هر آن چه که باید از فواید زعفران بدانید؛ تشخیص زعفران اصل چگونه است؟

وحید رمضانیوحید رمضانی
1,150 بازدید
تشخیص زعفران اصل

زعفران چه خواصی دارد؟

بی شک با زعفران آشنایی دارید و از گران‌بها بودن آن خبر دارید. مرغوب‌ترین زعفران دنیا در ایران کشت می‌شود. زعفران گیاهی رشته‌ای با تارهای نازک است. این ادویه در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد و پادشاه خوراکی‌ها است. از هزاران سال پیش مصارف خوراکی داشته و ادویه مخصوص ثروتمندان بوده است. این گیاه در ایران مصرف بالایی دارد. از برنج زعفرانی گرفته تا شربت، انواع خورشت‌ها، کیک، دسر، شله زرد و… کاربردهایی از زعفران است. یکی از خوراکی‌های خوشمزه‌ای که با زعفران درست می‌کنند، کاچی و حلوا است. طعم و عطری که زعفران به غذا می‌دهد با هیچ ادویه دیگری قابل مقایسه نیست. تشخیص زعفران اصل کار راحتی نیست و نیاز به دانش تخصصی دارد. زعفران قبل از فروش، به دقت بررسی می‌شود و کیفیت آن اندازه‌گیری می‌شود. برای این کار آزمون‌هایی طراحی و استانداردهایی تعیین شده است. برای تشخیص زعفران اصل باید رنگ، بو و طعم آن بررسی شود. یک نمودار کیفی نشان می‌دهد زعفران تا چه حد مرغوب است و عدد آن بین 0 تا 100 ممکن است تغییر کند. در ایران مرغوب‌ترین زعفران، تا به حال به عدد 80 رسیده است.

تشخیص زعفران اصل

نگران نباشید. برای آن که از اصل بودن زعفران مطمئن شوید، می‌توانید از راه‌های ساده‌ای که در ادامه توضیح می‌دهیم، استفاده کنید.

کشت زعفران کار سختی است و یکی از دلایل گران‌قیمت بودن آن، همین است. قسمتی از زعفران که ارزش تجاری دارد، کلاله آن است. خرید زعفران اصل را از سایت‌هایی که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند انجام دهید. زعفران خواص دارویی زیادی دارد و برای سلامتی شما مفید است. این گیاه یک افزودنی طبیعی برای غذاها است و مصرف آن ضرری ندارد. از زعفران فراورده‌هایی مثل رنگ خوراکی، اسپری زعفران، قرص زعفران و پودر آن را تهیه می‌کنند. اما بهتر است بدانید استفاده از زعفران خشک شده و ارگانیک که خواص خود را حفظ کرده است، بهترین روش مصرف این ادویه است. اگر بدانید زعفران چه طبیعتی دارد راحت‌تر می‌توانید از فواید آن بهرمند شوید. زعفران طبع گرمی دارد و باعث حفظ تعادل طبع بدن می‌شود.

جالب است بدانید ریشه زعفران هم فوایدی مشابه زعفران دارد ولی درصد آن نسبت به زعفران اصل کمتر است. قیمت ریشه زعفران پایین و کم‌رنگ‌تر از زعفران است. ریشه زعفران مصارفی مشابه زعفران دارد.

برای آن که با فواید زعفران برای سلامتی بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید.

خلاصه

زعفران گران‌ترین ادویه دنیا است. طعم و عطر بی‌نظیری دارد. تشخیص زعفران اصل سخت است و باید طبق آزمون‌های خاصی مرغوبیت آن مشخص شود. اما با راه‌های ساده‌ای می‌توانید از اصل بودن آن مطمئن شوید. از ریشه زعفران هم به صورت خوراکی استفاده می‌کنند که خواص و قیمت آن کمتر از خود زعفران است.

راه‌های تشخیص زعفران اصل چیست؟

یکی از دغدغه‌هایی که همیشه برای مردم وجود داشته است تشخیص زعفران اصل و تقلبی بوده. درست است که بلافاصله نمی‌توانید در تشخیص زعفران اصل مهارت پیدا کنید؛ ولی اگر خواص و نشانه‌های زعفران اصل را بشناسید، متوجه اصل بودن آن خواهید شد.

یکی از راه‌های تشخیص زعفران اصل ، بوی آن است. زعفران اصل بوی قوی، شیرین و مطبوعی دارد. طعم آن کمی تلخ است اما بوی شیرینی دارد. برای آن که از اصل بودن زعفران مطمئن شوید، مقداری از آن را بین کاغذ بریزید و فشار دهید. در صورتی که زعفران به کاغذ چربی پس نداده باشد، اصل است.

یکی از راه‌های جالب برای تشخیص زعفران اصل و تقلبی ، استفاده از بنزین است. بله درست متوجه شده‌اید. زعفران اصل به بنزین رنگ نمی‌دهد و آن را زرد نمی‌کند. راه ساده‌ای که باعث می‌شود از طبیعی بودن زعفران مطمئن شوید، رنگ آن در آب سرد است. در زعفران اصل رنگ کلاله‌ها قرمز باقی می‌ماند و آب به رنگ زرد پررنگ درمی‌آید. اگر رنگ آب مایل به قرمز شد یا کلاله‌ها رنگ طبیعی خود را از دست دادند، زعفران تقلبی است.

حتما از اصل بودن زعفرانی که می‌خرید، مطمئن شوید. برخی فروشنگان سودجو، از الیاف رنگی یا رنگ‌های شیمیایی برای افزایش قدرت رنگ دهی زعفران استفاده می‌کنند که استفاده از آن‌ها برای سلامتی مضر است. همچنین ممکن است به دلیل شباهت ظاهری که گیاه گلرنگ با زعفران دارد، آن را به جای زعفران به فروش برسانند. تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن راحت است چون بوی گلرنگ اصلا شبیه زعفران نیست.

رنگ زعفران اصل براق نیست و در صورتی که براق باشد مواد افزودنی دارد. برای آن که وزن زعفران را بالا ببرند و سود بیشتری از فروش آن داشته باشند، ممکن است به آن شکر یا عسل اضافه کند و این کار از خالص بودن زعفران، کم می‌کند.

باید بدانید زعفران اصل، به کندی رنگ می‌دهد و این یکی از نشانه‌های مرغوب بودن زعفران است.

مراقب باشید برای آن که زعفران خواص خود را دیرتر از دست بدهد، آن را در ظرفی شیشه‌ای نگهداری کنید.

تخشخیص زعفران اصل و تقلبی

خلاصه

تشخیص زعفران اصل و تقلبی با راه‌هایی مثل استفاده از کاغذ، بنزین، آب سرد و بررسی رنگ، بو و طعم آن امکان‌پذیر است. زعفران باید در ظرف شیشه‌ای نگهداری شود.

چرا مصرف زعفران برای سلامتی بدن ضروری است؟

زعفران منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. زعفران سرشار از اسید آسکوربیک (ویتامین C) است. این ویتامین یک نوع آنتی‌اکسیدان است که سد دفاعی بدن را در برابر بیماری‌ها تقویت می‌کند. نتایج مطالعات نشان می‌دهند مصرف زعفران به افزایش گلبول‌های سفید بدن کمک می‌کند. این خاصیت بی‌نظیر از بروز سرطان جلوگیری کرده و موجب درمان سریع‌تر بیماری‌ها می‌شود.

ویتامین C با افزایش کلاژن سازی، به بهود سریع زخم‌ها و ترمیم سلول‌های بدن کمک به‌سزایی می‌کند.

نگران قلب خود هستید؟ قلب سالم در گروی مصرف زعفران است

قلب اندام حیاتی بدن است. گردش خون موجب رساندن غذا و اکسیژن به سلول‌ها می‌شود. قلب باید خون را به اعضای بدن برساند و عملکرد تمام بدن به قلب بستگی دارد. اگر قلب نتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد، بدن دچار مشکلات جدی می‌شود. مصرف زعفران موجب تقویت قلب و باز نگه داشتن رگ‌ها می‌شود. جلوگیری از بسته شدن رگ‌ها منجر به عملکرد بهتر قلب و کاهش فشار وارده بر آن می‌شود. این کار منجر به کاهش فشار خون هم می‌شود.

فواید زعفران گردش خون بدن را بیشتر می‌کند و با جذب آهن به تنفس سلولی کمک می‌کند. آهن خستگی را هم رفع کرده و از بروز کم خونی جلوگیری می‌کند. مصرف زعفران دم کرده موجب جذب آهن کافی به بدن می‌شود.

خلاصه

دقت کنید زعفران را از فروشگاه مطمئن خریداری کنید. زعفران مقادیر بالای ویتامین C دارد که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین تولید کلاژن را در بدن افزایش می‌دهد. مصرف زعفران برای سلامتی قلب مفید است و گردش خون را زیاد می‌کند.

درمان افسردگی و مشکلات عصبی با مصرف زعفران دم کرده

برای آن که بتوانیم افسردگی را درمان کنیم، ابتدا باید نشانه‌های آن را بشناسیم و بعد نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنیم. تحقیقات نشان می‌دهند امروزه از هر ۵ نفر، ۴ نفر آن‌ها افسرده هستند و برخی افراد حتی خبر ندارند که دچار افسردگی شده‌اند.

اگر ناراحتی‌های شما مدت زیادی طول می‌کشند، اگر اکثر اوقات بی‌حال و خسته هستید، اگر با کوچکترین مشکلی بیش از حد عصبی می‌شوید و نمی‌توانید آرامش خود را حفظ کنید، اگر میل جنسی شما کاهش پیدا کرده است، بی‌خواب و کم‌اشتها شده‌اید، احتمال افسرده بودن شما بالا می‌رود.

در صورتی این احتمال به واقعیت نزدیک می‌شود که این رفتار، زندگی روزمره شما را مختل کند. افسردگی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های روانی است که به سرماخوردگی روانی معروف است. افسردگی می‌تواند شما را از پا در بیاورد و زندگی را دچار مشکلات جدی کند. افسردگی با ناراحتی متفاوت است و مدت آن خیلی طولانی‌تر از یک ناراحتی معمولی است. افرادی که دچار افسردگی شده‌اند غالبا احساس ناامیدی زیادی نسبت به شرایط خود دارند و بیشتر از افراد عادی دچار وسواس می‌شوند.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد ابتلا به افسردگی در خانم‌ها دو برابر آقایان است. خانم‌ها به دلیل سندروم پیش از قاعدگی و شرایط روحی نامناسب بعد از زایمان ممکن است دچار افسردگی شوند. بسیاری از داروهای ضدافسردگی وجود دارند که این اختلال روانی را برطرف می‌کنند. تمرکز این داروها بر افزایش تولید سروتونین بدن است.

مصرف داروهای گیاهی نتایج خیلی خوبی بر درمان افسردگی داشته‌اند. یکی از بهترین داروهای گیاهی برای رفع مشکلات عصبی، زعفران است. تأکید ما بر تشخیص زعفران اصل به این خاطر است که از آن به عنوان یک داروی ضدافسردگی طبیعی استفاده می‌شود و خواص آن تأثیر بی‌نظیری بر رفع افسردگی دارد. زعفران دم کرده از دو طریق افسردگی را درمان می‌کند. این گیاه خوشمزه حاوی کروسین و سافرانال است. این دو ترکیب داروهایی قوی برای درمان افسردگی هستند.

کروسین که به رنگدانه‌های زعفران هم بستگی دارد، به راحتی در آب حل می‌شود و با ترشح دوپامین موجب افزایش انرژی و شادی می‌شود. این کار به درمان سریع افسردگی کمک می‌کند. سافرانال محلول در چربی است و منجر به تولید سروتونین در خون می‌شود. ترکیبات موجود در زعفران در کنار هم معجونی قوی برای درمان افسردگی به وجود آورده‌اند. مصرف آن به افرادی که علائم افسردگی ندارند هم توصیه می‌شود؛ این کار مانع از بروز بیماری‌های عصبی می‌شود.

افرادی که شرایط شغلی سختی دارند و فشار کاری آن‎ها زیاد است، استفاده از زعفران را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

طبع زعفران

خلاصه                                                     

مصرف زعفران برای درمان افسردگی مناسب است. زعفران موجب تولید دوپامین و سروتونین در بدن می‌شود. این گیاه شامل مقادیر بالای کروسین و سافرانال می‌شود که از داروهای ضد افسردگی به شمار می‌روند.

دم کرده زعفران، نوشیدنی مقوی برای بهبود عملکرد مغز

زعفران ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی دارد. جذب آن‌ها به بدن روی عملکرد مغز تأثیر می‌گذارد و آن را بهبود می‌بخشد. فواید آن از بروز آلزایمر جلوگیری می‌کند. نوشیدن چای زعفران مانع از بین رفتن سلول‌های مغزی می‌شود. طبع زعفران گرم است و از سردی مغز جلوگیری می‌کند. مصرف زعفران روی عملکرد سلول‌های عصبی مغز هم تأثیر می‌گذارد. زعفران استرس و فشارهای روانی را کاهش می‌دهد و چای آن یک آرامبخش طبیعی است. دم کرده زعفران از آسیب به سلول‌های مغزی جلوگیری می‌کند؛ همچنین از مغز در برابر از دست دادن حافظه و ابتلا به فراموشی محافظت می‌کند.

نگران بالا رفتن سن و چین و چروک هستید؟ با مصرف زعفران، آن را به تعویق بی‌اندازید

بالا رفتن سن با عارضه دردناک چین و چروک پوست همراه است. بدن در این موقع قدرت خود را برای ترمیم سلول‌ها از دست می‌دهد و نتیجه آن ایجاد چین و چروک روی پوست و به وجود آمدن بیماری‌های مختلف است. تحقیقات انجام شده در این زمینه به نتایج جالبی رسیده‌اند. این نتایج بیان می‌کنند قرار دادن زعفران در رژیم غذایی افرادی که در سنین میان‌سالی قرار دارند، نشانه‌های پیر شدن را در بدن آن‌ها به طور قابل توجهی کاهش داده است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زعفران منجر به ترمیم سلول‌های پوستی می‌شوند و خاصیت کشسانی پوست را بیشتر می‌کنند. خواص آن باعث جوانسازی پوست و زیبایی بیشتر می‌شود. زعفران لکه‌های پوستی را رفع می‌کند و به روشن شدن پوست کمک می‌کند.

خلاصه

مصرف زعفران سبب تقویت سلول‌های مغز می‌شود و با بهبود بخشید عملکرد مغز، از بروز آلزایمر جلوگیری می‌کند. زعفران مشکلات پوستی را برطرف می‌کند و به رفع چین و چروک کمک می‌کند.

تأثیر زعفران در دوران شیردهی چگونه است؟ مقدار مصرف مجاز زعفران در بارداری چقدر است؟

از خواص ادویه زعفران می‌توان به قاعده‌آور بودن آن اشاره کرد. مصرف آن در ماه‌های اول بارداری مجاز نیست و ممکن است باعث سقط جنین شود. استفاده محدود از آن در ماه‌های بعدی مجاز است و منجر به حفظ انرژی مادر می‌شود. مصرف زعفران در بارداری از بروز خستگی و بی‌حالی جلوگیری می‌کند. زعفران در بارداری و ماه‌های آخر آن موجب زایمان راحت و انقباضات رحم می‌شود و دردهایی که ممکن است مادر در ماه‌های آخر دچار آن‌ها شود را تسکین می‌دهد. نوشیدن دمنوش زعفران از بروز فشار خون در بارداری جلوگیری می‌کند.

ممکن است بدانید بسیاری از خانم‌ها بعد از زایمان افسردگی می‌گیرند. استفاده از چای زعفران به از بین بردن علائم افسردگی در این دوران بسیار کمک می‌کند. خواص زعفران از طریق شیر به بدن نوزاد هم منتقل می‌شود و موجب تقویت سیستم بدنی نوزاد می‌شود. همچنین استفاده از زعفران موجب بهبود خلق و خو مادران شیرده هم می‌شود. برای آن که از فواید زعفران بهرمند شوید باید بدانید تشخیص زعفران اصل و تقلبی برای خرید آن لازم است و مصرف زعفران تقلبی می‌تواند شما دچار مشکل کند. پس حتما استفاده از زعفران ارگانیک را جدی بگیرید.

مشکلات گوارشی را به راحتی با زعفران درمان کنید

مصرف زعفران به شما در هضم غذا و جلوگیری از نفخ، سوءهاضه و ورم معده کمک می‌کند. زعفران درمان مناسبی برای زخم معده و کاهش التهابات است. آنتی‌اکسیدان‌های زعفران از سلامت معده محافظت می‌کنند. ترکیبات کریستن و سامنرونال موجود در زعفران از مهمترین خواص این ادویه هستند. این ترکیبات هضم غذا را آسان می‌کنند و از بروز سرطان‌های دستگاه گوارش مثل سرطان معده جلوگیری می‌کنند. همچنین مصرف شیر و زعفران برای کاهش معده درد مفید است و به درمان سرفه و سرماخوردگی کمک می‌کند. خواص ضدالتهابی زعفران موجب تسکین دردهای گوارشی می‌شود. این گیاه از گذشته در طب سنتی برای کاهش علائم یبوست و درمان آن استفاده می‌شد. برای رهایی از شر یبوست استفاده از زعفران توصیه می‌شود.

یبوست یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها است. از نشانه‌های آن می‌توان به ترش کردن معده، بوی بد دهان و… اشاره کرد. یبوست بروز اختلال در دفع سموم بدن است و به همین دلیل باید هر چه سریع‌تر درمان شو تا مشکلات جدی‌تری برای شما به وجود نیاورد. این بیماری موجب کند شدن حرکات روده می‌شود و یکی از دلایل آن کم‌تحرکی است.

استفاده از زعفران موجب آسان شدن حرکت ماهیچه‌های دستگاه گوارش، ایجاد تعادل در اسید معده و بهبود هضم غذا می‌شود. نوشیدن چای یا شربت زعفران در رفع یبوست موثر است.

خلاصه

مصرف زعفران در بارداری ، به خصوص ماه‌های اول آن، ممکن است باعث سقط جنین شود. استفاده از آن در دوران شیردهی و بعد از زایمان، افسردگی را درمان می‌کند. زعفران نفخ و درد معده را از بین می‌برد.

زعفران و لاغری

زعفران و لاغری، درمان چاقی بدن با فواید منحصر به فرد زعفران

اگر دیگر تحمل چاقی و اضافه وزن را ندارید. اگر چاقی مشکلاتی مثل فشار خون، دیابت و کلسترول برای شما ایجاد کرده، اگر تناسب اندام برای شما اهمیت دارد، به زعفران و لاغری ایمان بیاورید و از خواص آن استفاده کنید. زعفران سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و با انرژی که در شما ایجاد می‌کند، دچار کسلی و بی‌حالی رژیم لاغری نمی‌شود؛ چون زعفران ویتامین‌های مورد نیاز بدن شما را تأمین می‌کند. مصرف زعفران تعریق بدن را هم بیشتر می‌کند و این خاصیت باعث دفع سموم بدن می‌شود. امروزه استفاده از خواص دمنوش‌های گیاهی برای درمان چاقی رواج بیشتری پیدا کرده و طبق مطالعات، عوارض آن‌ها از داروهای شیمیایی بسیار کمتر است. مصرف شربت زعفران با تخم شربتی، باعث تسریع روند لاغری می‌شود.

بهبود بینایی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی، با مصرف زعفران

برای آن که دچار پیر چشمی نشوید و بینایی خود را تقویت کنید، از چای یا شربت زعفران استفاده کنید. زعفران از آسیب به چشم و ضعیف شدن بینایی جلوگیری می‌کند. برای آن که افراد مسن دچار آب مروارید و آب سیاه نشوند بهتر است از زعفران استفاده کنند.

خلاصه

زعفران و لاغری رابطه خوبی با هم دارند و مصرف آن موجب کاهش وزن می‌شود. زعفران با افزایش تعریق بدن، سموم را دفع می‌کند و موجب سریع شدن لاغری می‌شود. این گیاه دارویی از آسیب به چشم و بیماری‌های چشمی جلوگیری می‌کند.

تنظیم کردن هورمون‌های زنانه با خوردن زعفران

ادویه زعفران تعادل هورمون‌ها در بدن زنان را برقرار می‌کند و خواص آن موجب کاهش دردهای قاعدگی می‌شود. ترشح هورمون‌های شادی در این دوران منجر به آرامش روانی و کاهش اضطراب خانم‌ها می‌شود.

رابطه کنترل کردن دیابت و زعفران

ممکن است بدانید امروزه دیابت یکی از شایع‌ترین دلایل مرگ و میر در دنیا است. این بیماری در صورتی که کنترل نشود، پیشرفت می‌کند؛ باعث می‌شود زخم‌های شما خیلی دیر خوب شوند و عفونت کنند، به بینایی شما آسیب می‌زند و کم کم تمام اعضای بدن شما را درگیر می‌کند. خوشبختانه زعفران یکی از بهترین گیاهان دارویی برای کنترل دیابت است و مصرف آن سطح قند خون را تنظیم می‌کند.

دانستن اینکه زعفران چه طبیعتی دارد چه کمکی برای نگهداری از زعفران می‌کند؟

زعفران طبیعتی گرم دارد و تا حدودی رطوبت را در خود نگه می‌دارد. برای آن که خواص خود را از دست ندهد و فاسد نشود، باید آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید و در ظرفی قرار دهید که اکسیژن وارد آن نشود. دمای بالا می‌تواند خواص زعفران را زودتر از بین ببرد. افزایش رطوبت زعفران باعث کمرنگ شدن آن می‌شود.

خلاصه

فواید گیاه دارویی زعفران سبب کاهش دردهای دوران قاعدگی می‌شود. استفاده از آن بیماری دیابت و تولید انسولین را کنترل می‌کند. زعفران باید در جای خش و خنک نگهداری شود تا خواص خود را از دست ندهد.

احتیاط در مصرف زعفران

یکی از دلایل اینکه تشخیص زعفران اصل ، مهم است، تأثیرات منفی زعفران تقلبی روی بدن است. افزودن رنگ‌های شیمیایی به زعفران و فروش آن به عنوان زعفران اصل بسیار رایج است و تشخیص زعفران اصل از تقلبی را مشکل کرده است. زعفران تقلبی می‌تواند عوارض جدی برای بدن داشته باشد.

مصرف بیش از اندازه زعفران هم مشکل‌ساز است و ممکن است حالت تهوع، سردرد و سرگیجه به وجود بیاورد.

دمنوش زعفران

جمع‌بندی

در این مقاله برخی از مهمترین فواید زعفران را بیان کردیم. متوجه شدید با اینکه تشخیص زعفران اصل کار تخصصی است، اما با بررسی اثراتی که روی بدن می‌گذارد، می‌توان فهمید زعفران اصل است یا نه. زعفران اصل آرامبخش است و افسردگی را درمان می‌کند؛ موجب ترشح سروتونین و دوپامین در بدن می‌شود. مصرف زعفران منجر به کاهش وزن و کنترل دیابت می‌شود. استفاده از آن در ماه‌های اول بارداری مناسب نیست ولی در دوران شیردهی افسردگی بعد از زایمان را درمان می‌کند. زعفران گیاهی طبیعی است  مصرف آن به سلامت مغز و قلب کمک می‌کند. نوشیدن دم کرده زعفران قبل از خواب موجب حفظ آرامش و رفع خستگی می‌شود. برای آن که دچار عوارض مصرف زعفران نشوید، از آن به مقدار متعادل استفاده کنید.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی خواص خوراکی ها گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت