ماسک عسل برای پوست صورت؛‌ طرز تهیه انواع ماسک با عسل

وحید رمضانیوحید رمضانی
1,342 بازدید
ماسک عسل

چگونه با عسل، ماسک درست کنیم؟

عسل یکی از مغذی‌ترین مواد خوراکی است. این ماده سرشار از قند، ویتامین، املاح معدنی، پروتئین، اسیدآمینه‌های ضروری و… برای بدن است. از فواید عسل می‌توان به جوانسازی پوست اشاره کرد. این ماده در بسیاری از محصولات زیبایی استفاده می‌شود و خواص آن موجب آبرسانی پوست می‌‌شود. راه‌های زیادی برای رفع جوش و آکنه صورت وجود دارد و یکی از بهترین راه‌ها، ماسک عسل است. ماسک‌های مختلفی با عسل تهیه می‌شود و هر کدام دستور متفاوتی دارند. از گذشته از عسل برای درمان مشکلات پوستی استفاده می‌شد و این ماده جایگاه ویژه‌ای بین مردم داشت. عسل به تنهایی خواص فوق‌العاده‌ای برای پوست دارد و وقتی با گیاهان یا مواد دیگری ترکیب شود، خواص آن چند برابر می‌شود. با استفاده از ماسک طبیعی، دیگر لازم نیست از مواد شیمیایی، داروها، لوسیون و… برای از بین بردن آکنه استفاده کنید. بسیاری از صابون‌های ضد جوش ممکن است پوست شما را حساس و خشک کنند. همچنین در بسیاری از موارد، تأثیر آن‌ها موقتی است و اثرات جوش را کاملا از بین نمی‌برند. برخی افراد از ماسک تهیه شده با عسل به عنوان مکمل درمان در کنار داروهای خود استفاده می‌کنند. این ماسک هیچ‌گونه تداخلی با داروی شما ندارد و استفاده از آن مجاز است.

پیش از آن که روش‌های درمان آکنه، جوش، تیرگی پوست و… را بررسی کنیم، بهتر است بدانید چرا آکنه به وجود می‌آید؟

آکنه انواع مختلفی دارد. شایع‌ترین نوع آکنه، که اکثر افراد حداقل یک بار به آن دچار می‌شوند، آکنه ولگاریس نام دارد. وقتی سبوم پوست، چربی بیش از حد تولید می‌کند، ممکن است این چربی در لایه زیرین پوست حبس شود و آکنه را به وجود بیاورد. همچنین گرد و غبار و مسدود شدن منافذ پوست موجب آکنه و جوش می‌شوند.

در دوران بلوغ نیز تعادل چربی پوست بهم می‌خورد و تغییرات هورمونی باعث می‌شود پوست چربی بیشتری تولید کند. به همین دلیل معمولا نوجوانان بیشتر از سایر افراد، درگیر آکنه و جوش می‌شوند. در صورتی که چربی زیر پوست بماند، منافذ پوست بسته می‌شوند و آلودگی‌ها از پوست خارج نمی‌شود. این مشکل موجب تورم و قرمزی پوست می‌شود. همچنین پوست را نسبت به عوامل بیرونی حساس می‌کند و پوست را دچار عفونت می‌کند. در این صورت، وضعیت پوست روز به روز بدتر می‌شود. ظاهر پوست زشت و زننده می‌شود و فرد برای رهایی از آن ممکن است با خاراندن سطح جوش، آن را تخلیه کند. این عمل موجب باقی ماندن جای جوش روی پوست می‌شود.

خلاصه

از گذشته از عسل طبیعی برای درمان مشکلات پوستی استفاده می‌شد. ماسک عسل از ترکیب عسل و سایر مواد غذایی تهیه می‌شود. تأثیر این ماسک بسیار بیشتر از استفاده از عسل به تنهایی است. آکنه به دلیل تجمع چربی و آلودگی به وجود می‌آید و راه‌های طبیعی برای درمان آن موثرتر هستند.

ماسک عسل برای صورت

درمان آکنه و تهیه ماسک با عسل

همان‌طور که می‌دانید، آکنه منجر به عفونی شدن پوست و گرفتگی غدد سبابه می‌شود. برای اینکه آن را از بین ببرید، باید از یک ضدعفونی کننده طبیعی استفاده کنید تا عفونت را از بین ببرد و منافذ پوست را باز کند. ماسک عسل بهترین گزینه برای درمان جوش و آکنه است. ماسک عسل برای پوست‌های خشک، چرب و معمولی متفاوت است و هر کدام از انواع پوست، باید ماسک مخصوص خود را استفاده کنند تا بهترین نتیجه را از آن بگیرند. عسل به تنهایی نیز برای درمان آکنه استفاده می‌شود. عسل آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی دارد و به دلیل چسبندگی بالایی که دارد، آلودگی‌ها و گرد و غبار را از منافذ پوست بیرون می‌کشد و پوست را تمیز می‌کند. عسل رطوبت پوست را حفظ می‌کند و آن را جوان و شاداب نگه می‌دارد. عسل میزان کلاژن سازی پوست را افزایش می‌دهد و برای ترمیم بافت آسیب دیده بسیار مفید است.

فواید عسل برای جوش صورت

ماسک‌های متنوعی با عسل تهیه می‌شوند که برای درمان جوش و آکنه بسیار مفید هستند. در این مقاله سعی می‌کنیم دستور تهیه بهترین ماسک صورت با عسل را بیان کنیم.

استفاده از ماسک عسل برای پوست بدن هم مفید است. عسل موجب نرمی و لطافت پوست می‌شود. همچنین پوست را خوشبو می‌کند. می‌توانید مقداری عسل به وان حمام اضافه کنید. یا کمی عسل به بدن خود بزنید و پس از چند دقیقه با آب شستشو دهید.

ماسک طبیعی عسل و لیمو

ماسک عسل آبلیمو برای صورت بسیار مفید است. به دلیل خاصیت اسیدی لیمو، این ماسک جوش را به راحتی از بین می‌برد و آنتی‌اکسیدان‌های عسل، جای جوش را درمان می‌کنند. ماسک عسل آبلیمو برای صورت و بدن استفاده می‌شود. این ماسک پوست را سفید و درخشان می‌کند. برای تهیه این ماسک حتما از لیمو تازه استفاده کنید. به مقدار مساوی عسل و آبلیمو مخلوط کنید. مراقب باشید مقدار آبلیمو بیشتر از عسل نشود چون ممکن است پوست را حساس و خارش ایجاد کند. پس از آن که ماسک را روی صورت گذاشتید، ۱۰ دقیقه صبر کنید و با آب ولرم شستشو دهید.

خلاصه

عسل درمانی طبیعی برای آکنه و جوش است. مایک عسل برای انواع پوست تهیه می‌شود و برای هر نوع پوست باید ماسک مناسب آن استفاده شود. ماسک عسل آبلیمو برای صورت و پوست‌های چرب مفید است. این ماسک چربی پوست را تنظیم کرده و موجب درمان آکنه می‌شود. 

رفع تیرگی دور چشم با ماسک خانگی

خستگی، نگاه کردن بیش از حد به صفحه گوشی و کامپیوتر، کم‌خوابی، افزایش سن و… موجب تیرگی و چروک دور چشم می‌شود. ماسک عسل برای دور چشم ، راهی آسان برای درمان این مشکل است. برای تهیه این ماسک به عسل و شیر نیاز دارید. اسیدلاکتیک موجود در شیر موجب تسکین ماهیچه‌های اطراف چشم می‌شود. عسل پوست دور چشم را روشن می‌کند. ماسک عسل برای دور چشم ، چین و چروک اطراف چشم را هم از بین می‌برد و چشم‌های شما ر زیباتر می‌کند. یک یک قاشق شیر و عسل را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدست ایجاد شود. سپس آن را دور چسم ماساژ دهید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا خواص آن جذب پوست شود. برای رفع تیرگی دور چشم می‌توانید از ماسک خامه عسل نیز استفاده کنید. این ماسک دقیقا همان تأثیر را روی پوست دور چشم دارد.

ماسک آلوئه ورا و عسل برای پوست‌های حساس

پوست‌های حساس نیز مانند تمامی انواع پوست نیاز به لایه برداری و رفع سلول‌های مرده پوست دارند. علاوه بر این که ماسک عسل برای جوش و رفع آکنه مفید است، پوست را لایه برداری می‌کند. یک قاشق ژل آلوئه ورا و عسل را با هم مخلوط کنید. یک لایه از این ترکیب روی پوست خود بزنید. ماسک عسل برای صورت همراه با آلوئه ورا بسیار سبک است و پوست‌های حساس را اذیت نمی‌کند. این ماسک یک مرطوب کننده قوی برای پوست است و پوست را آبرسانی می‌کند.

ماسک عسل برای جوش

چرا از ماسک رازیانه و عسل استفاده کنیم؟

رازیانه تأثیر خیلی خوبی بر از بین بردن چین و چروک صورت دارد. ترکیب رازیانه با عسل موجب جوانسازی پوست و درمان چروک می‌شود. برای تهیه ماسک رازیانه و عسل ، کمی جوشانده رازیانه را با عسل ترکیب کنید و ۱۰ دقیقه روی پوست بگذارید. این ماسک پوست را پاکسازی می‌کند و آلودگی‌های آن را از بین می‌برد.

خلاصه

ماسک عسل برای دور چشم را با شیر و عسل تهیه کنید. این ماسک تیرگی دور چشم را رفع کرده و چین و چروک را درمان می‌کند. افرادی که پوست حساس دارند از ماسک عسل و آلوئه ورا استفاده کنند. ماسک رازیانه و عسل درمانی برای چروک صورت است.

ماسک با عسل، لیمو و ماست

این ماسک عسل برای جوش بسیار مفید است. ماسک عسل ، آبلیمو و ماست خستگی پوست را از بین می‌برد، درمانی موثر برای جوش است و روشن کننده پوست است. ۲ قاشق عسل، ۱ قاشق ماست، آب یک عدد لیمو تازه و کمی آب ولرم با هم ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده باید مثل لوسیون، خمیری شکل شود و بافت یکدستی داشته باشد. ماسک را کاملا روی نواحی جوش‌دار صورت پخش کنید و اجازه دهید خشک شود. این ماسک پوست را پاکسازی نیز می‌کند. به جای ماست در این ماسک می‌توانید از خامه نیز استفاده کنید. ماسک خامه عسل پوست را نرم و درخشان می‌کند. همچنین چربی موجود در آن برای پوست‌های خشک بسیار مفید است.

استفاده از این ماسک به صورت روزانه مجاز است اما بهتر است آن را به صورت تازه تهیه کنید.

پاک کننده آرایش طبیعی

این ماسک برای پاک کردن آرایش از صورت بسیار مفید است. مقداری پودر شیر را با عسل مخلوط کنید و روی پوست ماساژ دهید. آلودگی‌ها و مواد آرایش روی پوست به راحتی پاک می‌شوند.

ماسک برای پوست‌های خشک با عسل و موز

استفاده از فواید عسل برای جوش صورت و از بین بردن آکنه مفید است. اما این تنها فایده عسل برای پوست نیست. ماسک موز و عسل برای پوست‌های خشک بسیار مفید است. در فصل زمستان نیز استفاده از این ماسک توصیه شده است. برای اینکه خواص این ماسک افزایش پیدا کند می‌توانید مقداری جوانه گندم نیز به آن اضافه کنید.

ماسک سیب و عسل برای پاکسازی پوست و رفع آکنه

این ماسک یک اسکراب لایه بردار ملایم است و همچنین پوست را از آکنه پاک می‌کند. ماسک سیب و عسل به دلیل آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدگلیکولیک موجود در سیب، پوست را تمیز می‌کند و خواص ضدمیکروبی عسل موجب درمان جوش می‌شود. برای تهیه آن، یک عدد سیب را داخل مخلوط‌کن بریزید تا از حالت جامد و سفت در بیاید و حالت پالپی و خمیری به خود بگیرد. سپس به میزانی که سیب کاملا با عسل ترکیب شود (تقریبا دو قاشق عسل) اضافه کنید. ماسک را حدودا ۱۰ دقیقه روی پوست بگذارید و سپس شستشو دهید.

ماسک دارچین و عسل برای جوش

ماسک دارچین و عسل به تنهایی برای جوش مفید است. اما ماسک عسل دارچین آبلیمو بسیار مفیدتر از عسل و دارچین است. آبلیمو در کنار دارچین و عسل به راحتی جوش و آکنه را درمان می‌کند و جای جوش را روی پوست باقی نمی‌گذارد. می‌توانید این ماسک را فقط روی آکنه یا جوش بگذارید و کل صورت را پوشش ندهید. ۱۵ دقیقه زمان دهید تا ماسک جذب پوست شود. برای مشاهده بهترین نتیجه از این ماسک باید حداقل دو هفته آن را روی پوست خود بگذارید. دارچین و عسل خواص ضدمیکروبی دارند. آبلیمو نیز خاصیت اسیدی دارد که برای درمان جوش و آکنه مفید است. ماسک عسل دارچین آبلیمو یک دارو طبیعی بی‌نظیر برای درمان جوش صورت است.

خلاصه

تهیه انواع ماسک عسل با لیمو، ماست، دارچین، موز، سیب و… برای درمان جوش، آکنه، رفع خشکی پوست، پاکسازی صورت، پاک کردن آرایش و لایه برداری از پوست انجام می‌شود.

ماسک عسل آبلیمو برای صورت

ماسک روغن درخت چای و عسل برای آکنه

این ماسک خاصیت ضدمیکروبی قوی دارد و قارچ پوستی را هم درمان می‌کند. ۱ تا ۲ قطره روغن درخت چای را با یک قاشق عسل مخلوط کنید. این ماسک را فقط روی نواحی جوش‌دار و آکنه بزنید. سپس ۱۵ دقیقه صبر کنید و پوست را شستشو دهید. ماسک عسل و روغن درخت چای عفونت اطراف آکنه را از بین می‌برد و پوست شما را صاف می‌کند. این ماسک قوی است و بهتر است از آن در دوران بارداری استفاده نکنید.

ماسک خانگی عسل و سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین‌هایی است که برای سلامت پوست ضروری هستند. این پروتئین‌ها موجب افزایش کلاژن سازی در پوست می‌شوند و برای جوانسازی پوست مفید هستند. ۱ قاشق سفیده تخم مرغ و عسل را با هم ترکیب کنید و وقتی پوست خود را کاملا تمیز کردید، آن را روی پوست ماساژ دهید. در صورتی که پوست خشکی دارید، کمی روغن زیتون به این ماسک اضافه کنید.

ماسک عسل برای مو

از ماسک عسل برای تقویت موها نیز استفاده می‌شود. ۱ قاشق چای‌خوری عسل، ۱ لیمو تازه و ۱ لیتر آب را با هم مخلوط کنید. پس از آن که موهای خود را با شامپو شستشو دادید، این ماسک را به موها بزنید. این ماسک موها را چسبناک نمی‌کند و نیاز به شستشو ندارد.

همچنین می‌توانید مقداری روغن زیتون و عسل را مخلوط کرده و روی موها بگذارید. یک پارچه نخی روی موها بگذارید و پس از نیم ساعت موها را شستشو دهید.

نکات کلی استفاده از ماسک برای صورت

بهتر است ماسک را به صو ت تازه استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای ماسک عسل را به صورت طبیعی ارگانیک تهیه کنید. عسلی که برای ماسک استفاده می‌کنید نباید حرارت ببیند چون برخی از آنزیم‌های مفید خود را بر اثر حرارت از دست می‌دهد.

بهتر است ماسک را شب و قبل از خواب استفاده کنید تا تأثیر آن روی پوست افزایش پیدا کند.

قبل از استفاده از ماسک، پوست خود را کاملا تمیز کنید و هر گونه مواد آرایشی را از پوست خود پاک کنید.

برای شستشو ماسک از آب ولرم استفاده کنید و بله هیچ عنوان از صابون برای شستشو ماسک از صورت استفاده نکنید. صابون پوست را خشک و خشن می‌کند.

حتما ماسک مخصوص به نوع پوست خود را تهیه کنید.

به یاد داشته باشید قبل از استفاده مداوم از ماسک عسل برای صورت ، آن را روی پوست خود تست کنید و مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.

همان‌طور که گفتیم، طرز تهیه بهترین ماسک صورت با عسل بسیار راحت است. اما به دلیل چسبناک بودن، ممکن است چکه کند و لباس شما را کثیف کند. به همین دلیل در استفاده از آن دقت کنید.

ماسک‌های تهیه شده با عسل، کاملا طبیعی هستند اما تأثیری که روی از بین بردن جوش و آکنه می‌گذارند، سریعا اتفاق نمی‌افتد و نیاز به صبر و مداومت در استفاده از ماسک دارد. استفاده از خواص عسل برای پوست صورت، عارضه‌های پوستی را درمان کرده و هیچ ضرری برای پوست ندارد.

ماسک عسل برای دور چشم

جمع‌بندی

فواید عسل طبیعی برای پوست بسیار زیاد و یکی از بهترین داروها برای درمان مشکلات پوستی است. این ماده مغذی موجب رفع جوش، آکنه، لک، جای جوش، خشکی پوست، چربی بیش از اندازه پوست و… می‌شود. استفاده از ماسک عسل برای رفع مشکلات پوستی رایج است. ماسک‌های متنوعی با عسل تهیه می‌شود که می‌توانید آن‌ها را به راحتی در خانه درست کنید. بهترین ماسک صورت با عسل ، ماسکی است که متناسب با نوع پوست شما باشد. سعی کنید به میزان متعادلی از ماسک‌ها برای پوست خود استفاده کنید تا دچار عوارض آن‌ها نشوید. همچنین حتما از مواد تازه برای تهیه ماسک استفاده کنید. قبل از اینکه از ماسک عسل استفاده کنید حتما مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی زیبایی و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت