چطور چاق شویم با داروهای گیاهی و طب سنتی؛ مهمترین دلایل لاغر ماندن

وحید رمضانیوحید رمضانی
3,876 بازدید
چطور چاق شویم

درمان لاغری با طب سنتی و افزایش وزن آسان

علاوه بر اینکه افزایش وزن امروزه شیوع زیادی پیدا کرده، لاغری بیش از حد هم مشکلی است که گریبان‌گیر افراد زیادی شده و زندگی آن‌ها را مختل کرده است. قبل از آن که راه‌هایی برای اینکه چطور چاق شویم ، بیان کنیم، باید دلایل اینکه چرا افزایش وزن اتفاق نمی‌افتد را بگوییم.

هنگامی که کالری دریافتی کمتر از کالری که بدن می‌سوزاند، باشد و شاخص توده بدنی زیر 18.5 را نشان دهد، لاغری اتفاق می‌افتد. وقتی سوخت و ساز بدن بیش از حد بالا باشد و انرژی که بدن از مواد غذایی دریافت می‌کند به میزان کافی نباشد، بدن مجبور است برای تأمین انرژی مورد نیاز خود از چربی‌های ذخیره شده استفاده کند. این کار به افرادی که دچار اضافه وزن هستند کمک می‌کند تا لاغر شوند؛ ‌اما برای افرادی که تناسب اندام دارند، سبب می‌شود بیش از حد لاغر شوند. اگر این روند ادامه پیدا کند، بدن از بافت‌های مهم مثل قلب، کلیه، کبد و… استفاده می‌کند تا انرژی مورد نیاز خود را تأمین کند و این اتفاق آسیب جدی به اندام‌های حیاتی بدن می‌زند.

چطور چاق شویم

دلایل لاغری چیست؟ چرا برخی افراد با وجود پرخوری، چاق نمی‌شوند؟

تغذیه نادرست عامل اساسی لاغر ماندن

مهمترین دلیل لاغری، تغذیه نادرست است. برای آن که چاق شوید باید بیشتر از حد نیاز بدن در طول روز کالری دریافت کنید. در صورتی که میزان پروتئین، کربوهیدرات و چربی مورد نیاز بدن کافی نباشد، لاغری ادامه پیدا می‌کند. بهتر است کالری مورد نیاز بدن خود را در یک دفتر یادداشت کنید و با محاسبه کالری مواد غذایی، روزانه به میزان لازم مواد غذایی سالم بخورید.

حرکات ورزشی سنگین

ورزش‌های سنگین و طولانی مدت موجب سوزاندن کالری زیادی می‌شوند و برای چاق شدن مناسب نیستند. ورزش سنگین و طولانی موجب ترشح هورمون کورتیزول می‌شود و در صورتی که بین دریافت کالری و سوزاندن کالری تعادل نباشد، موجب کاهش وزن می‌شود. افرادی که بیش از حد لاغر هستند و چاق نمی‌شوند، بهتر است از انجام ورزش‌های هوازی خودداری کنند و ورزش‌های سبک مثل پیاده روی انجام دهند.

خلاصه

لاغری هم مانند چاقی، مشکلی است که بهتر است برطرف شود تا مقدمه بروز سایر مشکلات و بیماری‌ها نشود. تغذیه غلط، دلیل مهمی برای لاغری است. اگر مواد مغذی موررد نیاز بدن به آن نرسد، بدن دچار کمبود می‌شود و نتیجه آن لاغری است. انجام حرکات سنگین ورزشی موجب سوختن کالری بالا و کاهش وزن می‌شود.

تأثیر استرس و فشارهای روانی بر لاغری

بالا رفتن هیجان و استرس سیستم بدن را بهم می‌ریزد. برخی افراد وقتی تحت فشار روانی قرار می‌گیرند دچار پرخوری عصبی می‌شوند اما در برخی افراد برعکس آن اتفاق می‌افتد؛ ‌این افراد کاملا بی‌اشتها می‌شوند و از خوردن غذا اجتناب می‌کنند. در این شرایط بدن دچار قحطی می‌شود و برای جبران آن باید از ذخایر خود استفاده کند. معمولا افراد لاغر ذخیره‌ای در بدن ندارند و به همین دلیل در این شرایط دچار لاغری بیش از حد و مشکلات زیادی می‌شوند. همچنین سیستم گوارش آن‌ها بسیار ضعیف می‌شود.

اگر لاغر هستید بیش از حد فعالیت نکنید

افراد لاغر در صورتی که شغل سنگینی مثل کارهای فیزیکی که به توان بالا نیاز دارند، انجام دهند، روز به روز لاغرتر از قبل می‌شوند. شغل‌هایی مثل کشاورزی و کارگر ساختمان به نیرو و توان زیادی نیاز دارد و فشاری که به بدن می‌آورند، بالا است.

مشکلات گوارشی شما را لاغرتر می‌کنند

برخی مشکلات گوارشی مثل اسهال طولانی مدت یا کولیت سبب از بین رفتن اشتها می‌شوند. این مشکلات موجب کاهش وزن می‌شوند. این افراد باید مراقب تغذیه خود باشند و از چای و قهوه به میزان خیلی کمی استفاده کنند. همچنین مصرف غذاهای پرچرب و پرادویه را کاهش دهند. آرامش روانی برای این افراد خیلی مهم است و استرس برای تشدید بیماری آن‌ها مضر است.

خلاصه

سوالی که پیش می‌آید این است که چطور چاق شویم ؟ ابتدا باید فشار روانی، استرس و هیجان را از خود دور کنید. فعالیت‌های سنگین انجام ندهید و مشکلات گوارشی خود را درمان کنید.

مشکلات هورمونی بر لاغری تأثیر می‌گذارند

یکی از مشکلاتی که موجب لاغری می‌شود، اختلال در عملکرد غده تیروئید است. پرکاری تیروئید موجب لاغری می‌شود. افزایش ترشح هورمون تیروکسین موجب بالا رفتن متابولیسم بدن می‌شود. پرکاری تیروئید علاوه بر لاغری، مشکلاتی مثل بالا رفتن تعریق بدن، افزایش تپش قلب و کاهش کلسترول را نیز به همراه دارد.

اختلال دیگری که لاغری را به همراه دارد، دیابت است. دیابت سبب کاهش وزن سریع می‌شود و دلیل آن پایین آمدن میزان انسولین بدن است. این اتفاق منجر به سوختن چربی‌های بدن می‌شود و لاغری را به همراه دارد. در این افراد لاغری مفید هم هست و بهتر است افرادی که دیابت دارند از افزایش وزن جلوگیری کنند؛ اما اگر این لاغری بیش از حد باشد، بدن را دچار مشکل می‌کند.

بروز برخی بیماری‌ها از افزایش وزن جلوگیری می‌کند

افرادی که به بیماری کم‌خونی مبتلا هستند دچار بی‌اشتهایی و لاغری می‌شوند. برخی بیماری‌های سخت مثل سرطان، انسداد کبد و ورم طحال هم از افزایش وزن جلوگیری می‌کنند. وجود کرم یا انگل روده مانع از جذب مواد غذایی به بدن می‌شود و افزایش وزن اتفاق نمی‌افتد.

خلاصه

اختلالات هورمونی موجب کاهش وزن می‌شوند. تیروئید پرکار موجب لاغری می‌شود و ابتلا به بیماری دیابت سبب کاهش وزن ناگهانی می‌شود. بیماری‌هایی مثل کم‌خونی، سرطان، مشکلات کبدی، انگل و عفونت موجب کاهش اشتها و وزن می‌شوند.

چطور سریع چاق شویم

لاغری چه عوارضی دارد؟ چطور سریع چاق شویم؟

لاغری بیش از حد و طولانی‌مدت موجب کاهش ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن می‌شود. همچنین پوکی استخوان، کم‌خونی و خستگی بیش از حد را به همراه دارد. ادامه این روند منجر به بهم خوردن تعادل هورمون‌ها، اختلالات قاعدگی، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و مشکلات روحی می‌شود. کمبود وزن موجب افزایش ۱۰۰ درصدی خطر مرگ در خانم‌ها و ۱۴۰ درصدی آن در آقایان می‌شود.

برخی افراد از اینکه پرخور هستند ولی لاغر می‌مانند ناراضی هستند. این افراد تغذیه درستی ندارد، به همین دلیل چاق نمی‌شوند. افراد لاغر باید از غذاها و میان‌وعده‎های کم‌حجم و پرکالری استفاده کنند. مصرف برخی دمنوش‌های طبیعی قبل از غذا موجب افزایش اشتها می‌شود و برخی غذاها اشتها را کور می‌کند. دانستن اینکه چه ماده غذایی باید در رژیم روزانه افراد لاغر قرار بگیرد، کمک به‌سزایی در افزایش وزن آن‌ها می‌کند. در ادامه راه‌هایی برای اینکه چطور چاق شویم معرفی می‌کنیم.

اشتها چیست؟ چگونه اشتها را افزایش دهیم؟

وقتی احساس گرسنگی دارید و میل به غذا خوردن، یعنی اشتها دارید. اشتها داشتن برای این است که غذا بخورید، کالری دریافت کنید و انرژی بدن به تعادل برسد؛ یعنی کالری که سوزانده شده به بدن بازگردد و بدن اضافه وزن یا لاغری را تجربه نکند. کنترل اشتها به عهده مغز است. سیستم عصبی شما از چند طریق پیام گرسنگی را دریافت می‌کند؛ از طریق معده، انسولین و سلول‌های چربی این پیام به سیستم عصبی و مغز می‌رسد. برای اینکه چاق شوید می‌توانید از درمان لاغری با طب سنتی و محصولات گیاهی استفاده کنید.

خلاصه

لاغری بیش از اندازه برای بدن مضر است. لاغری سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند. برای اینکه بدانیم چطور چاق شویم مصرف خوراکی‌های کم‌حجم و پرکالری توصیه شده است. افزایش میل به غذا خوردن یا همان اشتها، سبب چاقی می‌شود. با زیاد شدن اشتها، پیام‌های عصبی مرطوب به آن به مغز می‌رسد.

چطور سریع چاق شویم؟ راه‌های افزایش وزن سریع و بدون ضرر

غذاهایی که فیبر بالایی دارند ، به مدت طولانی شما را سیر نگه می‌دارند. پس اگر می‌خواهید جواب سوال چطور چاق شویم را بدانید؛ باید بگوییم بهترین راه این است که اشتها خود را تحریک کنید. برای این کار از شیر بادام یا دمنوش زنجبیل استفاده کنید. همچنین بعد از غذا خوراکی‌های شیرین مثل موز خشک یا عسل مصرف کنید تا موجب افزایش وزن شوند.

مصرف دارو گیاهی برای چاق شدن کل بدن مفید است؛‌ همان‌طور که اشاره کردیم، استفاده از خوراکی‌های سالم، کم‌‌حجم و پرکالری موجب افزایش وزن سریع می‌شود. آجیل، میوه‌خشک، کره بادام‌زمینی و چربی‌های سالم مثل لبنیات پرچرب از بهترین راه‌های ممکن برای اینکه چطور چاق شویم ، هستند. خوردن شیربرنج در وعده صبحانه موجب چاقی می‌شود.

به یاد داشته باشید مصرف سالاد و آب قبل از غذا موجب کاهش اشتها می‌شوند و برای افرادی که می‌خواهند  چاق شوند، مناسب نیستند. اگر به خوردن سالاد علاقه دارید، می‌توانید به آن یونجه یا عرق یونجه اضافه کنید. این گیاه موجب افزایش اشتها می‌شود.

مصرف انبه به دلیل فیبر پایینی که دارد، برای افزایش اشتها مناسب است. این میوه ویتامین C بالایی دارد و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. نوشیدن شیر انبه به جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم کمک بسیاری می‌کند.

خوردن بادام درختی با مویز سبب افزایش وزن می‌شود.

مصرف اسموتی‌ها و نوشیدنی‌هایی که در آن از منابع غنی پروتئین استفاده شده است، موجب افزایش اشتها و چاقی می‌شود. برای مثال نوشیدنی موز، آجیل و شکلات ارگانیک (یا کره فندقی)، موجب تحریک اشتها و جذب کالری به بدن می‌شود.

خلاصه

دور خوراکی‌هایی که فیبر بالا دارند را خط بکشید. این خوراکی‌ها موجب سیر ماندن شما به مدت طولانی می‌شوند. از مواد غذایی که محرک اشتها هستند استفاده کنید. کره بادام‌زمینی و آجیل برای تقویت اشتها و چاقی مفید هستند. سعی کنید قبل از غذا سالاد و آب نخورید. از بادام درختی، مویز و انبه برای چاقی بهرمند شوید.

درمان لاغری با طب سنتی

برای اینکه چطور چاق شویم طب سنتی چه رژیم غذایی توصیه می‌کند؟

بهترین رژیم غذایی، رژیمی براساس مواد غذایی ارگانیک و متناسب با مزاج شما است؛ برای اینکه رژیم غذایی سالمی داشته باشید، مصرف فست‌فود را به حداقل برسانید. اگر نمی‌توانید به مقدار زیاد غذا بخورید، وعده‌های غذایی خود را افزایش دهید و حجم غذا را کم کنید. بهتر است ظاهر غذا را برای خود جذاب کنید و تنوع غذایی خود را بالا ببرید تا اشتها شما بیشتر از قبل شود.

بو و عطر غذا تأثیر زیادی در افزایش اشتها دارد. از ادویه‌های طبیعی مثل زنجبیل، گلپر، پودر سیر، دارچین، کاری، آویشن، زردچوبه و زعفران برای خوشبو شدن غذا استفاده کنید. چاشنی غذاها مثل آبلیمو و سرکه موجب هضم سریع غذا می‌شوند و برای افزایش اشتها مفید هستند.

یکی از راه‌های اینکه چطور چاق شویم ، اضافه کردن سبزیجات معطر به صورت خشک یا تازه به غذا است. نعنا، ترخون و گشنیز را به غذا اضافه کنید. همچنین همراه با وعده‌های غذایی خود شاهی یا ریحان بخورید. مصرف گیاه بادیان هم موجب افزایش اشتها می‌شود. این گیاه از خانواده جعفری است و معده را تقویت می‌کند. از پودر این سبزیجات برای پختن غذا هم می‌توانید استفاده کنید.

توصیه طب سنتی برای چاق شدن

در پاسخ به اینکه چطور چاق شویم طب سنتی توصیه می‌کند افرادی که قصد دارند چاق شوند، در حمام از آب داغ استفاده نکنند چون موجب تحلیل بدن و لاغری می‌شود.

ماساژ بدن بعد از حمام با روغن بنفشه موجب چاقی می‌شود. همچنین اگر بدن را با روغن زیتون ماساژ دهید به درمان لاغری کمک می‌کنید.

خلاصه

تنوع در غذا، افزایش وعده‌های غذایی، جذاب کردن شکل ظاهری و بوی خوش غذا موجب تحریک اشتها می‌شود. استفاده از انواع ادویه‌ها و سبزیجات معطر در غذاها به افزایش اشتها کمک می‌کند. حمام کردن با اب داغ برای افراد لاغر مناسب نیست. ماساژ بدن با روغن بنفشه یا زیتون سبب افزایش وزن می‌شود.

دارو گیاهی برای چاق شدن کل بدن

دارو گیاهی برای چاق شدن کل بدن

دمنوش‌‌های طبیعی از بهترین دارو گیاهی برای چاق شدن کل بدن هستند. دمنوش‌های بابونه، میخک، هل، ریشه گل قاصدک و بهارنارنج موجب افزایش اشتها و درمان لاغری می‌شوند. دمنوش‌‌هایی مانند دمنوش گلپر هم موجب افزایش میل به غذا خوردن می‌شوند.

منابع مهم پروتئین برای افزایش وزن

همان‌طور که اشاره کردیم، برای افزایش وزن نیاز به جذب پروتئین کافی دارید. پروتئین عضلات شما را شکل می‌دهد و چربی‌های اضافی بدن را از بین می‌برد. میوه‌های خشک مثل: سیب خشک، زردآلو خشک و کشمش میزان بالایی پروتئین دارند.

مصرف چربی‌های سالم

استفاده از روغن‌های زیتون و آووکادو در غذاها موجب جذب چربی سالم به میزان بالا به بدن می‌شود و برای چاق شدن مفید است.  

تهیه معجون چاق کننده

به وسیله مواد غذایی ارگانیک و طبیعی می‌توانید یک معجون چاق کننده و خوشمزه تهیه کنید. برای این کار به:

۲ پیمانه جو دوسر

۱ پیمانه آب

یک پیمانه شیربادام

کمی نمک، کره بادام زمینی، بادام زمینی و موز اسلایس شده نیاز دارید. بهتر است برای سالم بودن این معجون، از کره بادام زمینی ارگانیک استفاده کنید یا در منزل آن را تهیه کنید.

ابتدا جو دوسر، آب، شیربادام و نمک را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید ظرف آن چند دقیقه روی حرارت ملایم باشد. وقتی جو دو سرپخته شد و کاملا نرم شد، ترکیب به دست آمده را در یک کاسه بریزید و کره بادام زمینی را به آن اضافه کنید. (حدودا دو قاشق غذا خوری کافی است). سپس اسلایس‌های موز را روی آن بریزید و با کره بادام زمینی و بادام زمینی خرد شده تزئین کنید.

درمان لاغری با طب سنتی و مصرف گوشت

گوشت گوسفند پروتئین دارد. قسمت‌هایی از آن مثل گردن زود هضم می‌شوند و به چاقی کمک می‌کنند. خوردن دل، جگر و قلوه گوسفند برای تقویت کبد و معده مفید است. 

آبگوشت با نخود فراوان و حلیم با کنجد از بهترین غذاها برای تقویت سیستم ایمنی بدن و اضافه کردن وزن هستند.

حرکات ساده ورزشی، اشتها را افزایش می‌دهند

یکی از راه‌های دور از ذهن برای اینکه چطور سریع چاق شویم و بالا بردن اشتها، انجام حرکات ساده و سبک ورزشی است. حرکات ورزشی موجب بالا رفتن میل به غذا خوردن می‌شوند. پیاده روی قبل از خوردن غذا به افزایش اشها کمک می‌کند.

خلاصه

مصرف دمنوش‌های گیاهی یک نوع درمان لاغری با طب سنتی است. استفاده از میوه خشک، روغن زیتون و آووکادو و مصرف گوشت گوسفند برای تقویت بدن و افزایش اشتها مفید هستند. همچننی حرکات ساده ورزشی مثل پیاده‌روی قبل از خوردن غذا، موجب افزایش میل به غذا می‌شود.

عجیب اما واقعی؛‌ تأثیر رنگ‌ها بر افزایش اشتها

یکی از جواب‌ها برای سوال چطور چاق شویم ، این است که از رنگ‌های گرم برای ظرفی که در آن غذا می‌خورید، استفاده کنید. شاید دقت کرده باشید که در بسیاری از رستوران‌ها، رنگ قرمز و نارنجی به چشم می‌خورد. این دو رنگ در افزایش اشتها موثر هستند.

چطور چاق شویم طب سنتی

جمع‌بندی

سعی کنید غذاهایی بخورید که به آن‌ها علاقه دارید و خود را نگران اینکه چطور چاق شویم ، نکنید. تا جایی که می‌توانید تنهایی غذا خوردن را ترک کنید و با دوستان خود غذا بخورید.

فکر کردن بیش از حد به کمبود وزن موجب افسردگی، ناراحتی و استرس می‌شود و ممکن است تأثیر عکس روی روند چاق شدن  شما بگذارد.

استفاده از شیک‌های پرکالری برای افزایش وزن بسیار مفید هستند. شناختن دلایل لاغری به شما کمک می‌کنند راحت‌تر آن ها را از بین ببرید و روند چاق شدن را افزایش دهید. از محصولات طبیعی و گیاهی برای درمان لاغری استفاه کنید. بدن خود را تقویت کنید و خوراکی‌های مقوی بخورید. نوشیدن انواع چای گیاهی، مصرف آجیل، کره بادام‌زمینی، اضافه کردن ادویه‌جات معطر به غذا، مصرف چربی‌های سالم مثل روغن زیتون و آووکادو و… همگی درمانی موثر برای لاغری هستند.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی خواص خوراکی ها
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت