موسیر بهترین چاشنی برای غذا | حقایقی که از خواص پودر موسیر نمی‌دانستید

وحید رمضانیوحید رمضانی
7,702 بازدید
خواص پودر موسیر

خواص پودر موسیر

موسیر گیاهی است که هم به صورت وحشی رشد می‌کند و هم آن را کشت می‌کنند. موسیر به عنوان سیر کوهی شناخته می‌شود. می‌گویند مبدأ موسیر غرب آسیا است. تکثیر آن از طریق پیازی است که گیاه تولید می‌کند. این گیاه بذر کمی تولید می‌کند و معمولا از طریق پیاز تکثیر می‌شود. موسیر گیاهی غده‌ای است؛ پس از حدودا سه ماه از کاشت آن، گل می‌دهد و قابل برداشت است. شکل ظاهری موسیر با سیر فرق دارد و حبه‌ای نیست. این گیاه در فصل‌هایی که هوا خنک می‌شود به دست می‌آید. گیاه موسیر شکلی شبیه سیر و پیاز دارد. این گیاه عطر خوبی دارد؛ معمولا آن را به تکه‌های کوچکتر خرد می‌کنند و به صورت خشک شده مصرف می‌کنند. از خواص پودر موسیر به عنوان ادویه استفاده می‌کنند و برای طعم بهتر، موسیر تازه را در ماست می‌ریزند. از ساقه موسیر به عنوان سبزی خوردنی استفاده می‌شود.

خواص موسیر

اگر از موسیر استفاده کرده باشید، متوجه شده‌اید که طعم آن مثل سیر و پیاز در دهان نمی‌ماند و آن را بدبو نمی‌کند. موسیر حاوی گوگرد است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن را به طرز قابل توجهی بالا می‌برد. در قدیم از موسیر برای ضدعفونی کردن آب استفاده می‌کردند. موسیر چاشنی ترشی و بسیاری از غذاها است. برای خرید پودر موسیر می‌توانید به عطاری‌ها یا فروشگاه‌های معتبر در این زمینه بروید. موسیر خواص زیادی برای سلامتی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

چرا پودر موسیر برای سلامتی شما اهمیت دارد؟

ممکن است تا امروز از پودر موسیر فقط برای طعم خوبی که به غذاها می‌دهد، استفاده کرده باشید؛ اما باید بدانید این گیاه فوایدی فراتر از آن چه تصور می‌کنید، دارد. پودر موسیر سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن شما مثل: آهن، کلسیم، روی، فسفر، منیزیم و پتاسیم است. این گیاه مقادیری فیبر دارد که شرایط دستگاه گوارشی شما را بهبود می‌بخشد. وجود ویتامین‌های A و C از مهمترین خواص پودر موسیر است.

پودر موسیر خواص درمانی هم دارد و از آن برای کاهش کلسترول استفاده می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌های حاوی گوگرد در پودر موسیر به فراوانی یافت می‌شوند. پودر موسیر هم مثل سیر آلیسین دارد که قدرت بالایی در مهار رادیکال‌های آزاد دارد. این آنتی‌اکسیدان‌ها در برابر سلول‌های سرطانی از سلامتی شما محافظت می‌کنند. مصرف پودر موسیر از مبتلا شدن شما به سرطان‌های معده، روده و ریه جلوگیری می‌کند. طبع پودر موسیر گرم و خشک و است. این یکی از خواص درمانی پودر موسیر است و برای کسانی که طبع سرد دارند بسیار مفید است. پودر موسیر در افراد سرج مزاج و مردانی که مشکلات جنسی دارند، موجب افزایش قوای جنسی می‌شود.

ارزش غذایی پودر موسیر دقیقا مانند میوه تازه آن است با این تفاوت که رطوبت آن خیلی کم است:

کالری 75

پروتئین:‌2/5 گرم

چربی: 0

فیبر: 3 گرم

کلسیم: 3٪ نیاز روزانه بدن

آهن: 7٪ نیاز روزانه بدن

منیزیم: 5٪ نیاز روزانه بدن

فسفر: 5٪ نیاز روزانه بدن

پتاسیم: 7٪ نیاز روزانه بدن

روی: 4٪ نیاز روزانه بدن

فولات: 9٪ نیاز روزانه بدن

خلاصه

پودر موسیر علاوه بر طعم خوب، موجب کاهش کلسترول خون، جذب مواد معدنی، از بین بردن سلول‌های سرطانی و دفع آسیب رادیکال‌‌های آزاد می‌شود. طبع پودر موسیر گرم است و به رفع سردی بدن کمک می‌کند.

نتایج مطالعات در مورد خواص درمانی پودر موسیر برای رفع بیماری‌های قلبی

پودر موسیر کلسترول خون را کاهش می‌دهد. این کار از انباشته شدن چربی بد در رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند و آن‌ها را باز نگه می‌دارد. آلیسین موجود در پودر موسیر، فشار وارد شده به قلب را کاهش می‌دهد و به خونرسانی بهتر قلب کمک می‌کند. مطالعات انجام شده روی افرادی که پودر موسیر را در رژیم غذایی خود قرار داده‌اند، نشان می‌دهد این افراد قلب سالم‌تری نسبت به گذشته دارند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در آن‌ها کاهش پیدا کرده است. پودر موسیر تپش قلب را پایین می‌آورد و از بروز حملات قلبی جلوگیری می‌کند.

خواص دارویی پودر موسیر چگونه به بهبود بیماری دیابت کمک می‌کند؟

دیابت بیماری مربوط به بالا رفتن بیش از حد قند خون است و در صورتی که کنترل نشود، خطرناک است. این بیماری دو نوع است: در نوع اول آن پانکراس به شدت آسیب می‌بیند و توانایی تولید انسولین را از دست می‌دهد. در دیابت نوع دوم بدن نسبت به انسولین مقاوم می‌شود و آن را جذب نمی‌کند. اگر نتایج آزمایش شما نشان می‌دهد دیابت دارید، بهتر است هر چه زودتر رژیم غذایی خود را تغییر دهید تا بتوانید به بهترین شکل بیماری خود را کنترل کنید.

خواص پودر موسیر در این مورد به شما کمک بسیاری می‌کند و موجب بهبود بخشید شرایط پانکراس و تولید انسولین می‌شود. پودر موسیر سطح قند خون را پایین می‌آورد و از جذب آن توسط بدن جلوگیری می‌کند. به این شکل دیگر قند مضری در بدن ذخیره نمی‌شود و این کار منجر به کنترل بیماری دیابت می‌شود.

ممکن است بدانید در افراد مبتلا به دیابت ترمیم زخم خیلی دیر انجام می‌شود و این اتفاق ممکن است باعث عفونت کردن زخم شود. خواص درمانی پودر موسیر باعث می‌شود زخم افراد دیابتی زودتر ترمیم شود و عفونت نکند.

خواص درمانی پودر موسیر

خلاصه

خواص درمانی پودر موسیر به باز ماندن رگ‌ها کمک می‌کند و موجب رقیق شدن خون می‌شود. پودر موسیر تولید انسولین خون را افزایش می‌دهد و از جذب قند به بدن جلوگیری می‌کند. این کار برای بهبود یافتن بیماران دیابتی مفید است.

برطرف کردن مشکلات گوارشی با پودر موسیر

خواص درمانی پودر موسیر ، بیماری‌های گوارشی را درمان می‌کند. پودر موسیر تقویت کننده معده است و مصرف آن موجب افزایش باکتری‌های روده می‌شود. پودر موسیر ادرارآور است و سموم بدن را تخلیه می‌کند. خواص آن به افزایش اشتها کمک می‌کند؛ همچنین منجر به هضم آسان غذا می‌شود. فیبر موجود در پودر موسیر، حرکت غذای هضم شده از معده به روده را راحت‌تر می‌کند و از دردهای گوارشی کم می‌کند.

پودر موسیر موجب برطرف کردن رطوبت معده می‌شود و به همین دلیل برای دستگاه گوارش مفید است.

درست است که موسیر اشتها را زیاد می‌کند؛ ولی چربی‌های دور شکم را کم می‌کند و در صورتی که بتوانید در برابر افزایش اشتها مقاومت کنید، می‌توانید با خوردن آن وزن خود را کم کنید.

خواص پودر موسیر بدن را ضدعفونی می‎کند و انگل را از بین می‌برد

پودر موسیر یک ضدعفونی کننده قوی است. همان‌طور که اشاره کردیم در قدیم هم از این خاصیت پودر موسیر استفاده می‌شد. امروزه پودر موسیر برای از بین بردن میکروب‌های بدن و جلوگیری از آسیب ویروس‌ها و باکتری‌ها به کار می‌رود. تحقیقات نشان می‌دهند پودر موسیر علايم بیماری آنفولانزا را کاهش می‌دهد و به برطرف کردن سرفه و سرماخوردگی کمک  بسیاری می‌کند. از خواص پودر موسیر می‌توان به از بین بردن تب بیمار اشاره کرد.

ادویه طبیعی پودر موسیر با پاکسازی بدن، به بهبود عملکرد کبد کمک می‌کند. خواص درمانی پودر موسیر موجب از بین رفتن بیماری سرماخوردگی می‌شود. چون این ادویه خوشمزه حاوی ویتامین C است و جذب آن سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. همچنین برای از بین بردن تبخال می‌توانید از پودر موسیر استفاده کنید تا به راحتی آن را هم درمان کنید.

خلاصه

پودر موسیر معده را تقویت می‌کند و از طریق افزایش ادرار، سموم بدن را دفع می‌کند. مصرف آن موجب ضدعفونی کردن بدن می‌شود. خواص آن به رفع بیماری آنفولانزا کمک می‌کند و موجب پایین آمدن تب می‌شود. پودر موسیر سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

سیستم عصبی سالم و داشتن آرامش را مدیون خواص دارویی موسیر هستید

اگر شما از خواص ادویه پودر موسیر به صورت روزانه استفاده می‌کنید، قطعا آرامش زیادی دارید. ممکن است ندانید دلیل آرام بودن شما به خواص پودر موسیر بستگی دارد. ویتامین‌ها و مواد معدنی پودر موسیر به کاهش استرس و به دست آوردن آرامش شما کمک می‌کنند. پودر موسیر هورمون‌ها را تنظیم می‌کند و خلق و خوی شما را بهتر می‌کند. مصرف پودر موسیر همراه با غذا پس از یک روز سخت کاری شما را به آرامش روانی می‌رساند. پودر موسیر سردرد را آرام می‌کند و برای کاهش دردهای میگرنی موثر است.

پودر موسیر برای خانم‌های باردار مفید است و از آسیب به لوله عصبی جنین جلوگیری می‌کند.

بیمارانی که نقرس دارند مصرف پودر موسیر را فراموش نکنند

تحقیقات نشان می‌دهد پودر موسیر برای پایین آوردن اسید اوریک بدن مفید است. اسید اوریک بالا عامل اصلی بیماری نقرس است و در برخی مواقع منجر به التهاب پا می‌شود. این داروی طبیعی میزان ترشح اسید اوریک بدن را کنترل می‌کند. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند نباید مصرف پودر موسیر را به تعویق بیاندازند.

برای رفع حساسیت خود آنتی هیستامین طبیعی می‌خواهید؟ پودر موسیر بخورید

اگر حساسیت فصلی دارید یا افراد نزدیک شما مبتلا به آن هستند، حتما مشاهده کرده‌ا‌ید که آن‌ها دچار عطسه، آبریزش بینی، قرمزی چشم، ورم و خارش می‌شوند. مصرف پودر موسیر این علائم را به حداقل مقدار ممکن می‌رساند و باعث از بین رفتن حساسیت‌های فصلی می‌شود. پودر موسیر سرشار از فلانوئید است و با آلرژی مقابله می‌کند. خواص آن مشکلات تنفسی مربوط به حساسیت مثل سرفه را هم از بین می‌برد. پودر موسیر یک آنتی‌‌هیستامین طبیعی است و با مصرف آن نیاز شما به داروی شیمیایی برای درمان حساسیت خیلی کم می‌شود.

خلاصه

پودر موسیر اعصاب شما را آرام می‌کند و مصرف آن موجب پایین آمدن اسید اوریک بدن می‌شود. این کار بیماری نقرس را کنترل می‌کند. پودر موسیر یک آنتی‌هیستامین طبیعی است که منجر به رفع حساسیت‌های فصلی و از بین بردن آبریزش بینی و قرمزی چشم‌ها می‌شود.

پودر موسیر چگونه گردش خون را بیشتر می‌کند؟

پودر موسیر سرشار از آهن است. آهن منجر به خون‌رسانی بهتر به اعضای بدن می‌شود و گردش خون را افزایش می‌دهد. آهن از بروز کم‌خونی جلوگیری می‌کند. افزایش گردش خون به رشد بهتر سلول‌ها کمک می‌کند و مانع از بروز خستگی می‌شود. خواص درمانی پودر موسیر موجب رقیق شدن خون می‌شود و خطر لخته شدن خون را از بین می‌برد. مصرف آن برای کسانی که خون غلیظی دارند بسیار مفید است. پودر موسیر علاوه بر آهن، مواد معدنی دیگری هم دارد که موجب افزایش متابولیسم بدن می‌شوند. از خواص این ادویه می‌توان به خون‌سازی آن اشاره کرد و برای افرادی که مبتلا به کم‌خونی هستند، مفید است.

خواص دارویی پودر موسیر

خواص پودر موسیر برای تقویت موها و جلوگیری از ریزش آن‌ها

پودر موسیر گوگرد دارد که موجب تقویت ریشه مو می‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم، پودر موسیر گردش خون را افزایش می‌دهد و این کار به سلول‌های پوست سر کمک می‌کند تا از ریشه مو نگهداری کنند و مانع از ریزش آن شوند.

خواص پودر موسیر که به جذب منیزیم مربوط است

پودر موسیر به دلیل داشتن مقادیر منیزیم از انقباض‌های عضلانی جلوگیری می‌کند. منیزیم دردهای قاعدگی را درمان می‌کند و به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند. منیزیم جذب کلسیم را افزایش می‌دهد. کمبود آن موجب حالت تهوع و استفراغ می‌شود و باید روزانه جذب بدن شود تا دچار عوارض کمبود آن نشوید. خواص دارویی پودر موسیر منیزیم را به میزان کافی برای بدن فراهم می‌کند.

خلاصه

خواص درمانی پودر موسیر موجب افزایش گردش خون و رقیق شدن آن می‌شود. پودر موسیر موها را تقویت می‌کند و مانع از ریزش آن‌ها می‌شود. خواص پودر موسیر باعث می‌شود بدن به مقدار کافی منیزیم جذب کند و جذب کلسیم افزایش پیدا کند.

پودر موسیر شما را زیباتر از قبل می‌کند

تحقیقات نشان می‌دهد خواص پودر موسیر می‌تواند به کاهش مشکلات پوستی کمک کند و بیماری‌های خفیف پوستی را درمان کند. این ادویه خوشمزه یک داروی گیاهی برای پوست است که ترکیبات گوگرددار آن به جوانی پوست کمک می‌کنند.

پودر موسیر را چگونه استفاده کنیم؟

پودر موسیر یک ادویه خوشمزه است که برای تهیه بسیاری از غذاها و سوپ‌ها استفاده می‌شود. خواص پودر موسیر باعث محبوبیت آن شده و طعم فوق‌العاده‌ای که به غذا می‌دهد فراموش نشدنی است. پودر موسیر را می‌توانید روی سالاد بریزید و از خواص آن به صورت خام بهرمند شوید. همچنین ماست موسیر یکی از خوشمزه‌ترین فراورده‌های پودر موسیر به شمار می‌رود و طرفداران زیادی دارد.

طرز تهیه پودر موسیر خانگی

هر مقدار موسیر که می‌خواهید خشک کنید را خوب شستشو دهید و پوست آن‌ها را با دقت جدا کنید. سپس موسیرها را به تکه‌های کوچکتر و مساوی تقسیم کنید. سعی کنید تا جایی که امکان دارد آن‌ها را نازک خرد کنید. بعضی موسیرها ممکن است تندتر باشند، اگر می‌خواهید تندی آن گرفته شود باید موسیرها را در آب بریزید و هر یک ساعت، آب آن را عوض کنید. این کار را چند بار تکرار کنید. پس از آن موسیرها را در آبکش بریزید و وقتی آب آن‌ها تمام شد، روی یک سینی بگذارید. می‌توانید برای آن که گرد و خاک و حشرات موسیرها را آلوده نکند، روی سینی یک توری نازک بگذارید.

سینی را روبروی آفتاب بگذارید و هر روز موسیرها را برگردانید تا خوب خشک شوند. وقتی کاملا خشک شدند، می‌توانید آن‌ها را آسیاب کنید تا پودر موسیر خانگی داشته باشید.

خواص ادویه طبیعی

خلاصه

پودر موسیر مشکلات پوستی را برطرف می‌کند. این پودر خوشمزه برای استفاده در انواع غذاها و سوپ‌ها مناسب است و طعم بی‌نظیری به غذا می‌دهد. پودر موسیر را می‌توانید در خانه تهیه کنید و از خواص آن بهرمند شوید.

مضرات پودر موسیر برای سلامتی

مصرف بیش از اندازه پودر موسیر عطش شدید ایجاد می‌کند. در صورتی که از پودر موسیر به مقدار زیاد استفاده کنید ممکن است خون شما بیش از حد رقیق شود و اگر پوست شما زخم شد، به سختی خونریزی بند بیاید. این ادویه ممکن ایت با داروهای رقیق کننده خون تداخل داشته باشد. پودر موسیر گرمی زیادی دارد و استفاده بی رویه از آن موجب بالا رفتن حرارت بدن می‌شود که برای افراد با طبع گرم مناسب نیست. مصرف بیش از اندازه از این ادویه موجب نفخ و سردرد خواهد شد. همچنین به دلیل طبع گرمی که دارد ممکن است حرارت بدن را بالا ببرد.

جمع‌بندی

برای آن که از فواید موسیر بیشتر استفاده کنید، بهتر است پودر موسیر تهیه کنید. پودر موسیر خواص فوق‌العاده‌ای برای سلامتی شما دارد و مصرف آن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. پودر موسیر یک ادویه خوشمزه است که استفاده از آن در انواع غذاها رایج است. برای آن که از خواص درمانی پودر موسیر بهرمند شوید، کافی است آن را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. پودر موسیر آلرژی‌های فصلی را درمان می‌کند و علائم حساسیت را کاهش می‌دهد. خواص ادویه‌های طبیعی موجب درمان بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شوند. یکی از مزایا پودر موسیر رقیق کردن خون است. این ادویه خوشبو، از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.

پودر موسیر معده را تقویت می‌کند و استفاده از آن باعث دفع سموم بدن می‌شود. این گیاه دارویی یک ضدعفونی کننده طبیعی است. از خواص آن برای از بین بردن میکروب‌ها و انگل‌های بدن استفاده می‌شود. بیماری‌های دیابت و نقرس با مصرف پودر موسیر به راحتی قابل کنترل هستند. پودر موسیر را می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. این گیاه اگر به میزان متعادلی مصرف شود هیچ گونه ضرری ندارد. اما در صورتی که بی رویه از آن استفاده کنید ممکن است شما را دچار حالت تهوع کند و بیش از حد خون را رقیق کند. طبع پودر موسیر گرم است و مصرف بیش از اندازه این مواد، تعادل طبع بدن را از بین می‌برد.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی خواص خوراکی ها گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت