فواید ماسک روغن آووکادو برای پوست و مو ؛ رفع موخوره با روغن آووکادو

وحید رمضانیوحید رمضانی
1,644 بازدید
ماسک روغن آووکادو

طرز تهیه ماسک روغن آووکادو در منزل

حتما نام میوه استوایی آووکادو به گوش شما خورده است. آووکادو میوه‌ای از سرزمین‌های گرمسیری است. این میوه در سال‌های اخیر بسیار معروف شده است و تحقیقات زیادی روی خواص آن انجام شده است. آووکادو میوه خوشمزه با ارزش غذایی بالا است. این میوه برای سلامتی بسیار مفید است؛‌ چون سرشار از اسیدهای چرب، ویتامین‌ها، املاح معدنی و آنتی‌اکسیدان است. به دلیل چربی بالایی که این میوه دارد، از آن روغن تهیه می‌کنند. روغن آووکادو به صورت خوراکی و موضعی استفاده می‌شود. . یکی از این مصارف برای تهیه ماسک روغن آووکادو است که به بهبود مشکلات پوست و مو کمک بسیاری می‌کند. از این روغن برای درمان آفتاب‌سوختگی هم استفاده می‌شود. با خرید روغن آووکادو خالص ، از ماسک‌هایی که با این روغن تهیه می‌کنید، بهترین نتیجه ممکن را می‌گیرید.

ماسک روغن آووکادو

چرا از ماسک روغن آووکادو استفاده کنیم؟

ماسک صورت فواید زیادی برای پوست دارد و استفاده منظم از آن موجب درمان عارضه‌های پوستی می‌شود. استفاده از ماسک‌های پوستی تا دو بار در هفته مجاز است و مصرف آن‌ها موجب آبرسانی به پوست، رفع خشکی، پاکسازی عمیق پوست، لایه برداری از پوست، رفع چربی بالا پوست، بازنگه داشتن منافذ پوستی و از بین بردن تیرگی پوست می‌شود.

مزیتی که ماسک روغن آووکادو نسبت به سایر ماسک‌ها دارد، تنظیم چربی پوست است. بسیاری از ماسک‌های پوست بعد از شستشو موجب خشکی پوست می‌شوند و پوست نیاز به مرطوب کننده دارد؛‌ اما ماسک صورت با روغن آووکادو سبب جذب چربی به پوست می‌شود و پوست شما را از خشکی نجات می‌دهد.

روغن آووکادو یک آبرسان بسیار مفید برای پوست است و با حفظ رطوبت پوست، از بروز اگزما و پسوریازیس جلوگیری می‌کند. این روغن در مدت زمان کوتاهی آکنه و جوش را درمان می‌کند و موجب بسته شدن زخم می‌شود. روغن آووکادو چربی‌های سالم فراوانی دارد که از پیری پوست جلوگیری می‌کنند. این روغن باعث حفظ خاصیت کشسانی پوست می‌شود. این روغن برای رفع تیرگی‌های دور چشم هم به کار می‌رود. همچنین منافذ پوست را کوچک نگه داشته و از باز شدن بیش از حد آن‌ها و جذب آلودگی جلوگیری می‌کند.

خلاصه

میوه آووکادو برای سلامتی بسیار مفید است و سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای بدن است. روغن آووکادو منبعی غنی از اسیدهای چرب ضروری است که برای پوست و مو بسیار مفید است. ماسک روغن آووکادو موجب حفظ رطوبت و چربی پوست می‌شود و مانع از خشکی آن می‌شود.

طرز تهیه ماسک صورت روغن آووکادو چگونه است؟

ماسک آووکادو و عسل

روغن آووکادو را با عسل ترکیب کنید تا یک ماسک فوق‌العاده برای پوست خود داشته باشید. عسل یک ضدالتهاب قوی و مرطوب کننده مفید برای پوست است. همچنین در ترکیب با روغن آووکادو، بی‌نظیر عمل می‌کند و به رفع چین و چروک پوست کمک می‌کند. این ماسک برای جوانسازی پوست مفید است.

طرز تهیه ماسک روغن آووکادو با عسل به این صورت است که: یک قاشق غذاخوری عسل و روغن آووکادو را با هم مخلوط کنید و روی صورت ماساژ دهید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس پوست را با آب ولرم شستشو دهید.

کاهش چربی پوست با ماسک آووکادو و ماست

آیا چربی پوست شما بالا است و به دنبال ماسکی برای تنظیم چربی پوست هستید؟ یکی از بهترین ماسک‌ها برای کاهش چربی، تهیه ماسک با روغن آووکادو و ماست است. این ماسک سبب رفع چربی اضافه پوست می‌شود.

یک قاشق مربا خوری روغن آووکادو را با یک قاشق چای‌خوری ماست ترکیب کنید و ماسک را روی صورت بگذارید. می‌توانید این ماسک را پس از ۱۵ دقیقه شستشو دهید.

اضافه کردن یک قاشق مرباخوری عسل به این ماسک موجب رفع جوش و آکنه می‌شود.

رفع چین و چروک، درمان تیرگی پوست و حفظ رطوبت با روغن آووکادو و هسته زردآلو

برای آن که تیرگی پوست را رفع کنید، پوست را از آلودگی‌ها پاک کنید و آن را آبرسانی کنید، ترکیب روغن آووکادو و روغن هسته زردآلو فوق‌العاده عمل می‌کند. این دو روغن سرشار از ویتامین E و برای پوست بسیار مفید هستند. ماسک روغن آووکادو و هسته زردآلو تیرگی دور چشم را هم از بین می‌برد و پوست صورت را آبرسانی می‌کند.

یک قاشق مرباخوری روغن آووکادو و زردآلو را با هم ترکیب کنید. این ماسک را روی پوست صورت ماساژ دهید و پس از حدودا ۳۰ دقیقه شستشو دهید.

خلاصه

عسل و روغن آووکادو ترکیب بی‌نظیری برای پوست هستند. این ماسک مرطوب کننده است و سبب رفع چین و چروک می‌شود. چربی پوست را با ماسک آووکادو و ماست تنظیم کنید. اگر به آن عسل اضافه کنید سبب درمان جوش نیز می‌شود. روغن زردآلو و آووکادو ماسکی مفید برای جوانسازی پوست ایجاد می‌کنند.

ماسکی خوشبو و مفید برای پاکسازی صورت

عسل و روغن آووکادو برای حفظ رطوبت پوست مفید هستند و فواید پرتقال سبب از بین بردن سلول‌های مرده پوست و پاکسازی آن می‌شود.

برای تهیه ماسک صورت با روغن آووکادو کافی است یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو، دو قاشق غذاخوری آب پرتقال تازه و یک قاشق چای‌خوری عسل را با هم ترکیب کنید تا خمیر یکدستی ایجاد شود. این ماسک را روی پوست ماساژ دهید تا خواص آن کاملا جذب پوست شود و بعد از ۲۰ دقیقه می‌توانید پوست را شستشو دهید.

ماسک آووکادو

ماسک برای کوچک کردن منافذ پوست با روغن آووکادو

اگر منافذ پوست شما بیش از حد باز شده است و  پوست خشکی دارید، کافی است از ماسک روغن آووکادو با خیار استفاده کنید. این ماسک موجب کوچک شدن منافذ پوست می‌شود و به درمان آکنه کمک می‌کند.

خیار را رنده کنید و آب آن را با یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو مخلوط کنید. سپس ماسک به دست آمده را روی صورت بزنید و به صورت دورانی ماساژ دهید تا جذب شود. این ماسک به شستشو نیاز ندارد و موجب حفظ رطوبت پوست می‌شود. در صورتی که چربی آن شما را اذیت می‌کند می‌توانید بعد از ۱۵ دقیقه پوست را شستشو دهید.

ماسک ضد جوش و از بین برنده خارش پوست

استفاده از ماسک روغن آووکادو با جو دو سر موجب از بین رفتن التهاب و خارش پوستی می‌شود. همچنین فواید این ماسک برای برطرف کردن جوش و آکنه هم به کار می‌رود. این ماسک خاصیت لایه برداری دارد و به روشن شدن پوست کمک می‌کند.

یک قاشق غذاخوری جو دو سر پخته شده را له کنید و با دو قاشق روغن آووکادو مخلوط کنید. این ماسک را روی صورت بگذارید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا خشک شود. سپس با آب ولرم شستشو دهید.

خلاصه

ماسک روغن آووکادو ، پرتقال و عسل موجب از بین بردن سلول‌های مرده پوست می‌شود. برای کوچک شدن منافذ پوست از روغن آووکادو و خیار استفاده کنید. درمان جوش با ترکیب روغن آووکادو و جو. دو سر امکان‌پذیر است. این ماسک پوست را روشن هم می‌کند.

ماسک مخصوص پوست چرب با روغن آووکادو

روغن آووکادو وقتی با لیموترش و سفیده تخم‌مرغ ترکیب شود، ماسکی بی‌نظیر برای تنظیم چربی پوست ایجاد می‌کند.

برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو را با یک سفیده تخم‌مرغ و آب لیموترش تازه مخلوط کنید. ماسکی که درست کردید را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت بگذارید و سپس آن را شستشو دهید.

ماسکی دیگر برای کاهش چربی صورت، ترکیب روغن آووکادو با سفیده تخم مرغ و موز است. این ماسک برای تنظیم چربی پوست بسیار مناسب است و خواص آن سبب صاف و یکدست شدن پوست می‌شود.

بعد از آن که نصف یک موز را له کردید، یک سفیده تخم‌مرغ و یک قاشق روغن آووکادو را به آن اضافه کنید و آن را رو صورت بزنید. این ماسک چربی اضافه پوست را رفع می‌کند.

ماسک خنک کننده پوست و برطرف کننده

این ماسک از روغن آووکادو، روغن زیتون و ماست تهیه می‌شود.

یک قاشق غذاخوری از روغن آووکادو، روغن زیتون و ماست را با هم مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را ۱۵ دقیقه روی صورت بگذارید. این ماسک پوست را تازه و شاداب می‌کند و به روشن شدن آن کمک می‌کند. این ماسک را بعد از اینکه خشک شد شستشو دهید.

خلاصه

تنظیم چربی پوست با ماسک آووکادو ، لیمو ترش و سفیده تخم‌مرغ، کار راحتی است. همچنین از مزایا روغن آووکادو، تخم‌مرغ و موز هم برای کاهش چربی پوست می‌توانید استفاده کنید. استفاده از روغن زیتون، روغن آووکادو و ماست برای تهیه ماسک سبب حفظ شادابی و تازگی پوست می‌شود.

رفع بی‌حالی صورت با روغن آووکادو، موز و توت‌فرنگی

میوه‌های تابستانی تأثیر خیلی خوبی بر رفع بی‌حالی و خستگی پوست دارند. ماسک روغن آووکادو با توت‌فرنگی و موز موجب تازگی پوست می‌شود و جریان خون در پوست صورت را افزایش می‌دهد.

نصف توت فرنگی و نصف موز را له کنید و با سه قاشق مرباخوری روغن آووکادو مخلوط کنید. این ماسک را برای ۱۰ دقیقه روی پوست بگذارید و سپس صورت خود را شستشو دهید.

درمان جوش صورت با ماسک آووکادو و روغن چای

برای درمان جوش‌های صورت، ماسکی ترکیبی با روغن آووکادو، روغن درخت چای و عسل درست کنید.

نصف یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو، یک قاشق چای‌خوری روغن درخت چای و یک قاشق چای‌خوری عسل را با هم ترکیب کنید. این ماسک باکتری‌ها و جوش‌ها را از پوست رفع می‌کند و سبب صاف شدن پوست می‌شود. ماسک باید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس شسته شود.

ماسک گلاب و آووکادو برای چه استفاده می‌شود؟

این ماسک برای تأمین رطوبت کافی پوست مفید است. ماسک روغن آووکادو و گلاب موجب حفظ طراوت پوست می‌شود. ابن ماسک به جوان ماندن پوست کمک می‌کند و نیازی به شستشو ندارد چون جذب پوست می‌شود.

خلاصه

بی‌حالی پوست را با ماسک روغن آووکادو ، توت‌فرنگی و موز برطرف کنید. این ماسک موجب افزایش گردش خون پوست صورت می‌شود. برای از بین بردن جوش‌های صورت استفاده از روغن طبیعی آووکادو با روغن چای و عسل بسیار مفید است. گلاب و روغن آووکادو را ترکیب کنید و از آن برای حفظ رطوبت پوست استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک صورت روغن آووکادو

بعد از آن که طرز تهیه ماسک صورت روغن آووکادو را بررسی کردیم، طرز تهیه ماسک مو روغن آووکادو را بیان می‎‌کنیم.

داشتن موهای لطیف و زیبا موجب بالا رفتن اعتماد به نفس شما می‌شود. برای اینکه موهای شما سالم بمانند باید از آن‌ها مراقبت کنید. بهتر است دو بار در هفته از ماسک‌های مراقبتی مو استفاده کنید تا موهای شادابی داشته باشید.

ماسک روغن آووکادو برای مو فواید زیادی دارد. این ماسک برای حفظ لطافت و درخشندگی مو و درمان موخوره به کار می‌رود. موخوره کابوس موهای شما است و هر خانمی باید از بروز این مشکل جلوگیری کند. بهترین راه برای پیشگیری از این بیماری، حفظ سلامت موها است. دلیل اصلی بروز موخوره، خشکی موها است. استفاده از مواد شیمیایی، رنگ مو، استفاده بیش از حد از سشوار و اتو مو سبب خشکی مو می‌شود. یکی از بهترین روغن‌ها و ماسک‌های گیاهی، ماسک آووکادو است. این ماسک خشکی و وزی مو را از بین می‌برد.

همچنین از خشکی موها جلوگیری می‌کند و یک آبرسان فوق‌العاده برای مو است. ماسک آووکادو شامل مواد مغذی مورد نیاز برای موهای شما است. این روغن گیاهی سرشار از چربی‌های مورد نیاز برای مو است. این ماسک فولیکول مو را تغذیه می‌کند و سبب تقویت موها می‌شود. آووکادو منبعی غنی از املاح معدنی هم است و به همین دلیل برای تقویت ریشه و ساقه مو مفید است.

موهای خشک و آسیب دیده را با روغن آووکادو و نارگیل درمان کنید

ماسک روغن آووکادو به موهایی که دچار شکستگی شده‌اند یا آسیب دیده‌اند کمک می‌کند تا جانی دوباره بگیرند و برای ترمیم موها مفید است. اضافه کردن روغن نارگیل به روغن آووکادو سبب تقویت خواص آن برای مو می‌شود. برای تهیه ماسک مو با روغن آووکادو و نارگیل، یک قاشق غذاخوری از آن‌ها را با هم مخلوط کنید. این ماسک به راحتی جذب مو می‌شود و مو را بیش از حد چرب نمی‌کند. این ماسک را به ریشه و ساقه مو بزنید تا آن را تقویت کند.

از بین بردن التهاب و قارچ پوست سر با ماسک آلوورا و آووکادو

ماسک آووکادو را با آلوورا ترکیب کنید. این دو روغن در کنار هم موجب از بین بردن التهاب پوست سر می‌شوند. این ماسک موها را نرم می‌کند و سبب جذب مواد مغذی به مو می‌شود. یک قاشق غذاخوری روغن یا ژل آلوورا با یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو ترکیب کنید. اگر موهای شما بلند است می‌توانید این مقدار را دو برابر کنید. این ماسک را روی پوست سر و ساقه مو ماساژ دهید. بعد از یک ساعت می‌توانید موها را شستشو دهید.

خلاصه

ماسک روغن آووکادو برای مو موجب درمان خشکی و موخوره می‌شود. این ماسک به افزایش درخشندگی مو کمک می‌کند و برای درمان موهای آسیب دیده مفید است. ماسک مو با روغن آووکادو و آلوورا موجب درمان التهاب پوست سر می‌شود.

جلوگیری از بروز موخوره با روغن آووکادو، روغن زیتون و تخم‌مرغ

خواص روغن آووکادو به تنهایی برای موخوره مفید است و وقتی خواص آن با تخم‌مرغ و روغن زیتون ترکیب شود، بسیار بیشتر از قبل برای درمان موخوره مفید است. ماسک روغن آووکادو مانع از شکنندگی موها می‌شود. دو قاشق غذاخوری روغن آووکادو، یک قاشق غذا خوری روغن زیتون و یک تخم‌مرغ را با هم مخلوط کنید. این ماسک را روی مو ماساژ دهید و بعد از یک ساعت مو را شستشو دهید.

احتیاط

ماسک روغن آووکادو برای پوست و مو ضرری ندارد اما اگر اولین بار است از خواص این ماسک برای پوست و مو خود بهرمند می‌شوید، قبل از استفاده از آن مقداری از ماسک را روی بازو تست کنید؛ در صورتی که اثری از خارش قرمزی و سوزش روی پوست ظاهر نشد، با خیال راحت آن را مصرف کنید.

ماسک مو با روغن آووکادو

جمع‌بندی

استفاده از خواص روغن‌‎های طبیعی موجب درمان بسیاری از بیماری‌ها، رفع عارضه‌های پوستی و مشکلات مو می‌شود. روغن آووکادو یکی از مهمترین منابع چربی‌های ضروری است. این روغن برای استفاده موضعی روی پوست و مو بسیار مفید است. بسیاری از ماسک‌ها با این روغن تهیه می‌شوند که سبب درمان خشکی پوست، کوچک کردن منافذ، رفع چین و چروک و از بین بردن جوش می‌شوند. برای درمان موخوره، حفظ لطافت و رطوبت مو بهتر است طرز تهیه ماسک مو روغن آووکادو را یاد بگیرید و از خواص این روغن برای تغذیه مو بهرمند شوید. ماسک روغن آووکادو را برای اولین بار روی بازو امتحان کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی زیبایی و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت