از تاثیر خواص عرق اسطوخودوس بر زیبایی، اعصاب و پریود چه می‌دانید؟

وحید رمضانیوحید رمضانی
8,236 بازدید
خواص عرق اسطوخودوس

خواص عرق اسطوخودوس

اسطوخودوس گیاهی گلدار از خانواده نعنا است. این گیاه گل‌هایی زیبا و با رنگ آبی مایل به بنفش دارد؛ به خاطر این زیبایی در برخی نقاط از آن به عنوان گل زینتی استفاده می‌شود. گل‌های آن خوشه‌ای و نازک هستند. این گیاه را را به نام‌های: آلاله تلخ، گل لاوند، ممسک الارواح، شاه اسپرم رومی و خیر دستی هم می‌شناسند. این گیاه چند ساله است و برگ‌های آن در بهار رشد می‌کنند. اسطوخودوس بوی بسیار مطبوعی دارد. یکی از فراورده‌های این گیاه، اسانس آن است که برای تهیه لوازم آرایشی و داروهای گیاهی کاردبرد دارد. اسطوخودوس خودرو است و در کشورهای ایران، چین و هند به مقدار زیاد مصرف می‌شود. از فواید این گیاه می‌توانید به صورت تازه بهرمند شوید. همچنین گیاه اسطوخودوس به صورت دمنوش، روغن اسطوخودس و عرق آن مصرف می‌شود. این گیاه موجب سلامتی بدن می‌شود.

روغن اسطوخودوس برای ماساژ بدن بسیار مناسب است و دردهای عضلانی را درمان می‌کند. نوشیدن چای اسطوخودوس به جای چای سیاه، موجب بهبود سلامتی بدن می‌شود و به دلیل آن که کافئین ندارد برای استفاده قبل از خواب مناسب است. از خواص عرق اسطوخودوس برای سردرد و آرامش روانی استفاده می‌شود. این عرق گیاهی استرس را رفع کرده و از فواید آن می‌توان به شادی‌آور بودن اشاره کرد. عرق اسطوخودوس یکی از مفیدترین عرق‌های گیاهی برای درمان افسردگی است. معمولا خرید عرق اسطوخودوس برای تهیه شربت‌های گیاهی و مصارف دارویی در طب سنتی، انجام می‌شود. دلایل زیادی برای مصرف عرق اسطوخودوس وجود دارند که بعد از خواندن این مقاله به آن‌ها پی می‌برید و این عرق عضوی دائمی در خانه شما می‌شود. 

خلاصه

اسطوخودوس گیاه خودرو و زیبایی است که گل‌های آن رنگی مایل به بنفش دارند. از این گیاه عرق تهیه می‌شود و خواص آن مصارف دارویی و خوراکی دارد. عرق اسطوخودوس افسردگی را از بین می‌برد و نشاط آور است.

خواص عرق اسطوخودوس برای لاغری

بهترین فواید عرق اسطوخودوس برای سلامتی چیست؟

عرق اسطوخودوس یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است که خواص آن موجب ضد عفونی کردن بدن می‌شود. خواص عرق اسطخودوس برای اعصاب و ایجاد آرامش مفید است. عرق اسطوخودوس شیر مادران را افزایش می‌دهد و از ایجاد نفخ جلوگیری می‌کند. شربت اسطوخودوس برای رفع سردرد استفاده می‌شود و تأثیر خوبی در آرام کردن دردهای میگرنی دارد. همچنین با افزایش آرامش موجب می‌شود خوابی آرام داشته باشید. عرق این عرق طبیعی تنگی نفس را درمان می‌کند و برای رفع دل درد و دل پیچه مصرف می‌شود. یکی از فواید بی‌نظیر آن، پاکسازی مجرای ادرار و رفع عفونت آن است. برای بهتر شدن شرایط پوست و مو مصرف این عرق در طب سنتی توصیه شده است. خواص عرق اسطوخودوس برای لاغری و تناسب اندام استفاده می‌شود.

خواص عرق اسطوخودوس، اکسیر زیبایی برای پوست

رسیدگی به پوست و زیبایی از جمله مسائلی است که خانم‌ها به آن اهمیت بیشتری می‌دهند. پوست شما آیینه زیبایی شما است و محافظت از سلامتی آن مهم است. وقتی از پوست خود به درستی نگهداری نکنید، پوست شما دچار چروک و عارضه‌های پوستی مثل جوش، آکنه و ترک می‌شود. همچنین ممکن است بیماری‌های اگزما و پسوریازیس هم به وجود بیایند. برای آن که پوستی صاف و زیبا داشته باشید، ابتدا باید هر گونه جوش و لکه‌ای را از روی آن رفع کنید و سپس پوست خود را پاکسازی کنید. تأمین رطوبت کافی برای سلامتی پوست حیاتی است و نباید بگذارید پوست شما دچار خشکی شود.

بسیاری از داروهای زیبایی و مراقبتی پوست، شامل مقادیری کورتون می‌شوند؛ با وجود آن که این داروهای شیمیایی تأثیر خیلی خوبی در مدت زمان کم روی پوست می‌گذارند و آثار جوش و لک را به راحتی برطرف می‌کنند، مصرف آن‌ها مخصوصا به مدت طولانی، موجب آسیب به کبد می‌شود و سلامتی شما را به خطر می‌اندازند. برخی از این داروها هزینه زیادی دارند و ممکن است نتیجه مطلوبی هم از آن‌ها نگیرید.

برای آن که از بی ضرر بودن محصولی که برای پوست استفاده می‌کنید، مطمئن باشید، بهترین راه مصرف محصولات گیاهی و ارگانیک است. محصولات گیاهی عوارض بسیار کمی دارند و مصرف آن به مدت طولانی برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند. عرقیات گیاهی از جمله داروهایی هستند که تأثیر خیلی خوبی بر رفع مشکلات پوستی می‌گذارند. یکی از آن‌ها عرق اسطوخودوس است.

عرق اسطوخودوس ضدالتهاب است و یکی از موارد استفاده از آن درمان سوختگی است. این عرق گیاهی برای کاهش تورم و قرمزی مفید است. بهتر است از ترکیب روغن نارگیل و عرق اسطوخودوس برای تأثیر گذاری بیشتر، استفاده کنید.

خلاصه

عرق اسطوخودوس تنگی نفس را برطرف می‌کند و باعث از بین بردن عفونت‌های ادراری می‌شود. این عرق به درمان مشکلات پوستی کمک می‌کند و ماده ارزشمندی برای حفظ سلامت پوست به شمار می‌رود. عرقیات گیاهی برای پوست بی‌ضرر هستند.

خواص عرق اسطوخودوس

رفع جوش‌ صورت با خواص عرق اسطوخودوس برای پوست

ترشح بیش از اندازه سبوم (هورمون مربوط به چربی صورت) در پوست، جوش را به وجود می‌آورد. برخی جوش‌ها دلیل هورمونی دارند و برخی از آن‌ها به دلیل شروع پریودی روی پوست ظاهر می‌شوند. تمام این جوش‌ها به راحتی قابل درمان هستند و فقط باید بهترین راه برای رفع آن‌ها را پیدا کنید. عرق اسطوخودوس موجب تنظیم چربی پوست می‌شود. این عرق از تجمع چربی زیر پوست جلوگیری می‌کند و منافذ را برای جذب اکسیژن به حد متعادلی باز نگه می‌دارد. خواص عرق اسطوخودوس برای صورت سبب رفع جوش‌ها می‌شود و مصرف آن در دوران نوجوانی موجب کاهش التهاب و قرمزی جوش‌های بلوغ می‌شود.

رفع خشکی بیش از حد پوست با مصرف روزانه یک فنجان عرق اسطوخودوس

خشکی بیش از اندازه پوست سبب بروز چین و چروک و ترک پوستی می‌شود. این اتفاق شما را پیرتر از سن واقعی نشان می‌‎دهد. حفظ رطوبت پوست موجب رفع خشکی آن می‌شود. پوستی که به اندازه کافی مرطوب باشد، جوان و شاداب است. مصرف عرق اسطوخودوس سبب رفع خشکی پوست می‌شود. این عرق سلول‌های آسیب دیده پوست را ترمیم می‌کند و به حفظ شادابی آن کمک بسیاری می‌کند.

بیماری اگزما موجب خشکی بیش از حد در پوست می‌شود. این بیماری خارش زیادی به همراه دارد. فواید عرق اسطوخودوس به راحتی این بیماری را درمان می‌کنند. همچنین می‌توانید دو قاشق عرق اسطوخودوس را با چند قطره روغن نارگیل مخلوط کنید و روی موضعی که دچار اگزما شده بزنید.

از خواص عرق اسطوخودوس می‌توانید به صورت موضعی هم برای پوست استفاده کنید. به این صورت که آن را با پنبه به صورت بزنید و اجازه دهید جذب پوست شود. این کار موجب رفع سلول‌های مرده پوست می‌شود و آن را لایه برداری می‌کند. اگر پوست بسیار خشکی دارید، بهتر است چند قطره از این عرق را در وان حمام بریزید تا خواص آن موجب نرمی پوست و جذب رطوبت شود.

عرق اسطوخودوس موجب درمان التهابات پوستی، علائم بیماری پسوریازیس و اگزما می‌شود.

مصرف روزانه یک فنجان عرق اسطوخودوس باعث از بین رفتن مشکلات پوستی شما می‌شود. بهبود شرایط پوست، براساس میزان مشکلی که دچار آن شده‌اید و عارضه‌های پوستی، متفاوت است؛ در بهترین حالت ۴۰ روز باید به طور منظم از این عرق استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

خلاصه

خواص عرق اسطوخودوس برای صورت کاربرد زیادی دارد و موجب درمان جوش، خشکی بیش از حد پوست و لایه برداری می‌شود. این عرق التهاب پوست را از بین می‎برد و پوست را پاکسازی می‌کند. خواص آن موجب نرمی و لطافت پوست می‌شود.

درمان ریزش مو با نوشیدن عرق اسطوخودوس

ریزش مو مشکل نگران کننده‌ای است و در صورتی که به موقع درمان نشود، ممکن است پیاز مو از بین برود و ترمیم آن خیلی سخت شود. سست شدن ریشه موها و نرسیدن مواد مغذی به پوست سر سبب ریزش موها می‌شود؛ این کمبود مواد غذایی موجب نازک شدن تارهای مو می‌شود. مشکلاتی مثل: فشار روانی بالا و کمبود شدید ویتامین‌های بدن باعث ریزش سکه‌ای موی سر می‌شود. خشکی بیش از اندازه مو به بافت آن آسیب می‌زد و موخوره را به وجود می‌آورد.

خواص عرق اسطوخودوس برای مو

مشکلات مو زیاد نیستند، اما مشکلاتی جدی هستند که باید هر چه زودتر رفع شوند. تحقیقاتی که روی گیاهان دارویی انجام شده بیان می‌کنند خواص عرق اسطوخودوس برای مو سبب درمان ریزش مو می‌شود. این عرق تأثیر خوبی روی رویش مجدد موها دارد. عرق اسطوخودوس فولیکول مو را تحریک می‌کند و موجب تقویت ریشه آن می‌شود. علاوه بر مصرف خوراکی، می‌توانید برای تأثیر بیشتر، پس از شستن موها مقداری از این عرق را روی مو اسپری کنید تا خواص آن جذب ساقه مو شوند. همچنین اضافه کردن عرق اسطوخودوس به شامپو موجب تقویت ریشه مو می‌شود. مصرف این عرق رطوبت کافی به موها می‌دهد و موجب نرم شدن آن‌ها می‌شود.

از خواص عرق اسطوخودوس برای لاغری غافل نشوید

برای برخی افراد لاغری و کاهش وزن رویایی دست نیافتنی شده است. ممکن است این افراد آن‌قدر اضافه وزن داشته باشند که دیگر امیدی به لاغر شدن نداشته باشند. خبر خوبی که برای تمام افراد چاق داریم این است که از گذشته خواص عرق اسطوخودوس برای لاغری استفاده می‌شده و این روغن تأثیر خیلی خوبی بر لاغری دارد. خواص عرق اسطوخودوس در طب سنتی مصرف فراوانی دارد و خاصیت چربی‌سوزی آن کمک زیادی به کاهش وزن می‌کند. خواص آن موجب پاکسازی کبد، کاهش کلسترول و قند خون می‌شود. حذف این سه عامل مهم، روند لاغری را بسیار سریع می‌کند. عرق طبیعی اسطوخودوس مقداری قند دارد که جذب آن برای بدن ضرر ندارد؛ همچنین از جذب قندهای مضر به بدن جلوگیری می‌کند و آن‌ها را دفع می‌کند. این عرق سموم بدن را دفع می‌کند و باعث بهبود بخشیدن عملکرد روده می‌شود.

خلاصه

خواص عرق اسطوخودوس برای مو موجب رفع مشکلاتی مثل: ریزش مو، نازک بودن آن و موخوره می‌شود. این عرق فواید بی‌نظیری برای کاهش وزن دارد. خواص عرق اسطوخودوس برای لاغری به کار می‌رود و موجب کاهش کلسترول خون می‌شود.

تسکین دردهای قاعدگی با خواص عرق اسطوخودوس

دردهای پریودی می‌توانند از چند روز قبل از شروع آن، حس شوند. این دردها به صورت‌های مختلفی مثل: درد شکم، کمر درد، سردرد، حالت تهوع، خستگی بیش از حد، یبوست و… ظاهر می‌شوند. به آن‌ها سندروم پیش از قاعدگی می‌گویند. درد پریود پس از شروع آن هم مشکل ایجاد می‌کند و سبب واکنش‌های عصبی و احساس درد شدید در ناحیه رحم می‌شود. استفاده از عرقیات گیاهی تا حد زیادی این علائم را کاهش می‌دهند. خواص عرق اسطوخودوس برای پریود سبب درمان دردهای این دوره می‌شود. عرق اسطوخودوس عضلات رحم را شل می‌کند و به رفع گرفتگی آن کمک می‌کند.

خواص عرق اسطوخودوس معده را تقویت می‌کند و موجب هضم آسان غذا می‌شود

برای آن که دچار دردهای گوارشی و سنگینی معده نشوید، پیشنهاد ما مصرف یک استکان عرق اسطوخودوس قبل از وعده غذایی نهار و شام است. خواص عرق اسطوخودوس برای معده موجب از بین رفتن میکروب‌های معده می‌شود. این عرق با هضم آسان غذا مانع از بروز معده درد و اسیدی شدن معده می‌شود. خواص عرق اسطوخودوس برای معده ، عملکرد آن را افزایش می‌دهد و از به وجود آمدن سوءهاضمه جلوگیری می‌کند.

خواص عرق اسطوخودوس برای پوست

خلاصه

بهتر است بدانید از خواص عرق اسطوخودوس برای پریود استفاده می‌شود که موجب درمان دردهای این دوره می‌شود. این عرق علائم سندروم پیش از قاعدگی را رفع می‌کند و خواص آن موجب درمان درد معده، رفع میکروب معده وجلوگیری از سوءهاضمه می‌شود.

آیا تأثیرات عرق اسطوخودوس روی بدن کودکان مفید است؟

می‌دانید که بدن کودکان حساس است و فقط مصرف برخی از داروهای گیاهی برای آن‌ها مجاز است. خواص عرق اسطوخودوس برای کودکان سبب تقویت مغز آن‌ها می‌شود. تحقیقات روی رفتار دانش‌آموزانی که رایحه اسطوخودوس را استشمام کرده و عرق آن را نوشیده‌اند نشان می‌دهد این عرق عملکرد دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد، اعتماد به نفس و خلاقیت آن‌ها را بیشتر از قبل می‌کند. عرق اسطوخودوس تأثیر بسیار خوبی بر آرام شدن حرکات کودکانی که دچار بیش فعالی هستند، می‌گذارد. خواص عرق اسطوخودوس برای کودکان مضطرب و بد خواب استفاده می‌شود تا خواب آرامی داشته باشند. اسپری کردن مقدار کمی از این عرق به بالشت کودک سبب حفظ آرامش او در طول خواب می‌شود.

خواص عرق طبیعی اسطوخودوس برای درمان زخم

تحقیقات نشان می‌دهند خواص عرق اسطوخودوس در مقایسه با بتادین برای ضد عفونی کردن و بسته شدن زخم، بهتر عمل می‌کند. این عرق کاملا طبیعی است و هیچ ماده شیمیایی ندارد. مصرف آن سلول‌های پوست را ترمیم می‌کند و موجب بهبودی سریع زخم می‌شود.

کاهش اضطراب بیماران با پخش شدن رایحه اسطوخودوس در فضا

طبق تحقیقی که روی مراجعه کنندگان به دندان پزشکی انجام شد، نتایج آن بیان می‌کند بیمارانی که قبل از انجام درمان بوی اسطوخودوس را استشمام کرده‌اند، اضطراب کمتری نسبت به حالت عادی به آن‌ها دست داده و ضربان قلب آن‌ها ریتم منظمی داشته است. اضافه کردن کمی عرق اسطوخودوس به دستگاه بخور موجب پخش شدن بوی آن در فضا و ایجاد آرامش روانی بیماران می‌شود.

خلاصه

مصرف عرق گیاهی اسطوخودوس موجب آرام کردن کودکان و افزایش تمرکز آن‌ها می‌شود. این عرق آرامش کودکان هنگام خواب را تأمین می‌کند. از خواص آن برای ترمیم زخم و کم شدن اضطراب بیماران در دندان پزشکی استفاده می‌شود.

خواص عرق اسطوخودوس برای لاغری

عوارض احتمالی عرق اسطوخودوس

از خواص عرق اسطوخودوس می‌توان به کاهش فشار خون اشاره کرد که این خاصیت با داروهای فشار خون تداخل دارد و نباید به صورت همزمان با آن‌ها استفاده شود. عرق اسطوخودوس همچنین نباید با داروهای خواب آور هم مصرف شود چون ممکن است فرد را دچار بی حسی شدید و پایین آمدن بیش از اندازه ضربان قلب، کند. مصرف عرق اسطوخودوس برای پسرانی که در سن بلوغ هستند مناسب نیست و می‌تواند با ایجاد اختلال هورمونی، سبب بزرگ شدن سینه پسران شود.

تحقیقات هنوز به نتایج قطعی برای استفاده از این عرق در دوران بارداری و شیردهی نرسیده‌اند و بهتر است برای آگاهی از میزان مجاز مصرف آن در این دوره، با پزشک خود مشورت کنید. مصرف بیش از اندازه از این عرق گیاهی سرعت عملکرد مغز را پایین می‌آورد و ممکن است باعث کند شدن انتقال پیام‌های عصبی به مغز شود. توصیه می‌شود چند روز قبل از جراحی مصرف عرق اسطوخودوس را قطع کنید تا دچار مشکل نشوید. بهتر است قبل از استفاده مداوم و درمانی از این عرق، با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

به طور کلی مصرف به اندازه و معقول از این عرق، عوارضی به همراه نخواهد داشت.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تمامی خواص عرق اسطوخودوس را بیان کنیم. این عرق موجب تسکین درد می‌شود. استفاده خواص عرق اسطوخودوس برای اعصاب شما گزینه مناسبی است و موجب آرامش می‌شود. این عرق برای خواب راحت کودکان هم استفاده می‌شود و سبب بهبود عملکرد دانش آموزان در مدرسه می‌شود. خواص عرق اسطوخودوس در طب سنتی برای درمان دردهای قاعدگی به کار می‌رود. این عرق از بروز مشکلات گوارشی جلوگیری می‌کند و فواید آن منجر به قطع ریزش مو می‌شود. خواص عرق اسطوخودوس برای پوست چرب و همچنین بسیار خشک مناسب است. این عرق ترشح چربی را در پوست کم می‌کند و موجب آبرسانی آن می‌شود. عرق اسطوخودوس اکسیری گران‌بها برای زیبایی و جوانی پوست شما است. این عرق را به هنگام بروز زخم استفاده کنید و زخم را با آن شستشو دهید تا زودتر ترمیم شود. عرق اسطوخودوس عفونت را از بین می‌برد. مصرف بیش از اندازه از آن موجب افت فشار خون می‌شود و با داروهای خواب آور تداخل دارد. پسرانی که به بلوغ نرسیده‌اند نباید از این عرق استفاده کنند چون هورمون‌های آن‌ها را مختل می‌کند.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک (انواع میوه خشک ، روغن گیاهی مانند: روغن آرگان ، روغن نارگیل ، روغن خراطین ، دمنوش ، ادویه ) در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد.

دسته بندی خواص خوراکی ها زیبایی و سلامتی گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت