بهترین روش لاغری ؛ مشاوره لاغری و رژیم برای کاهش وزن

وحید رمضانیوحید رمضانی
1,224 بازدید
بهترین روش لاغری

چگونه وزن خود را کنترل کنیم و به تناسب اندام برسیم؟

چاقی و اضافه وزن لغات آشنایی هستند که امروزه زیاد به گوش می‌رسند. بدن با تبدیل چربی دریافتی به انرژی، موجب انجام فعالیت‌های روزانه می‌شود. همچنین انرژی اضافی را به صورت کالری ذخیره می‌کند. تجمع چربی‌ها در بدن اضافه وزن را به وجود می‌آورد. اگر میزان شاخص توده بدنی بالاتر از ۳۰ باشد، دچار اضافه وزن شده‌اید. اضافه وزن در طولانی مدت چاقی بیش از حد را به وجود می‌آورد. چربی اضافه سلامتی بدن را به خطر می‌اندازد و زمینه‌ساز بیماری‌هایی مثل:‌ دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی عروقی، بالا رفتن کلسترول بدن، نقرس، آرتروز و دردهای مفصلی، کمردرد، پایین آمدن احتمال باروری، نارسایی کبدی، سکته، سرطان و… می‌شود. چاقی ممکن است در هر سنی به وجود بیاید و حتی کودکانی که دچار اضافه وزن هستند هم ممکن است به بیماری‌های مختلفی مبتلا شوند. چاقی دلایل مختلفی دارد و روش‌های زیادی هم برای درمان آن وجود دارد. اضافه وزن و چاقی می‌تواند اعتماد به نفس شما را پایین بیاورد و در روحیه شما تأثیر منفی بگذارد. چاقی روی نفس کشیدن و خوابیدن هم تأثیر می‌گذارد. راه‌های زیادی برای لاغری در یک ماه و رژیم برای لاغری وجود دارد. اما برای آن که بدانید بهترین روش لاغری چیست، ابتدا باید دلایل چاقی را متوجه شوید.

برای آن که لاغر شوید باید میزان انرژی که مصرف می‌کنید از کالری که در بدن ذخیره می‌شود بیشتر باشد. این کار به مرور زمان بافت‌های چربی را از بین می‌برد و به تناسب اندام کمک می‌کند.

بهترین روش لاغری

عوامل چاقی و اضافه وزن چیست؟

کم‌تحرکی چه تأثیری بر چاقی دارد؟

سبک زندگی جدید شما را به سمت چاقی می‌برد و اکثر افراد به دنبال بهترین روش لاغری هستند. استفاده از آسانسور، استفاده بیش از حد از اتومبیل و وسایل نقلیه و… میزان کم‌تحرکی را افزایش داده‌اند و کم‌تحرکی یکی از مهمترین عوامل چاقی است. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که روزانه بیشتر از سه ساعت صرف تماشای تلویزیون می‌کنند، بیشتر از سایر افراد در معرض چاقی قرار دارند.

دلایل ارثی

چاقی دلایل ارثی و ژنتیکی دارد؛‌ یعنی اگر در خانواده شما، پدر، مادر، خواهر یا برادر چاق دارید، به احتمال زیاد بدن شما هم آمادگی چاقی را دارد. خوردن غذا به مقدار زیاد و بیش از حد نیاز، گنجایش معده را بالا می‌برد و باعث افزایش اشتها می‌شود.

بیماری‌های روحی و هورمون کورتیزول

مشکلات عصبی در برخی مواقع باعث به وجود آمدن اشتهای کاذب می‌شوند و فرد دچار پرخوری‌های عصبی می‌شود. استرس، اضطراب، فشارهای روانی، افسردگی و مشکلات روحی شدید مثل از دست دادن عزیزان و شکست عاطفی باعث می‌شود فرد به خوردن غذا بیش از حد، گرایش پیدا کند.

ترشح زیاد هورمون کورتیزول (هورمون استرس)، موجب ذخیره چربی در شکم می‌شود و از پخش شدن چربی‌ها در کل بدن جلوگیری می‌کند. استرس موجب ترشح بیشتر این هورمون در بدن می‌شود.

مشروبات الکلی

مصرف الکل به دلیل کالری بالایی که دارد موجب افزایش وزن می‌شود.

خلاصه

افزایش وزن سبب جمع چربی‌ها در بدن می‌شود و موجب ابتلا به بیماری‌هایی مثل: دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی، سکته، سرطان و… می‌شود. چاقی دلایل زیادی دارد و کم‌تحرکی، عوامل ژنتیکی، بیماری‌های روحی و ترشح بیش از حد هورمون کورتیزول و همچنین مصرف الکل سبب افزایش وزن می‌شود.

لاغری در یک ماه

عوارض جانبی داروها

عوارض برخی داروهای شیمیایی، افزایش اشتها و در نتیجه، چاقی است. داروهای ضد افسردگی و تیروئید ممکن است در برخی افراد موجب چاقی شوند.

عدم دریافت فیبر کافی

فیبر سبب هضم بهتر غذا و ایجاد حس سیری می‌شود. وقتی بدن فیبر کمی دریافت کند، هورمون گرسنگی، بیشتر از قبل ترشح می‌شود و جذب کالری افزایش پیدا می‌کند. فیبر موجب شکستن بافت چربی می‌شود و از تجمع چربی دور شکم جلوگیری می‌کند. غلاتی که تصفیه شده‌اند و فیبر آن‌ها کم است، موجب چاقی می‌شوند.

غذاهای پرکالری و شکر

استفاده بیش از حد از شکر، شیرینی، قند، نوشابه‌ها، آبمیوه‌ها و خوردنی‌های پرکالری موجب افزایش قند خون و چاقی می‌شوند. این چاقی معمولا در اطراف شکم مشخص می‌شود و شیرین‌کننده‌هایی که در مواد غذایی وجود دارند نقش زیادی در افزایش قند خون دارند. میزان تأثیری که نوشیدنی‌های شیرین و مایعات روی چاقی می‌گذارند، بیشتر از تأثیر قندهای جامد است.

فست‌فودها و چربی‌های اشباع شده

مصرف پیتزا، ساندویچ، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، روغن‌های غیر طبیعی و چربی‌های اشباع شده، چربی‌های ترانس که به عنوان مواد نگهداری به خوراکی‌هایی مثل کلوچه، کیک و غذاهای آماده اضافه می‌شود، سبب افزایش چربی دور شکم می‌شوند.

دریافت پروتئین پایین

جذب پروتئین کافی از اضافه وزن و چاقی جلوگیری می‌کند. کمبود پروتئین، زمینه را برای چاقی فراهم می‌کند. پروتئین موجب احساس سیری می‌شود و از چاقی جلوگیری می‌کند.

یائسگی

یکی از دلایل شایع چاقی خانم‌ها، یائسگی است و به همین دلیل معمولا خانم‌ها به دنبال بهترین روش لاغری می‌گردند. با شروع یائسگی، میزان هورمون استروژن در بدن کاهش پیدا می‌کند و موجب انباشته شدن چربی دور شکم می‌شود. هر چه یائسگی دیرتر رخ بدهد، احتمال بروز چاقی در خانم‌ها بیشتر می‌شود.

رژیم برای لاغری

بهم خوردن تعادل باکتری‌های روده

بسیاری از باکتری‌های موجود در روده برای سلامتی ضروری هستند. برخی از آن‌ها مضر هستند و موجب بروز بیماری می‌شوند. در صورتی که تعادل بین باکتری‌های مفید و مضر بهم بخورد، احتمال بروز چاقی، به خصوص در ناحیه شکم، افزایش پیدا می‌کند. باکتری‌های مضر سبب جذب کالری بیشتر به بدن می‌شوند و نتیجه آن اضافه وزن است.

خلاصه

عدم دریافت فیبر کافی، عوارض برخی داروها، مصرف بیش از اندازه شیرینی‌ها، دریافت چربی‌های اشباع شده و مضر، جذب پایین پروتئین به بدن، یائسگی و پایین آمدن سطح هورمون استروژن و افزایش باکتری‌های مضر روده در چاقی موثر هستند.

کم‌خوابی و تأثیر آن بر چاقی

اختلال در زمان خوابیدن و کم شدن زمان خواب، در افزایش وزن تأثیر دارد. در طول شبانه روز هر شخص بهتر است حداقل ۷ ساعت خواب کافی داشته باشد و بهترین زمان خوابیدن، شب است. اختلال وقفه تنفسی موجب چاقی می‌شود و طبق تحقیقی که انجام شده، خانم‌هایی که خواب آن‌ها کمتر از ۵ ساعت است، حدودا 30٪ بیشتر از خانم‌هایی که حداقل ۷ ساعت می‌خوابند، دچار چاقی می‌شوند.

اختلالات هورمونی

طبق تحقیقاتی که انجام شده، یکی از دلایل چاقی در خانم‌ها، اختلالات هورمونی است. اختلالات هورمونی سبب به وجود آمدن کیست تخمدان می‌شوند. تخمدان پلی‌کیستیک در خانم‌ها موجب افزایش مقاومت بدن به انسولین و چاقی در ناحیه شکم می‌شود.

کم‌کاری تیروئید در چاقی موثر است. اگر غده تیروئید به درستی عمل نکند، موجب پایین آمدن سوخت و ساز بدن می‌شود. با استفاده از بهترین روش لاغری و تنظیم ترشح هورمون‌ها، می‌توانید اضافه وزن خود را جبران کنید و به وزن ایده‌آل برسید.

آیا ترک سیگار دلیلی برای چاق شدن است؟

بله ترک کردن سیگار می‌تواند میزان اضافه وزن را بالا ببرد؛ چون فرد احساس گرسنگی بیشتری نسبت به قبل می‌کند. ترک سیگار میزان سوخت و ساز بدن را کم می‌کند و فرد به دلیل نرسیدن نیکوتین، دچار اختلال اعصاب می‌شود و ممکن است پرخوری عصبی داشته باشد. به همین دلیل ترک کردن سیگار یکی از عوامل چاقی به شمار می‌رود.

خلاصه

کم‌خوابی، اختلالات هورمونی، تخمدان پلی‌کیستیک، کم‌کاری تیروئید و ترک سیگار از دیگر عوامل موثر در چاقی هستند.

همان‌طور که ذکر کردیم، چاقی دلایل زیادی دارد و راه‌های زیادی برای لاغری وجود دارد. برخی افراد به دنبال سریع ترین روش لاغری هستند. در ادامه به بهترین روش لاغری اشاره می‌کنیم و بهترین دمنوش برای لاغری را معرفی می‌کنیم. 

چطور بهترین روش لاغری و کاهش وزن را پیدا کنیم؟

سریع ترین روش لاغری چیست؟ چگونه در مدت کمی لاغر شویم؟

برای لاغری در مدت کوتاه، عادت‌های غذایی خود را تغییر دهید. از میوه‌هایی که سرشار از فیبر هستند، بیشتر استفاده کنید و مصرف مواد غذایی دارای کربوهیدرات مثل بستنی را کمتر از قبل کنید.

سعی کنید کمتر به یخچال سر بزنید و از سر بی‌حوصلگی چیزی نخورید. میزان آب مصرفی خود را بالا ببرید و از کم‌آب شدن بدن جلوگیری کنید. نوشیدن آب نیم ساعت قبل از خوردن غذا، موجب هیدراته نگه داشتن بدن و کمک به کاهش وزن سریع می‌شود.

برای آن که بدانید چه میزان کالری در طول روز دریافت کرده‌اید، آن را یادداشت کنید تا به مرور زمان میزان کالری دریافتی خود را کم کنید و به روند لاغری کمک بیشتری بکنید.

یکی از راه‌های سریع برای لاغری، اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی است. استفاده از آجیل و مغزهای خوراکی موجب لاغری سریع می‌شود. مصرف روزانه بادام زمینی به ایجاد احساس سیری کمک بسیاری می‌کند و با خواص شگفت‌انگیزی که دارد، موجب لاغری سریع می‌شود. استفاده از آن به عنوان میان وعده، موجب تأمین پروتئین مورد نیاز بدن و افزایش کالری‌سوزی می‌شود. علاوه بر رژیم برای لاغری ، تنظیم کردن ساعت خواب و داشتن خواب کافی در شبانه روز سبب افزایش روند لاغری و جلوگیری از چاقی می‌شود.

رژیم برای لاغری شکم

دریافت فیبر کافی به بدن و رژیم برای لاغری شکم

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش چربی دور شکم، مصرف فیبر به مقدار زیاد است. فیبر کافی موجب بالا بردن سرعت هضم غذا و کمک به سوختن چربی می‌شود. فیبر عملکرد دستگاه گوارش را افزایش می‌دهد و موجب دفع رطوبت اضافی بدن می‌شود. فیبر میزان کلسترول بدن را کم می‌کند، سطح قند خون را تنظیم می‌کند و موجب تقویت دیواره روده می‌شود.

میوه‌ خشک‌هایی که بالاترین فیبر را دارند، نارگیل خشک، توت خشک، انجیر خشک و گلابی خشک هستند. همچنین در بین آجیل‌ها، گردو و بادام بیشترین میزان فیبر را دارند.

خلاصه

برای آن که سریع ترین روش لاغری را تجربه کنید، عادت غذایی خود را تغییر دهید، به موقع خوابید، اشتها خود را کنترل کنید، آب کافی بنوشید و پروتئین زیاد مصرف کنید. همچنین با مصرف نارگیل خشک، توت خشک، انجیر خشک و میوه‌خشک‌هایی که سرشار از فیبر هستند، سرعت لاغری خود را بیشتر کنید.

معمولا مشاوره لاغری به شما توصیه می‌کند از رژیم برای کاهش وزن استفاده کنید. مصرف دمنوش‌های لاغری در کنار رژیم موجب افزایش چربی‌سوزی می‌شود.

بهترین رژیم لاغری با محصولات گیاهی؛ بهترین دمنوش لاغری و معرفی سریع ترین روش لاغری

دمنوش‌های گیاهی جایگزین مناسبی برای نوشیدنی‌های مضر هستند و مصرف آن‌ها در طول روز تا دو فنجان مجاز است. نوشیدن آن‌ها به لاغری در یک ماه کمک می‍‌کند؛ ولی بهتر است بدانید بهترین رژیم لاغری آن است که به مرور و طی چند ماه انجام بگیرد. این روش ماندگارتر است و خطری برای بدن ندارد. اگر بخواهید در مدت زمان خیلی کوتاهی لاغر شوید، فشار زیادی به بدن در اثر ورزش سنگین و رژیم برای کاهش وزن می‌آید و ممکن است دوباره دچار اضافه وزن شوید.

در ادامه بهترین دمنوش لاغری را معرفی می‌کنیم. نوشیدن دمنوش‌های لاغری به رژیم برای لاغری شکم کمک بسیاری می‌کنند.

لاغری با چای سبز ؛ بهترین دمنوش لاغری

چای سبز سرشار از کاتچین است. این فلانوئید موجب از بین بردن چربی‌ها می‌شود و یک نوشیدنی فوق‌العاده  برای کاهش وزن است. تیامین ترکیبی مفید در چای سبز است و باعث به وجود آمدن آرامش می‌شود. این دمنوش استرس را کاهش می‌دهد و از پرمصرف‌ترین دمنوش‌های لاغری  است.

یک قاشق چای‌خوری چای سبز را با مقداری آب جوش مخلوط کنید و پس از ۵ دقیقه که دم کشید، برای طعم بهتر عسل اضافه کنید و بنوشید. می‌توانید مقداری لیمو ترش هم در آن بریزید تا خاصیت چربی‌سوزی چای سبز را بیشتر کند. لیمو سرشار از ویتامین C است و به بالا بردن ایمنی بدن هم کمک بسیاری می‌کند.

بهترین دمنوش لاغری

دمنوش جینسینگ و رژیم برای لاغری شکم

یکی از راه‌های لاغری سریع، استفاده از دمنوش جینسینگ است. این گیاه دارویی از بهترین گیاهان برای چربی‌سوزی است. مصرف آن موجب حفظ انرژی در طول روز می‌شود و جینسینگ سبب تنظیم قند خون و کم شدن اشتها می‌شود و شما را به لاغری نزدیک می‌کند.

یک قاشق چای‌خوری جینسینگ را با به یک لیوان آب جوش اضافه کنید و بعد از حدودا ۱۰ دقیقه آن را صاف کنید و با عسل میل کنید.

چای دارچین و تأثیر آن بر چربی‌سوزی

دمنوش دارچین سبب تنظیم قند خون و حفظ انرژی در طول روز می‌شود. مصرف آن در شما حس سیری ایجاد می‌کند و سبب افزایش تعریق بدن می‌شود.

لیوان خود را با آب جوش پر کنید و در آن پودر دارچین بریزید. روی لیوان را بپوشانید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دمنوش شما آماده شود.

دمنوش زنجبیل

زنجبیل باعث می‌شود در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنید و دچار اشتها کاذب نشوید. این دمنوش به لاغری سریع کمک می‌کند. همچنین یک رژیم برای لاغری شکم و کاهش چربی‌های دور شکم است.

دمنوش نعنا و رژیم برای کاهش وزن

نعنا سردی معده را رفع می‌کند و سبب هضم بهتر غذا می‌شود. این دمنوش به کاهش وزن کمک می‌کند.

استفاده از دمنوش‌های ترکیبی

ترکیب زنجبیل، دارچین و لیمو ترش سبب افزایش بی‌نظیر قدرت این دمنوش در لاغری و کاهش وزن می‌شود.

خلاصه

نوشیدن چای گیاهی زنجبیل، دارچین، جینسینگ، چای سبز و نعنا برای لاغری سریع مفید است و مصرف ‌آن‌ها به از بین بردن بافت‌های چربی کمک بسیاری می‌کند. رژیم لاغری که در طی چند ماه سبب کاهش وزن شود بهتر است و عوارضی برای بدن ندارد.

استفاده از غذاهای کم‌کالری و اضافه کردن ادویه‌جات به غذاها برای چربی‌سوزی بیشتر

رعایت کردن رژیم برای لاغری با مصرف غذاهای کم‌کالری و اضافه کردن ادویه‌هایی که طبع گرم دارند به غذا، سبب افزایش روند لاغری می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند پودر سیر، فلفل قرمز، زیره، زنجبیل و دارچین از ادویه‌هایی هستند که مصرف آن در غذا موجب سوزاندن چربی‌ها می‌شود و بهترین روش لاغری است. این روش سالم و بدون هیچ گونه خطر برای بدن است.

تأثیر ورزش بر لاغری و افزایش سرعت لاغری

علاوه بر استفاده از بهترین روش لاغری ، در نظر داشته باشید که ورزش کردن سرعت چربی‌سوزی را بیشتر می‌کند و موجب افزایش کالری‌سوزی می‌شود؛ همچنین خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مثل: نارسایی قلبی، تجمع چربی در خون، دیابت و سکته را پایین می‌آورد. ورزش‌های هوازی به رژیم لاغری کمک بسیاری می‌کنند و انجام آن‌ها در کنار نوشیدن دمنوش لاغری، سریع‌ ترین روش لاغری به شمار می‌رود. ورزش با ایجاد حس آرامش و اعتماد به نفس موجب کاهش افسردگی و استرس می‌شود. به همین دلیل کمک بسیاری به کاهش وزن می‌کند. ورزش موجب افزایش بافت عضلانی و کاهش چربی‌های بدن می‌شود.

در صورتی که نیاز دارید به سرعت لاغر شوید چون باید برای شرکت در یک مراسم مهم آماده شوید و بازگشت وزن برای شما اهمیتی ندارد، می‌توانید ورزش سنگین هوازی را امتحان کنید. به این صورت که از مربی خود درخواست کنید برنامه ورزش هوزی سنگنی به شما بدهد. در مدت کوتاهی، بیشترین کاهش وزن را تجربه خواهید کرد.

به خاطر داشته باشید در صورتی که کاهش وزنی پایدار نیاز دارید، باید حرکات ورزشی انجام دهید که از انجام دادن آن‌ها لذت می‌برید. چون برای انجام ورزش‌هایی که به آن‌ها علاقه‌ای ندارید، به انگیزه بیشتری نیاز دارید.

از ترکیب تمرینات هوازی وقدرتی در کنار هم استفاده کنید تا زودتر لاغر شوید. تمرینات قدرتی باعث می‌شوند سوخت و ساز شما بیشتر شود و انرژی بیشتری مصرف کنید. عضلات شما کالری بیشتری نسبت به سلول‌های چربی مصرف می‌کنند و به همین دلیل اضافه کردن تمرینات قدرتی به حرکات ورزشی روزانه، باعث می‌شود رژیم لاغری شما موثرتر از قبل باشد.

سریع ترین روش لاغری

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم مهمترین دلایل چاقی را بیان کنیم. عوامل ژنتیکی، کمبود پروتئین و فیبر، کم‌تحرکی، خوردن بیش از اندازه قند و شکر و… از مهمترین دلایل چاقی به حساب می‌آیند. بهترین روش لاغری آن است که موجب سوزاندن چربی‌های اضافی بدن شود و مواد غذایی مورد نیاز بدن را هم تأمین کند. نوشیدن چای سبز، دمنوش زنجبیل، دارچین، نعنا و جینسینگ، سبب بالا بردن چربی‌سوزی می‌شود. همچنین مصرف میوه‌خشک به عنوان یک میان‌وعده سالم موجب کاهش وزن می‌شود. ورزش منظم و اضافه کردن ادویه‌جاتی مثل فلفل، زیره و پودر سیر به غذا در لاغری موثر هستند. استفاده از مواد غذایی چربی سوز در کنار ورزش موثر است و هر کدام به تنهایی نتیجه مطلوبی نخواهند داشت.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی خواص خوراکی ها
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت