همه چیز در مورد رفع وزی مو؛ جلوگیری از خشکی مو بعد از دکلره

وحید رمضانیوحید رمضانی
3,087 بازدید
رفع وزی مو

بررسی دلایل وز شدن مو و راه‌های رفع وزی مو

مو عضوی از بدن است که نمی‌توان نسبت به سلامت آن بی‌تفاوت ماند. افراد کمی وجود دارند که سلامت مو برای آن‌ها بی‌اهمیت است و برای داشتن موهای سالم و زیبا تلاشی نمی‌کنند. موها تنها برای داشتن ظاهر زیبا لازم نیستند، زیبا و درخشان بودن موها نشان دهنده سلامت بدن است و به همین دلیل حفظ سلامتی مو، مهم است. خشکی، ریزش مو، شوره سر، موخوره و نازک شدن مو، از جمله مهمترین مشکلاتی هستند که ممکن است برای موها به وجود بیایند. حفظ رطوبت موها و تمیز نگه داشتن پوست سر، به سلامت موها کمک بسیاری می‌کند. برخی عوامل خارجی مثل: استفاده از سشوار و اتو مو، حرارت بالایی به موها می‌رسانند که باعث آسیب به ریشه و ساقه مو می‌شود. مصرف مواد شیمایی مثل: رنگ و دکلره مستقیما سلامت موها را نشانه می‌گیرند و نتیجه استفاده از این مواد، خشکی و وزی مو است. بهتر است تا جایی که می‌توانید از دکلره برای مو استفاده نکنید چون آسیب جدی به موها می‌زند و علاوه بر وز شدن، موجب ریزش شدید مو می‌شود. برای رفع وزی مو چند راه وجود دارد که با هم آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

چرا مو خشک و وز می‌شود؟ موی خشک چه ویژگی‌هایی دارد؟

مو دارای سه لایه متفاوت است که بیرونی‌ترین لایه موجب حفظ درخشندگی مو و محافظت از لایه‌های دیگر می‌شود. در صورتی که لایه بیرونی مو آسیب ببیند، مو توانایی نگهداری رطوبت را از دست می‌دهد و درخشندگی آن کاهش پیدا می‌کند. آسیب به لایه بیرونی مو، موجب خشک شدن آن و اختلال در ترشح چربی در پوست سر می‌شود. خشکی و وز شدن مو دلایل زیادی مثل: آب و هوای خشک و گرم، بیش از اندازه حمام رفتن و شستشوی مداوم موها، اشعه‌های مضر آفتاب، کاهش رطوبت مو و کم‌آب شدن بدن، دارد.

وقتی هوا بیش از حد خشک یا مرطوب باشد، کوتیکول مو برای دریافت رطوبت باز می‌شود و این موجب از دست رفتن رطوبت مو می‌شود. در فصل‌های پاییز و زمستان که هوا خشک می‌شود، این اتفاق بیشتر می‌افتد.

رفع وزی مو

خلاصه

حفظ سلامتی مو مهم است و خشک شدن مو آسیب جدی به کوتیکول‌ها می‌زند. استفاده از مواد شیمیایی و دکلره، شستشوی موها با آب داغ و استفاده از اتو مو موجب خشکی و وزن شدن موها می‌شود. وقتی مو رطوبت خود را از دست بدهد، آسیب‌پذیر می‌شود. رفع وزی مو روش‌های زیادی دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

عدم رسیدن رطوبت کافی به مو، مهمترین دلیل وز شدن موها

همان‌طور که اشاره کردیم، رطوبت مهمترین و اصلی‌ترین دلیل برای جلوگیری از خشکی و وزی مو است. پس اگر رطوبت کافی به موها نرسد، نمی‌توانید از آن‌ها انتظار سالم بودن، داشته باشید.

آب داغ، موها را خشک و بد حالت می‌کند

دوش گرفتن با آب داغ می‌تواند خستگی را رفع کند، اما موجب از دست رفتن چربی طبیعی موها و خشکی آن‌ها می‌شود. چربی برای رطوبت و جلوگیری از کدر شدن موها لازم است و آب داغ به راحتی این چربی را از بین می‌برد.

با شستن مکرر موها، چربی و رطوبت آن‌ها را از بین می‌برید

استفاده بیش از اندازه از شامپوهای شیمیایی تعادل PH پوست سر را از بین می‌برند و موجب رفع چربی پوست سر می‌شوند. هرروز شستن موها برای سلامتی مو مضر است و موجب خشک و وز شدن مو می‌شود.

موهای آسیب‌دیده، زودتر وز می‌شوند

اگر موهای شما موخوره دارند و ساقه مو آسیب‌دیده است، به مرور زمان دچار وزی مو می‌شوید و مو به طور کامل رطوبت خود را از دست می‌دهد. موخوره عامل مخربی برای مو است و بهتر است هر چه زودتر درمان شود.

شانه کردن مو بعد از حمام، بسیار مضر و آسیب زننده است

شانه کردن موی خیس، هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. گره موهای خیس سخت باز می‌شود، موها در این حالت زودتر وز می‌شوند و شانه کردن در این موقعیت، علاوه بر آسیب به ساقه مو، موجب ریزش مو هم می‌شود.

خلاصه

از دست رفتن رطوبت مو و بیش از اندازه شستن موها موجب رفع چربی مو و خشکی آن می‌شود. اگر موی شما آسیب دیده، احتمال وز شدن آن خیلی بیشتر می‌شود. شانه کردن موها پس ازحمام، موجب ریزش مو، گره خوردن و وز شدن آن می‌شود.

از گیره‌ها و کش‌های ریز برای آرایش مو، کمتر استفاده کنید

گیره‌های ریز و کش‌‌های پلاستیکی، هنگام جدا شدن از موها فرم آن‌ها را بهم می‌‌ریزند و موجب گره شدن موها می‌شوند. این کار وز شدن موها را تشدید می‌کند و نرمی و لطافت مو را به مرور زمان از بین می‌برد. 

استفاده از حالت‌دهنده‌های مو و ترکیباتی که به سلامت آن آسیب می‌زنند

برخی حالت‌دهنده‌ها الکل دارند که موجب خشکی و وزشدن شدید مو می‌شوند. بهتر است برای حالت دادن مو از محصولات طبیعی استفاده کنید یا حالت‌دهنده فاقد الکل انتخاب کنید.

محصولات مخصوص به مو خود را استفاده کنید

ممکن است برخی افراد به برچسب‌های روی محصولات مراقبتی مو توجهی نکنند. دقت کنید محصولی را استفاده کنید که برای موهای شما طراحی شده باشد و مصرف آن موهای شما را خشک نکند. افرادی که موی خشک دارند حتما باید از محصولات مخصوص موی خشک استفاده کنند.

رفع خشکی و وزی مو

اسفاده از ماسک آبرسان مو را جدی بگیرید

یکی از دلایل وز شدگی مو عدم استفاده از ماسک‌های آبرسان مو است. استفاده منظم از این ماسک‌ها موجب تأمین رطوبت کافی پوست سر و مو می‌شود و به رفع وزی مو کمک بسیاری می‌کند.

خشکی، وز شدن و موخوره بدترین عوارض دکلره روی مو

دکلره ماده شیمیایی است که از آن برای بلوند و بی‌رنگ کردن موها استفاده می‌شود. این ماده شیمیایی بسیار قوی است و تأثیرات بدی روی سلامت مو می‌گذارد. دلکره علاوه بر تأثیر روی مو، ممکن است موجب ملتهب شدن پوست سر هم شود. دکلره مقاومت مو را به شدت پایین می‌آورد و بافت آن را از بین می‌برد. این ماده مو را شکننده، خشک و خشن می‌کند. دکلره آسیب جدی به پروتئین مو می‌‌زند. گاهی اوقات آسیبی که دکلره به مو می‌زند بسیار شدید است و باعث می‌شود بافت مو کش بیاید و شبیه آدامس شود. اگر سلامت موها برای شما مهم است، مراقبت از آن را بعد از دکلره، در اولویت قرار دهید.

خلاصه

گیره‌های مو را به آرامی از مو جدا کنید و از حالت دهنده فاقد الکل استفاده کنید. هفته‌ای یک بار با ماسک آبرسان، به حفظ رطوبت مو کمک کنید. استفاده از دکلره موجب خشکی و وز شدن مو می‌شود. دکلره آسیب جدی به بافت مو می‌زند و پروتئین آن را از بین می‌برد.

چرا رفع خشکی و وزی مو اینقدر اهمیت دارد؟

چون با خشک شدن موها، گره خوردگی مو، عدم درخشندگی، شکننده شدن، وزی مو، بد حالت شدن، نازک شدن مو و خارش پوست سر را تجربه می‌کنید. رفع این مشکلات نیازمند صبوری شما و استفاده منظم از محصولات مراقبتی مو است.

بهترین راه برای رفع وزی مو چیست؟

یکی از راه‌های رفع خشکی و وزی مو ، احیای مو با تأمین پروتئین است. این کار در آرایشگاه‌ها با نام کراتینه کردن انجام می‌شود. کراتینه کردن ساقه مو را تغذیه می‌کند و کمک می‌کند آسیب مو به حداقل برسد؛ درمان سوختگی مو با دکلره و کراتینه کردن، هزینه بالایی دارد و تأثیر آن هم موقتی است. برای آن که به نتیجه درستی برای بازسازی موهای خود برسید، استفاده  از محصولات گیاهی معمولا نتیجه خیلی خوبی می‌دهند و برای آبرسانی مو مفید هستند.

نکات کلی برای رفع وزی مو، درمان خشکی و سوختگی مو با دکلره

  • برای درمان خشکی مو، موقع حمام از آب ولرم و مایل به سرد استفاده کنید تا پوست سر، چربی خود را حفظ کند. همچنین موهای خود را با ملایمت شستشو دهید.
  • از ماسک‌های مناسب موی خود برای آبرسانی بهتر به موها استفاده کنید؛ حداقل هفته‌ای یک بار این کار را انجام دهید.
  • از نرم‌کننده برای حفظ رطوبت مو استفاده کنید. استفاده از نرم‌کننده‌های طبیعی (مثل روغن‌های گیاهی) بهترین گزینه است.
  • در بهترین حالت هر 3 ماه یک بار و در بدترین حالت، هر ۶ ماه یک بار موهای خود را مقداری کوتاه کنید تا ریشه مو تقویت شود و موهای آسیب‌دیده راحت‌تر ترمیم شوند.
  • از مواد فر، دکلره و رنگ‌های شیمیایی تا جایی که می‌توانید استفاده نکنید و اگر مایل به انجام این کار هستید، حداکثر دوبار در سال این کار را انجام دهید. همچنین محصولات مراقبتی مو را به طور منظم استفاده کنید تا آسیب را به حداقل برسانید.
  • موهای خیس را تا حد امکان شانه نکنید چون ریشه موها سست است و احتمال گره خوردن مو بیشتر است. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، بعد از ماساژ مو با ماسک آبرسان، از شانه دانه درشت استفاده کنید.
  • اجازه دهید موها به طور طبیعی خشک شوند و از یک پارچه نخی و نرم برای خشک کردن موها استفاده کنید. اسفاده از حوله ضخیم و زبر می‌تواند موهای شما را وزتر از قبل کند.
  • بعد از دکلره کردن مو از شامپوی سبک مثل شامپو بچه استفاده کنید تا موهای شما بیشتر از این آسیب نبینند.
  • از شامپویی استفاده کنید که موهای شما را نرم و لطیف کند. اگر موهای معمولی دارید، یک یا دو روز در میان موهای خود را با شامپوی ملایم شستشو دهید. این کار باعث می‌شود موها رطوبت طبیعی خود را حفظ کنند و وز نشوند.
  • از برس و شانه مناسب برای موهای خود استفاده کنید. اگر برس شما مرغوب نباشد موجب گره خوردگی موها، شکنندگی و وز شدن آن‌ها می‌شود. ذکر کردیم که حتی‌الامکان موهای خود را وقتی خیس هستند شانه نکنید، اما در صورتی که می‌خواهید این کار را انجام دهید، از برس مخصوص موهای خیس استفاده کنید.
  • قبل از آن که بخوابید، موهای خود را شانه بزنید. ممکن است غیر ضروری به نظر برسد، اما بهتر است بدانید این کار موجب پخش شدن چربی از ریشه موها به ساقه و انتهای مو می‌‌شود. این کار مانع از وز شدگی مو خواهد شد.
  • داشتن مدل موی ثابت و همیشگی ممکن است فشاری که به موهای شما وارد می‌کند را روی یک نقطه متمرکز کند و این کار به مرور زمان موها را ضعیف می‌کند. به همین دلیل بهتر است مدل موهای خود را چند وقت یک بار عوض کنید.

خلاصه

شستن موها با آب ولرم موجب حفظ چربی طبیعی مو می‌شود. بهتر است از روغن‌های گیاهی برای آبرسانی مو استفاده کنید و مصرف مواد شیمیایی را به حداقل مقدار ممکن برسانید. سعی کنید اصلا موهای خیس را شانه نزنید و اجازه دهید مو به طور طبیعی خشک شود. بعد از انجام دکلره از شامپو بچه استفاده کنید.

رفع سوختگی مو

معرفی بهترین روغن‌ ها برای موهای خشک و وز

استفاده از روغن‌های گیاهی به صورت طبیعی موهای شما را بازسازی می‌کنند و باعث رفع وزی مو می‌شوند. روغن‌های نرم کننده موجب حفظ سلامت کوتیکول می‌شوند و چربی طبیعی مو را حفظ می‌کنند.

رفع وزی مو و زبری با فواید روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از مغذی‌ترین روغن‌ها برای درمان موهای آسیب‌دیده است. این روغن موجب نرم و خوش‌حالت شدن مو می‌شود. روغن نارگیل موجب رفع زبری مو می‌شود. این روغن پروتئین مورد نیاز مو را تأمین می‌کند و مصرف آن قبل و بعد از حمام مفید است. روغن نارگیل یک آبرسان بی‌نظیر برای مو است و بوی خیلی خوبی به موها می‌دهد. با خرید روغن نارگیل می‌توانید وزی مو را به راحتی درمان کنید.

برای افزایش فواید این ماسک، روغن ویتامین E اضافه کنید. این روغن با خاصیت آنتی‌اکسیدانی و مرطوب کنندگی که دارد، برای بهبود موهای آسیب‌دیده، بسیار مفید است.

روغن آرگان، طلای مایع، درمانی فوق‌العاده برای موهای زبر و خشن

روغن آرگان، خواص خیلی خوبی برای ترمیم موهای آسیب‌دیده دارد. این روغن یک لایه محافظتی روی مو ایجاد می‌کند و با جذب مواد مغذی به مو، آسیب ناشی از رنگ، مواد شیمیایی، دکلره و عواملی که موجب وزی مو شده‌اند را برطرف می‌کند. روغن آرگان را قبل از استفاده از سشوار و اتو مو روی موها ماساژ دهید تا خواص آن از ساقه مو محافظت کند و مانع از خشکی آن شود. خرید روغن آرگان موجب می‌شود یک تقویت کننده بی‌نظیر برای موهای خشک داشته باشید.

بهتر است از اتو مو سرامیکی برای صاف کردن موها استفاده کنید چون ضرر کمتری برای مو دارد.

خلاصه

درمان سوختگی مو با روغن نارگیل و آرگان رایج است و این روغن‌ها مو را به راحتی ترمیم می‌کنند. روغن نارگیل مو را نرم و لطیف می‌کند و روغن آرگان از مو در برابر حرارت محافظت می‌کند.

درمان سوختگی مو با روغن

درمان سوختگی مو با روغن زیتون و حفظ نرمی مو

اولئیک اسید چربی طبیعی است که در روغن زیتون وجود دارد و جذب آن به موها موجب تقویت ریشه و ساقه مو می‌شود. روغن زیتون برای سوختگی موها بر اثر مصرف دکلره، مفید است و موجب حفظ رطوبت مو می‌شود. روغن زیتون موخوره را درمان می‌کند و با تقوبت کوتیکول مو، از خشک شدن بیش از حد موها جلوگیری می‌کند. روغن زیتون به افزایش ضخامت موها هم کمک می‌کند.  

از معجزه روغن زیتون و عسل برای رفع وزی مو غافل نشوید. عسل خواص فوق‌العاده‌ای برای ترمیم مو دارد و مصرف آن همراه با روغن زیتون موجب تقویت خواص نرم‌کنندگی آن می‌شود. ماساژ موها با این ماسک باعث می‌شود موها در مدت کمی ترمیم شوند و اثرات دکلره و سوختگی از بین برود. این ماسک یک نرم‌کننده طبیعی برای مو است. برای تهیه آن ۵ قاشق غذا خوری روغن زیتون را با مقدار کمی عسل مخلوط کنید تا خمیر به دست بیاید. آن را روی موها بگذارید و پس از یک ساعت شستشو دهید. از این ماسک می‌توانید دو بار در هفته استفاده کنید.

استفاده از ماسک روغن زیتون و بادام در مدت کوتاهی موهای شما را مثل قبل نرم و درخشان می‌کند. برای بهرمندی از آن، این دو روغن را به نسبت مساوی با هم مخلوط کنید و روی موها ماساژ دهید. یک حوله گرم دور موها بپیچید و بعد از نیم ساعت موها را شستشو دهید.

روغن آووکادو و خاصیت آبرسانی آن برای موهای وز

برای درمان سوختگی مو با دکلره ، یکی از بهترین راه‌ها مصرف روغن آووکادو است. این روغن مو را به طور عمیق آبرسانی می‌کند و به حفظ رطوبت آن کمک به‌سزایی می‌کند. استفاده از این روغن بعد از حمام، مانع از خشک شدن مو می‌شود و به رفع وزی مو کمک می‌کند. خرید روغن آووکادو برای تقویت ریشه و ساقه مو رایج است.

خلاصه

مصرف روغن زیتون به تقویت لایه بیرونی مو کمک می‌کند و مانع از خشکی و وز شدن مو می‌شود. روغن زیتون از چربی طبیعی مو محافظت می‌کند. خواص آن موها را لطیف کرده و موجب رفع وزی مو می‌شود. روغن آووکادو یک آبرسان طبیعی است و به راحتی خشکی مو را برطرف می‌کند. این روغن آسیب دکلره به مو را به حداقل می‌رساند.

آیا درمان وزی مو با وازلین واقعی است؟

وازلین یک خمیر ژله‌ای مانند و جامد است که موجب نرمی و لطافت مو می‌شود. از وازلینی که با ویتامین E غنی شده است برای رفع خشکی و وزی مو استفاده کنید. وازلین یک ماسک تقویت کننده مو است که مانع از خشک و شکننده شدن موها می‌شود و برای محافظت از موها در برابر حرارت مفید است.

ماسک موز، عسل و روغن نارگیل برای رفع خشکی و وزی مو

یک موز رسیده را له کنید، با دو قاشق عسل و مقداری روغن نارگیل مخوط کنید. این ماسک را بعد از نیم ساعت از روی موها بشویید و هفته‌ای یک بار استفاده کنید.

می‌توانید علاوه بر روغن نارگیل، روغن بادام تلخ هم اضافه کنید.

درمان سوختگی مو با روغن آلوئه ورا و رفع وزی مو

روغن آلوئه ورا یک ماسک بی‌نظیر برای تأمین رطوبت موها و از بین بردن خشکی مو است. روغن آلوئه ورا از موها در برابر سوختگی محافظت می‌کند و موجب ترمیم سریع موها آسیب‌دیده می‌شود.

استفاده از ژل آلوئه ورا و روغن زیتون هم برای درمان سوختگی مو مفید است.

بهترین روغن برای خشکی مو

جمع‌بندی

عدم مراقبت از موها موجب ضعیف شدن آن‌ها می‌شود. خشکی و وز شدن مو یی از شایع‌ترین مشکلات مربوط به مو است و رفع آن با رعایت نکاتی که در مقاله گفته شد، امکان پذیر است. بهترین روغن ها برای موهای خشک و وز ، روغن آرگان، زیتون، آووکادو، بادام تلخ و آلوئه ورا هستند. مصرف ماسک‌های آبرسان مو برای جلوگیری از خشکی مو مفید است. جالب است بدانید یک راه درمان وزی مو با وازلین است که موجب رفع خشکی می‌شود. راه‌های زیادی برای رفع وزی مو وجود دارد. تجریبات خود را در این زمینه در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی زیبایی و سلامتی گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت