خواص عرق بادرنجبویه

وحید رمضانیوحید رمضانی
5,206 بازدید
خواص عرق بادرنجبویه

هر آنچه باید در مورد عرق بادرنجبویه بدانید

از گذشته‌های دور استفاده از گیاهان دارویی در طب سنتی رواج دارد. امروزه نیز ثابت شده است بسیاری از درمان‌های سنتی نتیجه بهتری از درمان شیمیایی دارند. از گیاهان مفید و پرکاربرد می‌توان به بادرنجبویه اشاره کرد. بادرنجبویه در جنوب قاره اروپا، نواحی مرکزی آسیا و بخشی از خاورمیانه رشد می‌کند. سرعت رشد این گیاه بالا است. به همین دلیل در نقاط دیگری از دنیا مثل آمریکا نیز کشت می‌شود. این گیاه به ملیسا یا زبنور عسل نیز معروف است. زیرا زنبورهای عسل علاقه خاصی به آن دارند. بادرنجبویه را به صورت تازه، خشک، دمنوش و عرق مصرف می‌کنند. خواص عرق بادرنجبویه از سایر فراورده‌های آن بیشتر است. زیرا عرق بادرنجبویه از منقدار زیادی برگ آن تهیه می‌شود.

مقدار کمی از این عرق خواص فوق‌العاده‌ای به بدن شما منتقل می‌کند. گیاه بادرنجبویه از خانواده نعنا است. خرید عرق بادرنجبویه برای بهرمندی از خواص آن انجام می‌شود. در این مقاله سعی می‌کنیم تمامی خواص آن را بیان کنیم.

خواص عرق بادرنجبویه برای لاغری

فواید عرق بادرنجبویه برای سلامتی

این عرق خواص بیشماری برای سلامتی دارد. در گذشته از این عرق برای درمان بی‌خوابی، تسکین اعصاب، کمک به عمری طولانی، پاکسازی بدن، کنترل قند خون و… استفاده می‌شد. این عرق دارویی بی‌خطر و پرکاربرد است. عرق بادرنجبویه برای حل برخی از مشکلات کودکان نیز استفاده می‌شود. این دارو گیاهی موجب کاهش وزن شده و از بروز بیماری‌هایی مثل فشار خون بالا، جلوگیری می‌کند.

پیشگیری از بروز سرطان

 از مهمترین خواص عرق بادرنجبویه می‌توان به جلوگیری از رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی اشاره کرد. این عرق حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است. نتایج بسیار خوبی از بررسی ترکیبات عرق بادرنجبویه بر سلول‌های سرطانی به دست آمده است. خواص عرق بادرنجبویه موجب کاهش استرس اکسیداتیو می‌شد. استفاده از عرق بادرنجبویه در رژیم غذایی افرادی که خطر ابتلا به سرطان آن‌ها را تهدید می‌کند موجب محافظت از سلامتی آن‌ها می‌شود.

تنظیم آنزیم سوپراکسید دیسموتاز

این آنزیم در کاهش استرس اکسیداتیو نقش بسیار مهمی دارد. تنظیم شدن آن مانع از بروز بیماری‌هایی که با استرس اکسیداتیو در ارتباط هستند، می‌شود. خواص عرق بادرنجبویه به صورت طبیعی این آنزیم را تنظیم می‌کند.

نتایج تحقیقات در مورد عرق بادرنجبویه نشان می‌‌دهند این عرق شگفت انگیز مانع از بروز سرطان پستان، کبد و خون می‌شود.

جلوگیری از بروز سرطان گلیوبلاستوما مولتی‌فرم

این سرطان از مغز شروع می‌شود و سایر اعضای بدن را درگیر می‌کند. سرعت انتشار آن بالا است و درمان قطعی برای آن وجود ندارد. از مرگ سلول‌ها و آسیب به سیستم دفاعی بدن جلوگیری می‌کند. همچنین مقاومت بدن در برابر درمان سنتی را کاهش داده و از پیشروی سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

عرق بادرنجبویه نوعی ضدالتهاب با قدرت بالا است. این عرق التهابات مزمن را کاهش داده و مانع از بروز انواع بیماری‌ها می‌شود.

خلاصه

عرق بادرنجبویه یکی از مفیدترین عرقیات گیاهی است. خواص آن مانع از بروز سرطان می‌شود. عرق بادرنجبویه آنزیم سوپراکسید دیموستاز را در بدن تنطیم می‌کند. این عرق از پیشروی سرطان جلوگیری می‌کند. همچنین موجب کاهش التهاب مزمن می‌شود.

تقویت قلب و کبد با عرق بادرنجبویه

کبد و قلب دو عضو حیاتی بدن هستند. محافظت از آن‌ها ضروری است و چه راهی بهتر از داورهای گیاهی برای تقویت آن‌ها وجود دارد؟

خواص عرق بادرنجبویه مانع از تجمع چربی در کبد می‌شود. عرق بادرنجبویه مانع از رشد سلول‌های سرطانی در کبد می‌شود.

محققان دریافتند خواص عرق بادرنجبویه برای قلب موجب کاهش تپش قبل می‌شود. همچنین آریتمی قلبی را هم درمان می‌کند. عرق بادرنجبویه با ترکیبات مفغیدی که دارد، از بروز مشکلات قلبی جلوگیری می‌کند. این عرق، نوعی دارو گیاهی فاقد عوارض جانبی است. خواص عرق بادرنجبویه برای قلب و کبد بسیار مفید است. محافظت از این دو عضو موجب حل بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها می‌شود. مطالعات در این زمینه ادامه دارد. تحقیقات در مورد خواص عرق بادرنجبویه برای قلب ادامه دارد. برخی تحقیقات نشان می‌دهند مصرف این عرق موجب تغییرات در نوار قلب و افزایش فواصل زمانی الکتریکی می‌شود.

فواید عرق بادرنجبویه برای تسکین اعصاب

خواص عرق بادرنجبویه برای اعصاب نیز استفاده می‌شود. این عرق آرامبخش است. نوشیدن مقداری عرق بادرنجبویه قبل از خواب موجب بهبود کیفیت خواب می‌‎شود. خواص عرق بادرنجبویه برای اعصاب سبب رفع بی‌خوابی، استرس، اضطراب  و… می‌شود. تسکین اعصاب با این عرق به کاهش تپش قلب نیز کمک می‌کند. عرق بادرنجبویه سردردهای عصبی را درمان می‌کند.

تأثیر عرق بادرنجبویه بر خلق و خو کودکان

خواص عرق بادرنجبویه برای کودکان مبتلا به بیش فعالی مفید است. فواید آن بر خلق و خو کودکان تأثیر مثبت می‌گذارد. مصرف آن موجب افزایش تمرکز کودکان می‌شود. همچنین کودکانی که قولنج دارند با خوردن عرق بادرنجبویه درمان می‌شوند. کودکان بالا ۷ سال مجاز به مصرف این دار وگیاهی هستند.

عرق بادرنجبویه و بی‌خوابی دوران یائسگی

خواص عرق بادرنجبویه موجب درمان اختلالات خواب در دوران یائسگی می‌شود. این عرق از بروز علائم بی‌خوابی جلوگیری کرده و خوابی راحت به شما هدیه می‌دهد.

خلاصه

عرق بادرنجبویه سبب تقویت قلب و کبد می‌شود. این عرق چربی کبد را کاهش می‌دهد. همچنین موج درمان تپس شدید و آریتمی قلب می‌شود.عرق بادرنجبویه برای تسکین اعصاب مفید است. خواص آن به درمان سردرد کمک می‌کند. همچنین برای کودکان بیش فعال بسیار مناسب است. عرق بادرنجبویه برای درمان بی‌خوابی استفاده می‌شود.

خواص عرق بادرنجبویه برای فشار خون

کنترل دیابت با مصرف عرق بادرنجبویه

دیابت یکی از بیماری‌های شایع در دنیا است. این بیماری در سنین مختلف به وجود می‌آید و راه‌های بسیاری برای کنترل آن وجود دارد. استفاده از روش‌های طبیعی موجب درمان دیابت می‌شود. خواص عرق بادرنجبویه مکمل داروهای تنظیم قند خون است. محققان بسیاری در این زمینه مطالعه کرده‌اند. عرق بادرنجبویه موجب کاهش قند خون و درمان دیابت می‌شود.

عرق بادرنجبویه و لاغری

چاقی یکی از عمده‌ترین مشکلاتی است که امروزه برای بسیاری از افراد به وجود می‌آید. افراد مبتلا به چاقی به دنبال بهترین راه برای درمان آن می‌گردند. خواص عرق بادرنجبویه برای لاغری سبب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. این عرق مسیر رسیدن به تناسب اندام را برای شما بسیار هموار می‌کند.

این عرق گیاهی از افزایش لایه‌های چربی جلوگیری می‌کند. خواص عرق بادرنجبویه برای لاغری از تغذیه بافت چربی جلوگیری می‌کند. ترککیبات آن مانع خونرسانی به بافت‌های چربی می‌شوند. این دارو همچنین پروتئین‌هایی که شامل چربی هستند را هم کاهش می‌دهد.

کمک به درمان تیروئید پرکار

یکی از مهمترین غدد موجود در بدن، غده تیروئید است. مشکلات مربوط به تیروئید بسیاری از مردم دنیا را درگیر خود کرده است. خواص عرق بادرنجبویه موجب درمان تیروئید پرکار می‌شود. به این صورت که از ارتباط سلول‌های تیروئید با عواملی که فعالیت آن را افزایش می‌دهند، جلوگیری می‌کند. خواص آن به درمان بیماری گواتر کمک به‌سزایی می‌کند.

فواید عرق بادرنجبویه برای خانم‌ها

عرق بادرنجبویه خواص قابل توجهی برای خانم‌ها دارد. خانم‌هایی که اختلالات هورمونی و نامنظمی پریود دارند، می‌توانند از آن استفاده کنند. از خواص عرق بادرنجبویه می‌توان به قاعده‌آور بودن آن اشاره کرد. در صورتی که شروع پریود شما به تأخیر افتاده مقداری از این عرق را بنوشید. عرق بادرنجبویه علائم سندروم پیش از قاعدگی و درد را کاهش می‌دهد. برخی خانم‌ها تمایل به بهرمندی از خواص عرق بادرنجبویه در بادراری دارند.

بهتر است بدانید استفاده از خواص عرق بادرنجبویه در بارداری توصیه نمی‌شود. زیرا ممکن است موجب سقط جنین یا زایمان زودرس شود. استفاده کنترل شده از این دارو گیاهی حتما تحت نظارت پزشک انجام شود.

خلاصه

عرق بادرنجبویه قند خون را کاهش می‌دهد. این عرق موجب افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن می‌شود. از خواص آن می‌توان به تنظیم عملکرد تیروئید اشاره کرد. فوابد عرق بادرنجبویه سبب تسکین دردهای پیش از قاعدگی و تنظیم هورمون‌های زنانه می‌شود.

خواص عرق بادرنجبویه در بارداری

درمان تبخال با عرق بادرنجبویه

عرق بادرنجبویه حاوی تانن‌ها، پلی‌فنول‌ها و سایر آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای بدن است. تبخال از مشکلات شایعی است که معمولا درمان قطعی ندارد. عرق بادرنجبویه به صورت موضعی و خوراکی موجب درمان تبخال می‌شود. همچنین موجب تسکین قرمزی، خارش و سوزش آن نیز می‌شود. عرق بادرنجبویه ضد ویروس است و مانع از بروز تبخال می‌شود.

عرق بادرنجبویه ضدباکتری است

محققان دریافتند یکی از دلایلی که موجب افزایش محافظت بدن می‌شود، مصرف عرق بادرنجبویه است. این عرق ضدباکتری است و در برابر عفونت از بدن محافظت می‌کند. قارچ کاندیدا یکی از عفونت‌های باکتریایی است و واژن را دچار عفونت می‌کند. ترکیبات عرق بادرنجبویه از فعالیت عوامل بیماری‌زا جلوگیری می‌کنند.

تأثیرات عرق بادرنجبویه بر دستگاه گوارش

عصاره گیاه بادرنجبویه در رفع مشکلات گوارشی مفید واقع شده است. عرق بادرنجبویه از آسیب به معده جلوگیری می‌کند. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. عرق بادرنجبویه از ایجاد اسپاسم در معده جلوگیری می‌کند. محققان در برخی آزمایشات مشاهده کردند خواص عرق بادرنجبویه برای درمان یبوست مفید است.  

عرق بادرنجبویه برای فشار خون

مطالعات نشان می‌دهند افرادی که به طور منظم از خواص عرق بادرنجبویه برای فشار خون استفاده کرده‌اند، کمتر دچار حملات قلبی شده‌اند. این دارو گیاهی از افت یا افزایش ناگهانی فشار خون جلوگیری می‌کند. مشکلات قلبی و فشار خون بالا ارتباط نزدیکی با هم دارند. خواص عرق بادرنجبویه برای فشار خون ، سبب تقویت قلب و کنترل فشار خون می‌شود.

خلاصه

از فواید عرق بادرنجبویه می‌توان به درمان تبخال اشاره کرد. این عرق گیاهی ضد باکتری است و مانع از بروز بیماری می‌شود. عرق بادرنجبویه اسپاسم معده را برطرف کرده و سبب کاهش فشار خون می‌شود.

مصرف خوراکی و موضعی عرق بادرنجبویه

این عرق طعم و بوی مطلوبی دارد. به همین دلیل در صنعت آشپزی نیز استفاده فراوانی دارد. از آن به عنوان طعم دهنده در غذا، نوشیدنی و انواع دسر استفاده می‌شود.

از فواید عرق بادرنجبویه می‌توان به دفع حشرات اشاره کرد. در فصل تابستان که حشرات مزاحم بسیاری آرامش شما را بهم می‌ریزند، کافی است مقداری عرق بادرنجبویه را با آب مخلوط کنید. سپس آن را در فضای خانه، درز پنجره‌ها، درها و ورودی خانه اسپری کنید. به این ترتیب از شر حشرات خلاص می‌شود.

عوارض احتمالی عرق بادرنجبویه

این عرق جزو معدود داروهای گیاهی ایمن شناخته شده است. اما افرادی که به تیروئید کم‌کار مبتلا هستند و دارو استفاد می‌کنند، بهتر است در مصرف آن احتیاط کنند. افرادی که چشم آن‌ها مبتلا به آب سیاه است نباید از این عرق استفاده کنند. ممکن است فشار چشم را افزایش دهد. برای استفاده مداوم از این عرق گیاهی حتما با پزشک خود مشورت کنید. معمولا پس از مصرف آن عوارض جانبی به وجود نمی‌آید. به طور کلی خواص عرقیات گیاهی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها به کار می‌رود.

خواص عرق بادرنجبویه برای اعصاب

جمع‌بندی

عرق بادرنجبویه برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. این عرق به لاغری و کاهش فشار خون کمک می‌کند. خواص عرق بادرنجبویه عملکرد تیروئید را بهبود می‌بخشد. این عرق درد پریود و سندروم پیش از قاعدگی را تسکین می‌بخشد. فواید آن موجب درمان بیش فعالی در کودکان می‌شود. همچنین سبب ایجاد آرامش و کنترل اعصاب نیز می‌شود.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی خواص خوراکی ها
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “خواص عرق بادرنجبویه”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت