آیا خواص روغن دانه جوجوبا ، برای پوست مناسب است؟

مهگل رئیس صفریمهگل رئیس صفری
1,390 بازدید
روغن دانه جوجوبا

فواید روغن جوجوبا

گیاه جوجوبا درختچه‌ای است که در مناطق خشک قاره آمریکا رشد می‌کند. مدت زمان گل‌دهی این درختچه حدودا سه سال است. دانه‌های این گیاه قهوه‌ای رنگ هستند. استفاده از روغن جوجوبا از گذشته تا به امروز رایج بوده است. یکی از خواص منحصر به فرد این روغن نسبت به سایر روغن‌ها، عدم فاسد شدن آن است. این روغن مصارف زیادی دارد و در صنعت تولید مواد آرایشی و بهداشتی از آن استفاده می‌شود. روغن دانه جوجوبا شامل ویتامین‌های B و E است و بسیاری از مواد معدنی دیگر را نیز در خود دارد.

روغن جوجوبا سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده است و برای درمان بیماری‌های پوستی، تقویت ابرو، رفع چین و چروک و جلوگیری از ریزش مو استفاده می‌شود.

خواص روغن جوجوبا

به طور کلی دو نوع روغن جوجوبا در جهان موجود است؛ نمونه اول این دانه قرمز رنگ است و در ایران هم کشت می‌شود و نوع دیگر روغن جوجوبا وارداتی است که کیفیت بهتری از روغن داخلی دارد و رنگ آن زرد تیره است.

خلاصه

روغن جوجوبا فاسد نشدنی است و خواص زیادی دارد. نوع وارداتی دانه و روغن جوجوبا کیفیت بالاتری نسبت به روغن تولید داخل دارد؛ رنگ روغن جوجوبا خارجی رنگ، زرد تیره است.

فواید روغن جوجوبا

روغن جوجوبا سرشار از ویتامین B

روغن جوجوبا شامل مقادیر بالای ویتامین B است؛ این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. ویتامین B یکی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که به از بین بردن رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کند.

فعالیت رادیکال‌های آزاد می‌تواند برای بدن بسیار مضر بوده و سبب ایجاد بیماری‌‌های جدی مانند سرطان شوند. روغن دانه جوجوبا به تنظیم هورومون‌های بدن کمک و از فعالیت سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. ویتامین B باعث بهبود زخم‌ و سریع‌تر بسته شدن آن می‌شود. این ویتامین از چروک شدن پوست و پیری زودرس جلوگیری می‌کند؛ همچنین این ویتامین مفید می‌تواند از نفوذ عفونت و باکتری به بدن جلوگیری کند. وجود این ویتامین در ترکیبات روغن جوجوبا باعث شده یکی از بهترین روغن‌های موجود برای سلامت بدن باشد.

ویتامین E

آنتی‌اکسیدان دیگری که در این روغن وجود دارد، ویتامین E است و این ویتامین از بدن در برابر اشعه فرابنفش خورشید محافظت کرده و باعث تقویت مویرگ‌های بدن می‌شود. خواص آنتی‌اکسیدانی ویتامین E سبب بهبود التهاب بدن می‌شود و روند پیری بدن را کاهش می‌دهد.

ویتامین E همچنین سبب تقویت ناخن و از شکستن و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می‌کند. این ویتامین به کاهش التهاب پوست و درمان آفتاب سوختگی کمک می‌کند و با محافظت از پوست از ایجاد سرطان پوستی جلوگیری می‌کند. ویتامین E موجود در روغن دانه جوجوبا سبب بازسازی سلول‌های پوست و درمان التهاب، جوش و آکنه می‌شود. این ویتامین نقش مهمی در تقویت مو و افزایش ضخامت آن دارد.

خلاصه

ویتامین B موجود در این روغن از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند و برای سلامت بدن بسیار مفید است. وجود ویتامین E در روغن جوجوبا منجر به کاهش التهاب پوست و جلوگیری از ابتلا به سرطان و آسیب‌های پوستی می‌شود.

فواید روغن جوجوبا برای پوست صورت

پوست شما حاوی غده‌های چربی است که اندازه آن‌ها بسیار کوچک است و وظیفه تولید سبوم را دارند. سبوم چربی طبیعی پوست است که در اکثر اندام‌های بدن به جز کف دست و پا، تولید می‌شود. تعداد غدد چربی در سر و پیشانی به بیشترین حد خود می‌رسند. غدد چربی به پیاز مو هم می‌چسبند و از خشکی و شکستگی مو جلوگیری می‌کند. سبوم ماده‌ای مهم برای زیبایی و سلامت پوست است که کمبود آن باعث ایجاد خشکی پوست می‌شود. نکته مهم دیگر درباره سبوم پوست این است که وجود مقادیر بالا و بیش از اندازه سبوم هم مشکلاتی از جمله آکنه یا جوش در پوست به وجود می‌آورد.

عوامل مختلفی مثل سن، میزان و عملکرد هورمون‌ها در ترشح سبوم نقش دارند. مهمترین تأثیراتی که سبوم در بدن می‌گذارد، حفظ رطوبت پوست، جلوگیری از فعالیت باکتری‌ها و تولید آنتی‌اکسیدان در بدن است. آنتی‌اکسیدان‌ها سبب تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر فعالیت رادیکال‌های آزاد و ایجاد بیماری‌هایی مثل سرطان، می‌شوند. سبوم پوست را هیدراته (مرطوب) می‌کند و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند.

روغن جوجوبا خواصی همانند سبوم در بدن دارد. این روغن از ترشح بیش از اندازه چربی روی پوست جلوگیری می‌کند و منجر به رفع جوش و آکنه می‌شود؛ روغن جوجوبا یک آبرسان بی‌نظیر است و سبب حفظ نرمی و لطافت پوست می‎‎‌شود.

از دست رفتن آب در لایه خارجی پوست سبب خشکی آن می‌شود و روغن دانه جوجوبا با ایجاد یک لایه محافظتی از چربی روی پوست، اجازه از دست رفتن رطوبت را به پوست نمی‌دهد.

این روغن قابل استفاده برای پوست صورت، گردن، دست و پا است و به طور کلی پوست بدن را تقویت می‌کند. روغن جوجوبا به دلیل طبیعی و ارگانیک بودن، از ایجاد حساسیت پوستی جلوگیری کرده و جایگزین مناسبی برای کرم‌هایی با ترکیبات شیمیایی است.

خواص روغن جوجوبا برای پوست

کلاژن نوعی پروتئین در بدن است که وجود آن بسیار ضروری است. با افزایش سن تولید این ماده در بدن کاهش پیدا می‌کند و سبب ایجاد چین و چروک روی پوست و خشکی پوست می‌شود. این روغن با افزایش تولید کلاژن در پوست از پیری زودرس جلوگیری می‌کند و با از بین بردن لک‌ها و چین و چروک روی پوست، به جوانسازی آن کمک می‌کند. همچنین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این روغن خواص ضدپیری دارند و از پوست در برابر چین و چروک محافظت می‌کنند.

خلاصه

این روغن در بدن همانند سبوم عمل می‌کند و چربی پوست را کنترل می‌کند؛ مزایا روغن جوجوبا جوش و آکنه را رفع می‌کند و کلاژن موجود در آن به حفظ لطافت پوست کمک کرده و سبب جوانسازی آن می‌شود. استفاده از روغن جوجوبا در طب سنتی برای رفع ترک پا هم توصیه شده است.

رفع جوش‌های سر سیاه و آکنه

روغن جوجوبا سرشار از ید است. این ماده با از بین بردن باکتری‌های مضر پوست مانع از بروز جوش‌های سرسیاه و آکنه می‌شود.

پاک کردن آرایش با روغن جوجوبا

مواد آرایشی معمولا شامل ترکیبات بیماری‌زا برای پوست هستند و مصرف آن‌ها می‌تواند سلامت پوست شما را به خطر بی‌اندازد. هم‌چنین استفاده از پاک کننده‌های آرایشی هم معمولا باعث خشک شدن پوست می‌شوند. برخی از آن‌ها برای چشم ضرر دارند و ممکن است حساسیت ایجاد کنند. استفاده از روغن جوجوبا برای پاک کردن آرایش از صورت، راهی بی‌خطر و طبیعی است. روغن جوجوبا کاملا ارگانیک است و برای پاک کردن صورت مناسب است. ترکیبات این روغن با پوست اطراف چشم سازگاری دارد. این روغن از پوست در برابر اثرات مخرب مواد آرایشی شیمیایی، محافظت می‌کند.

استفاده از روغن جوجوبا در زمستان بسیار هم توصیه می‌شود زیرا از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند. می‌توانید از روغن جوجوبا به عنوان مرطوب کننده صورت استفاده کنید؛ پس از شستن صورت چند قطره از روغن را به صورت خود بزنید و ماساژ دهید. این روغن سریع جذب پوست می‌شود و اگر چربی آن شما را اذیت کرد می‌توانید پس از جذب روغن، صورت را شستشو دهید.

از روغن جوجوبا به عنوان یک لوسیون گیاهی و طبیعی استفاده کنید؛ می‌توانید پس از حمام از این روغن استفاده کنید و چند قطره از آن را روی بدن ماساژ دهید؛ این کار علاوه بر حفظ رطوبت پوست، سبب افزایش گردش خون در بدن و تقویت شرایط پوست می‌شود. روغن جوجوبا یکی از روغن‌های طبیعی است که از آن در ماساژ بدن هم استفاده می‌شود.

رفع ترک پا با استفاده از روغن طبیعی جوجوبا

ترک پا عوامل زیادی مثل: ایستادن طولانی مدت یا راه رفتن، استفاده از کفش نامناسب و… در خشکی پا و بروز ترک کف پا تأثیر دارد. ترک پا ممکن است درد، خارش، سوزش و التهاب را با خود به همراه داشته باشد. استفاده از کرم‌های نرم کننده برای رفع ترک و خشکی پا موثر است، ولی در طب سنتی استفاده از روغن‌های گیاهی طبیعی توصیه شده است. با استفاده از روغن جوجوبا اصل متوجه تأثیر بی‌نظیر آن در درمان خشکی کف پا می‌شوید.

مقداری از روغن را روی پا ماساژ دهید و پس از آن جوراب نخی بپوشید تا روغن کاملا جذب پوست شود. اگر وجود چربی و رطوبت روی پا برای شما ناخوشایند است، پس از گذشت یک ساعت پاهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.

خلاصه

این روغن طبیعی پوست را آبرسانی می‌کند و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. از آن به عنوان لوسیون بدن هم استفاده می‌کنند. فواید روغن طبیعی جوجوبا به رفع ترک پا کمک بسیاری می‌کند.

خواص روغن جوجوبا برای ابرو

پاکسازی پوست با روغن جوجوبا

قرارگرفتن در معرض آلودگی و اشعه خورشید باعث تجمع چربی و مواد مضر روی پوست می‌شود. مصرف مواد آرایشی نیز سبب بسته شدن منافذ پوست می‌شود. این روغن طبیعی می‌تواند به عنوان پاک کننده آرایش استفاده شود. روغن جوجوبا طبیعی و ارگانیک است و چربی اضافی پوست را رفع می‌کند و باعث پاکسازی منافذ پوست از آلودگی و موا دآرایشی می‌شود.

روغن جوجوبا، کرم بعد از تراشیدن موهای صورت  

یکی دیگر از خواص روغن جوجوبا برای پوست صورت ، استفاده از آن به عنوان کرم بعد از اصلاح موهای صورت است. این روغن کاملا طبیعی است و باعث سوزش پوست بعد از اصلاح صورت نمی‌شود. روغن جوجوبا منافذ پوست را باز می‌کند و از ایجاد حساسیت و خارش روی پوست جلوگیری می‌کند. استفاده از این روغن به‌ جای ژل یا کرم بعد از اصلاح باعث حفظ درخشندگی و لطافت پوست می‌شود. جوجوبا همچنین زخم‌های ناشی از اصلاح با تیغ را به دلیل داشتن ویتامین E، به سرعت ترمیم و درمان می‌کند.

رفع کننده لک‌های پوستی

روغن جوجوبا می‌تواند یک درمان مناسب برای از بین بردن بیماری‌های پوستی باشد. این روغن ضدالتهاب است و به بهبود عارضه‌های ناشی از بیماری پسوریازیس، جای جوش، زخم و… کمک می‌کند؛ همچنین قرمزی پوست را کاهش داده و از بروز اگزما جلوگیری می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که حداقل یک ماه به صورت مداوم از خواص این روغن استفاده کرده‌اند، مشکلات پوستی آن‌ها به طرز چشمگیری کم شده است. این روغن تأثیر بی‌نظیری بر رفع لک‌های پوستی (حتی لکه‌های قدیمی و ناشی از افزایش سن)، دارد. روغن دانه جوجوبا پوست را روشن کرده و منافذ آن را کوچک می‌کند.

خاصیت روغن جوجوبا برای دور چشم

تحقیقات نشان داده‌اند فواید روغن جوجوبا در کاهش تیرگی‌ و گودی دور چشم تأثیر به‌سزایی دارد. مقداری از روغن را به پوست اطراف چشم بمالید و کمی ماساژ دهید؛ پس از جذب روغن به پوست، اطراف چشم را با آب ولرم شستشو دهید. از روغن جوجوبا برای دور چشم و زیبایی آن استفاده می‌شود. این روغن به از بین بردن چروک های اطراف چشم، کمک می‌کند.

خواص روغن جوجوبا برای ابرو

این روغن سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای رشد ابرو است. استفاده منظم از این روغن سبب رشد بهتر ابرو و پرپشت شدن آن می‌شود. از خواص روغن جوجوبا برای ابرو می‎‌توان به تأثیر آن در تقویت و جلوگیری ازسفید شدن ابرو، اشاره کرد.

خلاصه

روغن دانه جوجوبا پوست را پاکسازی می‌کند و برای پوست آقایان بعد از اصلاح مناسب است. این روغن بیماری‌های پوستی را رفع می‌کند و به از بین بردن چین و چروک اطراف چشم و تیرگی آن کمک می‌کند. خواص روغن جوجوبا برای ابرو مفید است.

تقویت مو با روغن جوجوبا

وجود ترکیبات مس و روی در روغن جوجوبا سبب بهبود وضعیت موها و رشد بهتر آن‌ها می‌شود. مصرف مواد شیمیایی برای مو می‌تواند مضر باشد و به سلامت مو آسیب بزند. خشک شدن پوست سر سبب ایجاد شوره و ضعیف شدن ریشه موها می‌شود. کاهش رطوبت موها نیز باعث ایجاد موخوره می‌شود.

از روغن طبیعی جوجوبا می‌توانید برای حفظ لطافت و نرمی موها استفاده کنید. روغن جوجوبا ارگانیک است و به موها آسیب نمی‌زند. این روغن پیاز مو را تقویت می‌کند و درمان مناسبی برای طاسی و ریزش مو است. روغن جوجوبا موجب ترمیم فولیکول‌های مو سبب رویش مجدد موها می‌شود. این روغن گیاهی از ابتلای مو به بیماری جلوگیری می‌کند. می‌توانید این روغن را روی پوست سر ماساژ دهید تا به تقویت ریشه مو کمک کند. 

اگر عصاره جوجوبا را هنگام شانه زدن موها استفاده کنید، باعث لطیف شدن موها می‌شود و از نازکی و شکنندگی مو جلوگیری می‌کند. استفاده از این دارو گیاهی از خشکی مو و زبری آن جلوگیری می‌کند.

روغن جوجوبا در بارداری

این روغن مثل یک سرم تقویتی عمل می‌کند و باعث افزایش درخشندگی موها می‌شود. این روغن سموم پوست سر را که مانع از رشد مو می‌شود، پاکسازی می‌کند و به اکسیژن رساندن به سلول‌های پوست سر و ریشه مو کمک می‌کند. برای درمان خشکی مو می‌توانید یک قاشق روغن جوجوبا را به شامپو خود اضافه کنید تا سبب تنظیم رطوبت مو شود. ماساژ موها پس از حمام با روغن جوجوبا به حفظ رطوبت موها کمک می‌کند.

روغن جوجوبا PH پوست سر را به تعادل می‌رساند و از رشد قارچ و باکتری روی پوست سر جلوگیری می‌کند و همچنین چربی پوست سر را کاهش می‌دهد.

خلاصه

این روغن به رفع شوره و موخوره کمک می‎‌کند و برای ترمیم فولیکول مو و جلوگیری از ریزش مو بسیار مناسب است. از فواید این روغن پاکسازی پوست سر و آبرسانی مو استفاده می‌شود. همچنین چربی پوست سر را کاهش می‌دهد.

نرم کردن لب‌ها با روغن جوجوبا

روغن طبیعی تهیه شده از دانه جوجوبا رطوبت مورد نیاز لب‌ها را تأمین می‌کند و از ایجاد خشکی و ترک لب جلوگیری می‌کند. ترکیب موم عسل با روغن طبیعی جوجوبا خواص تقویت کنندگی آن را افزایش می‌دهد و کاملا بی‌خطر است.

رفع قارچ ناخن و زگیل با روغن جوجوبا

تحقیقات نشان می‌دهند این روغن با خواص ضدقارچی خود، از رشد قارچ ناخن جلوگیری می‌کند و به درمان زگیل پوست کمک می‌کند.  

آروماتراپی با روغن جوجوبا

یکی از بهترین ویژگی‌های این روغن، بوی مطبوع آن است؛ از این خاصیت روغن می‌توان در رایحه درمانی استفاده کرد. این روغن هوا را خوشبو می‌کند و سبب ضدعفونی کردن آن می‌شود. عطر خوش آن علاوه بر ایجاد آرامش، تأثیرات مثبتی بر سیستم تنفسی می‌گذارد.

سایر مصارف روغن جوجوبا

از روغن دانه جوجوبا برای کنترل بیولوژیک و آفت‌کشی طبیعی استفاده می‌شود. این روغن برای از بین بردن قارچ سفیدک سطحی در مزارع کشاورزی استفاده می‌شود. روغن جوجوبا طبیعی لایه محافظتی بین قارچ و گیاه ایجاد می‌کند و مانع آسیب رساندن به گیاه می‌شود. این روغن ارگانیک است و آسیبی به گیاه نمی‌رساند. 

خلاصه

از فواید روغن دانه جوجوبا می‌توان به نرم کردن لب‌ها، رفع قارچ و زگیل اشاره کرد. از این روغن برای رایحه درمانی استفاده می‌شود و از ویژگی دیگر آن برای کنترل بیولوژیک قارچ در محصولات کشاورزی استفاده می‌کنند.

خواص روغن جوجوبا برای دور چشم

مضرات روغن جوجوبا

این روغن هیچ ضرری برای بدن ندارد ولی ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت کند. برای آنکه مطمئن شوید به این روغن طبیعی حساسیت ندارید، مقداری از آن را روی بازوی خود امتحان کنید. مصرف روغن جوجوبا در دوران بارداری و شیردهی ضرری ندارد. تحقیقات در زمینه مضرات روغن جوجوبا ادامه دارد و بهتر است بیش از اندازه از این روغن استفاده نکنید تا دچار عوراض نشوید.

مشخصات روغن جوجوبا اصل

برای اینکه بیشترین بازده را از مزایا روغن جوجوبا بگیرید، به شما پیشنهاد می‎کنیم روغن جوجوبا اصل تهیه کنید. مشخصات روغن جوجوبا اصل کاملا مشخص نیست و نمی‌شود فقط از ظاهر روغن اصل بودن آن را تشخیص داد می‌شود؛ بهترین راه این است که از خرید روغن جوجوبا را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید. اما اگر قصد خرید این محصول را دارید باید بدانید که روغن جوجوبا اصل خارجی رنگ طلایی رنگی دارد و بافت آن بسیار نرم است، بافت کشسانی این مایع از دیگر مشخصات این محصول است. استفاده از این روغن ارگانیک ضرری ندارد و تأثیرات مفیدی بر بدن می‌گذارد.

خواص روغن جوجوبا برای مو

سخن پایانی

استفاده از خواص روغن‌های گیاهی برای حفظ سلامتی و زیبایی طبیعی صورت و بدن، درحال حاضر بسیار رواج پیدا کرده است.

همچنین یک معجزه‌گر فوق‌العاده برای پوست و مو و به طور کلی تمام بدن شما است؛ برای تشخیص روغن اصل برخی راهکارها راهنمای شما هستند. این روغن نباید هیچ مواد افزودنی مانند آب، ماده معطر یا حتی مواد نگهدارنده داشته باشد مگر به عنوان حلال برای اسپری شدن راحت‌تر است. این روغن آبکی و شل نیست و بافت نرم و کشسانی دارد. رنگ این مایع،  طلایی رنگ و شفاف است. بهتر است قبل از استفاده مداوم از این روغن، مقدار از آن را روی ساعد دست خود امتحان کنید، اگر احساس خارش و سوز یا التهاب نشدید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

 فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده انواع محصولات گیاهی و فراوده‌های آن به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد.

دسته بندی خواص خوراکی ها زیبایی و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت