خواص روغن خرچنگ، اکسیر جوانی؛ افزایش طول عمر با روغن خرچنگ

وحید رمضانیوحید رمضانی
2,242 بازدید
خواص روغن خرچنگ

فواید روغن خرچنگ برای پوست

در این مقاله می‌خواهیم برخی از خواص روغن خرچنگ را بیان کنیم. اما قبل از آن بهتر است کمی بیشتر راجع به خرچنگ بدانید. خرچنگ، حیوانی از خانواده سخت پوستان است. پوسته‌ای سخت از بدن خرچنگ محافظت می‌کند. این حیوان در تمام نقاط دنیا وجود دارد و تنوع گونه‌های آن زیاد است. معمولا خرچنگ‌ها در عمق کم اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند. اندازه پای آن‌ها از چند میلی‌متر تا ۴ متر متغیر است. خرچنگ چنگال‌های بزرگی دارد که با آن‌ها شکار می‌کند.

ویژگی‌های خرچنگ

این حیوانات همه چیز می‌خورند و از گیاهان و نرم‌تنان تغذیه می‌کنند. ممکن است به دلیل سرما به ساحل بیایند و مدت‌ها زیر شن‌ها مخفی شوند. به همین دلیل این حیوانات آفتاب دوست هستند و بسیاری از ویتامین‌های مورد نیاز بدن خود را از آفتاب دریافت می‌کنند. خرچنگ‌ها در خشکی به پهلو راه می‌روند. آن‌ها موجوداتی اجتماعی هستند و به وسیله چنگال‌های خود با دیگر خرچنگ‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. برخی از آن‌ها به صورت گروهی زندگی می‌کنند.

چرا مصرف خرچنگ بسیار بالا است؟

تولید مثل خرچنگ از طریق تخم گذاری است. جالب است بدانید اگر خرچنگ چنگال خود را از دست بدهد، می‌تواند آن را بازسازی کند. خرچنگ ویتامین‌ها و مواد معدنی بالایی دارد؛ به همین دلیل از آن به صورت خوراکی استفاده می‌شود. خرچنگ ژاپنی، پر مصرف‌ترین نوع خرچنگ برای مصارف خوراکی است. خرچنگ میزان بالایی سلنیوم و اسید چرب امگا ۳ در بدن خود دارد. تحقیقات نشان داده مصرف خرچنگ موجب تنظیم عملکرد غده تیروئید می‌شود و در بهبود کم خونی و افسردگی موثر است. خرچنگ سرشار از پروتئین، مس، روی، آهن، فسفر و منیزیم است. همچنین شامل ویتامین‌های: E و B12 می‌شود.

در گذشته برای پختن خرچنگ ابتدا آن را می‌کشتند و بعد آن را می‌پختند. اما امروزه آن را به صورت زنده می‌پزند و آرام آرام پخته می‌شود.

خلاصه

خرچنگ یکی از سخت پوستان است که در تمام نقاط دنیا پیدا می‌شود. این حیوان به صورت خوراکی مصرف می‌شود و می‌تواند مقدار زیاد از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تأمین کند.

خواص روغن خرچنگ

ارزش غذایی یک فنجان خرچنگ پخته شده (برابر با 145 گرم):

کالری: 129

پروتئین: 27.55 گرم          

ویتامین A: حدودا 3 درصد از نیاز روزانه

کلسیم: 9 درصد نیاز روزانه

آهن: ۳ درصد نیاز روزانه

خرچنگ مقدار بالایی چربی دارد که با جذب آن به بدن موجب جلوگیری از بروز  دیابت، فشار خون، کلسترول، بیماری‌های قلبی و اضافه وزن می‌شود. این کار به تفزایش طول عمر کمک بسیاری می‌کند.

بهبود عملکرد هورمون‌ها با سلنیوم

همان‌طور که ذکر کردیم، میزان سلنیوم بالای خرچنگ باعث بهبود بخشیدن عملکرد تیروئید می‌شود. تنظیم تیروئید سبب بهتر شدن خلق و خوی شما می‌شود و تحقیقات ثابت می‌کنند افرادی که دچار اختلال در کاردکرد تیروئید شده‌اند، با دریافت سلنیوم کافی، مشکل آن‌ها تا حدود زیادی حل شده است. دریافت سلنویم کافی در کودکان باعث می‌شود علائم بیش فعالی کاهش پیدا کند و کودک در آینده به بیماری فشار خون مبتلا نشود.

آهن و مس موجود در گوشت خرچنگ از بروز کم‌خونی جلوگیری می‌کنند و کمبود مواد معدنی در بدن را جبران می‌کنند.

تهیه روغن از خرچنگ

خرچنگ علاوه بر مصرف خوراکی، برای تهیه روغن هم مصرف می‌شود. از پوست خرچنگ روغن گرفته می‌شود. خواص روغن خرچنگ برای پوست صورت بسیار جالب است و برخی باور نمی‌کنند این روغن برای بدن مفید باشد. این روغن به سختی به دست می‌آید و نسبت به سایر روغن‌های طبیعی، کمیاب است. خرید روغن خرچنگ برای مصارف موضعی است و به صورت خوراکی از آن استفاده نمی‌شود. اگر شما هم کنجکاو هستید بدانید روغن خرچنگ چه فوایدی دارد، با ما در این مقاله همراه باشید.

خلاصه

با مصرف خرچنگ سلنیوم بدن خود را تنظیم کنید و باعث افزایش کارایی تیروئید شوید. این حیوان آبزی، از بروز بیماری‌های قلبی و کم‌خونی جلوگیری می‌کند. از پوست خرچنگ روغن تهیه می‌کنند که خواص آن برای بدن باورنکردنی است.

از خواص روغن خرچنگ برای سلامتی بدن چه می‌دانید؟

یکی از مهمترین ترکیبات روغن خرچنگ گلوکز آمین است و مایع مفصلی در بدن خرچنگ است. این ترکیب نوعی قند است که در بدن سخت پوستان وجود دارد. چگونگی عملکرد این ترکیب به طور دقیق مشخص نشده و تحقیقات در مورد آن هم‌چنان ادامه دارد. گلوکزآمین موجب رفع التهاب بدن می‌شود. این ماده از سلامت مفصل‌ها محافظت می‌کند.

کاهش گلوکز آمین در بدن

تولید گلوکز آمین در بدن در سنین میان‌سالی (۴۵ سال به بالا) به صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و باید از طریق مواد غذایی و خواص روغن‌های طبیعی جذب بدن شود. جذب کافی این ماده به بدن سبب درمان دردهای مفصلی، آرتروز، نرم کردن مفاصل و تولید غضروف می‌شود.

غضروف بافتی بدون خون و غیرعصبی است که بین مفاصل وجود دارد و از ساییده شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین عامل اصلی برای تحرک مفاصل هم به شمار می‌رود. بیشترین ماده‌ای که در غضروف وجود دارد آب است.

جوانسازی با گلوکز آمین

گلوکز آمین موجب تولید کلاژن هم می‌شود. کلاژن نقش موثری در تولید و ترمیم غضروف دارد. به طور کلی گلوکز آمین موجب افزایش انعطاف پذیری غضروف‌ها و جلوگیری از تجزیه شدن آن‌ها می‌شود.

از فواید روغن خرچنگ می‌توان به از بین بردن مشکلات پوستی و جوانسازی آن اشاره کرد. جذاب‌ترین تأثیری که خواص روغن خرچنگ روی بدن می‌گذارد، تأثیر بر زیبایی پوست است. به همین دلیل این روغن یکی از پرفروش‌ترین روغن‌های طبیعی است؛ روغن خرچنگ در بسیاری از محصولات زیبایی، مراقبتی و ضد پیری پوست (مثل صابون خرچنگ) به کار برده می‌شود. با یک دوره استفاده کردن از آن شاهد نتایج فوق‌العاده این روغن روی پوست خود خواهید بود.

خلاصه

روغن خرچنگ مقدار زیادی گلوکز آمین دارد که مصرف آن موجب محافظت از غضروف‌ها، کاهش التهاب مفاصل، رفع درد آن‌ها و تولید کلاژن می‌شود. این روغن تأثیر به‌سزایی در زیبایی پوست شما دارد.

خواص روغن خرچنگ برای پوست صورت

خواص روغن خرچنگ ، جامع‌ترین داروی طبیعی برای رفع مشکلات پوستی

پوست صورت از اندام‌های مهم و حساس بدن است. پوست به سرعت نسبت به سرما یا گرمای شدید، استرس، سوءتغذیه، کمبود خواب، تغییر آب و هوا، بهم ریختن هورمون‌ها، کمبود ویتامین، کاهش وزن شدید و… واکنش نشان می‌‌دهد. حفظ سلامت پوست امری لازم و ضروری است. خانم‌ها نسبت به آقایان، اهمیت بیشتری به پوست و زیبایی خود می‌دهند. اگر می‌خواهید همیشه پوستی جوان و شاداب داشته باشید، باید از سلامت آن محافظت کنید. چین و چروک، افتادگی پوست، جوش، آکنه و تیرگی پوست دور چشم همگی باعث کاهش زیبایی و اعتماد به نفس شما می‌شوند.

روش‌های جوانسازی غیر طبیعی پوست

راه‌هایی مثل: لایه برداری، بوتاکس، میکرودرم، عمل و سایر روش‌های غیر طبیعی برای ترمیم و زیبایی پوست، علاوه بر ریسکی که دارند و ضمانتی برای نتیجه مطلوب نمی‌دهند، هزینه بالایی هم دارند؛ دوره درمانی این روش‌ها معمولا طولانی است و برخی از آن‌ها عوارض زیادی برای سلامتی بدن دارند. استفاده از روش‌های طبیعی برای تقویت پوست، خطری ندارد و هزینه خیلی کمتری هم نسبت به روش‌های ذکر شده دارد. روغن خرچنگ یکی از بهترین روغن‌های طبیعی برای بهبود بخشیدن شرایط پوست شما است.

خلاصه

خواص روغن خرچنگ از پوست شما در برابر عوامل بیماری‌زا محافظت می‌کند و استفاده از آن جایگزینی مناسب برای راه‌های پر هزینه درمانی و عوارض جانبی آن‌ها برای بدن است.

رفع عفونت و باکتری بیماری‌زا برای پوست با روغن خرچنگ

عفونت‌ها و باکتری‌ها تأثیر مخربی روی پوست می‌گذارند. به برخی از شایع‌ترین آ‌ن‌ها اشاره می‌کنیم.

سلولیت یکی از عفونت‌های باکتریایی پوست است. این باکتری در اکثر اوقات، در محل زخم جمع می‌شود و ایجاد مشکل می‌کند.

اریسیپلاس باکتری دیگری است که تجمع آن زیر پوست موجب خارش و سوزش شدید می‌شود. این باکتری پوست را ملتهب و قرمز می‌کند.

فولیکولیت در محل فولیکول مو ایجاد می‌شود و بر اثر کندن یا اصلاح مو ممکن است تشدید شود. این باکتری برآمدگی‌های چرکی روی پوست ایجاد می‌کند.

اریتراسما عفونتی است که در محل‌هایی مثل کشاله ران، زیر بغل و انگشان پا به وجود می‌آید. این عفونت شبیه عرق سوز شدن است.

استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند. توصیه ما برای رفع این عفونت‌ها، استفاده از خواص روغن خرچنگ است. این روغن طبیعی عرق سوزی پوست را درمان می‌کند و موجب سفید شدن ناحیه کشاله ران و زیر بغل می‌شود.

راز زیبایی پوست با روغن خرچنگ چیست؟

برای داشتن پوستی زیبا و درخشان، از خواص روغن خرچنگ برای رفع تیرگی غافل نشوید. روغن خرچنگ حاوی ویتامین E است این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که از پوست در برابر عارضه و خشکی بیش از حد محافظت می‌کند. خشکی پوست منجر به چین و چروک می‌شود. همچنین جذب آلودگی‌های هوا را هم بالا می‌برد. مصرف روغن خرچنگ برای پوست صورت سبب حفظ رطوبت و نرمی پوست می‌شود.

خلاصه

خواص روغن خرچنگ عفونت‌های ناشی از باکتر را از پوست برطرف می‌کند و سبب تأمین ویتامین E پوست می‌شود. این ویتامین پوست را آبرسانی کرده و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند.

درمان جوش و آکنه با روغن خرچنگ؛ آیا این روغن جای جوش را هم از بین می‌برد؟

ممکن است بدانید که جوش و آکنه، معمولا روی پوست‌های چرب ظاهر می‌شوند. پوست‌های چرب منافذ بسته‌تری نسبت به پوست‌های معمولی دارند. این مشکل سبب به دام انداختن آلودگی‌ها زیر پوست و ایجاد جوش می‌شود. مشکلات هورمونی و پریود، مصرف بیش از حد شیرینی و کربوهیدات، مصرف غذاهای چرب و اصلاح پوست با مواد حساسیت‌زا یا نامناسب، می‌تواند جوش‌های چرکی و بدی روی صورت ایجاد کند. اگر جوش‌ها درمان نشوند، سبب بروز مشکلات بیشتری برای پوست می‌شوند و درمان آن‌ها خیلی سخت می‌شود.

برای اینکه جوش‌های شما از بین برود باید داروی ضد التهاب و تنظیم کننده چربی استفاده کنید. خبر خوب اینکه نیازی به داروهای شیمیایی ندارید خواص روغن خرچنگ برای جوش موجب از بین رفتن آن‌ها می‌شود. این روغن ضد جوش است و چربی پوست را متعادل می‌کند.

از بین بردن جای جوش با روغن خرچنگ

برخی افراد ممکن است جوش‌های قدیمی داشته باشند و جای این جوش‌ها را هنوز روی پوست خود احساس کنند. این مسئله می‌تواند دردناک باشد. روغن خرچنگ برای جای جوش هم استفاده می‌شود. این روغن یک اسکراب لایه بردار طبیعی است. مصرف آن به مرور زمان موجب درمان جای جوش می‌شود.

روغن خرچنگ خاصیت ضد لک هم دارد. این روغن کک و مک‌های پوست که ممکن است بر اثر تابش بیش از حد آفتاب به وجود آمده باشند را از بین می‌برد. خواص روغن خرچنگ برای پوست سبب درخشندگی پوست می‌شود. با استفاده از این روغن پوست شما همانند دوران جوانی، صاف و یکدست می‌شود. خواص روغن خرچنگ برای رفع تیرگی موجب افزایش گردش خون در صورت می‌شود و به پوست شما زیبایی خاصی می‌دهد.

خلاصه

خواص روغن خرچنگ برای جای جوش و درمان آکنه مناسب است این روغن پوست را لایه برداری می‌کند و آن را روشن می‌کند. برای از بین بردن لک صورت هم مفید است.

روغن خرچنگ برای رفع تیرگی

جلوگیری از پیری زودرس پوست با استفاده از فواید روغن خرچنگ

همان‌طور که اشاره کردیم، گلوکز آمین سبب افزایش کلاژن در بدن می‌شود. کلاژن پروتئین مهمی برای پوست است و افزایش آن سبب تقویت پوست می‌شود. کلاژن به پوست خاصیت کشسانی بیشتری می‌دهد و این منجر به جوانسازی پوست می‎شود. کلاژن همچنین یک آنتی‌اکسیدان مفید برای بدن است که باعث می‌شود روغن خرچنگ از خارش پوست جلوگیری کند. فواید روغن خرچنگ برای پوست‌های حساس بسیار مناسب است. این روغن حساسیت‌های پوستی را به حداقل می‌رساند و از پوست در برابر سرما یا گرمای شدید محافطت می‌کند.

یک آرایش پاک کن مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای آن که بتوانید به راحتی آرایش را از پوست خود پاک کنید، نیاز به آرایش پاک کنی دارید که پوست را خشک نکند، آلودگی‌ها و آرایش را به خوبی از صورت پاک کند، حساسیت‌زا نباشد، تقویت کننده پوست باشد و به آن آسیبی نرساند؛ همچنین منافذ پوست را هم باز کند تا اکسیژن جذب آن شود. معمولا به سختی می‌توانید پاک‌کننده‌ای که تمامی ویژگی‌های ذکر شده را داشته باشد و قیمت آن هم مناسب باشد، پیداکنید.

استفاده از فواید روغن خرچنگ برای پوست، به راحتی آرایش را پاک می‌کند و سبب خشک شدن آن نمی‌شود. روغن خرچنگ یک پاک کننده آرایش طبیعی است که آرایش‌های غلیظ را هم کاملا پاک می‌کند و پوست شما را تمیز می‌کند.

خلاصه

روغن خرچنگ سبب جوانسازی پوست و جلوگیری از پیری زودرس می‌شود. این روغن به راحتی آرایش را از صورت پاک می‌کند و اجازه نفس کشید به پوست می‌دهد.

خواص روغن خرچنگ برای لاغری و کاهش وزن

جالب است بدانید که تحقیقات نشان می‌دهند فواید روغن خرچنگ می‌تواند برای کاهش وزن مفید باشد. ماساژ بدن با روغن خرچنگ باعث سوختن پروتئین می‌شود و این خاصیت جذب کربوهیدرات به بدن را کاهش می‌دهد و موجب لاغری می‌شود. این عمل مانع از بروز فشار خون و دیابت می‌شود. استفاده از خواص روغن خرچنگ در کنار ورزش تأثیر خیلی خوبی بر لاغری دارد.

عوارض احتمالی روغن خرچنگ

برای آن که مطمئن شوید به این روغن حساسیت ندارید، قبل از استفاده باید مقداری از آن را روی پوست بازو تست کنید؛ اگر پس از ۱۵ دقیقه خبری از خارش، سوزش و قرمزی نبود، با خیال راحت از آن استفاده کنید.

برخی افراد به آبزیان، ماهی‌ها و خرچنگ حساسی دارند و در صورت خوردن دچار مشکل می‌شوند. این افراد بهتر است از عدم حساسیت به این روغن مطمئن شوند و سپس آن را استفاده کنند.

روغن خرچنگ برای جوش

جمع‌بندی

روغن خرچنگ به سختی به دست می‌آید و فروشگاه‌های کمی می‌توانند نوع با کیفیت آن را تهیه کنند. تمرکز اصلی این روغن روی پوست است و برای تقویت پوست بی‌نظیر است. خواص روغن‌های طبیعی، مثل روغن خرچنگ میزان گلوکز آمین بدن را افزایش می‌دهد. استفاده از روغن خرچنگ برای جوش موجب برطرف کردن آن می‌شود و پوستی زیبا به شما هدیه می‌دهد. خواص روغن خرچنگ باعث ترمیم سلول‌های پوستی می‌شود و این خاصیت از پیر شدن پوست جلوگیری می‌کند. روغن خرچنگ به خاطر ویتامین‌ها و مواد معدنی که دارد پوست را تغذیه می‌کند، آن را نرم و مرطوب کرده و برای روشن کردن پوست بسیار مناسب است.

این روغن یک پاک کننده طبیعی برای آرایش است. خواص آن غضروف‌ها را سفت و محکم و مفصل‌ها را نرم می‌کند. روغن خرچنگ برای سفید کردن زیر بغل و کشاله ران استفاده می‌شود. مصرف آن به صورت موضعی است و حتما قبل از استفاده مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی زیبایی و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت