمنوش‌های گیاهی و مکمل‌های لاغری دیگر، زمان رسیدن شما به اندام دلخواه را کاهش خواهد داد. در ادامه به بررسی راه‌های لاغری آسان در خانه و با رژیم لاغری سریع و آسان همچنین دمنوش لاغری بپردازیم.

روش‌های لاغری و چربی سوزی

قبل از هر چیز به بررسی چاقی و اضافه وزن به طور مختصر ‌می‌پردازیم. از علت‌های چاقی باید به عدم تحرک و فعالیت ورزشی، تغذیه نامناسب و عوامل وراثتی اشاره کرد.

مواد غذایی که باعث چاقی می‌شوند و چربی زیادی دارند. انواع کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها؛ مواد غذایی‌ مانند: فست‌فودها، برنج، نان، ماکارونی و سس‌های صنعتی و… باعث اضافه وزن و  چاقی در بدن خواهند شد. کاهش وزن زمانی رخ می‌دهد که در زمان مصرف غذا کربوهیدرات و چربی کمتری استفاده کنید، و سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهید.

فرایند لاغری و کاهش وزن در افراد مختلف متفاوت است. این فرایند بستگی به ژنتیک شرایط محیطی و غیره دارد. استفاده از دمنوش‌های لاغری در زمانی که رژیم دارید؛ می‌تواند تاثیرات مثبتی در کاهش وزن شما داشته باشد. از دمنوش‌های چربی سوز به عنوان یک راه مناسب برای لاغری آسان در خانه هم استفاده می‌شود.

دمنوش لاغری

رژیم غذایی مناسب

متاسفانه در برخی موارد افراد برای لاغری سریع‌تر از رژیم‌هایی استفاده می‌کنند که به سلامتی آنها آسیب می‌رساند. شاید در طول استفاده از رژیم دچار ناراحتی یا بیماری ‌نشوید اما عوارض این رژیم‌ها در طولانی مدت جبران ناپذیر است. ریزش مو، شلی و چروک پوستی، افت فشار خون و قند خون و… از این عوارض است.

رژیم غذایی مناسب رژیمی است که در آن تمام ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، مواد معدنی و… وجود داشته باشد.

توصیه می‌شود در رژیم لاغری خود گوشت بدون چربی و سینه مرغ را مصرف کنید. حداقل هفته‌ای دوبار از انواع گوشت ماهی که سرشار از امگا 3 است، استفاده کنید؛ برای پخت گوشت مرغ و ماهی به جای سرخ کردن از روش کباب کردن یا آب‌ پز استفاده کنید. گیاه خواران به جای منابع حیوانی برای بدست آوردن پروتئین مورد نیاز خود حتما از آجیل، دانه‌های خوراکی و سویا استفاده کنند؛ در کنار آن باید از مکمل روی و ویتامین ب 12 هم استفاده کنید. استفاده از تخم مرغ و برنج و نان را به اندازه 7 قاشق غذاخوری در روز و سبزیجات و سالاد را فراموش نکنید.

استفاده از حبوباتی مانند: (سویا، نخود فرنگی، بادام زمینی، عدس، لوبیا) به بهبود دیابت نوع 2 کمک و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. مصرف حبوبات را در رژیم غذایی خود جای دهید.

محصولات لبنی منبع خوبی برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن است، کلسیم برای سلامتی استخوان‌ها و دندان بسیار ضروریست. محصولات لبنی شامل (شیر، ماست، پنیر و برخی محصولات سویا) است.

 وگان‌ها که منابع حیوانی را مصرف نمی‌کنند؛ می‌توانند کلسیم دریافتی خود را از محصولاتی مانند: (کلم بروکلی، کلم، شیر سویا و ماست همراه با کلسیم) تامین کنند.

دمنوش‌‌های لاغری خانگی

دمنوش چای سبز و زنجبیل

 چای سبز  به عنوان ماده موثری در فرایند کاهش وزن معرفی شده است، استفاده از چای سبز باعث چربی سوزی در بدن شما نخواهد شد، بلکه این چای یک کنترل کننده چربی در بدن شما است.

 زمانی که چای سبز مصرف می‌کنید بدن شما در برابر جذب چربی‌های اضافه و انباشت کردن چربی‌ها جلوگیری خواهد کرد.

طبع چای سبز سرد است و برای افرادی که فشارخون پایین دارند؛ مصرف آن به صورت تنها، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. برای کنترل طبع چای سبز می‌توانید به آن زنجبیل، نبات یا عسل اضافه کنید.

 زنجبیل گیاهی سرشار از آنتی‌اکسیدان است و باعث افزایش انرژی و سوخت و ساز بدن خواهد شد. زنجبیل یک چربی سوز بسیار موثر است که طبع آن گرم است و برای سلامتی استخوان و بهبود گردش خون بسیار مفید است.

زنجبیل یک چربی سوز صد در صد است. ترکیب چای سبز و زنجبیل باعث افزایش دوچندان سوخت و ساز بدن و کاهش وزن خواهد شد. بهتر است این دمنوش بی‌نظیر را به همراه عسل  بعد از ظهر و دو ساعت بعد از صرف ناهار مصرف کنید.

رژیم لاغری سریع و آسان

 طرز تهیه دمنوش چربی سوز چای سبز و زنجبیل

 برای تهیه این دمنوش بهتر است از زنجبیل تازه استفاده کنید؛ اما در صورتی که زنجبیل تازه در دسترس نبود می‌توانید از پودر آن نیز استفاده کنید.

  • یک دوم قاشق غذاخوری پودر زنجبیل یا سه برش از زنجبیل تازه
  • یک قاشق غذاخوری چای سبز
  • ۱ لیوان آب جوش
  • یک قاشق عسل طبیعی (برای شیرین شدن دمنوش) به اندازه دلخواه

 برای تهیه دمنوش لاغری چای سبز و زنجبیل، یک لیوان آب جوش تهیه کنید. اگر توری دمنوش دارید، اسلایس‌های زنجبیل و چای سبز را  داخل آب بریزید.

زمانی که محتویات را در داخل آب جوش قرار دادید اجازه دهید لیوان با درب بسته ۳ تا ۵ دقیقه بماند. هر چه چای سبز بیشتر در داخل آب جوش باشد بیشتر تلخ می‌شود.

 بعد از ۵ دقیقه دمنوش خوش‌طعم شما آماده است. زمانی که از این دمنوش برای لاغری استفاده می‌کنید؛ بهتر است آن را با شکر یا نبات شیرین نکنید. اما اگر طعم تلخ و تند زنجبیل برای شما خوشایند نیست می‌توانید یک قاشق عسل به آن اضافه کنید.

 مصرف روزانه دو فنجان یا یک لیوان از این چای باعث کاهش وزن شما خواهد شد .

دمنوش گل محمدی

خواص گل محمدی و گلاب برای ما ایرانیان کاملاً واضح و روشن است. خرید گلاب و گل‌محمدی در ایران رواج دارد. گل محمدی یا همان گل سرخ یک ماده ادرار آور است گل محمدی خواص ملین کنندگی هم دارد. زمانی که کلیه‌ها بیش از حد معمول فعالیت می‌کنند، به کاهش قند و چربی اضافه در خون کمک می‌نکند. به طور کلی می‌توان گفت مصرف دمنوش گل محمدی تنها به عنوان یک دمنوش لاغری مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. شما می‌توانید برای پاکسازی بدن و برای کنترل فشار خون و قندخون نیز از این دمنوش بی‌نظیر استفاده کنید.

 زمانی که از این دمنوش استفاده می‌کنید؛ آب مورد نیاز بدن نیز تامین می‌شود، اما بهتر است نوشیدن  آب را در زمان کاهش وزن فراموش نکنید.

 طرز تهیه دمنوش چربی سوز گل محمدی

  • یک قاشق غذاخوری گل محمدی تازه یا خشک شده (از پودر گل محمدی در این دمنوش می‌توانید استفاده کنید)
  • ۱ لیوان آب جوش

 توجه داشته باشید برای تهیه این دمنوش حتماً از گل محمدی سالم استفاده کنید. منظور ما از گلبرگ سالم به این معنا است که این گلبرگ آغشته به سم‌های آفت‌کشی و دفع حشرات نباشد.

گلبرگ‌های گل محمدی را به لیوان آب‌جوش اضافه کنید، سپس درب آن را بگذارید و اجازه دهید ۵ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد؛ زمانی این دمنوش آماده است که رنگ قرمز کم رنگ به خود بگیرد.

دمنوش چربی سوز

دمنوش جنسینگ

 یک گیاه موثر برای لاغری افزایش رشد مو و ترمیم بافت‌های مو است. انواع مختلفی از گیاه جنسینگ در دنیا وجود دارد؛ اما گونه‌ای که ریشه‌های گوشتی دارد و در ایران بیشتر رایج است، جنسینگ آسیایی است.

 مطالعات تا به امروز نشان داده است که گیاه جنسینگ یک محرک بسیار قوی برای افزایش سوخت و ساز بدن است. جنسینگ یک ماده انرژی زا است و باعث غلبه شما بر خستگی و افزایش توانایی ذهنی و جسمی شما هم خواهد شد.

 جنسینگ یک پاک کننده قوی برای خون هم هست. ورزشکاران و افرادی که فعالیت بسیار زیادی در طول روز دارند؛ برای حفظ انرژی خود غلبه بر خستگی از جنسینگ استفاده می‌کند. افزایش انرژی مساوی است، با افزایش زمان فعالیت بدنی (ورزش) و در نتیجه کالری سوزی بیشتر و کاهش وزن سریع‌تر می‌شود.

 مواد لازم برای تهیه دمنوش لاغری چربی سوز جنسینگ

  • یک قاشق چای خوری جنسینگ خرد شده یا یک قاشق چای خوری پودر جنسینگ
  • یک لیوان آب جوش
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل

 روش تهیه این دمنوش مانند دیگر دمنوش‌ها بسیار ساده است و مراحلی یکسان دارد. کافی است یک قاشق چای‌خوری ریشه خرد شده جنسینگ یا پودر جنسینگ را در یک لیوان آب جوش بریزید و درب آن را بگذارید. بعد از گذشته ۵ تا ۱۵ دقیقه دمنوش شما آماده است. برای خوش‌طعم شدن آن می‌توانید یک قاشق عسل به آن اضافه کنید مصرف روزانه یک تا دو لیوان از این دمنوش لاغری در فرایند کاهش وزن شما بسیار موثر خواهد بود.

دمنوش مریم‌گلی

شرایط روحی و فشارهای روانی در برخی افراد موجب پرخوری عصبی و افزایش اشتها می‌شود. استرس سبب افزایش ترشح هورمون کورتیزول می‌شود. این هورومون باعث افزایش ذخیره چربی‌ها در بدن می‌شود. نوشیدن دمنوش مریم‌گلی شما را آرام می‌کند و استرس را کاهش می‌دهد. این دمنوش در کانر سایر روش‌های لاغری موجب افزایش روند کاهش وزن می‌شود.

برای تهیه این دمنوش کافی است یک قاشق غذاخوری مریم‌گلی را داخل یک لیوان آب جوش بریزید. بعد از چند دقیقه آن را صاف کنید و با لیمو تازه میل کنید.

دمنوش دارچین

میزان قند خون رابطه مستقیم با گرسنگی و اشتها دارد. هر چقدر قند خون متعادل‌تر باشد، انرژی بیشتری خواهید داشت و دیرتر گرسنه می‌شوید. در این صورت بدن فرصت بیشتری برای چربی‌سوزی و کاهش وزن دارد. تحقیقات نشان می‌دهند مصرف دمنوش دارچین تأثیر خوبی بر افزایش متابولیسم بدن دارد، موجب حفظ انرژی در طول روز و تمایل بیشتر به ورزش کردن می‌شود.

طرز تهیه دمنوش دارچین به این صورت است که یک تکه از چوب دارچین را داخل یک لیوان آب جوش بریزید. روی آن درپوش بگذارید و سپس ۵ دقیقه صبر کنید تا دمنوش شما حاضر شود.

دمنوش نعنا و زنجبیل

نعنا دارای طبع گرم و البته مرطوب است؛ میزان گرمی نعنا بسیار بالا نیست و به همین دلیل یک متعادل کننده است.

نعنا یک گیاه موثر برای بهبود و آسان‌تر کردن هضم غذا است. نعنا یک چربی سوز بسیار مناسب است و ترکیب نعنا با زنجبیل می‌تواند نقش به‌سزایی در کاهش وزن شما داشته باشد. به علاوه نعنا و زنجبیل در حفظ سلامت کبد نیز بسیار موثر هستند. خرید دمنوش نعنا به دلیل داشتن رطوبت بالا از لاغری صورت و شلی پوست در فرایند کاهش وزن هم جلوگیری می‌کند.

طرز تهیه دمنوش چربی سوز نعناع و زنجبیل

  • یک قاشق غذاخوری برگ نعنا به صورت خشک یا تازه
  • یک قاشق چای خوری زنجبیل
  • ۱ لیوان آب جوش

برای تهیه دمنوش نعنا خشک و زنجبیل را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید؛ درپوشی روی لیوان قرار دهید و اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند، سپس دمنوش خود را صاف کنید و میل بفرمایید. در این دمنوش می‌توانید از عسل نیز استفاده کنید.

سخن پایانی

استفاده از دمنوش‌های گیاهی امروزه به عنوان یک راه درمانی آسان و خانگی مورد توجه قرار گرفته است. اما توجه داشته باشید که استفاده افراد گونه از هر خوراکی یا دارویی موجب  بروز عوارض یا مشکلاتی خواهد شد.

بهترین زمان مصرف دمنوش‌های گیاهی در پایان شب یا یک یا دو ساعت بعد از صرف ناهار است.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوضه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد.

دسته بندی خواص خوراکی ها زیبایی و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت