آیا می‌دانستید خواص عرق زنیان به سرعت شما را لاغر می‌کند؟

وحید رمضانیوحید رمضانی
12,180 بازدید
خواص عرق زنیان

خواص عرق زنیان

زنیان گیاهی یکساله است. این گیاه به صورت بوته‌ای رشد می‌کند و میوه آن مصارف خوراکی و دارویی دارد. زنیان خودرو است و ایران یکی از کشورهایی است که این گیاه در آن رشد می‌کند. پودر زنیان برای ترکیب با ادویه‌های مختلف کاربرد دارد و از آن در صنعت غذا استفاده می‌شود. این گیاه خاصیت ضد میکروبی دارد که موجب استفاده از آن در صنعت دارو و تهیه محصولات مراقبتی دهان می‌شود. زنیان ضعف بدن را از بین می‌برد. این گیاه طعم نسبتا تندی دارد و بوی آن شبیه آویشن است. از برگ زنیان روغن تهیه می‌کنند و میوه آن برای تولید عرق زنیان به کار می‌رود. عرق زنیان همانند میوه آن سرشار از فیبر، کربوهیدرات، چربی و پروتئین است. خواص عرق زنیان برای معده، لاغری، تسکین درد قاعدگی، رفع مشکلات تنفسی، درمان عفونت و رفع خارش ناشی از نیش حشرات، سبب استفاده گسترده از این عرق شده است. رایج‌ترین دلیل خرید عرق زنیان برای درمان مشکلات گوارشی است. این عرق خواص بسیاری دارد که در این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مهمترین مشکلاتی که راه حل آن‌ها عرق زنیان است

از گذشه‌های دور در طب سنتی عرق زنیان برای درمان آسم، سرماخوردگی، رفع مشکلات دهان، درد پریود، سوءهاضمه، اسهال و… تجویز ‌شده است. عرق زنیان طبع گرمی دارد و موجب بالا بردن سوخت و ساز بدن می‌شود که این کار برای لاغری موثر است. کلسترول بالا با خواص عرق زنیان قابل درمان است چون این عرق چربی طبیعی دارد. این عرق برای بهبود عملکرد کبد و کلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص عرق زنیان برای مشکلات گوارشی چگونه عمل می‌کند؟

دستگاه گوارش از لوله مری شروع می‌شود و تا روده بزرگ ادامه دارد. مواد غذایی ابتدا وارد معده می‌شوند و پس از هضم شدن، از طریق گردش خون، جذب سلول‌های بدن می‌شوند. مشکلاتی که برای دستگاه گوارش پیش می‌آید باید سریعا درمان شوند تا بیماری‌های بدتری برای شما ایجاد نکنند. عوامل زیادی در به وجود آمدن مشکلات گوارشی نقش دارند؛ برخی از این عوامل عبارتند از: مصرف غذاهای مضر و پر ادویه، زیاده روی در مصرف کافئین، تغییر آب و هوا، فشار روانی، مصرف بیش از حد لبنیات، عوارض جانبی برخی داروها و… . مشکلات گوارشی درد معده، سوزش، سوءهاضمه، یبوست، اسهال، اسیدی شدن معده، خستگی و بی اشتهایی را به وجود می‌آورند.

عرق زنیان برای رفع رطوبت معده استفاده می‌شود و مشکلات گوارشی را درمان می‌کند.

خواص عرق زنیان

رفع سوزش معده با مصرف عرق زنیان

معده عضو حساسی از دستگاه گوارش است. اسید معده موجب هضم غذا می‌شود و اگر بیش از حد ترشح شود سبب ترش کردن و احساس سوزش در معده می‌شود. خواص زنیان برای معده موجب متعادل کردن اسیدیته معده می‌شود و برای رفع سوزش معده مفید است. عرق زنیان هضم غذا را آسان می‌کند و درمان بسیار مناسبی برای سوءهاضمه است. افزایش سطح اسید معده، به دیواره معده آسیب می‌زند؛ زخم معده از عوارض اسیدیته بالا است. استفاده از عرق زنیان برای زخم معده ، این مشکل را برطرف می‌کند.

خلاصه

عرق زنیان مشکلات زیادی را بر طرف می‌کند و یکی از مهمترین آن‌ها، رفع مشکلات گوارشی است. این عرق معده را تقویت می‌کند. فواید عرق زنیان برای زخم معده سبب رفع سوزش و درد معده می‌شود.

عرق زیان نفخ را ازبین می‌برد

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای معده به وجود بیاید، تجمع گاز در معده و نفخ است. نفخ معده بر اثر پرخوری، چاقی و رفلاکس معده ایجاد می‌شود. داروهای بسیاری برای درمان نفخ وجود دارند. بهتر است برای از بین بردن نفخ معده از محصولات گیاهی استفاده کنید. یکی از راه‌های برطرف کردن نفخ و گازهای معده، استفاده از خواص عرقیات گیاهی با طبع گرم است. گرم نگه داشتن معده نفخ را از بین می‌برد و خواص عرق زنیان موجب رفع سردی شکم می‌شود. علاوه بر رفع سردی، عرق زنیان استرس را هم کاهش می‌دهد که منجر به بهبود بخشیدن وضعیت معده می‌شود.

جلوگیری از به وجود آمدن یبوست با خواص عرق زنیان

در طب سنتی یبوست مادر بیماری‌ها شناخته می‌شود و اثرات مخرب آن فقط دستگاه گوارش را درگیر نمی‌کند. یبوست سبب خستگی، اختلال در خلق و خو، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، کم شدن اشتها، درد در شکم و روده، به وجود آمدن بواسیر، خونریزی روده و در موارد حاد به وجود آمدن سرطان روده می‌شود.

استرس، کم آبی بدن، کم تحرکی و رژیم غذایی نامناسب از عوامل به وجود آمدن یبوست هستند. مصرف ملین‌های طبیعی سبب رفع یبوست و نرم شدن روده می‌شود. عرقیات گیاهی رطوبت مورد نیاز بدن را تأمین می‌کنند و موجب دفع آسان می‌شوند. خواص زنیان برای معده و روده، یبوست را دفع می‌کند و از ایجاد بواسیر جلوگیری می‌کند.

خلاصه

عرق زنیان با گرم کردن معده، مانع از ایجاد نفخ و تجمع گاز در معده می‌شود. این عرق به از بین بردن یبوست کمک بسیاری می‌کند و عمل دفع را آسان می‌کند. خواص عرق زنیان در درمان بواسیر و خونریزی روده موثر است.

خواص عرق زنیان برای لاغری

درمان خانگی اسهال با عرق زنیان

اسهال مشکلی است که مبتلا شدن به آن باعث افزایش دفع و آبکی شدن آن می‌شود. اسهال سوزش و درد در مقعد ایجاد می‌کند و موجب کم‌آب شدن بدن می‌شود. عفونت، خوردن آب آلوده و حساسیت به برخی غذاها اسهال را به وجود می‌آورند و بهتر است هر چه زودتر برای درمان آن اقدام کنید چون طولانی شدن اسهال موجب افت فشار خون و کم‌آبی شدید بدن می‌شود. در طب سنتی خواص عرق زنیان برای رفع اسهال توصیه شده است.

خواص عرق زنیان بر کولیت روده چه تأثیری دارد؟

کولیت روده بیماری‌ای است که بر اثر ملتهب شدن انتهای روده به وجود می‌آید. این بیماری ممکن است در هر سنی رخ بدهد و درمان قطعی برای آن وجود ندارد. داروهای مربوط به آن فقط از پیشروی بیماری جلوگیری می‌کنند و درد و التهاب آن را کم می‌کنند. کولیت روده تا حدی ارثی است و اگر کسی در خانواده شما به آن مبتلا باشد احتمال دارد شما هم مبتلا شوید. اگر به مدت طولانی درد شکم، اسهال و خونریزی از روده داشتید، دچار کولیت روده شده‌اید. این بیماری ممکن است کبد و چشم شما را هم دچار مشکل کند. پس از آن‌ که مطمئن شدید کولیت روده دارید، برای کنترل کردن آن اقدام کنید. اگر علائم بیماری کنترل نشوند، در طولانی مدت خطر ابتلا به سرطان را بالا می‌برند. تحقیقات نشان می‌دهند مصرف عرق زنیان همراه با رازیانه تأثیر خیلی خوبی بر کاهش کولیت روده دارد.

خلاصه

عرق زنیان موجب درمان اسهال و ناراحتی‌های روده می‌شود. این عرق آبی که بدن از دست داده را جبران می‌کند و خواص آن مانع از پیشروی کولیت روده می‌شود.

کاهش وزن سریع با خواص عرق زنیان

امروزه اضافه وزن و چاقی از شایع‌ترین مشکلاتی است که به دلیل مصرف فست فودها برای افراد به وجود می‌آید، ممکن است شما هم آن را تجربه کرده باشید. در صورتی که کالری جذب شده بیشتر از انرژی‌ تولیدی توسط بدن باشد، دچاراضافه وزن می‌شوید. افراد چاق در خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار دارند. چاقی مشکلات زیادی برای بدن به وجود می‌آورد و سبب انباشته شدن چربی در رگ‌ها، به وجود آمدن مشکلات قلبی، بهم خوردن تعادل هرومون‌های بدن، مشکلات تنفسی، خر و پف کردن، دیابت، چربی کبد و سرطان می‌شود. داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش کردن، خطر چاق شدن را رفع می‌کند. در صورتی که اضافه وزن دارید باید یکی از راه‌های کاهش وزن را امتحان کنید. بهترین راه استفاده از محصولات ارگانیک و گیاهی است. عرقیات گیاهی سرعت کاهش وزن را افزایش می‌دهند و باعث پاکسازی بدن از سموم می‌شوند.

مضرات عرق زنیان

خواص عرق زنیان برای لاغری به کار می‌رود. عرق زنیان متابولیسم بدن را بالا می‌برد و موجب سوختن چربی‌ها می‌شود. این داروی گیاهی سرشار از فیبر است. فیبر هضم غذا را آسان می‌کند. مصرف مواد غذایی حاوی فیبر به صورت روزانه، باعث می‌شود زودتر لاغر شوید. فیبر غذا را توده‌ای شکل می‌کند و باعث آسان شدن حرکات روده می‌شود. این ماده باعث می‌شود مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. پس از مدتی این کار موجب کاهش وزن و تناسب اندام می‌شود. عرق زنیان فیبر مورد نیاز بدن شما را تأمین می‌کند. این عرق سرشار از قند طبیعی است و از جذب قندهای مضر به بدن جلگیری می‌کند.

خلاصه

خواص عرق زنیان برای لاغری موجب جذب فیبر و کربوهیدرات مورد نیاز بدن می‌شود. این کار به مرور زمان وزن را کاهش می‌دهد و به درمان چاقی کمک می‌کند. فیبر موجود در عرق زنیان سبب احساس سیری و حفظ انرژی در طول روز می‌شود.

فواید بی‌نظیر عرق زنیان برای خانم‌ها

رحم خانم‌ها عضو حساسی در بدن آن‌ها است. چون رحم در طول نه ماه بارداری از جنین نگهداری می‌کند و در غیر این صورت هر ماه تخمک‌های بارور نشده را از بدن خارج می‌کند. رحم خیلی زود دچار عفونت می‌شود و به دلیل حساس بودن این ناحیه، استفاده از داروهای گیاهی و غیر شیمیایی برای درمان بیماری و مراقبت از آن، بیشتر توصیه می‌شود. خواص عرق زنیان برای رحم همراه با عرق رازیانه، سبب پاکسازی آلودگی‌های رحم و مجرای تناسلی می‌شود. خواص عرق زنیان برای رحم ، سردی رحم را از بین می‌برد و از جذب آلودگی‌ها جلوگیری می‌کند.

تأثیر خواص عرق زنیان برای قاعدگی

از مشکلاتی که در قاعدگی می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد، خونریزی و درد زیاد است. خونریزی زیاد موجب بی‌حالی و از دست دادن آهن بدن می‌شود. سرگیجه و حالت تهوع از عوارض خونریزی زیاد هستند. درد زیاد هم باعث می‌شود فشار زیادی به ماهیچه‌های شکم و رحم بیاید. برای رفع دردهای قاعدگی، داروهای گیاهی بهترین تأثیر را دارند و یکی از عرقیات بسیار مفید، عرق زنیان است. خواص عرق زنیان برای پریودی گرفتگی‌ها و درد را کاهش می‌دهد. این عرق یک مسکن طبیعی است. خواص عرق زنیان برای قاعدگی ، آرام‌بخش است و اعصاب را در این دوران تقویت می‌کند. این کار موجب بهبود بخشیدن خلق و خوی خانم‌ها در دوران پریود می‌شود. این عرق طبیعی خونریزی شدید را کاهش می‌دهد و هورمون‌های زنانه را تنظیم می‌کند.

خواص عرق زنیان برای پریودی

خلاصه

عرق زنیان موجب رفع آلودگی‌ها از رحم می‌شود و خواص آن رحم را گرم می‌کند. این عرق برای برطرف کردن مشکلات قاعدگی بسیار مناسب است. خواص عرق زنیان برای پریودی ، دردهای پریودی را کاهش داده و خونریزی را هم کم می‌کند.

پوست و موی خود را با خواص عرق زنیان تقویت کنید

عرق زنیان موجب درمان جوش و آکنه صورت می‌شود. این عرق سنتی با خواصی که دارد از التهاب پوست کم می‌کند و اگزما را درمان می‌کند. خواص عرق زنیان برای موها مفید است و از سفید شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

خاصیت ضد باکتریایی عرق زنیان چه کاربردی دارد؟

تحقیقات نشان داده‌اند عرق زنیان خاصیت ضد باکتری دارد. این عرق باکتری‌های مضر دهان و دندان را از بین می‌برد و موجب رفع بوی بد دهان می‌شود. عرق زنیان برای تهیه دهان‌شویه کاربرد دارد. تیمول موجود در این عرق ریه‌ها را از آلودگی‌ها پاکسازی می‌کند. این عرق همچنین موجب رفع بوی بدن می‌شود و می‌توانید از خواص آن به صورت مام بهرمند شوید.

تقویت قوای جنسی مردان با عرق زنیان

عرق زنیان در بهبود بخشیدن قوای جنسی آقایان دارد. مصرف منظم آن به صورت روزانه می‌تواند مشکلات جنسی آقایان را کاهش دهد وموجب افزایش قدرت باروری آن‌ها شود.

استشمام عرق زنیان درد را کاهش می‌دهد

در طب سنتی برای کاهش دردهای میگرن، از عرق زنیان استفاده می‌کنند. به این صورت که شخصی که درد دارد این عرق را استشمام می‌کند. خواص عرق زنیان مثل مسکن عمل می‌کند و با ایجاد آرامش، موجب کاهش سردرد می‌شود.

درمان درد مفاصل

استفاده از عرق زنیان باعث درمان درد مفاصل و تسکین درد آرتروز می‌شود. عرق زنیان التهاب را برطرف می‌کند، خشکی شانه‌ها و مفاصل را از بین می‌برد. این عرق موجب درمان کشیدگی تاندون‌ها هم می‌شود. اسپاسم‌های عضلانی با خوردن عرق زنیان رفع می‌شوند. عرق زنیان برای درمان دردهای روماتیسمی تجویز می‌شود.

دفع حشرات با عرق زنیان

عرق زنیان می‌تواند حشرات مزاحم را دور کند. اگر مقداری از آن را در هوا اسپری کنید، در تابستان دیگر نگران نیش پشه‌ها نخواهید بود.

خلاصه

عرق طبیعی زنیان  پوست و مو را تقویت می‌کند. این عرق بوی بد دهان را از بین می‌برد و سبب تقویت قوای جنسی آقایان می‌شود. فواید آن درد میگرن را کاهش می‌دهد و به دفع حشرات مزاحم کمک می‌کند.

مضرات عرق زنیان چیست؟

مطالعات تاکنون به این نتیجه رسیده‌اند که عرق زنیان برای بدن ضرری ندارد و تحقیقات در این زمینه هم‌چنان ادامه دارد. عرق زنیان طبع گرمی دارد و افراد گرم مزاج بهتر است در مصرف آن احتیاط کنند. بهتر است افراد گرم مزاج از این عرق به تنهایی استفاده نکنند و آن را با عرق کاسنی یا شاتره مخلوط کنند. خانم‌های باردار در مصرف این عرق احتیاط کنند. مصرف عرق زنیان برای کودکان زیر 7 سال مناسب نیست. افرادی که اختلال در عملکرد تیروئید دارند باید برای مصرف عرق زنیان به صورت مداوم، با پزشک خود مشورت کنند.

از مضرات عرق زنیان می‌توان به ایجاد دل درد، حالت تهوع و اسهال، اشاره کرد. اگر به صورت موضعی از این عرق استفاده می‌کنید، قبل از مصرف آن را روی پوست بازوی خود تست کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.

جمع‌بندی

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، عرق طبیعی زنیان، خواص بی‌نظیری برای بدن دارد. این عرق با سوختن قند و چربی اضافی بدن، موجب کاهش وزن می‌شود. خواص آن سبب جذب کافی فیبر به بدن می‌شوند که تأثیر زیادی در هضم غذا و لاغری دارد. عرق زنیان برای رحم خانم‌ها و کاهش دردهای قاعدگی مفید است. این عرق خونریزی دوران پریود را هم کم می‌کند. مصرف عرق زنیان سبب درمان بیماری‌های گوارشی مثل زخم معده، یبوست، اسهال، نفخ، سوءهاضمه و کولیت روده می‌شود. عرق زنیان دفع کننده حشرات مزاحم است. مصرف آن برای بدن ضرری ندارد. این عرق طبع گرمی دارد که ممکن است مصرف بیش از اندازه آن برای افراد گرم مزاج مشکل ایجاد کند.

 فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده انواع محصولات گیاهی و فراوده‌های آن به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد.

دسته بندی خواص خوراکی ها گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت