آجیل پکیج سلامتی است؛ بهترین خواص آجیل برای پوست و بیماری‌ها

وحید رمضانیوحید رمضانی
1,264 بازدید
خواص آجیل برای پوست

آجیل چیست؟ چرا باید از آجیل استفاده کنیم؟

استفاده از آجیل از قدیم بین ایرانیان رواج داشته است و جزئی از فرهنگ ایران است. در مراسم‌هایی مثل شب یلدا، عید نوروز و مهمانی‌ها از آجیل استفاده می‌شود. آجیل مجموعه‌ای از مغزهای خوراکی است که هر کس بنا بر سلیقه خودش می‌تواند آن را تهیه کند. معمولا از مغز‌های گردو، پسته، بادام درختی، بادام هندی، فندق و فندق استرالیایی (ماکادمیا)، برای تهیه آجیل استفاده می‌کنند. همچنین به خاطر شباهتی که در فواید بادام زمینی و آجیل وجود دارد، از آن هم به عنوان آجیل استفاده می‌شود. آجیل انواع مختلفی مثل: چهارمغز، شور و مشکل گشا دارد که در هر کدام از مغز‌های متنوعی استفاده می‌شود. آجیل منبع غذایی محبوب و پرمصرفی است. چون سرشار از مواد مغذی و مورد نیاز بدن است. آجیل در هر شرایطی قابل استفاده است و برای تمامی سنین مناسب است. آجیل یک منبع غذایی گیاهی است و مصرف آن برای گیاهخواران بسیار مفید است؛ چون می‌تواند جایگزین مناسبی برای منبع پروتئین گوشتی باشد. خواص آجیل برای پوست ، مو، لاغری، افزایش حافظه، رشد بهتر کودکان و به طور کلی برای سلامتی و بهبود عملکرد بدن مفید است.

آجیل کالری بالایی دارد و یک میان وعده خوشمزه محسوب می‌شود. مصرف آن خطر سکته مغزی و قلبی را کاهش می‌دهد. آجیل حاوی آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است که منجر به افزایش طول عمر می‌شود. طبق تحقیقی که انجام شده، میزان مرگ و میر در اثر بیماری‌های تنفسی و قلبی در کسانی که آجیل مصرف کرده‌اند، بسیار کمتر از افرادی است که آجیل را در رژیم غذایی خود قرار نداده‌اند. بهتر است خرید آجیل به صورت تازه انجام شود تا خواص خود را حفظ کند، طعم و بوی کهنگی نگیرد. برای اینکه با فواید آجیل بیشتر آشنا شوید به ادامه مقاله توجه کنید.

خواص آجیل برای پوست

مصرف روزانه آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بروز بیماری‌ها

آجیل شامل دانه‌هایی با مواد مغذی می‌شود که منبعی برای چربی‌های سالم و اشباع نشده است. اسیدهای چرب ضروری از بالا رفتن کلسترول جلوگیری می‌کنند، به سلامت پوست کمک می‌کنند، منجر به تولید هورمون‌های بدن می‌شوند و برای رشد لازم هستند. تحقیقات نشان می‌دهند مصرف قندهای مضر موجب بالا رفتن چربی خون می‌شود؛ خبر خوب این است که آجیل قند طبیعی دارد و مصرف آن برای بدن ضرری ندارد. فندق و فندق استرالیایی حاوی قند کمتری نسبت به سایر مغزهای خوراکی هستند. دانستن خواص و مضرات آجیل به شما کمک می‌کند از آن بهتر استفاده کنید.

آجیل منبغی غنی از: آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است.

خواص آجیل برای قلب ، رگ‌های خونی و جلوگیری از بروز سکته

مصرف آجیل از بروز نارسایی قلبی جلوگیری می‌کند و درمانی برای تپش قلب بالا است. همچنین از لخته شدن خون هم جلوگیری می‌کند.

اسید نیتریک ماده‌ای ضروری برای سلامتی رگ‌ها است، موجب باز نگه داشتن رگ‌ها و کاهش فشار خون می‌شود. اسید نیتریک باعث می‌شود رگ‌ها راحت‌تر خون را از خود عبور دهند. این ماده دیواره داخلی رگ‌ها را انعطاف‌پذیر می‌کند و باعث افزایش عملکرد قلب می‌شود. اسید نیتریک  در بدن تولید می‌شود و مکمل‌های شیمیایی به تولید آن کمک می‌کنند. مطالعات در این زمینه به این نتیجه رسیده‌اند که آجیل یک مکمل طبیعی برای اسید نیتریک است و مصرف آن برای بدن ضرری ندارد. اسید نیتریک برای بدن ورزشکاران مفید و ضروری است. خواص آجیل خام موجب تولید اسید نیتریک به میزان کافی در بدن می‌شود.

از دیگر فواید این ماده می‌توان به درمان اختلالات نعوذ و کاهش درد عضلات اشاره کرد.

خلاصه

آجیل سرشار از مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن است مصرف آن به تعادل هورمون‌ها و رشد کمک می‌کند. خوردن آجیل موجب تولید اسید نیتریک در بدن می‌شود. این ماده عروق را باز می‌کند و موجب راحت عبور کردن خون می‌شود.

خواص آجیل خام

یکی از بهترین خواص آجیل خام ، داشتن مقادیر بالای پلی فنول است

پلی فنول‌ها مواد شیمیایی موجود در بافت گیاهان هستند که به چهار دسته: فلانوئیدها، فنولیک اسیدها، استیلبن‌ها و لیگنان‌ها تقسیم می‌شوند. آجیل‌ و دانه‌های خوراکی دارای مقدار زیادی پلی فنول هستند. پلی فنول‌ها آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که مانع از آسیب سلولی می‌شوند. مصرف آن‌ها روی ژن‌ها و DNA تأثیر می‌گذارد. آنتی‌اکسیدان‌ها باعث برقراری تعادل بین رادیکال‌های آزاد و سیستم ایمنی بدن می‌شوند. این کار موجب کاهش استرس اکسیداتیو و خطر ابتلا به بیماری‌های جدی مثل سرطان می‌شود.

فلانوئیدها در کاهش فشار خون و درمان بیماری‌های قلبی موثر هستند. در بین آجیل‌ها، گردو و بادام بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان را دارند و مصرف آن‌ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. مصرف آجیل برای افراد مسن و بیمارانی که دچار نقرس شده‌اند بسیار مفید است. این افراد مجبورند کمتر گوشت مصرف کنند و آجیل بهترین منبع غذایی برای دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

استفاده خواص آجیل برای پوست زیباتر؛ بهترین فواید آجیل برای رفع مشکلات پوستی

پوست و زیبایی اهمیت بالایی دارند و هر کسی که به زیبایی اهمیت می‌دهد، از پوست خود محافظت می‌کند. محصولات مراقبتی پوست هزینه بالایی دارند و در برخی مواقع نمی‌توانند تأثیر مطلوبی روی پوست بگذارند. بهتر است یک تیر و چند نشان بزنید. با مصرف خواص آجیل برای پوست ، علاوه بر بهبود شرایط پوست، به سلامتی خود کمک کنید. کمی قبل به فواید آجیل برای سلامتی اشاره کردیم. آجیل مغزهای مختلفی را شامل می‌شود که تأثیر خیلی خوبی روی پوست می‌گذارند. پوست برای سلامتی خود به کلاژن و ویتامین نیاز دارد. کلاژن سبب جوانسازی پوست می‌شود و به رفع چین و چروک کمک می‌کند. ویتامین‌ها به درمان جوش و آکنه کمک می‌کنند و موجب آبرسانی پوست می‌شوند.

گردو، بادام درختی و بادام هندی سرشار از ویتامین E هستند که موجب حفظ رطوبت پوست می‌شوند. این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قوی است و برای سلامت پوست لازم است. ویتامین E پوست را نرم و لطیف می‌کند. خواص آجیل برای پوست سبب تولید کلاژن می‌شود. کلاژن پروتئین مهمی برای بدن است و موجب ترمیم سلول‌های پوستی می‌شود. این کار روند پیری پوست را تا حد زیادی کم می‌کند. پسته و فندق از بهترین آجیل‌ها برای جوانسازی پوست هستند.

تأثیر گردو بر پوست

گردو سرشار از اسیدهای چرب است که با کنترل چربی پوست، از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند. مصرف گردو پف و گودی زیر چشم را از بین می‌برد و به روشن شدن پوست کمک می‌کند.

چرا پسته از پوست محافظت می‌کند؟

پسته دارای ویتامین‌های A، C و E است. این ویتامین‌ها آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که از پوست در برابر جوش و آکنه از پوست محافظت می‌کنند. مصرف آن‌ها موجب صاف و یکدست شدن پوست می‌شود.

رفع التهاب پوست با بادام درختی

بادام درختی موجب کاهش التهاب پوست می‌شود و به رفع قرمزی پوست کمک می‌کند.

با فندق همیشه جوان بمانید

فندق یک آبرسان فوق‌العاده و آجیل ضد پیری است. ویتامین‌های موجود در آن از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کنند.

خلاصه

آجیل سرشار از آنتی‌اکسیدان است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. خواص آجیل برای پوست سبب رفع عارضه‌های پوستی، درمان جوش و آکنه می‌شود. آجیل میزان کلاژن و ویتامین‌های پوست را بالا می‌برد که موجب حفظ شادابی و جوانی پوست می‌شود. همچنین به رفع التهاب و قرمزی پوست کمک می‌کند.

خواص آجیل در بارداری

با خواص آجیل برای پوست و لاغری، دیگر نگران چاقی نباشید

شاید از چیزی که کمی قبل خواندید تعجب کنید، اما باید بدانید رژیم لاغری رابطه مستقیمی با شرایط پوست و مو دارد. بسیاری از رژیم‌های لاغری بدن را ضعیف می‌کنند و موجب پایین آمدن جذب مواد مغذی می‌شوند. این اتفاق، سلامت پوست و مو را به خطر می‌اندازد و شما را پیرتر از سن واقعی نشان می‌دهد. عدم جذب مواد معدنی مورد نیاز ممکن است شما را دچار بد خلقی و بی‌حوصلگی کند؛ برای آن که کاهش وزن به سلامت شما آسیب نزند، اعصاب شما را دچار اختلال نکند و روند آن سریع شود، بهتر از از منابع گیاهی برای این کار استفاده کنید. خواص آجیل هر آن چه که بدن برای سالم زندگی کردن نیاز دارد، برای شما فراهم می‌کند. آجیل سرشار از پروتئین، فیبر، چربی مفید و کالری است. اما کالری و چربی بالای آن مضر نیست و به حفظ انرژی شما در طول روز بسیار کمک می‌کند. خواص آجیل برای پوست و مو باعث حفظ شادابی می‌شود و از ایجاد ترک پوستی و گودی زیر چشم جلوگیری می‌کند. همچنین مانع از ریزش موها می‌شود. بهترین زمان خوردن آجیل برای لاغری، صبح است. مواد مغذی آن جذب بدن می‌شود و موجب احساس سیری به مدت طولانی‌تری می‌شود. 

فیبر برای هضم آسان غذا ضروری است و موجب تقویت سیستم گوارشی و سلول‌های معده می‌شود. این ماده موجب هضم تدریجی غذا می‌شود و آرام آرام قند خون را بالا می‌برد. این کار باعث می‌شود انرژی شما در طول فعالیت‌‎های روزانه حفظ شود. فیبر از ترش کردن، درد معده و اسیدی شدن آن جلوگیری می‌کند؛ همچنین با تقویت باکتری‌های مفید روده، عمل دفع را هم افزایش می‌دهد.

مصرف پروتئن اشتها را کاهش می‌دهد، سوخت و ساز بدن را بیشتر می‌کند و باعث تنظیم هورمون‌های بدن می‌شود. بسیاری از رژیم‌های لاغری تعادل هورمونی را بهم می‌زنند و این اتفاق می‌تواند در بدن خانم‌ها منجر به نامظم شدن پریود شود. همچنین باعث اختلال در کارکرد غده تیروئید در بدن خانم‌ها و آقایان می‌شود.

بادام زمینی، بادام درختی، فندق و پسته بیشترین میزان فیبر و پروتئین را در بین دانه‌های مغذی دارند. بهترین آجیل برای بدنسازی ، بادام زمینی است. این گیاه انرژی لازم برای انجام حرکات ورزشی را به بدنسازان می‌دهد و موجب افزایش حجم عضلات می‌شود.

خلاصه

مصرف آجیل برای کاهش وزن بسیار مفید است چون به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. آجیل باعث جذب بالای فیبر و پروتئین به بدن می‌شود و بهترین آجیل برای بدنسازی ، بادام زمینی است. مصرف پسته، فندق و بادام درختی انرژی شما را تأمین می‌کند و به مدت طولانی شما را سیر نگه می‌دارد.

خواص و مضرات آجیل

کمک به کاهش قند خون و بهبود بخشیدن بیماری دیابت با خواص آجیل خام

معمولا آجیل کربوهیدرات کمی دارد و از بالا رفتن قند خون جلوگیری می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف آجیل تأثیر خیلی خوبی بر تنظیم قند خون و کنترل بیماری دیابت دارد. اگر شما به دیابت نوع ۲ مبتلا شده باشید، ممکن است دچار سندروم متابولیک شوید. این سندروم خطرناک است و در اثر مقاومت بدن نسبت به انسولین به وجود می‌آید. سندروم متابولیک موجب بروز سکته قلبی و بیماری‌های قلبی-عروقی می‌شود. برای آن که خطر آن را کاهش دهید، باید مواد غذایی با کربوهیدرات پایین مصرف کنید و همچنین وزن خود را کاهش دهید. علاوه بر دیابت نوع ۲، چاقی عامل مهمی در به وجود آمدن این سندروم است. تحقیقات نشان می‌دهند در کسانی که آجیل مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به این سندروم بسیار کاهش پیدا کرده و قند خون این افراد هم تنظیم شده است. یکی از آجیل‌هایی که قند خیلی کمی دارد، مغز پسته است. پسته باعث کاهش علائم ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود و آجیل مناسبی برای مصرف روزانه افراد دیابتی است.

کاهش کلسترول بدن و تنظیم کلسترول بدن با مصرف آجیل

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد اسیدهای چرب مفید آجیل موجب کاهش کلسترول می‌شوند، از انباشته شدن چربی در رگ‌ها جلوگیری می‌کنند و سطح تری‌گلیسیرید خون را تنظیم می‌کنند. فواید بادام، فندق و ماکادمیا باعث افزایش کلسترول خوب می‌شود. آجیل منبع چربی گیاهی است و برای آن که به جای چربی‌های حیوانی استفاده شود، بسیار مناسب است.

جذب مواد مغذی پسته، از بالا رفتن چربی مضر جلوگیری می‌کند. با قرار دادن آجیل در رژیم غذایی خود، به درمان کلسترول بد کمک می‌کنید و موجب بهبود سلامتی خود می‌شوید. بهترین زمان خوردن آجیل اول صبح و بعد از ظهر است تا زمان کافی برای جذب آن داشته باشید و معده شما سنگین نشود.

خلاصه

قند طبیعی آجیل باعث کاهش قندهای مضر می‌شود. مصرف آجیل برای افراد دیابتی ضروری است و به تولید انسولین در بدن کمک می‌کند. آجیل چربی‌های مضر بدن را کاهش می‌دهد و منجر به تولید کلسترول خوب می‌شود.

درمان التهاب بدن با قرار دادن آجیل در رژیم غذایی روزانه

در مواقعی که یک عامل خارجی و مزاحم وارد بدن می‌شود، ممکن است یکی از واکنش‌های بدن نسبت به آن، التهاب باشد. التهاب بر اثر وجود باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا به وجود می‌آید. التهاب یک واکنش دفاعی است و برای از بین بردن میکروب‌ها ایجاد می‌شود. اما اگر مدت زیادی طول بکشد، به بدن آسیب می‌رساند. مشاهدات بیان می‌کنند مصرف گردو و بادام تأثیر به‌سزایی در کاهش التهاب بدن داشته است.

رفع کم‌خونی و جذب آهن کافی با خواص آجیل برای سلامتی

کم‌خونی یکی از بیماری‌های شایع بین مردم است و بیش از 20٪ جمعیت دنیا به کم‌خونی مبتلا هستند. کم‌خونی نشانه‌هایی مثل رنگ پریدگی، بی‌حالی و خستگی بیش از اندازه، کاهش اشتها، سردرد و سرگیجه دارد. اگر در دوران پریود خونریزی زیادی دارید، اگر کمبود آهن دارید و اگر عفونت موجب تخریب گلبول‌های قرمز شما شده است، به کم‌خونی مبتلا هستید و باید آن را رفع کنید.

کمبود ویتامین‌های مورد نیاز بدن در دوران باداری موجب کم‌خونی می‌شود. عدم تمرکز، بی‌حالی شدید، تپش قلب بالا و سرگیجه از نشانه‌های احتمالی کم‌خونی دوران بارداری هستند. اگر این مشکل رفع نشود، می‌تواند موجب زایمان زودرس، کم‌خونی نوزاد و افسردگی بعد از زایمان، شود.

استفاده از خواص آجیل در بارداری موجب درمان کم‌خونی می‌شود. اگر از فندق، بادام هندی و پسته استفاده کنید، میزان گلبول‌های قرمز خون افزایش پیدا می‌کنند و کمتر دچار خستگی می‌شوید. همچنین اکسیژن رسانی به سلول‌های بدن راحت‌تر می‌شود.

بهبود سلامت استخوان‌ها با استفاده از خواص آجیل خام

مصرف گردو موجب جذب کلسیم به میزان کافی به بدن می‌شود. کلسیم ماده‌ای ضروری برای سلامت استخوان‌ها است. علاوه بر آن، منیزیم ماده‌ای مفید برای استخوان است و مقاومت آن را بالا می‌برد. مصرف منیزیم از شکستگی استخوان جلوگیری می‌کند.

خلاصه

 مصرف آجیل التهاب و کم‌خونی را از بین می‌برد و با جذب کلسیم، موجب حفظ سلامتی استخوان‌ها می‌شود.

آجیل چهار مغز چیست؟ خواص آجیل چهار مغز در بارداری

همان‌طور که از اسم آن مشخص است، ترکیب چهار مغز است. این چهار مغز پسته، بادام درختی، فندق و بادام هندی هستند. آجیل چهار مغز به میزان بالایی کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم و ویتامین‌های A، E و C جذب بدن می‌کند. این آجیل برای مصرف در بارداری بسیار مناسب است و تمام مواد مغذی جنین را تأمین می‌کند. مصرف آجیل چهار مغز در بارداری از آسیب به لوله عصبی جنین جلوگیری می‌کند، به رشد مغز و سیستم عصبی آن کمک به‌سزایی می‌کند و مانع از سقط جنین می‌شود. آجیل برای بهبود خلق و خوی خانم‌های باردار مفید است و اضطراب این دوران را کاهش می‌دهد. خواص آجیل برای پوست و ترک‌‌های دوران بارداری مفید است و آن‌ها را کاهش می‌دهد.

بهترین آجیل برای بدنسازی

خواص آجیل چهار مغز برای کودکان

آجیل چهار مغز برای رشد کودکان لازم است و موجب افزایش حافظه، رشد استخوان‌ها، بهبود عملکرد قلب و کاهش علائم بیش فعالی می‌شود. بهتر است آجیل چهار مغز به صورت حریره به کودکان داده شود و مصرف آن کنترل شده باشد. برای تهیه حریره چهار مغز کافی است آجیل چهار مغز را پودر کنید و دو قاشق از آن را با یک لیوان شیر و یک قاشق عسل ترکیب کنید. این معجون رشد کودک شما را به طرز فوق‌العاده‌ای بهتر می‌کند و موجب تقویت سیستم ایمنی کودک می‌شود. می‌توانید برای طعم بهتر مقداری خامه هم اضافه کنید.

آجیل بوداده مصرف کنیم یا خام؟

آجیل را معمولا برای بو و طعم بهتر، بو می‌دهند. ممکن است مغز ان را در معرض حرارت قرار دهند با آجیل را همراه با پوست بو بدهند. همچنین یکی از روش‌های جدا کردن آجیل از پوست (برای مثال بادام هندی)، بودادن آن است. بودادن آجیل به دو روش خشک و همراه با روغن انجام می‌شود. بودادن آجیل آن را ترد و خوشمزه‌تر می‌کند. معمولا خواص آجیل وبداده مشابه آجیل خام است و تفاوت آن‌ها کم است. وقتی به آجیل حرارت می‌دهید، رطوبت آن کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل برای مقایسه چربی آن، در وزن یکسان آجیل بوداده چربی بیشتری دارد. چربی آجیل بالا است و بیشتر از آن چربی جذب نمی‌کند و به همین دلیل بودادن آجیل با روغن باعث افزایش چربی آن نمی‌شود.

حرارت موجب آسیب به چربی‌های اشباع نشده آجیل می‌شود. اگر آجیل به مدت طولانی حرارت ببیند آنتی‌اکسیدان‌های خود را از دست می‌دهد و طعم آن هم تغییر می‌کند.

به طور کلی حرارت کم و کوتاه‌مدت برای از بین بردن قارچ‌ها و باکتری‌های مضری که ممکن است در آجیل وجود داشته باشد، مفید است و بیشتر از آن توصیه نمی‌شود.

چگونه آجیل با کیفیت را تشخیص دهیم؟

برای آن که آجیل مرغوب را تشخیص دهید، به رنگ، بو و مزه آن توجه کنید. آجیل‌هایی که پس از مدتی نگه داشتن در دست، رنگ پس می‌دهند، بهداشتی نیستند و به آن‌ها رنگ اضافه شده است. بوی آجیل تازه مطبوع است و موقع خوردن مزه تردی می‌دهد، طعم تلخی ندارد و بیش از اندازه سفت نیست. شکل ظاهری آجیل باید تازه باشد و رنگ آن تیره نشده باشد. بهتر است آجیل خام تهیه کنید. اگر می‌خواهید مزه‌دار شود، آن را با مقدار کمی نمک تفت دهید. بهتر است بدانید حرارت بالا خواص آجیل خام را از بین می‌برد و نباید آن را به مدت طولانی در معرض حرارت قرار دهید.

بهتر است از خوردن آجیل شور پرهیز کنید چون باعث بالا رفتن کلسترول و فشار خون می‌شود. همچنین رگ‌های قلب را هم مسدود می‌کند.

آیا از شرایط نگهداری از آجیل اطلاع دارید؟

نگهداری از آجیل و مغزهای خوراکی بسیار راحت است. آن‌ها در دمای اتاق سالم می‌مانند و این یکی از مهمترین مزیت‌های آجیل است. مراقب باشید آجیل در جای خشکی نگهداری شود. جذب رطوبت موجب کپک زدن آن و فاسد شدن می‌شود.

خلاصه

آجیل چهار مغز در بارداری و برای رشد کودکان استفاده می‌شود. آجیل چهار مغز ترکیب بی‌نظیری برای بدن است که رشد کودکان را به صورت قابل توجهی افزایش می‌دهد. موقع خرید آجیل به طعم، بو و رنگ آن توجه کنید و از تازگی آن مطمئن شوید. آجیل در دمای اتاق سالم می‌ماند و نباید در معرض حرارت بالا قرار بگیرد.

خواص و مضرات آجیل چیست؟

آجیل به راحتی در دسترس است و یک میان‌وعده خوشمزه و مغذی به حساب می‌رود. استفاده از آجیل در حد اعتدال مناسب است و باعث می‌شود رژیم غذایی سالمی داشته باشید. از گردو می‌توانید در تهیه سالاد استفاده کنید. آجیل‌هایی مثل بادام و پسته برای پختن غذاهایی مثل مرصع پلو، قیمه نثار و شله زرد کاربرد دارند. همچنین از آن در تهیه نان، شیرینی، کیک و انواع دسر استفاده می‌شود.

برخی افراد تمایل دارند از کره استفاده کنند. مصرف کره گردو، پسته، فندق و بادام زمینی در صورتی که به صورت ارگانیک تهیه شده، فاقد شکر و مواد افزودنی مضر باشند، ضرری ندارد. کره بادام زمینی یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های دنیا است.

مصرف بیش از اندازه آجیل برای بدن ضرر دارد و باعث افزایش کلسترول بدن می‌شود. آجیل طبع گرمی دارد و ممکن است با مصرف بی‌رویه آن دچار آفت دهان شوید و جوش بزنید.

در بین آجیل‌ها، حساسیت به گردو بیشتر از بقیه مشاهده شده است. پس اگر با مصرف آن دچار کهیر، قرمزی پوست و خارش می‌شوید، از خوردن آن پرهیز کنید.

خواص آجیل

جمع‌بندی

آجیل یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین خوراکی‌های دنیا است. آجیل از مغزهای متنوعی تهیه می‌شود و می‌توانید بر اساس سلیقه خود، آن‌ها را انتخاب کنید. آجیل یکی از بهترین میان‌وعده‌هایی است که مصرف روزانه آن، مواد معدنی و ویتامین‌های لازم را به بدن می‌رساند. خواص آجیل در بارداری کاربرد زیادی دارد چون بدن خانم‌های باردار و جنین را تقویت می‌کند و به رشد جنین کمک می‌کند. آجیل برای لاغری، پایین آوردن کلسترول و قند خون مفید است. مصرف آجیل‌هایی مثل فندق و پسته موجب رفع کم‌خونی می‌شوند. بهتر است بدانید بهترین آجیل برای بدنسازی بادام زمینی است. بادام زمینی کالری بالایی دارد و به حجیم شدن عضلات هم کمک می‌کند. استفاده از خواص آجیل برای پوست صورت موجب رفع جوش، آکنه و پیری زودرس می‌شود. آجیل سرشار از فیبر و پروتئین است و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. اطلاع از خواص و مضرات آجیل باعث می‌شود به میزان لازم از آن بهرمند شوید. باید بدانید مصرف بیش از اندازه از آجیل به بدن ضرر می‌رساند و تعادل هورمون‌ها را بهم می‌زند.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

منبع : healthline

دسته بندی خواص خوراکی ها زیبایی و سلامتی گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت