تمامی خواص گلپر را از اینجا بخوانید؛ درمان نفخ معده با خواص گلپر و انار

وحید رمضانیوحید رمضانی
5,446 بازدید
خواص گلپر

فواید گلپر برای سلامتی

ادویه‌ها تنوع زیادی در طعم، رنگ و عطر غذا ایجاد می‌کنند. به همین دلیل ممکن است یک غذای مشخص، در فرهنگ‌های مختلف طعم متفاوتی داشته باشد. این معجزه ادویه است. ادویه‌ها حس چشایی شما را تقویت می‌کنند و برای تشخیص طعم‌های مختلف به شما کمک می‌کنند. همچنین موجب افزایش اشتها می‌شوند. ادویه‌ها روی هضم غذا تأثیر می‌گذارند و موجب ترشح اسید معده می‌شوند. گلپر از دسته گیاهان گلدار است. این گیاه چند ساله، معطر و دارای انواع گوناگونی است. خاستگاه گلپر ایران است. گلپر به عنوان ادویه برای پخت و پز استفاده می‌شود. از آن برای طبخ کباب یا تهیه ترشی هم استفاده می‌شود. اضافه کردن خواص گلپر به ترشی، از فاسد شدن آن جلوگیری می‌کند. گلپر علاوه بر غذا، در صنعت دارو هم کاربرد دارد. این گیاه طبع گرمی دارد و به همین دلیل برای برطرف کردن نفخ و گرفتن سردی غذاهایی مثل باقلا استفاده می‌شود. دانه‌‌های گلپر ادویه پرکاربردی هستند و برای پختن بسیاری از غذاها از آن‌ها استفاده می‌شود. خرید گلپر برای تقویت سیستم گوارشی استفاده می‌شود. پودر گلپر برای معطر کردن و به عنوان مصلح در کنار غذاهایی مثل: عدس، سیب زمینی، انواع سوپ‌ها، خورشت‌ها و نیز در کنار انار مصرف می‌شود.

خواص گلپر

اهمیت استفاده از ادویه‌ها

در گذشته خیلی بیشتر از خواص ادویه‌جات استفاده می‌شد و امروزه با تغییر شیوه زندگی، خواص دارویی بسیاری از ادویه‌ها فراموش شده است. فرهنگ استفاده از مواد غذایی طبیعی جای خود را به غذاهای نیمه آماده داده است و امروزه مصرف مواد ارگانیک بسیار کم شده است. ممکن است حس کرده باشید غذاهایی که الان استفاده می‌کنید، طعم و عطر غذاهای قدیمی را ندارد. دلیل آن استفاده از غذاهای آماده است. افراد کمی هم‌چنان به دنبال ادویه‌های ارگانیک می‌گردند و به طور معمول، افراد نسبت به استفاده از ادویه‌های مختلف بی‌تفاوت شده‌اند.

علاوه بر طب سنتی، تحقیقات و مشاهدات علم پزشکی هم فواید ادویه‌ها برای سلامتی را ثابت کرده‌اند. بسیاری از غذاهای پر ادویه سبب ترشح هورمون اندروفین می‌شوند و ترشح آن در بدن همانند یک مسکن عمل می‌کند. استفاده از ادویه‌ها انرژی و خوشحالی را افزایش می‌دهند و در کشورهایی که مردم آن‌ها غذاهای پرادویه مصرف می‌کنند، میزان ابتلا به افسردگی خیلی کم است.

در بین ادویه‌های مفید برای بدن، گلپر یکی از بهترین آن‌ها است و خواص آن کاربرد دارویی زیادی دارد.

خلاصه

مصرف ادویه‌ها علاوه بر ایجاد طیف وسیعی از طعم غذاها، موجب تأثیر بر حفط سلامتی بدن و شادابی شما می‌گذارد. ادویه‌ها موجب هضم بهتر غذا می‌شوند. مصرف گلپر نفخ معده را از بین می‌برد. این ادویه برای تهیه ترشی و رفع اثرات بد موادی مثل باقلا بر دستگاه گوارش، مفید است.

خواص گلپر برای سلامتی و مصارف دارویی آن

گلپر تنها یک ادویه برای خوش عطر و طعم کردن غذا نیست. گلپر خواص دارویی زیادی دارد و در طب سنتی استفاده زیادی از آن می‌شود. این ادویه برای کم کردن گازی که از سیب زمینی، عدس، لوبیا و باقلا در معده و روده ایجاد می‌شود، به غذاها اضافه می‌شود.

خاصیت ضدالتهابی گلپر

گلپر التهابات ناشی از بیماری نقرس و آرتروز را درمان می‌کند. این بیماری‌ها موجب ورم مفاصل می‌شوند که خواص گلپر آن را رفع می‌کند.

خواص گلپر برای تسکین درد

گلپر خاصیت ضد درد هم دارد و درد ناشی از ورم مفاصل و زخم‌های پوستی را از بین می‌برد. گلپر موجب کاهش کمردردهایی که ناشی از افزایش رطوبت بدن هستند، می‌شود.  

استفاده از ضماد گلپر، موم و روغن موجب تسکین دردهای مربوط به سیاتیک می‌شود.

پوست گلپر را با سرکه و پوست انار مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را برای درمان درد بواسیر و از بین بردن عارضه به کار ببرید.

خواص گلپر برای لاغری

خواص گلپر و افزایش آنتی‌اکسیدان بدن

بهم خوردن تعادل آنتی‌اکسیدان‌ها و رادیکال‌های آزاد، استرس اکسیداتیو را به وجود می‌آورد. رادیکال‌‌های آزاد مشکلات زیادی برای سلامتی به وجود می‌آورند و بالا رفتن سطح آن‌ها در بدن، عاملی برای ایجاد توده‌های سرطانی در بدن است. رادیکال‌های آزاد بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون را هم به وجود می‌آورند. به همین دلیل از بین بردن آسیب‎ آن‌ها به بدن، اهمیت بالایی دارد. آنتی‌اکسیدان‌ها موجب تخریب رادیکال‌های آزاد می‌شوند و سلول‌های آسیب دیده را ترمیم می‌کنند. خواص گلپر سبب بالا رفتن سطح آنتی‌اکسیدان‌های بدن شده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. گلپر مقاومت بدن را در برابر بیماری‌ها افزایش می‌دهد.

خلاصه

گلپر ادویه‌ای مفید برای سلامتی است. التهاب ناشی از بیماری نقرس و آرتروز را بهبود می‌بخشد. همچنین سبب درمان درد کمر و دردهای مفصلی می‌شود. گلپر سرشار از آنتی‌اکسیدان است و جذب آن‌ها به بدن موجب بالا رفتن سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها می‌شود.

آنتول؛ ترکیب مهمی که در فواید گلپر وجود دارد

مهمترین روغن فراری که در این ادویه وجود دارد، آنتول است. این ترکیب به عنوان طعم‌دهنده در صنایع غذا و دارو مورد استفاده قرار می‌گرد. آنتول برای تولید خمیردندان، دهان‌شویه، نوشیدنی و… مصرف می‌شود. همچنین به صابون رایحه خوبی می‌دهد، در مشاهدات میکروسکوپی و تهیه داروهای ضدنفخ از آنتول استفاده می‌شود. گلپر به میزان فراوانی آنتول دارد.

دفع میکروب‌ها و درمان بیماری‌های قارچی با خواص گلپر

گلپر خاصیت ضدمیکروبی دارد و از فعالیت عوامل بیماری‌زا در بدن جلوگیری می‌کند. گلپر یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است و موجب از بین بردن باکتری‌های مضر می‌شود. یکی از بهترین فواید گلپر، از بین بردن بیماری‌های قارچی است. بیماری‌های قارچی معمولا به دلیل سیستم ایمنی ضعیف یا بیماری دیابت به وجود می‌آیند. استفاده از پماد طبیعی که خواص گلپر در آن وجود داشته باشد، برای درمان این بیماری مفید است. اگر برگ‌های تازه گلپر را هم روی زخم بگذارید، آن را درمان می‌کند. مصرف گلپر موجب از بین رفتن قارچ کاندیدا هم می‌شود.

خواص گلپر برای لاغری و تناسب اندام

اضافه وزن مشکل رایجی است و امروزه افراد زیادی دنبال راه‌های راحت برای لاغری می‌گردند. بسیاری از گیاهان دارویی برای لاغری مفید هستند. استفاده از خواص گلپر برای لاغری نیز رایج است. این ادویه موجب کاهش چربی‌های دور شکم و افزایش تعریق بدن می‌شود. گلپر طبع گرمی دارد و سبب رفع سردی معده می‌شود. سردی معده عامل مهمی در داشتن اشتهای کاذب است. گلپر مکمل خوبی برای لاغری است و مصرف آن در کنار ورزش، تأثیر به‌سزایی در از بین بردن چربی‌های اضافی بدن دارد. گلپر یک چربی‌سوز طبیعی است و از داروهای مشابه شیمیایی برای کاهش وزن، مفیدتر است؛ چون هیچ گونه عوارضی برای بدن ندارد و دارویی طبیعی برای لاغری است. نوشیدن چای گلپر به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند. برای طعم بهتر و اثر بیشتر آن روی لاغری، می‌توانید مقداری عسل به این چای اضافه کنید.

خلاصه

خواص گلپر موجب برطرف کردن میکروب‌ها و باکتری‌های مضر بدن می‌شود. این ادویه یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است و موجب درمان قارچ می‌شود. همچنین مصرف آن به صورت ادویه یا دمنوش سبب چربی‌سوزی می‌شود. گلپر موجب کاهش وزن به صورت طبیعی می‌شود و جاایگزین مناسبی برای چربی‌سوزهای شیمیایی است.

خواص گلپر برای حافظه

استفاده از خواص گلپر برای لاغری و تهیه چای گلپر

مقداری گلپر را در قوری ریخته و بگذارید آب آن بجوشد. پس از حدودا ۱۵ دقیقه که روی حرارت ملایم بود، آن را در یک لیوان بریزید؛ اضافه کردن مقداری عسل، تلخی آن را کم می‌کند.

چرا باید از خواص گلپر با انار استفاده کنیم؟

ممکن است دیده باشید که برخی افراد از خواص گلپر با انار استفاده می‌کنند و برای شما سوال ایجاد شده باشد که استفاده از آن‌ها در کنار هم چه فایده‌ای دارد؟ انار نفخ ایجاد می‌کند و ریختن گلپر روی دانه‌های انار موجب برطرف کردن نفخ آن می‌شود. گلپر مصلح انار است. خوردن انار ممکن است برای برخی افراد سوزش یا درد معده ایجاد کند و مصرف گلپر همراه با آن، این مشکل را از بین می‌برد. در طب سنتی خوردن انار همراه با گلپر بعد از وعده غذایی نهار توصیه شده است چون به هضم غذا کمک می‌کند و از سوءهاضمه جلوگیری می‌کند.

استفاده از خواص گلپر با انار به صورت ناشتا فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارد. این ترکیب، معده را از میکروب‌ها پاکسازی می‌کند و فواید انار موجب تصفیه شدن خون می‌شود. همچنین استفاده از آن‌ها موجب بهبود سلامت پوست هم می‌شود.

دمنوش لاغری گلپر و انار

نوشیدن برخی دمنوش‌ها در کنار طعم خوبی که دارند، سبب بهبود گوارش و کاهش وزن می‌شوند. دمنوش انار و گلپر از آن گونه دمنوش‌هایی است که به تسریع لاغری کمک می‌کند. دانه‌های یک عدد انار را در قوری بریزید، آبجوش، گلپر، نبات و دارچین را هم اضافه کنید. اجازه دهید حدودا نیم ساعت روی شعله ملایم و غیر مستقیم دم بکشد، سپس آن را میل کنید.

خلاصه

خواص گلپر با انار موجب برطرف کردن نفخ انار می‌شود و از سوزش معده جلوگیری می‌کند. خوردن انار و گلپر ناشتا سبب پاکسازی معده و شادابی پوست می‌شود. همچنین دمنوش آن هم باعث تسریع لاغری می‌شود.

فواید گلپر برای دستگاه گوارش

گلپر تقویت کننده معده است. همان‌طور که گفتیم نفخ را درمان می‌کند. خواص آن مانع از بروز رفلاکس معده و حالت تهوع می‌شود. همچنین موجب از بین رفتن کرم‌های روده هم می‌شود.

خواص گلپر با انار

درمان کبودی دور چشم و خواص گلپر برای پوست

گلپر فواید زیادی برای پوست دارد و یکی از خواص گلپر برای پوست ، رفع تیرگی‌ها و کبودی‌های دور چشم است. استفاده از این ادویه و روغن زیتون برای ماساژ پوست دور چشم سبب درمان این مشکل می‌شود.

رفع علائم تشنج با خواص گلپر

خوردن گلپر به دلیل داشتن مقادیری تریپین موجب درمان تشنج می‌شود. نوشیدن دم‌کرده گلپر هم برای درمان تشنج مفید است.

تأثیر خواص گلپر برای حافظه و تقویت آن

سرد شدن طبع سر و مغز موجب کاهش حافظه می‌شود. این اتفاق بدن را کرخت می‌کند و سبب سستی و بی‌حالی هم می‌شود. مصرف ادویه گلپر در غذا موجب درمان سردی می‌شود و به تقویت حافظه کمک می‌کند. خواص گلپر برای حافظه از بروز بیماری‌های آلزایمر جلوگیری می‌کند و لرزش بدن را از بین می‌برد.

خلاصه

گلپر دستگاه گوارش را تقویت می‌کند، موجب درمان کبودی دور چشم می‎شود، به رفع تشنج کمک می‌کند و برای تقویت حافظه بسیار مفید است.

خواص گلپر برای کلیه و دفع سنگ آن

کلیه‌ها عضو حیاتی برای بدن محسوب می‌شوند. آن‌ها مواد زائد و سموم بدن را دفع می‌کنند. به همین دلیل اهمیت زیادی برای سلامتی بدن دارند و قبل از آن که به مشکل جدی بخورند، باید از آن‌ها محافظت کنید. اگر دچار نفخ، پف زیر چشم، تغیر رنگ ناگهانی پوست و کبودی زیر چشم‌ها شده‌اید، بهتر است هر چه زودتر از داروهای گیاهی برای درمان مشکلات کلیوی استفاده کنید. استفاده از داروهای گیاهی سبب حفظ سلامتی کلیه‌ها می‌شوند. خواص گلپر برای کلیه موجب افزایش ادرار می‌شود.

خواص گلپر برای قاعدگی

استفاده از خواص گلپر برای قاعدگی ، اختلالات هرمونی را در این دوره کاهش می‌دهد و موجب افزایش ادرار در خانم‌هایی که دوران قاعدگی را می‌‌گذرانند، می‌شود و نفخ بدن در این دوران را از بین می‌برد.

خواص گلپر برای کلیه

میکروب‌زدایی محیط با دود گلپر

شاید دیده باشید که همراه اسپند، گلپر دود می‌کنند؛ چون گلپر هم تأثیر زیادی در از بین بردن میکروب‌های محیط دارد. خواص گلپر و استنشاق دود آن، موجب بالا بردن عملکرد مغز هم می‌شود.

خواص گلپر برای سرماخوردگی و بیماری‌های نفسی

دم‌کرده گلپر موجب درمان سرماخوردگی می‌شود. خواص گلپر برای رفع مشکلات ریوی و تنفسی مفید است. گلپر اختلالات و عفونت‌های دستگاه تنفسی را درمان می‌کند.

خلاصه

گلپر موجب دفع سموم بدن می‌شود و با زیاد کردن ادرار، از بروز سنگ کلیه جلوگیری می‌کندو همچنین اختلالات هورمونی را در دوران قاعدگی زنان از بین می‌برد. خواص گلپر برای سرماخوردگی سبب درمان آن و رفع مشکلات تنفسی می‌شود. دود گلپر یک میکروب‌زدا قوی برای محیط است و موجب ضد عفونی کردن هوا می‌شود.

از بین بردن علائم دیابت با خواص گلپر

تحقیقات نشان می‌دهند گلپر خواص ضد دیابتی دارد و مصرف آن موجب کاهش تری‌گلیسیرید بدن می‌شود. گلپر خطر بالا رفتن فشار خون را هم کم می‌کند و از این طریق موجب کاهش عوامل خطرناک و به وجودآورنده دیابت می‌شود.

نگهداری گلپر

مانند سایر ادویه‌جات، گلپر هم باید از دور از گرما، رطوبت و نور نگهداری شود. نگهداری گلپر در ظرف شیشه‌ای و جای خنک و تاریک موجب بالا رفتن ماندگاری آن می‌شود.

احتیاط در مصرف گلپر

گلپر طبع گرمی دارد و افراد گرم مزاج باید در مصرف آن احتیاط کنند. مصرف بیش از اندازه از خواص ادویه گلپر موجب تپش قلب بالا می‌شود. خانم‌های باردار هم نباید بی‌رویه از چای گلپر استفاده کنند. استفاده بیشتر از ۲ گرم گلپر در روز برای خانم‌های باردار مجاز نیست و ممکن است باعث سقط جنین شود.

استفاده موضعی از گلپر برای پوست ممکن است حساسیت‌زا باشد و روی بدن برخی افراد کهیر ایجاد کند. به همین دلیل بهتر است ابتدا مقدار از ماسک گلپر را روی پوست بازو امتحان کنید و اگر نشانه‌ای از سوزش، قرمزی یا خارش مشاهده نکردید، با خیال راحت از آن استفاده کنید.

خواص گلپر برای قاعدگی

جمع‌بندی

گلپر ادویه‌ای ایرانی است و مهمترین خاصیت آن برای بدن، از بین بردن نفخ است. گلپر سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و لرزش بدن را از بین می‌برد. همچنین برای درمان تشنج مفید است. مصرف آن همراه با انار باعث از بین بردن سوزش معده می‌شود و معده را میکروب‌زدایی می‌کند. گلپر حافظه را تقویت می‌کند و خواص آن سموم بدن را رفع می‌کند. مصرف بی‌رویه گلپر ممکن است تپش قلب بالا ایجاد کند یا ماسک آن برای برخی افراد حساسیت‌زا باشد. به طور کلی خواص گلپر برای سلامتی مفید است و بهتر است با غذاهایی که طبع سردی دارند مصرف شود.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک (انواع میوه خشک ، روغن گیاهی مانند: روغن آرگان ، روغن نارگیل ، روغن خراطین ، دمنوش ، ادویه ) در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی خواص خوراکی ها زیبایی و سلامتی گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت