بهترین سرم تقویتی ابرو و مژه؛ خواص روغن آرگان برای زیبایی

وحید رمضانیوحید رمضانی
14,577 بازدید
خواص روغن آرگان برای ابرو

از فواید و کاربردهای روغن آرگان چه می‌دانید؟

روغن آرگان با طیف گستره‌ای از فواید و مزایا که دارد، یکی از پرمصرف‌ترین روغن‌ها در کشور مراکش است و خاستگاه این روغن، مراکش است. روغن آرگان طبیعی است و از فشرده شدن هسته آن به دست می‌آید. کاربردهای این روغن در صنعت آشپزی، لوازم آرایشی، بهداشتی و دارو ، موجب گسترش استفاده آن در سراسر دنیا شده است. روغن آرگان برای بهبود سلامتی بدن مفید است و موجب حفظ کارایی قلب می‌شود. این روغن سرشار از اسیدهای چرب ضروری برای بدن است. ویتامین‌های موجود در خواص روغن آرگان برای ابرو ، مژه، مو و پوست مفید هستند. این روغن همه کاره است و وجود آن در هر منزلی لازم است.  

خرید روغن آرگان معمولا برای مصارف زیبایی و مراقبتی انجام می‌شود و مصرف آن در بسیاری از رستوران‌ها برای پختن غذاهای ارگانیک، رایج است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این روغن، آن را به منبع خوبی برای حفظ سلامتی بدن، تبدیل کرده‌اند.

نقش ویتامین E موجود در روغن آرگان برای سلامتی، پوست و مو

ویتامین E یکی از قدرتمندترین آنتی‌اکسیدان‌ها است و وجود آن در روغن آرگان، مزیت خیلی خوبی است. این ویتامین محلول در چربی است. ویتامین E‌ التهابات پوستی را برطرف می‌کند و مانع از خشک شدن پوست و مو می‌شود. خاصیت آنتی‌اکسیدانی این ویتامین موجب دفع اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد می‌شود و استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد؛ استرس اکسیداتیو همان غلبه رادیکال‌های آزاد به آنتی‌اکسیدان‌های بدن است.

خواص روغن آرگان برای ابرو

خلاصه

خواستگاه روغن آرگان مراکش است و این روغن مصرف زیادی برای تولید محصولات زیبایی دارد. از خواص روغن آرگان برای ابرو ، مو و پوست استفاده می‌شود. این روغن سرشار از ویتامین E است که وجود آن موجب دفع اثرات رادیکال‌های آزاد می‌شود.

چرا روغن آرگان خواص ضد سرطان دارد؟

همان‌طور که اشاره کردیم این روغن سرشار از آنتی‌اکسیدان است؛ آنتی‌اکسیدان‌ها موجب از بین بردن سلول‌های سرطانی و جلوگیری از تکثیر آن‌ها می‌شوند. از روغن آرگان برای مهار کردن سرطان‌های پروستات، سینه و روده بزرگ استفاده می‌شود. نتایج آزماشات نشان می‌دهند مصرف این روغن به طرز عجیبی مانع رشد توده‌های سرطانی می‌شود.

کمک به کنترل قند خون با مصرف روغن آرگان

امروزه مصرف مواد غذایی با قند بالا، رایج است و این مسئله موجب بالا رفتن سطح قند خون، حتی در افراد جوان، شده است. قند خون بالا، بیماری دیابت را به وجود می‌آورد و پیشرفت این بیماری برای سلامت بدن خطرناک است. دیابت زمینه بسیاری از بیماری‌های دیگر مثل: فشار خون بالا، سکته و حتی سرطان را فراهم می‌کند. پس کنترل آن و کاهش قند خون، اهمیت بالایی دارد. تحقیقات نشان می‌دهند خواص روغن آرگان مراکشی موجب کاهش قابل توجه قند خون و کمک به درمان بیماری دیابت می‌شود. همچنین ممکن است مصرف این روغن در سنین پایین، موجب جلوگیری از بروز دیابت شود. تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است تا اثرات آن را بر بیماری دیابت به طور کامل نشان دهد.

تأثیر روغن آرگان بر تقویت قلب و کاهش چربی

روغن آرگان حاوی چربی‌های اشباع نشده است. جذب این چربی‌ها برای انجام فعالیت‌های بدن ضروری هستند و به بالا بردن عملکرد قلب کمک می‌کنند. چربی‌های اشباع نشده، سطح چربی خوب بدن را بالا می‌برند و از انباشته شدن چربی‌های بد در رگ‌ها جلوگیری می‌کنند. این کار فشاری که بر قلب وارد می‌شود را متعادل می‌کند و مانع از گرفتگی عروق می‌شود.

خلاصه

آنتی‌اکسیدان‌های روغن آرگان از فعالیت سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کنند. این روغن با تنظیم سطح قند خون به کاهش علائم دیابت کمک می‌کند و موجب رفع خطر سکته و فشار خون بالا می‌شود. روغن آرگان قلب را تقویت می‌کند و خواص آن مانع از انباشته شدن چربی در خون می‌شود.

خواص روغن آرگان مراکشی

روغن آرگان و جوانسازی پوست

روغن آرگان از پرمصرف‌ترین روغن‌ها برای تولید محصولات زیبایی پوست است. این روغن با افزایش قدرت ایمنی بدن، تأثیر مثبتی بر ترمیم سلول‌ها و جلوگیری از پیری زودرس دارد. به همین دلیل می‌توان به تأثیر روغن آرگان برای ترک شکم بعد از بارداری و رفع سریع آن، اشاره کرد. همچنین به درمان ترک کف پا هم کمک می‌کند. روغن آرگان برای افزایش انعطاف‌پذیری پوست مفید است و این یکی از راه‌های جوانسازی پوست است. استفاده موضعی از روغن آرگان برای پوست، ترک‌های ناشی از افزایش و کاهش ناگهانی وزن را هم درمان می‌کند. ماساژ روغن آرگان روی پوست شکم و بازوها، حین رژیم لاغری و ورزش، از ایجاد ترک‌های ناگهانی روی پوست جلوگیری می‌کند.

برای درمان ترک کف پا، این روغن را روی پا ماساژ دهید و جوراب نخی بپوشید. بگذارید پای شما شب تا صبح استراحت کند تا خواص آن به خوبی جذب پوست شود.

چین و چروک‌های روی پوست، شما را پیرتر از سنی که دارید، نشان می‌دهند. ویتامین E که در روغن آرگان وجود دارد، با حفظ رطوبت پوست و رفع چین و چروک‌های آن، تجربه پیری پوست را به تعویق می‌اندازد و شما را جوان و زیبا نگه می‌دارد.

درمان زخم‌ها با روغن آرگان

برخی منابع بیان می‌کنند روغن آرگان می‌تواند موجب بهبود سریع زخم شود. این موضوع نیاز به تحقیق بیشتری دارد؛ ولی آزمایشات نشان می‌دهند این روغن تأثیر خیلی خوبی بر بسته شدن زخم و از بین بردن جای آن دارد.

رفع التهابات پوستی و درمان قرمزی پوست

همان‌طور که اشاره کردیم، علاوه بر تأثیر خواص روغن آرگان بر ابرو ، مو و مژه، این روغن بر بهبود مشکلات پوستی هم تأثیر می‌گذارد. یکی از این مشکلات، التهابات پوستی است. روغن آرگان از قدیم برای درمان عفونت و التهاب استفاده می‌شد و تأثیر آن بر درمان قرمزی پوست، ثابت شده است. روغن آرگان خشکی پوست را درمان می‌کند و زخم‌های ناشی از التهاب را رفع می‌کند.

روغن آرگان یکی از بهترین لوسیون‌های بدن است و اضافه کردن آن به آب وان در حمام، موجب پاکسازی پوست و آبرسانی به عمق پوست می‌شود. این روغن برای پوست حساسیت‌زا نیست و مصرف آن برای هر نوع پوست مناسب است.

خلاصه

درمان مشکلات پوستی با روغن آرگان راحت است. معجزه روغن آرگان برای ترک شکم بعد از بارداری و افزایش خاصیت کشسانی پوست، موجب مصرف بالای این روغن شده است. روغن آرگان برای درمان زخم مفید است و مصرف آن موجب رفع التهاب و قرمزی پوست می‌شود.

خواص روغن آرگان برای مژه

از بین بردن جوش، آکنه و لکه‌های روی صورت

یکی از دلایل بروز آکنه و جوش، افزایش چربی پوست است. روغن آرگان با تنظیم میزان چربی پوست، از بین بردن سلول‌های مرده و رفع آلودگی روی پوست، موجب درمان این عارضه‌های پوستی می‌شود. مصرف منظم آن برای پوست، لکه‌های ناشی از آفتاب سوختگی و جای جوش را درمان می‌کند. روغن آرگان به سرعت جذب پوست می‌شود و چربی آن روی پوست باقی نمی‌ماند.  

استفاده از روغن آرگان برای برنزه کردن پوست بدن

در فصل تابستان، برنزه کردن بدن طرفداران زیادی پیدا می‌کند و معمولا آن‌ها به دنبال بهترین روغن بدن برای برنزه کردن می‌گردند. استفاده از خواص روغن‌های گیاهی و طبیعی، برای این کار مناسب‌تر از محصولات شیمیایی است. روغن آرگان برای برنزه کردن مفید است و از سوختگی بدن در برابر آفتاب جلوگیری می‌کند.

ماسک روغن آرگان برای پوست

طرز تهیه ماسک با روغن آرگان آسان است و برای پوست بسیار مفید است. روغن آرگان را با مقداری شیر مخلوط کنید و پوست صورت را با ان ماساژ دهید تا شاهد تأثیر آن بر روشن شدن پوست و از بین بردن عارضه‌های پوستی باشید.

خواص روغن آرگان برای ابرو، مژه و رفع ریزش آن‌ها

ابرو و مژه دو مورد از بارزترین مشخصه‌های زیبایی هستند. مژه‌های پر و ابروهای پهن جلوه دیگری به صورت شما می‌دهند و باعث زیباتر شدن شما می‌شوند. بیشتر انسان‌ها تمایل به حفظ زیبایی خود دارند و از محصولاتی که به این روند کمک می‌کنند، بهرمند می‌شوند. وقتی به طور طبیعی ابرو و مژهای پرپشت داشته باشید، دیگر نیازی به مصرف ریمل و مداد ابرو نخواهید داشت.

از دلایل ریختن مژه و ابرو می‌توان به بیماری آلوپسی اشاره کرد. در این بیماری، سیستم ایمنی بدن فولیکوال‌های مو را به عنوان عامل خارجی و مزاحم شناسایی می‌کند و آن‌ها را ضعیف می‌کند. این کار منجر به ریزش ابرو و مژه خواهد شد.

رخی اوقات ابروها بی دلیل می‌ریزند و قسمتی از آن‌ها خالی می‌شود. ریزش ابرو ممکن است بر اثر استرس، کمبود آهن و مواد معدنی، مشکلات هورمونی و… به وجود بیاید.

مصرف داروها و محصولات آرایشی شیمیایی ممکن است برای سلامتی شما ضرر داشته باشد. به علاوه این داروها معمولا هزینه گزافی دارند و شاید نتیجه دلخواه شما را ندهند. ا

مصرف روغن آرگان می‌تواند جایگزین مناسبی برای روش‌هایی مثل اکستنشن، کاشت مژه و تتوی ابرو باشد.

استفاده از خواص روغن آرگان برای ابرو و مژه هیچ ضرری ندارد و این روغن کاملا طبیعی است. تحقیقات نشان می‌دهند این روغن یک تقویت کننده بی‌نظیر برای فولیکول مو است. خواص روغن آرگان برای مژه و ابرو، از ریختن آن‌ها جلوگیری می‌کند و موجب تقویت ریشه مو می‌شود. حفظ رطوبت در تقویت ابرو و مژه ضروری است. مژه و ابرو اگر خشک شوند، احتمال ریزش و شکنندگی آن‌ها زیاد می‌شود. روغن آرگان با هیدراته کردن ابرو و مژه، مانع از خشکی آن‌ها می‌شود. همچنین خواص روغن آرگان برای ابرو و مژه، با تحریک ریشه به رشد مجدد آن‌ها کمک می‌کند.

مقداری روغن آرگان روی انگشت خود بریزید و آن را در جهت ابرو ماساژ دهید تا کاملا جذب شود. این کار را هر روز انجام دهید تا در مدت زمان کوتاهی ابروهای شما پرپشت شوند. مقداری از این روغن را بدون اینکه داخل چشم بریزد، بری مژه‌ها ماساژ دهید. روغن آرگان فولیکول ابرو و مژه را تغذیه می‌کند و موجب رشد بهتر آن‌ها می‌شود.

خلاصه

روغن آرگان جوش و آکنه را درمان می‌کند. از روغن آرگان برای برنزه کردن بدن استفاده می‌شد چون از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کند. این روغن برای تقویت مژه و ابرو کاربرد دارد و موجب رفع خشکی، حفظ رطوبت، جلوگیری از ریزش و رویش مجدد می‌شود.

روغن آرگان برای ترک شکم بعد از بارداری

چگونگی استفاده از خواص روغن آرگان برای ابرو و مژه

اگر می‌خواهید از خواص روغن آرگان برای مژه و ابرو بهرمند شوید، بهترین زمان استفاده از آن، شب و قبل از خواب است. بعد از آن که صورت خود را شستشو دادید و آن را تمیز کردید، مقداری از روغن را روی موهای ابرو ماساژ دهید و با فرچه ریمل یا نوک انگشتان روی مژه بزنید. مراقب باشید روغن وارد چشم نشود. روغن آرگان جذب ابرو و مژه می‌شود و آن‌ها را پرپشت می‌کند.

برای آن که زودتر به نتیجه دلخواه خود برسید، می‌توانید از ترکیب روغن آرگان، کرچک و ویتامین E برای تقویت ابرو و مژه استفاده کنید.

چرا باید از خواص روغن آرگان مراکشی برای مو استفاده کنیم؟

خانم‌های مراکشی همیشه از این روغن برای موهای خود استفاده می‌کنند. پرپشتی، بلندی مو، نرمی و لطافت ساقه مو و محکمی ریشه موها، اتفاقی طبیعی در مراکش است. خواص این روغن برای موها به حدی زیاد است که به آن طلای مایع می‌گویند. روغن آرگان ساقه مو را تقویت می‌کند. این روغن از شکننده، خشک و بدحالت شدن موها جلوگیری می‌کند و نرمی خاصی به موها می‌دهد. همانند خواص روغن آرگان برای ابرو ، فواید آن برای تقویت مو سر هم کاربرد دارد. روغن آرگان از بروز قارچ و عفونت پوست سر جلوگیری می‌کند. روغن آرگان یک صاف کننده عالی برای موهای مجعد است. ماساژ این روغن روی موها قبل از استفاده از اتو مو و سشوار، مانع از آسیب حرارت به مو می‌شود.

استفاده از روغن آرگان بعد از حمام برای مو، موجب حفظ رطوبت مو و جلوگیری از خشکی آن می‌شود. این روغن رشد موها را بیشتر می‌کند و پس از مدتی کوتاهی استفاده، متوجه تأثیر آن می‌شوید.

روغن آرگان، تقویت کننده ناخن و رفع بیماری‌های مربوط به آن

اگر ناخن‌های خشک و شکننده دارید یا رشد آن‌ها خیلی طول می‌کشد، از فواید روغن آرگان غافل نشوید. این روغن موجب رفع خشکی ناخن و تقویت فولیکول‌های آن می‌شود. مصرف لاک‌ برای ناخن مضر است و به بافت آن آسیب می‌رساند. روغن آرگان باعث می‌شود آسیب‌های ناشی از مصرف لاک و لاک پاک‌کن به حداقل برسند. این روغن به حفظ شادابی ناخن کمک می‌کند.

خلاصه

این روغن موجب درمان بیماری‌های مربوط به مو می‌شود. روغن آرگان موها را نرم و لطیفذ می‌کند و مانع از آسیب حرارت اتو و سشوار به مو می‌شود. همچنین به رفع خشکی ناخن کمک می‌کند.

مصرف روغن آرگان برای آشپزی و پخت و پز

اگر مایل به مصرف روغن آرگان برای پختن غذا هستید، مراقب باشید روغنی تهیه کنید که کاملا ارگانیک باشد و مواد افزودنی نداشته باشد. روغن آرگان بیشتر برای طعم‌دهی به سالاد استفاده می‌شود و برای استفاده از آن در پخت غذا، باید مراقب دمای ظرف باشید. روغن آرگان در دمای بالا زود می‌سوزد و خاصیت خود را از دست می‌دهد.

روغن آرگان چگونه به دست می‌آید؟

روغن آرگان از هسته میوه آرگان به دست می‌آید. این روغن نوع آرایشی و نوع خوراکی دارد. نوع خوراکی آن رنگی مایل به قهوه‌ای دارد. روغن آرگان به دو روش سنتی و مکانیکی تهیه می‌شود.

روش سنتی از قدیم برای تهیه روغن ٰآرگان استفاده می‌شده. در این روش پس از چیدن میوه‌ها از درخت، پوسته آن‌ها را جدا می‌کنند و هسته‌ها را داخل ظرف می‌ریزند. باید چند روز به هسته‌ها زمان بدهند تا خشک شوند. در این روش به دلیل آن که هسته‌ها مدت زیادی در معرض هوا هستند، ممکن است میزان مواد مغذی دانه آرگان کم شود و ماندگاری روغن آن کاهش پیدا کند. روش سنتی برای تولید روغن آرگان دیگر به صورت گسترده انجام نمی‌شود و روش مکانیکی جایگزین آن شده است.

استفاده از روش مکانیکی و دستگاه پرس سرد برای تهیه روغن آرگان

با استفاده از این روش، روغن خیلی سریع‌تر تولید می‌شود. دیگر برای استخراج روغن نیاز به نیروی دست نیست. روغنی که با روش پرس سرد تولید می‌شود رطوبت کمتری دارد و این ماندگاری روغن را بالا می‌برد.

روغن آرگان برای برنزه کردن

جمع‌بندی

روغن آرگان گران‌قیمت است چون به سختی تهیه می‌شود. این روغن برای درمان بسیاری از مشکلات پوست، مو، ناخن و بهبود بیماری‌هایی مانند: دیابت و فشار خون کاربرد دارد. مصرف آن موجب جلوگیری از ابتلا به سرطان می‌شود. خواص روغن آرگان برای ابرو و تقویت آن مفید است. این روغن به رویش مجدد ابرو و مژه‌ها کمک می‌کند. مصزف روغن آرگان در آشپزی هم رایج است. این روغن در گذشته به روش سنتی تهیه می‌شد و الان با روش پرس سرد به دست می‌آید.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده محصولات به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. ریوک خواهان افزایش سطح کیفی زندگی سالم شما عزیزان است.

دسته بندی خواص خوراکی ها زیبایی و سلامتی گیاه درمانی و طب سنتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “بهترین سرم تقویتی ابرو و مژه؛ خواص روغن آرگان برای زیبایی”

  1. سلام. ممنون از مطلب کامل و خوبتون در مورد روغن آرگان برای ابرو و مژه واقعا مفید بود و من تصمیم گرفتم استفاده کنم. با توجه به مشاوره ای که قبلا از شما برای پوست صورتم و جواب گرفتن از مشاوره شما دیگه به دوستام معرفی میکنم شمارو و مورد اعتماد هستید برای من. برای خریدن روغن آرگان از بخش روغن گیاهی اقدام کنم یا انواع دیگه ای هم دارید؟

    1. سلام. ممنون از نظرشما بله روغن آرگان واقعا مفید هست برای ابرو و مژه و افراد زیادی نتیجه میگیرند نکته مهم استفاده صحیح از روغن هست که نتیجه را بسیار تحت تاثیر قرار میده.
      بله برای خرید روغن ارگان میتونید از بخش روغن گیاهی اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت