طرز تهیه ماسک با روغن آرگان ؛ بهترین ماسک پوست و مو با روغن آرگان

وحید رمضانیوحید رمضانی
2,977 بازدید
طرز تهیه ماسک با روغن آرگان

تهیه ماسک خانگی با روغن آرگان

امروزه روغن آرگان یکی از پرمصرف‌ترین روغن‌های موجود برای زیبایی و مراقبت از پوست و مو است. خاستگاه این روغن کشور مراکش است و یکی از مهمترین کالاهای تجاری دنیا است. در بسیاری از شامپوها، کرم‌ها، ماسک‌ها، لوسیون‌ها، ژل‌های آبرسان و… از این روغن استفاده می‌شود. این روغن سرشار از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E ست که از مهمترین مواد مغذی برای حفظ سلامت پوست و مو به شمار می‌روند. روغن آرگان یک پکیج کامل برای پوست و مو است. همچنین این محصول برای شادابی ناخن‌ها هم استفاده می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم طرز تهیه ماسک با روغن آرگان را به شما معرفی کنیم تا با این روغن طبیعی تمامی مشکلات پوست و مو خود را برطرف کنید. با خرید روغن آرگان می‌توانید بهترین ماسک‌ها را برای پوست و مو در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه ماسک با روغن آرگان

دلایل استفاده از ماسک برای پوست

شاید این سوال برای شما ایجاد شده باشد که اصلا چرا باید از ماسک صورت استفاده کنیم؟ و فواید استفاده از ماسک برای پوست چیست؟

آرامش و رفع خستگی

استفاده از ماسک برای پوست صورت موجب آرامش روانی می‌شود. ماساژ صورت هنگام استفاده از ماسک سبب بالا بردن جریان خون در صورت می‌شود. ماسک تأثیر مستقیم روی پوست می‌گذارد و باعث می‌شود خواص آن راحت٬تر جذب پوست شود. ماسک‌های صورت باعث از بین رفتن آثار خستگی نیز می‌شوند. همچنین با بوی خوشی که برخی از ماسک‌های طبیعی دارند، موجب رایحه درمانی هم می‌شوند.

پاکسازی صورت

معمولا با شستن صورت به وسیله صابون و سایر شوینده‌ها، تمامی آلودگی از صورت پاک نمی‌شود و به همین دلیل به ماسک صورت برای پاکسازی آن نیاز دارید. ماسک صورت به صورت عمیق پوست را پاکسازی می‌کند. اگر آلودگی‌ها زیر پوست بمانند، مشکلات پوستی را به وجود می‌آورند و باعث به وجود آمدن آکنه می‌شوند. با یاد گرفتن طرز تهیه ماسک با روغن آرگان دیگر لازم نیست نگران به وجود آمدن مشکلات پوستی باشید؛ چون می‌توانید آن‌ها را به راحتی با این ماسک از بین ببرید.

بازنگه داشتن منافذ پوستی

ماسک‌های پوستی برای بازنگه داشتن منافذ پوست بسیار مفید هستند. منافذ پوستی باید به مقدار متعادلی باز بمانند تا به پوست اکسیژن برسد. ماسک صورت موجب از بین بردن چربی‌های اضافی و سلول‌های مرده از پوست می‌شود. بسته شدن منافذ پوستی سبب رشد باکتری‌ها زیر پوست می‌شود و علاوه بر به وجود آمدن زائده‌های پوستی، باعث پیری زودرس پوست می‌شود. ماسک صورت، پوست را تمیز می‌کند و از بسته شدن منافذ جلوگیری می‌کند.

نرمی و درخشندگی پوست

ماسک‌های صورت با افزایش نرمی و درخشندگی پوست و لایه برداری از آن، به حفظ سلامتی و زیبایی شما کمک می‌کنند. ماسک صورت برای صاف شدن پوست و از بین بردن لکه‌های پوستی مفید است.

حفظ رطوبت و آبرسانی به پوست

ماسک‌های پوستی برای پوست‌های خشک، چرب و مختلط مفید هستند. این ماسک‌ها موجب تنظیم چربی، حفظ رطوبت و جلوگیری از خشکی پوست می‌شوند.

افرادی که پوست خشک دارند بهتر است از ماسک پوست به صورت روزانه استفاده کنند.

خلاصه

استفاده از ماسک برای پوست صورت موجب ایجاد آرامش، پاکسازی عمیق پوست از آلودگی‌ها، جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست، نرمی ولطافت پوست و از بین بردن خشکی آن می‌شود. ماسک صورت برای حفظ شادابی پوست مفید است و با استفاده از آن مشکلات پوستی راحت‌تر رفع می‌شوند.

مراقبت از پوست و طرز تهیه ماسک با روغن آرگان

برای آن که پوست زیبایی داشته باشید، باید از آن مراقبت کنید. بسیاری از افراد به خشکی پوست خود اهمیت نمی‌دهند و این موضوع موجب بروز ناراحتی‌های پوستی، ترک، باز ماندن منافذ پوست و پیری زودرس می‌شود. استفاده از ماسک روغن آرگان برای صورت باعث می‌شود پوست شما به صورت طبیعی مرطوب بماند و بیش از اندازه خشک نشود.

روغن آرگان کاملا طبیعی است و هیچ مواد افزودنی ندارد؛‌ به همین دلیل یکی از بهترین روغن‌ها برای پوست است. این روغن به سرعت روی پوست تأثیر می‌گذارد و برای رفع مشکلات پوستی بی‌نظیر عمل می‌کند.

خواص روغن آرگان برای پوست و مو به حدی زیاد است که به طلای مایع معروف است. این روغن شامل اسیدهای چرب ضروری، ویتامین E، ویتامین C، لینولئیک اسید و آنتی‌اکسیدان است. این روغن به راحتی پوست و مو آسیب دیده را ترمیم می‌کند و ویتامین‌های موجود در آن برای سلامت پوست و مو شما بسیار مفید هستند. ترکیبات بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی شامل خواص این روغن می‌شوند.

روغن آرگان ضد لک و ضد چروک است. این روغن برای درمان جوش و آکنه استفاده می‌شود و مصرف آن موجب جوانسازی پوست می‌شود. روغن آرگان چربی طبیعی پوست را حفظ می‌کند و مواد مغذی را در اختیار پوست‌های خشک قرار می‌دهد. این روغن منافذ پوست را کوچک می‌کند و یک آبرسان طبیعی است.

ماسک روشن کننده پوست صورت

این ماسک پوست شما را روشن می‌کند و برای رفع تیرگی دور چشم هم مفید است. طرز تهیه ماسک صورت با روغن آرگان به این صورت است که: دو قاشق غذا خوری ماست و آبلیمو را با هم مخلوط کنید، یک قاشق عسل و  نصف قاشق روغن آرگان هم اضافه کنید. خمیر به دست آمده را روی پوست ماساژ دهید. پس از حدودا ۱۵ دقیقه صورت خود را شستشو دهید.

ماسک روغن آرگان برای پوست با خاک رس و عصاره گل‌سرخ

بسیاری از ماسک‌های تولید شده از روغن آرگان با خاک رس ترکیب شده‌اند چون خواص این ماسک برای پوست بی‌نظیر است. می‌خواهیم طرز تهیه ماسک با روغن آرگان را آموزش دهیم تا به راحتی آن را در منزل درست کنید. هر مقدار روغن آرگان که می‌خواهید برای تهیه ماسک استفاده کنید (برای مثال یک قاشق غذاخوری)، دو برابر آن خاک رس بریزید و چند قطره از عصاره گل‌سرخ هم اضافه کنید.

خاک رس برای پوست‌های چرب بسیار مفید است. این خاک گردش خون در صورت را افزایش می‌دهد و برای رفع لکه‌های پوستی کاربرد دارد. فواید این خاک برای پوست وقتی با روغن آرگان ترکیب شود، چند برابر می‌شود. این ماسک مانع از باز ماندن منافذ پوستی می‌شود و برای روشن کردن پوست مفید است. از ماسک روغن آرگان و خاک رس برای پاکسازی پوست و رفع التهاب استفاده می‌شود.

ماسک جوان کننده پوست با روغن آرگان، شیر و زعفران

روغن آرگان یک داروی گیاهی فوق‌‌العاده برای پوست است و موقع ترکیب با زعفران و شیر، خواص آن برای پوست بسیار بیشتر از قبل می‌شود. این ماسک بی‌نظیر باعث حفظ رطوبت پوست، لایه برداری از آن، روشن کنندگی پوست و از بین رفتن آفتاب‌سوختگی می‌شود. برای بهرمندی از این ماسک، رشته‌های زعفران را داخل شیر بریزید و پس از چند دقیقه که خواص آن‌ها جذب شیر شد، مقداری روغن آرگان اضافه کنید و با پنبه روی صورت ماساژ دهید. بعد از ۲۰ دقیقه پوست خود را شسشتو دهید.

این ماسک سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست است. پوست شما را جوان می‌کند و برای رفع لکه‌های پوستی، جوش و آکنه مفید است.

خلاصه

با استفاده از ماسک روغن آرگان برای صورت ، عارضه‌های پوستی را به راحتی درمان کنید. ترکیب آبلیمو و ماست با روغن آرگان پوست را روشن می‌کند. ماسک روغن آرگان و خاک رس برای پوست‌های چرب عالی عمل می‌کند و ماسک شیر، زعفران و روغن آرگان موجب لایه برداری و حفظ رطوبت پوست می‌شود.

ماسک نرم کننده پوست با روغن آرگان و زرده تخم مرغ

اگر پوست خشکی دارید و به دنبال ماسکی طبیعی برای نرم شدن آن می‌گردید، طرز تهیه ماسک با روغن آرگان را از اینجا بخوانید.

زرده تخم مرغ منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا3 است و اضافه کردن آن به روغن آرگان سبب نرمی و لطافت پوست می‌شود.

چند قطره روغن گیاهی آرگان و سرکه سیب را با یک زرده تخم مرغ مخلوط کنید و آن را به صورت بزنید. پس از ۲۰ دقیقه می‌توانید آن را از روی پوست شستشو دهید.

طرز تهیه ماسک مو روغن آرگان

شادابی و طراوت پوست با ماسک روغن آرگان و خیار

خیار با خاصیت خنک کنندگی که دارد، پوست را لطیف و شاداب می‌‎کند. ۵ قطره روغن آرگان را با خیار رنده شده مخلوط کنید و روی صورت بگذارید. شستشوی این ماسک از صورت ضروری نیست و می‌توانید بعد از ۱۵ دقیقه خیارها را از صورت پاک کنید.

روغن آرگان ماسک مناسب برای درمان تیرگی و کبودی‌های دور چشم

تیرگی دور چشم سن شما را بالاتر از مقدار واقعی نشان می‌دهد و تأثیر زیادی در کاهش زیبایی شما دارد. بهتر است آن را با ماسک‌های گیاهی درمان کنید. یکی از آن‌ها ماسک روغن آرگان برای صورت است که با گلپر تهیه می‌شود.

مقدار کمی آب جوشیده (حدودا ۱۰ سی سی) را با دو قاشق پودر گلپر مخلوط کنید و به آن ۴ قطره روغن آرگان اضافه کنید. خمیر به دست آمده را دور چشم بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید.

خلاصه

ماسک روغن آرگان و زرده تخم مرغ خشکی پوست را رفع می‌کند. ماسک خیار و روغن آرگان برای طراوت و شادابی پوست مفید است. طرز تهیه ماسک با روغن آرگان برای از بین بردن تیرگی دور چشم راحت است و با ترکیب گلپر و آب جوشیده درست می‌شود. این ماسک پوست دور چشم را سفید می‌کند.

سفت کردن پوست با ماسک کدو سبز و روغن آرگان

ماسک روغن آرگان و کدو سبز موجب کوچک شدن منافذ پوست و سفت شدن آن می‌شود. یک کدو متوسط را رنده کنید و یک قاشق مرباخوری روغن آرگان به آن اضافه کنید. بعد از آن که ماسک را روی صورت ماساژ دادید، ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس پوست خود را شستشو دهید.

ماسک بابونه و روغن آرگان

خواص روغن آرگان برای رفع جوش مفید است و خواص آن با اضافه کردن بابونه بسیار بیشتر می‌شود. ترکیب جوشانده بابونه با روغن آرگان برای رفع جوش و آکنه، روشن شدن پوست و جوانسازی آن مفید است. یک استکان جوشانده بابونه را از صافی رد کنید و به آن ۵ قطره روغن آرگان اضافه کنید. بعد از اینکه این ماسک را روی پوست ماساژ دادید، اجازه دهید پوست شما ۲۰ دقیقه استراحت کند. سپس آن را با آب ولرم یا سرد شسشتو دهید.

برطرف کردن چروک صورت با ماسک سیب و روغن آرگان

از قدیم گفته‌اند سیب موجب زیبا شدن صورت می‌شود و این یکی از بهترین فواید سیب است. برای از بین بردن چروک‌های صورت کافی است با طرز تهیه ماسک با روغن آرگان آشنا شوید. نصف یک سیب را رنده کنید و آن را با یک قاشق چای‌خوری روغن آرگان ترکیب کنید. این ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت بماند و بعد آن را شستشو دهید.

تونر خانگی برای صورت با روغن آرگان

روغن طبیعی آرگان پوست را پاکسازی می‌کند و برای آن که خواص آن بهتر جذب پوست شود، ترکیب این روغن با گلاب بسیار مفید است. گلاب پوست را مرطوب کرده و از آلودگی‌ها پاک می‌کند. مخلوط کردن این دو داروی گیاهی باعث ایجاد یک تونر طبیعی برای پوست می‌شود.

خلاصه

کدو سبز و روغن آرگان یک ماسک قوی برای سفت کردن پوست ایجاد می‌کنند. عصاره بابونه را با روغن آرگان ترکیب کنید تا پوست را جوان کند. برای رفع چین و چروک صورت، از ماسک سیب و روغن آرگان استفاده کنید. ترکیب گلاب و این روغن طبیعی یک تونر ارگانیک برای پوست درست می‌کند.

ماسک روغن آرگان برای پوست

ماسک نرم‌کننده دست وصورت

اگر یک کرم نرم‌کننده دست کاملا ارگانیک برای پوست بدن و صورت می‌خواهید، شما را با طرز تهیه ماسک صورت با روغن آرگان آشنا می‌کنیم. یک فنجان روغن آرگان، یک چهارم فنجان موم عسل آب شده و گلاب را مخلوط کنید. این ترکیب یک آبرسان شگفت‌انگیز برای پوست صورت و بدن شما است.  

نکاتی که برای استفاده از ماسک‌های پوستی باید رعایت کنید

حتما قبل از استفاده از ماسک، صورت خود را کاملا تمیز کنید و شستشو دهید و هیچ گونه مواد آرایشی روی پوست نباشد.

ماسک‌های پوستی معمولا در مدت ۱۰-۱۵جذب می‌شوند و بهتر است بیشتر از این روی پوست باقی نمانند.

بعد از اینکه خواص ماسک جذب صورت شد، آن را به آرامی با آب ولرم شستشو دهید.

به یاد داشته باشید بیش از اندازه از ماسک برای پوست صورت استفاده نکنید؛ چون موجب تأثیر معکوس روی پوست می‌شود و ممکن است وضعیت پوست شما را بدتر از قبل کند. میزان مجاز استفاده از ماسک‌ها برای پوست دوبار در هفته است.

برای آن که بهترین نتیجه را از ماسک صورت بگیرید باید آن را به طور منظم استفاده کنید.

خلاصه

با استفاده از روغن آرگان ماسک نرم کننده صورت و پوست درست کنید. این روغن را با موم و گلاب مخلوط کنید. ماسک صورت را بیشتر از ۲۰ دقیقه روی پوست نگذارید، آن را به طور منظم استفاده کنید و قبل از استفاده از آن صورت خود را تمیز کنید. همچنین به میزان کافی (هفته‌ای دو بار) از ماسک‌های صورت استفاده کنید.

استفاده از روغن آرگان ماسک طبیعی برای مو

موها به دلایل مختلف ممکن است رطوبت خود را از دست بدهند، کدر و ضعیف شوند و چربی طبیعی آن‌ها کاهش پیدا کند. برای حل مشکلات مربوط به مو بهتر است از ماسک‌های خانگی استفاده کنید تا ضرری برای شما نداشته باشند.

روغن آرگان فواید زیادی برای مو دارد و چون کاملا طبیعی است، به فولیکول مو آسیب نمی‌زند. این روغن مشکلات مو مثل: موخوره، خشکی مو، نازک شدن و ریزش مو را درمان می‌کند و برای استفاده کودکان هم بی‌ضرر است. با تهیه ماسک روغن آرگان برای مو می‌توانید از خواص آن بهرمند شوید و مشکلات مو را از بین ببرید.

روغن آرگان یکی از بهترین روغن‌ها برای موهای آسیب دیده است. همچنین از مو در برابر حرارت محافظت می‌کند و بهتر است قبل از استفاده از سشوار یا اتو مو، مقداری از این روغن را به موهای خود بزنید.

طرز تهیه ماسک روغن آرگان برای مو

در ادامه انواع طرز تهیه ماسک مو با روغن آرگان را معرفی می‌کنیم.

ماسک لیموترش و روغن آرگان برای رفع سفیدی

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند، سفیدی مو است. موها به دلایل زیادی سفید می‌شوند. کمبود ویتامین B12 و املاح معدنی، اختلال در عملکرد غده تیروئید، سیگار کشیدن، استرس، بالا رفتن سن و ژنتیک باعث سفیدی مو می‌شوند و برخی اوقات موها دچار سفیدی زودرس می‌شوند. روغن آرگان ماسک مفیدی برای رفع سفیدی مو است. 

نصف قاشق غذاخوری روغن آرگان را با آب یک لیمو ترش ترکیب کنید و برای ماساژ سر از آن استفاده کنید. این کار مانع از سفیدی موها می‌شود.

تهیه ماسک مو روغن آرگان برای مو با عصاره گزنه

ممکن است بدانید که گزنه گیاهی مفید برای مو است و مصرف آن، به ویژه برای موهای چرب، بسیار توصیه می‌شود. حالا تصور کنید خواص این گیاه با روغن آرگان ترکیب شود. قطعا تقویت‌کننده فوق‌العاده‌ای برای مو به دست می‌آید.

نصف لیوان دم‌کرده گزنه را با یک قاشق غذاخوری روغن آرگان مخلوط کنید و پوست سر و موهای خود را با آن ماساژ دهید. پس از یک ساعت می‌توانید موها را شستشو دهید.

طرز تهیه ماسک صورت با روغن آرگان

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم طرز تهیه ماسک با روغن آرگان برای پوست و مو را آموزش دهیم. به طور کلی روغن آرگان فواید بسیاری برای پوست و مو دارد و مصرف آن به عنوان ماسک، موجب تقویت پوست صورت و مو می‌شود. با اطلاع از طرز تهیه ماسک مو با روغن آرگان می‌توانید سفیدی و ریزش مو را از بین ببرید. ماسک‌های مختلفی که با این روغن تهیه می‌کنید موجب رفع تیرگی دور چشم، درمان چین و چروک، رفع خشکی پوست، باز نگه داشتن منافذ پوستی و تنظیم چربی آن می‌شوند. روغن آرگان مجموعه‌ای از خواص برای پوست و مو دارد. این خواص بی‌نظیر باعث شده روغن آرگان یکی از پرمصرف‌ترین روغن‌های گیاهی برای تولید محصولات مراقبتی و زیبایی پوست و مو شود.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی زیبایی و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت