تداخل دمنوش ها -کدام دمنوش‌ها را نمی‌توان ترکیب کرد؟

وحید رمضانیوحید رمضانی
16,407 بازدید
تداخل دمنوش های گیاهی

هر آنچه لازم است در مورد دمنوش‌ها و زمان مصرف آن‌ها بدانید

دمنوش‌های گیاهی از گذشته‌های بسیار دور مورد استفاده انسان‌ها قرار گرفتند. دمنوش‌های گیاهی از برگ خشک شده گیاهان، گل‌ها و میوه‌های خشک به دست می‌آیند. همچنین از ادویه جات نیز استفاده بی‌شماری برای تهیه دمنوش می‌شود. در بسیاری از کشورهای دنیا، دمنوش‌های گیاهی جایگزین نوشیدنی‌های مضر شده‌اند. فواید دمنوش‌های گیاهی برای سلامتی بسیار زیاد است و قابل شمارش نیست. در طب سنتی از دمنوش‌ها برای رفع خستگی و درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر خواصی که دمنوش‌ها دارند، نکته قابل توجه در مورد آن‌ها، تداخل دمنوش ها است.

به یاد داشته باشید برخی دمنوش‌های گیاهی ممکن است با هم تداخل داشته باشد و برای سلامتی شما مضر باشد. هر کدام از دمنوش‌ها به تنهایی خواص بی‌نظیری برای سلامتی شما دارند. در مواردی می‌توانید از ترکیب دمنوش‌های گیاهی استفاده کنید. برخی افراد اعتقاد دارند مصرف دمنوش‌های گیاهی کاملا بی‌ضرر است و به هر مقداری که مایل هستند می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. همچنین در برخی مواقع این افراد چندین نوع دمنوش را با هم مخلوط کرده و استفاده می‌کنند. حتما باید از عدم تداخل آن‌ها مطمئن باشید. ترکیب دمنوش‌های گیاهی بدون اطلاع از تداخلی که ممکن است بین خواص آن‌ها وجود باشد، می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برای سلامتی شما همراه داشته باشد. ممکن است تداخل دمنوش های گیاهی، سردردهای شدید، تپش قلب و… را به دنبال داشته باشد.  

دمنوش‌های گیاهی کاربرد زیادی برای رفع خستگی، درمان مشکلات گوارشی، سردرد، تسکین دردهای قاعدگی، درمان سرماخوردگی و آنفولانزا، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان یبوست، تنظیم سطح قند و فشار خون، افزایش سوخت و ساز بدن و… دارند.

خرید دمنوش‌ها را از فروشگاه‌های مطمئن انجام دهید. بسیاری از فروشندگان ممکن است محصول تازه نفروشند یا به دمنوش‌ها ناخالصی اضافه کنند.

خلاصه

دمنوش‌های گیاهی تأثیر زیادی بر حفظ سلامتی شما دارند. استفاده از دمنوش‌ها موجب تقویت سیستم ایمنی، درمان بیماری‌ها، کنترل قند خون، ایجاد آرامش و… می‌شوند. تداخل دمنوش ها باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای شما می‌شود.

تداخل دمنوش ها

بهترین زمان برای خوردن دمنوش

دمنوش‌ها از آن دسته داروهایی به شمار می‌روند که مصرف آن‌ها بسیار زیاد است و عوارض جانبی خیلی کمی دارند. در صورت استفاده به موقع و کنترل شده از دمنوش‌ها دچار عوارض آن‌ها نمی‌شوید. دمنوش‌ها مواد معدنی مورد نیاز بدن و ویتامین‌ها را تأمین می‌کنند. همچنین با داشتن مقادیر بالا آنتی‌اکسیدان، از بروز بیماری‌های خطرناک جلوگیری می‌کنند. انواع زیادی دمنوش برای مصرف روزانه وجود دارد و برخی از آن‌ها زمان خاصی برای مصرف دارند. برای اینکه بهترین نتیجه را از مصرف دمنوش‌ها بگیرید، به بهترین زمان برای خوردن دمنوش ، گیاهان دارویی که نباید با هم مصرف شوند و تداخل دمنوش ها توجه کنید.

از بهترین موارد استفاده از دمنوش‌ها، افزایش انرژی است. دمنوش‌ها کافئین کمتری نسبت به چای و قهوه دارند اما تأثیر زیادی بر تأمین انرژی شما می‌گذارند. مواد مغذی با نوشیدن دمنوش‌های گیاهی به راحتی جذب بدن می‌شوند.

زمان مصرف دمنوش‌ها با هم متفاوت است و در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

دمنوش بابونه

این دمنوش طبع گرم و خشک دارد. دمنوش بابونه طعم مطلوبی دارد و به دلیل خواص فراوانی که دارد، یکی از پرمصرف‌ترین دمنوش‌های گیاهی است. چای بابونه برای تسکین سردرد، دل درد، حالت تهوع، کمردرد، بهبود عملکرد کبد، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش علائم یائسگی استفاده می‌شود. این دمنوش ماسکی تقویتی برای پوست و مو نیز به شمار می‌رود. بهترین زمان استفاده از این دمنوش صبح است و اگر برای تقویت معده از آن استفاه می‌کنید، بهتر است ناشتا مصرف شود.

دمنوش زنجبیل

این دمنوش طبیعت گرم و خشک دارد. دمنوش زنجبیل برای افزایش سوخت و ساز بدن کاربرد دارد و یکی از بهترین دمنوش‌های مورد استفاده برای لاغری است. آنتی‌اکسیدان‌های آن بسیار قوی هستند و از سلامتی بدن محافظت می‌کنند. همچنین از افت انرژی در طول رژیم لاغری جلوگیری می‌کنند. این دمنوش هضم غذا را آسان می‌کند، برای درمان مشکلات تنفسی و دردهای پریود نیز بسیار مفید است. اگر برای کاهش وزن این دمنوش را مصرف می‌کنید، یک ساعت بعد از غذا آن را بنوشید.

دمنوش دارچین

این دمنوش خواص مشابهی با زنجبیل دارد. یکی از راه‌های مناسب برای ترکیب دمنوش های گیاهی ، استفاده از زنجبیل و دارچین به طور همزمان است. دارچین خواص ضدالتهابی زنجبیل را افزایش می‌دهد. دمنوش دارچین برای تسکین درد و ضدعفونی کردن بدن مفید است. بهترین زمان استفاده از آن نیز بعد از غذا خوردن است تا به فرایند هضم کمک کند. دارچین برای پاکسازی کلیه‌ها مفید است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. این دمنوش برای رفع کم‌خونی و ضعف بدن نوشیده می‌شود.

خلاصه

دمنوش‌ بابونه برای تقویت سیستم ایمنی بدن و تسکین درد مفید است. این دمنوش را صبح و ناشتا مصرف کنید. دمنوش زنجبیل موجب کاهش وزن می‌شود و دردهای قاعدگی را برطرف می‌کند. مصرف آن یک ساعت پس از غذا موجب هضم بهتر غذا می‌شود. دمنوش دارچین بدن را پاکسازی می‌کند. این دمنوش کم‌خونی و ضعف را درمان می‌کند.

ترکیب دمنوش های گیاهی

دمنوش اسطوخودوس

این دمنوش برای افراد سرد مزاج بسیار مفید است. اگر در طول روز تحت فشار کاری زیادی هستید و استرس زیادی را تجربه می‌کنید، دمنوش اسطوخودوس را در رژیم غذایی خود قرار دهید. دمنوش اسطوخودوس تب بیمار را کاهش می‌دهد. این دمنوش زخم و بریدگی را درمان می‌کند. بهترین زمان مصرف آن شب‌ها قبل از خواب است.

دمنوش آویشن

آویشن طبیعت گرم دارد و گرم مزاجان بهتر است در مصرف آن احتیاط کنند. نوشیدن آویشن در فصل پاییز و زمستان بسیار توصیه شده است. این دمنوش مانع از بروز سرماخوردگی می‌شود. سردرد و سرگیجه را درمان می‌کند. مصرف آن برای تقویت دستگاه گوارش مفید است. بهتر است این دمنوش صبح‌ها مصرف شود.

چرا تداخل دمنوش ها اهمیت بالایی دارد؟

علاوه بر عوارضی که ممکن است با تداخل دمنوش ها به آن‌ها دچار شوید، مصرف برخی دمنوش‌ها همراه با هم منجر به ایجاد دمنوشی بسیار قوی می‌شود و نباید به مقدار زیادی از آن مصرف شود. ترکیب دمنوش های گیاهی فقط باید تحت نظر پزشک انجام شود و نباید خودسرانه باشد.

تداخل دمنوش های گیاهی با یکدگیر باید کنترل شود. همچنین برخی دمنوش‌ها با داروهای شیمیایی هم تداخل دارند. برای مثال دمنوش بابونه به هیچ عنوان نباید با داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین تداخل دارد. به طور کلی اگر برای درمان بیماری خاصی از دمنوش‌ها استفاده می‌کنید بهتر است از درمان شیمیایی همراه با آن استفاده نکنید.

خلاصه

 بهترین زمان برای خوردن دمنوش اسوطخودوس شب‌ها قبل از خواب است. دمنوش آویشن بدن را در برابر سرماخوردگی و بیماری‌ها مقاوم می‌کند. این دمنوش را صبح‌ها بنوشید. تداخل دمنوش ها با یکدیگر و با داروهای گیاهی به وجود می‌آید. با توجه به ترکیباتی که دارند باید در مصرف آن‌ها دقت کنید.

گیاهان دارویی که نباید با هم مصرف شوند

در مبحث تداخل دمنوش‌ها ، خرید از عطاری‌های مورد اطمینان نیز اهمیت بالایی دارد. ممکن است برخی عطاری‌ها دمنوش‌هایی را با هم مخلوط کنند که تداخل دارند و نباید همراه یکدیگر استفاده شوند.

تداخل دمنوش ها در ترکیبات دمنوش تغییر ایجاد می‌کند. برای مثال دمنوش شنبلیله نوعی دمنوش هورمونی است. این دمنوش هورمون‌های استروژن را افزایش می‌دهند. مصرف آن با دمنوش‌های دیگر تداخل دارد و استفاده بیش از حد از این دمنوش ممکن است ریسک ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد. دمنوش شنبلیله به هیچ عنوان نباید همراه با دمنوش جینسینگ مصرف شود. مصرف این دمنوش همراه با داروهای مرتبط با دیابت نیز نباید انجام شود.

دمنوش سنبل‌الطیب در صورتی که بیش از حد مصرف شود مشکلات کبدی به وجود می‌آورد. این دمنوش آرامبخش است و ترکیب آن با دمنوش‌های بابونه، اسطوخودوس و… می‌تواند مضر باشد.

دمنوش شیرین بیان برای تقویت دستگاه گوارش استفاده می‌شود. تداخل دمنوش ها با دم‌کرده شیرین بیان و استفاده بیش از حد از این دمنوش موجب افزایش فشار خون، ضربان قلب و رفلاکس معده می‌شود.

بهترین زمان برای خوردن دمنوش

چه دمنوش‌هایی را می‌توان با هم مخلوط کرد؟

اگر برای شما هم سوال است که کدام دمنوش ها را می توان باهم ترکیب کرد باید بگویم ترکیب دمنوش های گیاهی در مواقعی که ترکیب آن‌ها با  یکدیگر به تولید سم منجر نشود، مجاز است.

ترکیب دمنوش بهارنارنج، دارچین و گل‌محمدی موجب آرامش اعصاب می‌شود. این دمنوش استرس و ناراحتی‌های روانی را از بین می‌برد و شما را برای خوابی آرام آماده می‌کند.

دمنوش ترکیبی لاغری از ترکیب چای سبز، زیره سیاه و به‌لیمو تهیه می‌شود. این دمنوش خاصیت چربی‌سوزی فوق‌العاده‌ای دارد و برای هضم غذا بسیار مفید است.

برای درمان افسردگی از دمنوش زعفران، دارچین، گل‌محمدی و هل استفاده کنید. این دمنوش نشاط‌آور است، از بروز آلزایمر جلوگیری می‌کند و عملکرد مغز را افزایش می‌دهد.

همان‌طور که ذکر کردیم استفاده به اندازه از این دمنوش‌های ترکیبی مجاز است. اما خانم‌های باردار نباید از آن‌ها استفاده کنند. دمنوش‌های ترکیبی خواص بیشتری نسبت به استفاده از هر کدام از دمنوش‌ها به تنهایی دارند. به همین دلیل مصرف آن‌ها ممکن است خانم‌های باردار را دچار نقص در جنین، زایمان زودرس یا سقط جنین کنند.

خلاصه

ترکیب دمنوش های گیاهی با هم موجب افزایش خاصیت آن‌ها می‌شود و نباید بدون اطلاع از ترکیبات آن‌ها این کار را انجام دهید. دمنوش‌های گیاهی ممکن است با داروهای شیمیایی نیز تداخل داشته باشند. ترکیب برخی دمنوش‌ها بی‌خطر است اما استفاده از آن‌ها برای خانم‌های باردار خطرناک است.

چرا باید به ترکیب دمنوش‌ها با هم دقت کنیم؟

دمنوش‌های گیاهی مانند داروهای شیمیایی به طور دقیق ترکیبات مشخصی ندارند و ممکن است استفاده از آن‌ها به صورت اصولی انجام نشود. تمام تاکید ما بر تداخل دمنوش های گیاهی و استفاده صحیح از آن‌ها برای حفظ سلامتی شما است. سلامتی مهمترین نعمتی است که هر فرد موظف به حفظ آن است. مشخص نبودن ترکیب دمنوش‌ها، موجب می‌شود نتوانید به درستی عوارض احتمالی استفاده از آن‌ها را پیش‌بینی کنید. به همین دلیل قبل از مصرف آن‌ها حتما در مورد فواید دمنوش‌های طبیعی تحقیق کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از مصرف دمنوش گیاهی بگیرید.

تداخل دمنوش ها در برخی موارد اثر درمانی آن‌ها را از بین می‌برد و استفاده از آن‌ها موجب درمان بیماری شما نمی‌‌شود.

در درجه اول، مصرف دمنوش‌های گیاهی باید برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها انجام شود و اصلاح تغذیه انجام شود. پیش از استفاده مداوم از دمنوش‌ها با پزشک معالج خود مشورت کرده و بر اساس طبع بدن خود، دمنوش مناسب را انتخاب و در مورد بهترین زمان برای خوردن دمنوش ، اطلاعات کسب کنید. مصرف بی‌رویه و خودسرانه از دمنوش‌ها برای سلامتی شما خطرناک است. آگاهی کافی درمورد تداخل دمنوش های گیاهی با داروهای شمیایی ضروری است.

کدام دمنوش‌ها برای سلامتی خطرناکند؟

به صورت کلی مصرف به اندازه دمنوش‌ها خطری ندارد اما اگر دمنوش هایی مثل گل گاوزبان، بابونه، نعناع، دارچین، چای سبز و … زیاد مصرف شوند ممکن است باعثسرطان یا بیماری‌های دیگر شوند.

گیاهان دارویی که نباید با هم مصرف شوند

جمع‌بندی

دمنوش‌های گیاهی خواص متفاوتی دارند و استفاده از آن‌ها از گذشته رواج بسیاری دارد. استفاده از آن‌ها موجب جذب ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن می‌شود. اما در برخی موارد با تداخل دمنوش ها مواجه می‌شویم. خواص دمنوش‌‎های گیاهی در ترکیب با هم ممکن است شما را دچار عوارض جانبی کنند، سردرد و سرگیجه به وجود بیاورند و تپش قلب شدید ایجاد کنند. در برخی موارد پزشک دمنوش ترکیبی تجویز می‌کند و استفاده از آن مجاز است. برای استفاده از دمنوش‌ها حتما براساس طبع بدن خود دمنوش مناسب را انتخاب کنید.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی خواص خوراکی ها گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

39 پاسخ به “تداخل دمنوش ها -کدام دمنوش‌ها را نمی‌توان ترکیب کرد؟”

  1. سلام گذاشتن دمنوش مصفی در فلاکسی ک چای دارد چطوره است ؟ یعنی دمنوش دا در فلاکس چای بریزم وبا چای مخلوط کنیم ضرر دارد یا نه ؟ ممنون .

  2. سلام برای خواب چند تا گیاه را باهم مخلوط کردم استخطوس عناب بها نارنج بادرنجوبه بابونه. میشه آنها را باهم استفاده کرد

  3. سلام
    من چندی پیش سرما خوردم و برای اینکه زودتر خوب بشم چندتا داروی گیاهی رو باهم مخلوط کردم. شیرین بیان، مریم گلی، بادرنجبونه، رازیانه، عناب، و کمی هم مرزنجوش.
    دو روز استفاده کردم لب و دماغ و دهنم تبخال زد.
    نمیدونم چرا اینطور شد؟!!!

  4. سلام
    جایی خوندم که پونه و بابونه و زیره و استخدوس رو باهم قاطی کنیم با هل یا نبات بخوریم برای هورمونها و افسردگی افزایش انرژی و…خوبه
    این ترکیب مشکلی نداره میتونیم مصرف کنیم؟

    1. سلام وقت بخیر
      این ترکیب به شدت گرررم هست. برای افسرگی مناسب نیست. بهتر این هست که دو نهایتا ۳ دمنوش ترکیب کنید.

        1. سلام وقت بخیر
          نه مشکلی نداره. استفاده بیش از یک استکان در روز پیشنهاد نمیشه

    1. سلام چای سیاه با هل و دارچین مانعی ندارد.
      بهتر هست دمنوش به و اویشن به صورت تکی مصرف شود.
      دمنوش به همراه با سیب و دارچین هم میتونید میل کنید.

  5. سلام وقت بخیر
    ترکیب هل و گل محمدی و زعفران و به و بهار نارنج و دارچین و زنجبیل
    ایا سازگاری دارند ؟
    میدونم طبع خیلی گرمی دارند ولی لاامصب عطر و طعم عالی داره آدم یاد بستنی سنتی میندازه
    ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

    1. سلام وقت بخیر
      بله سازگار هستند.
      ترکیب هل،دارچین،گل سرخ هم عالیه
      اگر از این ترکیب که نوشتید بهارنارنج را هم حذف کنید طعم جالبی میده.
      ممنون از توجه شما

  6. سلام
    من پودر آویشن و فلفل سیاه و دانه خردل و زردچوبه و سورنجان و میخک و زنجبیل رو باهم قاطی کردم‌
    اما به قدار زیاد
    حدود ۳۵۰گرم شد
    نمیدونم چجوری مصرف کنم
    باید توی کپسول بریزم؟
    چون از طعم دمنوش خوشم نمیاد

    1. ما این ترکیب را پیشنهاد نمیکنیم. به صورت کلی پیشنهاد میکنیم این مقدار از دمنوش و گیاهان با هم ترکیب نشن چون ممکنه با هم همخوانی نداشته باشه. بهتره به روش دمنوش میل کنید تا تاثیر مناسبی داشته باشه.

  7. سلام و خسته نباشید

    آیا ترکیب چای سبز و چای ترش و گل گاوزبان و سنبل الطیب و میخک و بابونه و اسطوخودوس و دارچین
    مشکل بوجود میاره ؟!

    1. ترکیب این مقدار از دمنوش را همزمان پیشنهاد نمیکنیم مگر با شناخت کامل و صحیح. ترکیب چای ترش، گاو زبان و سنبل الطیب مناسب هست.

  8. سلام و عرض ادب من یکسال و هشت ماهه پیش کرونا گوارشی گرفتم بعد از بهبود عفونت معده و روده گرفتم آندوسکوپی و کولونوسکوپی انجام دادم دکتر گفت میکروب دارم و دارو داد چهار تا دکتر عوض کردم با هیچ سرم و قرصی خوب نشدم در ضمن ورم معده شدید هم دارم چند وقت پیش گفتن خوردن کما صبح ناشتا هرنوع عفونتی رو خوب می‌کنه الان 25 روزه میخورم دردم از صد در صد رسیده به سی درصد یه عطاری گزنه اسطوخودوس و خارخاسک بمن داد تا دم کنم هر دوازده ساعت بخورم آیا مخلوط این سه تا باهم مشکلی نداره ممنون میشم پاسخ منو بدید ضمنا طبع من صفراوی هست متشکر

  9. باسلام
    جوشونده رزماری، دم اسب،اسطوخدوس،گزنه،گل نسترن برای اسپری به موها برای تقویت
    ترکیبشون باهم مشکل ایجاد نمیکنه؟

    1. سلام وقتتون بخیر ببخشید من بهه لیمو رو با گلاب قاطی کردم و همچنین از تخم شربتی و خاکشیر هم استفاده کردم ضرری برای بدن ندارد ؟

    1. سلام خیر مشکی نداره. پیشنهاد میکنیم گل گاو زبان و سنبل الطیب ترکیب کنید. به همراه مقداری لیمو تازه

  10. سلام. برای پاک سازی کبد مخلوط کردن برگ کاسنی، ریشه کاسنی، ریشه قاصدک و شاتره و گل همیشه بهار ایرادی دارد؟

  11. سلام من چند سالی میشه طرف چپ شکمم درد داره و خیلی باد می‌کنه دکتر نرفتم برا معدن همه بدنم رفتم سی تی اسکن نوار مغذ قلب اندسکپی اکو قلب همه را گرفتم آزمایشات زیادی برا خون دادم همه سالم بودن شکر خدا ولی برا کلیه درد شکمم نرفتم کلیهام درد داره بعضی وقتا فکر میکنم باد میکنن میترسم برم مخصوصا برا رودهام که غذا میخورم شکمم باد می‌کنه نمی‌خورم باد می‌کنه دردشم شبانه روزیه با میشه راهنمای کنید لطفاً چکار کنم

  12. سلام ببخشید من سوالم زیاد شد هر چند روز یه بار بندنم ب شدت نیازمند یه نوشیدنی میشه که خودمم نمیدونم چی میخام به هرچه فکر چیزی ب ذهنم نمی‌رسه که چی بخورم آروم شم بدنم حالت گزگز میشه یه جور افسردگی بی قراری میاد سراخم که واقعا عذابم میده هرچه آب نوشابه دوغ آب میوه از هر نوع میخورم بدتر میشم آروم نمیشم باز یه چی تو مغذم بهم میگه یه نوشیدنی پیدا کنم که از این حالت بیام بیرون آروم بشم ولی نمیدونم چی خوبه باید چی بخورم دمنوشی برا رفع این عطش هست ممنون میشم اگه کمکم کنید

    1. سلام وقت بخیر در این شرایط ابتدا بهتره پزشک شما را ویزیت کنه بعد ما با توجه به شرایط بهتون پیشنهاد بدیم. حتما به پزشک مراجعه

      1. سلام ، یک عطاری رفتم برای پاکسازی کبد و کلا بدن چند گیاه رو پیشنهاد داده میخوام بدونم ترکیبش ضرر نداره؟شاهتره، کاسنی، ریشه قاصدک، خار مریم، خارشتر، خارخاسک، مریم گلی ، کنگر فرنگی، و برگ سنای مکی، ، و ایشون خیلی وارد هستن گفتم از شما هم سوال کنم

        1. سلام وقت بخیر
          کاملا درست راهنمایی کردن. برای پاک سازی کبد استفاده کنید هیچ مشکلی ندارد.

  13. ترکیب دارچین ،زنیان ، و رازیانه و زنجبیل برای معده و روده و تنظیم هورمون مناسبه؟و گاهی اوقات هم شیرین بیان بهش اضافه میکنم و طبعم سرده و اینکه خوبه؟؟و اگر خوب نیست ضرر داره ؟؟

    1. سلام بهتره گل گاوزبان با سنبل الطیب دم بشه. اضافه شدن دارچین مانعی ندارد

  14. سلام من دارچین و هل و آویشن و به خشک شده و زعفران و چای سبز و پیدنا و گل محمدی و زنجبیل رو پودر کردم و باهم مخلوط کردم. ترکیبات این دمنوش تداخلی باهم دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت