تمامی خواص روغن درخت چای ؛ ضدعفونی کننده طبیعی و درمان زخم

وحید رمضانیوحید رمضانی
2,976 بازدید
روغن درخت چای

روغن درخت چای و فوایدی که درباره آن نمی‌دانستید

گیاه درخت چای دارای درخت کوچکی است که در برخی مناطق استرالیا رشد می‌کند. گیاه درخت چای با چای نوشیدنی متفاوت است و نباید این گیاه را با چای معمولی اشتباه گرفت. این گیاه برگ‌های معطری دارد و از گذشته از خواص دارویی آن برای ضد عفونی کردن استفاده شده است. از برگ‌های این گیاه روغن تهیه می‌کنند. از خواص روغن درخت چای در صنعت لوازم آرایش استفاده می‌شود. خرید روغن درخت چای معمولا برای حل مشکلات پوستی، رفع قارچ سر و ناخن، درمان شوره سر و… انجام می‌شود. این روغن فواید زیادی برای بدن دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

خواص روغن درخت چای

تمامی خواص روغن درخت چای برای سلامتی

برگ‌های این گیاه و روغن آن از گذشته در طب سنتی برای درمان بیماری سرماخوردگی و از بین بردن سرفه استفاده شده است. همچنین برگ آن برای بهبود زخم کاربرد داشته است.

از بین بردن قارچ و باکتری با روغن درخت چای

این روغن حاوی ترکیبات ضدقارچ و باکتری است. مصرف موضعی این روغن روی پوست موجب درمان عفونت‌ها و قارچ‌ها می‌شود. این خاصیت روغن درخت چای سبب می‌شود به راحتی عارضه‌های پوستی را برطرف کنید و نگران قارچ پوست نباشید.

درمان بوی عرق با روغن درخت چای

باکتری‌های مضر بدن سبب بوی بد عرق می‌شوند. غده‌های عرق زیادی زیر بغل وجود دارند و در صورتی که عرق شما بوی بدی بدهد، باعث ناراحتی شما و اطرافیان می‌شود. لوسیون‌ها، اسپری‌ها و ما‌م‌های زیادی برای برطرف کردن بوی عرق وجود دارند. بسیاری از آن‌ها ضد عرق هستند و ممکن است باعث بسته شدن منافذ عرق شوند یا حساسیت پوستی ایجاد کنند. بهتر است در منزل یک خوشبو کننده و ضدعرق طبیعی درست کنید و آن را جایگزین مواد طبیعی کنید.

برای اینکه این مام طبیعی را درست کنید به روغن نارگیل، جوش شیرین، شی‌باتر (کره شی)، موم عسل، روغن درخت چای و نشاسته ذرت نیاز دارید.

۳ قاشق غذاخوری شی‌باتر و روغن نارگیل را با یک قاشق غذاخوری موم عسل در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و آن‌ها را ذوب کنید. سپس آن را از روی حرارت بردارید. یک‌ چهارم پیمانه نشاسته ذرت و جوش شیرین و ۲۰-۳۰ قطره روغن درخت چای اضافه کنید. با قاشق به اندازه‌ای هم بزنید که کاملا با هم مخلوط شوند و بعد آن را در ظرف مام بریزید و اجازه دهید چند ساعت استراحت کند. این مخلوط را در یخچال نگهداری کنید و از آن به عنوان ضدعرق استفاده کنید.

خلاصه

خواص روغن درخت چای برای درمان باکتری و قارچ مفید است. با این روغن یک ضدعرق خانگی درست کنید و بوی بد عرق را رفع کنید. در قدیم از گیاه درخت چای برای درمان سرماخوردگی و سرفه استفاده می‌شد.

خواص روغن درخت چای برای پوست

روغن درخت چای یکی از بهترین روغن‌ها برای از بین بردن جوش است. این روغن به اندازه داروهای ضدجوش برای درمان جوش‌های صورت مفید است و به راحتی آن‌ها را برطرف می‌کند. تحقیقات نشان داده این روغن می‌تواند تا سه برابر میزان جوش‌های ایجاد شده را کاهش دهد. از این روغن می‌توانید به صورت مستقیم روی جوش‌های صورت و بدن استفاده کنید و اگر باعث سوزش شد، به آن آب اضافه کنید و با پنبه روی پوست بزنید.

نتایج حقیقات نشان می‌دهند روغن درخت چای به اندازه دارو بنزوئیل پراکسید در از بین بردن جوش‌ها موثر است.

علاوه بر رفع جوش، خواص روغن درخت چای برای پوست سبب از بین بردن جای جوش، حتی جای جو‌ش‌های قدیمی، می‌شود.

بسیاری از محصولات ضد جوش روغن درخت چای در فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها وجود دارند. می‌توانید محلول ضد جوش را در خانه با روغن درخت چای ارگانیک تهیه کنید. به این صورت که ۹ پیمانه آب و ۱ پیمانه روغن را با هم مخلوط کنید و آن را با پنبه یا گوش پاک کن به جوش‌ها بزنید.

خواص روغن درخت چای برای مو چگونه عمل می‌کند؟

ریزش مو، نازک شدن آن‌ها و شوره مو از جمله مشکلات دردسر ساز هستند که باعث ناراحتی افراد زیادی شده‌اند. اگر از درمان‌های خانگی و گیاهی استفاده کرده باشید، می‌دانید که در بسیاری از موارد محصولات گیاهی تأثیر بهتری برای حل مشکلات، نسبت به داروهای شیمیایی دارند.

روغن درخت چای با از بین بردن باکتری‌های پوست سر، فولیکول مو را تقویت می‌کند و شوره را از بین می‌برد. همچنین سبب تنظیم چربی مو می‌شود و برای موهای چرب بسیار مفید است. این روغن به رویش مجدد مو کمک می‌کند. از خواص روغن درخت چای برای مو می‌توانید همراه با شامپو استفاده کنید یا قبل از حمام آن را به موهای خود بزنید.

بهتر است قبل از استفاده از این روغن، آن را رقیق کنید. می‌توانید آن را با روغن نارگیل ترکیب کنید. برای تهیه محلول مو روغن چای، روغن نارگیل را با این روغن ترکیب کنید. مخلوط کردن این دو روغن با هم، یک تغذیه کننده فوق‌العاده برای مو درست می‌کند. این محلول را تا ۳ بار در هفته می‌توانید استفاده کنید.

خلاصه

روغن درخت چای سبب درمان جوش و آکنه می‌شود. همچنین تأثیر خیلی خوبی برای رفع جای جوش دارد و خواص آن برای درمان لکه‌هایی که از جوش روی بدن مانده، مفید است. از خواص روغن درخت چای برای مو و درمان ریزش و شوره استفاده می‌شود. این روغن چربی مو را تنظیم کرده و فولیکول مو را تقویت می‌کند.

خواص روغن درخت چای برای مو

خواص روغن درخت چای برای واژن و رفع عفونت آن

واژن خانم‌ها خیلی زود دچار عفونت و قارچ می‌شود و به همین دلیل به مراقبت زیادی نیاز دارد. مصرف روغن درخت چای برای رفع عفونت واژینال مفید است. این روغن قبل از استفاده باید رقیق شود و بهتر است با روغن جوجوبا یا نارگیل رقیق شود. از خواص روغن درخت چای برای واژن به تنهایی استفاده نکنید چون ممکن است سبب خارش یا سوزش شود. ترکیب این روغن با یک روغن حامل مثل روغن نارگیل را به دستمالی تمیز آغشته کنید و آن را به واژن بزنید.

تهیه دهان‌شویه طبیعی با روغن درخت چای

خواص روغن درخت چای از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند. این روغن مانع از ایجاد پلاک دندان می‌شود. با روغن درخت چای می‌توانید یک دهان‌شویه طبیعی درست کنید. یک قطره از آن را در یک لیوان آب بریزید و دهان خود را با آن شستشو دهید. مراقب باشید آن را قورت ندهید چون مسمومیت ایجاد می‌کند.

چگونه ضدعفونی کننده طبیعی درست کنیم؟

همان‌طور که گفتیم از گذشته از خواص روغن درخت چای برای ضدعفونی کردن استفاده می‌‌شده و امروزه این مواد طیف گسترده‌ای در بازار دارند. انواع مواد ضدعفونی کننده از ترکیبات شیمیایی تهیه می‌شوند که برای بسیاری از افراد حساسیت‌زا هستند و مشکلات پوستی به وجود می‌آورند. روغن درخت چای بسیاری از ویروس‌ها و باکتری‌ها را از بین می‌برد. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند مصرف شوینده‌هایی که حاوی روغن درخت چای هستند، تأثیر بهتری بر از بین بردن آلودگی‌های دست و پوست دارند.

برای تهیه این محلول ضدعفونی کننده در منزل به روغن درخت چای، روغن فندق، روغن ویتامین E، ژل آلوورا و روغن اسطوخودوس نیاز دارید.

۳۰ قطره روغن درخت چای، یک قاشق غذاخوری روغن فندق، ۲۵۰ گرم ژل آلوورا، مقدار خیلی کمی روغن ویتامین E و ۱۰ قطره روغن اسطوخودوس را با هم مخلوط کنید. از این ژل می‌توانید برای ضد عفونی کردن دست‌ها استفاد کنید.

خلاصه

روغن طبیعی درخت چای برای رفع عفونت واژن مفید است. این روغن مانع از پوسیده شدن دندان می‌شود و یک دهان‌شویه طبیعی است. با استفاده از خواص روغن درخت چای می‌توانید یک ضدعفونی کننده طبیعی برای دست درست کنید و از ایجاد حساسیت پوستی با محصولات شیمیایی جلوگیری کنید.

بهبود زخم‌ها و ضدعفونی کردن محل زخم با روغن درخت چای

زخم‌های به وجود آمده در سطح پوست باید ضدعفونی شوند و برای این کار مواد ضدعفونی کننده شیمیایی وجود دارند. برخی از این مواد پوست را خشک می‌کنند ولی روغن درخت چای طبیعی است و باکتری‌های محل زخم را به راحتی از بین می‌برد. روغن درخت چای موجب بهبود سریع‌تر زخم می‌شود و از عفونت کردن آن جلوگیری می‌کند. این روغن با افزایش گلبول‌های سفید در محل زخم سبب بهتر شدن وضعیت آن می‌شود و به درمان زخم کمک می‌کند.

برای استفاده از آن ابتدا محل زخم را به خوبی شستشو دهید. ۱-۲ قطره روغن درخت چای را با یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را روی محل زخم بزنید. سپس محل زخم را با باند بپوشانید. این کار را چند بار دیگر هم انجام دهید تا زخم کاملا بهبود پیدا کند.

رفع قارچ ناخن با خواص روغن درخت چای

استفاده از خواص روغن‌های گیاهی برای درمان بیماری‌ها رواج پیدا کرده است. درمان بیماری‌های مربوط به ناخن هم با محصولات گیاهی، به راحتی انجام می‌شود. عفونت قارچی ناخن شایع است و ممکن است به آن دچار شده باشید. اگر طرفدار استفاده از محصولات ارگانیک هستید، خواص روغن درخت چای بیماری ناخن شما را برطرف می‌کند. روزانه یک بار ناخن‌ها و نواحی که دچار قارچ شده‌اند را با این روغن ماساژ دهید و حداقل تا دو ساعت به آن‌ها آب نزنید که خواص روغن کاملا جذب ناخن شود.

خلاصه

از روغن درخت چای برای برطرف کردن باکتری‌های محل زخم و بهبود سریع‌تر آن استفاده کنید. این روغن موجب درمان قارچ ناخن می‌شود و عفونت را از بین می‌برد.

خواص روغن درخت چای برای پوست

از بین بردن التهابات پوستی با روغن درخت چای

بسیاری از افراد دچار التهابات پوستی و درماتیت تماسی می‌شوند و به دنبال راه چاره برای درمان آن می‌گردند. برخی افراد با موادی سر و کار دارند که حساسیت پوستی ایجاد می‌کنند و باعث قرمزی، سوزش و خارش برای پوست می‌شوند. این افراد می‌توانند از خواص روغن درخت چای برای پوست استفاده کنند و به میزان قابل توجهی التهاب پوست را از بین ببرند.  

استفاده از این روغن برای درمان نیش حشرات هم مفید است و یک آنتی‌هیستامین طبیعی برای درمان جای نیش است. از خواص روغن درخت چای برای بهبود بخشیدن زخم‌ها و التهابات بیماری پسوریازیس هم استفاده می‌شود. این بیماری درمان قطعی ندارد و نوعی بیماری خودایمن است؛ اما مصرف روغن درخت چای موجب بهتر شدن التهابات روی پوست می‌شود.

برای این کار یک قاشق چای‌خوری روغن درخت چای را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و روغن زیتون ترکیب کنید و حداقل روزی دو بار آن را روی محل نیش و التهاب ماساژ دهید تا رفع شود.

دفع حشرات مزاحم با روغن درخت چای

اگر همیشه با حشرات مزاحم مشکل دارید، اگر نیش حشرات و پشه شما را اذیت می‌کند، برای داشتن خوابی راحت و دور شدن از حشرات، با روغن درخت چای محلول دفع کننده حشرات تهیه کنید. می‌توانید آن را به بدن خود، لباس‌ها و محیط اطراف اسپری کنید.

برای تهیه این محلول، روغن نارگیل یا زیتون را با الکل به نسبت مساوی مخلوط کنید. ۱۰ قطره روغن درخت چای، مقداری روغن اسطوخودوس و روغن پونه هم اضافه کنید تا بوی خوبی بگیرد. این اسپری نباید با چشم‌ها و دهان تماس داشته باشد.

خلاصه

التهابات پوستی با خواص روغن درخت چای به راحتی درمان می‌شوند. این روغن درمانی موثر برای نیش حشرات است. خواص آن موجب دفع دور شدن حشرات مزاحم می‌شود و در فصل تابستان یا هنگام طبیعت گردی بسیار کاربرد دارد.

تهیه ضدعفونی کننده سطوح با روغن چای

برای پاک کردن و ضدعفونی کردن سطوح می‌توانید از این روغن استفاده کنید. ممکن است پاک کننده‌های شیمیایی برای شما و کودکان مشکلات تنفسی ایجاد کنند. برای تهیه این پاک کننده، سه چهارم پیمانه آب، نصف پیمانه سرکه و ۲۰ قطره روغن درخت چای را با هم ترکیب کنید. سپس آن را در ظرفی بریزید که بتوانید اسپری کنید. پس از آن که سطح مورد نظر را با محلول پاک کردید، روی آن دستمال تمیزی بکشید و آن را خشک کنید. برای هر بار استفاده، بطری را خوب تکان دهید تا روغن مخلوط شود.

عوارض روغن درخت چای چیست؟

برای اینکه این روغن بیشترین تأثیر را روی سلامتی شما بگذارد، آن را به صورت خالص و ارگانیک تهیه کنید. روغن درخت چای باید عطر تندی داشته باشد و بدون اسانس  یا مواد افزودنی باشد. قبل از اینکه این روغن را مصرف کنید، مقداری از آن را روی بازو امتحان کنید و اگر سوزش، خارش و قرمزی ایجاد نشد، با خیال راحت از آن استفاده کنید. یکی از عوارض روغن درخت چای این است که ممکن است پوست شما را خشک کند؛ به همین نباید بیش از حد از آن استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید روغن درخت چای برای استفاده موضعی است و نباید خورده شود. بسیار مراقب باشید که کودکان این روغن را نخورند چون مسمومیت شدید ایجاد می‌کند. همچنین برای سیستم عصبی حیوانات خانگی مثل سگ و گربه، مضر است و آن‌ها را دچار تشنج می‌کند.

خواص روغن درخت چای برای واژن

جمع‌بندی

به طور کلی خواص روغن درخت چای برای سلامتی، پوست، مو و… مفید است. این روغن ضرری برای بدن ندارد و اگر بیش از اندازه استفاده نشود، بسیار مفید است. روغن درخت چای سبب رفع جوش، جای جوش و التهابات پوستی می‌شود. این روغن برای ضدعفونی کردن زخم و بهبود آن به کار می‌رود. همچنین یک دفع کننده برای حشرات محسوب می‌شود. این روغن عفونت واژن را از بین می‌برد. مصرف آن سبب درمان قارچ ناخن می‌شود. روغن درخت چای التهاب پوست را از بین می‌برد، جای جوش را درمان می‌کند و سوزش ناشی از نیش حشرات را رفع می‌کند. یکی از عوارض روغن درخت چای این است که احتمال خشکی پوست را بالا می‌برد و نباید بیش از حد ازآن استفاده شود. در تمام موارد استفاده از این روغن، بهتر است آن را با یک روغن حمال رقیق کنید. این روغن برای از بین بردن شوره سر هم مفید است.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی زیبایی و سلامتی گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت