معجزه روغن کرچک بر پوست، مو و سلامت بدن

وحید رمضانیوحید رمضانی
3,465 بازدید
خواص روغن کرچک

خواص روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی بدن

روغن کرچک از روغن‌های گیاهی باستانی است، که از گذشته تا کنون از آن استفاده می‌شود. روغن کرچک اصل روغنی زرد رنگ است. این روغن که از گیاهی به رنگ زرد کم رنگ دارد؛ با خرد کردن دانه‌های گیاه کاستور تولید می‌شود. از خواص روغن کرچک به صورت موضعی و خوراکی استفاده می‌شود. از فواید روغن کرچک باید به خواص درمانی و زیبایی آن اشاره کرد. اما فواید روغن کرچک چیست؟ این روغن برای چه مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ عوارض مصرف روغن کرچک چیست؟ در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

خواص روغن کرچک

بسیاری افراد از روغن کرچک برای زیبایی، آب رسانی و رطوبت پوست و مو استفاده می‌کنند. روغن کرچک که تحت فشار و گرما از دانه کاستور گرفته می‌شود، منبع غنی امگا 3، اسیدهای چرب غیر اشباع، ویتامین E و… است. امگا 3 موجود در این ماده ارزشمند به زیبایی پوست و مو، و اسیدهای چرب غیر مضر آن به بهبود عملکرد بسیاری از بافت‌های بدن کمک می‌کند.

چکیده‌ای مختصر از فواید روغن کرچک (در استفاده موضعی):

افزایش رشد مو سر

درخشان کنندگی و ترمیم کنندگی

از بین برنده خط و چین و چروک پوستی

ترمیم جای زخم، لک جوش و…

درمان آکنه

درمان التهاب پوستی

از خواص مهم روغن کرچک درمان التهاب پوستی است. حتما برای شما هم اتفاق افتاده که در پوست خود دچار خراش یا سوزش شده باشید. استفاده از روغن گیاهی کرچک زخم و خراش پوست را کاهش می‌دهد.

درمان آرتروز، کمر درد، دردهای استخوانی و…

کاهش دردهای شکمی و کمر درد در زمان پریود

برای کاهش درد پریود با روغن کرچک کمر، پهلو‌ها و شکم را چرب و با حوله گرم کنید. این کار به رطوبت بدن کمک می‌کند و باعث کاهش درد می‌شود. ذات پریود سرد و خشک است.

رفع خستگی عضلانی و بهبود گردش خون

با تمام این‌ها اگر با دیدن خاصیت روغن کرچک به استفاده از آن ترغیب شدید و پوستی حساس و لطیف دارید، بهتر است تا پیش از مصرف مدام از این روغن مقداری از آن را روی ساعد دست خود ماساژ دهید، اگر بعد از 24 ساعت دچار خارش، سوزش، قرمزی یا التهاب پوستی نشدید به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

در 90 درصد موارد هیچگونه حساسیت پوستی به روغن کرچک گزارش نشده است.

روغن کرچک خواص بسیاری برای زیبایی و سلامتی دارد. از این روغن برای مصرف موضعی و خوراکی استفاده می‌کنند. اما بهتر است
پیش از استفاده از آن با پزشک مشورت کنید، یا این روغن را روی ساعد خود ماساژ دهید تا از عدم حساسیت خود مطمئن شوید.
خواص روغن کرچک

طبع روغن کرچک

طبیعت یا طبع روغن کرچک گرم و خشک است و طبع گرم این روغن است که باعث کاهش دل‌درد، استخوان درد، کاهش خستگی و بهبود عملکرد روده می‌شود.

خواص روغن کرچک برای پوست

درمان آکنه و جوش

روغن کرچک حاوی ترکیباتی است که باکتری‌های به وجود آوردن آکنه را از بین می‌برند. آکنه و جوش سبب بسته شدن منافذ پوست می‌شوند. برای اینکه منافذ پوست باز بمانند و جوش‌ها از بین بروند، از روغن کرچک استفاده کنید. صورت خود را کاملا تمیز کنید و با آب شستشو دهید. سپس مقداری از این روغن را روی صورت ماساژ دهید. بهتر است چند ساعت روی صورت بماند اما اگر احساس چربی بیش از حد و سنگینی روی پوست می‌کنید، پس از دو ساعت پوست خود را با آب سرد شستشو دهید.

جوانسازی پوست صورت

روغن کرچک به دلیل داشتن منابع زیاد امگا 3، به ترمیم سلول‌های پوست شما خواهد پرداخت، این روغن با افزایش رشد سلول‌های پوست به میزان لازم شروع به سفت کردن و کشیدن پوست شما بعد از مدت زیادی خواهد شد.

رفع خشکی پوست صورت

پوست صورت شما خشک و ترک خورده است؟ اگر پوست شما زود به زود خشک می‌شود و هیچ رطوبتی در خود نگه نمی‌دارد، نشان دهنده این است که منافذ آن بیش از حد باز شده‌اند. اسیدهای چرب روغن کرچک سبب تأمین چربی پوست می‌شوند و موجب کوچک شدن منافذ پوستی می‌شوند. همچنین به نگهداری رطوبت پوست کمک می‌کنند. این روغن به نسبت سایر مرطوب کننده‌های پوست، قیمت پایینی دارد و به دلیل ارگانیک بودن، ضرری برای پوست ندارد.

درمان جای زخم و لک

وجود جای بخیه یا زخم بر روی بدن برای بسیاری از افراد امری ناخوشایند است. برای رفع لک، جای زخم و بخیه می‌توانید از لیزرهای پوستی یا جراحی پلاستیک استفاده کنید، اما توجه داشته باید که لیزها عوارض پوستی در کوتاه مدت و بلند مدت برای شما دارند، به علاوه در بسیاری از موارد نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

یک راه حل ساده که تنها نیاز به استفاده مداوم در یک بازه زمانی خاص دارد؛ استفاده از خواص روغن کرچک است. اگر به مدت سه‌ماه این روغن را روی پوست خود ماساژ دهید جای زخم، بخیه و… به طور کلی محو خواهد شد.

ترک های پوستی دوران بارداری

اسید‌های چرب موجود در روغن کرچک به درمان ترک‌های پوستی که در دوران بارداری ایجاد می‌شوند، کمک می‌کند. توصیه می‌شوند که زنان باردار در ماه‌های آخر دوران بارداری روغن کرچک را به صورت موضعی بر روی شکم و سینه‌ها بمالند. این کار باعث بهبود ترک پوستی و کاهش درد زایمان طبیعی خواهد شد.

از خواص روغن کرچک برای پوست باید به رفع ترک پوستی، رفع چین و چروک ، آکنه، زگیل و… اشاره کرد. از این روغن
می‌توانید به عنوان یک آبرسان فوق‌العاده برای از بین بردن جای جوش و لک هم استفاده کنید.

 ضد آفتاب طبیعی

از فواید روغن کرچک علاوه بر تسکین سوختگی‌های سطحی ناشی از آفتاب یا …، باید به خواص آن به عنوان یک ضدآفتاب طبیعی اشاره کرد. برای داشتن یک ضدآفتاب قوی و البته طبیعی لازم است به مقدار مساوی روغن کرچک و نارگیل را باهم مخلوط کنید. ماده به دست آمده را روی پوست اسپری یا ماساژ دهید. این ضد آفتاب از پوشاندن منافذ پوست و شلی پوست هم جلوگیری می‌کند.

کاهش پف و سیاهی دور چشم

از خواص روغن کرچک برای پوست باید به از بین بردن چروک و سیاهی دور چشم اشاره کرد. برای زیبایی دور چشم کافی است هر شب دو قطره روغن کرچک را اطراف چشم‌های خود ماساژ دهید.

درمان میخچه پا

استفاده از کفش‌های نامناسب، جوراب‌های پلاستیکی و پیاده روی با کفش‌های غیر اصولی باعث بروز میخچه در کف پا خواهد شد. میخچه بسیار دردناک است و در صورت بی‌توجهی به آن و وخیم شدن؛ نیاز به جراحی دارد.

ماساژ روغن کرچک به صورت روزی دوبار روی میخچه باعث از بین رفتن آن خواهد شد.

درمان هموروئید یا بواسیر

بسیاری از افراد ممکن است دچار هموروئید (بواسیر) ‌شوند، غالبا این افراد در ناحیه مقعد، احساس خارش و درد می‌کنند. فواید روغن کرچک برای سلامتی شامل درمان هموروئید و علائم مربوط به آن نیز می‌شود. فقط کافی است کمی روغن کرچک را به آن ناحیه بمالید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه به همان حالت بماند.

از خواص روغن کرچک برای درمان خارش بواسیر، درمان میخچه پا و رفع سیاهی و پف چشم استفاده می‌شود. از مخلوط
روغن نارگیل و روغن کرچک نیز می‌توانید، یک ضد آفتاب طبیعی درست کنید.
فواید روغن کرچک

خواص روغن کرچک برای مو

تقویت و افزایش رشد مو

از خواص روغن کرچک برای مو، درمان‌کنندگی طبیعی این روغن برای تار موهای مرده و زبر است؛ روغن کرچک به دلیل داشتن مواد مغذی، به افزایش گردش خون در پوست سر کمک کرده و با تقویت فولیکول‌ها باعث افزایش رشد مو خواهد شد. همچنین به حفظ رنگ مو کمک می‌کند و از سفید شدن موها جلوگیری می‌کند.

درمان شوره سر

روغن کرچک دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتری بسیار قوی است. از روغن کرچک می‌توانید برای درمان شوره سر استفاده کنید. برای درمان شوره سر نیم ساعت قبل از حمام چند قطره روغن کرچک روی ریشه‌های مو خود ماساژ دهید.

درمان موهای خشک و آسیب دیده

روغن کرچک یک آبرسان طبیعی و بسیار قوی است، که با افزایش رطوبت موها به ترمیم و درمان موهای خشک و آسیب دیده کمک می کند.

یک قاشق چای خوری روغن کرچک را به نرم کننده خود اضافه کنید و هر بار پس از شامپو کردن موها، آن را بر روی مو بمالید و آب بکشید تا موها نرم‌تر شوند.

جلوگیری از سفید شدن مو

روغن کرچک حاوی مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب است؛ این مواد مغذی باعث حفظ رنگدانه‌های مو خواهد شد و از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می‌کند.

از خواص روغن کرچک برای مو، باید به افزایش رشد موها، درخشان کنندگی مو، از بین برنده شوره سر، جلوگیری از
پیری زودرس و سفیدی مو و از بین بردن موخوره و… اشاره کرد. برای استفاده از این روغن برای موها می‌توانید مقداری
از روغن را کف دست خود ریخته قبل از حمام روی ریشه، ساقه و پایین موی خود ماساژ دهید؛ بعد از دو ساعت با آب
ولرم بشویید.
خواص روغن کرچک برای مو

پرپشت کردن مو و ابرو

روغن کرچک حاوی مقادیر بالای اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌هاست که به تقویت فولیکول‌های ابرو کمک کرده و باعث تقویت و رشد سریع ابروها، افزایش تراکم و ضخامت تارهای مو ابرو خواهد شد.

برای یک ماه هر شب چند قطره روغن کرچک را بر روی ابروها بمالید و به مدت 2 تا 3 دقیقه با نوک انگشتان ابرو و مژه‌های خود را ماساژ دهید، اجازه دهید چربی باقی مانده روی پوست، تا صبح بماند؛ روز بعد با آب ولرم بشویید.

افزایش استحکام و تقویت رشد ناخن

از فواید روغن کرچک افزایش استحکام ناخن‌ها و ضدعفونی کننده ناخن از انواع آلودگی‌ها و قارچ‌ها است. ماساژ ناخن‌ها با روغن کرچک و به‌صورت هفتگی باعث تقویت و بهبود رشد ناخن‌ها به صورت طبیعی می‌شود.

روغن کرچک برای افزایش ابرو و مژه، ضخامت تارهای ابرو، استحکام ریشه ابروها و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. از
خواص روغن کرچک برای پوست می‌توان به استحکام ناخن‌ها و رفع عفونت‌های ناخن اشاره کرد.

خواص روغن کرچک در استفاده خوراکی

اگر برای شما هم این سوال مطرح است که، آیا روغن کرچک قابل است یا خیر؟ خوب است بدانید بسیاری از خاصیت روغن گیاهی کرچک با خوردن آن استفاده می‌کنند. اما پیش از هرچیز توجه داشته باشید که اگر باردار هستید یا دچار چربی خون یا فشار خون هستید، بهتر است قبل از مصرف روغن کرچک با پزشک خود مشورت کنید.

کاهش درد زایمان طبیعی

خانم‌های که در ماه‌های پایانی دوران حاملگی خود به سر می‌برند از این روغن استفاده می‌کنند. خانم‌های باردار در ماه‌های آخر دچار یبوست می‌شوند و مصرف روغن کرچک به آنان کمک خواهد کرد. مصرف روغن کرچک به دلیل داشتن خواص لیز کنندگی باعث کاهش درد زیمان طبیعی و آسان‌تر شدن تولد نوزاد خواهد شد.

اما باز هم تاکیید می‌شود قبلا از مصرف روغن کرچک حتما با پزشک خود مشورت کنید زیرا:

روغن کرچک خطر زایمان زودرس و حتی سقط جنین را افزایش می‌دهد.

روغن کرچک یک مسهل بسیار قوی است و مقدار بالای آن می تواند عضلات رحم را تحریک کند.

مقادیر بالای روغن کرچک باعث اسهال در زنان باردار می شود که اسهال باعث کم آبی بدن شده و می‌تواند زایمان را سخت و دردناک کند.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

از فواید روغن کرچک، هضم آسان غذا و خواص ملین کنندگی است. مصرف روغن کرچک به صورت هفتگی، باعث پاک شدن روده‌ها از هرگونه آلودگی خواهد شد. توجه داشته باشید، خوردن زیاد روغن کرچک باعث اسهال خواهد شد.

اگر می‌خواهید از روغن کرچک برای درمان یبوست یا مسمومیت غذایی استفاده کنید و طعم آن برای شما ناخوشایند است، ترکیب آن با آب پرتقال طبیعی باعث طعم بهتر و اثرگذاری بیشتر برای درمان می‌شود.

بعد از اینکه روغن کرچک و آب پرتقال را به نسبت مساوی ترکیب کردید، آن را بنوشید و حدودا ۲۰ دقیقه بعد آب ولرم بخورید. نوشیدن آب ولرم را چند بار بعد از خوردن این ترکیب با فاصله ۲۰ دقیقه تکرار کنید تا بدن شما زودتر پاکسازی شود. بعد از آن که مسمومیت رفع شد، ماست بخورید تا رطوبت از دست داده شده، به بدن برگردد.

روغن کرچک برای مصارف خوراکی هم مورد استفاده قرار م‌ گیرد. این روغن برای تسکین درد آرتروز به صورت موضعی
استفاده می‌شود؛ اما مصرف آن به صورت خوراکی برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش، رفع یبوست و کاهش درد زایمان طبیعی استفاده می‌شود. بهتر است قبل از خوردن روغن کرچک مخصوصاً در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

تسکین درد آرتروز و روماتیسم

روغن کرچک دارای خواص ضد التهابی و طبع بسیار گرمی است، که به پیشگیری و تسکین درد آتروز و روماتیسم کمک می‌کند، این ماده فوق‌العاده به دلیل خواص تسکین دهندگی طبیعی که دارد؛ برای درمان درد مفاصل و استخوان‌ها مخصوصا در ماه‌های سرد سال بسیار مفید است.

مقدار مصرف روغن کرچک

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی می‌گویند، که هر فرد بزرگسال تنها مجاز است که روزانه 0.7 میلی گرم بدن روغن کرچک مصرف کند. این میزان برابر با 5 قطره روغن کرچک است.

روغن کرچک شناخته شده است و در دسترس همگان قرار دارد. برای خرید روغن کرچک به اصل بودن این محصول دقت کنید.

روغن کرچک برای پوست

سخن پایانی

استفاده از روغن‌های گیاهی برای حفظ سلامت و زیبایی طبیعی درحال حاضر بسیار رواج پیدا کرده است.

روغن کرچک یک معجزه‌گر فوق‌العاده برای پوست و مو، استخوان‌ها و به طور کلی بدن شما است؛ برای تشخیص روغن کرچک اصل برخی راهکارها راهنمای شما هستند. این روغن نباید هیچ مواد افزودنی مانند: آب، ماده معطر یا حتی مواد نگهدارنده داشته باشد. بهتر است، روغن کرچک را در جای تاریک نگهداری کنید، نور می‌تواند ویژگی‌های مثبت آن را تحت تاثیر قرار دهد. این روغن آبکی و شل نیست و بافت نرم و کشسانی دارد. رنگ روغن کرچک مانند روغن پخت پز رنگ طلایی و روشنی است. بهتر است قبل از استفاده مداوم از این روغن، مقدار از آن را روی ساعد دست خود امتحان کنید، اگر احساس خارش و سوز یا التهاب نشدید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوضه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد.

دسته بندی خواص خوراکی ها زیبایی و سلامتی گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت