درمان موخوره با ماسک مو خانگی

مهگل رئیس صفریمهگل رئیس صفری
1,518 بازدید
درمان موخوره

از چه راهی برای درمان موخوره استفاده کنیم؟

از مشکلات خانم‌ها در زمانی که موهای آن‌ها به اندازه دلخواهشان بلند می‌شود، بروز موخوره است. درمان موخوره از دید بسیار افراد کوتاهی موها است و این برای افراد بسیار خوشایند نیست. بروز موخوره در افراد علت‌های مختلفی دارد که عمده‌ترین‌ آن‌ها خشکی مو است. موخوره انواع مختلفی دارد و همه آن‌ها در آخر باعث زشتی، زبری و بیماری موهای شما می‌شود؛ در ادامه به درمان خانگی موخوره و علت موخوره اشاره خواهیم کرد. شاید بتوان انواع موخوره را به چند نوع تقسیم کرد:

  •  دوشاخه شدن سر مو
  • نصف شدن ساقه مو
  •  سرشاخه شدن مو
  •  پودر شدن پایین موها
  • زبر شدن پایین موها
  • فرفری شدن برخی از تارهای مو
  • و…

در ادامه قصد داریم تا با روش‌های خانگی، بدون کوتاهی مو به درمان موخوره بپردازیم. قبل از هر چیز باید بدانید که درمان مو خوره به یکباره انجام نمی‌شود و باید در این راه اندکی صبور باشید.

درمان موخوره

علت مو خوره

علت موخوره بسیار زیاد است، از تغذیه نامناسب و ناکافی بودن آب بدن، تا اصطحکاک بیش از حد موها با سطح، استفاده از نرم کننده‌های شیمیایی و ماسک‌مو‌های صنعتی، استفاده از رنگ موهای شیمیایی، شستشو موها با آب داغ، آلودگی هوا، استفاده از برس یا شانه‌های نامناسب، استفاده مداوم از سشوار و اتو مو، برس حرارتی و … .

 روش‌های درمان موخوره بدون کوتاه کردن مو

درمان مو خوره با روغن‌های گیاهی

  از روش‌های درمان خانگی موخوره می‌توان به استفاده از روغن‌های گیاهی بعد و قبل از حمام اشاره کرد. بسیاری از روغن‌های گیاهی، برای ترمیم و رشد مجدد موها بسیار مفید هستند؛ اما  باید به میزان مناسب و به‌ جا از آن‌ها استفاده کنید.

 از روغن‌هایی که به ترمیم بافت مو کمک می‌کنند، می‌توان به روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن سیاه دانه اشاره کرد.

درمان موخوره روغن زیتون

بهتر است قبل از حمام رفتن از این روغن استفاده کنید. مقدار چند قطره از این روغن را کف دستان خود بریزید و بر روی پایین ساقه مو ماساژ دهید؛ به طوری که تمام پایین موها تا اندازه متوسطی چرب شده باشد.  

میزان بالای چربی مفید روغن زیتون باعث آبرسانی به ساقه‌های موی شما  خواهد شد و و از بروز موخوره جلوگیری می‌کند. بهتر است دو ساعت قبل از رفتن به حمام این کار را انجام دهید و اجازه دهید تا روغن زیتون روی موهای شما بماند و سپس موهای خود را با مقداری کمی شامپوی بچه و آب ولرم شستشو دهید.

 درمان موخوره با روغن آرگان و نارگیل

 از روش‌های درمان خانگی موخوره استفاده از روغن نارگیل است. از این روغن می‌توانید بعد از حمام استفاده کنید؛ مقدار چند قطره از این روغن را در کف دستان خود بریزید و زمانی که موهای شما (بعد از حمام) مقداری نم دارند، روغن را پایین موهای خود بزنید؛ به گونه‌ای که پایین موهای شما آغشته به روغن شود. توجه داشته باشید که از مقدار زیادی روغن استفاده نکنید؛ چون باعث چرب شدن موها و ریزش آنها خواهد شد.

 اگر در بالای ساقه موها هم آثاری از مو‌خوره می‌بینید، نگران نباشید. زمانی که روغن را به پایین موهای خود میزنید، این روغن توسط ریشه مو به سمت بالا کشیده می‌شود و باعث آبرسانی به قسمت‌های بالای مو شما نیز خواهد شد.

 استفاده از روغن آرگان  برای درمان موخوره مانند روغن نارگیل است. هر دوی این روغن‌ها نه تنها از بروز موخوره جلوگیری می‌کنند؛ بلکه باعث استحکام پیاز مو و رشد مجدد موهای شما می‌شوند.

تأثیر آووکادو و روغن آن بر رفع موخوره

آووکادو سرشار از اسیدهای چرب ضروری است و برای درمان موخوره بسیار مفید است. این میوه مقادیر قابل توجهی ویتامین E دارد که به درمان خشکی مو کمک می‌کند. آووکادو یک ابرسان طبیعی و عالی برای مو است. با استفاده از این میوه ماسک‌های زیادی برای درمان موخوره درست می‌شود. همچنین روغن آن برای جذب مواد مغذی به مو مفید است و با مصرف منظم سبب رفع موخوره می‌شود. روغن آووکادو گره موها را به راحتی باز می‌کند و مانع نازک شدن مو می‌شود.

برای جلوگیری از بروز موخوره، هر روز ۲ تا ۵ قطره روغن آووکادو (بستگی به بلندی موها دارد) روی موها ماساژ دهید به طوری که موها چرب نشوند و خاصیت روغن کاملا جذب مو شود. این کار موها را محکم می‌کند و از چند شاخه شدن انتهای مو جلوگیری می‌کند. با خرید روغن آووکادو یک ماسک مو طبیعی برای رفع موخوره خواهید داشت.

تهیه ماسک مو آووکادو برای موخوره

یک آووکادو تازه را له کنید یا دو قاشق غذاخوری روغن آن را با دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل و روغن زیتون مخلوط کنید. کرم به دست آمده را به ساقه مو بزنید. بعد از نیم ساعت موها را شستشو دهید. دو بار در ماه از این ماسک برای درمان وزی، خشکی مو و موخوره استفاده کنید.

درمان موخوره با استفاده از ماسک‌های خانگی

از روش‌های دیگری که می توانید با آن از وز شدن و بروز مو خوره جلوگیری کنید، استفاده از این ماسک است. برای این کار مقداری از روغن آرگان، روغن نارگیل یا روغن درخت چای را با نرم کننده مو (نرم کننده مخصوص آبکشی) مخلوط کنید و بعد از شستشوی موها مقدار 5 دقیقه روی موهای خود ماساژ هید و با آب ولرم آبکشی کنید.

درمان موخوره با ماسک مو گیاهی

درمان موخوره با ماسک موی آلوورا

برگ‌های آلوورا در همه عطاری‌ها موجود است. برای تهیه این ماسک کافی است مقدار یک یا دو عدد از برگ آلوورا (نسبت به بلندی و حجم موهای خود)، از وسط برش داده و ژل آن را به وسیله قاشق خارج کنید. بهتر است این ژل را مخلوط کنید تا به صورت کاملاً مایع در بیاید.

 می‌توانید ژل به دست آمده را به تنهایی روی موهای خود از ریشه تا پایین مو، ماساژ دهید. بعد از  نیم ساعت موهای خود را با آب ولرم بشویید. در هفته این کار را 2 بار انجام دهید؛ نتیجه آن فوق‌العاده خواهد بود.

  از روش‌های دیگر برای تهیه ماسک موی آلوورا ترکیب آن با ۲ قاشق  غذاخوری آبلیموی تازه، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون یا کرچک است. سه ماده را با هم مخلوط کنید و روی مو بمالید  و بعد از نیم ساعت با آب ولرم موهای خود را بشویید. استفاده ۲ الی ۳ بار در هفته از این ماسک مو به درمان موخوره کمک می‌کند.

درمان موخوره با ماسک موی ماست

 از علت موخوره که پیش از این هم به آن اشاره شد، استفاده از وسایل حرارتی مانند سشوار یا تشعشعات خورشیدی است. ماست از مواد لبنی خنک کننده و سرشار از پروتئین است. ماست برای درمان خانگی موخوره بسیار موثر است .

برای تهیه ماسک ماست، ۴ قاشق غذاخوری از ماست را موهای خود ماساژ دهید؛ بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه با استفاده از شامپوی بچه یا شامپو‌های ملایم موهای خود را بشویید. اگر موهای خشکی دارید از شامپوهای مخصوص موهای خشک استفاده کنید؛ زیرا دیگر شامپوها باعث از بین بردن چربی‌های مفید مو خواهد شد. پروتئین‌های موجود در تخم‌مرغ هم به ترمیم موهای شما کمک خواهد کرد. ترکیب تخم مرغ با ماست و استفاده از آن به عنوان یک ماسک برای موها بسیار موثر است . این ماسک به رفع موخوره کمک می‌کند.

درمان موخوره  با ماسک موز

موز از میوه‌های ارزان قیمت در بازار است؛ میوه موز دارای منابع غنی آهن، روی، ویتامین‌های A ،E ،C  و… است. استفاده از موز به عنوان یک ماسک طبیعی باعث نرم شدن و براق شدن موهای شما خواهد شد. زمانی که موهای شما دچار آسیب دیدگی می‌شود، حالت کشسانی به خود می‌گیرند؛ استفاده از موز از بروز این اتفاق جلوگیری می‌کند.

 برای تهیه ماسک موز یک تا دو عدد موز را (با توجه به بلندی مو و حجم موهای خود)، پوست کنده و له کنید. 3 قاشق غذاخوری ماست، ۵ قاشق آب ولرم و یک قاشق آب لیمو تازه را با هم مخلوط کنید و به صورت ماسک روی موهای خود بمالید؛ بعد از یک‌ساعت موهای خود را با آب شستشو دهید.

درمان خانگی موخوره بدون کوتاهی

 درمان موخوره موز و عسل

برای تهیه ماسک موز و عسل، یک عدد موز را له کنید، دو قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به آن اضافه کنید. دو تا سه بار در هفته آن را روی موهای خود ماساژ دهید و بعد از یک ساعت موهای خود را با شامپو بشویید. نتیجه بعد از یک ماه استفاده مداوم از این ماسک، قابل مشاهده است.

 درمان موخوره با ماسک زیتون و سرکه سیب

برای داشتن این ماسک، یک قاشق روغن زیتون، یک قاشق عسل و ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را داخل ظرف کوچکی مخلوط کنید. مخلوط ماسک تهیه شده را روی موهای خود بگذارید و قبل از شستشو کمی ماساژ دهید، برای حفظ رطوبت موها از کلاه رنگ یا یک پارچه استفاده کنید و موهای خود را کاملا بپوشانید.  اجازه دهید ماسک 20 دقیقه تا نیم ساعت روی موهای شما بماند، سپس موها را با آب ولرم بشویید. این کار به رفع موخوره کمک می‌کند.

مراقبت‌های خانگی از مو

برای آن که دچار موخوره به صورت مجدد و همیشگی نشوید، لازم است تا همیشه یک سری از نکات را رعایت کنید.

نکات مراقبتی برای سلامتی موها

از علت‌های موخوره در زمان بلند شدن موها باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • زمانی که موهای شما خیس است، آنها را شانه نزنید.
  • موهای خود را به آرامی شانه کنید، سعی کنید گره‌های مو را با دست باز کنید تا ریشه موی شما کشیده نشود.
  • از برس‌های چوبی یا شانه‌های چوبی درشت دانه استفاده کنید.
  • اگر مایل به استفاده از برس‌های فلزی هستید، انواع دانه درشت آن‌ها را تهیه کنید.
  • بهتر است موهای خود را زیر روسری ببندید یا موهای خود را ببافید.
  • قبل از آن که از سشوار استفاده کنید، از اسپری‌های حرارتی یا روغن‌های گیاهی استفاده کنید.

شستشوی مداوم مو با آب داغ هم باعث بروز موخوره خواهد شد؛ بهتر است برای شستشوی موها از آب ولرم استفاده کنید، آب خنک برای شستشوی مو بهتر است، چون چربی های لازم برای سلامتی مو را از بین نمی‌برد و باعث تحریک سلول‌ها برای بهبود عملکرد رشد موها می‌شود.

موخوره تراپی

استفاده از ماسک موی روغن زیتون و تخم مرغ

برای تقویت ریشه موهای خود و سلامتی مو می‌توانید به صورت هفتگی ماسک‌ موی مراقبتی برای موهای خود تهیه کنید، این ماسک‌ها علاوه بر جلوگیری از بروز موخوره به درمان موخوره یا درخشان کردن موها و ضخیم کردن تارهای موی شما کمک می‌کند.

 برای تهیه ماسک موی روغن زیتون و تخم‌مرغ کافی است، مقدار یک جا دو عدد تخم‌مرغ، قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید.

اجازه دهید تا ترکیب به دست آمده با هم‌زدن حالت خمیری شکل به خود بگیرد. پس از آماده شدن،  آن را روی موهای خود و کف سر خود ماساژ دهید. بعد از نیم ساعت آن را شستشو دهید.

سخن پایانی

برای داشتن موهای سالم نیاز به مراقبت‌های هفتگی دارید؛ این کار ممکن است برای روزهای اول مشکل باشد؛ اما بعد از گذشت چند ماه تبدیل شدن آن به یک عادت بسیار کار آسانی خواهد بود. به علاوه باعث داشتن زیبایی و جوانی در همه سنین خواهید بود. فقط توجه داشته باشید، که برای داشتن زیبایی طبیعی در سلامت پوست و مو نیاز به صبر و رسیدگی دارید.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوضه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد.

دسته بندی زیبایی و سلامتی گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت