فواید دمنوش میوه ؛ طرز تهیه چای و نوشیدنی میوه‌ای داغ

وحید رمضانیوحید رمضانی
7,974 بازدید
دمنوش میوه

معرفی و طرز تهیه چند نوع دمنوش میوه ای

میوه‌خشک‌ها میان‌وعده‌های خوشمزه و مفیدی هستند که شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن می‌شوند. با خشک شدن میوه، ماندگاری آن بالا می‌رود. همچنین خواص آن حفظ می‌شود که می‌توانید به راحتی تا مدت طولانی از آن استفاده کنید. میوه‌های خشک سرشار از پروتئین و فیبر هستند که جذب آن‌ها به بدن ضروری است و برای حفظ سلامتی بدن لازم هستند. از میوه‌های خشک برای تزئین کیک، شیرینی، دسر، ایجاد طعم مطلوب در غذا (مثل پودر گوجه)، تهیه دمنوش میوه و… استفاده می‌شود. هر کدام از انواع دمنوش‌ها، خاصیت متفاوتی دارند و برای رفع خستگی، ایجاد آرامش، درمان سردرد، مشکلات گوارشی، تأمین انرژی روزانه و ایجاد نشاط در بدن استفاده می‌شوند.

ویژگی‌های دمنوش میوه باید چگونه باشد؟

دمنوش میوه در صورتی که ارگانیک و طبیعی باشد، برای بدن بسیار مفید است و مصرف آن برای تمامی سنین مناسب است. بسته بندی دمنوش تهیه شده از میوه خشک باید به گونه‌ای باشد که میوه‌های خشک، آسیب نبینند و خرد نشوند. همچنین نباید هوا و رطوبت به آن‌ها برسد چون باعث کپک زدن میوه خشک می‌شود و خواص میوه خشک تحت تاثیر قرار میگیرد و طعم ماندگی می‌گیرد. میوه‌هایی که خشک می‌شوند باید کاملا رسیده و شیرین باشند تا طعم گسی نداشته باشند. میوه نباید بیش از حد خشک شده باشد و رنگ آن باید طبیعی باشد.

دمنوش میوه

بررسی خواص دمنوش میوه ای و معرفی انواع دمنوش‌های تهیه شده با میوه خشک

میوه‌‌های خشک را می‌توانید به صورت جداگانه برای تهیه دمنوش میوه استفاده کنید یا آن‌‌ها را داخل چای سیاه، سفید یا سبز بریزید و دم کنید. علاوه بر میوه خشک، برای تهیه نوشیدنی داغ می‌توانید از برگ‌های معطر مثل به‌لیمو هم استفاده کنید و از خواص آن‌ها بهرمند شوید.

خلاصه

استفاده از میوه خشک برای تهیه دمنوش موجب جذب خواص آن به بدن می‌شود. دمنوش میوه باید از میوه خشک ارگانیم تهیه شود تا برای سلماتی ضرر نداشته باشد. همچنین میوه خشک‌ها باید در جای خشک و خنک نگهداری شوند تا فاسد نشوند و خاصیت خود را از دست ندهند.

فواید نوشیدنی داغ میوه‌ سیب برای سلامتی

این دمنوش طعم بسیار خوبی دارد. سیب سرشار از فیبر است و به همین دلیل برای روان شدن حرکات روده مفید است. سیب به طور قابل توجهی باکتری‌های مفید معده را افزایش می‌دهد و برای تقویت دستگاه گوارش بسیار مفید است.این میوه موجب افزایش جذب مواد مغذی به بدن می‌شود و باکتری‌های مضر را دفع می‌کند. سیب برای پاکسازی بدن از سموم مفید است و با آهنی که دارد به درمان کم‌خونی کمک می‌کند. پلی‌فنول‎‌های موجود در سیب، قند خون را تنظیم می‌کنند و از تغییرات ناگهانی قند خون جلوگیری می‌کنند. یکی از خواص دمنوش میوه ای این است که باعث می‌شود این فواید به راحتی جذب بدن شوند و تأثیر آن‌ها بر سلامتی بدن، سریع‌تر باشد. دمنوش میوه سیب، سلامت دندان‌ها را تضمین می‌کند، میکروب‌های مضر دهان را از بین می‌برد و یک دهان‌شویه طبیعی محسوب می‌شود.

دمنوش تهیه شده از میوه سیب موجب کاهش رادیکال‌های آزاد می‌شود و از بروز بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند. سیب به سلامت قلب کمک می‌کند. نوشیدن این چای طبیعی و شیرین برای سلامتی بدن مفید است و به افرادی که بیماری‌های قلبی عروقی دارند، اختلالات تنفسی آن‌ها را اذیت می‌کند، قصد کاهش وزن دارند و به دنبال راهی طبیعی برای حل مشکلات خود می‌گردند، توصیه می‌شود روزانه یک فنجان از این دمنوش میوه میل کنند.

دمنوش میوه سیب به همراه گل‌محمدی و هل بسیار خوشمزه است. این ترکیب عطر خیلی خوبی هم دارد و باعث ایجاد ایجاد آرامش در شما می‌شود.

با استفاده از چوب دارچین برای تهیه دمنوش میوه سیب، خواص آن را بیشتر از قبل کنید و از تأثیری که دارچین بر افزایش چربی‌سوزی می‌گذارد، استفاده کنید.

طرز تهیه دمنوش میوه ای به این صورت است که سیب خشک را به همراه چوب دارچین، هل یا گل‌محمدی داخل آب جوش بریزید و حدودا ۱۰ دقیقه به آن برای دم کشیدن زمان بدهید. اگر می‌خواهید آن را با چای سیاه یا سفید میل کنید، به زمان بیشتری برای دم کشیدن نیاز دارید.

خلاصه

دمنوش میوه سیب سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان است. این دمنوش قند خون را تنظیم می‌کند، سلامت دندان‌ها را حفظ می‌کند، اثر رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و به تقویت قلب کمک می‌کند. نوشیدن آن برای لاغری مفید است و اضافه کردن دارچین به این دمنوش سبب افزایش خاصیت چربی‌سوزی آن می‌شود.

استفاده از خواص دمنوش میوه ای با گلابی خشک شده

گلابی مانند سیب مقدار زیادی فیبر دارد که برای آسان شدن عمل دفع و هضم غذا بسیار مفید است. نوشیدن این دمنوش بعد از غذا موجب هضم بهتر آن و جلوگیری از معده درد می‌شود. فیبر گلابی نامحلول است و موجب توده‌ای شدن غذا می‌شود. همچنین با افزایش آنزیم‌های معده موجب هضم سریع غذا می‌شود. دمنوش میوه گلابی برای رفع یبوست بسیار مفید است. این دمنوش وقتی با گل‌محمدی ترکیب شود، خاصیت رفع یبوست گلابی را بسیار بالا می‌برد و برای درمان دردهای گوارشی مفید است. گلابی کالری کمی دارد و دمنوش میوه آن برای کاهش وزن و تناسب اندام مصرف می‌شود. خواص این دمنوش میوه به حفظ انرژی در طول روز کمک می‌کنند و از افزایش وزن جلوگیری می‌کند.

ویتامین C موجود در خواص دمنوش میوه ای سبب تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها و افزایش آنتی‌اکسیدان‌های بدن می‌شود. دمنوش گلابی تأثیر خیلی خوبی بر بهبود وضعیت پوست می‌گذارد. این دمنوش به جوانسازی پوست کمک می‌کند و برای جلوگیری از پیری زودرس مصرف می‌شود. گلابی مس بالایی دارد و برای بهبود گردش خون بدن مفید است. این دمنوش خوشمزه برای استفاده روزانه مناسب است و مصرف آن ضرری ندارد.

ترکیب دمنوش میوه سیب و گلابی، معجون تقویت کننده برای دستگاه گوارش و لاغری ایجاد می‌کند که استفاده از آن روند لاغری را افزایش می‌دهد و مشکلات گوارشی را درمان می‌کند.

خلاصه

فیبری که در گلابی وجود دارد برای تقویت دستگاه گوارشی مفید است. این دمنوش انتقال غذا به روده را آسان می‌کند. دمنوش گلابی انرژی‌زا است و برای تقویت سیستم ایمنی مفید است. دمنوش میوه گلابی موجب تقویت پوست می‌شود و به لاغری کمک می‌کند.

خواض دمنوش میوه ای

تهیه چای میوه با کیوی خشک و خواص این دمنوش

یکی از مهمترین مزایا دمنوش میوه با کیوی خشک این است که این دمنوش مقدار خیلی زیادی آنتی‌اکسیدان دارد و مصرف آن شما را از ابتلا به بیماری‌ها مخصوصا سرماخوردگی مصون می‌کند. کیوی میزان بالایی از ویتامین C و E دارد. این دو ویتامین آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی هستند که جذب آن‌ها به بدن مانع فعالیت رادیکال‌های آزاد شده و موجب از بین بردن سلول‌های سرطانی می‌شود. کیوی هیچ گونه چربی ندارد و به همین دلیل این دمنوش میوه برای پایین آمدن کلسترول خون و درمان بیماری چربی بالا بسیار مفید است.

دمنوش میوه کیوی سلامت پوست را بهبود می‌بخشد. این دمنوش میزان کلاژن سازی را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد و به همین دلیل برای از بین بردن مشکلات پوستی مصرف بالایی دارد. کلاژن پروتئین مهمی در بدن است و چای میوه کیوی باعث تولید آن در پوست می‌شود. کلاژن سلول‌های آسیب دیده پوست را ترمیم می‌کند و موجب جوانسازی آن می‌شود. نوشیدن این دمنوش باعث می‌شود خواص آن از پوست در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش محافظت کند. از دمنوش سرد شده کیوی می‌توانید به عنوان مایع شستشو صورت هم استفاده کنید. این مایع سبب پاکسازی پوست می‌شود و چربی آن را تنظیم می‌کند.

دمنوش میوه کیوی به طور طبیعی مقدار زیادی لوتئین را جذب بدن شما می‌کند. لوتئین از چشم در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند و ترکیبی قوی برای تقویت چشم است. دمنوش کیوی اختلالات گوارشی را درمان می‌کند و داروی موثری برای درمان یبوست است. کیوی ضدالتهاب قوی است و برای کاهش علائم سندروم روده تحریک‌پذیر مفید است. استفاده از این دمنوش میوه برای باز نگه داشتن رگ‌ها و جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی، ایجاد لخته خون در رگ‌ها، سکته و نارسایی قلبی مفید است. پتاسیم، اسیدهای چرب ضروری و منیزیم موجود در این دمنوش به عملکرد قلب کمک بسیاری می‌کنند. خواص دمنوش میوه کیوی سبب پایین آمدن فشار خون هم می‌شود.

طرز تهیه دمنوش میوه ای با تکه‌های کیوی

چند تکه از کیوی خشک را با آب جوش و چای سبز ترکیب کنید. می‌توانید برای رفع سردی آن کمی دارچین یا هل هم اضافه کنید. این دمنوش هم به صورت گرم هم به صورت سرد قابل استفاده است.

خلاصه

چای میوه کیوی آنتی‌اکسیدان خیلی زیادی دارد و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. کیوی کلسترول بدن را پایین می‌آورد و سب افزایش کلاژن پوست می‌شود. لوتئین موجود در این دمنوش موجب تقویت چشم‌‌ها می‌شود. دمنوش کیوی خطر سکته قلبی را از بین می‌برد.

مزایا استفاده از دمنوش میوه های استوایی

دمنوش میوه های استوایی از انبه، آناناس، آووکادو، نارگیل و پاپایا تهیه می‌شود.

انبه و چای آن

مهمترین خاصیت انبه داشتن ویتامین A است. این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قوی است و برای سلامت چشم‌ها ضروری است. همچنین به کاهش روند پیری پوست هم کمک می‌کند. انبه عضوی مهم از دمنوش میوه های استوای است. چون موجب افزایش میل جنسی می‌شود. قند طبیعی این میوه سبب تنظیم قند خون می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن از بروز سرطان جلوگیری می‌کنند.

دمنوش میوه استوایی با آناناس

آناناس مقادیری بتاکاروتن دارد که برای جلوگیری از بروز آسم و بیماری‌های تنفسی مفید است. این میوه به درمان زخم و تسریع دوران نقاهت پس از بیماری‌ها کمک بسیاری می‌کند. از فواید دمنوش میوه های استوایی می‌توان به تأمین ویتامین‌های مورد نیاز بدن و بهبود قدرت باروری اشاره کرد. آناناس مقدار زیادی فیبر، پتاسیم و ویتامین C‌ دارد که برای سلامت قلب ضروری هستند. افزایش مقدار پتاسیم بدن از بروز سکته قلبی جلوگیری می‌کند.

طرز تهیه دمنوش میوه ای

تأثیر آووکادو بر بدن با دمنوش میوه آن

آووکادو ارزش غذایی بالایی دارد و مصرف آن در دمنوش میوه های استوایی سبب جذب این خواص به بدن می‌شود. اسیدهای چرب موجود در آن به تقویت قلب کمک می‌کنند. پتاسیم موجب افزایش عملکرد سیستم عصبی می‌شود و جذب آن به بدن ضروری است. این میوه سطح تری‌گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد و از گرفتگی رگ‌ها جلوگیری می‌کند. نوشیدن دمنوش آن به کاهش وزن کمک می‌کند و اضافه کردن آن به رژیم غذایی روزانه، موجب بهبود سلامت بدن می‌شود.

چای میوه نارگیل

میوه نارگیل هم در این دمنوش وجود دارد. این میوه کالری و چربی اشباع نشده بالایی دارد. نارگیل یک آبرسان مفید برای پوست و مو است و از خشکی آن‌ها جلوگیری می‌کند. مصرف دمنوش آن سبب هضم راحت‌تر غذا و درمان یبوست می‌شود. نارگیل اشتهاآور است و باعث تقویت سیستم گوارشی می‌شود. این دمنوش با افزایش ادرار به دفع سموم بدن کمک می‌کند.

دمنوش میوه استوایی پاپایا

پاپایا خاصیت ضد سرطانی قوی دارد و تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شود. این میوه استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد و موجب مراقبت از پوست شما می‌شود. خواص دمنوش میوه به رفع آکنه و جوش صورت کمک می‌کند. پاپایا طبع گرمی دارد، هورمون استروژن را افزایش می‌دهد و مصرف آن موجب تنظیم دوره قاعدگی می‌شود.  

به طور کلی دمنوش میوه های استوایی برای سلامتی مفید است و مصرف آن در روزهای سرد زمستان موجب گرم نگه داشتن بدن می‌شود. نوشیدن یک فنجان از این دمنوش خستگی شما را رفع می‌کند و انرژی‌زا است.

خلاصه

دمنوش میوه‌های استوایی از ترکیب انبه، آناناس، نارگیل، پاپایا و آووکادو به دست می‌آید. این دمنوش موجب تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش میل جنسی، تقویت پوست مو، درمان دردهای قاعدگی، تنظیم قند خون، از بین بردن سلول‌های سرطانی، رفع سردی بدن و پایین آمدن فشار خون می‌شود.

دمنوش پرتقال چه خواصی دارد؟

از پرتقال خشک و پوست پرتقال برای تهیه دمنوش‌های میوه‌ای استفاده می‌شود. پرتقال ویتامین C بالایی دارد و موجب تقویت سیستم امینی بدن می‌شود. همچنین در روزهای سرد زمستان نوشیدن مقداری دمنوش پرتقال، برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید است و خلط گلو را رفع می‌کند. دمنوش پرتقال از به وجود آمدن تومورهای سرطانی جوگیری می‌کند و موجب جذب مقادیر فراوانی از آنتی‌اکسیدان‌ها به بدن می‌شود.

طرز تهیه این دمنوش به این صورت است که مقداری پوست پرتقال و پرتقال خشک رنده شده را در آب جوش بریزید و برای طعم بهتر کمی چوب دارچین اضافه کنید. می‌توانید برای شیرین کردن آن از عسل یا نبات استفاده کنید.

چای به و خواص آن

به میوه‌‌ای با عطر فوق‌العاده است. چای میوه به برای رفع حالت تهوع و استفراغ مفید است. این نوشیدنی خوشمزه، ترشح اسید معده را تنظیم می‌کند و موجب درمان رفلاکس معده می‌شود. ویتامین‌ها و املاح معدنی این میوه به کاهش وزن کمک می‌‌کنند و برای تقویت سیستم ایمنی مفید هستند. به سبب رفع لکه‌های پوستی می‌شود و شما را زیباتر از قبل می‌کند. نوشیدن دمنوش آن در دوران بارداری سبب باهوش شدن جنین می‌شود.

طرز تهیه دمنوش میوه ای با به خشک

برای هر نفر یک قاشق غذاخوری به خشک در قوری و روی آن آب جوش بریزید. پس از ۲۰ دقیقه دمنوش شما حاضر است. می‌توانید برای تأثیر بهتر، کمی زعفران هم به این دمنوش اضافه کنید.

دمنوش بهارنارنج

این دمنوش از شکوفه‌های درخت بهارنارنج به دست می‌آید. دمنوش بهارنارنج طبع گرمی دارد و به همین دلیل افرادی که طبع سرد دارند، بهتر است از آن استفاده کنند. این دمنوش برای آرامش اعصاب مفید است و خواص آن موجب تقویت قدرت ایمنی بدن می‌شود. نوشیدن آن قبل از خواب باعث می‌شود خوابی آرام داشته باشید و استرس شما را کاهش می‌دهد.

دمنوش میوه های استوایی

جمع‌بندی

خواص دمنوش میوه ای برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی زیاد است. دمنوش میوه سیب، گلابی، کیوی، به و میوه‌های استوایی از بهترین دمنوش‌ها هستند که حضور حداقل یکی از آن‌ها در خانه ضروری است. دمنوش سیب و گلابی با تأمین فیبر به هضم غذا کمک می‌کنند. دمنوش کیوی ایمنی بدن را به طرز عجیبی تقویت می‌کند. دمنوش میوه های استوایی با ترکیب چند خاصیت مهم، به درمان دردهای قاعدگی، لاغری، هضم غذا و… کمک می‌کند. دمنوش به جوش و آکنه را درمان می‌کند و بسیار خوشمزه است. برای تهیه چای میوه، از میوه‌ خشک ارگانیک استفاده کنید.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی خواص خوراکی ها
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت