طرز تهیه ماسک خانگی

وحید رمضانیوحید رمضانی
837 بازدید
طرز تهیه ماسک خانگی

چه ماسکی برای پوست و مو استفاده کنیم؟

استفاده از ماسک‌های مختلف برای صورت و موها رایج است. ماسک‌های مختلفی با قیمت‌ها و کاربردهای متفاوت در بازار وجود دارند، اما با یاد گرفتن طرز تهیه ماسک خانگی می‌توانید از مواد تازه برای درست کردن ماسک‌های خانگی استفاده کنید. تأثیر این نوع ماسک‌ها بر رفع مشکلات پوستی، تقویت پوست، درمان خشکی پوست، تنظیم چربی، رفع ریزش مو، تقویت موها و… بهتر از ماسک‌های بازاری است. همچنین هزینه بسیاری از ماسک‌ها بالا است و بهتر است ماسک‌های خانگی جایگزین آن‌ها شوند. تنوع ماسک‌های خانگی بسیار زیاد است و با ساده‌ترین مواد ممکن می‌توانید به حفظ سلامت پوست و مو خود کمک کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین ماسک‌های خانگی آشنا شوید.

چند نوع ماسک برای صورت وجود دارد؟

ماسک‌ها انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها مشکلات پوستی مثل جوش، آکنه و لک را از بین می‌برند. برخی دیگر از ماسک‌ها آبرسان هستند و پوست را هیدراته می‌کنند. ماسک‌های مختلفی برای پوست وجود دارند که چربی پوست را تنظیم می‌کنندو خشکی آن را نیز برطرف می‌کنند. تهیه ماسک برای پوست چرب با ماسک برای پوست خشک متفاوت است. پوست خشک توانایی نگهداری چربی را ندارد و سبوم به مقدار کافی در پوست ترشح نمی‌شود؛ در حالی که پوست چرب، چربی بیش از حد دارد و مستعد جوش است. این چربی باید کنترل شود تا پوست زیبایی خود را حفظ کند. ماسک صورت برای پاکسازی پوست نیز وجود دارد. بسیاری از آلودگی‌ها و سلول‌های پوست  با صابون و مواد شوینده صورت رفع نمی‌شوند و برای پاکسازی کامل آن‌ها به ماسک نیاز دارید.

معمولا ماسک صورت سبک است و برای استفاده روزانه مناسب است.

خلاصه

استفاده از انواع ماسک پوست و مو سبب بهبود سلامتی و زیبایی آن‌ها می‌شود. ماسک‌های مختلفی برای پوست وجود دارند و براساس نوع پوست خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

ماسک شفاف کننده پوست

این ماسک موجب رفع تیرگی پوست می‌شود. این ماسک برای پوست چرب مفید است و آن را روی صورت و گردن می‌گذارند. برای تهیه این ماسک به جو دوسر پخته، ماست و عسل نیاز دارید. طرز تهیه ماسک خانگی به این صورت است که یک قاشق جو دو سر، ماست و عسل را مخلوط کنید و پس از آن که ترکیب خمیری شکل به دست آمد، آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید.

ماسک جوان کننده پوست

کاکائو همیشه برای خوردن به کار نمی‌رود. این خوراکی خوشمزه موجب تقویت پوست شما می‌شود و یکی از ماسک‌های پرطرفدار است. یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو و عسل را ترکیب کنید. این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. کاکائو و عسل در کنار هم موجب افزایش استحکام و حالت ارتجاعی پوست می‌شوند. این ماسک پوست را محکم نگه می‌دارد و مانع پیری پوست می‌شود.

جلوگیری از بروز جوش و آکنه پس از اصلاح

بسیاری از افراد به دلیل بروز جوش، از اصلاح صورت می‌ترسند و یکی از بزرگترین مشکلات آن‌ها رفع موهای زائد صورت بدون درد سر و ایجاد جوش است. برای این کار می‌توانید پس از اصلاح صورت، به مقدار مساوی گلاب و آبلیمو تازه با هم مخلوط کنید. سپس آن را با پنبه به آرامی روی پوست ماساژ دهید. صورت را پس از ۱۰ شستشو دهید. این ماسک علاوه بر جلوگیری از بروز جوش پس از اصلاح، پوست را شفاف و نرم می‌کند.

خلاصه

ماسک جوان کننده پوست را با کاکائو و عسل تهیه کنید. ماسک جو دوسر، ماست و عسل سبب افزایش شفافیت پوست می‌شود. از ماسک گلاب و آبلیمو برای جلوگیری از بروز جوش پس از اصلاح صورت استفاده کنید.

ماسک ماست و خیار چیست؟

بله درست است. ماست و خیار ترکیب خوشمزه‌ای است که ماسک آن برای پوست بسیار مفید است. این ماسک برای پوست خشک و دهیدرات بسیار مفید است. راحت‌ترین طرز تهیه ماسک خانگی مربوط به این ماسک است. کافی است مقداری ماست و خیار را با مخلوط‌کن ترکیب کنید. سپس آن را روی صورت قرار دهید و اجازه دهید خواص ان جذب پوست شود. پس از ۱۵ دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک تابستانی توت فرنگی

توت فرنگی سرشار از خواص و ویتامین‌های مورد نیاز برای پوست است. این میوه منبعی غنی از مواد معدنی است. تهیه ماسک برای صورت با استفاده از توت فرنگی سبب جذب سریع خواص آن به پوست می‌شود. این ماسک لایه بردار طبیعی است و موجب باز نگه داشتن منافذ پوست می‌شود. پوست‌های خشک از این ماسک استفاده کنند. مقداری توت فرنگی رسیده را با ماست مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را روی پوست قرار دهید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید.

ماسک جوان کننده عسل و پرتقال

استفاده از این ماسک از بروز چین و چروک جلوگیری کرده و موجب جوانسازی پوست می‌شود. چند قطره آب پرتقال تازه را با یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید. سپس آن را روی صورت بگذارید و پس از ۲۰ دقیقه صورت خود را شستشو دهید.

خلاصه

اگر آبرسان طبیعی برای پوست خود می‌خواهید، ماسک خیار و ماست و همچنین ماسک توت فرنگی و ماست را روی پوست خود قرار دهید. این ماسک‌ها پوست را هیدراته می‌کنند. ماسک عسل و آب پرتقال طبیعی سبب حفظ جوانی پوست و رفع چین و چروک می‌شود.

ماسک زغال چیست و چه فوایدی دارد؟

این ماسک از زغال فعال به دست می‌آید. امروزه ماسک زغال طرفداران زیادی پیدا کرده است. تأثیرات بی‌نظیر آن بر پوست و درمان جوش‌های سرسیاه، غیر قابل انکار است. در این ماسک ماده کردن فعال به فراوانی یافت می‌شود. از کربن فعال برای تولید محصولات مراقبتی پوست نیز استفاده می‌شود. ماسک برای صورت که با زغال تهیه می‌شود، برای تنظیم چربی پوست مفید است. این ماسک جوش‌ها را کاهش داده وچربی متعادلی به پوست می‌دهد. ماسک زغال پوست را لایه برداری می‌کند. پس از قرار دادن این ماسک روی پوست، ۱۰ دقیقه صبر کنید و آن را شستشو دهید. از این ماسک بیش از ادنازه استفاده نکنید چون موجب خشکی پوست می‌شود.

ماسک پاک کننده پوست

این ماسک برای پوست چرب فوق‌العاده است. به نسبت مساوی روغن کرچک و جوجوبا، نصف پیمانه روغن هسته انگور و چند قطره روغن درخت چای اضافه کیند. این ترکیب را روی پوست ماساژ دهید و به مدت نیم ساعت به آن استراحت دهید. سپس پوست خود را شستشو دهید. استفاده از ماسک برای صورت و پوست چرب ضروری است؛ چون پوست‌های چرب آلودگی بیشتری جذب کرده و نیاز به پاکسازی دارند.

ماسک پاکسازی ارزان

این ماسک به راحتی در دسترس است و برای سلامت پوست شما بسیار مفید است. شیر پوست را نرم و لطیف، روشن و زیبا می‌کند. شیر مواد مغذی را به پسوت می‌رساند و سرشار از پروتئین است. این ماده مرطوب کننده بی‌نظیری است و خشکی پوست را برطرف می‌کند.

خلاصه

ماسک زغال جوش‌های سرسیاه و آکنه روی پوست را درمان می‌کند. ترکیب روغن‌های گیاهی جوجوبا، هسته انگور، درخت چای و کرچک برای پاکسازی و لایه برداری پوست مفید هستند. استفاده از شیر پوست را نرم و لطیف می‌کند. همچنین آلودگی‌های پوست را از بین می‌برد.

ماسک برطرف کننده جوش و آکنه

طرز تهیه ماسک خانگی برای رفع جوش راحت است. بسیاری از ماسک‌ها جوش را برطرف می‌کنند. یکی از آن‌ها ماسک سیب زمینی، روغن بادام و شیر است. پس از آن که یم سیب زمینی را آب‌پز کردید، آن را له کنید و سپس مقدار کمی شیر و یک قاشق روغن بادام اضافه کنید. مخلوط را روی صورت بگذارید و پس از ۱۵ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک برای کم کردن موهای زائد

کاهش و از بین رفتن موهای زائد آروزی بسیاری از افراد است. برای این کار از ماسک سفیده تخم مرغ، آرد ذرت و عسل استفاده کنید. از ترکیب آن‌ها خمیری چسبناک تشکیل می‌شود که موجب رفع موهای زائد می‌شود. این خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست بگذارید و سپس شستشو دهید.

ماسک برای مو

همان‌طور که محافظت از پوست مهم است، محافظت از موها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده مکرر از شامپو، اشعه مضر آفتاب، تغذیه نادرست، تغییرات هورمونی و… موجب آسیب به موها می‌شوند. ماسک مو برای رفع ریزش، خشکی مو، نازکی و وزی مو و… در منزل قابل تهیه است. می‌توانید با مواد غذایی که در منزل دارید ماسک‌های تقویت کننده مو تهیه کنید.

ماسک عسل و روغن زیتون

روغن زیتون و عسل موجب تقویت موها، رفع خشکی مو و حفظ درخشندگی مو می‌شوند. این ماسک برای مو های خشک مفید است و هفته‌ای دو بار می‌توانید از آن استفاده کنید.

ماسک روغن زیتون و آلوئه‌ورا

این ماسک مو برای موهای خشک استفاده می‌شود. آلوئه‌ورا آبرسان مفیدی است و همراه با روغن زیتون خواص آن افزایش پیدا می‌کند. این ماسک موجب بازسازی سلول‌های پوست سر شده و به تقویت ریشه مو کمک شایانی می‌کند.

ماسک موز و عسل

این ماسک برای مو های خشک و آسیب دیده استفاده می‌شود. اگر موهای شما در اثر رنگ کردن، استفاده از اتو مو و سشوار آسیب دیده است، این ماسک را در رویتن مراقبتی مو خود قرار دهید. ماسک عسل و مو موجب ضخیم شدن تارهای مو نیز می‌شود.

ماسک مو آب برنج

این ماسک موها را درخشان و پرپشت می‌کند. همچنین سبب محافظت از مو در برابر اشعه‌های مضر آفتاب می‌شود. آب برنج از سفید شدن موها جلوگیری کرده و با جذب پروتئین به موها، آن‌ها را تقویت می‌کند.

ماسک پاکسازی مو

این ماسک باید هر ۲۰ تا ۳۰ روز یک بار استفاده شود و اگر بازه زمانی آن کوتاه شود ممکن است به ریشه مو آسیب برساند. ترکیب روغن درخت چای و جوجوبا برای پاکسازی مو، عالی عمل می‌کند. روغن درخت چای ضدعفونی کننده قوی است. هر مقدار روغن درخت چای که مصرف می‌کنید، سه برابر بیشتر از آن روغن جوجوبا اضافه کنید. پس از ماساژ آن به پوست سر، نیم ساعت تا یک ساعت صبر کنید و موها را شستشو دهید.

خلاصه

انواع مختلفی از ماسک مو برای موهای چرب، خشک و معمولی وجود دارد. ماسک‌هایی که شامل روغن زیتون، عسل و آلوئه‌ورا می‌شوند برای آبرسانی مو فوق‌العاده عمل می‌کنند. از روغن درخت چای و جوجوبا می‌توانید برای پاکسازی پوست سر استفاده کنید.

احتیاط در مصرف ماسک‌ها

علاوه بر یادگیری طرز تهیه ماسک خانگی ، بهتر است نکات قبل از استفاده از ماسک‌ها را بدانید. برخی ماسک‌ها ممکن است حساسیت‌زا باشند. به همین دلیل قبل از استفاده از ماسک، حتما آن را روی بازو خود تست کنید و اگر دچار سوزش، خارش و التهاب نشدید، با خبال راحت از ماسک برای صورت استفاده کنید. برخی ماسک‌های مو نیز ممکن است با موهای شما سازگاری نداشته باشند. در صورت مشاهده چنین مواردی، از سایر ماسک‌های تقویتی استفاده کنید.

جمع‌بندی

استفاده از ماسک‌های مناسب پوست و مو موجب بهبود شرایط آن‌ها شده و برای تقویت پوست و مو مفید هستند. پوست و مو از مهمترین اجزا بدن هستند که تأثیر به‌سزایی در زیباتر شدن شما دارند. پوست زیبا شما را جوان و شاداب نشان می‌دهد. همچنین موهای درخشان و پرپشت اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهند. طرز تهیه ماسک خانگی بسیار آسان است. برای اینکه ماسک خانگی داشته باشید، به برخی مواد غذایی و روغن‌های گیاهی نیاز دارید. استفاده از ماسک برای صورت سبب پاکسازی پوست، درمان جوش و آکنه، از بین رفتن آثار پیری پوست و تنظیم چربی پوست می‌شود. ماسک برای مو موجب رفع ریزش مو، پاکسازی پوست سر، تقویت ریشه مو و رفع خشکی موها می‌شود. بنابر نیاز پوست و مو خود، بهترین ماسک پوست و مو را انتخاب کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی زیبایی و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت