خواص روغن آمله برای زیبایی و سلامتی؛ طرز تهیه روغن آمله

مهگل رئیس صفریمهگل رئیس صفری
3,150 بازدید
خواص روغن آمله

خواص روغن آمله

آمله، یک نوع انگور هندی است که درخت آن از انواع درخت‌های زینتی به شمار می‌آید. ارتفاع گیاه آمله معمولا تا 18 متر هم می‌رسد و در موارد نادر ارتفاع 30 متری از این درخت هم ثبت شده است. میوه این درخت خوراکی است و طعم ترشی دارد. رنگ آن زرد مایل به سبز است و بزرگی آن به اندازه گردو است. آمله علاوه بر مصارف خوراکی، برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از فراورده‌های این میوه، روغن آن یعنی روغن آمله است. استفاده از میوه و خواص روغن آمله برای کسانی که طبع گرم دارند، بسیار مناسب است.

 جالب است که بدانید در ایران درختان این میوه تنها و تنها در استان سیستان و بلوچستان رشد می‌کنند. گیاه آمله برای رشد، به آب و هوای مرطوب نیاز دارد. شکل ظاهری این میوه شبیه آلو است و رنگ آن زرد است. طبع این میوه سرد و خشک است و موجب کم کردن گرما و حرارت بالای خون می‌شود.

این میوه دارای خواص بسیاری است. از برگ این گیاه برای درمان بواسیر به عنوان ضماد، استفاده می‌کنند. یکی از فراورده‌های این میوه، روغن آن یعنی روغن آمله است. استفاده از میوه و روغن آمله برای کسانی که طبع گرم دارند، بسیار مناسب است.

خواص روغن آمله

خواص روغن آمله چیست؟

این روغن سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. آنتی‌اکسیدان‌ها از بدن در برابر آسیب و فعالیت رادیکال‌های آزاد، محافظت می‌کنند. ویتامین C موجود در روغن آمله موجب جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف و افزایش مقاومت بدن در برابر سرطان، می‌شود. ویتامین C سرماخوردگی را رفع و امکان ابتلا به آنفولانزا را کاهش می‌دهد.

خلاصه:

روغن آمله از انگور هندی به دست می‌آید. این روغن فواید زیادی برای سلامتی، زیبایی و مو دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

خواص روغن آمله برای مو

خواص روغن آمله یک عامل موثر در تقویت سلامت و زیبایی مو است؛ این روغن با تقویت پیاز مو باعث تحریک فولیکول‌ها و رشد بهتر موها می‌شود و رویش مجدد موها افزایش پیدا می‌کند. روغن آمله راز زیبایی موهای زنان هندوستان است. آن‌ها برای تقویت موهای خود از خواص این روغن بهرمند می‌شوند. این روغن رشد موها را سریع می‌کند و در مدت زمان کوتاهی با مصرف ان متوجه رشد سرسع‌تر موهای خود می‌شوید.

روغن آمله فواید بسیار زیادی برای موی سر دارد. از فواید روغن آمله برای مو ، می‌توان به جلوگیری از پوسته پوسته شدن سر، رفع شوره و از بین بردن موخوره، اشاره کرد. این روغن از خشک شدن بیش از اندازه مو جلوگیری می‌کند و می‌تواند به عنوان یک نرم‌کننده طبیعی، استفاده شود.

اگر دچار ریزش مو شده‌اید، استفاده از خواص روغن آمله برای مو، می‌تواند به طرز فوق‌العاده‌ای به حل این مشکل کمک کند. از روغن آمله می‌توان به عنوان یک پرپشت‌کننده بی‌نظیر برای مو، یاد کرد. روغن آمله به حفظ طراوت و شادابی موها کمک می‌کند و برای درمان موهای شکننده و آسیب‌دیده بسیار مناسب است.

روغن امله یکی از بهترین روغن‌های موجود برای درمان ریزش مو است. این روغن ریزش مو جلوی سر را به راحتی رفع می‌کند و ماسکی بی‌نظیر برای رفع این مشکل است. معمولا ریزش مو در قسمت جلو سر به مشکلات هرمونی مربوط می‌شود و این مشکل ممکن است در خانم‌ها به دلیل بروز پلی‌کیستیک، به وجود بیاید. ماساژ پوست سر با روغن آمله این عارضه را درمان می‌کند.

فواید روغن آمله برای رفع سفیدی مو

استفاده از رنگ‌های شیمیایی، سبب سفید شدن مو و از بین رفتن حالت طبیعی آن می‌شود. این روغن به حفظ رنگ طبیعی موها کمک می‌کند و تقویت‌کننده بسیار مناسبی برای ضخیم‌ شدن تارهای مو است. خواص روغن آمله برای مو از سفیدشدن موها جلوگیری می‌کند و به حفظ درخشندگی مو کمک می‌کند. این روغن با تقویت کیسه‌های رنگساژ مو باعث سیاه ماندن تار مو و رفع سفیدی موی سر خواهد شد.

طرز مصرف روغن آمله برای تقویت موی سر

اگر موهای خشکی دارید، هر شب با چند قطره روغن آمله، پوست سر و ریشه موها را ماساژ دهید و مقداری روغن به ساقه موها بزنید. روز بعد موها را بشویید. استفاده از این روغن باعث افزایش گردش خون در سر می‌شود و از ایجاد شوره سر، جلوگیری می‌کند.

دقت کنید که موهای شما تمیز باشد و هیچ‌گونه چربی نداشته باشد. می‌توانید برای تأثیر بیشتر آن روی موها، پارچه‌ای تمیز روی موها ببندید تا خواص آن بهتر جذب موها شود.

تقویت ریش و سبیل با روغن آمله

روغن طبیعی آمله علاوه بر تقویت موی سر، به افزایش رشد ابروها، سیبیل، ریش و به طور کلی موهای بدن، کمک می‌کند. برای استفاده از این خواص روغن آمله ابتدا محل مورد نظر را شستشو دهید و از تمیز بودن آن مطمئن شوید. بعد از آن، موضع را با چند قطره روغن آمله، ماساژ دهید تا روغن جذب ابروها شود. این کار را چند مرتبه در هفته تکرار کنید.

خلاصه:

روغن آمله استفاده گسترده‌ای در زمینه تقویت مو دارد. این روغن ریشه مو را سفت کرده و از ریزش آن جلوگیری می‌کند. خواص روغن آمله سبب پرپشت شدن مو می‌شود و موجب تیره ماندن موها خواهد شد. این روغن از خشکی و وزی مو جلوگیری کرده و برای تقویت ریش و سبیل هم مفید است.

فواید روغن آمله

روغن آمله، سرشار از ویتامین C

تحقیقات نشان می‌دهند هنگام تهیه فراورده از میوه آمله، میزان اسیدآسکوربیک در آن، افزایش پیدا می‌کند. اسیدآسکوربیک همان ویتامین C است؛ و همان‌طور که می‌دانید ویتامین C ماده‌ای ضروری برای سلامت بدن است.

ویتامین C علاوه بر تقویت دستگاه ایمنی بدن، به حفظ سلامت دندان‌ها و لثه، کمک می‌کند. این ویتامین جذب آهن در بدن را بهبود می‌بخشد و ویتامینی ضروری برای سلامت جنین است. ویتامین C موجود در روغن آمله، موجب افزایش کلاژن ‌سازی می‌شود؛ کلاژن ماده‌ای ضروری برای سلامت پوست است.  متاسفانه با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن بسیار کاهش پیدا می‌کند و این اتفاق منجر به بروز لک، چین و چروک روی پوست، می‌شود. افزایش تولید کلاژن، به جوان‌سازی پوست، حفظ طراوت پوست و رفع چین و چروک‌ها، کمک بسیاری می‌کند؛ کلاژن منافذ پوست را کوچک می‌کند و از نفوذ آلودگی‌ها جلوگیری می‌کند. این ترکیب پروتئینی مهم، به ترمیم عارضه‌های پوستی و زخم‌ها کمک می‌کند و رفع‌کننده جوش و آکنه است.

روغن آمله در بارداری و شیردهی

تحقیقات معتبر یا اطلاعات دقیقی درباره خواص روغن آمله در بارداری به دست نیامده است به همین دلیل به طور دقیق نمی‌توان گفت مصرف روغن آمله در بارداری، مفید یا مضر باشد. بهتر است قبل از استفاده از روغن آمله در دوران حاملگی حتما با پزشک خود مشورت داشته باشید.

درمان گرفتگی عضلات با روغن آمله

گرفتگی عضلات عارضه‌ای دردناک است که ممکن است در بسیاری از شرایط رخ بدهد. گرفتگی یا انقباض عضلات می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد: انجام تمرینات سنگین ورزشی، خستگی، کم‌آب شدن بدن، قرارگرفتن در موقعیت ثابت یا نامناسب بدنی به مدت طولانی و کمبود موادمعدنی و استرس رخ دهد.

برای رفع گرفتگی و انقباض عضلات، می‌توان از داروهای شیمیایی یا انواع روغن‌ها و دمنوش‌های گیاهی، استفاده کرد. استفاده از درمان‌های طبیعی، تأثیر بهتری بر بهبود سلامت بدن می‌گذارند. ماساژ با روغن آمله پس از یک روز سخت، می‌تواند درد عضلات را رفع کرده و به خستگی خود پایان دهد.

خلاصه:

روغن آمله سرشار از ویتامین C است و سبب تقویت دستگاه ایمنی بدن می‌شود. این روغن گرفتگی عضلات را درمان می‌کند.

تسکین درد مفاصل با روغن آمله

آرتریت یا التهاب مفاصل، به علل گوناگونی ممکن است به‌وجود بیاید. دردهای روماتیسمی، کوفتگی یا ضربه به مفاصل، افزایش سن، عفونت‌های مفصلی و نقرس، می‌تواند دلیل ملتهب‌ شدن مفصل‌ها باشد. افزایش سن و کاهش قوای جسمی، ممکن است باعث بروز درد مفاصل شود. یکی از بهترین خواص روغن آمله ، تسکین درد مفاصل است. اگر مفاصل را به طور منظم با روغن آمله ماساژ دهید، متوجه تسکین شگفت‌انگیز درد خواهید شد.

تأثیر روغن آمله بر پوست

ویتامین C موجود در روغن آمله، موجب روشن‌شدن پوست صورت و تقویت رنگدانه‌های پوست می‌شود. روغن آمله سبب رفع تیرگی دور چشم و لکه‌های روی پوست می‌شود. استفاده از خواص روغن آمله برای پوست، می‌تواند به شفاف کردن پوست کمک کند و همانند یک اسکراب لایه‌بردار عمل کند. روغن آمله علاوه بر روشن‌کردن پوست، می‌تواند میزان چربی پوست را تنظیم کند و پوست را پاکسازی کند.

روغن آمله برای مو

تأثیر روغن آمله بر بدن مردان

مشکلات فیزیکی بسیاری برای زوجین وجود دارند که می‌توانند آرامش زندگی را مختل کرده و در مواردی، باعث جدایی زوج‌ها شوند. از مشکلاتی که آرامش مردان را مختل می‌کند، مشکلات جنسی است. امروزه اختلالات جنسی، در بین مردان شیوع بیشتری پیدا کرده است و استفاده از داروهای شیمیایی درمان قطعی برای این مشکلات نیستند. برخی آقایان از بیان اختلالات جنسی خود خجالت می‌کشند و به دنبال راه چاره برای مشکل خود می‌گردند. روغن آمله با داشتن خواص بسیار، قوای جنسی مردان را تقویت می‌کند و میزان باروری آن‌ها را افزایش می‌دهد.

روغن آمله، تقویت کننده اعصاب

افسردگی، اختلال اعصاب، بی‌انگیزگی و مشکلات روانی، از مسائل مهمی هستند که امروزه بسیاری از انسان‌ها را درگیر خود کرده‌اند. مشکلات عصبی می‌توانند تأثیر نامناسبی بر روان فرد و زندگی روزمره شخص، بگذارند. استفاده از داروهای شیمیایی گاهی اوقات تأثیر عکس می‌دهند و ممکن است مشکل را به طور کامل رفع نکنند. استفاده از درمان طبیعی برای رفع مشکلات عصبی، می‌تواند آرامش از دست‌ رفته را به شما بازگرداند. استفاده از خواص روغن آمله در تقویت اعصاب می‌تواند به رفع مشکلات مروبط به اعصاب و افسردگی، کمک کند.

خلاصه:

روغن آمله برای روشن کردن پوست استفاده می‌شود. این روغن می‌تواند اختلالات جنسی آقایان را برطرف کند. همچنین سبب ایجاد آرامش در شما می‌شود و به درمان افسردگی کمک می‌کند.

سایر خواص روغن آمله

خواص روغن آمله مانند میوه آن است به همین دلیل اگر به میوه تازه آن دسترسی ندارید می‌توانید از فواید روغن آن استفاده کنید.

این روغن دفع‌کننده سودا و بلغم است؛ به کنترل و رفع قندخون کمک می‌کند و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

روغن آمله می‌تواند عملکرد مغز را افزایش دهد و به سلامت مغز کمک کند. این روغن سلامت چشم را حفظ می‌کند و به افزایش بینایی کمک می‌کند. روغن آمله قلب را تقویت می‌کند.

طرز تهیه روغن آمله به روش سنتی

روغن آمله از انگور فرنگی هندی تهیه می‌شود. برای تهیه این روغن دو روش وجود دارد.

روش اول روغن گیری به این صورت است که میوه این درخت را در آب می‌جوشانند و عصاره‌ای که از جوشاندن به دست می‌آید را با یک روغن پایه ترکیب می‌کنند؛ معمولا از روغن آرگان به‌عنوان روغن پایه برای تهیه این ماده استفاده می‌کنند. در برخی منابع ذکر شده است که ترکیب موجود، باید به مدت ۴۵ روز در برابر آفتاب قرار بگیرد تا روغن آمله به‌دست بیاید.

روش دیگر برای به‌دست آوردن این روغن، مخلوط کردن میوه خشک‌شده آمله با روغن پایه است. روغن پایه می‌تواند روغن نارگیل، کنجد، آرگان و… ، باشد. چند روز به ترکیب میوه‌خشک و روغن فرصت می‌دهند تا تمامی خواص آمله جذب روغن شود و روغن آمله به دست بیاید.

عوارض روغن آمله

هنوز اطلاعات کافی در این زمینه وجود ندارد و عوارض جانبی برای این روغن گزارش نشده‌است. تحقیقات نشان می‌دهند مصرف این روغن عوارض جانبی ندارد و خطری ایجاد نمی‌کند. بهتر است قبل از استفاده از این روغن برای تقویت پوست یا مو، مقداری از آن را روی بازو امتحان کنید و مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید. دقت کنید مصرف بیش از اندازه از هر ترکیب دارویی و مفید، می‌تواند بیماری و حساسیت ایجاد کند و عوارض جانبی داشته باشد.

روغن آمله

سخن پایانی

استفاده از خواص روغن‌های گیاهی برای حفظ سلامتی و زیبایی طبیعی صورت و بدن، درحال حاضر بسیار رواج پیدا کرده است.

روغن آمله یک معجزه‌گر فوق‌العاده برای پوست و مو و به طور کلی تمام بدن شماست؛ برای تشخیص روغن آمله اصل برخی راهکارها راهنمای شما هستند. این روغن نباید هیچ مواد افزودنی مانند آب، ماده معطر یا حتی مواد نگهدارنده داشته باشد مگر به عنوان حلال برای اسپری شدن راحت‌تر. این روغن آبکی و شل نیست و بافت نرم و کشسانی دارد. رنگ این مایع،  طلایی رنگ و شفاف است. خرید روغن آمله اصل را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید.

 فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده انواع محصولات گیاهی و فراوده‌های آن به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد.

دسته بندی خواص خوراکی ها گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت