آنچه باید درباره طلای مایع، روغن آرگان بدانید

مهگل رئیس صفریمهگل رئیس صفری
2,627 بازدید
خواص روغن آرگان

خواص روغن آرگان چیست؟

همه ما به سلامت پوست و مو خود اهمیت می‌دهیم و دوست داریم تا جوان و زیبا به نظر برسیم؛ برای سلامت پوست و مو خود هزینه‌های بسیاری را صرف می‌کنیم، از محصولات آرایشی و بهداشتی، بوتاکس و… استفاده می‌کنیم. اما توجه داشته باشید که تمام این‌ها علاوه بر پرهزینه بودن برای سلامت شما مضر است. محصولات آرایشی و بهداشتی خارجی برای استفاده افراد در محیط‌های سازنده ساخته شده و در بسیاری از موارد تاثیر مثبتی روی بدن شما نخواهد داشت. اما چاره این کار چیست؟ برای داشتن زیبایی و سلامتی خود چه باید کرد؟

در ادامه به بررسی فواید و خواص روغن آرگان خواهیم پرداخت، این روغن یک محافظت کننده عالی برای سلامتی و زیبایی پوست و موی شما است همچنین در این مقاله شما را برای خرید روغن آرگان اصل راهنمایی می‌کنیم.

خواص روغن آرگان چیست و چگونه تهیه می‌شود؟

روغن آرگان از دانه و میوه‌های درخت آرگان، که در اکثر مواقع در کشورهای شرق آسیا رشد می‌کند، به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. این روغن، به دلیل داشتن انواع ویتامین‌های E ،C ،A، امگا 3 و… است. در گذشته از روغن آرگان برای ترمیم التهاب‌های پوستی، درمان زخم و تسکین دهندگی درد استخوان و درمان نیش حشرات استفاده می‌شود.

یک ترمیم کننده فوق‌العاده است، زمان که از این روغن به صورت موضعی استفاده می‌کنید، سرعت رشد و تولید سلول‌های تازه در پوست و موی شما افزایش می‌یابد.

روغن آرگان از انواع روغن‌های گیاهی پرمصرف برای مصرف موضعی و خوراکی است. این روغن که از دانه میوه درخت آرگان تهیه می‌شود.
این روغن که به عنوان طلای مایع شناخته می‌شود، برای سلامتی پوست و مو، تسکین درد استخوان و… بسیار موثر است.

خواص روغن آرگان برای پوست صورت

برخی از خواص روغن آرگان برای پوست:

  • مرطوب‌کننده و آبرسان
  • جوانسازی پوست
  • درمان خشکی و ترک پوست
  • ضد التهاب
  • ضدآفتاب طبیعی
  • درمان سیاهی و گودی زیر چشم و…

مرطوب‌کننده و آبرسان

شاید از ساده‌ترین خواص روغن آرگان اصل، خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی آن باشد. بسیاری از افراد که به کرم‎‌های مرطوب کننده حساسیت دارند از این روغن استفاده می‌کنند. این روغن به دلیل داشتن خواص آبرسانی از بروز خشکی و ترک‌های پوستی هم جلوگیری می‌کند. ویتامین E موجود در روغن آرگان باعث درمان آگزما پوستی می‌شود.

برای استفاده از خواص روغن آرگان برای پوست به عنوان یک مرطوب کننده یا آبرسان، روزانه مقدار چند قطره از آن را روی صورت خود ماساژ دهید.

جوانسازی پوست و جلوگیری از پیری زودرس

پیش از این گفته شد که روغن آرگان دارای خواص ترمیم کنندگی و افزایش دهنده سرعت رشد سلول‌های تازه است، علت چین و چروک و پیری پوست، کاهش رشد سلول‌های تازه است. محققان دریافته‌اند که ترکیب آن باعث افزایش قابل توجهی در الاستیسیته پوست می شود که به جوان ماندن پوست کمک می‌کند.

روغن آرگان نه تنها به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند بلکه چین و چروک پوست را کاهش داده و  برای جوان سازی پوست صورت مفید است.

نحوه استفاده از این محلول بسیار ساده است کافیست چند قطره از آن را  قبل از خواب روی صورت خود به صورت دورانی ماساژ دهید و صبح آن را بشویید. نگران چربی پوست خود نباشید؛ چربی و خواص روغن‌های گیاهی باعث بروز جوش در صورت نمی‌شود.

روغن آرگان خواص بسیاری دارد این روغن به دلیل داشتن ویتامین E بالا یک مرطوب کننده عالی است که پوست
شما را در برابر بروز اگزما و التهاب پوستی حفظ می‌کند. به علاوه این روغن از بروز چین و چروک پوست جلوگیری
کرده و به جوانسازی پوست کمک می‌کند.

درمان آکنه و جوش صورت

آکنه از معضلات پوستی بسیاری از افرادی است که دراکثر مواقع به دلیل مشکلات هورمونی بروز پیدا می‌کند. خواص موجود در روغن طبیعی آرگان، از بروز آکنه جلوگیری می‌کند و در درمان تنظیم میزان چربی پوست بسیار موثر است. امگا3 موجود در این روغن به درمان چند نوع مختلف آکنه کمک کرده و پوست را نرم و لطیف می‌کند.

روزی دو بار مقداری روغن آرگان را بر روی پوست تمیز صورت بمالید و خوب ماساژ دهید؛ بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید و خشک کنید. این کار را تا 3 هفته ادامه دهید تغییر را به سادگی احساس خواهید کرد.

لایه برداری و پاک سازی پوست

از این محلول معجزه آسا برای پاکسازی و لایه برداری از پوست صورت استفاده شود. لایه برداری منظم پوست صورت سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و منافذ صورت را برای آبرسانی و هوای بیشتر باز می‌کند.

درمان ترک بارداری

همان‌طور که پیش از این گفته شد روغن آرگان یک منبع غنی از ویتامین E است، ویتامین E از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری می‌کند و به رشد فوری و مجدد سلول‌ها کمک می‌کند. بسیاری از مادران باردار برای درمان ترک‌های پوستی شکم از انواع لیزر و بوتاکس استفاده می‌کنند. روغن آرگان یک جایگزین مناسب برای درمان ترک‎‌های شکم است. کافی است هرشب شکم خود را با این روغن ماساژ دهید.

چربی موجود در روغن نه تنها باعث بروز جوش نمی‌شود بلکه میزان چربی پوست را کنترل و تنظیم می‌کند. این
روغن یک لایه بردار بی‌نظیر برای پوست است و به علت داشتن ویتامین‌های موثر در رشد سلول را به ترمیم بافت‌های
آسیب دیده صورت و بدن مانند ترک شکم می‌پردازد.

ضد آفتاب طبیعی

تحقیقات نشان داده که روغن آرگان اصل ضد آفتاب طبیعی است که از پوست در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند. فعالیت آنتی‌اکسیدانی موجود در مایع از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد ناشی از نور خورشید محافظت کرده و از سوختگی و ظاهر شدن لک‌های تیره پوستی جلوگیری می‌کند.

به همین دلیل زنان مراکشی از روغن آرگان برای محافظت از پوست خود در برابر آفتاب‌های سوزان آفریقا استفاده می‎‌کنند این مایع طلایی رنگ یک جایگزین مناسب به جای ضد آفتاب‌های صنعتی است که در اکثر مواقع باعث افزایش چربی پوست، لک، افزایش رشد موهای زائد پوستی و… می‌شود.

استفاده از روغن آرگان در بلند مدت و به صورت مداوم می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد.

رفع التهاب‌های پوستی بعد از اصلاح

خانم و آقایان زمانی که پوست خود را اصلاح می‌کنند دچار خارش یا سوزش‌های پوستی می‌شوند؛ افرادی که وکس یا اپلاسیون می‌کنند نیز ممکن است دچار قرمزی و التهاب پوست شوند، روغن آرگان یک ماسک مناسب برای بعد از اصلاح است.

یک قطره روغن آرگان اصل را بر روی پوست صورت یا بدن بمالید و آرام ماساژ دهید تا التهاب رفع پوست شود.

کرم دور چشم آرگان

گودی و سیاهی زیر چشم از مشکلات اکثر افراد است، ویتامین E از جمله ویتامین‎‎‌های مورد نیاز پوست است که گودی و سیاهی دور چشم را رفع می‌‌کند.

برای تهیه ماسک دور چشم آرگان می‌توانید را با مقداری روغن جوجوبا، 10 قطره روغن دانه هویج و 10 قطره روغن ویتامین E ترکیب کنید. حالا یک کرم دور چشم حاوی روغن آرگان دارید که می‌توانید هر روز صبح برای رفع چین و چروک دور چشم استفاده کنید.

روغن آرگان یک تسکین دهنده بسیار عالی است، خانم‌ها و آقایان بعد از اصلاح، وکس یا اپیلاسیون از این روغن برای
کاهش التهاب قرمزی و تسکین درد بعد از اصلاح کمک می‌گیرند. روغن آرگان در برطرف کردن گودی و سیاهی زیر
چشم نیز موثر است. روغن آرگان یک ضدآفتاب بی‌نظیر و طبیعی نیز است.

بهبود جای زخم و نیش حشرات

ترکیب قوی آنتی‌اکسیدان ها و ویتامین E موجود در روغن آرگان اصل برای درمان سریع زخم‌ها و بریدگی‌ها و حتی درمان نیش حشرات موثر است. برای درمان زخم یک قطره از روغن آرگان را روی ناحیه بریدگی و آسیب دیده به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید تا جذب پوست شود.

نرم کننده ناخن‌ها

از این محلول به عنوان نرم کننده طبیعی برای ناخن‌های شکننده استفاده می‌شود، این روغن ناخن‌ها را تقویت کرده و باعث افزایش رشد ناخن‌ها می‌شود. علاوه بر این روغن آرگان از باکتری‌ها و عفونت‌های قارچی بر روی ناخن جلوگیری می‌کند. اگر بر اثر کاشت ناخن یا استفاده از لاک‌های بی‌کیفیت قارچ زده‌اید از این روغن به عنوان یک تقویت کننده و درمان کننده ناخن استفاده کنید.

برای درمان جای نیش حشرات، زخم و خراش پوستی می‌توانید از روغن آرگان استفاده کنید، این روغن یک ترمیم
کننده بی‌نظیر است و سرعت ترمیم پوست شما را افزایش می‌دهد. روغن آرگان از بروز قارچ‌ها روی ناخن جلوگیری
می‌کند و قارچ ناخن را درمان می‌کند. از این روغن برای استحکام و نرمی ناخن نیز استفاده کنید.

خواص روغن آرگان اصل برای موی سر

تقویت و رشد مو

فواید موجود در روغن آرگان ریشه مو را تقویت می‌کند و از ریزش مو و سفید شدن موهای شما جلوگیری می‌کند. استفاده از آن به افزایش رشد مو نیز کمک می‌کند.

درمان موخوره

یکی از دلایل بروز موخوره در افراد کمبود آب بدن و خشکی مو درنتیجه استفاده از رنگ‌های شیمیایی، اصطحکاک و… است. روغن آرگان اصل یک آبرسان بسیار موثر است که از بروز موخوره و خشکی مو جلوگیری می‌کند. همچنین روغن آرگان می تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای موخوره استفاده شود. این روغن موهای آسیب دیده را ترمیم می‌کند.

4 تا 10 قطره این روغن بر روی موهای خود بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح موهای خود را با آب و شامپو بشویید. اگر شوره سر دارید این روش را دو بار در هفته استفاده کنید.

درمان شوره سر

همان‌طور که گفته شد روغن آرگان یک آبرسان و مرطوب کننده موثر است و به دلیل داشتن میزان بالای ویتامین ‌E و آنتی‌اکسیدانی که دارد، با شوره و پوسته‌های خشک سر مبارزه می‌کند. زمانی که برای درمان شوره مو از شامپوهای ضدشوره استفاده می‌کنید، در واقع میزان زیادی از مواد شیمیایی قوی به پوست سر می‌رسانید ولی روغن طبیعی آرگان بدون آسیب به سر، با آبرسانی به مو مشکل را حل کند.

روغن آرگان برای سلامت موی سر نیز خواص بسیاری دارد این آبرسانی این روغن به موها از بروز شوره سر و موخوره
جلوگیری می‌کند. ماساژ این روغن روی ساقه مو باعث تقویت و افزایش رشد موی سر خواهد شد.

ماسک مو نرم کننده بعد از حمام

خام‌ها با مو‌های بلند اکثرا به دنبال ماسک مو و لوسیون مو با کیفیت برای سلامت مو‌های خود هستند. روغن آرگان با توجه به خواص زیادی که برای مو دارد یک ماسک فوق‌العاده برای مو بعد از حمام است. همچنین از این روغن می‌توان به عنوان ماده نرم‌کننده بعد حمام هم استفاده کرد. این روغن حالت وزی مو را می‌گیرد و موخوره را هم درمان می‌کند. این ماده به عنوان یک نرم کننده طبیعی مو شناخته می شود، دو سه قطره از آن را کف دست ریخته و آن را روی ساقه تا انتهای مو ماساژ دهید. روغن اصل یک ماسک مو فوق‌العاده برای درخشندگی، نرمی و جلوگیری از بروز موخوره است.

محافظ مو در برابر حرارت

این روغن گیاهی تنها یک محافظت کننده برای پوست نیست، این روغن از موهای شما در برابر وسایل حرارتی مانند اتو مو سشوار و… محافظت می‌کند. حرارت موجب خشکی مو، وزی و از بین رفتن مواد مغذی ساقه مو می‌شود. همچنین به ریشه مو و فولیکول‌های مو آسیب می‌زند. روغن آرگان یک لایه محافظتی روی مو ایجاد می‌کند که سبب دفع آسیب حرارت به آن می‌شود. همچنین برای تقویت مو مفید است.

افرادی که در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار دارند برای محافظ از موهای خود در برابر اشعه خورشید می‌توانند از این روغن استفاده کنند. تنها 4 قطره از این روغن را زمانی که موهای شما نم‌دار است روی قسمت ساقه مو و پایین مو بزنید تا در مقابل حرارت و اشعه مستقیم خورشید از موهایتان محافظت کند.

درمان ریزش مو

ریزش مو یکی از معضلاتی است که در خانم‌ها و مخصوصا در آقایان وجود دارد. همان‌طور که گفته شد این روغن طبیعی به دلیل داشتن ویتامین E به تقویت ریشه موهای شما کمک خواهد کرد. این روغن نه تنها در جلوگیری از ریزش مو موثر است، بلکه در صورت استفاده منظم رشد موهای جدید را هم افزایش می‌دهد.

این روغن موجب تقویت فولیکول‌های مو و جذب ویتامین‌ها به ریشه مو می‌شود. با این روغن می‌توانید انواع ماسک‌ها را برای مو درست کنید. طرز تهیه ماسک با روغن آرگان راحت است و موهای شما را از ریشه تقویت می‌کند. این کار مانع از ریزش مو می‌شود و پوست سر را برای رویش مجدد موها تغذیه می‌کند.

مراقبت از مو در برابر خورشید

تابش اشعه ماورای بنفش نه تنها سلامت پوست به خطر انداخته بلکه به موهای شما آسیب می‌زند. روغن آرگان از مو در برابر نور خورشید محافظت می‌کند. اگر ساعات طولانی از روز را در زیر نور آفتاب به سر کنید، دیگر نگران آسیب موهای خود با روغن آرگان نباشید.

کاربرد روغن آرگان برای ابروها

این روغن علاوه بر تقویت موها، برای ابرو هم مفید است. خواص روغن آرگان برای ابرو موجب رفع ریزش آن، ضخیم شدن ابرو و رویش مجدد ابروها می‌شود. این روغن با ویتامین E که دارد از خشکی ابرو جلوگیری می‌کند.

Still life with massage oil.
روغن آرگان یه محافظ قوی در برابر اشعه مضر خورشید و وسایل حرارتی (مانند سشوار و اتو مو) که برای سلامت مو
آسیب‌زا هستند، است. این روغن از ریزش مو در خانم‌ها و آقایان جلوگیری می‌کند. برای سلامت موهای خود 4 قطره از این
روغن را بعد از حمام روی ساقه موهای خود ماساژ دهید.  

عوارض مصرف روغن آرگان

به صورت کلی خطر یا مشکلی مصرف کنندگان این روغن را تهدید نمی‌کند. اما بهتر است قبل از استفاده از این روغن به صورت دائمی مقداری از آن را روی پوست خود مچ دست خود ماساژ دهید اگر بعد از یک ساعت پوست شما دچار خارش یا التهاب شد از این روغن برای پوست استفاده نکنید. در اکثر موارد کسانی به روغن آرگان حساسیت دارند که به بادام زمینی، بادام یا آجیل‌های درختی حساسیت دارند.

فواید روغن آرگان برای مصرف خوراکی

این مایع را می‌توان به صورت خوراکی و در حین آشپزی هم مصرف کرد. این روغن از سرطان پیشگیری می‌کند، کلسترول را کاهش می‌دهد، فشار خون را کنترل می‌کند و سیستم ایمنی و گوارش را تقویت می‌کند.

سخن پایانی

روغن طبیعی آرگان مانند طلای مایع است. این روغن یک معجزه‌گر فوق‌العاده برای پوست و مو است. قیمت روغن آرگان اگر صد درصد طبیعی و بدون ناخالصی باشد نسبتا بالا است. برای تشخیص روغن آرگان اصل برخی راهکارها راهنمای شما هستند. این روغن نباید هیچ مواد افزودنی مانند آب، ماده معطر یا حتی مواد نگهدارنده داشته باشد. روغن باید تنها در بطری شیشه‌ای تیره نگهداری شود چون نور می‌تواند ویژگی‌های مثبت آن را تحت تاثیر قرار دهد. این روغن آبکی و شل نیست و بافت نرم و کشسانی دارد.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد.

دسته بندی خواص خوراکی ها زیبایی و سلامتی گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت