ازمزایا روغن آووکادو و تأثیر آن بر سلامتی غافل نشوید.

مهگل رئیس صفریمهگل رئیس صفری
1,108 بازدید
مزایا روغن آووکادو

فواید روغن آووکادو

آووکادو میوه‌ای استوایی است. خاستگاه این میوه مکزیک است و شواهد تاریخی نشان می‌دهند این میوه یکی از قدیمی‌ترین میوه‌های مورد استفاده انسان‌ها بوده است. ساکنین بومی آمریکای مرکزی به تأثیرات مثبت این میوه بر بدن اعتقاد خاصی دارند. میوه آووکادو طعم خوبی دارد و داشتن خواص بی‌نظیر برای بدن، موجب محبوبیت آن شده است. این میوه منبع باارزشی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. یکی از انواع آووکادو به «گلابی تمساح» معروف است و دلیل این اسم، پوست زبر و خشن آووکادو که شبیه پوست تمساح است؛ و شکل ظاهری آن که به گلابی شباهت زیادی دارد. میوه آووکادو بخش زیادی از ویتامین K مورد نیاز بدن شما را تأمین می‌کند؛ در اثر ایجاد زخم، مصرف آن به انعقاد خون و بسته شدن زخم شما کمک می‌کند. از مزایا روغن آووکادو وجود مقادیر بالای فولات، ویتامین C، پتاسیم، ویتامین‌های گروه B و ویتامین E‌ است. آووکادو شامل فیبر هم می‌شود که منجر به افزایش حرکات روده و هضم راحت غذا می‌شود.

آووکادو یک میان‌ وعده عالی برای کودکان است و خواص آن موجب بهبود بخشیدن وضعیت رشد می‌شود. این میوه سرشار از چربی‌های مفید برای بدن است. مصرف چربی مفید موجب سوختن چربی‌های مضر بدن می‌شود و خواص آن از رسوب کلسترول بد در رگ‌ها جلوگیری می‌کند. پتاسیم موجود در این میوه استوایی از موز هم بالاتر است و فواید آن عملکرد قلب شما را بهتر از قبل می‌کند. مصرف آووکادو برای کاهش وزن موثر است. ارزش غذایی بالای این میوه برای مصرف روزانه گیاهخواران بسیار مناسب است و مانع از ایجاد کمبود مواد مغذی در بدن آن‌ها می‌شود. اضافه کردن آووکادو به رژیم غذایی، موجب افزایش سلامتی، کاهش خطر حملات قلبی، افزایش کلسترول خوب و کاهش ابتلا به بیماری‌ها می‌شود. آووکادو جذب ویتامین‌های محلول در چربی را در بدن افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان داده ترکیبات موجود در میوه آووکادو از سلامت چشم در برابر آب مروارید محافظت می‌کنند. برخی مطالعات نشان می‌دهند خواص میوه آووکادو می‌تواند به از بین بردن سلول‌های سرطانی کمک کند.

خلاصه

آووکادو میوه خوشمزه و مفیدی است. این میوه سرشار ازویتامین و مواد معدنی است. از خواص آن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها استفاده می‌شود. این میوه ارزش غذایی بالایی دارد و برای مصرف روزانه مناسب است.

مزایا روغن آووکادو

از آووکادو می‌توان به عنوان یکی گیاه آپارتمانی هم استفاده کرد. به این صورت که هسته آن را به شکلی که نصف آن بیرون از آب باشد به مدت طولانی در این حالت نگهداری کنید تا ریشه بدهد. سپس آن را در خاک بکارید و صبور باشید تا جوانه بزند. برگ آووکادو هم مصرف خوراکی دارد. برگ خشک شده آن را به عنوان ادویه در غذا استفاده می‌کنند یا برای تهیه دمنوش مصرف می‌کنند. بافت آووکادو نرم و لطیف است و هضم آن بسیار راحت است. آووکادو می‌تواند به عنوان یکی از اولین غذاهای کمکی شیر مادر به نوزاد استفاده شود. مقداری آووکادو له شده یک ماسک تقویتی فوق‌العاده برای پوست است. این ماسک را می‌توانید روزانه برای پوست استفاده کنید و برای رقیق کردن آن مقداری شیر هم اضافه کنید.

میوه تازه آووکادو با وجود خواص بسیار، همیشه در دسترس نیست. سایر فراورده‌های این میوه می‌توانند در مواقع لازم، استفاده شوند. یکی از فراورده‌های آووکادو روغن آن است. مزایا روغن آووکادو همانند میوه آن برای بدن بسیار زیاد است. این روغن سبز رنگ و شفاف است. روغن طبیعی آووکادو مصارف خوراکی و موضعی دارد. به دلیل استقبال بسیار زیاد از این روغن، خرید روغن آووکادو به صورت آنلاین هم در دسترس است و خرید از فروشگا‌های معتبر خیال شما را از دریافت محصول ارگانیک راحت می‌کند.

خلاصه

گیاه آووکادو را می‌توانید در منزل نگهداری کنید. این میوه یک ماسک آبرسان برای پوست محسوب می‌شود. مصرف آن با شیر برای پوست بهتر است. از آووکادو روغن تهیه می‌شود. مزایا روغن آووکادو برای بدن سبب فروش بسیار زیاد آن شده است.

مهمترین مزایا روغن آووکادو چیست؟

روغن آووکادو طبیعی است و به صورت ارگانیک از میوه آن تهیه می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید روش تهیه عصاره آووکادو چیست ، باید بگوییم این روغن بر اثر وارد کردن فشار زیاد به تفاله آووکادو، به دست می‌آید. این روغن خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و موجب تقویت دستگاه ایمنی بدن می‌شود. چربی‌های موجود در آن برای سلامت قلب و عروق مفید است. روغن آووکادو برای ناخن و پوست به صورت موضعی استفاده می‌شود.

این روغن طبیعی موجب تقویت چشم‌ها می‌شود. روغن آووکادو حاوی لوتئین است. لوتئین آنتی‌اکسیدانی قوی برای محافظت از چشم‌ها است و به صورت طبیعی در چشم وجود دارد. این آنتی‌اکسیدان مانع از بروز تاری دید یا از بین رفتن بینایی براثر افزایش سن می‌شود. بدن ما نمی‌تواند این آنتی‌اکسیدان را تولید کند و باید آن را از طریق مواد غذایی دریافت کند. مصرف روغن آووکادو، خطر ابتلا به شایع‌ترین بیماری‌های چشمی در سنین بالا را کاهش می‌دهد.

یکی از مزایا شگفت انگیز روغن آووکادو تأثیرات آن برای کاهش درد مفاصل است. ماساژ اندام‌ها با این روغن به درمان دردهای مفصلی کمک می‌کند. از روغن آوکادو برای تهیه سس و پخت و پز هم استفاده می‌شود. این روغن طعم خوبی به سالاد می‌دهد و برای افزایش سوخت و ساز بدن مفید است. مصرف منظم آن منجر به کاهش وزن می‌شود.

ممکن است بدانید بدن برای انجام برخی واکنش‌ها به چربی نیاز دارد و جذب بسیاری از مواد مغذی با چربی انجام می‌شود. بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات چربی ندارند، روغن آووکادو را به سالاد خود اضافه کنید تا جذب کاروتنوئید را به طرز قابل توجهی افزایش دهید.

راز زیبایی پوست با مصرف روغن آووکادو

داشتن پوست صاف و درخشان آرزوی اکثر خانم‌ها است. آن‌ها معتقدند پوست زیبا اعتماد به نفس را بالا می‌برد. پوست سالم خشک نمی‌شود، دچار پیری زودرس نشده و از بدن در برابر نفوذ آلودگی‌ها محافظت می‌کند. مشکلات پوستی ناراحتی زیادی برای شما ایجاد می‌کنند و برخی از آن‌ها بسیار دردناک هستند. درمان برخی بیماری‌های پوستی مثل پسوریازیس بسیار سخت است و برخی داروها موجب التیام زخم‌های آن می‌شوند. برای تقویت پوست شما محصولات بسیاری وجود دارند اما امتحان کردن آن‌ها و مقایسه نتیجه، زمان زیادی می‌برد و تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد. پوست شما اهمیت بالایی دارد و استفاده از انواع روغن‌های گیاهی این اطمینان را به شما می‎دهد که موجب درمان بیماری‌های پوستی می‌شود. درمان‌های گیاهی معمولا دوره درمان بیشتری نسبت به سایر داروها دارند، اما تأثیر آن‌ها پایدارتر است. مزایا روغن آووکادو موجب تقویت پوست شما می‌شود و با گذراندن دوره درمانی این روغن، متوجه تأثیر فوق‌العاده آن بر پوست خود می‌شوید.

خلاصه

یکی از بهترین مزایا روغن آووکادو ، تأثیر آن بر پوست است. این روغن پوست را تقویت می‌کند و موجب درمان عارضه‌های پوستی می‌شود. مصرف آن سبب زیباتر شدن پوست شما به ویژه پوست صورت، می‌شود.

درمان خشکی پوست با روغن آووکادو

خشکی پوست یکی از مهمترین مشکلات پوستی است که باید به آن اهمیت داده شود. اگر خشکی پوست درمان نشود موجب پیری زودرس و ترک‌های پوستی می‌شود. تأثیرات منفی اشعه آفتاب روی پوست خشک شدیدتر است و در موارد حاد، این آسیب موجب بروز سرطان پوست می‌شود. پوست خشک رطوبت بسیار کمی داد و منافذ آن بیش از حد باز است. برای درمان این مشکل نیاز به یک آبرسان قوی دارید که سبب جذب رطوبت کافی به پوست شود. روغن آووکادو رطوبت پوست را حفظ می‌کند و منافذ آن را تا حد متعادلی باز نگه می‌دارد. این روغن برای تهیه بسیاری از کرم‌های مرطوب کننده استفاده می‌شود.

روغن آوکادو برای ناخن

مزایا شگفت انگیز روغن آووکادو برای افزایش کلاژن پوست

تولید کلاژن در پوست اهیمت زیادی دارد. کلاژن حالت کشسانی پوست را حفظ می‌کند و موجب محافظت از آن در برابر بیماری‌ها می‌شود. کلاژن چین و چروک‌های پوست را رفع می‌کند و پوست شما را صاف و درخشان می‌کند. این ماده خاصیت ترمیم کنندگی دارد و سلول‌های آسیب دیده پوست را بازسازی می‌کند.

برطرف کردن جوش و آکنه پوست

یکی از مزایا روغن آووکادو نسبت به سایر روغن‌های گیاهی، برطرف کردن سریع جوش‌ و آکنه روی پوست است. این روغن پوست را از هرگونه آلودگی پاک می‌کند و چربی آن را متعادل می‌کند. کم شدن چربی پوست از ایجاد جوش و مشکلات پوستی دیگر هم جلوگیری می‌کند.

محافظت از پوست در برابر آفتاب

مزایا روغن آووکادو از پوست شما در برابر آفتاب محافظت می‌کند. این روغن یک لایه محافظتی روی پوست ایجاد می‌کند که آسیب اشعه فرابنفش آفتاب را به حداقل می‌رساند؛ علاوه بر آن موجب درمان آفتاب سوختگی و تیرگی پوست هم می‌شود. تیرگی پوست بر اثر تولید بیش از حد ملانین در رنگدانه پوست به وجود می‌آید و روغن آووکادو ترشح آن را تنظیم می‌کند.

خلاصه

مصرف روغن آووکادو سبب حفظ رطوبت پوست می‌شود. این روغن چربی پوست را کاهش می‌دهد و موجب درمان آفتاب سوختگی و جوش می‌شود؛ همچنین سطح کلاژن پوست را هم افزایش می‌دهد.

تأثیرات روغن آووکادو برای ناخن چیست؟

ناخن‌ها علاوه بر داشتن زیبایی ظاهری، نشانگر سلامت بدن هستند. آسیب دیدن ناخن‌ها زنگ خطری برای شما است که متوجه شوید بدن شما دچار کمبود شده است. عدم جذب کافی مواد غذایی و ویتامین‌های مورد نیاز، ناخن‌ها را دچار تغییر شکل، پوسته شدن، زردی، نازک شدن و شکنندگی می‌کند. توجه به سلامت ناخن‌ها موجب درمان سریع‌تر بیماری‌ها می‌شود و به شکل ظاهری آن‌ها هم آسیب نمی‌رساند. مصرف روغن آووکادو برای ناخن مفید است. این روغن یک تقویت کننده طبیعی است و از کوتیکول‌های ناخن محافظت می‌کند. روغن آووکادو برای ناخن یک آبرسان فوق‌العاده است و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند. روغن آووکادو شامل ویتامین E می‌شود که تأثیر زیادی برای درمان خشکی ناخن دارد. ناخن‌های خود را هر شب با این روغن ماساژ دهید و پس از بهبود شرایط ناخن، می‌توانید این کار را هفته‌ای دو بار انجام دهید.

مزایا روغن آووکادو برای مو

روغن آووکادو علاوه بر تقویت پوست و ناخن، یک ترمیم کننده بی‌نظیر برای مو است. این روغن بافت مو را بازسازی می‌کند و از آسیب بیشتر به فولیکول مو جلوگیری می‌کند. خواص آن موجب نرمی و لطافت پوست می‌شود. روغن آووکادو رطوبت را در مو ذخیره می‌کند و مانع از ایجاد موخوره می‌شود. ماساژ این روغن به پوست سر سبب تقویت ریشه مو می‌شود.

طرز تهیه روغن آووکادو

خلاصه

از مزایا روغن آووکادو برای ناخن و مو استفاده می‌شود. ماساژ این روغن روی ناخن و مو از خشکی آن‌ها جلوگیری می‌کند. روغن آووکادو سبب نرمی پوست دور ناخن و مو می‌شود. مصرف آن مانع از ریزش مو و ایجاد موخوره می‌شود.

ماساژ بدن با روغن آووکادو

تأثیر روغن آووکادو چیست ؟ چرا این روغن برای ماساژ بدن مناسب است؟

این روغن به لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کند. ماساژ بدن با روغن آووکادو موجب نرم شدن مفاصل می‌شود. خواص روغن آووکادو سبب کاهش کوفتگی و خستگی عضلات می‌شود و به رفع ورم مفاصل کمک می‌کند. آرتروز یکی از شایع‌ترین بیماری‌های دنیا است و بسیاری از افراد از ابتلا به آن رنج می‌برند. یکی از انواع این بیماری سبب شکستگی غضروف در مفاصل شده و درد زیادی به همراه دارد. استفاده از روغن آووکادو موجب درمان درد می‌شود. از این روغن برای درمان آرتروز گردن، زانو و… استفاده می‌شود.

رابطه خنثی کردن رادیکال‌های آزاد و روغن آووکادو چیست؟

رادیکال‌های آزاد عوامل مخربی هستند که زمینه بروز بیماری‌های جدی را فراهم می‌کنند. جذب این مواد مضر بر اثر آلودگی هوا و مصرف دخانیات به بدن بیشتر هم می‌شود. رادیکال‌های آزاد می‌توانند سرطان را به وجود آورند. آنتی‌اکسیدان‌ها سد محافظتی بدن در برابر رادیکال‌های آزاد هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها فعالیت رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند و مانع از آسیب آن‌ها به سلول‌های بدن می‌شوند. مطالعات نشان داده روغن آووکادو سرشار از آنتی‌اکسیدان است. مصرف خوراکی یا ماساژ بدن با این روغن سبب جذب آنتی‌اکسیدان کافی می‌شود.

عوارض روغن آووکادو

طبق تحقیقات انجام شده، روغن آووکادو عوارض خاصی ندارد و در موارد خاص، موجب حساسیت می‌شود. بهتر است قبل از مصرف هر نوع روغن گیاهی به صورت موضعی، مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید. چند قطره روغن آووکادو را روی بازوی خود ماساژ دهید و پس از ۱۵ دقیقه اگر سوزش، قرمزی پوست و خارش احساس نکردید، می‌توانید از آن استفاده کنید. روغن آووکادو حاوی ویتامین K است. این روغن خون را منعقد می‌کند و مصرف بیش از اندازه آن ممکن است باعث لخته شدن خون شود. همچنین مصرف همزمان آن با داروهایی که خون را غلیظ می‌کنند، توصیه نمی‌شود.

خلاصه

روغن آووکادو برای ماساژ بدن مناسب است و درد را تسکین می‌دهد. این روغن موجب از بین بردن رادیکال‌های آزاد می‌شود. مصرف آن برای بدن ضرر ندارد و فقظ ممکن است با داروهای غلیظ کننده خون تداخل داشته باشد.

روغن آووکادو چیست

طرز تهیه روغن آووکادو در منزل

سه عدد آووکادو رسیده را انتخاب کنید و آن‌ها را خوب شستشو دهید. سپس پوست آن‌ها را جدا کنید و گوشت آووکادوها را به خوبی له کنید. طرز تهیه روغن آووکادو به این صورت است که آووکادوی له شده را روی حرارت قرار دهید و آن را با قاشق هم بزنید تا نسوزد. این کار را تا جایی ادامه دهید که ترکیب کاملا تغییر رنگ دهد و تیره شود و آب موجود در آووکادو تا حد زیادی بخار شود. خمیر به دست آمده را در توری بریزید و عصاره آن را جدا کنید. سپس روغن را در ظرف بریزید و در آن را محکم ببندید. طرز تهیه روغن آووکادو در منزل کمی سخت است و زمان زیادی می‌برد. بهتر است این کار را به متخصصین این زمینه بسپارید و اگر می‌پرسید روغن آووکادو از کجا بخریم ، به ادامه مطلب توجه کنید.

روغن آووکادو از کجا بخریم؟

این سوال ممکن است ذهن بسیاری از مصرف کنندگان را درگیر کرده باشد که در نهایت به چه فروشگاهی اعتماد کنند و از آن خرید کنند؟ در حالی که بسیاری از شرکت‌های تولید کننده روغن‌های گیاهی در این زمینه فعال هستند، تعداد کمی از آن‌ها توانسته‌اند رضایت مصرف کنندگان را جلب کنند. بسیاری از آن‌ها از مواد شیمیایی یا افزودنی‌ها در تهیه روغن استفاده می‌کنند و سبب پایین آمدن کیفیت روغن می‌شوند. این کار موجب ارزان شدن قیمت آن هم می‌شود. پس گول ارزان بودن روغن را نخورید و کیفیت آن را فدای قیمت پایین روغن نکنید. روغن ارگانیک قیمت بیشتری دارد چون از آووکادو طبیعی تهیه می‌شود و هیچ گونه مواد افزودنی ندارد. برای اطمینان از خرید خود به فروشگاه‌هایی که نماد اعتماد الکترونیکی دارند و ویژگی‌هایی مثل: ضمانت بازگشت وجه، پشتیبانی پس از خرید و ارسال به موقع دارند، اعتماد کنید. امتیازی که کاربران به صورت عددهای 1 تا 5 ستاره به سایت فروشنده می‌دهند هم کمک بسیار خوبی برای انتخاب فروشگاه بهتر است.

جمع‌بندی

روغن آووکادو خواص بسیاری دارد. این روغن موجب پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن فعالیت رادیکال‌های آزاد را دچار اختلال می‌کنند. مصرف روغن آووکادو برای ناخن موجب رفع شکنندگی و زردی آن می‌شود. این روغن پوست را مرطوب می‌کند و موجب ترمیم موهای شما می‌شود. روغن طبیعی آووکادو دردهای مفصلی و التهاب را کاهش می‌دهد. این روغن به آسانی هضم می‌شود و حرکات روده را تقویت می‌کند. مشاهده شده که مصرف خوراکی آن سبب کاهش کلسترول بد می‌شود. خواص این روغن بینایی چشم را بهبود می‌بخشد و از بیماری‌های چشمی جلوگیری می‌کند. روغن آووکادو ضرری برای بدن ندارد و نباید بیش از اندازه استفاده شود. این روغن را در منزل هم می‌توانید تهیه کنید اما این کار کمی سخت و زمان‌بر است. برای تهیه روغن آووکادو اصل می‌توانید از طریق سایت‌های معتبر اقدام کنید. سایت‌هایی که نماد اعتماد الکترونیک دارند و تایید شده هستند و به حقوق مصرف کننده احترام می‌‌گذارند. می‌توانید با تحقیق، از معتبر بودن یک فروشگاه مطمئن شوید.

سخن پایانی

استفاده از خواص روغن‌های گیاهی برای حفظ سلامتی و زیبایی طبیعی صورت و بدن، درحال حاضر بسیار رواج پیدا کرده است.

روغن آووکادو یک معجزه‌گر فوق‌العاده برای پوست و مو و به طور کلی تمام بدن شماست؛ برای تشخیص و خرید روغن آووکادو برخی راهکارها راهنمای شما هستند. این روغن نباید هیچ مواد افزودنی مانند آب، ماده معطر یا حتی مواد نگهدارنده داشته باشد مگر به عنوان حلال برای اسپری شدن راحت‌تر است. این روغن آبکی و شل نیست و بافت نرم و کشسانی دارد، و نمونه خالص و اصل این روغن گیاهی رنگ سبز روشن و شفافی دارد. بهتر است قبل از استفاده مداوم از این روغن، مقدار از آن را روی ساعد دست خود امتحان کنید، اگر احساس خارش و سوز یا التهاب نشدید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

 فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده انواع محصولات گیاهی و فراوده‌های آن به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد.

دسته بندی خواص خوراکی ها زیبایی و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت