خواص سنجد را جایگزین داروهای شیمیایی کنید.

مهگل رئیس صفریمهگل رئیس صفری
1,877 بازدید
خواص سنجد

سنجد چه خواصی دارد؟

سنجد میوه‌ای است که از گذشته‌های دور بر سر سفره هفت سین ایرانی‌ها بوده است. در اساطیر ایرانی سنجد نماد عقل و خردمندی است. سنجد یا همان زیتون روسی، به طور بومی در کشورهایی مثل ایران، ترکیه، روسیه و افغانستان می‌روید. این گیاه در مناطق معتدل می‌روید و میوه آن بیضی شکل و قهوه‌ای رنگ است. درخت سنجد برگ‌های باریک و کرکی دارد. از این میوه معطر در موارد بسیاری استفاده می‌شود. سنجد علاوه بر مصرف خوراکی، در تولید دارو، محصولات مراقبت پوست و زیبایی نیز کاربرد دارد. خواص سنجد به از بین بردن حالت تهوع، سردرد، پوکی استخوان و… کمک می‌کند. طبیعت یا طبع سنجد سرد است و مصرف آن برای کسانی که گرم مزاج هستند، بسیار مناسب است.

خواص سنجد

خواص سنجد چیست؟

سنجد راه درمان بسیاری از بیماری‌ها است. مهمترین و بهترین خاصیت این میوه، داشتن مقادیر بالای کلسیم است که منجر به تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان می‌شود. این میوه خوشمزه به کودکان خردسال در تقویت غضروف‌ها و شکل‌گیری مناسب استخوان‌ها کمک می‌کند. مصرف سنجد در سنین پایین و جوانی، سبب جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان در میان‌سالی و سنین بالا، می‌شود. سنجد یک ترمیم کننده فوق‌العاده برای شکستگی استخوان هم است. پوکی استخوان و آسیب‌های ناشی از آن یکی از دلایل افزایش میزان مرگ و میر در سال‌های اخیر بوده  است. استفاده از خواص سنجد به تقویت استخوان‌ها کمک فراوانی کرده و باعث از بین بردن اثرات کمبود کلسیم خواهد شد. همچنین سبب ترمیم استخوان شکسته نیز می‌شود.

این میوه خشک موجب برطرف شدن عفونت ریه می‌شود و دردهای روماتیسمی و کمردرد را تسکین می‌دهد.

خلاصه

سنجد خواص بسیاری دارد. این میوه بافت استخوانی را تقویت می‌کند و از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. خواص بی‌نظیر سنجد شکستگی استخوان را هم ترمیم می‌کند.

خواص سنجد در از بین بردن حالت تهوع

حالت تهوع یکی از مشکلات ناراحت کننده‌ای است که تاثیر به سزایی بر تغذیه شما خواهد گذاشت. مشکلات گوارشی، خوردن غذای مسموم و میکروب معده می‌تواند باعث به وجود آمدن حالت تهوع شود.

سنجد در از بین بردن حالت تهوع و استفراغ بسیار ماهر است. مصرف این خشکبار شیرین برای کسانی که مزاج گرم دارند و دچار حالت تهوع، ترش کردن و… شده‌اند، بسیار مناسب است. از فواید سنجد برای رفع حالت تهوع در خانم‌های باردار نیز می‌توان استفاده کرد. سنجد با تقویت معده به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و حالت تهوع و استفراغ را از بین می‌برد.

خلاصه

حالت تهوع ممکن است بر اثر مسمومیت، مشکلات گوارشی و میکروب معده رخ دهد. خواص سنجد در بر طرف کردن حالت تهوع و استفراغ مفید است و سنجد حالت تهوع را در خانم‌های باردار هم از بین می‌برد.

خواص سنجد برای دیابت

دیابت از بیماری‌های بسیار رایج در جهان است که در اثر ایجاد اختلال در عملکرد پانکراس، رخ می‌دهد. این بیماری منجر به کاهش تولید انسولین طبیعی در بدن شده و مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. یکی از عوارض دیابت دیر بسته شدن زخم‌های پوستی است و مصرف قند، شکر و خوراکی‌های شیر صنعتی باعث تشدید این بیماری خواهد شد.

 سنجد با طعم خوشمزه و شیرینی که دارد می‌تواند جایگزین مناسبی برای قند باشد. ترکیبات شیرین و طبیعی موجود در سنجد به تجزیه قند در بدن کمک می‌کنند و از انباشته شدن قند در خون و بالا رفتن بیش از حد قندخون جلوگیری می‌کنند. خواص سنجد برای دیابت می‌تواند به درمان و کاهش سطح قند خون، کمک شایانی کند؛ سنجد به بهبود زخم‌های افراد دیابتی نیز کمک می‌کند.

خلاصه

بیماری دیابت تولید انسولین را در بدن کاهش می‌دهد و سبب دیر بسته ‌شدن زخم می‌شود. شیرینی طبیعی سنجد می‌تواند جایگزین قند شود و به درمان دیابت کمک کند.

طبع سنجد

خواص سنجد برای کودکان

کلسیم موجود در این میوه از بهترین خواص سنجد برای کودکان به شمار می‌رود. سنجد به رشد استخوان‌های کودکان کمک می‌کند و از مبتلا شدن آن‌ها به بیماری‌های ویروسی، جلوگیری می‌کند.

خوردن جوشانده برگ سنجد اسهال ناشی از مسمومیت در کودکان را درمان می‌کند. به جای مصرف داروهای شیمیایی، بیماری کودکان را با خواص داروهای گیاهی درمان کنید، تأثیر بیشتری در بهبود بیماری دارد. داروهای گیاهی روند بهبود را تسریع بخشیده و تأثیر ماندگارتری نسبت به داروهای شیمیایی دارند. از دیگر مزایای داروهای گیاهی بدون عوارض بودن آن‌ها در بسیاری از موارد است.

خواص ضد التهاب سنجد

سنجد دارای خواص بسیاری است؛ یکی از این خواص ضدالتهاب بودن آن است. از سنجد برای درمان زخم‌ها و زودتر بسته شدن آن‌ها استفاده می‌شود.

 سنجد روند بهبود زخم را سریع می‌کند و منجر به زودتر التیام یافتن آن می‌شود. خواص ضد التهابی سنجد ورم و درد ناشی از زخم را کاهش می‌دهد. ویتامین K موجود در سنجد سبب انعقاد خون و بهبود زخم می‌شود. این میوه موجب درمان خونریزیدستگاه گوارش هم می‌شود.

خلاصه

کلسیمی که در سنجد وجود دارد استخوان‌های کودکان را تقویت و اسهال را رفع می‌کند. خواص ضدالتهابی و ویتامین K سنجد در التیام یافتن زخم و کاهش خونریزی، نقش زیادی دارند.

درمان اختلالات جنسی خانم‌ها با سنجد

اختلالات جنسی سبب ایجاد مشکلات زیادی در زندگی زناشویی می‌شوند. از خواص سنجد در طب سنتی استفاده از دم‌کرده سنجد برای درمان اختلالات جنسی خانم‌ها است.

 استشمام عطر سنجد توسط خانم‌ها به کاهش اضطراب و برقراری رابطه زناشویی با آرامش بیشتر، کمک می‌کند. خواص سنجد ناتوانی جنسی خانم‌ها را از بین می‌برد ولی در مردان تأثیر معکوس دارد.

استفاده از سنجد توسط آقایان می‌تواند میل جنسی آن‌ها را کاهش داده و سبب اختلال در نعوذ شود. استفاده از خواص سنجد علاوه بر افزایش میل جنسی خانم‌ها، به کاهش دردهای قاعدگی کمک می‌کند؛ سنجد خونریزی و درد بیش از اندازه را کم می‌کند و ضعف و بی‌حالی این دوران را به حداقل مقدار ممکن می‌رساند. می‌توانید برای بهرمندی از خواص سنجد در دوران قاعدگی، پس از گذشت سه روز از قاعدگی، مصرف سنجد را شروع کنید.

خلاصه

خواص سنجد اختلالات جنسی خانم‌ها را برطرف می‌کند و برعکس میل جنسی آقایان را کاهش می‌دهد. سنجد به کاهش دردهای قاعدگی، پیش از قاعدگی و خونریزی این دوران کمک می‌کند.

خواص سنجد در از بین بردن بیماری‌ها

سنجد با داشتن مقادیر بالای ویتامین C باعث درمان سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود. ویتامین C از بدن در برابر ابتلا به بیماری‌ها و سرطان جلوگیری می‌کند. طبع سرد سنجد سبب کاهش سردردهای ناشی از گرما می‌شود و خاصیت تب‌بر نیز دارد. سنجد سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. ویتامین C موجود در آن به حفظ سلامتی کمک می‌کند. سنجد کمبود ویتامین C بدن را جبران می‌کند و به دلیل اینکه این ویتامین در بدن ذخیره نمی‌شود، باید در رژیم غذایی روزانه قرار بگیرد.

خواص سنجد برای لاغری

خواص سنجد برای پوست

سنجد حاوی مقدار زیادی ویتامین C است. ویتامین C یکی از مهمترین آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از پوست محافظت می‌کند. ویتامین C ‌به رفع جوش و آکنه کمک می‌کند و خواص فوق‌العاده آن سبب صاف شدن پوست می‌شوند. ویتامین C یکی از ویتامین‌های مهم برای ساختن پروتئین کلاژن در بدن است. افزایش کلاژن سازی علاوه بر محافظت از بدن در برابر ابتلا به بیماری‌ها، به رفع چین و چروک و جوان‌سازی پوست، کمک بسیاری می‌کند. کلاژن منافذ روی پوست صورت را کوچک کرده و به زیبایی پوست کمک می‌کند.

خلاصه

ویتامین C موجود در سنجد از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین برای ایجاد پوستی صاف و زیبا منجر به تولید بیشتر کلاژن می‌شود.

تأثیر سنجد در لاغری و کاهش وزن

سنجد کالری کمی دارد. این میوه خشک برای افرادی که اضافه وزن دارند و به میان‌وعده‌های انرژی‌زا و کم‌کالری نیاز دارند، بسیار مفید است.

فیبر موجود در سنجد سبب تقویت سلول‌های معده و روده می‌شود. فیبر با خاصیت تبدیل مواد غذایی به توده، باعث انتقال هر چه بهتر مواد غذایی از معده به روده می‌شود. فیبر عملکرد سیستم گوارش را بهبود می‌بخشد و نقش مهمی در هضم غذا دارد. از فواید سنجد می‌توان به تأمین انرژی به مدت طولانی، اشاره کرد؛ این امر سبب ایجاد حس سیری می‌شود و باعث لاغر شدن به مرور زمان خواهد شد.

پاکسازی بدن با سنجد

از خواص بسیار مفید سنجد می‌توان به دفع سموم و از بین بردن باکتری‌های بدن اشاره کرد. سنجد با دفع سموم باعث پاکسازی خون و کبد شده و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد؛ این کار می‌تواند به درمان کبد چرب کمک کند. سنجد با خاصیت سم‌زدایی، منجر به دفع بهتر و ادرارآوری می‌شود. افزایش حجم ادرار سبب بهبودعملکرد کلیه‌ها و مثانه می‌شود و این امر سلامت بدن را حفظ می‌کند. دفع سموم از بدن خون را تمیز می‌کند و سبب بهبود فعالیت قلب می‌شود. این کار از ایجاد خستگی و کرختی در بدن جلوگیری می‌کند.

سنجد همچنین سبب درمان شب اداری و بی‌اختیاری ادرار حین سرفه و عطسه هم می‌شود. دلیل این اتفاق اختلال در عملکرد ماهیچه‌های لگن است و سنجد برای حل این مشکل مفید است.

خلاصه

سنجد دارای فیبر است که به هضم بهتر غذا و تقویت سیستم گوارشی کمک می‌کند. سنجد بدن را از سموم پاک می‌کند، باعث افزایش ادرار می‌شود و فعالیت کبد و قلب را بهبود می‎بخشد.

خواص سنجد در بارداری

همان‌طور که اشاره کردیم، مقادیر بالای کلسیم موجود در سنجد، این میوه را به یک ماده فوق‌العاده تبدیل کرده است. کلسیم ماده‌ای ضروری برای رشد جنین است. سنجد علاوه بر تشکیل استخوان‌ها و غضروف‌ها، به سلامت جنین کمک می‌کند و حالت تهوع دوران بارداری رااز بین می‌برد. ویتامین C موجود در سنجد به تقویت سیستم ایمنی جنین کمک به‌سزایی می‌کند و از مبتلا شدن مادر در این دوران به سرماخوردگی و سایر بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. مصرف سنجد در دوران بارداری و شیردهی به افزایش بهره هوشی فرزند در سنین بالا، کمک می‌کند.

خلاصه

کلسیم ماده‌ای ضروری برای سلامت جنین است و سنجد سرشار از کلسیم است. ویتامین C موجود در سنجد مادر را از ابتلا به بیماری حفظ می‌کند.

خواص سنجد برای بارداری

خواص سنجد و عسل

همان‌طور که اشاره شد، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سنجد به تقویت بدن کمک می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها از فعالیت رادیکال‌های آزاد در بدن جلوگیری می‌کنند و امکان ابتلا به بیماری‌های جدی و سرطان را به طرز شگفت‌انگیزی کاهش می‌دهند. پودر سنجد همانند میوه آن خواص بسیاری دارد. برای تهیه پودر سنجد، آن را به همراه هسته و پوسته، آسیاب کرده و آن را به همراه شیر و عسل استفاده کنید. این ترکیب فوق‌العاده از بدن محافظت می‌کند و تأمین کننده انرژی مورد نیاز شما در طول روز است.

یک قاشق پودر سنجد را با یک لیوان شیر ترکیب کرده و به وسیله عسل آن را شیرین کنید و روزانه این معجون را بنوشید و پس از گذشت حدودا دو هفته با تأثیر آن مواجه شوید. استفاده از خواص سنجد و عسل، به درمان درد مفاصل و زانو درد کمک بسیاری می‌کند. سنجد و عسل مقاومت استخوان‌ها را بالا برده و تولید غضروف در بدن را افزایش می‌دهد. این امر منجر به بهبود بیماری آرتروز می‌شود.

خلاصه

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سنجد از فعالیت رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند. معجون شیر، عسل و پودر سنجد تأثیر فوق‌العاده‌ای در تأمین انرژی روزانه فرد دارد.

فواید سنجد برای مو

ترکیب سنجد پخته و روغن زیتون می‌تواند سلول‌های پوست سر را تقویت کرده و به رشد بهتر موها کمک کند. خواص سنجد باعث درمان و تجدید موهای آسیب دیده می‌شود.

سایر خواص سنجد

سنجد با تقویت مغز از ابتلا به آلزایمر و کمبود حافظه جلوگیری می‌کند. سنجد به درمان بیماری نرمی استخوان در کودکان کمک می‌کند. سنجد غذایی گیاهی است که انرژی بدن را تأمین می‌کند. یکی از خواص جالب سنجد، رفع سکسکه است. استفاده از سنجد به همراه شیر می‌تواند سکسکه را رفع کند.

مضرات سنجد

مصرف سنجد برای کسانی که یبوست دارند مضر است، چون یبوست را تشدید می‌کند.

مصرف بیش از اندازه سنجد به دلیل مقادیر بالای کلسیم، باعث رسوب کلسیم خون می‌شود. این امر موجب بروز مشکلات جدی برای بدن می‌شود.

رسوب کلسیم زیر پوست سبب بروز توده‌ می‌شود و این اتفاق ممکن است به صورت آکنه بروز کند. برای درمان آن باید به پزشک مراجعه شود.

از دیگر مضرات سجد این است که مصرف بیش از اندازه سنجد سبب کاهش فشار خون نیز می‌شود و کسانی که فشار خون پایینی دارند باید در مصرف آن احتیاط کنند. سنجد خواص بسیاری دارد و در مصرف آن باید اعتدال رعایت شود.

جمع بندی

گیاه سنجد برای تقویت مو، استخوان‌ها و مغز بسیار مفید است. به التیام زخم‌ها کمک می‌کند. سنجد سکسکه را رفع می‌کند. مصرف بیش از اندازه سنجد سبب رسوب کلسیم در بدن، کاهش فشار خون و یبوست می‌شود.

خواص سنجد در طب سنتی

سخن پایانی

سنجد در طب سنتی ایرانی به عنوان یک میوه خشک و خشکبار مقوی معرفی می‌شود. میوه‌های خشک اگر بدون مواد افزودنی شیرین کننده و در شرایط مناسب تهیه شوند بسیار مقوی هستند و می‌توانید از آنها به عنوان یک میان‌وعده سالم استفاده کنید. در تهیه دسر یا پخت شیرینی‌ها هم می‌توانید از میوه خشک استفاده کنید.

از مزایایی میوه خشک و خشکبار نسبت به میوه‌ی تازه دارد در مدت زمان نگهداری آن است، میوه خشک را می‌توان برای مدت زمان بیشتری بدون یخچال نگهداری کرد. با خرید سنجد می‌توانید این میوه را در چهارفصل نگهداری کنید و از خواص آن بهرمند شوید. سنجد خشک در صورتی که در جای خنگ و دور از رطوبت نگهداری شود، تا دو سال سالم می‌ماند و خواص خود را حفظ می‌کند.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد.

دسته بندی خواص خوراکی ها گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

یک پاسخ به “خواص سنجد را جایگزین داروهای شیمیایی کنید.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت