روغن آرگان اصل چه خصوصیاتی دارد ؟

وحید رمضانیوحید رمضانی
2,334 بازدید
روغن آرگان اصل چه خصوصیاتی دارد

تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی

روغن آرگان از سرزمین مراکش به سایر نقاط دنیا فرستاده می‌شود. درخت آرگان در نقاط خاصی رشد می‌کند. همچنین تهیه این روغن دشوار است و به همین دلیل از روغن‌های گیاهی گران‌قیمت به شمار می‌رود. روغن آرگان از پرس دانه‌های آرگان تهیه می‌شود. به دلیل قیمت بالایی که این روغن دارد، بسیاری از افراد مایل هستند بدانند روغن آرگان اصل چه خصوصیاتی دارد ؟ دانستن خصوصیات آن و تشخیص روغن آرگان اصل موجب می‌شود روغن مرغوب تهیه کنید و با خیال راحت از فواید آن استفاده کنید. این روغن بسیار محبوب است و از آن به صورت خوراکی و موضعی استفاده می‌شود. خرید روغن آرگان برای تولید محصولات زیبایی، مصرف موضعی، درمان مشکلات پوست و مو و… انجام می‌شود. در این مقاله شما را با روغن آرگان بیشتر آشنا می‌کنیم.

روغن آرگان اصل چه خصوصیاتی دارد

روغن آرگان اصل را چگونه بشناسیم؟

برای اینکه بدانید روغن آرگان اصل چه خصوصیاتی دارد با ما همراه باشید.

هزینه روغن آرگان

همان‌طور که اشاره کردیم پروسه تولید این روغن سخت است و به همین دلیل نوع مرغوب آن قیمت بالایی دارد. قیمت بالا آن در برابر فوایدی که دارد، کمتر به چشم می‌آید. پس اولین فاکتوری که باید به آن توجه کنید، قیمت این روغن است. فریب ارزان بودن این روغن را نخورید. فروشگاه‌هایی که با قیمت پایین، روغن آرگان عرضه می‌کنند، محصول اصل نمی‌فروشند. محصول آن‌ها ممکن است حاوی مواد افزودنی باشد تا هزینه کمتری برای تولید کننده آن داشته باشد و سود بیشتری از فروش آن به دست بیاورد. حتما به قیمت این روغن دقت کنید و پول خود را با خرید روغن تقلبی هدر ندهید.

ترکیبات تشکیل دهنده روغن

هنگام خرید حتما به ترکیبات روغن آرگان دقت کنید تا هیچ گونه مواد افزودنی و پارافین یا آب نداشته باشد. این روغن باید کاملا خالص باشد و از دانه آرگان تهیه شده باشد.

عطر روغن آرگان

از نشانه‌های این که روغن آرگان اصل چه خصوصیاتی دارد می‌توان به عطر آن اشاره کرد. این روغن رایحه شبیه به مغزهای خوراکی دارد و عطر آن کاملا طبیعی است.

خلاصه

برای اینکه بدانید روغن آرگان اصل چه خصوصیاتی دارد باید به برخی نکات توجه کنید. روغن آرگان اصل قیمت نسبتا بالایی دارد. این روغن باید کاملا خالص باشد و عطر آن مانند مغزهای خوراکی باشد.

نگهداری روغن آرگان

بهتر است روغن‌ها در بطری تیره یا جایی که نور مستقیم آفتاب به آن‌ها تابیده نشود، نگهداری شوند. در صورتی که این روغن را از عطاری تهیه می‌کنید، به این نکته دقت کنید. چون نور آفتاب خاصیت روغن را از بین می‌برد و تأثیر درمانی آن کاهش پیدا می‌کند.

بافت روغن آرگان

بافت این روغن شبیه به روغن‌های مورد استفاده برای آشپزی است. این روغن بافت شلی ندارد و همچنین لزجت آن نیز زیاد نیست. استفاده موضعی از آن موجب جذب سریع به پوست می‌شود به طوری که پس از چند دقیقه کاملا جذب پوست شده و آن را لطیف می‌کند. این روغن به رنگ طلایی است، کدر نیست و هیچ گونه ذراتی در آن وجود ندارد. بافت آن کاملا شفاف و یکدست است. برای تهیه روغن آرگان مخصوص آشپزی ابتدا دانه‌های آرگان بوداده می‌شوند و به همین دلیل این روغن نسبت به روغن آرگان آرایشی کمی تیره‌تر است.

تهیه روغن آرگان

فروشگاهی که از آن روغن آرگان می‌خرید بسیار مهم است. این فروشگاه باید مورد اطمینان باشد و محصول اصل به فروش برساند. روغن آرگان تقلبی سبب بروز حساسیت و آلرژی می‌شود و به دلیل اینکه ترکیبات آن کاملا مشخص نیست، احتمال بروز مشکلات شدید پوستی پس از مصرف آن وجود دارد.

تأثیر روغن آرگان بر پوست

یکی از راه‌های تشخیص اصل بودن این روغن، تأثیرات آن بر پوست است. این روغن عوارضی ندارد و آلرژی ایجاد نمی‌کند. در صورتی که با استفاده از روغن آرگان دچار حساسیت شدید پوستی شوید، به اصل بودن آن شک کنید.

خلاصه

روغن آرگان اصل باید در از نور آفتاب نگهداری شود تا خواص خود را حفظ کند. این روغن بافت شل و خیلی سفت ندارد. بافت آن مانند روغن‌های معمولی مورد استفاده در آشپزی است. حتما روغن آرگان را از فروشگاه مطمئن تهیه کنید. همچنین تأثیر ان را بر پوست خود مشاهده کنید و در صورتی که پوست شما به حساسیت شدید مبتلا شد، آن روغن به احتمال زیاد اصل نیست.

رویش مجدد مو با روغن آرگان

فواید روغن آرگان برای پوست و مو

این روغن در زمینه زیبایی و سلامت، شهرت بسیاری دارد. بیشترین میزان مصرف این روغن برای درمان مشکلات پوست و مو انجام می‌شود. پس از آن که متوجه شدید روغن آرگان اصل چه خصوصیاتی دارد ، به فواید آن توجه کنید.

روغن آرگان چه فوایدی دارد و موها را چگونه تغذیه می‌کند؟

هنگامی که موها خشک و شکننده می‌شوند، موخوره می‌گیرند یا ریزش پیدا میکنند، بسیاری از افراد راه حل کوتاهی مو را پیشنهاد می‌دهند. موها در صورتی که دچار کمبود مواد مغذی شوند، رطوبت خود را از دست می‌دهند. خشکی بیش از حد موها موجب بروز موخوره می‌شود. موخوره موها را چند شاخه می‌کند و ضخامت موها را کم می‌کند. استفاده کردن از محصولات شیمیایی، مشکل را وخیم‌تر می‌کند و ممکن است موخوره تمام موهای شما را درگیر کند.

روغن آرگان چگونه موخوره را درمان می‌کند؟

معجزه روغن آرگان برای مو خوره سبب درمان این عارضه می‌شود. این روغن ویتامین‌ها، مواد معدنی و رطوبت مورد نیاز موها را تأمین می‌کند. یکی از دلایلی که سبب ایجاد موخوره می‌شود، استفاده از رنگ مو، اتو مو، سشوار و موادی که به موها آسیب می‌زنند، است. در این شرایط می‌توانید از روغن آرگان برای موخوره استفاده کنید. روغن آرگان را قبل از استفاده از سشوار و اتو مو، به موها بزنید تا از آن‌ها در برابر حرارت محافظت کند.

رویش مجدد موها با روغن آرگان

ماساژ موها با روغن آرگان یک لایه محافظتی روی مو ایجاد می‌کند که از آسیب به موها جلوگیری می‌کند. روغن آرگان ویتامین E را به موها تزریق می‌کند. این روغن به سرعت جذب موها می‌شود و چربی آن روی مو باقی نمی‌ماند. رویش مجدد مو با روغن آرگان انجام می‌شود. این روغن طلا مایع است که تأثیرات فوق‌العاده‌ای بر رفع ریزش و بهبود رشد موها دارد. روغن آرگان به عمق موها نفوذ می‌کند و با تأمین مواد معدنی مورد نیاز مو، حفظ رطوبت و تقویت فولیکول مو، سبب درمان مشکلات مو می‌شود.

خلاصه

روغن آرگان موجب رفع خشکی و وزی موها می‌شود. روغن آرگان برای موخوره بسیار مفید است و آن را درمان می‌کند. این روغن را قبل از استفاده از اتو مو و سشوار به موهای خود بزنید تا موهای شما آسیب نبینند.

روغن آرگان و نارگیل چه ترکیبی ایجاد می‌کنند؟

ترکیب روغن آرگان و نارگیل برای رطوبت رسانی به موها بسیار مفید است. موهای وز، بسیار خشک و آسیب دیده بهتر است از این ماسک مو استفاده کنند. این ماسک برای آبرسانی به مو و حفظ چربی طبیعی مو مصرف می‌شود. در صورتی که چربی موها برای شما ناخوشایند است، پس از یک ساعت موها را شستشو دهید. رویش مجدد موها با روغن آرگان و ترکیب آن با روغن نارگیل نیز امکان پذیر است. این ترکیب اثر بخشی خوبی برای رشد موهای جدید دارد. اگر پس از تمام دلایلی که ذکر کردیم، هم‌چنان می‌پرسید که روغن آرگان اصل چه خصوصیاتی دارد ، باید بگوییم این روغن چربی کمی روی پوست و مو باقی می‌گذارد. روغن آرگان مرغوب سبب افزایش استحکام ریشه موها می‌شود و در مدت زمان کوتاهی ریزش مو متوقف می‌شود. روغن آرگان موها را نرم و لطیف می‌کند و درخشندگی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

مقایسه محصولات بازاری روغن آرگان با نمونه خالص آن

برخی محصولات تهیه شده از روغن آرگان در بازار وجود دارند. اما تهیه روغن آرگان چه فوایدی دارد ؟ روغن آرگان خالص تأثیر بسیار بیشتری بر رفع موخوره، خشکی و ریزش مو دارد. طرز استفاده از روغن آرگان برای موها راحت است. این روغن را روی موها ماساژ دهید و در صورتی که چربی آن شما را اذیت می‌کند می‌توانید پس از یک ساعت موها را شستشو دهید.

خلاصه

روغن آرگان و نارگیل در ترکیب با یکدیگر عالی عمل می‌کنند. این ذدو روغن به رویش مجدد موها کمک می‌کنند و موهای بسیار خشک را عمیقا آبرسانی می‌کنند. روغن آرگان خالص بسیار بیشتر از محصولات تولید شده از روغن آرگان، برای مو مفید است.

روغن آرگان چه فوایدی دارد

آیا روغن آرگان برای پوست مفید است؟

روغن آرگان به عنوان جوان کننده بی‌نظیر در دنیای پوست و زیبایی شناخته شده است. این روغن پوست را آبرسانی می‌کند و دارو گیاهی موثر برای درمان خشکی پوست است. استفاده از روغن آرگان برای پوست مانع از ایجاد چین و چروک و خطوط روی پوست می‌شود. این روغن طبیعی پوست شما را جوان و شاداب نگه می‌دارد. طرز استفاده از روغن آرگان برای پوست صورت این گونه است که مقداری روغن روی پوست ماساژ دهید و صبر کنید تا کاملا جذب صورت شود. این روغن نیازی به شستشو ندارد و چربی آن روی پوست باقی نمی‌ماند. روغن آرگان سوختگی و تیرگی پوست ناشی از تابش بیش از حد نور آفتاب را درمان می‌کند. این روغن لکه‌های پوستی را از بین می‌برد و از سلامت پوست شما محافظت می‌کند.

جوانسازی پوست با روغن آرگان

خواص روغن آرگان برای پوست موجب تحریک آن برای تولید کلاژن شده و سلول‌های پوستی را ترمیم می‌کند. این روغن از بروز جوش، اسکار و آکنه روی پوست جلوگیری می‌کند. طرز استفاده از روغن آرگان برای درمان جوش و رفع چین و چروک، ماساژ آن روی پوست قبل از خواب است. این روغن در شب بهتر جذب می‌شود و تأثیر درمانی بیشتری دارد.  

رفع خشکی پوست و روغن آرگان

افرادی که پوست خیلی خشکی دارند، دچار ترک‌های پوستی شده‌اند و همچنین ترک‌های پس از زایمان دارند، علاوه بر استفاده از روغن آرگان، می‌توانند از ترکیب روغن آرگان و نارگیل برای رفع ترک استفاده کنند. این دو روغن در کنار هم، معجونی برای ترمیم بافت پوستی ایجاد می‌کنند. سلول‌های پوست پس از ماساژ با این ترکیب، به صورت عمقی تغذیه می‌شوند.

آشنایی با ویژگی‌ها و دانستن این که روغن آرگان اصل چه خصوصیاتی دارد ، کمک می‌کند بتوانید بهترین محصول را برای درمان مشکلات خود تهیه کنید.

خلاصه

روغن آرگان موجب تقویت پوست می‌شود. این روغن نوعی جوان کننده طبیعی است و پوست را تغذیه می‌کند. ترکیب روغن آرگان و نارگیل سبب رفع خشکی پوست می‌شود. روغن آرگان برطرف کننده جوش، آکنه، ترک‌های پوستی و… است.

تقویت مژه و ابرو با روغن آرگان

این روغن به درمان ریزش ابرو و مژه کمک می‌کند. ترکیبات آن ریشه مژه‎ها و ابرو را تقویت می‌کنند. همچنین سبب پرشپت و مشکی‌تر شدن آن‌ها می‌شوند.

روغن آرگان و تقویت ناخن‌ها

هر چه بیشتر در مورد این روغن بدانید، بیشتر مطمئن خواهید شد که این روغن عضوی همیشگی در خانه شما می‌شود. شکنندگی ناخن‌ها مشکلی رایج است و معمولا خانم‌ها بیشتر از آقایان به دنبال رفع این مشکل هستند. با استفاده از روغن آرگان به طور طبیعی ناخن‌های خود را تقویت و شکنندگی آن‌ها را برطرف کنید. این روغن بافت ناخن را محکم و صدف ناخن را صورتی و زیبا می‌کند.

روغن آرگان، روغنی با خاصیت درمانی فوق‌العاده است که توانایی برطرف کردن طیف وسیعی از مشکلات شما را دارد. این روغن موجب می‌شود دیگر نگران مشکلات مربوط به موها و پوست خود نباشید.

طرز استفاده از روغن آرگان

جمع‌بندی

دانستن اینکه روغن آرگان اصل چه خصوصیاتی دارد به شما کمک می‌کند بهترین محصول با بهترین کیفیت را تهیه کنید. خواص روغن دانه آرگان در صورتی که اصل باشد، برای پوست و مو فوق‌العاده عمل می‌کند. روغن آرگان مرغوب شفاف است و ذرات معلق ندارد. رنگ این روغن طلایی است و بویی شبیه به مغزهای خوراکی دارد. روغن آرگان اصل نباید هیچ گونه افزودنی و مواد معطر داشته باشد. همچنین بافت آن نه شل و نه کاملا سفت است. روغن آرگان برای موخوره ، رفع ریزش مو و تقویت ریشه موها مصرف می‌شود. ممکن است بپرسید آیا فواید روغن آرگان برای پوست مفید است ؟ بله این روغن علاوه بر مو، پوست را نیز تقویت کرده و موجب رفع مشکلات پوستی می‌شود. از روغن آرگان برای تهیه انواع ماسک مراقبتی پوست و مو استفاده می‌شود.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی زیبایی و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت