درمان خشکی مو در پاییز

وحید رمضانیوحید رمضانی
1,278 بازدید
درمان خشکی مو در پاییز

عوامل خشکی مو در پاییز و راه‌های درمان آن

آیا شما هم به دنبال راهی برای درمان خشکی مو در پاییز می‌گردید؟ بهتر است در ادامه با ما همراه باشید. فصل پاییز یکی از زیباترین فصل‌های سال است. برگ‌های درختان رنگارنگ می‌شوند و رنگ‌های جذاب آن‌ها احساس خوبی به شما منتقل می‌کند. از ویژگی‌های بارز فصل پاییر می‌توان به تغییرات آب و هوا، خشکی هوا و سرد شدن آن اشاره کرد. در فصل پاییز هوا به شدت خشک می‌شود و این تغییرات آب و هوایی بر سلامت پوست و مو شما تأثیر می‌گذارند.

چرا موها در فصل پاییز خشک می‌شوند؟

در فصل بهار و تابستان رطوبت بیشتری در هوا وجود دارد و مشکلی برای پوست به وجود نمی‌آید. در فصل پاییز با خشک شدن هوا، رطوبت پوست و مو نیز از بین می‌رود.در این شرایط، با اختلاف دمایی که بین هوا بیرون و داخل خانه وجود دارد، لایه محافظتی مو از بین می‌رود و آسیب وارده به موها، به مراتب بیشتر می‌شود. موها رطوبت طبیعی خود را در هوای خشک پاییز از دست می‌دهند. درمان خشکی مو در پاییز از اهمیت بالایی برخوردار است. موها در فصل تابستان در معرض اشعه‌های مضر خورشید بوده و ممکن است کلر موجود در آب استخر به سلامت آن‌ها نیز آسیب وارد کرده باشد. در این شرایط و با آمدن فصل پاییز، موها به شدت شکننده می‌شوند.

خشکی مو و آسیب به سلامت آن

پیش از آن که راه‌های درمان خشکی مو در پاییز را بیان کنیم، بهتر است بدانید در صورتی که موهای شما بیش از حد خشک شوند، چه اتفاقی برای آن‌ها می‌افتد؟

مهمترین علت خشکی مو در پاییز

موها زمانی خشک می‌شوند که رطوبت کافی به آن‌ها نرسد. خشکی موها از میزان درخشنگی آن‌ها می‌کاهد. این اتفاق منجر به چند شاخه شدن مو و از دست رفتن زیبایی ظاهری موها نیز می‌شود. خشکی موها در سنین مختلف ممکن است رخ بدهد. در صورتی که موها سالم باشند، روغن موجود در لایه‌های زیرین مو، از لایه بیرونی در برابر خشکی محافظت می‌کند. در این حالت موهای شما درخشان هستند و رطوبت طبیعی آن‌ها حفظ شده است. اما در صورتی که موها خشک شوند، لایه بیرونی آسیب می‌بیند و رطوبت خود را از دست می‌دهد. در این حالت میزان شکنندگی موها افزایش پیدا می‌کند.

از شایع‌ترین دلایل خشکی مو می‌توان به شستن بیش از حد موها، استفاده مکرر از سشوار، اتو و حالت دهنده مو، مشکلات هورمونی و… اشاره کرد. در فصل پاییز با خشک شدن هوا و وجود عوامل دیگر برای خشکی مو، این مشکل تشدید می‌شود و نیاز به مراقبت جدی دارد. درمان خشکی مو در پاییز را جدی بگیرید چون در صورت عدم توجه به آن، موهای شما بسیار آسیب پذیر می‌شوند و ممکن است اثرات آن به سختی از بین بروند.

خلاصه

هوای سرد پاییز و نبود رطوبت در آن، موجب خشک شدن موها می‌شود. خشکی بیش از حد مو آسیب جدی به بافت مو وارد می‌کند. سلامت موها مهم است و برخی اوقات آسیبی که به مو وارد می‌شود انقدر زیاد است که تا مدت طولانی باید برای جبران آن، تلاش کنید.

درمان خشکی مو در پاییز

علت خشکی مو در پاییز چیست ؟

هوای خشک و بدون رطوبت پاییز، موها را بیش‌تر از حد معمول خشک می‌کند و اگر روتین برای درمان خشکی مو در پاییز را رعایت نکنید، سلامت مو شما به خطر می‌افتد. افرادی که در حالت معمول موهای خشکی دارند باید بیشتر مراقب سلامتی موهای خود در پاییز باشند. افرادی که موی چرب دارند نیز باید از راه‌های درمان خشکی مو در پاییز استفاده کنند تا به بافت موها آسیب وارد نشود.

ساییده شدن موها و پوشیدن کلاه‌های پشمی نیز موجب خشکی بیش از حد مو می‌شود. همچنین فولیکول موها را ضعیف و آن‌ها را شکننده می‌کند.

خشک شدن موها در پاییز موجب آسیب به پوست سر می‌شود. چربی پوست سر کاهش پیدا می‌کند و موجب بروز شوره سر و خارش می‌شود.

تغییرات دمایی بین بیرون از خانه و داخل، موجب تأثیر نامطلوب بر موها شده و عاملی برای خشکی موها محسوب می‌شود.

پس از آن که متوجه شدید علت خشکی مو در پاییز چیست ، بهتر است با نحوه مراقبت از مو در پاییز آشنا شوید.

خلاصه

رعایت روتین برای درمان خشکی مو در پاییز موجب محافظت از موهای شما در این فصل می‌شود. تمام افراد در این فصل باید از موهای خود مراقبت کنند و فرقی نمی‌کند جنس موی شما چرب، خشک یا معمولی باشد. خشک شدن موها خارش و شوره سر نیز ایجاد می‌کند.

رفع خشکی مو در پاییز

1. یکی از راه‌های مراقبت از مو در پاییز، کوتاه کردن موها به مقدار کم است. معمولا قسمت انتهایی موها خشک‌تر از قسمت‌های دیگر مو است. در این شرایط و با خشک شدن هوا، احتمال بروز موخوره بسیار بالا می‌رود. اگر تمایل به کوتاه کردن موها ندارید، حتما روغن آووکادو را در روتین برای درمان خشکی مو در پاییز قرار دهید. ماساژ موها هنگامی که کمی نم‌دار هستند با روغن آووکادو موجب رفع خشکی مو و تغذیه عمقی موها می‌شود. این کار از خشکی بیش از حد موها جلوگیری می‌کند و از رطوبت موها در برابر خشک شدن محافظت می‌کند. این روغن سرسار از ویتامین E است و موها را تقویت می‌کند.

2. رنگ کردن موها با رنگ‌های شیمیایی موجب خشک شدن ساقه مو و آسیب به آن می‌شود. موهای خشک و آسیب دیده نیاز به نگهداری و مراقبت دارند. توصیه می‌شود در فصل پاییز موهای خود را رنگ نکنید تا آسیب کمتری به آن‌ها وارد شود.

3. ماساژ پوست سر موجب خونرسانی بهتر و جذب مواد مغذی به مو می‌شود. این کار به نگهداری رطوبت و چربی در مو کمک می‌کند و یکی از راه‌های مراقبت از مو در فصل پاییز است.

4. شیوه بستن موها در حفظ سلامت آن‌ها تأثیر می‌گذارد. احتمال شکستگی موها در فصل پاییز بیشتر از سایر فصل‌ها است و دم اسبی بستن موها این خطر را افزایش می‌دهد. بهتر است در فصل پاییز با موهای خود به ملایمت رفتار کنید و از محکم بستن آن‌ها و دم اسبی بستن موها خودداری کنید.

5. استفاده از آب داغ موجب از دست رفتن چربی طبیعی موها می‌شود. این کار موها را خشک می‌کند. استفاده از آب سرد یا ولرم بهتر است. آب سرد منافذ پوست را باز نگه می‌دارد و رطوبت موها را حفظ می‌کند. در فصل پاییز بسیاری از افراد به دلیل سرد بودن هوا، با آب گرم و ولرم وها را شستشو می‌دهند. بهترین راه شستن موها با آب ولرم است و برای جلوگیری از سرما خوردگی، زمان بیرون آمدن از حمام، ساقه موها را با آب سرد شستشو دهید. همچنین مراقب باشید به مدت طولانی حمام نکنید. این کار موجب از دست رفتن چربی موها می‌شود.

6. از شستشو بیش از حد موها پرهیز کنید. موها را هرروز نشویید چون چربی طبیعی موها را کاهش می‌دهد. از شامپوهای قوی که چربی موها را بسیار کاهش می‌دهند، کمتر استفاده کنید.

7. از روغن‌های گیاهی برای درمان خشکی مو در پاییز استفاده کنید. روغن برای درمان خشکی مو بی‌نظیر عمل می‌کند.

8. استفاده از ماسک‌های آبرسان مو برای رفع خشکی موها بسیار مفید است و به مرطوب ماندن موها کمک می‌کند.

9. تغذیه مناسب، مصرف مداوم آب، استفاده از چربی‌های طبیعی و میان‌وعده‌هایی مثل آجیل موجب تقویت موها شده، چربی آن‌ها را حفظ کرده و از خشکی مو در پاییز جلوگیری می‌کنند.

مصرف سبزیجات حاوی آهن سبب تقویت موها می‌شود. استفاده از ماهی و مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب به حفظ درخشندگی موها کمک می‌کند.

خلاصه

کوتاهی مو، رنگ نکردن موها، ماساژ پوست سر، ملایم بستن موها، شستشو موها با اب سرد یا ولرم، عدم شستشو بیش از حد موها، استفاده از روغن‌های گیاهی و مصرف مواد غذایی سالم موجب رفع خشکی موها می‌شود.

علت خشکی مو در پاییز چیست

معرفی روغن‌های گیاهی و نحوه مراقبت از مو در پاییز

روغن‌های بسیاری هستند که موجب رفع خشکی موها می‌شوند. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

روغن آرگان

این روغن معجزه‌ای برای موهای خشک است. روغن آرگان موهای خشک و وز را نرم و ابریشمی می‌کند. ترکیبات آن برای مو بسیار مفید است و از بهترین روغن‌های گیاهی برای تقویت مو است. استفاده از این روغن در فصل پاییز بسیار توصیه شده است. خرید روغن آرگان معمولا برای رفع خشکی و آسیب وارد شده به موها انجام می‌شود. در فصل پاییز معمولا استفاده از سشوار افزایش می‌یابد و ماساژ موها با روغن آرگان قبل از سشوار کشیدن، مانع از آسیب رسیدن به موها می‌شود. روغن آرگان لایه محافظتی قوی روی موها ایجاد می‌کند و بهترین روتین برای درمان خشکی مو در پاییز است.

روغن آووکادو

همان‌طور که اشاره کردیم این روغن موجب آبرسانی عمیق به موها می‌شود و از ایجاد خشکی و موخوره جلوگیری می‌کند. روغن آووکادو یکی از مفیدترین روغن‌ها برای درمان خشکی موها است. از این روغن به صورت روزانه برای موها استفاده کنید. با خرید روغن آووکادو هر روز ۵-۷ قطره روغن روی موها ماساژ دهید تا موهای شما در پاییز از شر خشکی در امان بمانند.

روغن نارگیل

این روغن برای درمان خشکی مو بسیار توصیه شده است. این روغن سرشار از اسیدهای چرب است و موهای خشک و آسیب دیده را ترمیم می‌کند. روغن نارگیل موجب تأمین پروتئین مورد نیاز موها می‌شود و از درخشندگی موها محافظت می‌کند. مصرف روغن نارگیل به صورت موضعی، موها را مرطوب نگه می‌دارد و مانع از خشک شدن موها می‌شود. روغن نارگیل را به ساقه موها ماساژ دهید و پس از یک ساعت موها را شستشو دهید. همچنین استفاده از آن به صورت روزانه و در حد چند قطره، موجب حفظ چربی طبیعی موها می‌شود. خرید روغن نارگیل معمولا برای موهای فر و خشک انجام می‌شود. این روغن نسبتا سنگین است و بهتر است افرادی که موی چرب دارند از روغن‌های سبک‌تر استفاده کنند.

روغن ماکادمیا

این روغن یکی از قوی‌ترین روغن‌ها برای رفع خشکی مو است. روغن ماکادمیا بافت بسیار سبکی دارد، سریعا جذب می‌شود و به همین دلیل استفاده از آن برای موهای چرب نیز بسیار مفید است. پس از ماساژ موها با روغن ماکادمیا، چربی روی مو احساس نمی‌کنید و موها کاملا تغذیه می‌شوند.

روغن آلوئه ورا

این روغن یک آبرسان فوق‌العاده است. روغن آووکادو روغن سبکی است و برای تمام انواع موها مفید است. این روغن برای درمان خشکی مو در پاییز استفاده می‌شود. استفاده از آن موجب جذب رطوبت کافی به موها می‌شود و از خشکی موها جلوگیری می‌کند.

روغن کنجد

این روغن خونرسانی به پوست سر را افزایش می‌دهد و انتقال مواد غذایی به موها را بهبود می‌بخشد. همچنین با تأمین چربی، موهای خشک و آسیب دیده را تغذیه می‌کند.

علاوه بر استفاده موضعی از روغن‌های گیاهی، اضافه کردن مقداری روغن به شامپو موجب رفع خشکی موها می‌شود. می‌توانید برای این کار کمی روغن نارگیل یا زیتون به شامپو خود اضافه کنید.

در فصل پاییز ممکن است با ریزش فصلی مو نیز مواجه شوید. برای درمان این مشکل نیز روغن‌های گیاهی بسیار کارامد هستند.

خلاصه

روغن آرگان برای درمان خشکی مو در پاییز فوق‌العاده است. روغن آووکادو موها را آبرسانی می‌کند. روغن نارگیل چربی خوبی به موها می‌دهد و آن‌ها را تقویت می‌کند. روغن ماکادمیا روغنی سبک برای موها است و چربی آن روی مو باقی نمی‌ماند. روغن آلوئه ورا و کنجد نیز برای درمان خشکی مو بسیار موثر هستند.

ماسک‌های آبرسان مو و رفع خشکی مو

استفاده از ماسک‌های خانگی که شامل عسل، تخم مرغ، موز، ماست و… می‌شوند موجب ذخیره چربی در مو، حفظ رطوبت و جلوگیری از خشکی مو در فصل پاییز می‌شود. استفاده از ماسک‌ها به درمان شوره سر نیز کمک می‌کند. ماسک‌های خانگی موجب رفع باکتری و قارچ پوست سر می‌شوند و شوره سر را برطرف می‌کنند.

روغن برای درمان خشکی مو

جمع‌بندی

در فصل پاییز به دلیل از بین رفتن رطوبت هوا، موها به شدت آسیب می‌بینند. در این فصل باید بیشتر از هر موقع دیگر، مراقب سلامت موهای خود باشید. خشکی موها موجب بروز موخوره، وزی مو، شکنندگی موها، آسیب به ساقه مو و… می‌شود. کنترل خشکی مو و درمان خشکی مو در پاییز با روغن‌های گیاهی امکان پذیر است. این کار به حفظ چربی طبیعی مو کمک می‌کند. همچنین عدم شستشو زیاد موها، کوتاه کردن مو، تغذیه مناسب و… راه‌های دیگری برای جلوگیری از خشکی مو در پاییز هستند. سلامت موهای شما اهمیت زیادی دارد. موهای سالم نرم و درخشان هستند. همچین بافتی یکدست و بدون گره دارند.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی زیبایی و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت