خواص روغن هسته انار برای پوست و مو

مهگل رئیس صفریمهگل رئیس صفری
2,171 بازدید
روغن هسته انار

کاربرد روغن هسته انار

انار از میوه‌های پر خاصیتی است که در معدود کشور‌هایی از جهان کشت می‌شود. تقریبا تمام اجزای انار برای سلامتی خاصیت به خصوص خود را دارد. از دانه انار روغن تهیه می‌شود و به صورت موضعی برای پوست و مو کاربرد دارد. از خواص روغن هسته انار در ترکیبات لوازم بهداشتی و آرایشی مانند: صابون، شامپو، ژل‌ها شستشو و…  استفاده می‌شود. با خرید روغن هسته انار به تقویت و زیبایی پوست و مو به طور کاملا طبیعی کمک کنید. در ادامه به بررسی خواص روغن هسته انار می‌پردازیم.

خواص روغن هسته انار برای پوست

خوشبخاته خواص روغن هسته انار برای پوست چرب و خشک به دلیل سبک بودن موثر و مفید است. این روغن گیاهی با خواص آنتی‌اکسیدانی و نفوذ به منافذ پوست باعث از بین رفتن آلودگی‌ها حتی در پوست‌های چرب هم می‌شود. روغن هسته انار دارای ترکیبات سابینن، مایکنا، لیمونن، آلفا پینن، ترپیننول و… است؛  مقادیر ناچیزی از این مواد اثرات درمانی فوق‌العاده‌ای برای پوست دارد.

روغن هسته انار

رفع انواع جوش پوست

بروز انواع جوش‌های گوشتی، سرسفید و سرسیاه باعث از بین رفتن صافی پوست خواهد شد. وجود میزان زیاد جوش روی پوست به هیچ عنوان امری دوست داشتنی نیست. بروز جوش به دلایلی از قبیل، آلودگی هوا، سن بلوغ یا مصرف مواد غذایی با طبع گرم به صورت مدام است. روغن هسته انار دارای منابع اسید لینولئیک است. این ماده یک نوع آنتی‌اکسیدان است؛ تحقیقات نشان داده است کسانی که پوستشان بیشتر جوش می‌زند، میزان اسید لینولئیک کمتری در بافت‌های پوست خود دارند؛ به همین دلیل پوست آنان در برابر آلودگی‌ها مقاومت کمتری نشان می‌دهد. در این هنگام منافذ پوست آنان توسط چربی آلوده بسته شده و پوست آن‌ها سرشار از جوش خواهد شد.

روغن هسته انار با داشتن این ماده آنتی‌اکسیدان به میزان مناسب، چربی پوست را کاهش می‌دهد و باعث تازگی و از بین رفتن جوش‌های چرکین و انواع جوش‌های پوستی دیگر، حتی جوش‌های پوستی خواهد شد. از سوی دیگر ویتامین E موجود در خواص روغن هسته انار نیز منافذ را از چربی و آلودگی پاکسازی نموده و به نوعی پوست را پاکسازی و ضدعفونی خواهد کرد، این کار از بروز مجدد جوش‌ها جلوگیری خواهد کرد.

این روغن یک اسکراب لایه بردار طبیعی است و باعث از بین رفتن سلول‌های مرده پوست می‌شود.

خواص ضدپیری و از بین بردن چین و چروک

روغن هسته انار یک درمان خانگی ساده و مناسب برای چین و چروک پوستی است. تجربیات می‌گویند این روغن از معدود روغن‌هایی است که با تحریک تولید کلاژن در پوست باعث از بین رفتن چین و چروک پوستی و تجدید مجدد پوست تازه خواهد شد. روغن هسته انار به دلیل داشتن اسید‌ پونیسیک و فیتوسترول می‌تواند تولید کلاژن در پوست را افزایش دهد این روغن عمر کلاژن‌های پوست را افزایش می‌دهد و از این رو با پیری و شلی زودرس پوست مقابله می‌کند. از این روغن می‌توانید برای از بین بردن چروک دور چشم، خط لبخند و پیشانی استفاده کنید. در یک مطالعه انجام شده در سال 2017 نشان داده است استفاده از این روغن در طول دو ماه باعث افزایش تغییرات مثبت و چشمگیری در افراد شده است.

این روغن با افزایش تولید کلاژن در بدن به پوست حالت کشسانی می‌دهد و باعث جوانسازی پوست می‌شود. کلاژن پروتئینی مورد نیاز برای بدن است و به بهبود شرایط پوست کمک می‌کند.

این روغن طبیعی باعث ترمیم پوست می‌شود. به این صورت که کراتین پوست را برای افزایش سلول‌های پوستی تحریک می‌کند. این کار منجر به ترمیم سلول‌های پوستی می‌شود و آسیب به پوست را جبران می‌کند.

خلاصه :

روغن هسته انار برای پوست موثر است. این روغن برای انواع پوست‌های چرب و خشک مناسب است. این روغن با تولید کلاژن پوست را جوان نگه می‌دارد و چین و چروک پوستی را از بین می‌برد. روغن هسته انار برای پوست به عنوان یک پاک‌کننده نیز عمل می‌کند و آلودگی‌های موجود در منافذ پوست را از بین می‌برد.

خواص روغن هسته انار

درمان اگزما، لک و حساسیت پوست

پوست ما از دو لایه‌ی بیرونی و درونی تشکیل شده است. لایه‌ی بیرونی از سلول‌هایی تشکیل شده که پر از آب و چربی هستند؛ چربی‌ها باعث حفظ و نگهداری آب موجود در سلول می‌شوند. با این حال، اگر دچار اگزما شدید؛ بدین معنا است که پوست‌تان چربی کمتری تولید می‌کند یا چربی خود را به طور مداوم از دست می‌دهد و بدین ترتیب توانایی پوست در نگهداری آب از بین خواهد رفت.

استفاده مداوم از مواد شوینده و آب برای شستشو و شستن مداوم دست‌ها باعث خشکی بیش از اندازه پوست و اگزما خواهد شد، یکی از عوارض اگزما سوزش و خارش پوست است. روغن‌هسته انار به دلیل داشتن برخی از آنتی‌اکسیدان‌های حفاظت کننده پوست و داشتن مقدار زیادی از ویتامین E به درمان سریع التهاب پوست صورت، درمان حساسیت پوستی خارش و قرمزی، درمان اگزما پوستی و  حساسیت پوست کمک می‌کند. روغن‌هسته انار به دلیل داشتن این مواد و نفوذ به داخل پوست باعث تسکین و درمان اختلالات نام‌برده خواهد شد. خواص تسکین‌ دهندگی و خنک کنندگی موجود در خاصیت روغن هسته انار برای پوست حس خوبی در هنگام مصرف به شما خواهد داد.

ویتامین E موجود در این روغن به بازسازی سریع‌تر بافت سطحی پوست، برای از بین بردن لک و جای جوش هم کمک می‌کند.

پسوریازیس بیماری پوستی است که درمان قطعی ندارد؛ اما می‌توان با استفاده از برخی محصولات پوستی، التهاب و زخم‌های ناشی از این بیماری را به حداقل ممکن رساند. روغن دانه انار برای درمان عارضه‌های پوستی این بیماری به کار می‌رود. این روغن التهاب و قرمزی پوست را کاهش می‌دهد. همچنین با باکتری‌ها مبارزه می‌کند و خارش پوست را از بین می‌برد.

آبرسان و مرطوب کننده پوست

روغن هسته‌ انار به عنوان یک آبرسان و مرطوب کننده پوست هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن به دلیل داشتن نفوذ بالا و به دلیل سبک بودن به لایه‌های زیرین پوست نفوذ نموده و پوست را در هر سه لایه عمیقا آبرسانی می‌کند. روغن هسته‌ انار با داشتن اسید اولئیک و اسید لینولئیک به نرم شدن و مرطوب ماندن پوست در مدت طولانی کمک می‌کند. این روغن طبیعی مانع از خشک شدن و آسیب رساندن به پوست می‌شود و خواص آن به خوبی رطوبت پوست را تأمین می‌کنند.

ماساژ این روغن در طولانی مدت و بعد از استحمام باعث روشن شدن پوست تیره بدن مانند قسمت‌های زانو، زیربغل و… می‌شود. توجه داشته باشید که استفاده از این روغن برای سیاهی دورچشم به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چون همان‌طور که گفته شد این روغن یک پاک‌کننده بسیار قوی برای پوست است و استفاده از آن در طولانی مدت ممکن است پوست حساس زیر چشم را نازک کند و باعث بروز قرمزی و حساسیت در این ناحیه شود.

جلوگیری از بروز سرطان پوست

روغن‌هسته انار دارای میزان بالای آنتی‌اکسیدان است، آنتی‌اکسیدان‌ها عامل موثری برای مقاومت در برابر بیماری‌های مزمن مانند سرطان است. ماساژ این روی پوست باعث افزایش مقاومت پوست در برابر اشعه‌ فرابنفش که یکی از عوامل سرطان پوست است، می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌ها از فعالیت رادیکال‌ها آزاد جلوگیری می‌کنند و از بدن در برابر رشد سلول‌های سرطانی محافظت می‌کنند.

خلاصه:

روغن هسته انار برای پوست‌های خشک و دارای اگزما بسیار موثر است و باعث خنک کردن و تسکین درد اگزما و حساسیت و درمان در طول زمان می‌شود. از این روغن به عنوان یک آبرسان طبیعی و یک محافظ بسیار موثر در برابر اشعه سرطان‌زا خورشید استفاده کنید.

فواید روغن هسته انار

خواص روغن هسته انار برای سلامت مو

خواص روغن هسته انار باعث استحکام و سلامتی موی سر هم خواهد شد. افرادی که موهای خشکی دارند زمانی که موهایشان بلند می‌شود دچار موخوره یا وزی مو خواهند شد، این اتفاق برای افرادی که از رنگ مو هم استفاده می‌کنند رخ می‌دهد؛ استفاده از روغن انار این مشکل در مدت یک الی دو ماه را حل خواهد کرد. این روغن به شاداب شدن موهای آسیب دیده کمک می‌کند. همچنین از موهای شما در برابر آلودگی‌های محیط و اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند.

خواص روغن هسته انار و محافظت در برابر حرارت

همان‌طور که گفته شد، استفاده از روغن هسته انار برای پوست باعث محافظت از آن در برابر رادیکال‌های آزاد محیط و اشعه فرابنفش خورشید می‌شود. استفاده از این روغن بر روی موها بعد از حمام باعث استقامت موها در برابر حرارت بالای سشوار، اتو مو یا فر مو می‌شود.

به بیان دیگر از روغن هسته انار می‌توانید به عنوان یک اسپری موی خانگی و صد در صد گیاهی، برای محافظت از موها استفاده کنید. این روغن یک لایه محافظتی روی مو ایجاد می‌کند که باعث می‌شود آسیب به مو بسیار کاهش پیدا کند.

آبرسانی و نرم کردن موها

روغن‌هسته انار برای نرم شدن موها هم مانند پوست عمل می‌کند. این روغن با ویتامین E موجود در خود به ساقه موها نفوذ می‌کند و ساقه‌های آسیب دیده و خشک مو را به خوبی آبرسانی می‌کند. این روغن یک نرم کننده مو بی‌نظیر به حساب می‌آید. روغن هسته انار با داشتن اسیدپونیسیک به داشتن موهایی درخشان، نرم و سالم کمک می‌کند.

افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش مو

روغن هسته انار به دلیل داشتن خواص پاک‌کنندگی فولیکول‌های مو را از آلودگی و چربی پاکسازی می‌کند و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. ویتامین‌های موجود در روغن هسته انار به تقویت پیاز مو کمک می‌کند و باعث افزایش رشد و استحکام موهای شما خواهد شد. از دیگر فواید روغن هسته انار برای پوست افزایش گردش خون و خون‌رسانی به ریشه مو خواهد شد.

خلاصه :

روغن هسته انار برای سلامت موی سر هم بسیار موثر است. این روغن با تقویت پیاز مو و نفوذ به ساقه موها، موخوره، سوختگی و زبری مو را ترمیم می‌کند و با استحکام ریشه مو از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

روغن هسته انار برای واژن

از خواص روغن هسته انار برای واژن، بهبود جای زخم روی کشاله ران و کنار واژن است. اما توجه داشته باشید که این روغن را برای مصارف داخلی به هیچ عنوان نباید مصرف شود. جوشانده پوسته انار و نشستن در آن باعث تنگ شدن واژن هم خواهد شد. روغن هسته انار برای واژن کاربرد لایه برداری هم دارد؛ اگر اطراف واژن شما به دلایل مختلفی تیره شده است؛ بهتر است تا بعد از حمام چند قطره از این روغن را روی پوست ناحیه تیره ماساژ دهید، به مرور زمان پوست شما روشن خواهد شد.

مضرات روغن هسته انار

  • استفاده از روغن هسته‌ انار برای پوست سینه مادران شیرده ممنوع است، استفاده از این روغن برای زنان باردار نیز توصیه نمی‌شود.
  • روغن‌ هسته انار برای استفاده موضعی و ماساژ است و به هیچ عنوان نباید خورده شود. به هیچ عنوان خرید روغن هسته انار را برای مصرف خوراکی انجام ندهید.
  • قبل از استفاده از روغن هسته انار مقداری از آن را روی پوست تمیز ساعد یا مچ پای خود به مدت 24 ساعت ماساژ دهید.

خلاصه:

استفاده از این روغن برای زخم‌های خارجی واژن بسیار موثر است اما باید توجه داشته باشید که از این روغن برای داخل واژن به عنوان داروی تنگ‌کننده به هیچ عنوان استفاده نکنید. استفاده از این روغن برای مادران باردار و شیرده مناسب نیست. کاربرد روغن هسته انار موضعی است و برای مصارف خوراکی مناسب نیست.

روغن هسته انار برای پوست

سخن پایانی

استفاده از خواص روغن‌های گیاهی برای حفظ سلامتی و زیبایی طبیعی صورت و بدن، درحال حاضر بسیار رواج پیدا کرده است. بهتر است برای استفاده از خواص آن‌ها، روغن‌های ارگانیک را تهیه کنید.

روغن دانه انار یک معجزه‌گر فوق‌العاده برای پوست و مو و به طور کلی سلامت تمام بدن شماست؛ برای تشخیص روغن هسته انار اصل برخی راهکارها راهنمای شما هستند. این روغن نباید هیچ مواد افزودنی مانند آب، ماده معطر یا حتی مواد نگهدارنده داشته باشد مگر به عنوان حلال برای اسپری شدن راحت‌تر. این روغن آبکی و شل نیست و بافت نرم و کشسانی دارد. رنگ آن طلایی است و  برای از بین نرفتن خواص آن روغن را در در بطری تیره نگهداری کنید؛ بهتر است قبل از استفاده مداوم از این روغن، مقدار از آن را روی ساعد دست خود امتحان کنید، اگر بعد از 24 ساعت احساس خارش و سوز یا التهاب نشدید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

 فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده انواع محصولات گیاهی و فراوده‌های آن به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد.

دسته بندی خواص خوراکی ها زیبایی و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ارگانیگ - فروشگاه اینترنتی ریوک

ریوک

تضمین بهترین کیفیت

7 روز ضمانت تعویض محصول

ارسال رایگان برای خرید بالای 300 هزار تومان

خرید عمده

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان ریوک آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه سفارشات، پیگیری، شکایات، درخواستِ تعویض سفارش و راهنمایی مورد نیاز مشتریان است.

ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیگ با ضمانت بازگشت

Call Now Button
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت