معجزه خواص روغن آرگان برای پوست و مو چیست؟

مهگل رئیس صفریمهگل رئیس صفری
3,038 بازدید
خواص روغن آرگان برای پوست

فواید روغن آرگان

مقاله‌ای که در ادامه می‌خوانید، خواص روغن آرگان برای پوست را بررسی می‌کند. بهتر است ابتدا در مورد این گیاه بیشتر بدانید. گیاه آرگان از دسته گیاهان گلدار است و با نام علمی argania spinosa شناخته می‌شود. خاستگاه آرگان کشور مراکش است. این درخت در دره‌ای معروف به سوس در این کشور رشد می‌کند. درخت آرگان می‌تواند کم‌آبی، گرما و خاک نامناسب را تحمل کند و در شرایط سخت رشد کند. این درخت عمری طولانی در حدود 200 سال دارد و پس از گذشت چند سال از کاشت آن، میوه می‌دهد. میوه آرگان در اوایل تابستان برداشت می‌شود، طعم شیرینی و رنگ سبزی دارد. میوه آرگان دانه‌ای روغنی است، به همین دلیل از آن برای تهیه روغن‌های گیاهی زیبایی، لوازم آرایشی و بهداشتی و… استفاده می‌شود. این گیاه از لحاظ هزینه‌ای، قیمت بالایی دارد و علاوه بر هزینه بالای آن کمیاب بودن دانه آرگان است که فقط در مناطق خاصی از مراکش و کشورهای محدودی مثل: الجزایر، اسپانیا و برخی مناطق آمریکا، رشد می‌کند.

خواص روغن آرگان برای پوست

درخت آرگان تیغ دارد و برداشت میوه از آن کار آسانی نیست. این میوه کالای تجاری مهمی برای مراکش محسوب می‌شود و منبع درآمد بسیاری از مردم این کشور است. جدا کردن دانه آرگان از میوه آن کار سختی است و باید به صورت دستی انجام شود.

به طور کلی دو نوع روغن آرگان در صنعت روغنگیری وجود دارد؛ روغن خوراکی و روغن ماساژ(موضعی).  در به دست آوردن این روغن به روش سنتی برای تهیه نوع خوراکی آن، دانه آرگان را قبل از تهیه روغن، تفت می‌دهند و برشته می‌کنند تا رنگ آن تیره شود و سپس روغن آرگان به دست می‌آید.

برای تهیه روغن آرگان غیر خوراکی، دانه آن را تفت نمی‌دهند و به صورت طبیعی، بدون انجام فرایندی از آن روغن می‌گیرند. روغن آن هم قیمت بالایی دارد و به سختی تهیه می‌شود. از بقایای دانه آرگان، خمیری با طعم شیرین تهیه می‌شود که از آن برای پختن نان محلی در مراکش، استفاده می‌کنند. ساکنین محلی این کشور علاوه بر مصارف خوراکی، از خواص روغن آرگان برای پوست ، مو و جلوگیری از آفتاب ‌سوختگی هم استفاده می‌کنند.

اگر مایل به خرید اینترنتی روغن آرگان هستید، می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر و عطاری‌ها آن را تهیه کنید. در این مقاله می‌خواهیم به برخی از فواید روغن آرگان اشاره کنیم.

خلاصه

بیشترین مقدار آرگان دنیا در کشور مراکش تولید می‌شود. میوه آرگان کمیاب است و قیمت بالایی دارد. روغن آرگان خواص خوراکی و موضعی دارد و به دو نوع تفت داده شده و معمولی در روش روغن‌گیری صنعتی یا سنتی تولید می‌شود.

فواید روغن آرگان

روغن آرگان بسیار ارزشمند است و فواید آن برای پوست و مو شبیه معجزه عمل می‌کند. این روغن مقادیر بالای ویتامین E دارد و سبب آبرسانی به پوست و موها می‌شود؛ یکی از بهترین روغن‌های موجود برای تقویت پوست و مو روغن آرگان است. خواص روغن آرگان آنقدر گسترده است که به روغنی همه کاره تبدیل شده و استفاده از آن برای همه افراد مفید و بدون ضرر است.

خواص روغن آرگان برای پوست

روغن آرگان به صورت کاملا ارگانیک از دانه این میوه تهیه شده است. این روغن خواص بی‌نظیری برای پوست دارد و مصرف آن برای کودکان ضرری ندارد. سبک بودن بافت این روغن گیاهی و داشتن رطوبت کافی و عدم ایجاد حساسیت و آلرژی پوستی از عوامل ایجاد محبوبیت آن در مصارف پوستی است.

خواص روغن آرگان برای لک صورت

افزایش یا کاهش ترشح ملانین در صورت، موجب بروز لک می‌شود. ترشح بیش از حد ملانین پوست را تیره می‌کند. این مشکل بر اثر تابش بیش از اندازه نور آفتاب رخ می‌دهد. مشکلات کبدی دلیل دیگری برای بروز لک صورت هستند. عواملی مثل استرس، کمبود مواد معدنی و باداری هم تعداد لکه‌های پوستی را تشدید می‌کند. به طور کلی لک‌های پوستی به تنهایی یک بیماری نیستند و تنها یک اختلال پوستی به شمار می‌آیند که علت برخی بیماری‌ها را نمایش می‌دهند؛ اما در نهایت این عارضه پوسیتی باعث کاهش زیبایی ظاهری صورت، کاهش نشاط و جذابیت پوست می‌شود و این امر، به خصوص برای خانم‌ها، موضوعی آزاردهنده است.

لکه‌های صورت ممکن است به شکل کک و مک یا لکه‌های تیره و قهوه‌ای یا روشن‌تر از پوست در برخی نواحی پوستی ظاهر شوند.

برای از بین بردن این لکه‌ها می‌توانید از داروهای شیمیایی یا لیزر استفاده کنید. داروهای مربوط به پوست معمولا هزینه بالایی دارند و برای بسیاری از افراد نتیجه دلخواهی به همراه ندارند. درمان‌های لیزری نیز برای بدن آسیب‌زا است. استفاده از خواص روغن ارگان برای لک صورت ، موجب صرف هزینه کمتری می‌شود. خواص روغن آرگان برای لک صورت بی‌نظیر عمل می‌کند و شما را از تهیه داروهای مختلف، بی‌نیاز می‌کند. خواص روغن آرگان برای لک صورت ، با تنظیم ترشح ملانین، موجب جلوگیری از تغییر در رنگدانه‌های صورت می‌شود. خواص روغن آرگان برای لک صورت مانند یک اسکراب عمل کرده و پوست را لایه برداری می‌کند.

فواید روغن آرگان ، با تنظیم ترشح ملانین، موجب جلوگیری از تغییر در رنگدانه‌های صورت و ایجاد لک‌های پوستی می‌شود. اگر با روش‌های دیگری لکه‌های صورت را از بین برده‌اید و جای آن‌ها روی پوست مانده است، نگران نباشید؛ روغن آرگان جای لکه‌ها را هم از بین می‌برد و پوست را تقویت می‌کند. از خواص روغن آگان برای لک صورت به عنوان محافظت کننده پوست هم استفاده کنید تا دچار عارضه‌های پوستی نشوید. عدم وجود مواد شیمیایی و افزایش کلاژن سازی این روغن باعث زیبایی پوست شما خواهد شد.

خلاصه

خواص روغن آرگان برای رفع لک صورت مفید است. این روغن قابل استفاده برای پوست کودکان هم است. روغن آرگان جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی و لیزر است. خواص آن موجب لایه برداری پوست و تنظیم ملانین پوست می‌شود.  

حفظ رطوبت پوست با روغن آرگان

پوست شما بر اثر عوامل زیادی خشک می‌شود؛ خشکی پوست منافذ آن را باز کرده و باعث جذب رادیکال‌های آزاد و آلودگی‌ها به بدن می‌شود. کاهش رطوبت پوست، باعث پوسته پوسته شدن و از بین رفتن حالت طبیعی پوست می‌شود. خشک شدن پوست سبب ایجاد ترک‌های پوستی و پیری زودرس می‌شود. خواص روغن آرگان برای پوست سبب افزایش و تامین رطوبت پوست می‌شود و مانع از جذب عوامل بیماری‌زا محیطی به پوست و مشکلات ناشی از تاثیر این آلودگی‌ها می‌شود. خواص روغن آرگان برای پوست از ابتلا به سرطان پوست هم جلوگیری می‌کند.

خواص روغن آرگان برای مو

تحقیقات نشان داده خواص روغن آرگان برای پوست به از بین رفتن ترک‌های دوران بارداری هم سرعت می‌بخشد. روغن آرگان را در دوران بارداری و پس از آن، روی شکم و سینه‌های خود ماساژ دهید به از مدت دو الی سه ماه ترک‌های پوستی به طور کامل از بین خواهد رفت. این روغن خشکی کف پا را از بین می‌برد و مانع از ایجاد ترک می‌شود.

جوانسازی پوست با روغن آرگان

خواص روغن آرگان برای پوست ، سبب حفظ حالت کشسانی پوست می‌شود. این خاصیت از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند؛ خواص روغن آرگان برای پوست ، چین و چرو‌ک‌ها را از بین برده و موجب جوانسازی پوست می‌شود.

خلاصه

خواص روغن آرگان برای پوست ، رطوبت کافی به پوست می‌دهد و منافذ پوست را کوچک می‌کند. این روغن تر‌ک‌های پوستی را رفع می‌کند و با حفظ حالت کشسانی پوست، به جوانی آن کمک می‌کند.

تنظیم چربی پوست

خواص روغن آرگان به سرعت از طریق منافذ جذب لایه‌های زیرین پوست می‌شود. این روغن ترشح سبوم پوست را کنترل می‌کند و چربی اضافی را رفع می‌کند.

محافظت از پوست در برابر آفتاب

از گذشته‌های دور، در طب سنتی از فواید روغن آرگان برای درمان آفتاب سوختگی استفاده می‌شد. کسانی که به مدت طولانی در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرند، به طور مداوم در معرض سرطان و آسیب‌های پوستی قرار دارند، استفاده از خواص روغن آرگان برای پوست، می‌تواند لایه‌ای محافظتی برای جلوگیری از آسیب‌های پوستی در برابر نور خورشید ایجاد کند.

رفع حساسیت پوستی بعد از اصلاح

برخی افراد نسبت به اصلاح صورت و اپیلاسیون حساسیت و آلرژی دارند. خواص روغن آرگان از ایجاد قرمزی و التهاب پوست بعد از اصلاح جلوگیری می‌کند. این روغن گیاهی التهاب پوست را کاهش می‌دهد و سوزش پوست را تسکین می‌دهد.

خواص روغن آرگان برای دور چشم

پوست دور چشم از نواحی حساس و نازک پوست صورت است به همین دلیل بسیار آسیب پذیر است و کوچک‌ترین تغییراتی در بدن، موجب تأثیرگذاری روی پوست دور چشم می‌شود.

خستگی، کاهش فشار خون، استراحت کم و فشار روانی زیاد سبب آسیب به پوست اطراف چشم می‌شود و این مسئله سبب ایجاد تیرگی، گودی چشم و چین و چروک اطراف چشم می‌شود. مراقبت از پوست دور چشم اهمیت زیادی دارد و سبب جوانی و شادابی شما می‌شود. خواص روغن آرگان برای دور چشم سبب رفع سیاهی، چروکی، پف و گودی زیر چشم می‌شود.

استفاده از خواص روغن آرگان برای دور چشم در تولید محصولات مراقبتی چشم، هم بسیار رونق دارد. این روغن هیچ ضرری برای بافت داخلی و اطراف چشم ندارد و استفاده از خواص روغن آرگان برای دور چشم موجب آبرسانی پوست این ناحیه هم می‌شود.

فواید روغن آرگان

خلاصه

روغن آرگان چربی پوست را کنترل می‌کند و از آن در برابر اشعه آفتاب محافظت می‌کند. استفاده از این روغن بعد از اصلاح مانع از ایجاد قرمزی و حساسیت می‌شود. خواص روغن آرگان برای دور چشم ، تیرگی و چین و چروک دور چشم را از بین می‌برد.

خواص روغن آرگان برای مو چگونه عمل می‌کند؟

موی سالم سر از موارد زیبایی است که حفظ سلامت آن ارزش زیادی دارد. موهای سالم نقش زیادی در افزایش زیبایی شما دارند. موی زیبا اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد و موهای آسیب دیده می‌تواند شما را ناامید کند.

روغن آرگان یک لوسیون نرم‌کننده مو

خواص روغن آرگان برای مو به عنوان یک لوسیون بسیار قوی و موثر قابل استفاده است. این روغن موجب حفظ رطوبت کافی برای مو می‌شود و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند. خشک شدن مو سبب ایجاد موخوره می‌شود و خواص روغن آرگان برای مو مانع از ایجاد موخوره خواهد شد. در صورت بروز این مشکل، روغن آرگان را به ساقه مو ماساژ دهید و این کار را هر روز تکرار کنید تا موخوره‌ها به طور کامل درمان شود. خواص روغن آرگان برای مو لطافت و نرمی دلپذیری را در جنس موها ایجاد می‌کند و بوی خوشی به همراه دارد.

رفع شوره سر

شوره سر از مشکلات ناراحت کننده است و احتمالا تا به امروز آن را تجربه کرده‌اید. جدا شدن پوست سر به دلیل خشکی آن، شوره را به وجود می‌آورد. باید ذکر کنیم که نیازی به استفاده از شامپوهای شیمیایی ضد شوره نیست و خواص روغن آرگان برای مو ، به راحتی این مشکل را حل می‌کند. ماساژ پوست سر با این روغن خشکی پوست را از بین می‌برد و باعث درمان شوره سر می‌شود.

فواید روغن دانه آرگان برای ریزش مو

تحقیقات بیان می‌کنند ریزش روزانه بیشتر از ۱۰۰ عدد مو می‌تواند نگران کننده باشد و طبیعی نیست. اگر دچار ریزش غیرمعمولی مو شده‌اید و دنبال درمانی طبیعی برای آن هستید، مصرف خواص روغن آرگان برای مو را در برنامه روزانه خود قرار دهید. این روغن سرشار از ویتامین‌های مورد نیاز برای تغذیه مو است و با تقویت ریشه مو از ریزش آن جلوگیری می‌کند.

خوص روغن آرگان برای لک صورت

محافظت از سلامت مو

از خواص روغن آرگان برای مو می‌توان به محافظت از آن در برابر حرارت سشوار، اتو مو و نیز کلر استخر اشاره کرد. حرارت و کلر دو عامل شایع و مهم در از بین بردن موهای شما هستند و روغن آرگان به خوبی از موهای شما در برابر آن‌ها محافظت می‌کند. می‌توانید قبل از استفاده از سشوار مقداری از این روغن را به موهای خود بزنید یا چند قطره روغن را به شامپوی خود اضافه کنید تا مواد مغذی آن جذب موهای شما شود.

خلاصه

خواص روغن آرگان برای مو ، تمامی مشکلات مربوط به مو مثل: ریزش مو، موخوره، شوره سر و خشکی مو را رفع می‌کند. این روغن موجب حفظ لطافت مو شده و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند.

خواص روغن آرگان برای ابرو

ممکن است شما هم به این نتیجه رسیده باشید که پرپشت شدن ابروها سبب زیباتر شدن صورت می‌شود. نازک کردن بیش از حد ابرو رشد فولیکول‌های آن متوقف شود و مجبور شوید ابروهای نازک را برای مدت طولانی تحمل کنید. ریزش ابرو به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. کمبود مواد معدنی، استرس، استفاده از مواد آرایشی غیر گیاهی و… برخی از دلایل ریزش ناگهانی ابرو هستند. اگر برای درمان این مشکل می‌خواهید از خواص روغن‌های گیاهی استفاده کنید، روغن آرگان یکی از بهترین گزینه‌ها است. خواص روغن آرگان برای ابرو با تقویت ریشه آن و فولیکول‌های ابرو، سبب قطع ریزش آن می‌شود. جهت تأثیرگذاری بهتر خواص روغن آرگان برای ابرو ، آن را روی ابروها ماساژ دهید و اجازه دهید کاملا جذب ابرو شود. این روغن ابروها را ضخیم می‌کند و موجب افزایش رشد آن‌ها می‌شود.

خواص روغن آرگان برای ریش

می‌دانید که اکثر مردم معتقدند مردانی که ریش دارند جذاب‌ترند. این مسئله موجب شده اکثر مردان مایل باشند ریش داشته باشند. برای رفع کم‌پشتی ریش روغن‌های گیاهی زیادی وجود دارند؛ در بین خواص روغن‌های گیاهی ، خواص روغن آرگان برای ریش اهمیت ویژه‌ای دارد و سبب رشد بهتر ریش آقایان می‌شود. خواص روغن آرگان برای ریش موجب ضخیم شدن ریش می‌شود و از ریزش آن جلوگیری می‌کند. برای بهرمندی از خواص روغن آرگان برای ریش ، آن را روی دست خود بریزید و ریش را ماساژ دهید. توجه داشته باشید خواص روغن آرگان برای ریش به راحتی جذب آن می‌شود و شستشو لازم نیست. اما اگر چربی آن شما را اذیت می‌کند، پس از یک ساعت که مواد مغذی روغن کاملا جذب ریش شد، صورت خود را بشویید.

خلاصه

خواص روغن آرگان برای ابرو سبب رویش مجدد آن می‌شود و از ریش ابرو جلوگیری می‌کند. مصرف خواص روغن آرگان برای ریش هم موجب افزایش ضخامت ریش و پرپشت شدن آن می‌شود.

فواید ورغن آرگان برای لب

روغن آرگان لب٬های شما را نرم و درخشان می‌کندو اضافه کردن مقداری شکر به این روغن، ماساژ آن روی لب‌ها و شستشو پس از ۵ دقیقه، موجب لایه برداری لب‌ها و از بین بردن سلول‌های مرده پوست می‌شود.

خواص روغن آرگان برای ناخن

ناخن‌ها عامل مهمی برای نشان دادن سلامتی بدن هستند و کوچکترین تغییراتی در شکل طبیعی ناخن می‌تواند نشانه‌ای برای بیماری باشد. مراقبت از ناخن‌ها امر مهمی است و باید به آن دقت شود. پوسته شدن ناخن، تغییر شکل دادن آن، زرد شدن ناخن، از بین رفتن صدف ناخن و قارچ از مشکلاتی هستند که سلامت ناخن را به خطر می‌اندازند. از مهمترین دلایل مشکلات ناخن می‌توان به کاشت ناخن، استفاده از لاک‌های غیر ارگانیک، مصرف بیش از اندازه مواد ضدعفونی کننده و… اشاره کرد. برخی روغن‌های گیاهی از جمله روغن دانه آرگان برای بهبود بخشیدن سلامت ناخن  بسیار مفید است. این روغن از خشک شدن ناخن جلوگیری می‌کند و مانع از آسیب رسیدن به صدف ناخن می‌شود. ماساژ روغن آرگان به صورت موضعی روی ناخن‌‌ها باعث می‌شود ویتامین E موجود در آن سریع‌تر جذب ناخن شود و خواص آن موجب درمان مشکلات و تقویت ناخن شود.

خواص روغن آرگان برای دورچشم

خواص خوراکی روغن آرگان

روغن آرگان علاوه بر استفاده آرایشی و مراقبتی، برای پخت و پز و تهیه سالاد هم استفاده می‌شود. این روغن خواص خوراکی بسیاری دارد و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن سبب جلوگیری از بروز بیماری می‌شود.

خلاصه

روغن آرگان برای ناخن خواص بسیاری دارد و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. این روغن موجب درمان بیماری‌های ناخن می‌شود و کوتیکول ناخن را تقویت می‌کند. این روغن مصارف خوراکی هم دارد و در تهیه غذاها از آن استفاده می‌شود.

مضرات روغن آرگان برای سلامتی

تحقیقات انجام شده تا به امروز نتایجی درباره خطرات روغن آرگان نداشته است. مصرف این روغن گیاهی کاملا بی‌خطر است. اما باید دقت کنید که از این روغن به اندازه کافی استفاده کنید چون مصرف بی رویه آن موجب حساسیت و خارش در برخی از پوست‌های حساس می‌شود.

معمولا روغن آرگان حساسیت ایجاد نمی‎‌کند اما بهتر است قبل از استفاده موضعی از آن، مقداری روغن را روی بازوی یا ساعد دست خود تست کنید و اگر پس از ۲۰ دقیقه دچار خارش و قرمزی نشدید، با خیال راحت شروع به مصرف کنید.

جمع‌بندی

همان‌طور که اشاره شد روغن آرگان خواص بی‌نظیری برای پوست و مو دارد. این روغن موجب حفظ رطوبت کافی در سلول‌های پوست و مو می‌شود. خواص آن از ایجاد ترک روی پوست و لکه‌های پوستی جلوگیری می‌کند. روغن هسته آرگان باعث رفع چروک پوست می‌شود و این امر سلول‌های پوست را ترمیم می‌کند.

روغن ٰآرگان تیرگی دور چشم را برطرف می‌کند و ناخن‌های شما را تقویت می‌کند. این روغن موهای شما را نرم می‌کند و مانع از بروز موخوره و ریزش می‌شود. خواص این روغن تأثیر زیادی در تقویت ریش آقایان و ابرو دارد. از فواید آن برای خوراک هم استفاده می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند ملانوم موجود در این روغن یک محافظ قوی برای جلوگیری از بروز سرطان است. استفاده مداوم از این روغن موجب جذب خواص آن به بدن می‌شود. این روغن خطری برای بدن ندارد؛ مقدار مناسبی از آن استفاده کنید تا دچار حساسیت یا خارش نشوید.

فواید روغن آرگان اصل

سخن پایانی

استفاده از خواص روغن‌های گیاهی برای حفظ سلامتی و زیبایی طبیعی صورت و بدن، درحال حاضر بسیار رواج پیدا کرده است.

روغن آرگان یک معجزه‌گر فوق‌العاده برای پوست و مو و به طور کلی تمام بدن شماست؛ بوی این روغن شبیه به ذرت بوداده و مغزهای خوراکی است. برای تشخیص و خرید روغن آرگان برخی راهکارها راهنمای شما هستند. این روغن نباید هیچ مواد افزودنی مانند آب، ماده معطر یا حتی مواد نگهدارنده داشته باشد مگر به عنوان حلال برای اسپری شدن راحت‌تر است. این روغن‌ آبکی و شل نیست و بافت نرم و کشسانی دارد. روغن آرگان باید کاملا یکدست و روان باشد. همچنین نباید هیچ‌گونه رسوبی داشته باشد. بهتر است برای حفظ خواص آن، روغن آرگان را در بطری تیره نگهداری کنید.

روغن آرگان اصل رنگی طلایی دارد و روغنی که برای مصارف خوراکی استفاده می‌شود، تیره‌تر از روغن آرگان با مصارف موضعی است.

 فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده انواع محصولات گیاهی و فراوده‌های آن به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد.

دسته بندی خواص خوراکی ها زیبایی و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت